Kaikkien aikojen hirveimmät biisit

  • 57 656
  • 385

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Re: Melkein

Viestin lähetti Brewer


" Minä olen muistanut " esitti Kim Lönnholm eli Edun bändikaveri Broadcastersista


Ai perhana. Niinpäs olikin.. Niin samantyyliset nimetkin jne. No hyvä että asia tuli korjattua.
 

Sykerö

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers ja Michael Jordan
Karavaanarit, Karavaanarit.. Kaikkien kaverit!!
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Karate-Pekka rules!

Eihän tuohon pysty Erkkikään...
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Lenin-setä...

Lenin-setä asuu Venäjällä on muistaakseni Kalle Holmbergin teksti, jonka Meripioneerikuoro levyllä laulaa. Tuon ajan telaketjukommunistibiisit on tänä päivänä todella huvittavia, vaikka ne on silloin tehty ilman huumorin häivää.

Ike
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Kuuntelin Karate-Pekkaa. Äijä laulaa hyvin samalla tapaa kuin Neuman - kylläkin puhtaammin.

Ike
 

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hyviä valintoja

Pylly vastaan pylly tosin kuuluu ihan ikivihreisiin klassikoihin.

Oma inhokkini on Veera Teleniuksen Miljoona ruusua. Sitä soitettiin aikoinaan niin miljoonan miljoona kertaa ja joka kerta ne loppunasaalit kuulostivat vain kauheammilta. Veeralla oli todella miehekäs ääni.
 

Shane

Jäsen
Viestin lähetti Moto
Whitney Houston - I Will Always Love You

Jo Partonin originaali(?) oli tarpeeksi kamala ja kaikki muutkin versiot, joita olen mahdollisesti kuullut, mutta tämä om karmeusasteikolla Partonin versio potenssiin kolme.


Toni Braxton - Unbreak My Heart

Armeija-aikoina soi jatkuvasti radiosta. Joku tupalainen tykkäsi siitä biisistä, eikä koskaan saanut sulkea radiotakaan. Vessaan piti karata tai yrittää sulkea korvansa parhaan mukaan.


Eli komen viimeisen perusteella voin sanoa, että noiden ns. diivojen tuotanto on 99,9%:sesti hirveää tuubaa. Mariah Careylta en keksinyt tähän hätään yksittäistä biisiä, mutta koko tuotannollaan neito vetää kotiin kokonaiskilpailun voiton...

Näistä olen täsmälleen samaa mieltä. Kaikkein kestämättömin "kuuluisa" biisi on minun mielestäni kuitenkin 80-luvun bändi Wham ja kappale Wake Me Up Before You Go-Go. Aivan älyttömän tekopirteää lässytystä.

Kuninkaan kanssa olen samaa mieltä siitä Sin With Sebastianista.

Näiltä koko tuotanto:
Ultra Bra
Matti Nykänen (kukaan täysjärkinen ei tosissaan kuuntele)
Fintelligens (sama pätee tähänkin)
Christina Aguilera
TLC + muut vastaavat rap-tyttöbändit

Nämä tulivat ensimmäisenä mieleen, täydennetään listaa sitten myöhemmin. Parhaitenhan huonoa musiikkia löytää avaamalla MusicTV-kanavan.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Shane:"Kaikkein kestämättömin "kuuluisa" biisi on minun mielestäni kuitenkin 80-luvun bändi Wham ja kappale Wake Me Up Before You Go-Go. Aivan älyttömän tekopirteää lässytystä. "

Ja suomennettu versiohan menee: "Riisu pois jo arkipaita jotain kiiltävää päälle laita. Riisu pois jo arkipaita se ei tanssi alla valojen..."
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Re: Melkein

Viestin lähetti Brewer
" Minä olen muistanut " esitti Kim Lönnholm eli Edun bändikaveri Broadcastersista
Whatever... onko kenelläkään itseasiassa mitään vedenpitäviä todisteita siitä, että Edu Kettunen ja Kim Lönnholm olisivat eri henkilö. Samanlaista nyyhnyyh-näpertelyä.

Jonkun mainitsema Litmas-biisi saattaa olla Martti Servo & Napanderin diskoveivaus "Hitti-Litti Litmanen". Servon suomi-iskelmäparodiat ovat muuten aivan hervotonta kamaa ja livenä heppu vasta pääseekin oikeuksiinsa.

Ja sitten niitä ärsyttävimpiä:

- Jo monen mainitsemat siirappiballadit, esittäjinä mm. Bon Jovi, Celine Dion, Mariah Carey, Whitney Houston, Toni Braxton jne... siis tästä kategoriasta ei kertakaikkiaan löydy edes yhtä siedettävää biisiä!

- kotimainen kasari-rock, ts. Yö, Dingo, Miljoonasade yms. Menee hermot!

- kaikki MTV:llä soitettava nykysoul, varsinkin tämä rap-/hiphop-vaikutteinen. Voi elämä, mitä tusinakamaa! Samaan nippuun menee myös soulvaikutteeton nykyrap - oi niitä aikoja, kun Run DMC ja Beastie Boys hallitsivat alaa!

- kotimainen teollisuusiskelmä, jota edustavat kaikki tangokuninkaalliset ja sitten nämä Tarja Lunnaksen kaltaiset tusina-artistit. Oikeasti, erottaako joku näitä jollottajia toisistaan? Pieni piiri tekee biisit kaikille ja jokainen laulaa täsmälleen samalla persoonattomalla tyylillä.

No, eipä itseasiassa tullut yhtään yksittäistä biisiä mainittua, mutta kun niitä olisi niin helevetin monta...
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
KAKE RANDELIN

"On pakko painaa pitkää päivää"
Kuuntele ja kauhistu!

"Kop-kop, avaa hakas!"
Kuuntele ja kauhistu!


P.S. Allekirjoituksellani ei suinkaan ole mitään tekemistä tämän viestiketjun otsikon kanssa!
 
Viimeksi muokattu:
Pekka Ruuskan 'Rafaelin Enkeli' tuli ensimmäisenä mieleen kun tuon otsikon huomasin. Siinäpä vasta hivittävä biisi!

Seuraavaksi mieleen juolahtivat sellaiset suomalaiset orkesterit kuin Neljä Ruusua sekä Don Huonot, joiden molempien tuotanto on kokonaisuudessaan aivan hirvittävää kuraa.

Kaikkien aikojen kamalimmista lauluista ei voida puhua mainitsematta Tommi Läntistä. 'SOS' ja 'Syvälle sydämeen sattuu' ovat kivuliaita kokemuksia!

Hector. Ja Kirka!

Ulkomaisista tulee tietenkin ensimmäisenä mieleen kaikki nämä MTV-musiikkikanavalla suurta suosiota nauttivat teiniorkseterit, mutta niitä en välttämättä osaa pitää musiikkina.

Vakavemmin otettavista ulkomaisista artisteista ainakin nämä punkpoppikset tulevat mieleen. Green Day ja Blink182, voi jeesus!

Lisäksi eräänä päivänä radiosta soi eräs kappale, jonka olin jo onnekseni unohtanut. Nyt minä taas muistan sen, ja se tekee kipeää; Wheatuksen 'Teenage Dirtbag' on siis kuitenkin joskus sävelletty, ja se on muuten todella väärin!

Tietenkin jotain voisi mainita näistä linkinparkeista ja limpbizkiteistä. No onhan Linkin Parkilla ihan hyviä melodioita, mutta enemmän heidänkin musiikissaan vituttaa pakkoliikemetalli-tyylisuunta ja se seikka, että koko touhusta paistaa läpi melko rankasti teennäisyys.

Mutta huonoja biisejä on oltava olemassa. Ei siinä ole mitään väärää.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ervatsalo & Matwee
Ettekös tykkää Matista. Mielestäni Matin biisi: 'Vain mäkimies voi tietää sen' on täydellistä hittikamaa. Ja biisissä on paljon sanomaa. :D :D ;)

OTH
Mistäs sais ton Hitti-Litti Litmasen kappaleen, olen pari kertaa sen kuullut?

Kysymys kaikille: 'Onko tehty mitään CD-kokoelmaa, mistä löytyisi kaikkien sm-liiga seurojen kannustusbiisit?'
 

bystander

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Mika Saukkosen lenkkikengät
Traumaluukku aukeaa, osa x

Viestin lähetti cosmic_rodeo


Kaikkien aikojen kamalimmista lauluista ei voida puhua mainitsematta Tommi Läntistä. 'SOS' ja 'Syvälle sydämeen sattuu' ovat kivuliaita kokemuksia!

Anteeksi.

Mietin pitkään, julkaistako tätä viestiä vai ei. Päätin kuitenkin julkaista. Silläkin uhalla, että viimeisetkin uskottavuuden rippeeni tällä palstalla häviävät kuin se paljon puhuttu pieru sinne paljon puhuttuun Saharaan.

Anteeksi.

Eli. Kyseiset biisit löytyvät samaiselta singleltä. Tuolta sinkulta löytyy lisäksi kerrassaan legendaarinen live-versio kappaleesta Via Dolorosa, joka sekin on aivan perkeleen... öö... äärimmäinen kappale. Ja kyllä, tuo single löytyy levyhyllystäni. Miksi? Sitä en tiedä. Aivan liian helppoa olisi vedota ns. känniin ostotilanteessa. Enpähän vetoa. Totean vaan, että levyyn törmätessäni, muistaakseni Helsingin Itäkeskuksen Anttilassa, oli minun aivan pakko ostaa se. Siis aivan pakko. Syytä en tiedä. Vieläkään.

Anteeksi.

Joku minua viisaampi kertoi, että Syvälle sydämeen sattuu -kappale kertoisi koulukiusaamisesta. Niin kai se kertookin. Ilmeisesti kappaleen funktio on toimia viimeisenkin hyvänolon tunteen poistajana, ellei sitten kappaletta ole tarkoitettu nimenomaan kiusaajien kuultavaksi. Kiusatuillehan tuota en ihan heti uskaltaisi soittaa, ties vaikka ajatukset itsemurhasta saattaisivat kristallisoitua ja muuttua ihan käytännön teoiksi. Ei millään pahalla, Tommi, muttei kovin hyvälläkään.

Anteeksi.

Missä tilanteissa moista tuubaa sitten voi kuunnella? No sitäkään en tiedä. (Nyt seuraa tämän viestin toinen tunnustus, vastuu edelleen lukijalla itsellään.) Kahdesti olen singlen läpi kuunnellut. Molemmilla kerroilla olin ns. liikuttuneessa tilassa - siis ennen ja jälkeen kuuntelukokemuksen. Ensimmäistä kertaa en ko. singleä yksin uskaltanut kuunnella vaan kutsuin apuun hyvän ystäväni. Tämä hyvä ystävä ei muuten kyseisen session jälkeen enää ole soitellut. Toisella kerralla olin tukevassa jousessa, myönnetään. Kolmatta kertaa - sitä tuskin tulee. Tai no, vannomatta paras. Ja ei - en suosittele singleä kenellekään.

Anteeksi.







Äiti, mä en tahdo mennä kouluun..
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Viestin lähetti Kempes
OTH
Mistäs sais ton Hitti-Litti Litmasen kappaleen, olen pari kertaa sen kuullut?
Löytyypi Servon kolmannelta levyltä, joka kantaa nimeä "Hyvältä näyttää".
 

Mäkelä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Durrels Palace
Yes: Owner Of A Lonely Heart - Jon Andersonille on ilmeisesti käynyt aikoinaan kuin Charlie Sheenin onnettomalle tappelukumppanille Hot Shots 2:ssa, kun terävän potkun jälkeen kivekset poistuivat kehosta suun kautta. Itse asiassa ei oikein pysty edes kuvailemaan mikä kaikki tässä raidassa oksettaa, mutta kuvotusreaktio on taattu joka h*tin kerta, kun tämän sattuu kuulemaan.

Kiss: Rock And Roll All Nite - Vaikka Kiss onkin yksi ikisuosikeista, niin tätä ei kyllä enää selvin päin kestä. Niin kuolleeksi pieksetty juhta, kuin jokin biisi vain olla voi.

Ultra Bra: Kirjoituksia / CMX: Jatkuu niin kuin sade - Ehkä hieman epäharmoninen biisikaksikko liittää yhteen, mutta kun nämä kesällä tulivat peräkkäin Radiomafian taajuuksilta oli puolessavälissä tuota CMX:n (joka on vain yksi monista ko. orkesterin oksettavista itkuvirsistä) raitaa oli pakko pistää radio kiinni. Ultra Bran joistain biiseistä olen pitänyt paljonkin, mutta
Kirjoituksia ei todellakaan kuulu siihen sarjaan.

Red Hot Chili Peppers: Around The World, Give It Away - RCHP:n suuri suosio on kyllä 90-luvun yksi suurimmista mysteereistä. Erittäin keskinkertaisia ja mukarankkoja biisejä, joista nämä
kaksi ovat erinomaisia esimerkkejä. Kyllä Faith No More oli paljon parempi bändi.

The Cure: Friday I'm In Love - Robert Smith jaksaa varmaan vedellä huulipuniaan iloisesti päin vittua hautaan asti, mutta väkinäinen pirteys ei miehelle todellakaan sovi. Yksi niistä biiseistä, joka sai kanavan vaihtumaan nopeasti, kun aikoinaan MTV:llä 90-luvun alussa oli powerplayssa.

Muuta oksettavaa:
The Doors - tuotanto
Sting - tuotanto
Manic Street Preachers - Motorcycle Emptiness
Jay Z - persoona

Kun tuota radiosoittoakin tässä ketjussa on sivuttu, niin todella tehokkaalla rotaatiolla saadaan alunperin hienotkin kappaleet muutettua todella rasittaviksi. Paras esimerkki lienee R.E.M.:in Losing My Religion, jota tuli ihasteltua pitkään 90-luvun alussa, mutta nykyään sitä ei jaksa kuunnella ilman erillismaksua.
 

bystander

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Mika Saukkosen lenkkikengät
Anteeksi vielä kerran





oli ihan pakko.
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
OLIKO PAKKO?

Oliko nyt ihan pakko??!! Lens' limut suusta kun näin Läntisen pärstän! Kauheeta! :D :D :p
 

Jukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Toi Läntisen pärstä oli kyllä liikaa. Syvälle sydämeen sattuu on kyllä ihan kauheata kuraa ja samoin Via Dolorosa. Samalla sinkulla! Huh huh! On kyllä maailmanhistorian huonoin singlejulkaisu! :D
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Pepe Willberg - Saat miehen kyyneliin (kamala itkuvirsi, puistattaa koko äijä. Niinkuin kaikki Mestarit)
Tony Halme - koko tuotanto (ei edes naurata)
Tommi Läntinen - koko tuotanto (tuskin tarvitsee selittää?)
Mikko Kuustonen - koko tuotanto (perustelu sama kuin edellisessä)
Bon Jovin ja Aerosmithin sokerihuurretut ja siirappia tihkuvat balladit oksettavat, kuten myös r'n'b - musiikki, brittipop ja lähes poikkeuksetta kaikki proge.

PS. Matti Nykänen rules!
 

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, Pelicans, HPK
1.MATTI NYKÄNEN:"Liekö kukaan kaikki mailman mäet laskenut edestaskulaskimellakaaaaaaaan...."
Ei saakeli!:D
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Kaikki räp, kaikki trance, kaikki Metallicaa raskaampi musiikki, Celine Dionit, Whitneyt, Britneyt ja vastaavat sekä linkiparkit ja limpbizkitit. Eikä ne meijusuvakset tai maritataavitsaisetkaan oikein iske. Kaikissa noissa musiikkityypeissä on biisejä, joiden takia nuo on tässä yhteydessä mainittava.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti BigRedBob
Tony Halme - koko tuotanto (ei edes naurata)


Heh, ehkä Tony Halmeen laulu-ura nyt ei ole silti niin varteenotettava, vaikka sinua ei se naurata, niin tuskin levyä silti ollaan tehty vakavassa mielessä. Halme on 2000-luvun Matti Nykänen.


P.S. Mikko Kuustonen tosiaan on myös aivan pärseestä.
 
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki , Liverpool ,sympatiat HPKlle
Yksi karseimmista ja samalla huvittavimmaste biiseistä on Tony "Viikinki" Halmeen biisi "Mä olen Viikinki" samaan kastiin Lapan mainitsema Matti Nykäsen luikautus ja hei ulkomaisista tuli mieleen tämä Eddie "the Eagle" Edwarsin biisi muistattehan vielä tuon Englannin lahjan maailman mäkihypylle se meni jotenkin näin " hyppää Eetu , hyppää lennä korkealle vain" :D :D
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Viestin lähetti Arnold
Heh, ehkä Tony Halmeen laulu-ura nyt ei ole silti niin varteenotettava, vaikka sinua ei se naurata, niin tuskin levyä silti ollaan tehty vakavassa mielessä. Halme on 2000-luvun Matti Nykänen.
No siinä se juuri onkin, käsitän kyllä hyvin, että Halmeen biisien pitäisi olla juuri tätä mattinykäs-huumoriosastoa ei kä mitään vakavaa huttua, mutta Mattipa naurattaa minua, mutta Viikinki ei. Matti teki sen jotenkin "aidommin". ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös