Kamalimmat paukut

  • 133 891
  • 347

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
KKK:lta opittu drinkki, Matkamiehen kuolema.
Drinkkilasin reuna sivellään limellä, ja kuorrutetaan suolalla.

2 cl tequilaa
2 cl Fernet Brancaa
Tabascoa baarimikon mielenvikaisuuden mukaan.
Mitä enemmän, sitä parempi.

Ykkösellä alas ja ei saa tulla ylös. Ei tullut, mutta vähään aikaan ei maistunut mikään. Ja pohjia oli alla.
Kunnon kännissä tuo, ja voikin sitten siirtyä kotiin nukkumaan.

EDIT: Prkl, KKK:n nokkamies ehti ensin :(
 

Anton

Jäsen
Ahaa!

Näistä paukuista olikin kyse, näin perjantain kunniaksi. Luulin jo, että tämä olisi piereskelylle pyhitetty, eriytetty osa "Silloin hävetti / nolotti -ketjusta".

Theref:n paukusta tuli mieleen drinksu nimeltään Kaupparatsun kuolema. Sitä ei erikoisemmin tehdä, vaan se syntyy.
Baarimikoilla on ne annostelijat, joilla saadaan mitattua sopivat senttimäärät viinaksia paukkuihin. Käytön jälkeen annostelija pistetään alassuin johonkin laakeampaan lasiin. Samalla mitan seinämistä tipahtaa muutama pisara talteen. Kyyppari vääntää tunnin tai kahden aikana kymmeniä paukkuja ja jokaisesta viinalajista tipahtaa lasin pohjalle muutama pisara.

Ja hoplaa! Jossain vaiheessa lasi on liki täynnä epämääräisen näköistä ja ennen kaikkea todella kammottavan makuista sotkua, jonka voi juottaa galvanoidun vatsan omaavalle, pahaa aavistamattomalle persoonalle drinkkinä nimeltään Kaupparatsun kuolema.
 

armand

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kotiseudun joukkueet
Long Island Ice Tea

Kyllähän paukkujen varsinainen monsteri on Long Island Ice Tea. Alkuperäisessä versiossa sekoitetaan 4 cl vodkaa, 4 cl Giniä, 4 cl rommia, 4 cl Tequilaa, 4 cl Triple Sec likööriä, sitruunanmehua ja lasi (tai kannu) täyteen kolaa. Jossain versiossa tequila ja Triple Sec korvataan Cointreau-liköörillä.

On muuten todellinen klassikkodrinkki: muutama suuri ravintolaketju on hakenut erikoisluvan 5 cl:n paukun tekemiseen Long Islandin tapauksessa, eli sentti kutakin viinaa ja blandikset.

Metrinen koivuhalko on tämän rinnalla kevyttä kamaa.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kerran pyysin ravintolassa suosikkidrinkkiäni Kossu-Carilloa(camparia yleensä aidon asian puuttuessa), mutta jostain syystä baarimikko kuuli väärin ja korvasin kossun viskillä. Ajattelin, että menköön, mutta aika mielenkiintoisen makuinen juoma se oli.

Pääsääntöisesti en ole vielä löytänyt juomaa, jota en olisi pystynyt juomaan.
 

Larba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
2 cl Malibu
2 cl Campari

ja Spriteä perään!

Nimeä tälle herkulle ei ole keksitty.

Synty: Tilasin baarissa Malibu kolan, mutta Malibu loppui kesken eikä lafkasta löytynyt enää lisää moista tököttiä. Joten siinä sitten aloin pohtia että mitäs laitetaan lisäksi. Siihen sitten kaveri ilmoitti, että pistä kuule Camparia. Ja niin tehtiin. Sitten koko makunautinto kruunattiin Spritellä. Ja pahaa oli!

Toinen hirveä sekoitus oli seuraavanlainen.

Vodkaa
Passoa
Omena siideri

Synty: Oli koulupippaloiden pohjien otto kyseessä. Kävin ennen kaverille menoa ostamassa kaupasta tarvittavat juomat ja lisäksi mukana oli hieman vodkaa. No kaverilla sitten huomasin, että perkele lantringit unohtui. Ruvettiin penkomaan kaappeja, mutta mitään lantrinki ei löytynyt. Ei limsaa, ei mehua! No sitten sieltä löytyi Passoa-pullo ja kun raaka vodka ei oikein innostanut. Niin fiksuna miehenä rupesin lantraamaan votkaa passoalla. Tuloksena liian jäykkää, joten vähän siideriä perään. Jäi juomatta.

Eikun kokeilemaan!
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Apinan aivot

4 cl Martini bianco
2 cl Baileys

Baileys kaadetaan hitaasti martiniin, jotta siitä muodostuu aivojen näköinen sotku, joka maistuu aivan kamalalle.


Orgasmi

1 cl Amaretto DiSaronno
1 cl Kahlúa
1 cl Baileys
1 cl vodka

Shottina. Aivan uskomattoman pahaa, eli tyypillinen tarjoa kaverille-paukku. Reseptejä löytyy lukuisia, tuossa yksi.

Mummon tossu

2 cl Baileys
2 cl Salmari

Shottina. Hyi helvetti sanon minä.

Edellämainittuja juomia ei meikäläisen kurkusta mene alas, jos on edes hieman kontrollia jäljellä.
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse en pystynyt juomaan pippuri Absolut Vodkaa. Ei saatanan, että oli hirveetä. Kuka tunnustaa tykkäävänsä?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti vision

Mummon tossu

2 cl Baileys
2 cl Salmari

Shottina. Hyi helvetti sanon minä.

Minä taas olen juonut tuota Mummon Tohveli-nimellä. Ja tykkäsin. Tosin itse nautiskelin tuota, enkä vetänyt shottina. Hyvää. Täysin jonkun karamellin makuista.
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Joskus hurjina teinivuosina tuli kehiteltyä mitä ihmeellisimpiä kiljupaukkuja.

Tässäpä muutama mieleen jäänyt (kutsuimme kiljua "kamaksi", siitä nimitykset)

Verikama:
Kiljua
Ketsuppia

Kama Tequila:
Kiljua, suolaa ja sitruunaa

Kama Hörsseli:
Kiljua
Kahvinpuruja

Kama De Luxe:
Kiljua
lasin reunalla suolakurkku
cocktail-tikkuna nakki

Suosittelen kyseisiä drinkkejä kaikille, jotka haluavat kokea eksoottisia makuelämyksiä. Nautittava omalla vastuulla.
 

Pioneer

Jäsen
Kiljuväännöksistä kun tuli puhe, niin tässäpä pari paikallista versiota. Maku on taatusti mitä hirvein:

Kiljuva vesseli:

Kaakaojauhetta ja kiljua.

Epätoivo:

Huoneenlämmintä kiljua.
 

Rocco

Jäsen
Viestin lähetti girlzilla15
grappa raakana.

Äläs nyt... Olin tuossa kuukausi sitten Italiassa ja tietysti kun pöytäseurueeni oli tuttua porukkaa ravintolassa niin tuota Grappaa sitten tuotiin oikein urakalla siihen pöytään. Tai tytöt (Ei siis Thai-Tytöt) otti mieluummin toista paikallista juomaa Lemonchelloa. Niitä Grappa-shotteja meni sellainen 10 pientä snapsia ja oikein hyvää oli. Ehkä siksi koska se oli ilmaista...

On mulla kotona avaamaton pullo odottamassa, täytyy sitten todeta uudelleen onko se Grappa sitten niin pahaa kun siitä on maksanut.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Hmm..deja vu, ihan kuin olisin tästä jo aiemmin tilittänyt.

Paskin drinksu on Fernet + tomaattimehu. Siis Fernet on ihan ok sellaisenaan, yrttilitkua kera jonkun pienen mentholin säväyksen. Joskus DBTL:n jatkoilla kumotta pullo sitä ja ihmetelty aamulla todellista Top Gun -oloa.

Tomaattimehu on "raakana" ihan ok, vähän kuin tomaattikeitto, joka on jumalaista. Mutta näitä kahta sekaisin (4 cl Fernet + tomskua loput pitkässä lasissa) saa pahan irti. Kerran eräälle "ystävälleni" moisen tarjottuani näin hänen veävän lasin huikalla hitaasti ja yökkäillen. Mies on kuitenkin juonut tyyliin kusta janoonsa. Surullista katsottavaa.

Mummon tohveli on hyvää. Kerran eräs kaveri heitti jollain illallisella, että "nyt vedetään sellasta josta te ette tykkää!", ja tilasi rundin mummontohveleita. Eka rundi kumottiin ja porukka vaan hymyili. "Yks aina menee, mutta kaks on paha", sanoi kamu ja heilutti tarjoilijan paikalle. No, näin mentiin neljä kierrosta, kunnes kaveri luovutti. Hyväähän se on, ei voi mitään.

Grappakin on peruskamaa mun bileissä. Kaikki sitä aina dissaa, mutta kaikille se silti kelpaa vuodesta toiseen. Tosin parin vuoden takaisten Italian tuliaisten viimeinen pullo on jo korkattu ja laitettu "hapettumaan" ja "kypsymään", eli etikoitumaan. Perusponua sekin loppujen lopuksi.

Aiemmin mainittu Limonchello (tms.) on todella hyvää ja helposti juotavaa jääkylmänä. Pahaa se on pieninä annoksina ja jonkun kanssa sekoitettuna (voisin kuvitella).

Vaikka valtaosa drinksuista on hyviä, niin Fernet + tomsku on pahaa, ja mä oon kuitenkin lähes mitä vaan maistanut/kokeillut/muistellut kokeilevani.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Vodkaa raitilla

Jeesh, teinivuosina poskipaskansin niin terhakkaasti vodkan ja Spriten yhdistelmää, että enää ikinä ei tarvitse tuota yhdistelmää elimistöön vetää. Sekoitussuhde 1:1, tarjoillaan hihalämpöiseksi temperoituna. Hyi helevetti!
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: Bloody Mary

Viestin lähetti Rocco
Olen aina kuvitellut ettei voi olla viinaa jota minä en juo. Noh, tuli se päivä että join elämäni ensimmäisen Bloody Maryn ja vaikka se sisälsi suosikkijuomaani alkoholia, en saanut alas edes puolta kuppia.
Samaan juomasekoitukseen tutustuin joskus aikoinaan nuorena jannuna ekalla etelän matkalla Kreetan saarella. Oli se aika pöyristyttävä makuelämys.

Joskus jossain baaritiskillä muistan vanhahkon miehen tilanneen kossu-piimän. Äijä sai mitä tilasi ja ryysti koko lasillisen kurkusta alas. Laatta meinasi lentää pelkästä näkemisestä..
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Re: Vodkaa raitilla

Viestin lähetti Pressiboxi
Jeesh, teinivuosina poskipaskansin niin terhakkaasti vodkan ja Spriten yhdistelmää, että enää ikinä ei tarvitse tuota yhdistelmää elimistöön vetää. Sekoitussuhde 1:1, tarjoillaan hihalämpöiseksi temperoituna. Hyi helevetti!

Tätä löytyy tosin usein laivalla aamuisin hytin pöydällä olevista tölkeistä: "Ei vtu ku o pää kipee ja törkee jano! Paljo kello on, koska ollaan satamassa?! Katos, pöydällä on spraitti-tölkki. UIJUI, täähän on melkein täynnä..."
 
K

kangaroo

-Grappa on hyvää
-Jägermeister on hyvää kuten kaikki ns. mahakatkerot
-Campari on hyvää
-Pernod/pastis/raki/ouzo on hyvää
-Fernet Branca on herkkua, ja myös mintun kera
-Schwarzwaldsteufel se vasta hyvää on, vääntömomentti 51
-kaikki viina on hyvää - huonoa ei olekaan.

Tosin eräässä haastattelussa kokki Jyrki Sukula, joka ilmoitti mielijuomakseen VIINAN, väitti että mongolialainen pontikka on äärimmäisen pahaa. Olen varma ettei ole - olisi mukava maistaa.

Mitä sanoo veli Risa ?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

MokkaSiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
tappara
Peltikatto , juopa sitä hymyillen .
-kossua
-sitruunamehua
voihan siihen jäitäkin laittaa , jos sattuu kylmästä peltikatosta tykkäämään .

Juotavaksi sen saa kun lisää sokerilientä , siis valmista sekoitusta jossa on sokeria ja vettä , jääkaapissa muutaman tunnin , mutta sitten sen nimi onkin jo Limbo , ainakin joskus aikoinaan keskieuroopassa , kauan kauan sitten .
Caipiroska taitaa olla sen popnimi .

Hell on hyvää , heh , eli puolet brandyä ja puolet minttulikööriä ja ripotellaan cayennepippuria maun mukaan . Jos tehdään ilkiölle niin sitä cayennepippuria voipi ripotella vahingossa hieman enemmän . Toimii , takaan sen .
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti Oloneuvos


Kuriositeettina kerrottakoon, että vuosia sitten Miamissa murjaani tarjoilija kysyi minulta "haluaako herra konjakkiinsa jäitä?" Paikka ei ollut ihan mikä tahansa räkälä, vaan paikallinen Hilton.

Kamala ajatuskin!

Remy Martinin toimitusjohtaja juo konjakkinsa tonicveden kanssa.

Ainiin, yks juttu vielä. Kyseinen toimitusjohtaja on muuten nainen. Miettikääpä sitä.

theref:n ehdottama Matkamiehen kuolema on kyllä laatudrinksu.
Arvostan.

Grappa ON hyvää!
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti Jakke Huuliparta
Kylmät väreet tulee kun ajattelenkin paukkua jossa on Camparia ja appelsiinimehua... Joskus lukioaikoina tätäkin piti juoda kun Campari oli ainut käsillä oleva viina ja aplarimehu ainut blandis

Turkusessa Campari-tuoremehu oli 90-luvun puolivälissä kulttidrinksu, jota vedettiin jokilaivoilla ja klubeilla ämpäritolkulla. Taisipa joskus Appelsiinin synttäreissä olla tätä jaloa juomaa saatavilla jopa kylpyammeellinen. Kovimman kulutuspiikin jälkeen yhdistelmää ei ole tullut vedeltyä kauheasti mutta kelpo kesäjuomaa silti. Makunsa kullakin.
 
Viimeksi muokattu:

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Re: Bloody Mary

Viestin lähetti Rocco
Olen aina kuvitellut ettei voi olla viinaa jota minä en juo. Noh, tuli se päivä että join elämäni ensimmäisen Bloody Maryn ja vaikka se sisälsi suosikkijuomaani alkoholia, en saanut alas edes puolta kuppia. Mieluummin join viinat viinana ja tomaattimehusta tein myöhemmin ruokaa.


Hemmetti kun ei koskaan muista tilata Bloody Marya. Se on maistamatta. Aines listaa kun katsoo niin se ei voi olla hyvää.... Kukahan tämänkin on keksinyt?

Jossain oli vitsi että jos Bloody Marysta roikkuu narun patkä olet suututtanut baarimikon...
 

HotShot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nimimerkkini kaima on aivan järkyttävää tavaraa. Joka kerta, kun sellainen on tullut "nautittua" (lue: kun kaveri on tarjonnut) tiedossa on ollut jossain vaiheessa iltaa pitkän syljen heitto ravitsemusliikkeen wc:ssä. Kuvottavaa...
 

jokainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPL
Viestin lähetti kangaroo

-Jägermeister on hyvää kuten kaikki ns. mahakatkerot

Hmmh, tämä nyt ei ole paukku, mutta kamalin juoma mitä olen juonut on kyllä Unicum Nite. Tää on joku ilmeisesti siiderien yms. kilpailijaks kehitetty Unicumin makuinen juoma. Ihme jos tuosta tulee jossain suosittu.. ainakaan muualla kuin Unkarissa.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Koskenkorva jalostettuna ED-virvoitusjuomalla on mielestäni varsin kaamea yhdistelmä, himpan verran tahtoo sylki klimppiintyä moisen makuelämyksen jälkeen. Tietysti kyllähän se sen puoleen ajaa asiansa että kalja menee menee kyllä sen jälkeen ihan mukavasti kun em. paskan makua yrittää hukata suustaan.

Vaikka sokeria ja kaikkea imelää tulee inhottua, niin joskus sekavassa mielentilassa tuli tilattua karamellilikööriä ja kaakaota erään suuren pilkkitapahtuman jatkoilla, sen kun sai lämpimänä ja näppejä paleli. No eipä siinä, on muuten melkoisen imelää kuraa, sokerihumala lienee todennäköisempi tila kuin varsinainen alkoholista johtuva puudutus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös