Kaapista ulos - Salainen "se toinen" joukkue jota kannatan

  • 3 406
  • 55

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Vähän happea tämän saagan keskelle ja muuta ajateltavaa. Nyt saa tunnustaa, muttei kivittää.
Mitä toista liigajoukkuetta kannatan salaa ja hiljaa kun kukaan ei näe?

KooKoo.

Tämä jäi päälle joskus. Divarin ja Fazer-liigan aikoihin seurasin paikan päälläkin pelejä JypHT pipo päässä.

Mieleen on jäänyt karsintasarjan peli jota johdettiin selkeästi ja hävittiin Reippaalle 5-8.
Maalilla silloin muuan Myllys, joka muistelmissaan paljasti että KooKoon johto tuli toisella erätauolla kertomaan että matsi pitää hävitä - ei ole varaa nousta liigaan.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei ole muuta vaihtoehtoa. Tähän on kasvettu, ei sille mitään mahda.

Yläasteikäisenä 90-luvun alussa kotikylällä kertoivat Tappara-fanista, joka kyllästyi omien konttaamiseen niin, että arpoi itselleen uuden suosikkijoukkueen. JYPiä ei kelpuuttanut. Arvontakorista nousi Ässät. En tiedä, miten kaverilla tänä päivänä menee.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Ei mitään muuta. Ei liigassa, ei NHL -ssä (paitsi ihan vähän devils). Maajoukkueen otteetkaan ei kiinnosta yhtään jos verrataan jyppiin. Eli ei oikeastaan ole muuta.
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
NHL:ään jos mennään, niin Red Wings. Sitäkin rämpimistä tuli seurattua 90-luvulla. Muuan Dino Ciccarelli oli suosikkipelaaja. Myöhemmin Kirk Maltby. Siellä on vähän sama laulu nyt. Menestystä tuli ja yritetään uutta nousua.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Muistan kannattaneeni aikanaan isänmaan joukkueen sijaan Ruotsia MM-kisoissa, koska siellä sentään pelasi yksi jyppiläinen, Mikael Nylander.

Eli on vain JYP ja kaapin ovet pysyköön kiinni.
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Olen kannattanut Tre Kronoria 90-luvun alusta.
Päässä on siis monenlaista vikaa.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
No ei vaan pysty ketään muuta Liiga joukkuetta kannattamaan, muista lajeista Huuhkajat, aivan uskomaton yhteisöllisyyden tunne , tykkimiehet kuuluu myös listaan änäristä nykyinen suosikki on Stars.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Kyröskosken Pärske tai Vetelin Kuivat, myös lievää sympatiaa autourheiluseura Kuhankosken Rallille.
 

Huikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp Jyväskylä, Detroit Red Wings, Tre Kronor
Ja nakkilan uimaseura
 
Suosikkijoukkue
JYP, Detroit Red Wings, Manchester United
Kyllä jos JYP liigasta häviäisi vaihtasin lajia jalkapalloon/pesäpalloon jjk/kiri ja talvella vois seurata vaikka hiihtoa.
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Ennen kuin JYP nousi liigaan ja ennen "valaistumistani" tykkäsin Rauno Korven Tapparasta. Mutta mitäs sitä lapsena ymmärtää. Samoin HIFK on saanut sympatiaa. Osittain siksi, että alisuorittavat aina. Ja myös siksi, että siellä on usein pelannut upeita jääkiekkopersoonia.
 

JJLehto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tampereella asuneena Ipa sekä työreissujen kautta IFK, pari peliä tänäkin vuonna Nordiksella nähny.

Shown puolella Colorado, Boston ja Carolina
 
Viimeksi muokattu:

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei ole ollut kiinnostusta muita joukkueita kohtaan. Toki en ole mikään kovin intohimoinen edes JYP:n suhteen.

Kasvanut vain seuraamiseen sisään ja muut joukkueet eivät kiinnosta.
 

rahor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Lapsena Ilves ja erityisesti vuoden 1985 mestarijoukkue, jossa pelasi sellaisia vaatimattomia kiekkonimiä kuin Raipe Helminen, Risto Jalo, Ville Siren, Jukka Tammi, Jarmo Myllys, Mikko Mäkelä.

Sitten oli Saku Koivun TPS.

Noilla joukkueilla ei tietysti ole mitään tekemistä nykypäivän kanssa, joten ei pysty mitään nykyistä salarakasta nimeämään sen enempää sm-liigasta kuin muualtakaan.

*korjaus, onhan siellä Koivun poika nykyään, mutta ei se nyt auta
 

Baldrick

Jäsen
Kyllä itseltäni saa jäädä koko jääkiekko jos JYPiin hitsaa kiinni. Ja jos se tapahtuu, niin paluu vasta kun Viitanen on ulkona. Ilves-pelin esityksellä joukkue osti kohdallani lisäaikaa täksi viikonlopuksi.
 

KOLT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei ole muita kuin JYP.

Jossain ketjussa joskus tästä aiheesta oli ohimennen puhe. Muistaakseni liittyi jotenkin siihen, mitä kävisi jos JYP menisi konkkaan. Silloinkin sanoin, että todnäk siinä kohtaa kiekko jäisi tyystin ajaksi X, uutta seuraa "tilalle" ei voisi tulla, en nää sille mitään mahdollisuutta. Sen jälkeen se olisi jotain enemmän tai vähemmän satunnaista sarjojen seuraamista, varmaan lähinnä tuloksia.
 

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC
Tulen sitten ryminällä kaapista ulos vieraiden edessä. KalPa on ykkönen ja HIFK kakkonen näin pitkään Helsingissä asuneena. Ykkönen ja kakkonen ei myöskään olleet mitenkään seksuaalisia viittauksia.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Heh. Tämä on varmaan ketju, johon ei todellakaan kaivata minkään muun joukkueen faneja tulemaan ulos kaapista. Ketju on kuitenkin mielenkiintoinen. Minä olen varmaan erikoinen fani, jos minua nyt edes fanina voi pitää, että tunnetasolla arvostan aika montaa joukkuetta Liigassa. Jos nyt kuvittelisin, että Tapparalla homma hitsaisi kiinni totaalisesti niin minulla olisi runsaasti hyviä vaihtoehtoja.

Jo silloin, kun aloitin kannattamaan Tapparaa niin minulla oli paljon sympatioita Jokereita kohtaan. Älkää kysykö miksi, mutta Jokerit oli KHL:ssäkin minun joukkueeni oikeasti ja seurasin esim. 2020 playoffeja ihan isolla sydämellä ja tunteella.

Jos Liigassa olisi samanlainen tilanne niin olen huomannut, että JYP on sellainen, joka aiheuttaa yleisesti positiivisia tunteita. Voisin kuvitella kannattavani JYPiä, koska Jyväskylä on upea kaupunki ja toisaalta olen tavannut harvinaisen paljon mukavia keskisuomalaisia ihmisiä. Minusta tuntuu, että meillä synkkaa hyvin.

Jos JYP nyt ei olisi saatavilla niin voisin osoittaa jonkinlaisia alkeellisia fanittamisen elkeitä KooKoon ja KalPan suuntaan tämän lisäksi. KooKoo on sympaattinen ja pieni, mutta kuitenkin sisukas ammattiorganisaatio. KalPa puolestaan omaa samanlaista positiivista vivahdetta mielessäni kuin JYP, että siellä on asialliset fanit ja hieno kaupunki, jossa olen monesti käynyt, takana.

Mutta eiköhän jätetä tämä spekulaatio Jyväskylään. Sillä tavalla olen kuitenkin aidosti lähellä JYPiä, että taidanpa olla seuran asioita, faneja ja edesottamuksia kommentoinut jatkoajan puolella enemmän kuin Tapparan. Hyvässä ja pahassa.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tätä ei kai lasketa oven raottamiseksi, mutta on hienoa, että tällä laatikolla käy provosoivien yhden lauseen, ties minkä tilipitappitippitappien tai pc3:ten, nimimerkkien lisäksi asiallisia vieraita, kuten @peterra .

Mutta... Älä laita tänne tällasta (1992 teiniangstit piinaavat vieläkin vuodesta 2012 huolimatta):
Jo silloin, kun aloitin kannattamaan Tapparaa niin minulla oli paljon sympatioita Jokereita kohtaan. Älkää kysykö miksi, mutta Jokerit oli KHL:ssäkin minun joukkueeni oikeasti ja seurasin esim. 2020 playoffeja ihan isolla sydämellä ja tunteella.
 

koutsikaitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt kun JYPin tämä kausi alkaa olemaan mitä suurimmalla todennäköisyydellä jo taputeltu niin sympatiat ja kannatus pleijareissa menee tietenkin Mikkelin Jukureille, jonka organisaatiossa 80-luvun lopulla itse toimin A-nuorten päävalmentajana.
Ensimmäinen kannattamani seura 60-luvulla oli HIFK jonka kanadalaistyylinen taklaava pelityyli teki silloin nuoreen poikaan vaikutuksen. Koulukaverillani Jokisen Artolla (joo se sama "Sika-Arttu") oli muuten sama suosikkiseura kuin minulla, vaikka kaikki kaverimme kannattivat joko Ilvestä tai Tapparaa, Hämeessä kun asuimme. :)

Mutta nykyään ehdottomasti 'one and only' on JYP, vaikka noista yllämainituista vielä vähän diggaankin!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös