Kalsarikänniketju

  • 5 201 294
  • 66 623

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
teemu73 kirjoitti:
Vetävätkö muuten naiset sitten pikkuhousukännejä?

Kalsarikännejä, vaikka housut olisivat mallia pikkarit. Oma asustukseni on kulahtanut tpaita ja kulahtaneet pikkarit. Pitsiset hepeneet mallia string ovat turhan hieno vaatekappale näinkin pateettisen, mutta satunnaisesti kieltämättä ihan mukavaan touhuun kuin kalsarikännäys. Sitten vaan nautiskellaan geeteetä Bombay Sapphiresta duunattuna.

edit:

teemu73 kirjoitti:
Nimenomaan perjantai on "kalsareille" paras päivä. Koskaan alkoholi ei maistu niin hyvälle kuin perjantaina töiden jälkeen (paitsi kesälomalla). Yleensä on niin väsynytkin perjantaina, ettei sen enempää mitään seuraa kaipaa.

Totta joka sana. Kalsarit vedetään nimenomaan heavyn työviikon jälkeen, kun ei ole intoa edustaa.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
scholl kirjoitti:
Kerropa nyt, että mitä tarkoittaa kalsarikännit.

Tääkin saattoi olla hauska juttu ekalla kerralla, mutta joka asiasta kysellessä aika laimea. Ikävästi alkaa jutut toistaa, ei mahda mitään.
 
Kyllähän tuota tulee joskus kalsarikännit otettua. Tai oikeastaan verkkarikännit. Ja silloinkaan ei mitenkään tolkuttomasti. Pari siideriä muuten vaan. Enempi tuntuu jo viinan haaskaukselta, kun yksin juo. Viikonloppuna meinasin baariin lähteä, mutta taas tuli eteen mitä pirua laitan päälleni, millä menen sinne kaupungille ja millä takaisin. Kuitenkin jokunen kilsa sinne on. Ja kenet ois kaveriksi pyytänyt. Joten tyydyin hakemaan lähikaupasta parit siiderit ja olin kotona. Eihän se millään voita sitä että kaveriporukan kanssa lähtee baarikierrokselle. Mutta ihan jees silloin tällöin tosiaan nollata itsensä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yleensä jos mä meen baariin niin mä meen joko nauttimaan hyvästä juomasta, hyvästä musiikista tai hyvästä seurasta. Monesti tosin kotoa löytyy paremmat juomat, isompi valikoima viskejä ja ne on paljon halvempia, sekä suosikki olut merkkejä. Harvassa baarissa soi musiikkia josta mä tykkään, mutta kotona on levyhylly täynnä mun mieli musaa. Ja ihan yhtä hyvin hyvät ystävät voi pyytää kotiin jolloin sinne saa saman seuran. Jotkut tosin menevät baariin esim. tanssimaan tai etsimään naisia/miehiä. Mä en noita juttuja harrasta. Ei mun mielestä oo kivaa jos baari on täynnä ihmisiä ja joka puolellä känniset vaan huutelee ja riehuu. Baaritiskillekkin joutuu jonottaa kauan, puhumattakaan että itse baariin. Horochicksi teinislutti demipissikset repii hihoista. Vessat on likaisia. Kalja liian kylmää. Kauhea tupakansavu. Jne.

Kotona on kiva iltaisin vähän rentoutua. Kaataa lasiin jotain hyvää viskiä ja ottaa hyvä asento tuolista. Pistää vaikka jotain hyvää musaa taustalle. Laittaa silmät kiinni ja mietiskellä. Nautiskella. Ei oo kiire mihinkään, eikä mitkään äänet häiritse. Silloin on aikaa itselle, ja ajatuksille. Oujee!

Ehkä mä taisin kirjoittaa baareista vähän liian negatiiviseen sävyyn. Kyl mä tykkään baareissakin käydä, ja käyn niissä noin parin viikon välein. Mutta ei se korvaa kotona juomista. Siinä on oma hohtonsa ja omat hyvät puolensa.
 

scholl

Jäsen
Fläppis kirjoitti:
Tääkin saattoi olla hauska juttu ekalla kerralla, mutta joka asiasta kysellessä aika laimea. Ikävästi alkaa jutut toistaa, ei mahda mitään.

täh? Elämässä kaiken ei tarvitse olla hauskaa. Pääasia, että informaatio vaihtuu ja asiat tulevat ymmärretyksi. Menepä "jatkoajan parhaat letkautukset" -ketjuun niin saat viihdettä. Me muut keskustelemme ja vaihdamme informaatiota.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minulle alkoholin nauttiminen on sosiaalinen tapahtuma joten omalta kohdaltani tulkitsen että yksin juominen eli alkoholin juominen vain alkoholin itsensä takia ylittää alkoholismin rajan.
 

scholl

Jäsen
dana77 kirjoitti:
Minulle alkoholin nauttiminen on sosiaalinen tapahtuma joten omalta kohdaltani tulkitsen että yksin juominen eli alkoholin juominen vain alkoholin takia ylittää alkoholismin rajan.

Toisaalta olut ja viini lasketaan elintarvikkeiksi, joten ainoastaan kossupullon tai vastaavan yksin tempovat ovat siis alkoholisteja.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
dana77 kirjoitti:
Minulle alkoholin nauttiminen on sosiaalinen tapahtuma joten omalta kohdaltani tulkitsen että yksin juominen eli alkoholin juominen vain alkoholin itsensä takia ylittää alkoholismin rajan.
No eiköhän alkoholismin raja ylity vasta sitten kun siitä alkaa olla asianomaiselle todellista haittaa elämässä. Se mikä on todellista haittaa onkin sitten melkoinen määrittelykysymys. Itse en kuitenkaan alkoholistiksi tunnustaudu vaikka mielestäni humalatila tuntuukin hyvältä. Alkoholi rentouttaa nääs.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Borgie kirjoitti:
Minkäänlainen siirtyminen kännäämiskohteesta ei ole sallittua

Viilataan nyt pilkkua, kyseessä on nimittäin itselleni hyvin läheinen asia. Mielestäni kalsarikänneissä on sallittua vielä hakea lähikaupasta täydennystä, jos palaa tämän jälkeen takaisin kotiin omiin oloihin tissuttelemaan. Mutta jo naapurikämppään erehtyminen muuttaa kalsarikännin tavalliseksi kännäämiseksi, tällöin ollaan jo kanssakäymisessä jonkun ulkopuolisen kanssa. Ja "verkkarikännit" on todellakin osuvampi nimitys tälle kännäämisen lajityypille.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
tahtookirjoittaa kirjoitti:
Mutta jo naapurikämppään erehtyminen muuttaa kalsarikännin tavalliseksi kännäämiseksi, tällöin ollaan jo kanssakäymisessä jonkun ulkopuolisen kanssa.
Entäs jos huutelee räävittömyyksiä naapureille ja ohikulkijoille esim. parvekkeelta? Muuttaako se kalsarikännäyksen sosiaaliseksi tapahtumiseksi, jossa on vuorovaikutusta toisten ihmisten kanssa?
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
dana77 kirjoitti:
Minulle alkoholin nauttiminen on sosiaalinen tapahtuma joten omalta kohdaltani tulkitsen että yksin juominen eli alkoholin juominen vain alkoholin itsensä takia ylittää alkoholismin rajan.

Olenkin aina ihmetelly miksi nuo puliveivarit kokoontuvat isommaksi porukaksi puistoihin tissuttelemaan. Mutta homma selkis, niillä on sosiaalinen tapahtuma ja näin välttävät alkoholismin.
 

nihti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Wild, Krylja
Kalsarikännit on perisuomalainen ilmiö, joka on meillä geeneissä. Perkele, jokaisessa meissä asuu tukahdutettu uunoturhapuro.

Nuhruisimmat verkkarit päälle ja mukatouhuamaan autotalliin, samalla touhupullosta siivu jos toinenkin. Vaikka vaimoväki suhtautuu kalsarikänneilyyn näennäisesti halveksien, todellisuudessa salaa sisällänsä he ihaillen assosioivat nuhruisen ilmestyksesi luolamieheen tai johonkin muuhun pikkupöksyjä kostuttavaan sankarihahmoon. Arkeen tarvitaan kontrasteja jotka tekevät perhe-elämästä mielenkiintoisempaa. Kannattaa kokeilla.

Tosimies heittää repun selkäänsä ja menee korpeen kannon nokkaan ryyppäämään.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
tahtookirjoittaa kirjoitti:
Viilataan nyt pilkkua, kyseessä on nimittäin itselleni hyvin läheinen asia. Mielestäni kalsarikänneissä on sallittua vielä hakea lähikaupasta täydennystä, jos palaa tämän jälkeen takaisin kotiin omiin oloihin tissuttelemaan. Mutta jo naapurikämppään erehtyminen muuttaa kalsarikännin tavalliseksi kännäämiseksi, tällöin ollaan jo kanssakäymisessä jonkun ulkopuolisen kanssa.

Pilkunfiilaus hyväksytty, olin hieman jyrkkä ensimmäisessä kannassani.

tahtookirjoittaa kirjoitti:
Ja "verkkarikännit" on todellakin osuvampi nimitys tälle kännäämisen lajityypille.

Kukin taplaa tavallaan, itse pidän enemmän "kalsarikänni" -termistä... ettet vain olisi kuitenkin kerhon miehiä, kun noin verkkareista pidät?

nihti kirjoitti:
Tosimies heittää repun selkäänsä ja menee korpeen kannon nokkaan ryyppäämään.

Nihti on kirjoituksineen asian ytimessä, jesh. Tuo korpitenutus kuulostaa kyllä äijämäiseltä, mutta sisältäni taitaa löytyä kuitenkin ripaus sohvaperunaa, joka dokaa mielummin sisällä lämpimässä.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Borgie kirjoitti:
Kukin taplaa tavallaan, itse pidän enemmän "kalsarikänni" -termistä... ettet vain olisi kuitenkin kerhon miehiä, kun noin verkkareista pidät?
Nyt tarkkana noiden termien kanssa. Eihän 'kerhon miehelle' 'verkkarikännit' tarkoita yksin kotona olemista, vaan meille verkkarit on ihan normaali asu vaikkapa ravintolassa, jäähallissa tai isovanhempien hautajaisissa. Kalsarit sen sijaan ei, ainakaan päällimmäisinä housuina.

Siitä olen kanssasi ehdottoman samaa mieltä että kalsarikännit on kalsarikännit riippumatta siitä mitä on päällä tai onko sitäkään.
 
P

Playerofthegame

Kalsarikänni

Reissuhommissa kalsareita on mukava vetää. Ensin raskas duunipäivä. Sitten mäyräkoira naamaan ja aamulla pirteänä töihin. Tortaina kun palaa kotiin, niin ei ets kiinnosta vetää lärvejä viikonloppuna.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Twite kirjoitti:
Nyt tarkkana noiden termien kanssa. Eihän 'kerhon miehelle' 'verkkarikännit' tarkoita yksin kotona olemista, vaan meille verkkarit on ihan normaali asu vaikkapa ravintolassa, jäähallissa tai isovanhempien hautajaisissa. Kalsarit sen sijaan ei, ainakaan päällimmäisinä housuina.

Nöyrimmät anteeksi pyyntöni, ei ollut tarkoitus tönäistä, skarpulassa on vaikea olla tarkkaavainen. Asian tässä valossa uskaltaudun kuitenkin veikkaamaan, että tahtookirjoittaa onkin wannabe Ry mies, ja vetää kotona kalsarikännejä verkkareissa, kun ei julkisesti kehtaa verkkareissa vehdata? Was? Nein? Was?
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Kalsarikänni on minulle vähän liian vahva termi. Sen sijaan kalsaritissuttelu on tuttua. Miellän tämän toiminnaksi, jossa muulta perheeltä huomaamatta käydään kaapilla (tai muussa jemmassa) ja otetaan siivua.

Valitettavasti tämä tapa on minulle liiankin piintynyt ja haluaisinkin kuulla miten tästä tavasta voi päästä eroon. On liikuttavaa lukea nimimerkki Sistiksen juttuja siitä, miten hän ei tarvitse alkoholia rentoutuakseen. Olen vilpittömästi kateellinen. Minäkin haluaisin toimia noin. Mutta en pysty.

Minä juon mieluummin niin, että muut eivät "tiedä" ja niin, että asiasta ei todellakaan tehdä numeroa. On hyvin tavallista, että pakollisissa juhlissa olen ainoa selvinpäin, koska en nauti porukassa tinttaamisesta ja voin toimia vaikka kuskina. Mutta kun pääsen omiin oloihini, otan huikkaa.

Terveysvouhkaajien mukaan juon liikaa ja minun pitäisi juotujen määrien perusteella olla jo kuollut. Häiriötä en tosin kenellekään aiheuta, ikinä, missään. Työni myös hoidan mielestäni erittäin hyvin. Mutta en tykkää tästä.
 

conti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vakio kirjoitti:
Minä juon mieluummin niin, että muut eivät "tiedä" ja niin, että asiasta ei todellakaan tehdä numeroa. On hyvin tavallista, että pakollisissa juhlissa olen ainoa selvinpäin, koska en nauti porukassa tinttaamisesta ja voin toimia vaikka kuskina. Mutta kun pääsen omiin oloihini, otan huikkaa.

Terveysvouhkaajien mukaan juon liikaa ja minun pitäisi juotujen määrien perusteella olla jo kuollut. Häiriötä en tosin kenellekään aiheuta, ikinä, missään. Työni myös hoidan mielestäni erittäin hyvin. Mutta en tykkää tästä.

Tuttu tunne ja tilanne. Hyvin tuttu. En ole lukenut ketjua sen kummemmin, mutta jos olut maistuu niin voin korvikkeeksi suositella Buckleria, Holstenia jne.

Se ensi puraisu maistuu lähes yhtä hyvältä myös holittomalla...
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
conti kirjoitti:
Tuttu tunne ja tilanne. Hyvin tuttu. En ole lukenut ketjua sen kummemmin, mutta jos olut maistuu niin voin korvikkeeksi suositella Buckleria, Holstenia jne.

Se ensi puraisu maistuu lähes yhtä hyvältä myös holittomalla...

Ikävä kyllä ongelma on pahempi. Jos asia olisi noin yksinkertainen, olisin jo kuivilla. En edes viitsi kertoa, millä minä ensi puraisut haen.
 

Aatos

Jäsen
Vakio kirjoitti:
Ikävä kyllä ongelma on pahempi. Jos asia olisi noin yksinkertainen, olisin jo kuivilla. En edes viitsi kertoa, millä minä ensi puraisut haen.

Joo, ei tämä mikään leikin aihe ole. Mökille kun ajan keskinopeus on aivan liikaa, aivan siitä syystä, että saisin korkattua. Joko tai... Ei ole olemassa paria olutta. Point taken..
 

conti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vakio kirjoitti:
Ikävä kyllä ongelma on pahempi. Jos asia olisi noin yksinkertainen, olisin jo kuivilla. En edes viitsi kertoa, millä minä ensi puraisut haen.

Vau. Jos kyseessä on kuningas alkoholi, niin se pitää ottaa kontrolliin. Heti. Jos itsestä tuntuu että sen käyttö ylittää "tarpeen", silloin on aika tapojen muutokseen tai hyvin pitkään paussiin. Ihan oikeesti.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
conti kirjoitti:
Vau. Jos kyseessä on kuningas alkoholi, niin se pitää ottaa kontrolliin. Heti. Jos itsestä tuntuu että sen käyttö ylittää "tarpeen", silloin on aika tapojen muutokseen tai hyvin pitkään paussiin. Ihan oikeesti.

Ihanko totta? Tuota en olisi itse millään keksinyt. Mitä luulet minun ajatelleen viimeiset 15 vuotta?

Tauti on päällä salamyhkäisesti. Kykenen normaaliin toimintaan, mutta haluan tuosta paskasta eroon. Ihan oikeesti.
 

conti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vakio kirjoitti:
Ihanko totta? Tuota en olisi itse millään keksinyt. Mitä luulet minun ajatelleen viimeiset 15 vuotta?

Tauti on päällä salamyhkäisesti. Kykenen normaaliin toimintaan, mutta haluan tuosta paskasta eroon. Ihan oikeesti.

Anteeksi hienotunteisuuni. Halusin vain olla avuksi ja kannustaa. Sitä ei voi lopettaa kukaan muu kuin sinä. Ihan oikeesti. Vähennä ensin ja yritä kontrolloida käyttöä. Älä yritä lopettaa. Se tuskin on edes tarpeen.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
conti kirjoitti:
Anteeksi hienotunteisuuni. Halusin vain olla avuksi ja kannustaa. Sitä ei voi lopettaa kukaan muu kuin sinä. Ihan oikeesti. Vähennä ensin ja yritä kontrolloida käyttöä. Älä yritä lopettaa. Se tuskin on edes tarpeen.

Eipä tarvitse anteeksi pyydellä. Ongelma on minun, mutta minulle on turha sanoa, että lopeta tai vähennä. Jos asia olisi niin yksinkertainen, olisin tosiaankin jo kuivilla. Alkoholisteille tämä on normaali kuvio. Vaikea on vaan myöntää, että meikäläinenkin on alkoholisti.

Terveys on vielä kunnossa, avioeron (ei johtunut alkoholista) jäljiltä lapset minun lähihoidossani, johdan edelleen omaa yritystäni, olen uudelleen naimisissa jne. Kaikki menee kovaa, mutta miten helvetissä hillitä alkoholin liikakäyttöä? Onko oikeasti lähdettävä AA-kerhoon tai johonkin?

Halua on, mutta ei tahtoa. Vai miten se nyt menikään?
 

conti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vakio kirjoitti:
Eipä tarvitse anteeksi pyydellä. Ongelma on minun, mutta minulle on turha sanoa, että lopeta tai vähennä. Jos asia olisi niin yksinkertainen, olisin tosiaankin jo kuivilla. Alkoholisteille tämä on normaali kuvio. Vaikea on vaan myöntää, että meikäläinenkin on alkoholisti.

Terveys on vielä kunnossa, avioeron (ei johtunut alkoholista) jäljiltä lapset minun lähihoidossani, johdan edelleen omaa yritystäni, olen uudelleen naimisissa jne. Kaikki menee kovaa, mutta miten helvetissä hillitä alkoholin liikakäyttöä? Onko oikeasti lähdettävä AA-kerhoon tai johonkin?

Halua on, mutta ei tahtoa. Vai miten se nyt menikään?

Voi vehje! Ensin menetettiin Valtteri ja sitten Vakio epäilee itseään alkoholistiksi. Tää kausi on tässä!

Leikki sikseen. Tämän palstan kirjoituksiesi perusteella vaikutat hyvin objektiiviselta ihmiseltä, joten jos Sinä tunnustaudut alkoholistiksi niin sitten suosittelen painumaan kiireen vilkkaan AA-kerhoon ja palaamaan mitä pikemmin takaisin palstalle entistä kirkkaampana. Ihan oikeesti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös