Kalamiehiä?

  • 507 213
  • 3 008

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Tänään tuossa kalastellessa yleisellä uimarannalla heittelin uimalaiturilta tuulisella ja sateisella säällä tuli peräti kolme haukea, kaikki eri uistimilla, eri väreillä (sininen, punainen, vihreä) ja vielä erillaisilla uistimilla ja vaapuilla.

Tuossa yksi vanhempi mies kehui cittarin kalaosastolla, en nyt tarkkaan muista miten tuo niksi meni, mutta 10-kiloisia haukia tulisi paljon.

Muistaakseni perukkeeseen pelkät isot koukut, ja keitettyjä katkarapuja kiinni hammastikulla jotenkin. Houkuttelee kuulemma isoja haukia paljon.

Olisiko jollain tarkempaa tällaisesta tavasta? Voihan olla että toimii, mutta voi taas jossain olla täysi fiaskokin. Joko toimii tai sitten ei. Onhan tuo ehkä vähän hupaisa tapa, mutta kaikkea täytyy kokeilla. Niinpä täytyy ensi kerralla testata.
 

Big Daddy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Maajoukkue, Suomalaiset NHL:ssä
Tänään tuossa kalastellessa yleisellä uimarannalla heittelin uimalaiturilta tuulisella ja sateisella säällä tuli peräti kolme haukea, kaikki eri uistimilla, eri väreillä (sininen, punainen, vihreä) ja vielä erillaisilla uistimilla ja vaapuilla.

Tuossa yksi vanhempi mies kehui cittarin kalaosastolla, en nyt tarkkaan muista miten tuo niksi meni, mutta 10-kiloisia haukia tulisi paljon.

Muistaakseni perukkeeseen pelkät isot koukut, ja keitettyjä katkarapuja kiinni hammastikulla jotenkin. Houkuttelee kuulemma isoja haukia paljon.

Olisiko jollain tarkempaa tällaisesta tavasta? Voihan olla että toimii, mutta voi taas jossain olla täysi fiaskokin. Joko toimii tai sitten ei. Onhan tuo ehkä vähän hupaisa tapa, mutta kaikkea täytyy kokeilla. Niinpä täytyy ensi kerralla testata.

Tarkoitat ehkä täkyraksia? Itse olen kokeillut muutaman kerran uistella niihin kiinnitetyillä silakoilla. Jotkut ovat kehuneet, mutta itse en ole saanut niillä mitään. Täkyraksista löytyy infoa ja kuvia googlettamalla
 
Viimeksi muokattu:

Big Daddy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Maajoukkue, Suomalaiset NHL:ssä
Onkos kuhaa muuten jo noussut muualla suomessa ylös asti? Täällä yritys ollut kovaa, mutta toistaiseksi saaliina ainoastaan hauen retaleita. Ahvenetkin pysytelleet piiloissaan, vaikka eräs päivä paistikalat kävinkin pyytämässä mato- ongella.

Itse en ole päässyt vielä kokeilemaan kun pitäisi hankkia uusi perämoottori, mutta uskoisin että vesi on vielä liian kylmää kuhalle. Ehkä Juhannuksen jälkeen voisi ruveta syömään paremmin.

Itse olen saanut kuhaa ihan mukavasti vaapuilla, joissa on pitkä nokkalevy, eli semmoisilla jotka uivat syvällä ja tökkivät pohjaa. Huono puoli niissä on, että joutuu vähän väliä irrottamaan niitä pohjasta. Väreistä ainakin ahvenväritys ja keltainen selkä/valkoinen vatsa ovat toimineet ihan hyvin, mutta ei se niin tarkkaa ole.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Tarkoitat ehkä täkyraksia? Itse olen kokeillut muutaman kerran uistella niihin kiinnitetyillä silakoilla. Jotkut ovat kehuneet, mutta itse en ole saanut niillä mitään. Täkyraksista löytyy infoa ja kuvia googlettamalla

Voisi ollakkin ainakin tuota tyyliä, mutta mies ei kyllä ainakaan maininnut tuota täkyraksia, eikä siihen pitänyt muuta laittaa, kuin noita katkarapuja. Tuli enemmänkin mieleen sellainen "kokeillaanpas tuotakin kikkaa"-kalastustapa kuin mikään varsinainen yleinen niksi tai tapa.

Piru kun ei muista koko juttua, mutta perukkeeseen todella isot koukut, ja sitten katkarapua jotenkin. Ja hammastikulla. Sitten vain jostain esim. laituriltakin heittämään veteen. Muistaakseni ei mitään kelausta tehty (kun ei tarkkaan muista). Varmasti vähän kuin onkimista, mutta voihan sitä vapaa varmaan vähän heilutella ja nostaa välillä pintaan ja taas pohjaan.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Piru kun ei muista koko juttua, mutta perukkeeseen todella isot koukut, ja sitten katkarapua jotenkin. Ja hammastikulla. Sitten vain jostain esim. laituriltakin heittämään veteen. Muistaakseni ei mitään kelausta tehty (kun ei tarkkaan muista). Varmasti vähän kuin onkimista, mutta voihan sitä vapaa varmaan vähän heilutella ja nostaa välillä pintaan ja taas pohjaan.

On tuolla tyylillä joskus kutuaikaan tullut haukia narratuksi, mutta ilman hammastikkuja. Katkaravut/kalanpala koukkuun, hiukan painoa perään ja veteen. Siis eräänlaista pohjaongintaa.
 
Itse en ole päässyt vielä kokeilemaan kun pitäisi hankkia uusi perämoottori, mutta uskoisin että vesi on vielä liian kylmää kuhalle. Ehkä Juhannuksen jälkeen voisi ruveta syömään paremmin.

Itse olen saanut kuhaa ihan mukavasti vaapuilla, joissa on pitkä nokkalevy, eli semmoisilla jotka uivat syvällä ja tökkivät pohjaa. Huono puoli niissä on, että joutuu vähän väliä irrottamaan niitä pohjasta. Väreistä ainakin ahvenväritys ja keltainen selkä/valkoinen vatsa ovat toimineet ihan hyvin, mutta ei se niin tarkkaa ole.

Näinhän se taitaa olla. Viime kesänä elämäni ihka ensimmäiset kuhat taisivat nousta heinäkuun tienoilla. Kaikki yhtä lukuun ottamatta samalla Jesse- vaapulla (väri 42), jolla kesän mittaan tuli myös pari kohtuu järkälemäistä ahventa. Suht pinnasta erään matalikon päältä löytynyt oivallinen ottipaikka. Loisto viehe kyllä tuo Jesse. Nykyään saa reilusti eniten uittoaikaa, vaikka pakissa lojuu muitakin ihan laadukkaita pelejä kymmenittäin. Bombereita, Merimetsoja ja Stormeja tullut myös paljon uitettua, mutta kuhat jääneet näillä saamatta. Rapala ei taas näillä vesillä tunnu olevan lainkaan pyytävä viehe ja siksi olenkin alkanut hankkiutua eroon niistä.

Mitä kuhaan tulee, jigaamalla sitä kai voisi jo hyvinkin tavoitella, kutu lienee lähellä ellei ole käynnissä jo. Tosin jigeistä ei suuremmin kokemusta, kun en järin perusta heittelystä, paitsi virtavesikohteissa.

Kelit olleet viime päivinä surkeita eikä kalalle ole ollut asiaa, mutta huomenissa pitänee tehdä uistelureissu. Pari kertaa viikossa itselleni sopiva kalastustahti, toisinaan tekisi mieli useamminkin jahdata veneneläviä.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Jerkkaajia?

Olen pitkään seurannut juttuja jerkkikalastuksesta ja sen tehokkuudesta hauen kalastuksessa. Olen nyt päättänyt hommata vehkeet, koska uusien kalastusmuotojen kokeileminen tuo uutta intoa harrastukseen. Kaikki muu on kunnossa paitsi jerkkivapa pitäisi ostaa. Hintahaarukka on laaja, joten osaisiko joku kertoa hyväksi todetun vavan? Muutenkin voi kertoa ajatuksiaan jerkkaamisesta.
 

Big Daddy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Maajoukkue, Suomalaiset NHL:ssä
Ei taida löytyä pahemmin jerkkaajia? Itse en ole koskaan kokeillut enkä tiedä siitä paljon mitään. Eikös se ole vähän samanlaista kuin jigillä kalastaminen, mutta jerkit lentää paljon pidemmälle? Itse olen heitellyt haukea tavallisilla heittovavoilla ja hyrräkelalla, mutta en tiedä tarviiko jerkkaamista varten olla sitten omanlaisensa välineet. Jostain kalastussivuilta löytyy varmasti neuvoja vavan valitsemiseen.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Itselläkin kävi joskus mielessä, jos aloittaisin jerkkaamisen, mutta siihen menisi rahaa aika paljon. Siinähän on suositeltavaa olla vähän erilainen vapa (muistaakseni jäykempi?) ja ne jerkitkin taitaa maksaa jotain 5€ kappale. Eihän se sillain ole kovin kallis hinta jostain lusikastakaan, mutta niitä täytyisi ostaa paljon eri värejä ja eri kokoja.

Jigillä en ole tainnut kertaakaan saada mitään, vaikka olen sitä aika monessa paikassa ja monella eri tyylillä koittanut, mutta ei vaan nappaa.

Tänään olisi tarkoitus lähteä mökille kalastelemaan, mutta vähän mietityttää tuo veden lämpö, että hauet ei varmaan enää ole kovin lähellä rantaa. Sellainen yksi matalikko, missä ollaan haukea saatu paljon keväällä ja syksyllä, ei varmaan toimi enää näin lämpimillä vesillä, vaan hauet taitaa olla ja syvissä ja viileämmissä vesissä. Tällä kertaa voisi kokeilla jopa uistelemistakin, jos sieltä syvemmiltä vesiltä tarttuisi jotain mukaan.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Onkos kuhaa muuten jo noussut muualla suomessa ylös asti?

Vastaus vähän myöhässä, mutta kevään ensimmäinen sattumakuha me vedettiin 15.5. uistelemalla Päijänteeltä. Lähinnä haukeahan tuolla oltiin vetämässä, mutta kyllähän tuo kuhakin kelpasi, oli vieläpä mitallinen (42 cm). Yleensä tuota kuhaa tulee tuolla meidän vetoalueella vasta heinäkuun puolella paremmin, joten melkoinen yllätys tuo tosiaan oli. Samalla saatiin pari ahventakin, niiden haukien lisäksi siis.
 

keigykedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Leijonat
Ei taida löytyä pahemmin jerkkaajia? Itse en ole koskaan kokeillut enkä tiedä siitä paljon mitään. Eikös se ole vähän samanlaista kuin jigillä kalastaminen, mutta jerkit lentää paljon pidemmälle? Itse olen heitellyt haukea tavallisilla heittovavoilla ja hyrräkelalla, mutta en tiedä tarviiko jerkkaamista varten olla sitten omanlaisensa välineet. Jostain kalastussivuilta löytyy varmasti neuvoja vavan valitsemiseen.

Täällä yksi satunnainen jerkkaaja. Ihan mukavaa vaihtelua perusviskomiselle mutta ei se nyt ihan koskaan vienyt mukanaan. Jerkkaamiseen tarvitset kyllä omanlaisen lyhyemmän ja jämäkämmän vavan sekä kelan.
Kannattaa ehdottomasti hankkia / katsoa Gäddfeber-video jos sen jostain löydät. Siinä hyvää opetusta niin varusteista kuin tekniikastakin. Tässä traileri :

http://www.fiskefilm.se/webvideo/gaddfeber.wmv
 

Big Daddy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Maajoukkue, Suomalaiset NHL:ssä
Oj joj joj, komeita luupäitä. Mulla on vaan haukikiintiö täynnä. Koitan nyt jotain punalihasta välillä, vaikka video oli kieltämättä houkutteleva. Petrell#32 kyseli vapavinkkejä ja mielipiteitä jerkkauksesta.

Tuli mieleen hauenkalastamisesta yksi monista kalajutuista, että vajaa 6kg:n limatuubi saatiin veneeseen ja tömäytin sitä muutaman kerran niskaan, että rauhoittuu. No hauki sätki vähän aikaa ja "nukahti", joten rupesin irrottamaan pihdeillä viehettä suusta.

No eiköhän se herää just silloin ja rupee teutaroimaan niin, että irrallaan olevat koukut upposi suoraan ranteeseen. Kaveri yritti pitää kalasta kiinni, ettei pääse reuhtomaa ranteen sisällä olevia koukkuja liikaa ja sai sen lopulta rauhoittumaan. No sitten vaan koukut työntämällä ranteen läpi läpi ja pihdeillä väkäset poikki.
 

Big Daddy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Maajoukkue, Suomalaiset NHL:ssä
Toinen haukijuttu: Oltiin uistelemassa haukipaikalla kun tärppäsi. Vedin kalan ylös ja se oli matkan varrella sotkeutunut katkenneeseen siimaan jonka päässä oli toinen hauki. En muista kalojen kokoa, mutta 2 haukea ja ylimääräinen vaappu yhdellä kertaa, ei paha. Tosi tarina.
 

Viikatemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Hifk
Olen pitkään seurannut juttuja jerkkikalastuksesta ja sen tehokkuudesta hauen kalastuksessa. Olen nyt päättänyt hommata vehkeet, koska uusien kalastusmuotojen kokeileminen tuo uutta intoa harrastukseen. Kaikki muu on kunnossa paitsi jerkkivapa pitäisi ostaa. Hintahaarukka on laaja, joten osaisiko joku kertoa hyväksi todetun vavan? Muutenkin voi kertoa ajatuksiaan jerkkaamisesta.

Kokemusta jerkkaamisesta löytyy. Aloitin kyseisen touhun useita vuosia sitten, kun jerkkaaminen oli suomessa vielä tuntematon käsite. Alussa oli hankaluuksia hankkia tarvittavia välineitä, mutta pikku hiljaa myös tänne alkoi valumaan tietoa ja vehkeitä, lähinnä tuolta naapurimaasta.
Aika hakemistahan se silloin oli, mukana kulki myös rasiallinen vaaputtimia ja pitkä tikku, kun ei oikein luottoa eikä taitoa jerkin uittamiseen ollut-silloiset jerkit olivat huomattavasti vaikeampia saada sladiin kuin nykyiset. Lopulta luotto tekemiseen löytyi, ja vaaput saivat siirtyä historiaan, ja siellä myös pysyvät.
Juuri muuten tuo mainittu Gäddfeber pätkä toi tietoisuutta monille, levittyään harrastajien keskuudessa. Pieni sisäpiirin tieto, jonka voin paljastaa. Kalastus tapahtui vain ja ainoastaan yksityisessä omistuksessa olevalla lahdella, joka on suljettu verkolla. Siinä yksi syy, miksi saavat niin tuhottomasti isoa kalaa, jerkin tehoa kuitenkaan yhtään väheksymättä.
Mukava mainosvideo juuri lanseeratulla Buster-jerkille, jonka myynti räjähti pilviin välittömästi.

Välineistä.

Jos aloitetaan vavasta, se kun tässä oli tavallaan hakusessa. merkkejä on vaikea, miltei mahdoton lähteä luettelemaan, poimin kuitenkin esimerkiksi omassa käytössäni olevan BFT-Stiff tikun, joka on tarpeeksi jämäkkä isoillekkin pulikoille. Toinen käytössäni oleva on saman valmistajan hiukan kevyemmille jerkeille tarkoitettu keppi. Valinta siis on ainakin omalla osallani tapahtunut käytettävien jerkkien painon mukaan, tietenkään vavan muita ominaisuuksia unohtamatta. Jokaisessa marketissakin on nykyään jos jonkinlaista tikkua, kannattaa valita itselle ja rahapussilleen sopiva. Aivan hintahaitarin alapäästä en kuitenkaan lähtisi, saattaa tulla harmeja kaupanpäälle. Luonnollisesti paikallinen kalastustarvikeliike on se kaikista paras vaihtoehto lähteä liikkeelle, olettaen että sieltä asiantuntevaa palvelua saa. Hyvä vavan hinnaksi laittaisin tuollaiset 80-100e.

Kelasta. Mikä tahansa hyrrä käy, nykyään toki myös haspeli (niillehän saa myös omia jerkkivapoja) Itsellä käytössä nyt jo ties monettako kesää Abun Ambassadeur, mallimerkiltään Revo S. Kohtuu hintainen matalaprofiilikela, joka on pienellä huollolla palvellut täydellisesti. Tiedän, että on kalamiehiä ja naisia, jotka eivät Dööreihin koske, ainakaan jerkkauksessa, mutta itsellä tuo laitos on kestänyt. Matalaprofiilinen hyrrä on ehdoton valinta, pääasiassa käyttömukavuutensa vuoksi. Jerkkauksessahan usein vapaa pitelevä käsi on samalla myös kelan ympärillä, tasapainon vuoksi ja tuoden tunnokkaan otteen jerkkiin. Eli: Kelan merkillä ei ole niin väliä, mutta tässäkin pätee sama sääntö kuin missä tahansa, halvalla ei saa hyvää..
Jerkkauksessa kelaan kohdistuu ankara rasitus, joten laatu tässä tapauksessa tuo huolettomia päiviä merellä. Mikään ei voi olla surkeampaa, kuin pitkään odotetun kalareissun ensi heitoilla räjähtävä kela, varsinkin jos se varakela makaa kotona..näin on käynyt.

Siima. Vain punottu käy. Vahvuuksista olen käyttänyt 0.32-0.36, merkkeinä on aina ollut Power Pro ja Berkleyn Whiplash. Paksuudet sen takia tuota luokkaa, että varsinkin kallimpien jerkkien menettäminen tuntuu jo lompakossa. Joskus nimittäin hyrrällä kalastaessahan tulee ns. stoppareita, jolloin kunnon voimaheitossa jerkki jatkaa liian ohuella siimalla matkaansa, ja pitkälle. Ja tottakai punottu myös sen takia, että jerkkiähän uitetaan vavalla ja kelalla, joten siima ei saa joustaa jerkin uinnin takaamiseksi.

Jerkeistä vielä jotain. Nykyäänhän jerkkejä löytyy todella kattava valikoima, ja varsinkin aloittaessa harrastusta, saattaa olla hiukan hukassa niiden kanssa. Itse valitsen aina jerkin veden syvyyden mukaan. Eli jos kalastan kylmän veden aikaan keväällä ja syksyllä matalassa, kapula ei saa upota liian nopeasti. Ns. Suspending, eli suspi on tähän tarkoitukseen hyvä valinta. Eri jerkki siis 1-2 metrin ja 3-4 metrin veteen. Tarkoitushan on uittaa pulikkaa joskus erittäinkin hitaasti, joten hermoille on suotavaa valita oikea jerkki oikeaan syvyyteen. Isoimmilla valmistajilla löytyy jerkkejä niin nopeasti uppoavina, suspeina kuin kelluvinakin. Suosittu jerkki on tuo aiemminkin mainittu Buster, jolla on kattava valikoima jokaiseen syvyyteen ja keliin.
Itse aikoinaan ratkaisin asian tekemällä jerkkini itse, kaupasta ei tuolloin saanut tarpeeksi hitaasti uppoavia varsinkaan jäiden lähdön jälkeiseen todella kylmään veteen, missä pysäytykset ovat pisimmillään jopa kymmentä sekuntia.

Paljon tuli tekstiä, vähän infoa. Toivottavasti tämä kuitenkin valaisee edes hiukan tästä hauenkalastuksen hienoimmasta ja tehokkaimmasta muodosta.

Miksi pitää jerkata? Kuvittele miltä tuntuu, kun kesällä voimiensa tunnossa oleva vihreä torpedo iskee jerkkiin, ja tunnet jokaisen pienimmänkin liikkeen kädessäsi..sitä samaa fiilistä ei milloinkaan saavuta pitkällä vavalla ja monofiilillä kalastaessa.

Kireitä!!
 

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
En ole jerkkaamiseen itse siirtynyt, ihan perinteisesti haspelilla, ysijalkaisella ja vaapuilla sekä lusikoilla mennään. Siimana Firelinen 0.25 fuusio ja hyvin on riittänyt.

Tuolta: http://www.suomenhaukiseura.com/ voi hauenkalastuksesta innostunut käydä lueskelemassa lisää(linkki Suomen Haukiseuran sivulle)
 

Padis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Noniin. Nyt on jonkun aikaa kypsynyt ajatus josko sitä kokeilisi perhokalastelua. Huiskimista pitäisi harrastaa pikkujoilla ja vähän järvelläkin. Osaisiko joku suositella aloittelijalle suht halpaa perhosettiä jolla pääsisi vähän alkuun.?
 

El Samuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Noniin. Nyt on jonkun aikaa kypsynyt ajatus josko sitä kokeilisi perhokalastelua. Huiskimista pitäisi harrastaa pikkujoilla ja vähän järvelläkin. Osaisiko joku suositella aloittelijalle suht halpaa perhosettiä jolla pääsisi vähän alkuun.?

Hieno harrastus. Saattaa käydä niin, että ku kerran kokeilet on se menoa! Oikeestaan kaikilta merkeiltä löytyy nykyään hyviä alotus settejä, joilla pääsee pitkällekin. Hinnat pyörii siinä parin sadan euron kinkamilla ja sen allekin saa. Merkkeinä esim. Vision ja Guideline.

P.s just kotiuduin neljän päivän reissulta yhdeltä Suomen hienoimmalta joelta, Kitkajoelta. Harrin pyynti ja sen suurtaimenen narraaminen siellä on todella mukavaa..
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Noni, kalastuskausi avattu ja ekasta tammisaaren uistelusta tuli yksi ihan kiva hauen lötkäle, 8 kiloa tasan. Toissa vuonna täsmälleen samaisesta kohdasta myös tuli 8 kilon mötkäle.
 

Cimbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Liverpool
Täällä uistelukausi on ollut käynnissä kolmen tripin ajan ja merkillisesti jokainen kerta on tuonut mittakuhaa pöytään. Viime kesänä sain yhteensä kolme kuhaa, joista ensimmäisen joskus heinäkuun puolivälissä. Samoilta paikoilta vedetään ja muutenkaan mitään suuria uudistuksia ei olla tehty. Ihmeellistä.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Voi vitunvitunvittu etten muuta sano.

Mökkeilemässä ollaan ja mökki sijaitsee pienellä lammella joka on pienen ojan kautta yhteydessä Puulan vesistöön. Pari päivää olen rantoja kolunnut ja parin kilon haukia sieltä täältä napsinut. Tänään kaislikosta nasahti jättipotti. Ensin vain yritti, mutta toisella kerralla tarttui (pintauistinta käytän noissa kaislikoissa, takaa komeat tärpit).

Heti tärpistä huomasi että nyt ei ole mikään tavallinen tumppi kyseessä. Hetken aikaa jaksoi riuhtoa(tarkkaa aikaa en muista, sen verran jännittyneenä olin) ja vihdoin sain pintaan veneen vierelle. Sen verran ehdin mittoa, että noin metrin mittainen ja tuskin kaukana kympistä.

Sitten, hauen viimeinen epätoivoinen rynnistys veneen alle.. naps, peruke suoraksi ja hauki omille teilleen(veipä vielä vuosikausien luottouistimen). Kädet tärisi ja kun tilanteen tajusi, alkoi vitutus nousta. Miksi vitussa en ottanut haavia mukaan! Kai ajattelin ettei noin pienestä lammesta voi yli parikiloisia tulla....

Olisi ollut ensimmäinen oikean kokoinen hauki mikä saatu heittelemällä mutta ei, ei vielä.. No, huomenna uusiksi ja ehkäpä saan sellaisen ihmeen uusittua että nappaan tuon saman hauen seuraavana iltana ja saanpa uistimeniki takaisin.
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
No, huomenna uusiksi ja ehkäpä saan sellaisen ihmeen uusittua että nappaan tuon saman hauen seuraavana iltana ja saanpa uistimeniki takaisin.

Ikävä tapaus, mutta en usko, että tulet uistintasi enää näkemään. Luultavasti jänkhäkoira on saanut niin tiukasti leuoilleen, ettei vähään aikaan safkaamismielessä iske mihinkään.

Joskus vähän vastaava homma on käynyt meikäläisellä. Syysjärvellä metrin syvyisessä lahukassa, jossa oli pirusti ns. pilliheinää. Valtava hauki iski kiinni ja siima oli niin monen pilliheinän ja kaislan ympärillä, ettei ollut toivoakaan saada kalaa ylös. Kyllä vitutti, että sen elämän kalan piti iskeä juuri siellä puskassa.
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ikävä tapaus, mutta en usko, että tulet uistintasi enää näkemään. Luultavasti jänkhäkoira on saanut niin tiukasti leuoilleen, ettei vähään aikaan safkaamismielessä iske mihinkään.
Itse näkisin, että mahdollisuudet ovat melko hyvät. Pari vuotta sitten n. 3-4 kilon hauki nappasi jigiin, mutta kun peruketta ei siiman päässä ollut, hankautui siima hauen hampaissa parin minuutin väsyttelyn jälkeen poikki.

No, lisäsin siiman päähän perukkeen ja samanlaisen jigin. Puolen tunnin päästä pamautti sama hauki jigiin ja nyt ei siima katkennut. Ensimmäinen jigi löytyi syvältä hauen nielusta.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
No, huomenna uusiksi ja ehkäpä saan sellaisen ihmeen uusittua että nappaan tuon saman hauen seuraavana iltana ja saanpa uistimeniki takaisin.

Ehkäpä sulle käy kuten meikäläiselle taannoin. Lusikka meni hauen mukana syvyyksiin, mutta löytyi seuraavana päivänä killumassa verkoista.
Haukea ei näkynyt missään.

Tämä on edelleen yksi suurimmista mysteereistä mitä olen lyhyen elämäni aikana kokenut, enkä vaan tajua, miten toi voi olla mahdollista.
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tämä on edelleen yksi suurimmista mysteereistä mitä olen lyhyen elämäni aikana kokenut, enkä vaan tajua, miten toi voi olla mahdollista.
Eiköhän siinä ole käynyt siten, että lusikka on hauen suupieleen jäänyt roikkumaan. On sitten sattunut kala verkkosi vierestä uimaan ja lusikka on verkkoon jäänyt kiinni. Hauki on onnistunut verkon avulla lusikan suupielestään irti rimpuloimaan?
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Eiköhän siinä ole käynyt siten, että lusikka on hauen suupieleen jäänyt roikkumaan. On sitten sattunut kala verkkosi vierestä uimaan ja lusikka on verkkoon jäänyt kiinni. Hauki on onnistunut verkon avulla lusikan suupielestään irti rimpuloimaan?

Noinhan siinä varmasti on käynyt. Käykö noin useinkin? Onko muille tultu palauttamaan uistimia?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös