Kärppien peliesitykset kaudella 2023–2024

  • 1 334 055
  • 25 669

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No, niin se teit sinäkin, joten mitä ihmettä?
Minä ymmärsin tilanteen kuitenkin Kuopion tuplatappion jälkeen.

Olin tyytyväinen Marjamäen tuloon, kuten sinäkin.

Minä muistelen, että @Goner oli niin tyytyväinen Mikkolaan, että Lauri olisi Kärppien päävalmentaja vieläkin, jos se @Goner nimi merkistä olisi kiinni.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Piti oikein tarkistaa, niin Kivistöllä toiseksi eniten peliaikaa puolustajista. Luulin pudottamisen seiskapakiksi pienentävän vastuuta, mutta se taisikin olla Laten neronleimaus, niin saa peluuttaa joka toisessa vaihdossa

Mielenkiintoista on myös Berglundin kohtalo, peliaikaa 14:49. Tehotilasto -2.

Ei ole ollut kyllä vahvistus millään mittarilla.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Minä ymmärsin tilanteen kuitenkin Kuopion tuplatappion jälkeen.

Olin tyytyväinen Marjamäen tuloon, kuten sinäkin.

Minä muistelen, että @Goner oli niin tyytyväinen Mikkolaan, että Lauri olisi Kärppien päävalmentaja vieläkin, jos se @Goner nimi merkistä olisi kiinni.

En edes muista hetkittäisiä ajatuksiani tuosta ajasta :D

Sen muistan kun kävin runkosarjan lopulla todistamassa 0-1 tappion Tapparalle Marjamäen antikiekolla, ja muistan että vitutti enemmän kuin TuTo tappio ja kenttämestarin erikoinen.

Viime kausi jatkoi tätä samaa paskaa, ja siksi olen ehkä ylikriittinen Marjamäkeä kohtaan. Ja edelleen peli on omaan silmään sekaisin.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Hyvä voitto.
Täällä osa porukasta haluaisi joukkueen vakuuttavan katsojat voitosta.

Minusta trendi on selvästi ylöspäin.
Joukkueessa on vielä puutteita mihin toivon nopeahkoa reagointia ( sentteri ja laituri)
Ja nämä puutteet näkyvät ylivoimassa.

5 vs 5 peli on minusta paljon parempaa kuin yleisesti puhutaan.

Nyt pitäisi jatkaa vain jauhamista ja usko palaa sekä joukkueelle että kannattajille hiljalleen. Pari vahvistusta tuohon niin tuo joukkue pystyy kyllä haastamaan kenet tahansa
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Ei ole ollut kyllä vahvistus millään mittarilla.
Toisaalta onko kukaan ollut? No Jandus ehkä. Odotellaan nyt vielä hetki. Berglundistakin voi olla vaikka kuinka paljon vielä saatavissa. Ihan ensiksi kaverit voisi välillä syöttää hänelle one-timerin viivaan, kun usein semmoista pyytää. Kyllä meillä on ihan hyvät viivatykit Berglundin ja Jandusin muodossa. Ei mitään Kemiläistä ja Leskistä, mutta riittävän hyvät. Koivisto myös toimittaa hyvällä prosentilla kiekkoa maalille.

Siitä tosin samaa mieltä, että viimeiset pari peliä on ollut Berglundilta vähän heikompia. Ei kuitenkaan mielestäni umpipaska ole ollut. Tai ehkä sitten katselen häntä vaaleanpunaisten lasien läpi, jotenkin tykkään pelityylistä ja artistisuudesta.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Toisaalta onko kukaan ollut? No Jandus ehkä. Odotellaan nyt vielä hetki. Berglundistakin voi olla vaikka kuinka paljon vielä saatavissa. Ihan ensiksi kaverit voisi välillä syöttää hänelle one-timerin viivaan, kun usein semmoista pyytää. Kyllä meillä on ihan hyvät viivatykit Berglundin ja Jandusin muodossa. Ei mitään Kemiläistä ja Leskistä, mutta riittävän hyvät. Koivisto myös toimittaa hyvällä prosentilla kiekkoa maalille.

Siitä tosin samaa mieltä, että viimeiset pari peliä on ollut Berglundilta vähän heikompia. Ei kuitenkaan mielestäni umpipaska ole ollut. Tai ehkä sitten katselen häntä vaaleanpunaisten lasien läpi, jotenkin tykkään pelityylistä ja artistimaisuudesta.
Jos miettii uusia tulokkaita, niin Jandus on täyttänyt roolinsa erinomaisesti. Kaikki muut on omaan silmään enemmän tai vähemmän olleet pettymyksiä.

Toki aikaa on, kausi on nuori jne jne. Itse en vain näe tuossa pelissä niin suurta muutosta, että olisin kovin toiveikas.

Ongelmia on:

+ Erikoistilanteet (tänään oli parempaa)
+ 5vs5 pelaaminen, varsinkin hyökkäyspelaaminen ontuu todella pahasti
+ Valuminen omissa
+ Kaksinkamppailut (tänään parani)
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sen muistan kun kävin runkosarjan lopulla todistamassa 0-1 tappion Tapparalle Marjamäen antikiekolla, ja muistan että vitutti enemmän kuin TuTo tappio ja kenttämestarin erikoinen.
Tuolloin ei edes vituttanut, sillä silloin ymmärsi realiteetit. Marjamäki tuli, laittoi puolustuksen kuntoon, ja that's it. Pelattiin vain tuloksesta.

Nykyhetkeen kun palataan, niin myös omissa papereissani Marjamäki kärsii paljon viime kauden fiaskosta. Luottamus pitää ansaita uudelleen. Toistaiseksi nähdyt esitykset eivät ole olleet kummoisia.
 

Jälkipeli#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näyttää että Kärpillä lukot aukeaa, kun päästään johtoon kuten kolmannen maalin jälkeen eli luultavasti häviämisen pelko on vahva. Toivottavasti voitot ruokkii itseluottamusta ja nähtäisiin vanhan kunnon kärppää eli alusta asti vahvaan kiekolliseen peliin ja sitä kautta pelinhallintaan.

Herätkää Tiivola ja Antonen, teidän seuraavat työt on kiinni teidän pisteistä. Pelitapa kyllä antaa mahdollisuuden parempaan. Tunnetta perkele eikä löysällä munalla vatkaamista!! Muokkaus: Sama Kepulle ja tänään osittain Björkqvistille!
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Piti oikein tarkistaa, niin Kivistöllä toiseksi eniten peliaikaa puolustajista.
Taisi Kivistön isoa peliaikaa selittää pari isompaa JYPin pyöritystä, jolloin pelas aika kauan ilman mahdollisuutta päästä vaihtoon. Ainakin muutaman minuutin myllytykset kesti.

Itse olen enemmän huolissani isompaan rooliin hankitun Victor Berglundin peliotteista. Kauden toistaiseksi säväyttävin hetki oli tänään, kun syötti Turkulaisen maalintekoon. Ei tuo tähän joukkueeseen mitään erityisosaamista ja esimerkiksi Paaso ja Pieniniemi ovat ajaneet pelillisesti ohi. Berglund ei loista kiekollisena, ei pärjää fyysisesti eikä pärjää luistelulla tai korvaa puutteitaan esim. sijoittumisella. HMV.

Muistan kuitenkin, että kausi on vasta aluillaan ja aikaa on parantaa. Niin Victorilla kuin koko joukkueella.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Taisi Kivistön isoa peliaikaa selittää pari isompaa JYPin pyöritystä, jolloin pelas aika kauan ilman mahdollisuutta päästä vaihtoon. Ainakin muutaman minuutin myllytykset kesti.
Näin oli ja muutoinkin Kivistö kamppaili tänään todella vahvasti ja isolla sydämellä. Minun mielestä Kivistön paras peli tällä kaudella. Toinen tasoaan nostanut puolustaja on Atte Ohtamaa. Todella vahva peli tänään isolla sydämellä ilman turhaa hörhöilyä. Muutoinkin Kärppien pelaaminen on ollut kokonaisuudessaan pari viikkoa varsin miehekästä. Tällä viikolla saalistettiin kolme pistettä kuudesta, viime viikolla 6/6. Suunta on ilmeinen. Ensi viikolla vihdoin ensimmäinen kolmen pelin viikko ja päästään testaamaan Kärppien kyvykkyyttä oikein kunnolla.
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kaikista parasta tämän päivän pelissä oli, että sielu jätettiin kentälle. Tunnetaso pelaamiselle on noussut oleellisesti, ja suuntaviivat osoittavat tuon suhteen suoraan ylöspäin. Hyvä. Kertoohan se näin ollen jotain myös joukkueen kemiasta ja yhtenäisyydestä. Muutenkin näyttäisi siltä, että vieraspelaamisen viisasten kivi on pikkuhiljaa löytymässä - oltiin taas tarpeeksi nöyriä ja tylyjä.

Korjattavaakin toki löytyy edelleen. Ylivoimapeli ei kyllä kovin hivele silmiä, vaikka yksi maali tehtiinkin. Siinä on jumppaamista. Pelastaisi paremmin pelejä, kuten sanottu. Mikäli se noin hemmetin vaikeaa on, niin pitäisikö sitä vain yksinkertaistaa helppoon, ja sitä kautta löytää onnistumisia. Kiekkoa viivaan ja laukaus. Miehiä maalille ja mahdolliset kakkoskiekot omille. Edelleen maalineduspelaamiseen enemmän luonnetta. Ehkä myös koostumusvaihdoksien kautta voisi kokeilla.

On siellä kyllä nähtävissä löysääkin tekemistä. Ei perkele. Marginaalit on niin pieniä nyky-Liigassa, etten kyllä ymmärrä tuollaista piittaamattomuutta pelaamisessa. Joku ammattiylpeys pitäisi olla.

E: ammattiylpeys jääkiekolle
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Parempaa, ei vielä riittävää mutta parempaa.
Siis häh? Emmekö juuri voittaneet vieraspelin kovaa vastustajaa vastaan? Varmat nolla pistettä piti olla tälle viikolle @Huml71 . Neljästä viimeistä pelistä pisteet 9/12. Minusta tähän hetkeen ihan riittävää, vaikka parempaa kohti mennäänkin.
 
Viimeksi muokattu:

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Siis häh? Emmekö juuri voittaneet vieraspelin kovaa vastustajaa vastaan? Varmat nolla pistettä piti olla tälle viikolle @Huml71 . Neljästä viimeistä pelistä pisteet 9/12. Minusta tähän hetkeen ihan riittävää, vaikka parempaa kohtiin mennäänkin.
Jep. Heikko peli tänään myös Marjamukin mukaan. Katsoimme kerrankin hänen kanssaan samaa peliä!

Ei ole toki ensimmäinen kerta se, kun nostat jalustalle voitot hieman heikommista pumpuista. No, JYP lienee enemmän keskikastia, mutta Sport ja SaiPa ovat sitä häntäosastoa. Jatkumoa edellisistä vuosista tälläkin saralla.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
No, ei ole todellakaan riittävää peliä, vaikka vähän on parantunut. 2 erää enemmän tai vähemmän köysissä Jyväskylässä. Ei riitä mihinkään. Puolustus on koko ajan helisemässä eikä saada sen takia omaa peliä rullaamaan yhtään. Omissa pyöritään minuuttitolkulla, eikä päästä sieltä edes pois. En muista, että tämmöstä touhua olisi ollut koskaan, kun on pärjätty. Oliko yhtään millään tavalla organisoitua lähtöä omista?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jep. Heikko peli tänään myös Marjamukin mukaan. Katsoimme kerrankin hänen kanssaan samaa peliä!

Ei ole toki ensimmäinen kerta se, kun nostat jalustalle voitot hieman heikommista pumpuista. No, JYP lienee enemmän keskikastia, mutta Sport ja SaiPa ovat sitä häntäosastoa. Jatkumoa edellisistä vuosista tälläkin saralla.
Torstaina hävittiin, vaikka hallitiiin. Tänään voitetettiin, vaikka ei hallittu. Tasan meni siinä suhteessa ja kolme pistettä tältä viikolta on varmasti ihan oikeutettu tulos, kuten urheilussa yleensä. Sinä olit varma, ettei pisteitä tule, joten Kärpät pelasi paremmin kuin uskoitkaan.

Mitä tulee tuohon Marjamuki -nimeen, niin tuollainen nimittely on perin lapsellista, varsinkin, kun levy on soinut jo viikkotolkulla. Pennasta, siis vastustajan päävalmentajaa kutsuin muutaman kerran pieneksi mieheksi ja se oli mielestäsi moukkamaista. Marjamuki, Marjamehu ihan sama, mies tekee paluuta. Mahtavaa!
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Siis häh? Emmekö juuri voittaneet vieraspelin kovaa vastustajaa vastaan? Varmat nolla pistettä piti olla tälle viikolle @Huml71 . Neljästä viimeistä pelistä pisteet 9/12. Minusta tähän hetkeen ihan riittävää, vaikka parempaa kohtiin mennäänkin.

Katson isoa kuvaa.

Minun luottamustani lähes vuoden pelillisen taapertamisen jälkeen ei palauteta yhden hyvän voiton jälkeen. Kuten sanoin, parempaa mutta aika näyttää. Yksittäisiä hyviä pelejä, jopa pari putkeen on ollut aiemminkin.

Aika, kuten peli, on armoton, ja antaa lopulta sen mitä ansaitsee. Tästä otan kuitenkin mielelläni 3p matkaan.
 

IcePhoenix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Kärpät, Kiekko-Espoo
Lehdistötilaisuuden perusteella valmentajat ainakin katsonut samaa peliä kuin allekirjoittanut, Kärpät oli jäljessä 5v5 -pelissä, Jyppi loi paremmin paikkoja, mutta Kärpät hyödynsi omat paikkansa tehokkaammin. Alivoimalla onnistuttiin tukahduttamaan se vihun murhaava ylivoima ja näiden kautta kaivettiin lopulta se voitto. Kyllä mä tähän peliin olen tyytyväisempi kuin Sport- tai SaiPa-peleihin, mutta vieläkin pitäisi parantaa.

Kriittisin tarve joukkueessa olisi minusta uusi sentteri, ja nimenomaan ykkössentteri eikä taas uutta kolmosketjun sentteriä. Se toisi Turuselle rinnalle samantasoisen pelintekijän ja vapauttaisi Bunnamanin ehkä tälle luonnollisemmalle paikalle laituriksi. Varmasti on vaikeaa löytää tekijämiehiä kesken kauden, mutta ilman vahvistuksia vaikea nähdä kyllä menestystä tälle joukkueelle.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Katson isoa kuvaa.

Minun luottamustani lähes vuoden pelillisen taapertamisen jälkeen ei palauteta yhden hyvän voiton jälkeen. Kuten sanoin, parempaa mutta aika näyttää. Aika, kuten peli, on armoton, ja antaa lopulta sen mitä ansaitsee.
Minäkin katson isoa kuvaa. Paljossa meni viime kaudella Marjamäki vikaan. Muutokset on tehty ja seurauksia olemme nähneet niin pelitavan suhteen kuin parin viime viikon aikana myös tuloksen suhteen. Ei tässä ole kyse pelkästään tästä illasta, vaan koko alkukauden näyttävästä suunnasta ja se on kiistatta kohti parempaa. Jos iso kuva on mielestäsi sitä, että kaikki menee väistämättä samoin kuin edellisellä kaudella, niin olet kyllä väärässä.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Jos iso kuva on mielestäsi sitä että kaikki menee väistämättä samoin kuin edellisellä kaudella, niin olet kyllä väärässä.
En kait minä noin ole missään sanonut? Luin viestini uudelleen läpi, enkä kyllä tiedä miten tuollaisen tulkinnan niistä saa. Minähän nimenomaan sanoin että nyt on parempaa.

Varaan itselleni oikeuden määrittää, mitä minä pidän riittävänä urheilullisena tasona kannattamaltani Oulun Kärpiltä. Se taso on yhtä kuin liigan kärki. Kuten sanoin, tänään taso oli parempaa, muttei ei vielä riittävää jotta olisi täysin luottavainen.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Varaan itselleni oikeuden määrittää, mitä minä pidän riittävänä urheilullisena tasona kannattamaltani Oulun Kärpiltä. Se taso on yhtä kuin liigan kärki. Kuten sanoin, tänään taso oli parempaa, muttei ei vielä riittävää jotta olisi täysin luottavainen.
Tottakai näin. En minäkään yhden pelin perusteella näkemystäni muodosta, kuten vihjasit. Minulle iso kuva näyttäytyy erilaisena kuin sinulle. Viime kauden pettymyksestä olemme varmasti samaa mieltä. Mielipiteemme eroaa siinä, mitä tämä alkukausi ennakoi tulevasta. Minä alan olla luottavainen. Tulos on alkanut seuraaman tekemistä. Jos joukkueemme jatkaa samalla sykkeellä kuin menneet kaksi viikkoa, ei meillä ole huolta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös