Kalle Sahlstedt – Lukon oma poika urheilujohtajaksi

  • 479 709
  • 3 601

Cannedheat13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sama homma. Vastaus tuli myös ja siltä osin olen tyytyväinen.

Vakuutuin myös siitä, ettei meidän kannata hänestä ihan helpolla luopua. Edelleenkään ei tule ketään muuta mieleen hänen tilalleen juuri nyt.
Ihmettelen suuresti asiaa miksi Kalle pitäisi vaihtaa? Jos katsoo muita suomalaisia organisaatioita niin ainoastaan Tampere menee edelle, ja sielläkin uuden hallin etc. myötä on kaynnissa huikean positiivinen flow. Kalle on omalla työllään saanut monet asiat kääntymään oikeaan suuntaan, mutta työtä on vielä tekemättä ja paljon.
P.S. Toivottavasti nyt vain ei nyt käy niin, että jokainen palstalainen lähettää Kallelle privaattikirjeen.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Muuttaako yksi sähköposti vastaus pettymyksen uudeksi toivoksi ja pyyhkii koko kauden pettymyksen?. Itse uskon vasta sitten kun nähdään niitä tekoja.

Itse en edelleenkään usko hetkeäkään, että hallitus valitsisi valmentajan vastoin Kallen suostumusta.
 

Byyrman

Jäsen
Suosikkijoukkue
PTDT in memoriam 23.-30.9.2023
Kuitenkin, arvostukseni Kallea kohtaan kasvoi vain entisestään, kun jaksaa vastailla meikäläisille, vaikkei mikään pakko todellakaan olisi.
Tovi on jo kulunut siitä, kun kuuntelin Kallea Äijiensuon tentattavana. Muistelisin kuitenkin, että Kalle taisi siinä juuri todeta olevansa avoin kaikenlaiselle ja kriittisellekin jääkiekkokeskustelulle vähän kenen tahansa kanssa. Anonyymejä keskustelupalstoja ei omien sanojensa mukaan seuraa, ja ymmärrän kyllä sen hyvin. Sinällään tuo omalla nimellä kirjoitettuihin sähköposteihin vastaaminen ei yllättänyt. Se yllätti, kuinka nopeasti vastaukset tulivat, ja ehkä vähän sekin, että TJ:kin vastasi. Toivottavasti ei kuitenkaan ajattele, että asiat olisivat näillä teoilla loppuunkäsitellyt.
 

Parthicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei todellakaan. Eikä kai kukaan ole niin olettanutkaan.

Minulle isompi asia oli se että edes ajatuksen tasolla koen tulleeni kuulluksi ja minulle haluttiin vastata.

Kuinka moni urheilujohtaja Suomessa toimii näin? Veikkaisin olevan aika harvinaista. Minun on jotenkin hankala kuvitella esim. Tobias Salmelaista, Rauli Uramaa tai Harri Ahoa vastaamassa kannattajien lähettämiin sähköposteihin.

Nyt kun aloin kuvittelemaan Uramaa naputtelemassa vastausta Tepsin kannattajan sähköpostiin, alkoi naurattaa.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Sahlstedt vastaa oliko Lämsän valinnan takana:

"Tomi Lämsän valintaa ihmeteltiin suuresti. Useassa mediassa on vihjailtu, että Lukon hallitus olisi jyrännyt Sahlstedtin valmentajavalinnassa.

Tuolle väitteelle hän naurahtaa.

”Eikö se tuntuisi hassulta, että seuraan tulisi valmentaja, jota urheilujohtaja ei haluaisi? Ei kai se nyt niinkään voi olla.”

”Jokaisella seuralla on omat tapansa ja päätöksentekomekanisminsa. Meidän seurassamme on tietty tapa, miten pelaajia ja valmentajia valitaan. Ne ovat seuran sisäisiä asioita, joita en hirveästi halua avata."

Riihentupa / SK

Samassa jutussa sanoo, että seisoo Lämsän takana myös tulevalla kaudella. Ei pistä Lämsän syyksi, vaan omaksi, toki kaikilla oma vastuunsa pelaajat mukaan lukien.

Hyvä juttu muutenkin.
 

ColCbj

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Sierre
Hienoa toimintaa niin Kunnakselta kuin Kalleltakin. Joskaan ei poikkeuksellista, kyllähän Jalosen Jukkakin vastailee sähköposteihin ihan maajoukkueasioita koskien. Olen silti positiivisesti yllättynyt.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Hienoa toimintaa niin Kunnakselta kuin Kalleltakin. Joskaan ei poikkeuksellista, kyllähän Jalosen Jukkakin vastailee sähköposteihin ihan maajoukkueasioita koskien. Olen silti positiivisesti yllättynyt.

Totta. Tässä on kyse inhimillisyydestä. Via Dolorosa sai kokemuksen, että häntä kuultiin ja ihminen siellä toisessa päässä on.

Se ei poista luonnollisesti kritiikkiä eikä kuulukaan, mutta ehkä siinä syntyy jonkinlainen kunnioitus/luottamus ettei jokaiseen ketjuun jaksa vääntää sarkastisia viestejä tai hauskoja lempinimiä (enkä nyt tarkoita että VD olisi tehnyt niin).

Se ero urheiluyhteisöissä on tavallisiin yrityksiin, että pitää olla vielä paremmin tavoiteltavissa ja lähellä ihmisiä.
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Samassa jutussa sanoo, että seisoo Lämsän takana myös tulevalla kaudella. Ei pistä Lämsän syyksi, vaan omaksi, toki kaikilla oma vastuunsa pelaajat mukaan lukien.

Hyvä juttu muutenkin.
Itse olen asiakaspalvelutyössä ja tiedän myös sen, että Kalle ei voi julkisesti arvostella työnantajaansa tai kertoa koko totuutta esim. Lämsän palkkauksesta. Kyllä se Kalle joutuu myös aika paljon sanojaan asettelemaan, on totuus sitten Lämsästä mikä hyvänsä tai on hän oikeasti tilanteesta mitä mieltä hyvänsä.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Itse olen asiakaspalvelutyössä ja tiedän myös sen, että Kalle ei voi julkisesti arvostella työnantajaansa tai kertoa koko totuutta esim. Lämsän palkkauksesta. Kyllä se Kalle joutuu myös aika paljon sanojaan asettelemaan, on totuus sitten Lämsästä mikä hyvänsä tai on hän oikeasti tilanteesta mitä mieltä hyvänsä.

Ja harvemmin työnantaja "alaisiaan" heittää bussin alle muutenkaan. Urheilussa ehkä vähän kierrellen.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kuinka moni urheilujohtaja Suomessa toimii näin? Veikkaisin olevan aika harvinaista. Minun on jotenkin hankala kuvitella esim. Tobias Salmelaista, Rauli Uramaa tai Harri Ahoa vastaamassa kannattajien lähettämiin sähköposteihin.

Nyt kun aloin kuvittelemaan Uramaa naputtelemassa vastausta Tepsin kannattajan sähköpostiin, alkoi naurattaa.

Ainakin Ilveksen Timo Koskela on tehnyt vastaavaa, luultavasti joku muukin. Varsinkin kun eivät nämä kaikki keskustelut nouse esille. Eli kyllä näitä on voinut olla paljonkin.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja harvemmin työnantaja "alaisiaan" heittää bussin alle muutenkaan. Urheilussa ehkä vähän kierrellen.
Meikäläinen on kyllä heitetty kerran ja lujaa pomon tekemän virheen takia. Onneksi sillä on edelleen paikka Business Clubilla, itse en sitä patsastelua jaksaisikaan enää. Kalle vastailee fiksusti ja uskottavasti kyllä, mutta kyllä itsellä herää kysymys, kuka laivaa ohjailee...
Pahoin pelkään isänsä poikaa, jos ymmärrätte, mitä tarkoitan...
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Voivoivoi, jos tosiaan Lämsän johdolla jatketaan kuten puheista tulkittavissa. Ei tässä auta kannattajana muuta kuin sitten protestoida lompakolla.

Noiden lainauksien osalta tulee edelleen se fiilis, että Kalle asettelee sanansa varovasti. Niinhän se on tehtävä. Sitä emme tule virallisesti kuulemaan Kallelta miten tuo homma on mennyt ennen kuin hän lähtee Lukosta.
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oli ihan herttaista juttua SK:ssa. Kannattaa kuitenkin Kallen, Rafan ja kumppanien nyt oikeasti miettiä kuinka paljon se 9 euron lonkero houkuttelee hallille jos tuote ei ole lähimainkaan kunnossa. Ei jengi sinne vapaaehtoisesti tule rahojaan kylvämään taivaantuuliin tällä menolla. Yllättävän moni vanha tuntemani kausarilainen on jo siirtynyt Virran ajan jälkeen telian asiakkaaksi. Esimerkin voi katsoa vaikka Turusta jossa paikallinen hunajaikoni Timo Nummelin sanoi lehdessä ettei viitsi enää raahautua hallille koska kyllä ne pelit näkee kotonakin.
 

joan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Harmillista, että kaikki nuo jutut ovat aina maksumuurin takana. Toivottavasti Kalle ei sentään tee itse sellaista ratkaisua, että päättäisi lähteä kantaakseen vastuun. Vaikea olisi Kallen paikkaa korvata kellään muulla.
 

M3st4ri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuosta haastattelusta särähti korvaan myös ”joukkue on hyvällä mallilla, 4-5 pelaajaa uupuu. Toki ne on myös ne kaikista vaikeimmin täytettävät paikat, kaikki eivät ole kärkipelaajia mutta iso osa on”
Eli maalivahti ja ykkössentteri ainakin.
Aikaa on suorittaa mutta pieni pelko jälleen puserossa onko se joukkue kasassa kun tosipelit alkaa. Ja kasassa tarkoitan tärkeimpiä palasia. Mistä lie tuollainen pelko perseeseen tullut.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oli ihan herttaista juttua SK:ssa. Kannattaa kuitenkin Kallen, Rafan ja kumppanien nyt oikeasti miettiä kuinka paljon se 9 euron lonkero houkuttelee hallille jos tuote ei ole lähimainkaan kunnossa. Ei jengi sinne vapaaehtoisesti tule rahojaan kylvämään taivaantuuliin tällä menolla. Yllättävän moni vanha tuntemani kausarilainen on jo siirtynyt Virran ajan jälkeen telian asiakkaaksi. Esimerkin voi katsoa vaikka Turusta jossa paikallinen hunajaikoni Timo Nummelin sanoi lehdessä ettei viitsi enää raahautua hallille koska kyllä ne pelit näkee kotonakin.

Nostan tähän vielä senkin näkökulman, että mitä vanhempi asiakas lopettaa kausarin tilaamisen, sitä epätodennäköisempää on, että hän raahautuu missään kohtaa uudelleen kausaritilaajaksi. Se on seikkana lähes tulkoon varma. Kyllä nyt pitäisi oikeasti kuunnella yhteisöä. Meillä on todella paljon kysymyksiä pelitapaan ja kaikkeen liittyen, mutta vastauksia uupuu. Ja ilman kunnollisia vastauksia on pommin varmaa, että suurin osa vaatii Lämsälle kenkää.

Tuosta haastattelusta särähti korvaan myös ”joukkue on hyvällä mallilla, 4-5 pelaajaa uupuu. Toki ne on myös ne kaikista vaikeimmin täytettävät paikat, kaikki eivät ole kärkipelaajia mutta iso osa on”
Eli maalivahti ja ykkössentteri ainakin.
Aikaa on suorittaa mutta pieni pelko jälleen puserossa onko se joukkue kasassa kun tosipelit alkaa. Ja kasassa tarkoitan tärkeimpiä palasia. Mistä lie tuollainen pelko perseeseen tullut.

Tää jos mikä on huolestuttavaa. Ei taida olla Lämsällä imua tärkeille paikoille. Vielä ehtii vaihtaa Kojoon ja sitten alkaa valua pelaajia tarjollekin enemmän.

Kalle on liian itsekriittinen. Kyllä se vaikuttaa tarjontaan, jos valmentaja on, mitä on. Vai onko Lukko kohta yhä enemmän muukalaislegioona? Kotimaisia huippuja ei ole enää tulossa?
 

Moonshine Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreät Jääkärit
Tuosta haastattelusta särähti korvaan myös ”joukkue on hyvällä mallilla, 4-5 pelaajaa uupuu. Toki ne on myös ne kaikista vaikeimmin täytettävät paikat, kaikki eivät ole kärkipelaajia mutta iso osa on”
Eli maalivahti ja ykkössentteri ainakin.
Aikaa on suorittaa mutta pieni pelko jälleen puserossa onko se joukkue kasassa kun tosipelit alkaa. Ja kasassa tarkoitan tärkeimpiä palasia. Mistä lie tuollainen pelko perseeseen tullut.
Itselle tuli valitettavasti sama fiilis, että näinköhän sitä ensi kaudellakin pyöritellään peukaloita kun ei löytynyt ykkössenaa ja markkinat on pirun kuivat.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Itsellä on kaikesta kritiikistä (joka mielestäni ansaittuakin) huolimatta luotto edelleen Sahlstedtiin.

Joten jos hän seisoo Lämsän takana, niin omat pulinat sen suhteen ovat aikakin ohitse. Tässä hetkessä.

Nyt pitää sitten taikoa aidosti kunnon rosteri ja toivoa Kallen olevan oikeassa Tomin kanssa.
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Itsellä on kaikesta kritiikistä (joka mielestäni ansaittuakin) huolimatta luotto edelleen Sahlstedtiin.

Joten jos hän seisoo Lämsän takana, niin omat pulinat sen suhteen ovat aikakin ohitse. Tässä hetkessä.

Nyt pitää sitten taikoa aidosti kunnon rosteri ja toivoa Kallen olevan oikeassa Tomin kanssa.
Tähän vahva sama. Itellä ehkä luotto Kalleen kaikkein korkeimmalla verrattuna keneenkään Lukon johto-organisaatiossa.
 
Viimeksi muokattu:

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Tähän vahva sama. Itellä ehkä luotto Kalleen kaikkein korkeimmalla verrattuna keneenkään Lukon johto-organisaatiossa.
Jokainen saa uskoa vaikka joulupukkiin, mutta olisi mielenkiintoista kuulla mihin tämä luotto perustuu viimeisen kolmen vuoden näytöillä? Siis muuhun kuin lapsenuskoiseen fanittamiseen.

Kaksi kammottavaa valkkuvalintaa, ykkössentteri puuttunut kolme vuotta, samat puutteet kaudesta toiseen, tähän kauteen arpavahdeilla ja tulos on tässä.

Kalle taitaa viimeiset kolme vuotta olla luokkaa sarjan bottom3 utj suhteessa budjettiin?

Mut hei se vastas mun sähköpostiin ja kohta on taas pitsiturnaus
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Jokainen saa uskoa vaikka joulupukkiin, mutta olisi mielenkiintoista kuulla mihin tämä luotto perustuu viimeisen kolmen vuoden näytöillä? Siis muuhun kuin lapsenuskoiseen fanittamiseen.

Kaksi kammottavaa valkkuvalintaa, ykkössentteri puuttunut kolme vuotta, samat puutteet kaudesta toiseen, tähän kauteen arpavahdeilla ja tulos on tässä.

Kalle taitaa viimeiset kolme vuotta olla luokkaa sarjan bottom3 utj suhteessa budjettiin?

Mut hei se vastas mun sähköpostiin ja kohta on taas pitsiturnaus
Samaa mieltä, mutta…

Näen niin, että siellä on kuitenkin aiemmin menestytty ja tehty myös hyviä ratkaisuja.
Siksi näen, että vielä ei ole aika antaa monoa, mutta….

Jos Lämsä ei osoittaudukaan hänen luottamuksensa arvoiseksi ja ensi kausikin sukelletaan niin siinä tapauksessa pitää mennä sekä valmennus että urheilujohto uusiksi.
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Jokainen saa uskoa vaikka joulupukkiin, mutta olisi mielenkiintoista kuulla mihin tämä luotto perustuu viimeisen kolmen vuoden näytöillä? Siis muuhun kuin lapsenuskoiseen fanittamiseen.

Kaksi kammottavaa valkkuvalintaa, ykkössentteri puuttunut kolme vuotta, samat puutteet kaudesta toiseen, tähän kauteen arpavahdeilla ja tulos on tässä.

Kalle taitaa viimeiset kolme vuotta olla luokkaa sarjan bottom3 utj suhteessa budjettiin?

Mut hei se vastas mun sähköpostiin ja kohta on taas pitsiturnaus
Ainahan voi keskustella mukahassuttelulla ja vitsilässyttelyllä. Koska viestisi ei nyt varsinaisesti edusta parasta A-luokkaa mitä tulee asialliseen keskustelunavaukseen niin en lähre shinne.

Oma luottoni perustuu omiin mielipiteisiini Kallen tekemisistä. Simple as that.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös