Kaljaa ja kiekkoa

  • 2 436
  • 29

Haluatko juoda ja ostaa bisseä myös katsomossa?

  • Kyllä

    Ääniä: 92 43,8%
  • Kyllä, mutta olutta ei tulisi myydä jo muutaman oluen nauttineille

    Ääniä: 39 18,6%
  • En

    Ääniä: 63 30,0%
  • En, oluen myyntiä tulisi rajoittaa entisestään otteluissa

    Ääniä: 16 7,6%

  • Äänestäjiä
    210

parkhurst

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lähti noista SM-liigakeskusteluista liikkeelle semmoinen idea äänestykselle, että...

Mitä mieltä Jatkoaikalaiset ovat siitä että SM-liiga otteluissa oluen myynti ja juonti olisi myös mahdollista katsomoissa?
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Itse kerkeän sen olusen juomaan erätauollakin mutta miksei...
Saapa sinne katsomoon muidenkin juomien kanssa mennä, miksei siis kepulinkin. Tuskin se yleisön humalatilaan sen kummemmin vaikuttaa. Eri asia jo lauantaimatsit alkaisi 18.30, Hakametsässä kyseisessä ottelussa suurin osa yleisöstä oli aivan päällään ja hävyttömyyksiä sateli kentälle liukuhihnalta :mad:
 

AaKoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Lienen itse varsinainen oluen suurkuluttaja, mutta kaikella on aikansa ja paikkansa. Pelin kiihkeimmillä hetkillä varmasti läikkyy, sen verran osallistun peliin katsomossakin. Niin että ravintolatiloissa OK, ei katsomossa mielestäni.

Edit: äänestin siis "ei".
 

pest

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ainakin Kisapuistossa vaati aikamoista luovimistaitoa jos meinaa erätauon aikana ehtiä vessaan, röökille, ja oluelle/lihapiirakalle...

Kalja katsomoon, mutta ei liian humaltuneille (miten raja sitten vedetään ettei ilman olutta jääneet suutu onkin hankalampi kysymys).
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti AaKoo
Lienen itse varsinainen oluen suurkuluttaja, mutta kaikella on aikansa ja paikkansa. Pelin kiihkeimmillä hetkillä varmasti läikkyy, sen verran osallistun peliin katsomossakin. Niin että ravintolatiloissa OK, ei katsomossa mielestäni.

Allekirjoitan. On harvinaisen epämiellyttävää saada tuopillinen olutta päälleen istuessaan katsomossa (ja muutenkin). Kausikorttilaiset olisivat täysin suojattomia osuessaan vierekkäiselle penkille kaljansa kanssa hosuvan kaverin kanssa, eteen joutuminen olisi vielä huonompi vaihtoehto.

Pidetään tarjoilut vaan kuppilan puolella.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kuppilan tarjoilu riittää ja voihan sitten siirtyä Areenalle,
jossa kuppilasta voi katella "peliä", jos se kuppila on
pääasia.

Syyntä tähän on riskit Suomessa. Liian todennäköistä on,
että tuoppi jos toinenkin tulisi niskaan.

Eli ennen matsia Hadanka, erätauoilla F6:n luona olevat
baarit ja matsin jälkeen Hadanka (tai Jyppipelin jälkeen
5 Penniä).
 

Ice-hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuopit

Juu, kyllä se kalja ehkä maistuis mutta
itselläni ainakaan se ei maalin tullessa pysyisi
hyppysissä joten juodaan ne bisset vaan erätauolla,
hyvin kerkee!
Ja juodaan tänäänkin?!
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Ei kuulu katsomoon!

Kuuluisi jos sen pystyisi juomaan ilman että läiskyttelee pitkin mäkee.

Valitettavasti tässäkin tapauksessa muutama helikopteri pilaa kaiken niiltä, joilla pysyy muki kädessä.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Nykyinen kaljan nauttiminen erätauoilla on ihan ok. Katsomoihin ei kaljaa tarvitse kantaa, sillä siitä ei kaikki osaa kuitenkaan nauttia sivistyneesti. Aina löytyisi sankareita joiden bisset olisi ympäri katsomoa ja sivullisten päällä.
Ikävä muisto jäi viimekaudelta Sweden cupin lauantai-iltapäivän ottelusta Venäjä-Suomi. Kaljaa sai juoda katsomossa, kunhan ne oli hallista ostetuissa tuopeissa. Tokassa erässä sai anoppi puolikkaan tuopin vaalealle takilleen ja silmät killuen maalia juhlinut ahvenanmaan asukki saikin sitten anopilta kunnon ripityksen. Onneksi itse en ole saanut vastaavaa kohtelua anopiltani, vielä :D. Oli muuten rauhallinen kaveri loppumatsin, eikä olut enää maistunut.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Äänestin kyllä, mutta mulle on ihan sama toisaalta. Juon aina omia katsomossa. Säästän rahaa, ei tarvitse jonottaa, eikä tarvitse olla erän aikana kuivin suin.

En katso olevani vastuussa siitä, jos muut ihmiset läikyttelee bissejään. Kauheata tuhlausta.
 

Flegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kysymyshän kuului haluatko juoda olutta katsomossa; haluan kyllä juoda mutta silti äänestin EI koska liikaa tulisi hämminkiä ja sähellystä jos siellä tuoppien kanssa ruvetaan heilumaan. Eli omat kaljat ja muiden vaatteet (tai tosinpäin) kärsivät vahinkoa siinä sählätessä.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli äänestin kyllä.

Jos haluan käydä vessassa ja ottaa tuopin olutta niin kiire tulee. No on se mukava hosua ja juosta katsomoon takaisin. Mukavaa on myös katsella pelin 5 enismmäisen minuutin aikana näitä oluelta tulijoita, jotka myöhästyvät erästä.

Saahan sinne katsomoon viedä muutakin juomaa ja ruokaa, jotka yhtä herkästi lentävät kuin olut. Itsekin kerran kaadoin kahvit edessä istuvan päälle, oli noloa ;)
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Ei olutta katsomoihin

Perustelen mielipidettäni sillä, että ajoittain tämä rojun jäälle heitto saa jo nyt liian suuret mittasuhteet. Ja vielä jos siihen lisätään alkoholia mukaan, niin kynnyshän tietysti laskee.
Toisena perusteena mulla on täällä muidenkin kommenteissa esiintynyt läikyttäminen.

Mielestäni tämä käytäntö on hyvä, tosin oluen hintaa voisi laskea, mutta se onkin sitten kokonaan toinen asia...;)
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Periaatteessa olisi mageeta saada juoda lehtereillä, mutta paikallisen juomakulttuurin tuntien se menisi läikyttelyksi ja sitten läikyttelemisesta tappelemiseksi.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
BigRedBobin linjoilla. Eiköhön sitä nyt voi puoli tuntia istua ilman bisseäkin. Ja jos ei voi, niin ottaa sitten omat eväät matkaan. Tai menee katkolle...
 

#34

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New Jersey
Minä ainakin käyn lätkämatsissa katsomassa itse peliä. Erätauolla voi sitten olutta ottaakin. Tai jos juominen kiinnostaa enemmän kuin itse peli niin voi jäädä sinne käytävälle. Valtaosa suomalaisista kun ei hallitse tuota juomistaan, niin mitä siitä sitten tulisi kun voisi koko pelin ajan vetää viinaa naamaan.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Tätä vois ehkä miettiä vielä

Tämä ehkä on jo kaikkien huonojen ideoiden äiti, isä ja kaiman serkku.
Suomalainen + 6kaljaa + matsi jossa joku yleensä voittaa, häviää tai mokaa
tunteita herättävällä tavalla.. EI HYVÄ!

No tosiaalta, sitten nähtäisiin niitä taklauksiakin viimein
Tepsin peleissä, tosin vaan kaukalon laidalla.

Jos kovasti janottaa, pitää aloittaa divarimatseissa käynti,
Tutolla ainakin tarjoilu pelaa koko matsin ajan.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Tätä vois ehkä miettiä vielä

Viestin lähetti Jj
Tämä ehkä on jo kaikkien huonojen ideoiden äiti, isä ja kaiman serkku.
Suomalainen + 6kaljaa + matsi jossa joku yleensä voittaa, häviää tai mokaa
tunteita herättävällä tavalla.. EI HYVÄ!

No tosiaalta, sitten nähtäisiin niitä taklauksiakin viimein
Tepsin peleissä, tosin vaan kaukalon laidalla.

Jos kovasti janottaa, pitää aloittaa divarimatseissa käynti,
Tutolla ainakin tarjoilu pelaa koko matsin ajan.

Ilimanmuuta!

Itse en selvinpäin matsiin mene. Nyt pitää tintata matkalla työpaikka->jäähalli ja se ei miellytä kaikkia. Mieluummin tilaa sen 3 bisseä ja vetää ekan erän aikana..
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minun puolestani olutta saadaan myydä otteluissa ihan niin paljon kuin tahdotaan, itse en kyllä ainakaan toistaiseksi ole jääkiekkoa seuratessa alkoholiin koskenut. Katsomoihin en sitä kuitenkaan missään nimessä tahdo, ihan tarpeeksi örvellystä ja junttimaista moukkamaisuutta näkee muutenkin. Vielä kun saisi olla niitä oluita kaatelemassa ympärilleen siellä katsomossa ja entistä sekaisempana, niin ei hyvin menisi. Mitään juopposirkuksia en tahdo jääkiekko-otteluista syntyvän. Pitäisi olla potkua kannustaa ja olla rohkea ilman alkoholiakin.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kysymys: Haluatko juoda ja ostaa bisseä katsomossa ottelun aikana?

Vastaus: En.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Pitäisi olla tietyt katsomonosat jossa kyseinen touhu on sallittua. Kaikki perheelliset voisivat sitten katsoa sitä örvellystä jostain muualta eikä tarttisi pelätä lasten puolesta.

Mutta ehdottomasti kyllä.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En haluaisi olutta katsomoon. Vituttaisi kahta kauheammin katsoa huonoa peliä, jos sattuu olemaan autolla liikenteellä ja vieressä joku kiskoo kaljaa eikä itse voi ottaa yhtään.

Onneksi la-areenalla näkee baareista pelin ja ennenkaikkea pääsee lähelle show-girlsejä.

Edit : daespoon idea oli hyvä. Voisi vaan olla pe/la peleihin hieman vaikea saada lippuja kyseiseen katsomoon.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kyllä joka hallissa pitäisi olla joku katsomon osa jossa saisi tintata. Erätauolla kalja pitää aina juoda kiireellä eikä siitä yhdestä oluesta jonka autolla liikkeellä ollessa saa ottaa voi nauttia asiaankuuluvalla hartaudella, puhumattakaan viikonloppumatseista joissa laskuhumalan välttämiseksi pitää olla todella nopea jos meinaa vielä vessaankin jossakin välissä ehtiä (ainakin Raksilan super-ahtailla käytävillä).
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Daespoon idea on loistava, samalla paranisi tunnelma ja muutenkin joukkueet saisivat lisätuloja, kun katsojat vetäisivät juomaa koko ottelun. Eipä uskoisi siitä kennellekään mitään haittaa olevan. Kupittaan jääladossa tuollainen käytännössä onkin jo.
 

nro.44

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO, VG-62
tai miten olis että laitetaan kannet niihin olut mukeihin ja ryystetään pilleillä eipähän olut loiskuisi, ja kaikilla olis mukavaa, paitsi niillä jotka joutuisivat imemään oluensa pillistä.. =)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös