Kärppien harjoitusottelut kesällä 2005

  • 20 089
  • 94
Tila
Viestiketju on suljettu.

JPL

Jäsen
Black Adder kirjoitti:
Taitaa tuokin rosteri olla viime kauden mestaruusrosteri. Tuoltahan on jo useampi kaveri tehnyt sopimuksen NHL:ään. Elleivät sitten pelaa harjoitusmielessä Oulussa :)

No niinpä tietenkin... Ampua sais nuo venäläisten nettisivujen pitäjät...
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Ouluun matka käy. Harjoitusotteluiden lisäksi olisi tarkoitus harjoitella Oulun yössä liikkumista. Toivottavasti täältä saa tarvittavaa apua.

Dynamon pojat hakkaavat muuten joltakulta ranteen paskaksi, tuopista vetoa?
 

julijussi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jack "matkalla" Kerouac
Cairns kirjoitti:
Ouluun matka käy. Harjoitusotteluiden lisäksi olisi tarkoitus harjoitella Oulun yössä liikkumista. Toivottavasti täältä saa tarvittavaa apua.

Dynamon pojat hakkaavat muuten joltakulta ranteen paskaksi, tuopista vetoa?

Millä kriteereillä määritellään paskaksi? Voisin siinä toivossa lyödä vetoa että näkisin livenä Cairnsin. Huomiseen päiväpeliin en kyllä jouda, mutta perjantain iltapeli olisi oiva paikka nautiskella voitto/häviötuoppi, miksei muutamakin.
 

bunghole

Jäsen
Cairns kirjoitti:
Ouluun matka käy. Harjoitusotteluiden lisäksi olisi tarkoitus harjoitella Oulun yössä liikkumista. Toivottavasti täältä saa tarvittavaa apua.

Dynamon pojat hakkaavat muuten joltakulta ranteen paskaksi, tuopista vetoa?

Apua tarjolla jos sitä tarvitset. Itse olen todennäköisesti myös Ouluun menossa viikonlopuksi. Niin ja hattua täytyy nostaa että jaksat vielä olla kiinnostunut matkustamaan Ouluun asti tämän hetkisen HIFK-joukkueen perässä;)
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
erture kirjoitti:
Apua tarjolla jos sitä tarvitset. Itse olen todennäköisesti myös Ouluun menossa viikonlopuksi. Niin ja hattua täytyy nostaa että jaksat vielä olla kiinnostunut matkustamaan Ouluun asti tämän hetkisen HIFK-joukkueen perässä;)

No, kyllä siellä töitäkin pitää tehdä. Ja autolla mennään, hard-core menoa!
Schnabel/Lostedt vs Bulin on villi veikkaus!
 

Weasels

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Black Adder kirjoitti:
Kausarin kanssa, kun paikalleni tulen, niin on parempi lähteä hippulat vinkuen v*ttuun! Minun paikallani ei ainakaan yksikään jupiseva juntti tule istumaan! Siitä pidän ennen kaikkea itse huolen ja tarvittaessa järkkäritkin. Piste.

Vaan kun se kausari ei oikeuta omalle paikalle ja piste!
Mä ainakin istun just siinä mihin menen.
 

Weasels

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
JPL kirjoitti:
En omista kausikorttia ja jos joku kausikorttilainen tulee sanomaan, että tämä on hänen paikkansa, siirryn pykälällä sivuun/eteen/taakse, sen kummemmin mukisematta. Sen verran kuitenkin arvostan ihmisiä, jotka kausikortin ostavat. On aivan tarpeetonta alkaa räksyttämään tällaisesta. Suurin osa kausikorttilaisista todennäköisesti eivät omalle paikalleen edes mene istumaan, koska periaate on, että otteluissa ei ole numeroituja paikkoja. Jos joku kuitenkin haluaa omalla paikallaan istua, minä ainakin arvostan sitä ja siirryn sen kummempia purnaamatta toiselle paikalle. Hänellä nyt kuitenkin on mielestäni ko. paikalla suurempi oikeus istua kuin minulla.

Mutta siitä vain purnaamaan, jos siltä tuntuu. Painimalla tuskin istutte kumpikaan sillä paikalla.

Minä en arvosta ihmisiä yhtään sen enempää tai vähempää kausikortin perusteella. Ja usko nyt, että kausarin omistajalla ei ole yhtään suurempaa oikeutta istua siihen paikkaan. Viime kaudella taisi näin olla jos oikein muistan, mutta nyt asiat on toisin. Kun minulla maksavana asiakkaana on oikeus istua mihin tahansa, niin tasan tarkkaan istun!
 
Naskalit rauhoittukaa.. eiköhän se ole pääasia, että kaikki mahdutaan. Itselläni on kausari vaan en todellakaan aio mennä sinne missä se paikka on, vaan etsin mieluisan paikan hallista johon siltikin taitaa huomenna mahtua. Jos satun olemaan jonkun toisen paikalla, joka pyytää tilaa, niin väistän toki, ellei se tarkoita sitä, että joudun lähtemään toiseen katsomoon etsimään paikkaa. Jos siis siitä meinaa koitua ylimääräisiä ponnistuksia, että löytyy uusi paikka, niin en siirry. Mutta jos suinkin voin huomaavaisuutta/tahdikkuutta käyttää, niin tottakai. Btw.. hampaat irvessä ei kannata tulla huutamaan paikkaansa, itse en ainakaan rähisemällä tottelevaisemmaksi tule.

EDIT: ja onneksi sitä lätkää pääsee katsomaan.. on ollut pitkä kesä :D
 
Kärpät-Luulaja

Turpaan tuli, että tärähti.

Pelin hallinta oli näennäisesti kärpillä, mutta Luleån kaverit, etenkin hymyilevä kostaja, käytti paikat jäätävän tehokkaasti hyväkseen.

Mieleen jäi ennen kaikkea 2 hienoa maalipaikkaa, jotka Bros ja Ujcik järjestelivät.... Haatajalle.... vaan eipä sitten tullut maalia vaikkei ollut kuin ilmaa edessä..

J.Jokisesta toivon todellakin, että hän pääsee p-amerikkaan. Mies näytti siltä, ettei kiinnosta vähääkään pelata näin tasottomassa porukassa.. kolahtaisikohan omaan nilkkaan? Saattoi tietysti johtua siitäkin, että hän on varma lähdöstä, eikä halua hajottaa paikkoja vahingossakaan. Ikävältä tosin näytti.

J.Pesonen.. yritystä oli taas vaikka muille jakaa. Miehellä on taitoa todella paljon. Valitettavasti ei kokoa ole juuri Minni Hiirtä enemmän, koska muuten olisi takuu varmasti jo atlantin takana.Hienoja temppuja tosin välillä näyttää jäällä. Ehkä hän siitä kasvaa ;D

Luleå oli kypsemmän näköinen joukkue tänään. Ei mitenkään erityisen taitava tai pelottavan hyvä, vaan kypsä, ehjä kokonaisuus, joka ei loista oikeastaan missään, mutta ei näy olevan niitä todella heikkojakaan ominaisuuksia.

Brosista ei tule varmasti floppi. Hyvännäköistä peliä.
 

bunghole

Jäsen
Laskeskelin tuossa Kärppien harjoituspelien sisäistä pistepörssiä kun en sellaista mistään löytänyt. Yksi syöttöpiste sieltä ilmeisesti puuttuu kun en yhteen maaliin löytänyt oikeaa toista syöttäjää jos sellainen oli. Kyseinen maali oli siis Kärpät-HIFK matsin ensimmäinen maali Sahlstedt (Jokinen, Sahlstedt) yv. En siis usko että Kalle tuosta on kahta pistettä saanut. Joku jos tietää oikean syöttäjän niin voisi sen kertoa niin saataisiin kunnia sille kenelle se kuuluu.

Pisteet näyttäisivät siis laskujeni mukaan seuraavanlaisilta:

1. Ujcik 3+3=6
2. Saarenheimo 2+4=6
3. Pyörälä 3+2=5
4. Tenkrat 2+3=5
5. Jokinen 2+3=5
6. Bros 2+3=5
7. Sahlstedt 3+1=4
8. Mikkola 0+4=4
9. Lehtonen 2+1=3
10. Vallin 1+2=3
11. Pesonen 1+2=3
12. Viuhkola 0+3=3
13. Junnila 0+3=3
14. Jaakola 1+1=2
15. Alikoski 0+2=2
16. Kukkonen 0+2=2
17. Mustonen 1+0=1
18. Leinonen 1+0=1
19. Haataja 0+1=1


Kohtuullisen hyvin ovat tehot jakautuneet. Tehoketjuna näyttäisi olevan jo harjoituspelien parhaaksi ketjuksi mainostettu Ujcik-Bros-Saarenheimo joka on tehnyt yhteensä 7 maalia keräten yhteensä 17 tehopistettä. Kaikkien ketjujen tehot (ketjut viimeisen ottelun kokoonpanojen mukaan) alla:

1: Mika Pyörälä (3+2=5) - Jari Viuhkola (0+3=3) - Petr Tenkrat (2+3=5) = 5+8=13

2: Juha-Pekka Haataja (0+1=1) - Kalle Sahlstedt (3+1=4) - Janne Pesonen (1+2=3) = 4+4=8

3: Viktor Ujcik (3+3=6) - Michal Bros (2+3=5) - Pekka Saarenheimo (2+4=6) = 7+10=17

4: Juhamatti Aaltonen (0+0=0) - Tommi Paakkolanvaara (0+0=0) - Tomi Mustonen (1+0=0) = 1+0=1


Tuossa siis pelkästään hyökkäysvitjojen tehot. Tehot ovat jakautuneet hyvin ketjujenkin kesken, ainoa huomattava ero ketjuissa on nelosen 1+0 sillä tuolta neloselta voi odottaa paljon enemmänkin. Kyseessä ei ole todellakaan jarrukenttä vaan siinä on todella paljon taitoa ja potentiaalia. Uskon että jos kaverit vain saavat peliaikaa niin tulostakin syntyy kunhan vaan pääsevät liigavauhtiin mukaan.

Laitetaan nyt vielä pakkiparien tehot loppuun vaikka nekin ovat ilmeisesti vaihdelleet ainakin jonkin verran. Käytän taas pareina viimeisimmän ottelun pareja:

1: Lasse Kukkonen (0+2=2), Mikko Lehtonen (2+1=3) = 2+3=5

2: Ilkka Mikkola (0+3=3), Oskari Korpikari (0+0=0) = 0+3=3

3: Jouni Loponen (0+0=0), Tommi Leinonen (1+0=0) = 1+0=0

4: Ari Vallin (1+2=3), Topi Jaakola (1+1=2) = 2+3=5


Noiden tilastojen perusteella näyttäisi että hyvin on hyökkäys saanut tukea pakeiltakin. Ainoastaan Loposen kiikaritehot näyttävät mielestäni hieman oudoilta sillä Loposelta voi odottaa pisteitäkin. Uskon että niitä vielä runkosarjassa tuleekin.

Yritän päivittää viestin pistepörssejä sitä mukaa kun pelejä pelataan.

EDIT: Korjattu pisteet oikein. Luotan siis oukkaan tuossa ensimmäisen maalin pisteissä.
 
Viimeksi muokattu:

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oman mielikuvani perusteella Sahlstedin maalin toinen syöttäjä oli Ari Vallin.

Neloseen saa paremmat tehot valitsemalla laitaan Alikosken ja Junnilan. Minusta nuo pelaajat ovat myös ansainneet näyttöpaikansa liigassa. Oikein vaihtoehto ainakin vielä tällä hetykellä Sahlstedtin laitaan Haatajan sijasta on Jokinen.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Tepa kirjoitti:
Oman mielikuvani perusteella Sahlstedin maalin toinen syöttäjä oli Ari Vallin.

Hallikuulutuksessa kunnian toisesta syöttöpisteestä mielestäni sai Mikkola, mutta en laita päätäni pantiksi.
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
oukka olety oikeassa. Vallin oli Kärppien tehokkain saldolla 1+2 (Kalevassa mainittiin) tuossa pelissä ja Vallinin pinnat löytyy Kärppien kotisivulta. Edelleen Mikkola mainittiin tehneen mielestäni 0+2 Kalevassa. Toista syöttöpinnaa ei löydy tilastoista. Joku jolla Kalevat käsillä voi vielä asian tarkistaa.
 

bunghole

Jäsen
oukka kirjoitti:
Hallikuulutuksessa kunnian toisesta syöttöpisteestä mielestäni sai Mikkola, mutta en laita päätäni pantiksi.

Kiitos. Korjasin nyt tuon tiedon mukaan mutta korjataan uudestaan jos tarvetta ilmenee. Niin ja Tepan kanssa olen täysin samaa mieltä siitä että Jokisen tulisi pelata Kallen laidalla. Melko kädetöntä on ollut Haatajan peli vaikka hänen roolinsa tulisikin olla vähän samanlainen kuin Pyörälällä Pikun ja Tenkin kanssa. Nelosessa sen sijaan pitäisin Aaltosen mutta lähettäisin Mustosen vaikka vahvistamaan Hokkia ja ottaisin tilalle Alikosken tai Junnilan mutten molempia. Kyllähän olisi mahdollista peluuttaa näitä kaikkia siinä kun yksi kerrallaan olisi ylimääräisenä hyökkääjänä.
 

karppa75

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, hokki
porin turnaukseen kukaan menossa katsomaan?

ajattelin mennä lauantaina jos ois muita menossa.. kirjoitelkaa tai yksityisviestinä.. Hämeenlinnasta olisin menossa :)
 

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kärppien osalta harkkapelikausi on nyt turvallisesti ohi. Kuolonuhreja ei tullut ja loukkaantumisetkin jäivät Tenkratin loukkaantumiseen todella tärkeässä maaajoukkueturnauksessa ja Haatajan Ärrä-cupissa.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Pitäiskö Pyörälän maalimääristä päätellä, että Viuhkolan rinnalle tekee palopostikin maaleja? :) No, tais jostain peleistä Pikukin olla pois, mm. Tsekin turnauksen aikaan. Aika laajalla rintamalla on tullut harjoituspeleissä onnistumisia maalinteossa.
 

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Black Adder kirjoitti:
Aika laajalla rintamalla on tullut harjoituspeleissä onnistumisia maalinteossa.
Ihan kohtuudella on pisteidenkin tekeminen jakautunut ja tehoja löytynyt 11 pelissä. Itse näin etukäteen melkoiseksi möröksi Kalle Sahlstedtin ketjun, mutta aika hyvin on ainakin itse ketjunjohtaja pisteitä (4+3=7) mättänyt. Lisäksi parin viikon takaisessa Kär-Jok -pelissä ja sen eka erässä Sahlstedt järjesteli 3 avopaikkaa ketjukavereille, mutta eipä noille kelvannut (laiturit HEI!). Ainakin siinä pelissä paremmalla viimeistelyllä Kallella olisi 1-3 syöttöpistettä enemmän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös