Kannattaako vaihtaa sonera teliaan ?

  • 1 243
  • 14

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt haluaisin perusteluita puolesta ja vastaan,miksi pitäisin soneran liittymän, kun telia tarjoaa 500 EUROA PUHEAIKAA jos vaihdan liittymää.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Eikös se niin ollut että 50 kuukautta ja 10€/kk? Eli sitoudut yli neljäksi vuodeksi tähän jos haluat maksimaalisen hyödyn? Minä odottaisin ainakin sen verran että katsoisin kuka Telian Suomen-toiminnot ostaa....
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Katselin tuossa aiemmin samaa mainosta. Tulin siihen tulokseen vaimon kysyessä kannattaako hänen vaihtaa, että kun hyöty on latistettu 10 euroon kuussa, on näitä vastaavia tarjouksia muillakin. Koko 500 euroa saa aikaan mielikuvan edullisuudesta ja saa käyttäjän vain sitoutumaan tähän palvelun toimittajaan. Jos sanottu 500 euroa olisi käytettävissä nopeammassa aikataulussa, kannattaisi harkitakin. Nyt ei minusta kannata.
 

Waverunner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vielä liittymistä yleensä:

Mulla itselläni on Radiolinjan liittymä ja käytän puhelinta aika vähän (mulla on toinen duunin puhelin, jolla hoidan 90 prosenttia puheluista). Nyt kun käytän tätä omaa puhelinta todella vähän... kuukausittaiset laskut ovat n. 10 e luokkaa, niin olisin kysynyt seuraavaa:

Mua ottaa pannuun, kun Radiolinja veloittaa pari kertaa vuodessa n. 20 e kerralla jotain saatanan perus liittymämaksuja! Onko olemassa mitään liittymiä millään operaattorilla, jossa maksettaisiin AINOASTAAN soitetuista puheluista... päälle EI siis tulisi mitään kiinteitä maksuja!?!?!?
 

Antib

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, old time hockey, Florida Panthers
Viestin lähetti Waverunner
Vielä liittymistä yleensä:

Mulla itselläni on Radiolinjan liittymä ja käytän puhelinta aika vähän (mulla on toinen duunin puhelin, jolla hoidan 90 prosenttia puheluista). Nyt kun käytän tätä omaa puhelinta todella vähän... kuukausittaiset laskut ovat n. 10 e luokkaa, niin olisin kysynyt seuraavaa:

Mua ottaa pannuun, kun Radiolinja veloittaa pari kertaa vuodessa n. 20 e kerralla jotain saatanan perus liittymämaksuja! Onko olemassa mitään liittymiä millään operaattorilla, jossa maksettaisiin AINOASTAAN soitetuista puheluista... päälle EI siis tulisi mitään kiinteitä maksuja!?!?!?
Saunalahti tarjoaa Saunalahti GSM -liittymää, jossa on 4,90 euron minimilaskutus, jonka senkin pystyy käyttämään puheluihin.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Waverunner
Vielä liittymistä yleensä:

Mulla itselläni on Radiolinjan liittymä ja käytän puhelinta aika vähän (mulla on toinen duunin puhelin, jolla hoidan 90 prosenttia puheluista). Nyt kun käytän tätä omaa puhelinta todella vähän... kuukausittaiset laskut ovat n. 10 e luokkaa, niin olisin kysynyt seuraavaa:

Mua ottaa pannuun, kun Radiolinja veloittaa pari kertaa vuodessa n. 20 e kerralla jotain saatanan perus liittymämaksuja! Onko olemassa mitään liittymiä millään operaattorilla, jossa maksettaisiin AINOASTAAN soitetuista puheluista... päälle EI siis tulisi mitään kiinteitä maksuja!?!?!?

DNA:lla on nyt tarjous, jossa perusmaksut on "maksettu" 8 kuukaudelta.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vaikka se telian tarjous onkin vain 10 euroa kuussa, onhan se silti parempi kuin nykyinen, mistä ei saa mitään.
Eikä sitä tarvitse välttämättä loppuun käyttää,eikös siitä voi erota heti kun haluaa, eikä vasta neljän vuoden päästä kun tarjous ei ole enää voimassa.
Lähinnä minua on arveluttanut kuuluvuus, joka on joskus ollut kuulemma huonompi kuin soneralla.Ilmeisesti tämä ei ole ongelma muualla kuin jossain mökki/metsä olosuhteissa.

Ensi kesänä tulee mahdolliseksi vaihtaa liittymää, niin että ei tarvitse vaihtaa numeroa, ehkä pitäisi odottaa siihen asti.(sitten ei kyllä saa 500 euroa puheaikaa)
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti angnus
Eikä sitä tarvitse välttämättä loppuun käyttää,eikös siitä voi erota heti kun haluaa,

Lähinnä minua on arveluttanut kuuluvuus, joka on joskus ollut kuulemma huonompi kuin soneralla.Ilmeisesti tämä ei ole ongelma muualla kuin jossain mökki/metsä olosuhteissa.

Itselläni on tuo vastaava 10e/kk sopimus vuoden takaa, jolloin tarjottiin "tonnin" puheaikaa. Sopii hyvin tällaiselle vähän soittelevalle. Sopimuksen voi irtisanoa kun siltä tuntuu, jää ainoataan jäljellä olevat kuukaudet hyödyntämättä.
Kuuluvuuden kanssa en ole todennut mitään ongelmia, myöskään maaseudulla.
 

Rocco

Jäsen
Viestin lähetti angnus
Nyt haluaisin perusteluita puolesta ja vastaan,miksi pitäisin soneran liittymän, kun telia tarjoaa 500 EUROA PUHEAIKAA jos vaihdan liittymää.

Kuulemma tämän viikon aikana kilpailuvirasto puuttuu Telian ja DNA:n hillittömiin avaustarjouksiin ja toisen operaattorin liittymien irtisanomisista maksettaviin tapporahoihin..

Eli jos meinaa ottaa paljon ilmaista puheaikaa niin kannattaa tehdä se nyt heti.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Lähinnä minua on arveluttanut kuuluvuus, joka on joskus ollut kuulemma huonompi kuin soneralla.Ilmeisesti tämä ei ole ongelma muualla kuin jossain mökki/metsä olosuhteissa.

Tai sitten juuri päin vastoin... Nyt tilanne on jo parempi, mutta silloin kun Telia lähti pois Radiolinjan verkosta kaupunkialueella korvaajaksi tullut Telian oma cityverkko oli suoraan sanottuna perseestä. Kännykkäni oli esimerkiksi vakiolenkilläni pitkiä toveja pimeänä ja sentään puhutaan alueesta, joka on n. 2-3 kilometrin päässä Helsingin keskustasta.

Ilmeisesti tehoja on parannettu tai uusia lähettimiä asennettu, sillä nykyään kännykkäni ei enää pahemmin pimene. Syytäkin on, sillä cityverkon toimivuudesta kuului paljon napinaa silloin heti tuoreeltaan vaihdon jälkeen.

Maaseudulla käytössä oleva verkko, sama mitä DNA käyttää (mikä sen verkon nimi nyt olikaan) on toiminut ihan hyvin ainakin omalla mökillä. Siellä tosin on masto heti pienehkön järven vastarannalla. Tiedä häntä sitten, jos on kauempana mastoista.

Ärsyttävintä uudessa Teliassa on juuri tuo kahden eri verkon käyttäminen. Mökille ajaessa olen huomannut, että cityverkko toimii niin pitkään kun on Hämeenlinnan moottoritiellä, mutta kun Riihimäen jälkeen kääntyy siltä pois, känny pimenee melkein samantien ja saattaa kestää pitkäänkin, ennen kuin se tajuaa vaihtaa verkkoa. Jos siis on automaattinen verkonvalinta päällä.
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Päivän Hesarista luin että Radiolinja tarjoais 600€ etuja,tosin en tierä mitä nämä edut sisältävät. Henkkohtasesti sitämielt että näissä tarjouksissa ei oo järkeä ku kaikki vaihtaa puhelinnnumeroitaan ja sit joutuu opetteleen ulkoa uudet blaa blaa blaa...

Itellä on Soneran ja Radiolinjan liittymä sekä lankapuhelin himassa. Laskuja tulee Radiolinjalta kerran kk noin 24€ ja Soneralta kerran 2kk 25€ tms.Ei tässäkää mitää järkeä oo mut empä oo raskinu luopua toisesta puhelimesta ja liittymästä,tuleepaha vähä halvemmaks ku kavereilla on sekä Rl&Soneran liittymiä.

Kotinumero on netin takia aikoinaan otettu ja duunista saan siihen mukavat alennukset...
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Radiolinja oli näköjään pistänyt paremmaksi. Koulun aulassa oli Radiolinjan ständi varustettuna isoilla mainoksilla, että liittymän vaihdosta Radiolinjaan saa 600 euroa puheaikaa.
 

Rocco

Jäsen
Henk.koht. näissä tarjouksissa ei ole mitään iloa pitkällä ajalla. Kohta kukaan ei maksa liittymistään mitään vaan kaikki kulut menevät kampanjoiden piikkiin. Pian ei ole toimivia operaattoreita. Suomi on muutenkin maailman halvimpia kännykkämaita, herää kysymys että miksi pitää olla jatkuvasti vaan halvempaa ja halvempaa.

No, asiakkaat tykkää.
 

TheChef

Jäsen
Suosikkijoukkue
Useita hyviä löytyy...
Tänään sitten tuli ilmoitus että Ko. Telian tarjous katkaistaan perjantaina. Suomenoikeuksien myynti on edistynyt ja ostajataholta oli tullut negatiivista palautetta...

Lisäksi Radiolinja on tehnyt tarjouksesta valituksen kilpailuviranomaisille!
[En vain ymmärrä minkätakia radiolinja pistää liikkeelle oman paremmat tarjouksensa ja sitten vielä kehtaa valittaa kilpailijan vastaavasta!!!!! Selittäkää te jos tajuutte...]
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Radiolinja saisi kyllä pitää turpansa visusti kiinni sen ryöstökalastus- ja häiriköintikampanjan jälkeen, minkä ne järjestivät Telian verkkomuutoksen yhteydessä.

Vieläkin tulee puheluita ja kirjeitä silloin tällöin. Viime kerralla, kun puhelimitse tyrkytettiin, sanoin tyrkyttäjälle jo hieman rumasti. Seuraavalla kerralla tuleekin täyslaidallinen...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös