Kalamiehiä?

  • 504 875
  • 2 997

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Tänään tapahtui pilkillä sarjassa uskomattomia tapahtumia kalavesillä. Morrilla nypytin ahvenia ja siiman päässä olikin aikamoinen jötkö. Siimahan siinä katkesi. Parin tunnin päästä edelleen samalla avannolla pilkkiessä iso möhkö siiman päässä. Avannon putkessa siima taas katki. Käsi salamana kalaan kiinni ja sainkin tuon napattua. Yllätys oli melkoinen, kun tällä oli suussa morri, jonka aiemmin menetin siiman katkettua. Rapiat 700g oli kalalla painoa. Muutoinkin tänään tuli oikein hyvin paistikokoista appuraa. Morrilla kaikki. Tasuria ja jigejä uittelin kanssa, mutta noihin ei tärppiäkään. Lappeenrannan edustalla olin pilkillä.

Muuten pilkki kausi on ollut melkoisen heikko saaliin puolesta. Tullut kartoitettua uusia vesiä Taavetin ja Savitaipaleen suunnilla, mutta heikoin tuloksin. Näemmä turhaan on tullut taas lähdettyä merta edemmäs kalaan, kuten sanonta kuuluu.

Tälle kaudelle ostin pilkki kaiun ja pakko myöntää että on tuonut aivan uutta kipinää pilkkimistä kohtaan.

Minkälaisen kaiun hankit? Onko helppo käyttää? Itekki pohtinut, et vois jonku kaiun laittaa pilkkihommiin. Veneestä löytyisi Humminbirdin viistokaiku, mut en tiiä viittiikö 10" näyttöä ja akkua yms roudata pilkille. Ja pitäshän siihenkin ilmeisesti jonkulainen pilkkianturi hankkia.

Yhden kerran tullut vasta käytyä ahvenpilkillä, pitäs koittaa aktivoitua. On se pannulla paistettu ahvenfile todella hyvää kyllä.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Minkälaisen kaiun hankit? Onko helppo käyttää? Itekki pohtinut, et vois jonku kaiun laittaa pilkkihommiin. Veneestä löytyisi Humminbirdin viistokaiku, mut en tiiä viittiikö 10" näyttöä ja akkua yms roudata pilkille. Ja pitäshän siihenkin ilmeisesti jonkulainen pilkkianturi hankkia.

Yhden kerran tullut vasta käytyä ahvenpilkillä, pitäs koittaa aktivoitua. On se pannulla paistettu ahvenfile todella hyvää kyllä.
Käytettynä ostin palstaveljeltä Lowrance hook4 kaiun. Ei modernein ole, mutta kyllä miun käyttöön oikein sopiva. Käyttö on ollut todella helppoa, kun on melko yksinkertainen kapine.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minkälaisen kaiun hankit? Onko helppo käyttää? Itekki pohtinut, et vois jonku kaiun laittaa pilkkihommiin. Veneestä löytyisi Humminbirdin viistokaiku, mut en tiiä viittiikö 10" näyttöä ja akkua yms roudata pilkille. Ja pitäshän siihenkin ilmeisesti jonkulainen pilkkianturi hankkia.

Yhden kerran tullut vasta käytyä ahvenpilkillä, pitäs koittaa aktivoitua. On se pannulla paistettu ahvenfile todella hyvää kyllä.

Ei tuo Humminbird ihan mahdotonta akkua tarvitse ja jos on halua investoida niin lithiumit ei painakaan juuri mitään. Pilkkianturi toki lisäksi.

Itsellä käytössä perus Raymarine dragonfly 4 pro. Toistaiseksi pärjännyt sillä hyvin.

Jos pilkkii paljon matalissa vesissä (alle 2m), en suosittele tuota lowikan 4 hookkia.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Tänään käytiin kaverin kanssa Suur-saimaan puolella pilkillä. Autolla kurvailtiin isolle selälle kyttäyspilkille. 15 metrin syväväylää pilkittiin. Jumavita mikä tuuli ja tuiverrus. Vieläkin ihan hiton kylmä, vaikka useampi tunti siitä kun kotiuduin.

Itse tykkään vaihtaa paikkaa ja etsiä kaloja, mutta tänään mentiin yllä mainitulla kaavalla. Hiton tylsäähän tuo oli, vaikkakin harvat kalat jysäytti oikein kunnolla tasuriin ja olivat oikein mainion kokoisia. Ahventa siis tuli saaliiksi. Ihan jättiläisiä ei mukaan mahtunut, mutta raavaampaa paistikalaa.

Huomenna tutuille paikoille pienelle puolelle ja ylihuomenna taas suuren puolelle paikkaan, josta pitäisi siikakin löytyä.

Sen verran kovin on pilkki kärpänen puraissut, jotta kyllä vapaapäivinä on vain pakko päästä jäälle tuijottamaan kaiun näyttöä.

Viime viikolla tuli avattua avovesikausi vuoksella. Kala tapahtumia ei ollut, mutta olipa kiva virvelillä viskoa lusikoita ja Leechejä pitkästä aikaa.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt on ollut mahtavia kelejä olla jäällä. Aurinko lämmittää mukavasti eikä ole mahdottomasti tuullutkaan. Kalakin on syönyt hyvin.

Ainakin kuukauden verran pääsee vielä pilkille.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Itselläni on ollut syönti viime aikoina heikompaa. Lieneekö syynä jään päälle kertynyt lumi vai mikäli?

Eilen ajelin Virolahdelle kokeilemaan meripilkintää. Kun on tottunut saimaan kirkkaaseen veteen, niin olipahan veden väri melkoinen järkytys. Aivan kuin joku olisi ripuloinut avantoon. Hirmuinen tuuli haittasi onginta melkoisesti. Lähes joka avannosta tuli erinäisiä särkikaloja kyllä kiitettävään tahtiin. Särjen, sorvan, lahnan tunnistan kyllä, mutta paljon tuli itselleni tuntemattomia kaloja. Oliko sitten sekaisin kuteneita vai mitälie.

Kyllä väkisin jo ajatukset siirtyvät avovesi kauteen. Siika ongelle mieli tekisi kanssa. Pari kertaa olen käynyt Klamilan suunnilla koittamassa tuloksetta. Hirmu vaikea löytää onki paikkaa, kun rannat on täynnä yksityisteitä ja mökkejä. Haminan vilniemessä olisi kuulemma ihan käymisen arvoinen paikka. Mikäli joku palstatoveri tietää onki paikan Kotkasta itään, niin otan vinkin vastaan suurella kiitollisuudella. Voi laittaa vaikka yksityisviestiä, jos ei halua suuremmin huudella. Itse en ketään siian onkijaa tunne ja minun kertakäyntini tuskin paikkaa kalattomaksi tyhjentäisi. Pääkaupunkiseudun lähettyvillähän noita paikkoja jo riittäisi, mutta turhan pitkä matka alkaa Lappeesta olemaan.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Tänään se vihdoin tapahtui! Elämäni ensimmäinen jään alta pilkitty mitta kuha. Aloitin pilkkimisen muistaakseni 7 vuotiaana ja nyt olen jo 42. Joten jokunen reikä on kairailtu, ennenkuin napsahti. Näillä jäillä pilkkireissuja nyt takana 24. Ihan joka talvi ei tietenkään ole näin paljon pilkitty, mutta antaa suuntaa nuo luvut. Alamittoja olen toki saanut jonkin verran aiemmin. Muilla tavoin toki olen saanut mittakuhia ihan reilustikin. Se tässä omituisinta, että olen pilkkinyt yleensä vesistöissä, joissa kuhaa kyllä on.

Tänään kävin Lemin Kivijärvellä, jossa olen kalastanut todella paljon. Isovanhemmilla oli mökki tuolla ja siellä tuli vietettyä lapsuuden ja nuoruuden kesät. Haikeudella katselin jäältä perikunnan myymää mökkiämme tälläkin reissulla. Hienoja muistoja tuolta kertakaikkiaan! Olin jäällä 6 aikoihin ja se kannatti. 6-7 välillä mittakuha ja 3 alamittaista. Isompi jötkö karkasi jäänreunaan. Pilkin puoli neljään ja aamun jälkeen ei kuhia. Paistikokoisia ahvenia sain toistakymmentä, joten hyvät ruokakalat sain kotiin tuomisiksi.

Viimeisimmän kirjoitukseni jälkeen tullut käytyä jäällä melko aktiivisesti. Välillä olen mennyt jäälle valoisan ajan kunniaksi jopa aamuvuoron jälkeen suoraan töistä päästyäni. Saaliit eivät suuren suuria ole olleet, mutta ruokakalat lähes joka reissulta. Jigipilkintää yrittänyt opetella ja viime aikoina on alkanut antaa tuloksiakin. Itselläni taktiikkana monasti reiällä aloittaa jigillä tai tasapainolla. Jos alla on kalaa, muttei napsi otetaan kalat ylös morrilla.

Eilen kävin vuoksella töiden jälkeen. Ensimmäistä kertaa tälle vuodelle heittelin perhoa. Eissaamari, että oli rullausheitto ruosteessa. Onneksi ei ollut ketään näkemässä. Olisi nimittäin hävettänyt. Siima lörtsähti veteen ihan miten sattuu, peruke ei oiennut kunnolla ja ne heittojen pituudet...Hieman on taas reenattavaa.
 

Herra Hopotin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Itsekin pääsin tänään tekemään joka talvisen pilkkireissun. Ei jotenkin ole pilkki-into puraissut vaikka ei tuo nyt mitään pakkopullaa ole.

Kairailin vähän yli kymmenen reikää välillä 0-17m, eikä kaiussa näkynyt mitään liikettä. Kai tuolla nyt jotain liikkuu, kun 17 metrin kohdilla oli sen verran monta verkkoa. Kai olin vain väärään aikaan liikenteessä.

Kesävesiä innolla odotellen.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Itsekin pääsin tänään tekemään joka talvisen pilkkireissun. Ei jotenkin ole pilkki-into puraissut vaikka ei tuo nyt mitään pakkopullaa ole.

Kairailin vähän yli kymmenen reikää välillä 0-17m, eikä kaiussa näkynyt mitään liikettä. Kai tuolla nyt jotain liikkuu, kun 17 metrin kohdilla oli sen verran monta verkkoa. Kai olin vain väärään aikaan liikenteessä.

Kesävesiä innolla odotellen.
Itse ostin vasta tälle kaudelle pillkikaiun ja on tuonut täysin uutta virtaa harrastukseen.

Vuosia sitten kun meinasin kyllästyä pikkuahventen nypyttelyyn, löysin uutta intoa pilkkimiseen kirjolohipilkinnästä.

Itse tosiaan pitkään harrastanut kalastusta, mutta aina löytyy uutta opeteltavaa. Alkuun pienenä poikana/ nuorena kalastelin vain tuolla Lemillä. Mato onkea, virvelin heittoa kotirannasta ja verkkojen soutua isoisälle/isoäidille. Jumakekka olin harmistunut, jos isovanhemmat olivat käyneet kokemassa verkot, ennen heräämistäni. Muistan, kuinka kyselin veneessä, potkiiko, potkiiko? Halusin aina olla huuopaamassa/ ohjaamassa venettä. Tuota kautta kehittyi taito osata soutaa venettä, ja hyvin. Meillä aina laitettiin verkot tietystä ranta pajusta, tiettyä kiintopistettä vastarannalla kohti. 3 verkkoa! Veto uistelua opettelin sitten harrastamaan.

Saimaalla Lappeen edustalla oman veneen kanssa tulikin hinkattua kyllästymiseen asti mökin myynnin jälkeen. Sitten eräs kaveri houkutteli käymään vuoksella, josta avautuikin aivan uusi maailma. Virtavesikalastus. Alkuun ei saamari meinannut tulla kalaa ei sitten millään. Tarpeeksi kun vietti aikaa rannoilla alkoi saalistakin tulla. Paljon tuli juteltua konkareiden kanssa ja imettyä oppeja. Ja se joen soutu. Olipa siinäkin opeteltavaa järveen verrattuna!

Sitten aloin käymään virvelin kanssa muillakin koskilla. Kateellisena katselin vierestä, miten perho miehet vetivät paljon paremmin kalaa. Toki kesällä koskista sain itsekin, kunhan uskalsin nakella sitä pikkuvaappua kivien sekaan, enkä vain suvantoihin. Ikää oli jo kertynyt, eikä kaveripiirissä ketään perho harrastajaa. Oli todella iso kynnys ostaa ensimmäinen perho setti, vaikka netistä tietoa löytyikin. Useamman vuoden olen jo perhostellut, mutta todella, todella paljon on opeteltavaa. Ihan aloittelija olen vielä.

Parin viime vuoden aikana itse erityisesti yrittänyt kehittää itseäni siian kalastajana. Mökki järvellä Lemillä ei siikaa ollut, kuten ei myöskään Lappeen edustalla Saimaalla. Aivan mahtava kala lautasella ja todella vaikea kalastettava.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Kävin tänään jo talven toisen kerran pilkillä kun pidettiin firman kisat. Pytty on nyt kotona ja niin vaan jäi maajoukkuemies ja eläkeläisten SM mitalisti taakse.

Vuosia on vierinyt sitten aktiivikilpavuosien mutta vielä sitä jotakin osaa. Nykyään tuo juniorilätkä vie talviviikonloput niin tehokkaasti että ei paljon ehdi kun kahden vetovälin verkkoja käydä katsomassa. Kerran on ollut 7 kuhaa. Kaksi kertaa nolla ja muuten aika tasan 1,2 tai 3 kuhaa että kyllä on kalassa pitänyt.
 
Viimeksi muokattu:

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse olin tänään viimeistä kertaa tänä talvena täkyonkimassa haukea. Vaikea päivä, mutta yksi ruokakala mukaan ja yksi todellinen jättiläinen pääsi irti. Olisi ollut nättiä saada jään päälle. Vahva veikkaus yli kympin kalasta...

Satakunnassa jäät on heikentynyt vauhdilla ja tätä menoa ei montaa reissua tule tehtyä enää jään päältä. Pääsiäisviikko menee pohjoisessa ja siellä parina päivänä käyn vielä pilkillä.

Kun sieltä kotiutuu niin vene huoltoon ja sen jälkeen meritaimenen, siian ja hauen perässä mennään.

Mahtavaa aikaa tämäkin kun on useampi sesonki alkamassa kunnolla.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Itse ostin vasta tälle kaudelle pillkikaiun ja on tuonut täysin uutta virtaa harrastukseen.
Itsellä oli viikonloppuna lainassa kaverilta Garminin kaikuluotain ja vaikka munat pataan reissu tulikin, niin kyllähän tuo toi mielenkiintoa kun näki, että siellä muutama kala kävi välillä katsomassa.

Tuon Garminin hinta on kuitenkin oli kuitenkin lähemmäs 300 euroa, taitaa minimissään olla joku 200 euroa mitä noihin kannattaa laittaa? Itse tulee käytyä kohtalaisen harvakseen pilkillä, että sinällään riittäisi joku edullisempi ratkaisu.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Itse olin tänään viimeistä kertaa tänä talvena täkyonkimassa haukea. Vaikea päivä, mutta yksi ruokakala mukaan ja yksi todellinen jättiläinen pääsi irti. Olisi ollut nättiä saada jään päälle. Vahva veikkaus yli kympin kalasta...

Satakunnassa jäät on heikentynyt vauhdilla ja tätä menoa ei montaa reissua tule tehtyä enää jään päältä. Pääsiäisviikko menee pohjoisessa ja siellä parina päivänä käyn vielä pilkillä.

Kun sieltä kotiutuu niin vene huoltoon ja sen jälkeen meritaimenen, siian ja hauen perässä mennään.

Mahtavaa aikaa tämäkin kun on useampi sesonki alkamassa kunnolla.

Täällä savossakin oli aika pehmoista jäätä mutta päällä on vielä vettä/sohjoa niin ei paljon heikkene. Ja nyt näyttää ennuste että seuraavan kerran lämpimän puolelle vasta ensi viikon puolivälissä. Jäät ei vahvistu kun tulee lunta mutta toisaalta ne ei kovin rajusti heikkenekään ennen kuin lumi on poissa auringon ja jään välistä. Uskosin että pari viikkoa ainakin menee vielä ilman uhkarohkeuttakin.
Haukia olisi tarkoitus mennä vielä härräämään mutta tulevakin viikonloppu on kalenteri tukossa.
 
Viimeksi muokattu:

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itsellä oli viikonloppuna lainassa kaverilta Garminin kaikuluotain ja vaikka munat pataan reissu tulikin, niin kyllähän tuo toi mielenkiintoa kun näki, että siellä muutama kala kävi välillä katsomassa.

Tuon Garminin hinta on kuitenkin oli kuitenkin lähemmäs 300 euroa, taitaa minimissään olla joku 200 euroa mitä noihin kannattaa laittaa? Itse tulee käytyä kohtalaisen harvakseen pilkillä, että sinällään riittäisi joku edullisempi ratkaisu.

Niitä löytyy vähän väliä käytettynä suht hyvään hintaan.
Jos pilkkii matalissa (alle 2m) vesissä, niin suosittelen Raymarinea. Itsellä on Dragonfly pro 4 ja on toiminut tosi hyvin vaikka vettä on ollut välillä vain metri alla.

Jos on syvempää niin kaikki on ihan päteviä. Käytettynä tuntuu eniten löytyvän perus lowikkaa.

Mulla on myös tuo kaikupallo deeper, mutta en juurikaan käytä kun pitää kännykän kanssa sitten leikkiä kylmässä. Ihan pätevä laite sekin.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Niitä löytyy vähän väliä käytettynä suht hyvään hintaan.
Jos pilkkii matalissa (alle 2m) vesissä, niin suosittelen Raymarinea. Itsellä on Dragonfly pro 4 ja on toiminut tosi hyvin vaikka vettä on ollut välillä vain metri alla.
Joo pitääpä alkaa torista seuraamaan. Jotenkin tänä talvena iskenyt aika kova kiima tuohon pilkkimiseen monen vuoden jälkeen vaikka saalis ollut aika kehnoa.

Kaveri opetti made-pilkinnän saloihin ja siinä tuo kaiku melkein saisi olla myös.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo pitääpä alkaa torista seuraamaan. Jotenkin tänä talvena iskenyt aika kova kiima tuohon pilkkimiseen monen vuoden jälkeen vaikka saalis ollut aika kehnoa.

Kaveri opetti made-pilkinnän saloihin ja siinä tuo kaiku melkein saisi olla myös.

Tarkkana vaan, toissa liikkuu paljon huijareita kaikujen kanssa. Tosin ehkä enemmän kalliimpien parissa.

Mä ainakin käytän kaikua madepilkillä. Näkee onko pohjassa elämää.
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Mökkinaapurin rouva vihjasi, että kannattaa vaihtaa pilkkipaikka pari napsua syvemmälle. Kallion reunus painuu n. 10 metristä 20 metriin ja siihen kuulemma nousee iso ahven syönnilleen. Ja kappas vaan, eilen 440+220 grammaiset ja tänä aamuna oma ennätysahven 790grammaa ja päälle vielä yksi 300 grammainen. Nyt iski pilkkukuune, mutta taitaa jäät sulaa alta.
 

JMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät NHL Azzurri
Tänään olisi tarkoitus käydä ensimmäistä kertaa koskella heittelemässä (mikäli sopiva paikka löytyy), mitään odotuksia ei ole saaliin suhteen vaan pääasia että saisi uistimen veteen. Talven mittaan tullut hommailtua vieheitä ja vielä pitäisi jotain perhojuttuja saada. Pieni pilkkireissu tuli tehtyä perheenjäsenten kanssa pääsiäisenä laihoin tuloksin mutta ei harmittanut yhtään koska ilma oli mitä mainioin!
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Eilen tuli käytyä Imatralla mellonlahdella sekä uistinta heittämässä, sekä pilkillä. En muista että milloin olisin samalla pienellä vesistöllä tehnyt molempia samana päivänä. Osa lätäköstä sulana koska vuoksesta pumpataan puhdasta vettä putkea pitkin mellolle. Pilkillä sain yhden kirjolohen. Vuoksen puolella tuli koitettua myös taimenta laihoin tuloksin.

Perjantaina alkaa viikon loma, johon suunnitelmissa on kalastaa paljon ja viettää yksi krapula/ siivouspäivä. Lauantaina vielä jos uskaltautuisi pilkille Lemille? Nähtäväksi jää. Muuten menee päivät pitkälti vuoksella. Ajattelin kokeilla, että josko tarkenisi edes hetken kalastella kelluntarenkaalla. Kylmää tulee varmasti olemaan, mutta kovasti polttelee perhon heitto renkaasta. Yhden päivän meinasin myös käyttää siian ongintaan. Haminan lähistölle todennäköisesti ajelen. Onki siika vielä itselläni saamatta. Pari kertaa toki olen vasta käynyt aikaisempina keväinä koittamassa.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Tänään tuli sitten käytyä pilkki kausi laittamassa pakettiin. 5:30- 8:30 olin yrittämässä kuhaa Lemillä. Yön pakkanen oli kovettanut jään pinnan, jonka alla tuntui olevan melko pehmeää, joten ilman lämmetessä katsoin parhaaksi lähteä pois jäältä. Aivan tärpitön reissu.

Kävin kotona Lappeessa vain vaihtamassa kalastus vehkeet ja suuntasin Imatran mellonlahdelle kelluntarenkailemaan. Ehkä tunnin kerkesin perhoa heittää, kunnes vision heron kärkiosa napsahti poikki. Shaatana sentään. Viime kesänä samasta vavasta meni kärkiosa myöskin poikki. Ei kovin vakuuttavaa. Taitaa vissun vavat jäädä vastedes ostamatta. Olisi virvelikin ollut mukana, mutta sen verran pisti harmittamaan, että suuntasin kotia. Huomenna uudella innolla sitten taas.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Laitoin reilusti alaosastoon vaatetta, mutta silti yllätti, että tuon tunnin aikana ei tullut yhtään kylmä, vaikka heitin perhoa aivan jään reunalla. Osa tuosta mellonlahdesta oli siis vielä jäässä. Hieman kylmäsi katsoa, kun jotkut olivat pilkillä max. 2 metrin päässä sulasta. Huh huh! Ei riittäisi pokka miulla.
 

JMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät NHL Azzurri
Laitoin reilusti alaosastoon vaatetta, mutta silti yllätti, että tuon tunnin aikana ei tullut yhtään kylmä, vaikka heitin perhoa aivan jään reunalla. Osa tuosta mellonlahdesta oli siis vielä jäässä. Hieman kylmäsi katsoa, kun jotkut olivat pilkillä max. 2 metrin päässä sulasta. Huh huh! Ei riittäisi pokka miulla.
Mulla on ollut harkinnassa kelluntarengas mutta hieman hirvittää omilla uintitaidolla tuo juttu. Saas nähdä meneekö innostus järjen edelle.. Kyllä nuo (turhan) uskaliaat pilkkijät välillä menee aika riskillä, toki eikö ne suurimmat siikasaaliit ole siinä sulan liepeillä vai liekö pelkkä uskomus.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Mulla on ollut harkinnassa kelluntarengas mutta hieman hirvittää omilla uintitaidolla tuo juttu. Saas nähdä meneekö innostus järjen edelle.. Kyllä nuo (turhan) uskaliaat pilkkijät välillä menee aika riskillä, toki eikö ne suurimmat siikasaaliit ole siinä sulan liepeillä vai liekö pelkkä uskomus.
Sanon siulle, että kelluntarengas tulee olemaan ehkä paras ostos, jonka olet kalastuksen suhteen tehnyt. Itse en voi enää kuvitella olevani ilman! Avaa aivan uuden maailman. Tuon voi kuljettaa minne vaan, ja ei tarvitse tyytyä rannalla heittelyyn. Liikkuminen vedessä ei nyt ihan veneen tasolle pääse, mutta renkaan sie voit kuljettaa melkein minne vaan. Ja se kalastus, kun livut siinä veden rajassa. Ai että!

Jos uimataidot eivät ole kovin kummoiset, niin kelluntarenkaassahan sinulla on jättimäinen pelastusrengas, joka ei todellakaan uppoa! Yleensä noissa on sellainen tanko reisien yläpuolella, jotta et voi kadoittaakaan rengastasi.

Itse olen kerran kiepauttanut renkaan ympäri, jolloin jouduin renkaan alle. Ei tuo hukkumaan päästä millään. En ole keltään muulta kuullut, että olisivat renkaan ympäri saaneet, jotta osta huoletta, vaikka uimataitosi ei parhaat olisikaan. Uimataidolla ei ole juurikaan tekemistä, jos rengas keikkaa. Pää kylmänä vaan ja ei panikointia.

Itse oli kalastamassa tällä kertaa kirjolohta kirrelapareella.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: JMT
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös