Kahvakiekon mestaruusottelu Tappara-JYP tiistaina

  • 8 694
  • 101

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Viestin lähetti Carlos
Eli sinun logiikallasi, jos et halua että sinua taklataan kiekkopelissä, niin mene kyykkyyn aina kun joku lähestyy, ei saa taklata. Siinä sitä olisikin ihmettelemistä, päähän kohdistunut lonkkataklaus, vittu mikä sika.
Eli sinäkin vedit esiin taklattavan vastuu-kortin. Muistitko heilutella samaista korttia kun kun Peter Schaefer taklasi Riku-Petteri Lehtosta? Se on sitten ihan sama vaikka päästä pulppuaisi verta kuin raikkaasta metsälähteestä, tärkeintä että oppii ottamaan taklauksia vastaan...

Käsittääkseni tuossa kyseissä Schaefer-tapauksessa taklattavan vastuu unohtui teidän leirissä aika nopeasti ja tartuttiin "Schaeferin perheelle tapahtuu jotain"-korttiin. Mukavaa, että on kortteja joka tilanteisiin ja joskus eri kortteja samoihinkin tilanteisiin.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov

Mitä pirun merkitystä sillä on näkikö tuomari tilanteen? Linjurit näkivät ja infosivat tuomaria. Miksi muuten päätuomari ei nähnyt tätä päähänkohdistunutta taklausta? Oliko Nikolov kenties kiekoton mies? Eihän kiekotonta miestä saa taklata.

Linjurit näkivät myös, että taklaajana oli Marko Mäkinen...

Näitkö sinä Sergei Krivokrasov tilanteen, vai puhkutko nyt tunnepohjalta?
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti axe
Janne Ojanen sai mm. viime kaudella taklaustilanteessa aivotärähdyksen eikä tilanteesta tullut edes jäähyä. En minä ainakaan muista mitään vaahtoamista isommista jäähyistä ja pelikielloista.

Kyllähän se on selvä, että jos joku vaan loukkaantuu kiekko kaukalossa, niin tottakai siitä pitää antaa putkaa, linnaa ja vankeutta. Kyllä tämä "kiekkoilu" on mennyt ihan pelleilyksi jo, ei enää mitään järkeä.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Viestin lähetti polvipetteri
Näitkö sinä Sergei Krivokrasov tilanteen, vai puhkutko nyt tunnepohjalta?
En nähnyt, kuten ei nähnyt päätuomari Levonenkaan. Linjatuomarit kuitenkin näkivät ja sen seurauksena Grönvall lensi pihalle. Nuff said.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
Eli sinäkin vedit esiin taklattavan vastuu-kortin. Muistitko heilutella samaista korttia kun kun Peter Schaefer taklasi Riku-Petteri Lehtosta? Se on sitten ihan sama vaikka päästä pulppuaisi verta kuin raikkaasta metsälähteestä, tärkeintä että oppii ottamaan taklauksia vastaan...

Käsittääkseni tuossa kyseissä Schaefer-tapauksessa taklattavan vastuu unohtui teidän leirissä aika nopeasti ja tartuttiin "Schaeferin perheelle tapahtuu jotain"-korttiin. Mukavaa, että on kortteja joka tilanteisiin ja joskus eri kortteja samoihinkin tilanteisiin.

Lehtonen itse tunnusti että oli varomaton mennessään pää alhaalla, ja otti osan tilanteesta omaan piikkiinsä. Tilanteen tekee kuitenkin erilaiseksi se että susikoira taklasi Lehtosta KYYNÄRPÄÄLLÄ PÄÄHÄN, joka oli siis puhtaasti päähän kohdistunut taklaus. Tapuksessa Grönvall-Nikolov, muun muassa Nikolovin pää osuu Grönvallin käsivarteen joka on täsmälleen siinä asennossa kuten säännöt sanovat. Eli todella ikävää että Nikolov loukkaantui, enkä syytä tapahtuneesta häntä, mutta ei siitä voi syyttää Grönvalliakaan. Sanoisin että nyt kyseessä todellakin oli onnettomuus, mutta näitä sattuu jääkiekossa. Jos ko. tilanteet halutaan todella estää, taklaukset joudutaan kieltämään kokonaan, kuten nyt on tehty.

Ja älä yleistä yhden idiootin fanin lausuntoja koko Hifkin perheeseen, minäkin olin yksi niistä joka tuomitsi ko. "perheen uhkailu" -kommentin.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
En nähnyt, kuten ei nähnyt päätuomari Levonenkaan. Linjatuomarit kuitenkin näkivät ja sen seurauksena Grönvall lensi pihalle. Nuff said.

Laitan vielä kerran: toinen linjuri näki Marko Mäkisen syylistyneen ko. rikkeeseen. Edelleen linjurit näkivät tilanteessa korkean mailan. Kummankin 'näyn' totesin myöhemmin videotarkastuksessa vääräksi.

Jotenkin ymmärtäisin mielipiteesi, jos olisit nähnyt tilanteen. Tai en sittenkään, koska sitten et sinäkään kaiken järjen mukaan näkisi tilanteessa mitään väärää.

Minä olen asennoitunut siihen, että varpaillaan oleva kurinpitoelin langettaa Grönvallille 3-5 otelun pelikiellon. Ihan vaan varmuuden vuoksi ja varoittavaksi esimerkiksi.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Eiköhän jokainen Tappara fani voi mennä itseensä ja ottaa ne lasit pois päästä.Vielä alkuviikosta melko moni hyväksyi Santalan tuomion mutta nyt kun on omat kyseessä...Tämä on juuri sitä ettei nähdä omaa nenää pidemmälle. Minä itse kritisoin Santalan rangaistusta nimenomaan yleisenä asiana ja toin esille sen että tällä linjalla liiga on tuhon tiellä.

Jos linja pitää ja senhän pitää pitää,niin kolmesta viiteen peliä huilia rikkeestä mistä ehkä 2+10 olisi ollut oikea.

Heintäpä tähän vielä sellaisenkin epäilyn että mitä olisi tapahtunut Santalan tapauksessa jos Favorin olisi antanut pelkän 2+2?
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Näitkö sinä Jakub ko. tilanteen?

Ja luitko mielipiteeni tuosta tulevasta(?) lisärangaistuksesta?
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Jakub
Eiköhän jokainen Tappara fani voi mennä itseensä ja ottaa ne lasit pois päästä.Vielä alkuviikosta melko moni hyväksyi Santalan tuomion mutta nyt kun on omat kyseessä...Tämä on juuri sitä ettei nähdä omaa nenää pidemmälle. Minä itse kritisoin Santalan rangaistusta nimenomaan yleisenä asiana ja toin esille sen että

Eiköhän tässä nyt ole kuitenkin hiukan eri asiat kyseessä. Santala tarjosi poikittaista naamaan, se kielletään selkeästi säännöissä. Grönvall taklasi puhtaasti, sitä ei kielletä säännöissä. Yhtäläisyyttä on sen verran että molemmissa toinen osapuoli loukkaantui, ei mitään muuta. Vaikka ollaankin katkeria, ei kuitenkaan olla lapsellisia.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En ole katkera mutta käsittääkseni molemmissa tapauksissa vastapuolen pelaaja loukkaantui päänalueelle.Onko sillä sitten väliä tuleeko isku naamaan olkapäästä tai mailasta?Kyseessä on kuitenkin päähän kohdistuneet iskut.Niitähän tämän kauden teeman mukaisesti näemmä pyritään karsimaan ja niistä rangaistaan.Ja tässä jälkimmäisessä tapauksessa kyseessä oli siis taklaus.Vahinkoja molemmat eivätkä kovin vakavia rikkeitä mailalla huitomisten ym. muiden rinnalla.

Edelleen haluan painottaa että osin jopa hyväksyn tällaiset osana peliä koska kyseessä ei missään nimessä ole tahallinen vahingoittaminen.Mielestäni selästä laitaan taklauksessa on jo paljon enemmän tahallisuuden makua,vaikkakin tilanteet tulevat nopeasti.

Mutta pelkään vain että kun näin vaatimattomista rikkeistä tulee/on tulossa kovat kakut,mitä jää enää varaa antaa pahemmista rikkeistä?Tällä linjalla viime kauden 8 ottelun kiellon aiheuttaneet tapahtumat aiheuttaisivat siis jotain 10-15 matsia???
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Viestin lähetti Jakub
En ole katkera mutta käsittääkseni molemmissa tapauksissa vastapuolen pelaaja loukkaantui päänalueelle.Onko sillä sitten väliä tuleeko isku naamaan olkapäästä tai mailasta?Kyseessä on kuitenkin päähän kohdistuneet iskut.Niitähän tämän kauden teeman mukaisesti näemmä pyritään karsimaan ja niistä rangaistaan.Ja tässä jälkimmäisessä tapauksessa kyseessä oli siis taklaus.Vahinkoja molemmat eivätkä kovin vakavia rikkeitä mailalla huitomisten ym. muiden rinnalla.

Ilman, että olen nähnyt ko. tilannetta, on pakko todeta että on eroa. Jos olkapää osuu päähän, on kyseessä yleensä sääntöjenmukainen tilanne, jossa toinen osapuoli loukkaantuu. Jos päähän osuu poikittainen maila, ei kyseessä voi olla sääntöjenmukainen tilanne. Ero on suuri puhuttaessa päähän kohdistuneesta taklauksesta tai sääntöjenmukaisesta taklauksesta, jossa toisen osapuolen pää on alhaalla ja olkapää osuu, käsi vartalossa kiinni, tätä toista osapuolta päähän. Korostan, etten ole nähnyt eilistä tilannetta, mutta onhan tuossa huima ero.
 

erpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ensinnäkin en ole nähnyt ko. tilannetta joten niiltäosin en pysty kommentoimaan asiaa.

Missä tämä taklaus näytettiin sillä kiekkoyö oli ainakin pimennossa?
Miksi, jos linjurit näkivät Mäkisen taklanneen Nikolovia pihalle heitettiin kuitenkin Grönvall? Kävikö joku tapparalainen tai Jyppiläinen korjaamassa tilanteen?

En millään muotoa haluaisi epäillä tapparamiesten objektiivisuutta katsoa sita otteluvideota ja näin ollen kertoa meille kaikille miten se taklaus oikeasti meni, mutta jotenkin vaan päähän on pinttynyt sellainen ajatus, että saattaa kavereilla olla aika porkkananpunaiset lasit nenällä. Jos minä otan kaverini joka on saman pituinen kuin minä ja laitan hänet seisomaan eteeni niin aika helvetin alhaalla saa minun pääni olla jotta se osuu kaveriani olkapäähän, JOS hänellä on kädet alhaalla. Taas jos kädet nousevat ylös ei sen tarvitse olla kuin pikkuisen.
Ihan vaan tuli mieleeni, että vaikkakin Grönvall on koko valtakunnassa tunnettu äärimmäisen puhtaana taklaajana ja tapparamiehet objektiivisina faneina, niin voisiko kuitenkin olla, että ne kädet oli korkealla...

Jos kuitenkin epäilyni ovat väärät ja tilanne tuomitaan täysin pelitilanteeksi tai näen taklauksen itse, niin play on, tällästä sattuu ja näillä mennään.
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Jakub
En ole katkera mutta käsittääkseni molemmissa tapauksissa vastapuolen pelaaja loukkaantui päänalueelle.Onko sillä sitten väliä tuleeko isku naamaan olkapäästä tai mailasta?Kyseessä on kuitenkin päähän kohdistuneet iskut.

No totta hitossa sillä on väliä. Eihän nyt puhdasta Grönvallin taklausta, voi verrata Santalan törkeään poikittaiseen. Kuka käski Nikolovia pitämään päätään alhaalla. Puhdas vahinko koko tilanne, josta sitten arvottiin loukkaantumisen takia PR. Eihän siinä nyt ole mitään järkeä että jos pelaaja loukkaantuu niin automaattisesti passitettaan suihkuun, vaikka taklaus olisi ollut puhdas.
 

axe

Jäsen
Viestin lähetti erpe
Jos minä otan kaverini joka on saman pituinen kuin minä ja laitan hänet seisomaan eteeni niin aika helvetin alhaalla saa minun pääni olla jotta se osuu kaveriani olkapäähän, JOS hänellä on kädet alhaalla. Taas jos kädet nousevat ylös ei sen tarvitse olla kuin pikkuisen.

Älä mittaa itseäsi kaverin kanssa, kun molemmat seisovat suorana. Otapa normaali kahden käden mailaote kuin olisit ampumassa ja laske lapa jäähän. Vertaa sitten missä pääsi on suorana seisovan kaverisi vieressä.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti erpe
Ensinnäkin en ole nähnyt ko. tilannetta joten niiltäosin en pysty kommentoimaan asiaa.

Missä tämä taklaus näytettiin sillä kiekkoyö oli ainakin pimennossa?
Miksi, jos linjurit näkivät Mäkisen taklanneen Nikolovia pihalle heitettiin kuitenkin Grönvall? Kävikö joku tapparalainen tai Jyppiläinen korjaamassa tilanteen?

Itse katselin tilanteen hallilla. Jäähyn saajaa puitiin Tapparan vaihtiaition edessä, jolloin Rautakorpi kyseli, että arvallako se äijä sinne jäähylle laitetaan, kun toinen linjuri sanoo toista ja toinen toista. Mutta siis oikeasti tilanteesssa toisena osapuolena oli Grönvall.

Viestin lähetti erpe
Jos minä otan kaverini joka on saman pituinen kuin minä ja laitan hänet seisomaan eteeni niin aika helvetin alhaalla saa minun pääni olla jotta se osuu kaveriani olkapäähän, JOS hänellä on kädet alhaalla.

Eivät ne olkapäät nouse paikaltaan mihinkään, olivat kädet sitten ylhäällä tai alhaalla...


Edelleen kyselisin Jakubilta, että onko kirjoittaja nähnyt eilisen tilanteen. Kirjoitella voi vaikka kuinka, mutta tosiasioista on paha kirjoitella, jos ei ole tilannetta nähnyt. Arvailla tietysti voi, mutta äänensävyn kannattaisi silloin olla aika maltillinen.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Viestin lähetti erpe
Ensinnäkin en ole nähnyt ko. tilannetta joten niiltäosin en pysty kommentoimaan asiaa.

Missä tämä taklaus näytettiin sillä kiekkoyö oli ainakin pimennossa?
Miksi, jos linjurit näkivät Mäkisen taklanneen Nikolovia pihalle heitettiin kuitenkin Grönvall? Kävikö joku tapparalainen tai Jyppiläinen korjaamassa tilanteen?

En millään muotoa haluaisi epäillä tapparamiesten objektiivisuutta katsoa sita otteluvideota ja näin ollen kertoa meille kaikille miten se taklaus oikeasti meni, mutta jotenkin vaan päähän on pinttynyt sellainen ajatus, että saattaa kavereilla olla aika porkkananpunaiset lasit nenällä. Jos minä otan kaverini joka on saman pituinen kuin minä ja laitan hänet seisomaan eteeni niin aika helvetin alhaalla saa minun pääni olla jotta se osuu kaveriani olkapäähän, JOS hänellä on kädet alhaalla. Taas jos kädet nousevat ylös ei sen tarvitse olla kuin pikkuisen.
Ihan vaan tuli mieleeni, että vaikkakin Grönvall on koko valtakunnassa tunnettu äärimmäisen puhtaana taklaajana ja tapparamiehet objektiivisina faneina, niin voisiko kuitenkin olla, että ne kädet oli korkealla...

Jos kuitenkin epäilyni ovat väärät ja tilanne tuomitaan täysin pelitilanteeksi tai näen taklauksen itse, niin play on, tällästä sattuu ja näillä mennään.

Sehän tässä eniten nyt harmittaa kun muut kuin Tappara-fanit eivät ole tätä tilannetta nähneet. Vai mistä Carlos näki sen? Sitä kelattiin toisella erätauolla n. 20 kertaa eestaas hallin käytävillä olevissa televisioruuduissa. Kuten maalit ja hyvät maalipaikatkin. Mun mielestä kenelläkään kuka ei ole tilannetta nähnyt, niin ei ole pahemmin sananvaltaa tulla kritisoimaan sellaisten ihmisten kommentteja juuri itse tilanteesta, jotka ovat sen nähneet. Vaikka olisi kuinka epäilyksiä ties minkävärisistä laseista. Aivan turhaksi inttämiseksi menee koko keskustelu.

Toivottavasti tämänkään typerän episodin jälkeen Tappara ei lopeta taklauspeliänsä. se oli eilen todella hienoa katsottavaa, ne harvatkin kerrat. Avauserässä Mäkinen taklasi muutamaan kertaa todella kovaa ja puhtaasti Jyp-pakkeja laitaan. Kangasniemi ajeli yhden miehen sitten ihan avojäällä. Seuraavaan peliin tulee vielä Mäkkärikin takaisin.
 
Viimeksi muokattu:

SjV

Jäsen
Re: Suuri provo..

Viestin lähetti polvipetteri
Minä olen nähnyt Grönvall-Nikolov -tilanteen videolta useaan kertaan, ja siinä ko. pelaajat luistelivat toisiaan kohti

Asian ulkopuolelta yksi tyhmä kysymys. Missä/mikä tämä paljon puhuttu video asiasta oikeen on näytetty?
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Henkka


Sehän tässä eniten nyt harmittaa kun muut kuin Tappara-fanit eivät ole tätä tilannetta nähneet. Vai mistä Carlos näki sen?

Sain raportin yhdeltä kaveriltani, joka oli katsomassa peliä. Ja hän ei ole muuten Tappara-fani, mutta on tottunut kiekon seuraaja. Jos hän sanoi että niitti oli niin puhdas kuin olla voi, eli taklauksessa ei ollut mitään minkä sääntökirja kieltää, niin se riittää minulle. En näe syytä eipäillä ainakaan hänen objektiivisuuttaan tai edes humalatilaa. Ja tuntien Suvi-Upi -liigan nykykäytännön, on selvää että kovasta taklauksesta lentää pihalle, sama se miten puhdas se on. Taklaushan on väkivaltaa!
 

Qeuba

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näinhän se on mennyt sm-liigassa jo pitkään, että jos joku loukkaantuu fyysisessä kaksinkamppailussa, niin "eloonjäänyt" saa rangaistuksen riippumatta siitä onko kyseessä taklaustilanne vai jokin muu söhellys tai onko se puhdas vahinko tai tahallaan aiheutettu.
Nyt kun on vielä tarkennettu asiaa päähän kohdistuneisiin tekoihin, niin asia kärjistyy valitettavalla tavalla, eli puhtaistakin otteista rangaistaan aivan älyttömillä pelirangaistuksilla.

Mäkiaho ja Grönvall ovat tänä vuonna saaneet rangaistuksen sen vuoksi, että vastustaja on mokannut totaalisesti taklauksen vastaanottamisen. Se on kylmä tosiasia ja tällaisesta pitäisi päästä eroon. Santalan kakku taas oli aiheellinen, koska otti Aallon vastaan poikittaisella mailalla, mikä oli vielä kasvojen korkeudella. HYI! Toivon tosiaankin, ettei Grönvall saisi mitään jatkorangaistuksia. Tähän mennessäkin kaikki on jo liikaa!

Toinen päätuomari kaukaloon. Mitä hemmettiä ne sm-liigan päättäjät oikein sähläävät?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Qeuba sanoi kaiken tarvittavan, ei tarvitse mitään lisätä. Ja Sergeille tarkennuksena, tuomari näki tilanteen, mutta ei antanut siitä jäähyä. Kuitenkin pelaajan loukkaantuessa jäähy tulikin jälkikäteen. Kuten sanottiinkin toinen linjuri näki Mäkisen paikalle, nimi ei vaikuta mitään? Mutta tosiaankin turha jauhaa, kun Qeuba sanoi jo kaiken tarpeellisen, tuskin monellakaan epäilystä Jyp-fanin mielipiteestä, kun loukkaantuneena on Jypin pelaaja.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Viestin lähetti eagle
Qeuba sanoi kaiken tarvittavan, ei tarvitse mitään lisätä..... Mutta tosiaankin turha jauhaa, kun Qeuba sanoi jo kaiken tarpeellisen, tuskin monellakaan epäilystä Jyp-fanin mielipiteestä, kun loukkaantuneena on Jypin pelaaja.
Aamen.Glory hallelujah. Nyt kun yksi JYP-fani on sanonut mielipiteensä, on asia sinun mielestäsi loppuunkäsitelty? Missä ovat Queban mielipiteen kyseenalaistaminen sillä varjolla, että hän ei ole ollut pelissä? Poimitko sinä nyt rusinat pullasta?

No, paskaako tässä enää vääntämään; let`s agree to disagree. Kurinpitolautakunta tekee ratkaisunsa nauhan ja mediapaineiden mukaan. Muistakaa kylmäpäisyys ja taklattavan vastuu siellä Tampereen suunnalla myös silloin kun Janne Ojanen halvaantuu Petri Virolaisen laitataklauksen jälkeen.

Over and out.
 

tsei_tsei

Jäsen
Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
No, paskaako tässä enää vääntämään; let`s agree to disagree. Kurinpitolautakunta tekee ratkaisunsa nauhan ja mediapaineiden mukaan. Muistakaa kylmäpäisyys ja taklattavan vastuu siellä Tampereen suunnalla myös silloin kun Janne Ojanen halvaantuu Petri Virolaisen laitataklauksen jälkeen.

Edelleen tarkentaisin, että kyseessä oli puhdas taklaus. Ei sääntöjenvastainen laitataklaus, päähän kohdistunut taklausta saati sitten korkea maila. Seurauksen perusteella ei pitäisi toimia. Seurauksen pitäisi ainoastaan voida lisätä kakkua, eikä aiheuttaa sellaisenaan jäähyä. Vaikka ilmeisesti SM-liiga haluaa luoda sellaisen illuusion, että jääkiekossa ei voi loukkaantua, jos sääntöjän noudatetaan.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Sinä nyt puhut aivan eri käsitteistä. Sekaisin menevät mailalla lyönnit(itsessään jo laittomia), kuin laitataklaus(sekin laiton) ja taas puhtaat taklaukset, jossa ei osata ottaa vastaan taklausta ja on huonoa tuuria(puhdas taklaus silti). Ei kukaan toivo että pelaaja loukkaantuu, mutta sellaista sattuu, kyseessä on jääkiekko. Itse olen pelannut niin paljon, että tiedän kokemuksesta kuinka puhdaskin taklaus voi tuntua, mutta ei siinä auta itku. Kaverilla meni jo 14-vuotiaana solisluu poikki taklauksen voimasta, mutta ei hän sitä alkanut itkemään tuomareille tai muille, puhdas taklaus, oli huonossa asennossa, ei voi mitään.

Ei ole mitään syytä rangaista pelaajaa joka pelaa sääntöjen mukaan. On taas täysin oikeutettua rangaista pelaajaa, joka pelaa sääntöjen vastaisesti. Kukaan ei toivo loukkaantumisia, mutta niitä kontaktipeleissä sattuu.

Jos lähdet toivomaan tuollaisia halvaantumisia sun muita, niin turha edes keskustella kanssasi asioista.

Nyt pakko ottaa sen verran tuolta NHL'stä mallia, että vertaa esim. tapaukseen Lindros vs Stevens. Iso-Erkki painoi päänsä alas ja otti vastaan todella kovan, PUHTAAN pommin, huonoa tuuria, paha asento, pää alhaalla=melkein ura ohi. Siitä huolimatta ei Lindros, eikä fanit valittaneet, koska se on pelinhenki että kaikkea voi sattua. Jäähyä tilanteesta ei tietenkään tullut, koska kyseessä oli puhdas taklaus.

Suomessa on lähdetty linjalle että teolla ei ole väliä, vaan ainoastaan seurauksella. Tämä aiheuttaa väkisin sen, että jatkossa peli menee ihan pelleilyksi, kukaan ei uskalla taklata ketään, laitoja aletaan pelkäämään, jne. Mailalla ja puhtaalla taklauksella ei olekkaan eroa, vaikka luulin vielä Santalan kohdalla niin olleen.
 
Viimeksi muokattu:

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Jäänyt peli aivan taka-alalle keskusteluissa, kun on keskitytty pelkästään tähän Grönvall (oliko se nyt Janne sitten?) - Nikolov tilanteeseen. En huomannut tilannetta, vaikka olin aivan kohdilla c1:ssä. Vasta sen jälkeen, kun Nikolov on kontallaan ja verta valuu..Levonen ei tosiaan viheltänyt tilannetta, vasta kun huomasi Enkelin makaavan jäässä. Olkoot miten oli, toivottavasti Nikolov ei loukkaantunut pahemmin. Tärkeä mies JYP:lle ja miestä on telottu Mogerin ja Schaeferin toimesta aikaisemmin, siis viime kaudella.
Tapparan suuntaan voisi antaa sapiskaa, että sain yhtä sun toista niskaani tämän tapauksen jälkeen katsomossa..syystä, että päälläni oli JYP:n paita, vai onko jollain Tapparan kannattajalla parempi selitys asiaan? Joku jopa uhrasi kymmensenttisen heittääkseni sen niskaani. Taisipa sitten Hakametsän reissut jäädä tekemättä, ainakin tämän kauden osalta. Sen verran sieppaa tollainen. Pointsit kotiin siellä.

Tappara väänsi voiton rutiinilla, kun JYP:n murheenkryyni eli ylivoima ei taaskaan toiminut. Kahta pistettä tarjottiin. Nikolovin puuttuminen viivalta näkyi liikaa. Leinosta ei voi maaleista syyttää. Chlubna oli loppujen lopuksi aika näkymätön, mutta mies oli kaksi kertaa oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Myös Perrin vakuutti, aloituksissa varsinkin..Ojasen Janne ei tainnut voittaa yhtään aloitusta Perriniä vastaan, Barkov väänsi yhden Tapparalle. Muuten aika tasapaksu esitys, tästä ei voi kuin parantaa Lahdessa lauantaina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös