KalPa kaudella 2022–2023

  • 216 953
  • 1 505

Brentti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Savon keltamustat
Aloitusympyrän mies teki JYPille eilen kaksi maalia ja nyt Tepsille jo seuraavan. Milloin lopetamme ilmaisten maalien antamisen?
 

KiekkoMes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings, KuPS
Viimeistely todella heikkoa kaikissa tämän viikon peleissä.
 

Nukkemurhaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Läpsytinpoppoo
Tappara, Pelicans, Lukko. Siinä KalPan kolme viimeistä runkosarjan ottelua ja kaikki voittamalla on vähintään nelospaikka taattu. Kovia vastustajia ja top-6 joukkueita jokainen. Nyt mitataan KalPan iskukykyä ennen pleijareita, kun jokaisesta matsista pitäisi suora voitto tai edes pisteitä raapia.

Onneksi näin, sillä mielummin kolme kovaa peliä ennen kevään kliimaksia kuin, että vikat matsit ois SaiPaa, Sportia ja JYPiä vastaan.
 

Boston -68

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa. Vahva sympatia "kasvattajaseura" JYPille.
Kovat on loppu pelit. Enemmän kuin vastustajat huolettaa kuitenkin meidän kärki miesten otteet. Rissasen johdolla, suoriutuvat aiemmin nähtyä selvästi heikommin. Mäenpää on ainut joka pelaa kuta kuinkin tasollaan kärkipäästä.
 

tipsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Näen jopa positiivisena nuo kolme pahaa vastustajaa loppua ajatellen. Joukkue pääsee psyykaamaan koviin peleihin, niillä mittareilla mitä käytetään sitten poffeissa. Sen lisäksi juuri ennalta kovempia vastustajia vastaan ollaan päästy suorittamaan tuota ajokoira jääkiekkoa, jonka avulla ollaan edes haaveilemassa suorasta puolivälieräpaikasta.

Kausi on jo tässä vaiheessa positiivinen yllätys, ja mä uskon että tuo kotiyleisön tuki tiistaina Tapparaa vastaan antaa lisävirtaa. Osittain nämä pelit Jyppiä ja Tepsiä vastaan oli ulospuhalluksia, joten onneksi tiistai tulee nopeasti eteen.
 

AriL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Toma oli erittäin tyytyväinen peliin ja joukkueen suoritukseen, eikä ole huolissaan jatkosta. Tehottomuus vaivasi, mutta muuten meni hyvin.

Ei kait siinä sitten mitään. Me varmaan ollaan ihan suotta vittuuntuneita ja ainakin minä huolissani. Toivon todellakin, että olen molempia turhaan, mutta jotenkin jäi fiilis, että minä katsoin ihan eri peliä, kuin missä Toma joukkueineen oli osallisena.
 

Juzz1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa & IPK
Toma oli erittäin tyytyväinen peliin ja joukkueen suoritukseen, eikä ole huolissaan jatkosta. Tehottomuus vaivasi, mutta muuten meni hyvin.

Ei kait siinä sitten mitään. Me varmaan ollaan ihan suotta vittuuntuneita ja ainakin minä huolissani. Toivon todellakin, että olen molempia turhaan, mutta jotenkin jäi fiilis, että minä katsoin ihan eri peliä, kuin missä Toma joukkueineen oli osallisena.

Näen jopa positiivisena nuo kolme pahaa vastustajaa loppua ajatellen. Joukkue pääsee psyykaamaan koviin peleihin, niillä mittareilla mitä käytetään sitten poffeissa. Sen lisäksi juuri ennalta kovempia vastustajia vastaan ollaan päästy suorittamaan tuota ajokoira jääkiekkoa, jonka avulla ollaan edes haaveilemassa suorasta puolivälieräpaikasta.

Kausi on jo tässä vaiheessa positiivinen yllätys, ja mä uskon että tuo kotiyleisön tuki tiistaina Tapparaa vastaan antaa lisävirtaa. Osittain nämä pelit Jyppiä ja Tepsiä vastaan oli ulospuhalluksia, joten onneksi tiistai tulee nopeasti eteen.
Todellakin samaa mieltä Toman kanssa. Hyvä peli kalpalta ja tepsi oli myös hyvä. Oli kyllä ihan reipas tason nosto jyp pelistä. Tiistaina tuolla pelillä kaatuu tappara kun paikoista lyödään laatta häkkiin ja kaikilla on taas kivempi mieli ja voidaan naureskella näille ”ulospuhallus” peleille…
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Niin kiva kuin olisikin Mestaruussaunaa lämmitellä tänä keväänä, niin haihattelulta se tuntuu. Maalivahtiosasto on ok kunnossa, Jatkolan takia harvoin hävitään mutta vaikea nähdä että Jatkola pystyisi merkittävää etua antamaan verrattuna kilpailijoihin (vielä tällä kaudella). Samoin hyökkäys riittää haastamaan minkä tahansa joukkueen. Puolustus sen sijaan ei tule riittämään, yksinkertaisesti liian monta liian heikkoa yksilöä puolustussuuntaan (Salmela/Puutio, Gallet, Lappalainen, välillä Riekkinenkin), eikä Sissons, Mattila ja Karlssonkaan ole kokonaisvaltaisessa pelissä sillä tasolla, että heitä voisi peluuttaa joka toista vaihtoa paikkaamaan noita muita. Ihmeitä pitää tapahtua, ellei tuota puolustusta murskata seitsemän ottelun sarjassa.
 

Delta88

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Toma oli erittäin tyytyväinen peliin ja joukkueen suoritukseen, eikä ole huolissaan jatkosta. Tehottomuus vaivasi, mutta muuten meni hyvin.

Ei kait siinä sitten mitään. Me varmaan ollaan ihan suotta vittuuntuneita ja ainakin minä huolissani. Toivon todellakin, että olen molempia turhaan, mutta jotenkin jäi fiilis, että minä katsoin ihan eri peliä, kuin missä Toma joukkueineen oli osallisena.
Eihän 5vs5 pelissä ollut mitään hätää. Erikoistilannepelaaminen oli se missä hävittiin ja siihen pitäisi kiinnittää enemmän huomiota.
 

AriL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Oli kyllä ihan reipas tason nosto jyp pelistä.
No tuosta kyllä olen samaa mieltä, mutta oliko se riittävä?

Eilisen pelistä vielä sen verran, että en ymmärrä Toman pelikirjassa sitä, että jos kiekkokulmaanjaperään ei toimi, niin sillä silti mennään. Pelaajien pääkoppajuttuja ei voi kääntää katkaisijasta toiseen suuntaan, mutta jotenkin tuntuu ihmeelliseltä, että peliä ei voi muuttaa sen mukaan, miten se toimii tai ei toimi. Lisäksi nuo johtoasemassa tapahtuvat viimeisten minuuttien pelonsekaiset meihemit, missä vastustaja pelaa 5v5 kuin 4v6 ylivoimaa, ovat jotain sellaista mitä en voi ymmärtää. Alkaa järjetön panikointi ja jokainen ratkaisu on jonkinsorttinen hätäri.

kun paikoista lyödään laatta häkkiin
Tämähän se nyt olikin juuri se juttu, mistä en ole Toman kanssa samaa mieltä. Se on lopulta aivan se ja sama miten peli rullaa ja päästään paikoille, jos maalinteon tehokkuus on tuota tasoa, mitä eilen ja perjantaina. Ei vaan riitä.

Ymmärrän kyllä että kuivia kausia jostain syystä tulee, kuten oli Ilveksellä ja varmaan muillakin.
voidaan naureskella näille ”ulospuhallus” peleille
Toivottavasti. Nauran mielelläni ensin itselleni, että miten en vaan voinut luottaa koneeseen, joka toimii kuin tupakka.
 

Zibbazubba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jep. 5v5 pelaamisessa KalPa on kahden edellispelin tuloksesta huolimatta oikein hyvä. Ei se Toma siihen viimeistelyyn vaihtoaitiosta käsin pysty suoranaisesti vaikuttamaan. Maalipaikkoja pelitapa tuottaa. Puolustuspää kovilla hetkillä kieltämättä huolestuttaa kovasti.

AV on umpisurkeaa, YV ailahtelevaa. Eilen tuli kolme YV-onnistumista (Kapasen maali sekunti jäähyn päättymisen jälkeen), vaikka ei se loisteliaan näköistä ollutkaan.
 

Juzz1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa & IPK
Niin kiva kuin olisikin Mestaruussaunaa lämmitellä tänä keväänä, niin haihattelulta se tuntuu. Maalivahtiosasto on ok kunnossa, Jatkolan takia harvoin hävitään mutta vaikea nähdä että Jatkola pystyisi merkittävää etua antamaan verrattuna kilpailijoihin (vielä tällä kaudella). Samoin hyökkäys riittää haastamaan minkä tahansa joukkueen. Puolustus sen sijaan ei tule riittämään, yksinkertaisesti liian monta liian heikkoa yksilöä puolustussuuntaan (Salmela/Puutio, Gallet, Lappalainen, välillä Riekkinenkin), eikä Sissons, Mattila ja Karlssonkaan ole kokonaisvaltaisessa pelissä sillä tasolla, että heitä voisi peluuttaa joka toista vaihtoa paikkaamaan noita muita. Ihmeitä pitää tapahtua, ellei tuota puolustusta murskata seitsemän ottelun sarjassa.
Täsmälleen samaan mieltä. Tuo joukkue olisi vaatinut oikeasti pari tekijämiestä pakistoon.
 

Pizza peku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Alivoima kolmessa edellisessä pelissä on 28.67%. Järkyttävä lukema!

4 edellisen pelin otannalla yv:n ja av:n prosentti on sama (28 tuntumassa myös), ja pitää mennä 6 pelin otantaan, että av on yli 50%.

Ehkä jotain pitäisi tehdä
 

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei kait siinä sitten mitään. Me varmaan ollaan ihan suotta vittuuntuneita ja ainakin minä huolissani. Toivon todellakin, että olen molempia turhaan, mutta jotenkin jäi fiilis, että minä katsoin ihan eri peliä, kuin missä Toma joukkueineen oli osallisena

Pää pystyyn. Huolestunut saa aina olla ja tappion pitääkin vituttaa mutta kyllä KalPa pelasi hyvän pelin eilen. Molemmat Ahokas ja Miettinen olivat sitä mieltä ja niin olen itsekin. 5vs5 peli aika hyvin kuosissa. Toki erikoistilanteet ja varsinkin alivoima pitää olla kunnossa jos keväällä meinaa pelata pitkällä. Paljon KalPa oli ainakin kamppailupelaamisessa mennyt eteenpäin TPS:n viime Kuopion reissusta.
 

AriL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Pää pystyyn. Huolestunut saa aina olla ja tappion pitääkin vituttaa mutta kyllä KalPa pelasi hyvän pelin eilen. Molemmat Ahokas ja Miettinen olivat sitä mieltä ja niin olen itsekin. 5vs5 peli aika hyvin kuosissa. Toki erikoistilanteet ja varsinkin alivoima pitää olla kunnossa jos keväällä meinaa pelata pitkällä. Paljon KalPa oli ainakin kamppailupelaamisessa mennyt eteenpäin TPS:n viime Kuopion reissusta.
Juu, ei nämä purskaukset nyt pelkästään eiliseen perustu. Ihan sellaista isomman otannan käyrää tämä on ja tuskan parahduksia kun taas ollaan tilanteessa, jossa homma sakkaa kriittisellä hetkellä. Puolustus, maalinteon tehokkuus... eli ei paljoa;). TPS oli hyvä eilen ja ennenkaikkea tehokas. Lehtinen sai hyvät lämmöt päälle ja oli aivan suvereeni niissä paikoissa, kun jonkinlainen maalipaikka oli edes hajulla. 5v5 Kalpa sikäli pärjäsi, mutta ei se tulosta tuo, jos pärjääminen ei johda maaliin, jotka kuitenkin ratkaisevat.
 

MarkoPalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU, Hammarby IF, Jokerit
Sellaista vaan, että miten on ollut mahdollista, ettei Konsta Kapanen ole mahtunut kunnolla KalPan kokoonpanoon? Hänhän on aivan huikea väkkärä, huomaa jalkojensa tikkauksesta, että isänsä poika!

Jollei Kuopioon kelpaa, niin HPK:hon mahtuu tulevalle kaudelle. Toivottavasti seurat saavat asian sovittua. Konstasta tulee uusi Jere Innala!

Merci beaucoup ja tsemppiä KalPan play-off -kevääseen!
 

KiekkoMes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings, KuPS
Sellaista vaan, että miten on ollut mahdollista, ettei Konsta Kapanen ole mahtunut kunnolla KalPan kokoonpanoon? Hänhän on aivan huikea väkkärä, huomaa jalkojensa tikkauksesta, että isänsä poika!
Kenen tilalle tällä hetkellä laittaisit Konstan KalPan hyökkäykseen? Tälläkin hetkellä jos kaikki ovat terveitä niin yksi kelpo pelaaja joutuu katsomoon.
 

Pande30

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Pitää rehellisesti tunnustaa että enpä olisi kauden alussa uskonut että KalPa on 57 pelatun pelin jälkeen sijalla 4.
Voi sanoa että kausi on ollut todella onnistunut noilla KalPan resursseilla. Toma on kehittynyt valmentajana eikä räyhää enää kuten vielä viimekaudella lähes jokaisessa pelissä, sekä toki nyt on ollut myös tuuria että kärkipelaajat esimerkiksi Rissanen ja Räsänen ovat pysyneet ehjinä ja muutenkin loukkaantumisia on ollut aika vähän. Kantaako tämä sitten vielä runkosarjan lopun ja poffit?
Miksi ei kantaisi? Jyp peli oli ohipeli, mutta eilen joukkue oli ihan eri ilmeellä kaukalossa, vaikka voittoon asti ei riittänyt. Toki loukkaantumisia ei kärsi montaa tulla ja se lieneekin yksi huolenaihe, että ilmeisesti Jatkolalla on jotain pientä vammaa ollut viime viikkoina. Alivoima peli kuntoon ja sen jälkeen kaikki on mahdollista kohti keltaista kevättä!
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Pelsuista olisi pisteet saatavissa jos peli pysyy tuolla tasolla, miksi ei myös Lukosta tai Tapparastakin.
Siinä olisi sadan pisteen ylitys haarukassa ja nelos-viitossija saavutettavissa. Yllätys toki, kymppisakkiin oli oma odotus kauden alkaessa.
 

Maalainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Sellaista vaan, että miten on ollut mahdollista, ettei Konsta Kapanen ole mahtunut kunnolla KalPan kokoonpanoon? Hänhän on aivan huikea väkkärä, huomaa jalkojensa tikkauksesta, että isänsä poika!

Jollei Kuopioon kelpaa, niin HPK:hon mahtuu tulevalle kaudelle. Toivottavasti seurat saavat asian sovittua. Konstasta tulee uusi Jere Innala!

Merci beaucoup ja tsemppiä KalPan play-off -kevääseen!
KalPan UTJ Anssi Laine kommentoi tuota lainaa HPK:hon, että ensi kaudeksi on kaavailtu isompaa roolia. Nyt on hyvä, että saa kovia pelejä alle, kun ei tällä hetkellä vain yksinkertaisesti mahdu kokoonpanoon.
 

MarkoPalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU, Hammarby IF, Jokerit
Kenen tilalle tällä hetkellä laittaisit Konstan KalPan hyökkäykseen? Tälläkin hetkellä jos kaikki ovat terveitä niin yksi kelpo pelaaja joutuu katsomoon.

En tiedä, kun en KalPaa niin tarkkaan seuraa, että osaisin sanoa. Hienoa, että Konsta pääsi HPK:hon ja on Hämeenlinnassa onnistunut
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös