Kannattajatoiminnan lieveilmiöt ja häiriökäyttäytyminen katsomoissa

  • 1 397 078
  • 6 052

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Miten porukka jaksaa raivota täällä jostain pienestä myllystä? Itselläni ei todellakaan ole mitään tekemistä kyseisen tapahtuman kanssa mutta eikös tuo ole hoidettu juuri ns oikein? Halukkaat osallistuu myllyyn ja sillä selvä.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miten porukka jaksaa raivota täällä jostain pienestä myllystä? Itselläni ei todellakaan ole mitään tekemistä kyseisen tapahtuman kanssa mutta eikös tuo ole hoidettu juuri ns oikein? Halukkaat osallistuu myllyyn ja sillä selvä.

Mielensäpahoittaminen on nykypäivää. Pitäisi tasavallan presidenttiä myöden jokaisen kansalaisen astua esiin ja kertoa tuomitsevansa tapahtumat.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Itse konfliktista mulla ei ole mitään tietoa, mutta miten helvetissä on mahdollista että taas ainoa osapuoli joka täällä saa kuraa on Jokerien kannattajat? Missään vaiheessa täällä ei ole kukaan sanallakaan maininnut että tässä "myllyssä" oli osallisena myös TPS:n faneja. Kaikista naurettavinta tästä tekee se, että täällä asiaa kommentoi sellaiset kannattajat jotka eivät edes käy oman joukkueensa peleissä.

Yhteenvetona: Mulla ei ole mitään käryä koko tappelusta koska olin katsomassa itse matsia mutta silti täällä kotona otteluita seuraavilla faneilla tuntuu olevan selkeä kuva tapahtumien kulusta. Kertokaa ihmeessä.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Miten porukka jaksaa raivota täällä jostain pienestä myllystä? Itselläni ei todellakaan ole mitään tekemistä kyseisen tapahtuman kanssa mutta eikös tuo ole hoidettu juuri ns oikein? Halukkaat osallistuu myllyyn ja sillä selvä.

Olen periaatteessa samaa mieltä. Jos ei normaalien ihmisten omaisuutta tai terveyttä vaaranneta, niin huligaanilarppaajat voivat puolestäni mätkiä toisiaan turpaan jossain syrjäisellä paikalla.

Käytännössä asia ei taida kuitenkaan noin siististi sujua, joten ihan syystä silloin tulee myös kohuotsikoita ja Jokeritkin saa valitettavasti paskasta osansa kun seuran ympärillä on se pieni, mutta äänekäs "Millwall" aspekti.
 

VirG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Vaasan Sport, Arizona Coyotes
Nyt voitkin kertoa, miten kukaan loukkaantuu kaaressa lentävästä kuppi-istuimesta.
Eikun ihan vakavissaan, muovinen aerodynaamisesti heittämiseen sopimaton istuin lepattaa ilmassa ja kolauttaa ehkä kipeästi päähän, mutta en mä keksi, miten tuolla vammaa saisi aikaan. Tyhmähän noita on viskellä ja olin aika helvetin vihainen heittäjälle, mutta ei nyt väännetä tapauksesta mitään suurta vaaratilannetta.

Mitä helvettiä? Ethän sä nyt vittu voi olla tosissasi? Otappa itse vastaan kuppituoli, joka sinkoutuu vittuuntuneen aikuisen miehen kädestä IDIOOTTIMAISESTI kohti yleisöä ja osuu tämän pikkutytön päähän.

Ethän sä Kennel voi...
 

Jody Ejaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Iltasanomilta kyllä uskomatonta viha-uutisointia. Julkaisevat faktana sen, mitä alkuperäisessä lähteessä vasta epäiltiin poliisin toimesta. Ja iso Jokerilippu liehumaan uutiskuvaan.

Loppuen lopuksi ihan sama ketkä apinat siellä tappeli, jos sivullisille ei käynyt mitään.
 

Masentaja

Jäsen
Joo taas saa maanantaina kuunnella töissä että olitkos tappelee.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Joo taas saa maanantaina kuunnella töissä että olitkos tappelee.

Hah hah; eka asia mitä multa kysyttiin, oli että olinko myllyssä. Joopajoo. Selitin sitten kaikki tämän casen ja mm. kuuluisan kolmioleipä-episodin taustoista ja iltapaskojen uutisoinnista...

Toisaalta miksi vähättelisimme tuota kolmioleipäepisodiakaan? Kyllähän sellaisella ohuen ohuella muovilla voi vaikka viiltää jonkun kurkun auki. Otsikoinnin olisi kai jatkossa syytä olla mallia "Massamurhaaja/verilöyly Jokerijunassa"...

Eiköhän tämän ainakin Jokerien osalta voi antaa olla. Ainoat jääkiekko-ihmiset ketä tästä on tunnistettu ovat siis ilmeisesti TPS:n kannattajia ja uskoisin heidänkin olleen suurimman osan areenalla, koska varsin hyvä vieraskatsomo oli kys. matsissa.

Futishommia, mustamaalataan lätkää. Ja jokerifaneja. Taas.
 

ludvig

Jäsen
Helsinkiläinen hulluus taas näkyvästi esillä, porilaiset ja muut koittakaa pitäkää hatuistanne kiinni, kun nämä urpot pistävät haisemaan. Tai enemmänkin pk-seutulainen hulluus, eiköhän siellä ole mukana myös espoolaisia ja vantaalaisia. Pääkaunpunkiseudulla asuu Suomen mittakaavassa paljon ihmisiä, joten tällöin myös häiriökäyttäytyjiä löytyy enemmän. Lisäksi mediakin keskittyy hyvin ymmärrettävistä syistä pitkälti pk-seudun tapahtumiin eikä kirkonkyliin, niin mikään asia eilisen osalta ei pitäisi tulla yllätyksenä - oli siellä sitten minkä jengin myötäeläjiä tai vain yleisesti heiluvia nuorisoporukoita asialla.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Itse konfliktista mulla ei ole mitään tietoa, mutta miten helvetissä on mahdollista että taas ainoa osapuoli joka täällä saa kuraa on Jokerien kannattajat? Missään vaiheessa täällä ei ole kukaan sanallakaan maininnut että tässä "myllyssä" oli osallisena myös TPS:n faneja.
Siis näin kuvaa tuosta kahakasta ja siellä siis pelleiltiin saatana keskellä katua, siis helvetti keskellä katua, autojen ja muiden kulkijoiden tiellä! Tuossa ei ollut siis kyse mistään välienselvittelystä, vaan jostain helvetin aktista, showsta kanssaihmisille, et hei kuinka kovia me ollaan. Get a room, hedelmäkakut. narrit ja turkulaiset? En pidä kumpiakaan minään, eli saatte tasata häpeänne. Kuten aiemmin sanoin, hoidelkaa toisenne pois päiviltä jos tahdotte, sossu kiittää. Noloa. Menkää metsään, jos on pakko pelleillä. turkulaisethan skutsissa tosin on muutenkin koko ajan.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Siis näin kuvaa tuosta kahakasta ja siellä siis pelleiltiin saatana keskellä katua, siis helvetti keskellä katua, autojen ja muiden kulkijoiden tiellä! Tuossa ei ollut siis kyse mistään välienselvittelystä, vaan jostain helvetin aktista, showsta kanssaihmisille, et hei kuinka kovia me ollaan. Get a room, hedelmäkakut. narrit ja turkulaiset? En pidä kumpiakaan minään, eli saatte tasata häpeänne. Kuten aiemmin sanoin, hoidelkaa toisenne pois päiviltä jos tahdotte, sossu kiittää. Noloa. Menkää metsään, jos on pakko pelleillä. turkulaisethan skutsissa tosin on muutenkin koko ajan.

Joo, ja menkä te hakkaamaan niitä invalideja. Mediaa se ei kuitenkaan kiinnosta, tai ei ole ainakaan tähän asti kiinnostanut.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Siis näin kuvaa tuosta kahakasta ja siellä siis pelleiltiin saatana keskellä katua, siis helvetti keskellä katua, autojen ja muiden kulkijoiden tiellä! Tuossa ei ollut siis kyse mistään välienselvittelystä, vaan jostain helvetin aktista, showsta kanssaihmisille, et hei kuinka kovia me ollaan. Get a room, hedelmäkakut. narrit ja turkulaiset? En pidä kumpiakaan minään, eli saatte tasata häpeänne. Kuten aiemmin sanoin, hoidelkaa toisenne pois päiviltä jos tahdotte, sossu kiittää. Noloa. Menkää metsään, jos on pakko pelleillä. turkulaisethan skutsissa tosin on muutenkin koko ajan.

Tämä viesti kuvastaakin hyvin koko foorumin tasoa näistä asioista keskustelessa. Pelkkää verbaalioksennusta palstan ylivoimaisesti junteimmalta kirjoittajalta. Jullit on muuten myös aika hyvin olleet edustettuna tässä ns hulinaskenessä kuten varmaan jo tiesitkin.
 

Mr.Nacho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idrottsföreningen Kamraterna i Helsingfors
Joo, ja menkä te hakkaamaan niitä invalideja. Mediaa se ei kuitenkaan kiinnosta, tai ei ole ainakaan tähän asti kiinnostanut.

Ratsupoliisi melkein tönäisi kyseistä invalidiä kun yritti päästä tappelijoitten keskelle, IFK ja Blegi fanit tappelivat ihan rehdisti ilman että ulkopuoliset olisivat saanneet maistella myllyn tuotteita. Poliisin valinnat sen sijaan olivat melkein kohtalokkaita ulkopuolisille.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Joo, ja menkä te hakkaamaan niitä invalideja. Mediaa se ei kuitenkaan kiinnosta, tai ei ole ainakaan tähän asti kiinnostanut.
Menkä te? Menkä vaa. Oletko sä turkulainen? Mulla ei ole mitään käsitystä mistä sä puhut.
Tämä viesti kuvastaakin hyvin koko foorumin tasoa näistä asioista keskustelessa. Pelkkää verbaalioksennusta palstan ylivoimaisesti junteimmalta kirjoittajalta. Jullit on muuten myös aika hyvin olleet edustettuna tässä ns hulinaskenessä kuten varmaan jo tiesitkin.
Siis ylistäkäämme kaikki näitä rohkeita nuorukaisia heidän edustaessaan aatteen paloa? Fuck you. Vähättelemällä ja osin glorifioimalla sä yrität seivailla mitä? Ja kyllä kiitos olen kritisoinut myös omien osallistumisia tällaisiin esim. Talviklassikon jälkeen, se jos mikä noloa onkin, että IFK-kannattajat, oletettavasti kalustetuissa huoneissa kasvatetut hyvinvointikakarat, osallistuvat myös tällaiseen toimintaan. Kaikista tapauksista minulla ei ole tietoa, koska en aktiivisesti seuraa tällaista "skeneä". Yhtä lailla pidän jokaista tapausta häpeällisenä.

Oliko tässä todellakin nyt sun paras antisi? Aika avutonta. Ansaitseeko tuollainen käytös sinun mielestäsi muuta, kuin verbaalioksennusta.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Miten porukka jaksaa raivota täällä jostain pienestä myllystä? Itselläni ei todellakaan ole mitään tekemistä kyseisen tapahtuman kanssa mutta eikös tuo ole hoidettu juuri ns oikein? Halukkaat osallistuu myllyyn ja sillä selvä.

Periaatteessa kyseiset järjestöt ovat hoitaneet tämän tapahtuman "hyvin", kun kaikki ovat varmasti olleet halukkaita kyseiseen konfliktiin.

Se mikä täällä varmasti eniten ärsyttää on alla olevan lainauksen tapaiset kysymykset, mitä varmasti monet tulevat saamaan tapauksen johdosta. Idiootit vetävät kunnollisten kannattajien maineen lokaan, koska valtavirrasta suurin osa ei varmastikaan osaa erottaa näitä hulinajärjestöjä pelkästään kannattamiseen keskittyneistä järjestöistä.

Joo taas saa maanantaina kuunnella töissä että olitkos tappelee.
 

roskis

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Detroit Red Wings
Tapella saa ja pitää, kunhan kaikki tappeluun osallistuvat ovat osallisina omasta vapaasta tahdosta. Tappeleminen yleisellä paikalla tosin on laitonta, niin jos ja kun myllyttää halutaan, pitää se hoitaa sellasessa paikassa, mihin valvova silmä ei osu.

Itse en kannata väkivaltaa, mutta mikä mä oon kahen halukkaan toimintaa kieltämään vapaassa maassa? Ainoastaan voin toivoo, että säännöt on reilut eli pudonnut on hävinnyt ja tajuaa luovuttaa ja voittaja tajuaa olla vetämättä Ben-Amoreita.

Toi fanien keskenään myllyttäminen taitaa vaan lähinnä olla sitä, et ollaan "faneja" ja päästään tappelemaan eli keino päästä pullistelemaan. On varmasti seassa oikeitakin faneja, joille joukkue on lähes uskonto, mut jotenki jää vaan sellanen kuva, et tossa on yks helppo väylä päästä myllää "hyväksyttävällä" syyllä eli puolustaa oman joukkueen kunniaa. Vähän sama kun kerrotaan äideistä vitsejä ja siitä PITÄÄ suuttua, koska äidistä ei sanota pahaa. Ikinä! Ja varsinkin kun tää kaikki tapahtuu kesken kotiottelun, joka pelataan vieressä.

Sitten taas mitä tulee otsikointiin, niin keltanen lehdistö ei voi kirjottaa uutista, jos Alppilan kulmilla on jengi tapellu. Kuka sitä uutista klikkaa? Pakko saada klikkauksia eli vetää rajut otsikot, jotka on pieneltä osin totta ja ehkä tuurilla on täysin totta. Otsikkohuoraustahan toi on pelkästään.

Erikseen sitten tuolien viskomiset sun muut spedeilyt, jotka ei kuulu mihinkään muuhun kuin täys dorka -kategoriaan.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tapella saa ja pitää, kunhan kaikki tappeluun osallistuvat ovat osallisina omasta vapaasta tahdosta. Tappeleminen yleisellä paikalla tosin on laitonta, niin jos ja kun myllyttää halutaan, pitää se hoitaa sellasessa paikassa, mihin valvova silmä ei osu.

Itse en kannata väkivaltaa, mutta mikä mä oon kahen halukkaan toimintaa kieltämään vapaassa maassa?
Vaimoa on ihan ok hakata himassa, jos kukaan ei näe?
Se on hyvä että keskustelupalstoilla löytyy näitä läpänheittäjiä muiden tosikkojen keskeltä!
Toiset heittää läppää, toiset kolikoita! Aika erikoista, että tuollainen toiminta on jengin mielestä jotenkin ok, suostumuksella tai ilman. Näillä lapsilla ei taida olla tarpeeksi oikeita huolenaiheita vielä elämässään. Ja jos miehistä painetta pitää purkaa, niin runkatkaa tai homoilkaa. Laki ei kiellä.

Asiat oikeasti nyt perspektiiviin.
 
Viimeksi muokattu:

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Toiset heittää läppää, toiset kolikoita! Aika erikoista, että tuollainen toiminta on jengin mielestä jotenkin ok, suostumuksella tai ilman. Näillä lapsilla ei taida olla tarpeeksi oikeita huolenaiheita vielä elämässään. Ja jos miehistä painetta pitää purkaa, niin runkatkaa tai homoilkaa. Laki ei kiellä.

Asiat oikeasti nyt perspektiiviin.

Kirjoituksesi sopisi erinomaisesti myös Tikkurilassa käytyyn ET-peliin, jossa HIFK-fanit yrittivät lavastaa Jokerikannattajat sytyttämällä savupommeja keskellä Jokerikatsomoa. Asiat on todellakin syytä laittaa perspektiiviin. Tässä ja nyt. Mieluiten ilman moraalitorven turhanpäiväistä pärisyttelyä.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Tapella saa ja pitää, kunhan kaikki tappeluun osallistuvat ovat osallisina omasta vapaasta tahdosta. Tappeleminen yleisellä paikalla tosin on laitonta, niin jos ja kun myllyttää halutaan, pitää se hoitaa sellasessa paikassa, mihin valvova silmä ei osu.

Olen täysin samaa mieltä mutta mielestäni maassa asiat ei mene siten miten ne pitäisi mennä.

Muutama vuosi takaperin joltain radiokanavalta soitetiin FC Lahden kannattajaporukan jollekin johtohahmolle ja kyseltiin tulevasta sovitusta joukko-tappelusta HJK:n fanien kanssa. Kyseinen kähinä oltaisiin käyty "piilossa" eli ei yleisellä paikalla ja osallistuvat ovat mukana vapaaehtoisesti. Olivat vielä ennelta sopineet, että osallistijat kertovat osaanotostaan etukäteen jotta tiedetään, kuinka monta omassa porukassa tappelee .Huoli oli, että poliisi pilaa hienosti organisoidun tapahtuman vaikka ollaankin "piilossa" ja ihmetteli, että miksei ns. vapaassa maassa ei saa tehdä vapaaehtoisesti sitä mihin kaikki vapaaehtoisesti ottavat osaa.

Muistelisin, että poliisi pilasi kinkerit vaikka luulisi, että heilläkin olisi jotain oikeita töitä tehtävänä.

Antaa niiden tapella jotka sitä haluavat niin ei sivulliset kärsi!!
 

Urheilija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Muistelisin, että poliisi pilasi kinkerit vaikka luulisi, että heilläkin olisi jotain oikeita töitä tehtävänä.

Antaa niiden tapella jotka sitä haluavat niin ei sivulliset kärsi!!

Kyllähän noista flaidiksista aiheutuu kuluja yhteiskunnan maksettavaksi. Ei näillä kundeilla ole mitään vapaaottelijan sairasvakuutuksia, vaan nenää mennään suoristelemaan Töölöön samalle osastolle muiden kaupunkilaisten kanssa ja heidän laskuun. Noin muuten ihan ok kun pysytään ottelutapahtuman ulkopuolella.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Antaa niiden tapella jotka sitä haluavat niin ei sivulliset kärsi!!

Ja mennään viereen huutamaan "hyvä jätkät, antaa mennä!"

Ihan vitun idioottimaista ja todella hyvä, että tällaiseen pelleilyyn puututaan. Oli se sitten miten vapaaehtoista tahansa.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...
Antaa niiden tapella jotka sitä haluavat niin ei sivulliset kärsi!!

Ehdottomasti, mutta Helsingin kokoisesta kaupungista löytyy päähänlyöntikilpailuille ihan varta vasten luotuja, hallittuja ympäristöjä, kuten nyrkkeilysaleja.

Oikeasti, arvaa kuka maksaa, jos nämä tyypit rikkovat tappelun yhteydessä jotain tai joku loukkaantuu. Poliisin ja muiden viranomaistenkin ajalle ja resursseille luulisi olevan parempaakin käyttöä.

Ehkä olen tulossa vanhaksi...
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Eikun ihan vakavissaan, muovinen aerodynaamisesti heittämiseen sopimaton istuin lepattaa ilmassa ja kolauttaa ehkä kipeästi päähän, mutta en mä keksi, miten tuolla vammaa saisi aikaan. Tyhmähän noita on viskellä ja olin aika helvetin vihainen heittäjälle, mutta ei nyt väännetä tapauksesta mitään suurta vaaratilannetta.
Tämä kirjoitus on mahdollisesti idioottimaisin viesti mitä olen tällä foorumilla ikinä lukenut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös