Kannattaako HIFKin ajaa Jokerien sulkemista SM-liigasta heti?

  • 105 557
  • 299

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
En ole se, jolle kysymys esitettiin, mutta vastaan silti; En pitäisi ajatusta kovinkaan vastenmielisenä. Kaukalossa pitäisi nyt ja jatkossakin taistella lähtökohtaisesti pelin voittamisesta.

Eikös tuossa pelissä taisteltu esimerkillisesti voitosta? Kummaltakin joukkueelta loukkaantui pelaaja epäonnisessa tilanteessa, mutta näitä ei silti lähdetty kuittaamaan ja samalla heikentämään mahdollisuuksia voittoon, vaikka varmasti mieli teki molemmilla kostaa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Eikös tuossa pelissä taisteltu esimerkillisesti voitosta? Kummaltakin joukkueelta loukkaantui pelaaja epäonnisessa tilanteessa, mutta näitä ei silti lähdetty kuittaamaan ja samalla heikentämään mahdollisuuksia voittoon, vaikka varmasti mieli teki molemmilla kostaa.

Tervetuloa 2000-luvulle. Tissiposkilätkää. Fight fire with fire.
 

Stadin kundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos huonoille provoille järjestettäisiin mm-kisat niin tässä olisi yksi ennakkosuosikki.

Sorry, tarkoitus ei kuitenkaan ollut provota. Halusin vaan osoittaa että itse en käsitä tota monien nimenomaan fanien logiikkaa ja hyötyä jokereiden ulkoistamisessa jo tässä vaiheessa. Sananvalinta varmaan ei mulla ollut paras mahdollinen mutta heh, kiva että pääsisin kuitekenkin jossakin "lajissa" ennakkosuosikin asemaan.
 

torpeedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lunkan väärintorjutut voitot
Lisään tähän loppuun, että mikäli HIFK ja muut joukkueet onnistuvat ukaaseillaan torppaamaan Jokereiden siirron KHL:ään (mitä aivan varmasti haluavat), käyn henkilökohtaisesti viemässä punakeltaisen ruusukimpun jokaisen joukkueen kotihallin ovelle. Jos taas viimeinen liigakausi jää pelaamatta, tungen ne ruusut perseeseeni ja painun helvettiin.

Kukaan ei ole halunnut torpata narrien siirtymistä KHL:ään. En ole mistään lukenut kenekään vaatineen narrien pysymisestä sm-liigassa. Päinvastoin, lyhyintä tietä ovelle on neuvottu.

Lisää koomisuutta näille ilmalanpoikien kommenteille tuo se että hjalmarikal€ torppasi Bluesin KHL-siirron ja nyt takki on hieman toisinpäin päällä. Ja fanit huutavat maailman suurta vääryyttä aina ja kaikkialla.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Jos huonoille provoille järjestettäisiin mm-kisat niin tässä olisi yksi ennakkosuosikki.
Keskustelin +80 vuotiaan äitini kanssa Hjalmarin myyntipäätöksestä.

Kerro äidillesi lämpimät terveiset. Huikea urotyö synnyttää vielä eläkeikäisenä.

T: nimim. "pääseekö tällä kisajoukkueeseen?"

Mitä tulee itse ketjun aiheeseen, oma vastaukseni on, että riippuu summasta. HIFK:lla on ensikaudella ohjelmassaan mm. Talviklassikko, jonka tuotto on merkittävä lisä myös HIFK:n kassaan. Sulkemalla Jokerit sarjasta tuota ottelua tuskin pelattaisiin. Kuten aina, kyse on koko Jokerit-SM-liiga keississä vain fyrkasta.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivon vain ja ainoastaan, että IFK ajaa oikeudenmukaista ratkaisua. Kyse ei pitäisi olla siitä, mitä IFK haluaa vaan onko Jokerit toiminut väärin ja kuinka vakavasta rikkomuksesta mahdollisesti puhutaan.

Toivon, että IFK toimii, kuten Celtic toimi vuosi sitten, kun skottiseurat äänestivät uuden Rangersin sarjatasosta.

Celtic: Why we voted Rangers out | Herald Scotland
 

N.Vidic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Seattle Seahawks, HIFK, Man Utd
Eikös tuossa pelissä taisteltu esimerkillisesti voitosta? Kummaltakin joukkueelta loukkaantui pelaaja epäonnisessa tilanteessa, mutta näitä ei silti lähdetty kuittaamaan ja samalla heikentämään mahdollisuuksia voittoon, vaikka varmasti mieli teki molemmilla kostaa.

"Tuossa pelissä"?

Varmasti ottelun lähtökohtana on aina sen voittaminen. Näin myös paikalliskamppailuissa, oli taustalla sitten minkä tasoisia ylilyöntejä tahansa. Mutta kun asiat etenevät siihen pisteeseen, ettei media eikä kiekkoa seuraava yleisö ole kiinnostunut pelin voittajasta ennen peliä tai sen jälkeen, vaan eniten palstatilaa saavat otteluiden ylilyönnit ja niiden jälkipyykki, ollaan mielestäni otettu yksi askel liikaa ja nimenomaan väärään suuntaan. Lisäksi näinä herkkinä aikoina, kun yhteiskunnasta luodaan "paremminvointiyhteiskuntaa", voidaan yksien hölmöilyillä vaikuttaa osittain jopa pysyvästi kaikkien muidenkin toimintaan rajoittavalla tavalla (vähentyneet tappelut ja puhtaan, fyysisen pelin karsiminen ja tuomitseminen).

Jokainen voi mielessään tehdä päätöksen ajankohdasta, jolloin peli olisi syytä viheltää poikki. Itse olen päätöksen tehnyt, ja näen sen olevan eduksi kaikille yksittäisestä fanista aina lajin luonteeseen ja terveeseen kiinnostavuuteen. Viestiäni ja mielipidettäni ei kuitenkaan tule tulkita niin, että olisin ykskantaan potkimassa jokereita liigasta. En vain liputa jokerien liigapaikan puolesta nimenomaan paikallispelien kiinnostavuuden ja merkityksen takia.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kukaan ei ole halunnut torpata narrien siirtymistä KHL:ään. En ole mistään lukenut kenekään vaatineen narrien pysymisestä sm-liigassa. Päinvastoin, lyhyintä tietä ovelle on neuvottu.

Juurikin näin, missään en ole lukenut kenenkään yrittävän torpata siirtoa, siitähän se nyt vaan on kysymys että minkälaista saattohoitoa SM-liiga tarjoaa narreille tällä kaudella. Vai tarjoaako mitään.

Minulle se ja sama poistuuko narrit liigasta nyt tai ensi kaudella, poistuminen nyt on kuitenkin faktaa.
 

Mikehunt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kyröskosken Pärske

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Hjallis heitti äsken Urheiluruudussa suunnilleen näin: "Syksyn aikana ratkeaa pelataanko me KHL:ssä ensi kauden jälkeen". Onko näin, että ei asia olekaan ihan selvä vaiko wottöfak?
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Minulle Sm-liiga on 13-joukkueinen.

No, minulle Sm-liiga on joka tapauksessa 13-joukkueinen.
Liigan johto vaikuttaa olevan täynnä ihan yhtä pellejä kuin narritkin.
Anyway, minulle Sm-liiga on 13-joukkueinen.
En ole koskaan nähnyt peliäkään Tortussa, enkä aio nytkään. En edes konsertteja, koska rahat menevät itään.
En myöskään aio katsoa omalla kausikortilla oman joukkueeni pelejä narreja vastaan.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hjallis heitti äsken Urheiluruudussa suunnilleen näin: "Syksyn aikana ratkeaa pelataanko me KHL:ssä ensi kauden jälkeen". Onko näin, että ei asia olekaan ihan selvä vaiko wottöfak?

No tuossa tiedotteessa luki näin: Sopimuksessa on myös sovittu ehdoista, joiden täyttyessä SM-liiga myöntää Jokereille oikeuden pelata KHL-liigassa kaudesta 2014-2015 alkaen.

Ilmeisesti jotain ehtoja siis vielä.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hjallis heitti äsken Urheiluruudussa suunnilleen näin: "Syksyn aikana ratkeaa pelataanko me KHL:ssä ensi kauden jälkeen". Onko näin, että ei asia olekaan ihan selvä vaiko wottöfak?

Kiinnitin huomiota samaan eli asia ratkeaa vasta syksyn aikana - uusia sponsoreita ei ole löytynyt toivottua määrää, idealla ei olekaan KHL:n varauksetonta suosiota vai onko uusien ystävien kanssa tullut vaikeuksia? Saa nähdä, mikä sotku tuostakin vielä tulee.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
No vaikeahan se on täällä arvailla kun on salaisia osakassopimuksia ja tehdään salaisia päätöksiä. Mutta ei kai SM-liiga nyt voi sellainenkaan instanssi olla josta ei ikinä eroon pääse?! Mutta jos siinä salaisessa sopimuksessa on alunperin sovittu että "til death do us part" niin ei ois kannattanut vetää nimeä alle sitten.

Mutta kivastihan tuolla pysyy taas otsikoissa koko syksyn kun arvaillaan että saako ne lähteä KHLään vaiko ei. On se kyllä kumma kun ei asioista osata päättää juuta eikä jaata.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos venäläiskumppanit maksavat miljuunakorvaukset Hjalliksen puolesta, voi olla että Hjallis jää ikävästi kiitollisuudenvelkaan ja hyppyytettävän asemaan. Mutta Harkimo on aina ollut fiksu yhdessä asiassa - toisten ihmisten rahojen käyttämisessä. Eiköhän se jotenkin velmuile tuonkin :)
 
Kiinnitin huomiota samaan eli asia ratkeaa vasta syksyn aikana - uusia sponsoreita ei ole löytynyt toivottua määrää, idealla ei olekaan KHL:n varauksetonta suosiota vai onko uusien ystävien kanssa tullut vaikeuksia? Saa nähdä, mikä sotku tuostakin vielä tulee.

Toivottavasti asia ratkeaa hyvin, eli pääsevät lähtemään, koska kuitenkin suunnitelmat on olemassa. Ei tässä enempää sotkuja kaipaa näin pienen maan kiekkoelämään. Sponsorien hakeminen varmaan on haastavampaa, koska ei enää välttämättä samat kontaktit ole päättämässä niistä asioista ja toisaalta voipi olla että eivät kaikki vanhat halua panostaa Venäjän markkinointiin Jokereiden kautta.
 
Suosikkijoukkue
IFK, respektit suomalainen Jokerit
Olen kyllä suunnattoman pettynyt SM-liigan toimintaan. Nyt olisi ollut sauma näyttää kaapin paikka suhmuroijille, mutta tyydyttiin hiluihin. Ja samalla avattiin lopullisesti ovi venäläisille torakoille ja SM-liigan tuhoutumiselle.

Bafforosso kertoi tuossa pari viestiä aiemmin, että liiga on hänelle 13 joukkueen sarja. Harmi ettei ole. Tällainen päätös pilaa ainakin oman makuni liigasta. Koko Hjalliksen ja Kal€n järjestämä sirkus on ollut alusta asti kuvottavaa, eikä SM-liiga (Everi mukaan lukien) halunnut näköjään laittaa pistettä tälle suhmuroinnille.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Oukei, kiitoksia päivityksistä. Ekana tulee mieleen, että jos narrit ja liiga pääsivät sopimukseen ensi kaudesta 13/14, niin mitä vittua se SM-liigalle enää kuuluu, että joukkue liittyy KHL:ään kaudella 14/15? Eihän jääkiekon SM-liiga nyt saatana mikään vankila ole, kai SM-liigasta saa irtautua jos on enemmän intressejä pelata jotain muuta liigaa? Mä ymmärsin, että tänään keskusteltiin pelkästään ensi kaudesta. Jos itse olen esimerkiksi liittynyt Paskimmat kirjat -kerhoon vuoden verran sitovalla diilillä, niin pakkohan mun on lusia sopimusaika loppuun ennenkuin pääsen veks. Ja jos sopparissa on lukenut pienellä präntättynä: "Tämän liittymissopimuksen voi purkaa 12 kuukauden päästä ja irtisanomisilmoituksen jälkeen pitää olla vielä seuraavat 6 kk PK-kerhossa", niin ei auta, mun on kärsittävä vielä 6 kuukautta irtisanomisen jälkeen. Mutta se mitä teen tämän kuuden kuukauden jälkeen - se ei kyllä kuulu Paskimmat kirjat -kerholle hevonvitun vertaa.

Mun ymmärtääkseni tänään Jokerit ja SM-liiga neuvottelivat Jokerien irtautumisajasta eli ensi kaudesta. Eiks baana olekaan vapaa sen jälkeen ja eikö liigajoukkueet olekaan yrityksiä, jotka päättävät itse sitoumuksistaan ilman jotain mystistä SM-liigakollektiivia?
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Olen kyllä suunnattoman pettynyt SM-liigan toimintaan. Nyt olisi ollut sauma näyttää kaapin paikka suhmuroijille, mutta tyydyttiin hiluihin.

Hiluihin?! Siis lähtötilanne oli hjalmarin haastattelun jälkeen se, että lähtemisen lisäksi sm-liigan pitäisi vielä lunastaa osake jokereilta. Tästä tilanne muuttui huhujen mukaan noin kymmeneksi miljoonaksi plussaa. Jos tuo on hiluja, niin millaiseen summaan olisit ollut tyytyväinen? Tilanne on kuitenkin se, että jokerit joka tapauksessa lähtee, joten jos sen voi vielä muuttaa rahaksi, niin tyhmäähän se olisi jättää käyttämättä.
 

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Vähän samoilla linjoilla olen JHagin kanssa ja ihmettelen ihan samoja asioita.

Jos ei ole varmaa että narrit pelaa KHLää ensi kautena niin pelaako ne sitten edelleen SM-liigaa?? Vai mitä sitten tapahtuu?

Eli koko saamarin jupakka ollut myrsky vesilasissa ja narreista on taas jauhettu palstakilometrejä joka mediassa ja täälläkin joutuu nyt näemmä vielä loppuvuoden asiaa puimaan. Kyllä ihmettelen sitä ettei mitään konkrreettisia päätöksiä saada aikaan suuntaan tai toiseen.
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä tuntuu joiltakin siis puuttuvan faktoja ja taustoja viime postauksien perusteella. Eli tiivistettynä:

Jokerit ei ole missään vaiheessa sopinut KHL:ään siirtymisestä. Heillä on vasta TAVOITE siirtyä kaudella 2014-2015, mutta sopimuksia ei ole tehty vielä eikä siksi kysytty liigahallitukselta lupaa siirtymiseen/osakkuudesta luopumiseen ja siihen liittyviin seikkoihin. Niistä nyt tänään sitten sovittiin ja lupa siirtymiseen annettiin tietyin ehdoin.

Liigan osakas-sopimuksessa on pykälä, jonka mukaan liigasta irtautuminen pitää hyväksyttää yksimielisesti liigahallituksen jäsenien keskuudessa, eli kaikilta muilta seuroilta.

Varmuus siirtymisestä Hjalliksen mukaan tulee tässä syksyn aikana. Voi olla, että Jokerit ei siirry vielä ensi kauden aikanakaan, jos KHL ja sponsorit näyttää punaista valoa. Jokerit jatkaa liigassa siihen asti normaalisti, kunnes varmuus syntyy.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Kiinnitin huomiota samaan eli asia ratkeaa vasta syksyn aikana - uusia sponsoreita ei ole löytynyt toivottua määrää, idealla ei olekaan KHL:n varauksetonta suosiota vai onko uusien ystävien kanssa tullut vaikeuksia? Saa nähdä, mikä sotku tuostakin vielä tulee.

En jaksa uskoa, että siirtyminen olisi enää mistään kiinni. Varmaankin vallitsevien sopimusten puitteissa ei voi vielä asiaa julkisesti retostella. Tämähän voi olla osa myös tätä "markkinointikieltoa", eli kun Jokerit eivät virallisesti lupaa hakeneet, niin eivät luonnollisestikaan voi myös liigaa vahingoittavaa markkinointia harrastaa. Ainakaan siis ilman jälkiseuraamuksia.

Toki jos tässä nyt alkaa ihmettelyn aiheita kaivelemaan, niin itseäni ihmetytti Jokerit - KHL tiedotustilaisuuden kokoonpano. Meinaa tähän mennessä aina, kun KHL on jonnekin laajentunut tai edes käyty keskusteluja, tyyliin Milanossa, niin paikalla on ollut A.Medvedev. Tällä kertaa Medvedev kuitenkin loisti poissaolollaan. En tiedä, voiko tuo mitään tarkoittaa, mutta pisti silmään, tiedotustilaisuutta väijyessä.
 
Suosikkijoukkue
IFK, respektit suomalainen Jokerit
Hiluihin?! Siis lähtötilanne oli hjalmarin haastattelun jälkeen se, että lähtemisen lisäksi sm-liigan pitäisi vielä lunastaa osake jokereilta. Tästä tilanne muuttui huhujen mukaan noin kymmeneksi miljoonaksi plussaa. Jos tuo on hiluja, niin millaiseen summaan olisit ollut tyytyväinen? Tilanne on kuitenkin se, että jokerit joka tapauksessa lähtee, joten jos sen voi vielä muuttaa rahaksi, niin tyhmäähän se olisi jättää käyttämättä.

Totta, Jokerit joka tapauksessa lähtee ja that's it, mutta olisin silti laittanut liigan uskottavuuden rahan edelle ja kenkinyt naapurin Siperiaan jo nyt. Okay, syy on Hjalliksessa ja Kal€ssa, mutta he ovat nämä asiat päin vittua hoitaneet Jokerien etua ajaen.

Osakassopimus raukeaa kyllä, mutta en kyllä usko, että summa, johon päädyttiin on lähellekään 10 saati edes 5 miljoonaa euroa. Ja edelleen, ko. rahat ovat killinkejä Jokereiden taustalla häärääville oligarkeille.

Itseäni kyllä ärsyttää suunnattomasti, että Neukkuliigalle annetaan jalansijaa ja ennen kaikkea se, että se päästetään pujahtamaan kabinettipäätöksillä Suomen maaperälle. Oma jääkiekon seuraamiseni loppuu siihen, jos IFK lähtee kulakkien liigaan.

JHag ja moni muu on oikeassa siitä, ettei SM-liiga saa olla mikään vankileirien saaristo, josta ei halutessaan ulos pääse. Olen samaa mieltä. Se, mitä vastustan viimeiseen asti on suhmurointi, jota tähän caseen sisältyi enemmän kuin riittävästi. Luonnollisesti en ole myöskään mielissäni, että naapuri siirtyy venäläiseen Putin-liigaan, jonka arvostus omissa silmissäni on lähelle samaa kuin Albanian I-divisioona.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
MJ64: Yes, olemme samoilla linjoilla. SM-liigahan nimenomaan edellyttää, että joukkueet ovat oikeita osakeyhtiöitä. Kun näin on, ei mun mielestäni firmoja voida enää hirveästi suitsia jollain "meidän sisäisillä herrasmiesdiileillä". Itsehän SM-liiga on halunnut, että tämä on yritystoimintaa ja yritykset kyllä mun ihannemaailmassa päättävät itse, miten toimivat. Ja minnepäin tähyävät. Mua siis vituttaa, ihan liittymättä siihen mikä joukkue on kyseessä, suomalainen käsitys vapaasta kilpailusta. Täällä 5 miljoonan asukkaan perslävessä yritetään kansainvälistyä, mutta silti roikutaan jossain muinaisissa systeemeissä. Mun mielestäni millekään SM-liigaseuralle ei pitäisi kuulua hevonvitun vertaa mitä toiset seurat tekevät ja miten asiat näkevät. Oon aina ollut myös ulkomaalaiskiintiöitä vastaan, se on mielestäni vapaan kilpailun rajoittamista. Jos osakeyhtiö katsoo pärjäävänsä taloudellisesti paremmin palkkaamalla paljon ulkomaalaisia, niin suotakoon se sille. Itsehän kärsivät, jos näkemys olikin väärä. Mun mielestäni SM-liigan pitäisi itse tehdä tuotteestaan niin kiinnostava, että seuraosakeyhtiöt pysyvät liigassa. Olen haistavinani kaiken takana lievää demarituoksua.

edit: karel de grootille. Olen itse samaa mieltä ryssäliigasta. En ole koskaan voinut sietää itänaapuriamme missään muodossa. Olkoon nimi CCCP tai Venäjä. Oonko nyt huonosti sisäistänyt YYA-sopparin hengen? HIFK ryssäliigassa - se olisi jotain karmeaa. Toivotan narreille silti lykkyä matkaan, arvostan että asioita ajatellaan toisin kuin on totuttu. Oma ruski-inhoni on ihan henkilökohtainen valintani. Ja näkemykseni.
 
Viimeksi muokattu:

MJ64

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Täällä tuntuu joiltakin siis puuttuvan faktoja ja taustoja viime postauksien perusteella. Eli tiivistettynä:

Jokerit ei ole missään vaiheessa sopinut KHL:ään siirtymisestä. Heillä on vasta TAVOITE siirtyä kaudella 2014-2015, mutta sopimuksia ei ole tehty vielä eikä siksi kysytty liigahallitukselta lupaa siirtymiseen/osakkuudesta luopumiseen ja siihen liittyviin seikkoihin. Niistä nyt tänään sitten sovittiin ja lupa siirtymiseen annettiin tietyin ehdoin.

Varmuus siirtymisestä Hjalliksen mukaan tulee tässä syksyn aikana. Voi olla, että Jokerit ei siirry vielä ensi kauden aikanakaan, jos KHL ja sponsorit näyttää punaista valoa. Jokerit jatkaa liigassa siihen asti normaalisti, kunnes varmuus syntyy.

No minä olen saanut kyllä ihan eri käsityksen tästä, ehkä johtuen tällaisista haastatteluista, tai siitä että lukee tällaista:

"Jääkiekkoliiton puheenjohtajan Kalervo Kummolan mielestä liitolla ei ollut mitään syytä asettua Jokereiden KHL-siirron esteeksi.

- Jokerien siirtyminen SM-liigasta KHL:ään on osa jääkiekon kansainvälistä kehitystä, Kummola kertoi liiton tiedotteessa.

Jääkiekkoliiton liittohallitus siunasi Jokereiden KHL-siirron torstain kokouksessaan ja antoi helsinkiläisjoukkueelle luvan aloittaa venäläisvetoisessa liigassa syksystä 2014 alkaen.

Kansainvälisen jääkiekkoliiton IIHF:n sääntöjen mukaisesti siirtoon tarvittiin kansallisen jääkiekkoliiton lupa."

Mutta olkoot asiat miten ovat ja on sovittu tai ei sovittu niin onhan tämä nyt ihmeellistä perseilyä että lähdettiin pisteestä narrit pelaa KHLää ensi kaudella ja päädyttiin siihen että eivät ehkä pelaa ensi eivätkä ehkä sitä seuraavallakaan. Wtf?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös