Sinulla on joko liaan pieni tai sitten yrittät liian kaukaa.Minun on vaikea saada samaa elämystä kotisohvalla.
Sinulla on joko liaan pieni tai sitten yrittät liian kaukaa.Minun on vaikea saada samaa elämystä kotisohvalla.
Leffateatterissa on yleensä niin pimeää, ettei se haittaa.Sinulla on joko liaan pieni tai sitten yrittät liian kaukaa.
Minä saan leffoissa elämykset varmaan hiukan eri asioista. Nautin aivan jumalattomasti, kun tulee joku valokuvauksellisesti henkeäsalpaava kuva jättiscreenille, mahdollisesti vielä kohtaukseen sopivalla musiikilla höystettynä. Minun on vaikea saada samaa elämystä kotisohvalla. Hyvä leffa on hyvä, katsoi sen missä tahansa. Mutta vain leffateatterissa saan kaiken niistä irti.
Miksi sitten vertaat kotona töllöstä katsottua vanhaa leffaa teatterissa katsottuun uutuuteen? Kyseessä on aivan eri tuote.
Mm... Kyllä myös ei mainstream elokuvat ovat aiheuttaneet minulle elämyksiä. Fallen Angels ja Chungking Express kiinalaisista elokuvista ja sitten esim. Lars von Trierin Antichrist ja Melancholia olivat todellisia kokemuksia. Ne muuttivat käsitystäni siitä miten monia eri tunteita voi kokea elokuvan aikana. Samoin kuin Sálo...Kun katsoo tarpeeksi laajalti elokuvia monesta eri genrestä. eri vuosikymmeniltä, eri maanosista, niin kaikkien katsottujen elokuvien ei voi olettaa olevan elämyksiä. Elämyksenhakijat sen sijaan katsoo vain niitä länsimaalaisia elokuvia joita tuputetaan mm. teattereissa, jolloin ne on varta vasten tehty "elämyksiä" tuottaviksi.
Entäs jos menisi leffateatteriin katsomaan vanhaa leffaa? Elokuva-arkisto esittää kaikkea taide-elokuvista kulttileffoihin, kuten esim. Stallonen Cobraan ja muun muassa uusia marginaalileffoja. Jokaiselle löytyy jotain. Toimintaa, romantiikkaa ja periaatteessa ihan mitä vaan.
Hinta 6.50€/leffa ja laatu aivan muuta kuin Tennispalatsin Hollywoodpaskeissa. Jos asut helsingissä, Orion on SE paikka, jossa saa elokuvaelämyksiä. Jos olisin Suomessa, niin kävisin ehdottomasti katsomassa muun muassa tämän: Tuokaa Alfredo Garcian pää | KAVI hakkaa kaikki nykyiset "action" leffat 100-0
Linkki syksyn tarjontaan:
Orionin syksy 2016 | KAVI
Mm... Kyllä myös ei mainstream elokuvat ovat aiheuttaneet minulle elämyksiä. Fallen Angels ja Chungking Express kiinalaisista elokuvista ja sitten esim. Lars von Trierin Antichrist ja Melancholia olivat todellisia kokemuksia. Ne muuttivat käsitystäni siitä miten monia eri tunteita voi kokea elokuvan aikana. Samoin kuin Sálo...
No meillä on ehkä eri käsitys sanasta elämys tai minkälaisen elokuvakokemuksen voi nähdä olevan elämys.
Jokainen määrittelee käsityksensä elämyksestä ihan omilla kriteereillään.
Vittu että sä olet sekaisin.Pointtini lienee se, että jos joku mainitsee sanan elämys, niin hän ei ole välttämättä sisäistänyt kauheastikaan nauttimastaan asiasta vaan vain viihteellisen nauttimisen puolesta suhtautuu älyvapaasti ja pehmoisesti maksamaansa kokemukseen, jonka hän on olettanut olevan kaipaamaansa ja viihdyttämiseensä tähtäävä pakokeino todellisuudesta.
Vittu että sä olet sekaisin.
Teet psykoanalyysiä ihmisistä, joita et tunne. Määrittelet heidän makunsa yhtään tietämättä, mitä nämä ihmiset oikeasti ajattelevat. Sekaisin.Avaa nyt vähän enemmän.
Teet psykoanalyysiä ihmisistä, joita et tunne. Määrittelet heidän makunsa yhtään tietämättä, mitä nämä ihmiset oikeasti ajattelevat. Sekaisin.
Poimitaan lainaus muutaman sivun takaa.
Finnkinollahan ei ole varsinaista monopoliasemaa, sillä hieman pienemmissä kaupungeissa (mm. Rovaniemi, Vaasa, Tornio, Hämeenlinna) elokuvatarjontaa pitää hallussaan Bio Rex. Monilla on toki harhaluulo, että Finnkinolla olisi monopoliasema kun muutamia vuosia sitten sai joululahjaksi Finnkinon joululippuja, vaikka lähimpään Finnkino-teatteriin on matkaa yli 200km kun asuinkaupungista löytyy vain Bio Rex.
Jaa. Kyllä kai aika moni tajuaa arjen vaanivan ulkomaillakin, vaikka sitten hehkuttelisivatkin aktiviteetteja tai maisemia, mitä ei Suomesta löydy. Kyllä sä nyt aikamoista norsunluutornia rakentelet.Itse katson elokuvia eskapisminkin vuoksi, mutta en esimerkiksi matkustele juurikaan, koska näen matkoilla tulkintojeni kautta vain raadollisen todellisuuden jonkin maihin kohdistuvien hattarakuvitelmien sijaan. Maailma on aika helvetin ruma paikka lopulta.
Jaa. Kyllä kai aika moni tajuaa arjen vaanivan ulkomaillakin, vaikka sitten hehkuttelisivatkin aktiviteetteja tai maisemia, mitä ei Suomesta löydy. Kyllä sä nyt aikamoista norsunluutornia rakentelet.
Reps. Jep. Vähän samanlaisia kokemuksia kuin neitsyt saa kun hänelle kerrotaan aktista.Jeps. Mä törmäsin kerran tyyppiin joka paheksui kaikenlaista matkailua juuri @godspeed syihin vedoten ja kertoi mieluummin lukevansa eri maita käsittelevää kirjallisuutta; näin sai kuulemma aidomman kuvan turreilun sijaan.
Kyllä sä nyt aikamoista norsunluutornia rakentelet.
Heh, katsoin ensi tai seuraavalle viikolle lentoa vaasaan ja takaisin samana päivänä, niin 398€ näyttäs olevan hinta. Melkoista, kun samalla rahalla pääsee euroopassa mihin vaan käytännössä. Lähtiskö sitä viikonlopuksi lontooseen tai pariisiin ... ei kun hei, mennään Vaasaan, sehän on vain vähän kalliimpi, mutta varmaan kiva paikka.
Ilmeisesti reitillä on liian vähän koneita kun lauantaina sama lento 130€.