Kärpät kaudelle 2014–2015 – Marjamäen toinen kausi

  • 755 050
  • 1 659

Johan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
No mitäs tunnetta siinä on, että valitsee ruotsalaisen palkkasoturin oman kasvatin sijaan?
Tunteella tarkoitin samaa kuin mitä moni on jo ehtinyt sanoa Pesosen lähdöstä. Jäi paska maku suuhun siitä. Pelaajana pidän Anderssonia parempana kuin Pesosta, siitäkin voi toki olla eri mieltä.

En ole vaatimassa mitään anteeksipyytelyita enkä todellakaan buuaisi, jos Pesonen Kärppiin tulisi. Ymmärrän kyllä, jos jollakin tuollaisiakin fiiliksiä on.
 

retiisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt muisteloissa joku vuosi takaperin Kärpät oli monessa pelissä maalin pari tappiolla, muuan Pessi aloitti oman shownsa ja tekas kolomannen erän loppuun pari maalia, peli meni jatkoajalle ja siitä edelleen rankkareille. No sitten taas muuan Pesonen jostain itärajan pinnassa Suomussalmella syntynyt kaveri tuli ja tekas pari häkkiä rankkareissa , jolloin kärpät voitti pelejä joita ei olisi koskaan! voitettu iliman tätä Pessiä.
Se oli hienoa muutaman hänen ratkasemansa pelin jälkeen, kun oppi odottamaan kolmannen erän puolille välin kylmätväreet selkää pitkin mennen tekeekö se taas saman kuin edellisissä peleissä ja tekihän Pessi monesti sen mitä fani odotti katsomossa, pari häkkiä peli tasoihin ja rankkareille sen jälkeen pari laukausta aivan yläputkeen alle lauottuna ja voitto kotiin. huh oli se huimaa aikaa, parasta mitä voi katsomossa saada vaatteet päällä!

Kyllä minä olen sitä mieltä että Pessi kotiin! ja kenttä Haataja- humuli- Pessi kehiin, nämä vanhojen muistelijat voi olla hallille tulematta, menkää vaikka kattoon jääpalloa tekarille! EI TEITÄ kukaan siellä hallilla kaipaa!
Ja liekkö täälläkään?

Kyllä on hienoa lukea tällaisia Kim Jong-un -henkisiä kommentteja. Seuraavaksi saunan taakse? Ai niin, tämä olikin keskustelupalsta, jossa ihmisillä voi olla eriäviäkin mielipiteitä. Mä en käsitä miksi tätä ei hyväksytä.

Mitä viestin alkuosaan tulee, niin hyvillä mielin Pesosen tekoja muistellaan, mutta kun puheet teot ei kohtaa, niin paska fiilis siitä tulee. Joku vertasi oivasti tuolla aiemmin tilanne siihen, että luvataan olla puolisolle uskollinen jne ja sormi on jo pikavalintanäppäimellä naapurin rouvalle. Ajan mittaan sitä varmasti pystyy jotenkin hyväksymään asian, mutta sitä ei koskaan tulla unohtamaan. "Peeesooonen" ei tule raikaamaan Raksilassa enää.
 

Mensonge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä minä olen sitä mieltä että Pessi kotiin! ja kenttä Haataja- humuli- Pessi kehiin, nämä vanhojen muistelijat voi olla hallille tulematta, menkää vaikka kattoon jääpalloa tekarille! EI TEITÄ kukaan siellä hallilla kaipaa!
Ja liekkö täälläkään?

No johan pomppas. KUKAAN ei meitä kaipaa hallilla, eikä täälläkään. Oletko pistänyt lainkaan merkille, kuinka yleinen täällä on sinun mielipiteesi vastainen mielipide? Ja kaikki sinun kanssasi eri mieltä olevat voisivat siis jäädä pois peleistä. Tiedän ja tunnen erittäin monia aktiivisia peleissä kulkijoita ja niitä äänekkäimpiä kannustajia siellä katsomossa, jotka eivät Pessiä enää takaisin halua. Aika iso lovi tulisi niin seuran lipputuloihin, kuin kannustukseenkin, jos me kaikki jäisimme pois peleistä.

Tämä on asia, josta on olemassa voimakkaita mielipiteitä. Hyvä kun joukkueen ympärillä tapahtuvat asiat herättävät tunteita. Pessi herättää tunteita sekä puolesta, että vastaan. Arvostan hänen saavutuksiaan Kärpissä, kun joukkueessa pelasi ja olen kiitollinen niistä vuosista. Silti minun on erittäin vaikea sulattaa hänen sanomisiaan ja liikkujaan edellisen Suomen visiitin aikana. Paskalta tuntuu edelleen ja sanon sen ääneen, kuten moni muukin. Itse en siis toivo Pessin paluuta Kärppäpaitaan. Jos palaa, niin sitten palaa. En huuda katsomossa silloin Pesosen nimeä, siinä menee raja minun kohdallani.
 
Pari paikkaa kun hallista tyhjenee niin ei sitä kukaan juuri huomaa ja varsinkaan syytä siihen.
TOSIFANI ei Kärppiä jätä vaikka Pesonen tulee pelaamaan joukkueeseen!
Mene ja tee seuraavassa pelissä mielipide kysely asiasta, luulenpa että prossaton Pesosen puolelle jotain 96%/ 4% eli parin kalijan ja makkaran verran rahassa.

Naurattavaa tuollainen lapsellinen höpötys.

Tiesikö Pesonen todella haastattelun antaessaan, että hän on tehnyt sopimuksen
Hifkiin?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ja ne järkisyyt Granlund, HIFK:n mestaruusvuosi, Maajoukkuevalmennus.. Versus pelillisesti paska Kärpät ja pöhöttynyt organisaatio.

Järkisyyt ymmärrän täysin. Toki HIFK vaikutti siinä tilanteessa todella houkuttelevalta. En siitäkään huolimatta arvosta Pesosen päätöstä. Minä kunnioitan toisenlaisia arvoja. Näin jälkikäteen voidaan myös todeta, että menestystä Helsinkiin siirtyminen ei sitten loppupeleissä Pesoselle tuonut järkisyistä huolimatta. HIFK ei pärjännyt, eikä Pesonenkaan oikein löytänyt parasta tasoaan joukkueessa. Olisikohan kannattanut tehdä valinta tunteen pohjalta? Olisikohan tutussa ympäristössä Oulussa löytynyt sellainen hurmos, joka olisi siivittänyt Pesosen tilastojen kärkeen ja Kärpät mestariksi? Sitä emme saa koskaan tietää.

Pesonen on antanut järjettömän paljon aihetta iloon faneille ja Kärpille, joten ehkäpä sitä voisi antaa anteeksi liian hätäiset lörpöttelyt radiossa, jos joku niistä vieläkin osaa vihanen olla.

Arvostan Pesosen saavutuksia Kärpissä. Pesosella ei todellakaan ole meiltä anteeksi pyydettävää, joten ei siis ole mitään anteeksi annettavaakaan. Minun silmissäni hänen arvostuksensa laski kovasti, kun hän hylkäsi pulassa olevan kasvattajaseuransa ja siirtyi ärsyttävän vastustajan riveihin. Jos Pesonen vielä Kärpissä pelaa, saa hän pistää kiekkoa reppuun aika uutterasti, että arvostus alkaa palautumaan.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pari paikkaa kun hallista tyhjenee niin ei sitä kukaan juuri huomaa ja varsinkaan syytä siihen.
TOSIFANI ei Kärppiä jätä vaikka Pesonen tulee pelaamaan joukkueeseen!

Niin eihän sitä missään nimessä Kärppiä tarvitse jättää siinä tapauksessa, jos Pesonen tulisi joukkueeseen! Näinhän täällä on yleinen mielipide. Voihan sitä halutessaan vaikka buuailla Pessille ja olla silti Kärppäfani, ei ne ole toisiaan poissulkevia asioita.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Järkisyyt ymmärrän täysin. Toki HIFK vaikutti siinä tilanteessa todella houkuttelevalta. En siitäkään huolimatta arvosta Pesosen päätöstä. Minä kunnioitan toisenlaisia arvoja.

ja minä ymmärrän ja kunnioitan sinun arvojasi. Kuitenkin, kun takana on huippukausi maailmanmestaruuksineen sensaatiomaisessa Miken kentässä ja NHL-sopimus jäi pienestä kiinni, niin ymmärrän täysin tuossa nosteessa tapahtuneen valinnan olla tulematta takaisin auttamaan syvällä rämpivää kasvattaja seuraa. Edelleen nuo vaihtoehdot ja se mitä mahdollisuuksia ne tarjosivat olivat toistensa ääripäitä. Kärpät vai HIFK. Aika toiveikas saa olla, jos uskoo Pesosen nostaneen Kärpät tuolloin montun pohjalta Ouluun tullessaan. Mun mielestä Granlund selittää paljon päätöstä siiryä kilpailevaan liigajoukkueeseen. Medialle kertomat jutut ja jälkeiset tapahtumat ei varmasti mennyt niin kuin piti, kun niin monelta on se tikkari suusta viety, mutta kuka tietää miten kuviot kulisseissa oikeasti ovat menneet..?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
ja minä ymmärrän ja kunnioitan sinun arvojasi.
Kiitos.

Kuitenkin, kun takana on huippukausi maailmanmestaruuksineen sensaatiomaisessa Miken kentässä ja NHL-sopimus jäi pienestä kiinni, niin ymmärrän täysin tuossa nosteessa tapahtuneen valinnan olla tulematta takaisin auttamaan syvällä rämpivää kasvattaja seuraa. Edelleen nuo vaihtoehdot ja se mitä mahdollisuuksia ne tarjosivat olivat toistensa ääripäitä. Kärpät vai HIFK.
Kärpät jäi tuolloin erän päähän välieräpaikasta. HIFK:lla taisi välieräpaikka olla vähän kauempana. Kyllä Pesosella olisi ollut näytönpaikka ja hyvät mahdollisuudet viedä uraa eteenpäin Kärpissäkin, vaikka Helsingin houkutukset kirkkaina loistivatkin. Kärpät valitessaan hän olisi voinut auttaa rakasta kasvattajaseuraansa, voittaa ikuinen paikka Kärppäkannattajien sydämissä ja olla joskus katsomassa, kun oma paita nousee Raksilan kattoon. Tämän kaiken Pesonen menetti järkisyidensä takia. Pesoselle lyhytnäköisemmät tavoitteet urallaan olivat tärkeämmät. Ymmärrän Pesosen päätöksen, mutten arvosta sitä.

Aika toiveikas saa olla, jos uskoo Pesosen nostaneen Kärpät tuolloin montun pohjalta Ouluun tullessaan.

Kyllä se mahdollista olisi ollut. Toki olen ollut varmasti keskimääräistä toiveikkaampi Kärppien menestyksen suhteen. Niin kuin todettua, Kärpät oli lopulta lähempänä mitalipelejä kuin HIFK tuona kautena. Ei sitä siis loppujen lopuksi ihan pohjalla oltukaan, ainakaan verratuna Pesosen valitsemaan joukkueeseen. En halua alkaa Pesosen päätöksistä sen enempää väittelemään. Jokaisella on tästä asiasta omat mielipiteensä, eivätkä ne varmaan kiistelyllä muuksi muutu. Toivottavasti Pesonen itse on tyytyväinen valintaansa. Joskus on tullut mieleen, että näinköhän.
 

And77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen
Kärpät jäi tuolloin erän päähän välieräpaikasta. HIFK:lla taisi välieräpaikka olla vähän kauempana. Kyllä Pesosella olisi ollut näytönpaikka ja hyvät mahdollisuudet viedä uraa eteenpäin Kärpissäkin, vaikka Helsingin houkutukset kirkkaina loistivatkin. Kärpät valitessaan hän olisi voinut auttaa rakasta kasvattajaseuraansa, voittaa ikuinen paikka Kärppäkannattajien sydämissä ja olla joskus katsomassa, kun oma paita nousee Raksilan kattoon. Tämän kaiken Pesonen menetti järkisyidensä takia. Pesoselle lyhytnäköisemmät tavoitteet urallaan olivat tärkeämmät. Ymmärrän Pesosen päätöksen, mutten arvosta sitä.

Boldaus minun.

Ja höpöhöpö! tilanne oli Pesosen kohdalla nimenomaan toisinpäin! Niinkuin sanottu änäripahvi karkasi näppien välistä loppumetreillä ja siinä tilanteessa ei todennäköisesti ollut varasuunnitelmaa joten pessi tarttui sopimukseen joka oli varmasti sillä hetkellä houkuttelevampi nimenomaan uraa eteenpäin ajatellessa. Sen hetkinen hifkin rosteri vastaan kärppien tilanne, kääntyi pesosen puntarissa sinne punaiselle puolelle. Pesonen ei kussut kärppälogon päälle vaan ihan rehellisesti ajatteli omaa parastaan.

Voitte ihan rauhassa jatkaa sitä arvailua olisiko Pesonen voittanut kärpille mestaruuden vai stanley cup:in. Hifki konttasi keväällä myös, mutta syksyllä ennusteet olivat vielä ihan muuta.

Pesosen meno hifkiin kouraisi minuakin todella pahasti ja olin kyseisen kauden hyvinkin pessiä vastaan ja nautin hänen ja hifkin epäonnistumisista, mutta sitten kun asiaa osasi ajatella järkevästi, ei se enää pahalta tuntunut.
 

Summer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Pesosen parin vuoden takaisessa ratkaisussa oleellista ei ollut todellakaan siirtyminen toiseen seuraan eikä edes siirtyminen yhteen pahimmista kilpailijoista, vaan tapa jolla hän siirtyi. Ensin lähdetään lätkimään tylysti seurasta, joka on antanut mahdollisuuden jo nuorena pelata huippuketjuissa huippupeliajoilla. Täytyy muistaa, että Kärpät tarjosi täysin kilpailukysyisen sopimuksen ja kuten moni on jo todennut myös Kärppien joukkueen taso oli kilpailukykyinen Hifkiin verrattuna. Marginaalit joukkueiden välillä olivat mitättömät. No jonkinlaisen eron Pesonen kuitenkin Hifkin eduksi näki ja sopimus rustattiiin. Tämän olisin ehkä vielä niellyt, mutta siirron jälkeiset kommentit saivat ainakin minun silmäni aukeamaan lopullisesti kyseisen henkilön kaksinaamaisuudesta. Seuraavana päivänä ollaan sitten selittelemässä, että siltikin Kärpät on se hänelle rakas kasvattajaseura! Henkilökohtaisesti en ymmärtänyt silloin enkä ymmärrä edelleenkään miten kukaan siinä tilanteessa viitsii tuollaisia kommentteja päästää suustaan!

Pesosen tapaus on minulle Kärppäfanina harvinaisen selvä. Toivon sydämeni pohjasta hänen itsensä ymmärtävän pysyä kaukana Oulun Kärpistä! Kyseisen pelaajan kohdalla pelkään kuitenkin sen toiveeksi jäävänkin. Luulen, että mikäli hän huomaa joku kaunis päivä Kärpissä pelaamisesta olevan hänelle pienintäkään hyötyä, niin hän myös keinolla millä hyvänsä yrittää itsensä joukkueeseen tunkea. Uskon kuitenkin, että Junno tiedostaa tilanteeseen liittyvät ristiriidat ja ainakin harkitsee tarkkaan Pesosen edut ja haitat joukkueelle.

Itse tiedän Kärppäfaneja, joille Pesosen palaaminen pikkupetojen paitaan olisi jonkinasteinen ristiriitatilanne, niin myös minulle. Minulle Kärppien kannattaminen ei ole kuitenkaan riippuvainen Pesosesta. Mikäli joskus se kauhunpäivä koittaa, että hän Kärppäpaitaan palaa, en hurraa Pesosen maaleille. Silti iloitsen jos Kärpät voittaa. Ristiriita on havaittavissa, mutta ei voitettavissa. Yhdyn nimittäin Juha Junnon taannoin ilmaan heittämään ajatukseen Kärppien kohdalla: "Yksikään henkilö ei mene seuran yläpuolelle". Ei mene Pesonenkaan vaikka en häntä meidän Kärppiin haluaisikaan.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Ensin lähdetään lätkimään tylysti seurasta, joka on antanut mahdollisuuden jo nuorena pelata huippuketjuissa huippupeliajoilla.

Mitä? Tylysti?

Pesonen lähti 2008 Kärpistä koittamaan onneaan NHL:ään, kunhan oli ensin voittanut pistepörsin kyseisellä kaudella.

Ja tuo että Kärpät olisi jotenkin "antanut pelipaikan ja peliajan" on kyllä täyttä fuulaa, kyllä ammattilaisurheilussa se pelipaikka otetaan - Pesonen valittiin ensimmäisen kautensa päätteeksi vuoden tulokkaaksi, joten täysin ansaittuja ne minuutit mestarijoukkueessa olivat.
 
Pesosen tapaus on minulle Kärppäfanina harvinaisen selvä. Toivon sydämeni pohjasta hänen itsensä ymmärtävän pysyä kaukana Oulun Kärpistä! Kyseisen pelaajan kohdalla pelkään kuitenkin sen toiveeksi jäävänkin. Luulen, että mikäli hän huomaa joku kaunis päivä Kärpissä pelaamisesta olevan hänelle pienintäkään hyötyä, niin hän myös keinolla millä hyvänsä yrittää itsensä joukkueeseen tunkea. Uskon kuitenkin, että Junno tiedostaa tilanteeseen liittyvät ristiriidat ja ainakin harkitsee tarkkaan Pesosen edut ja haitat joukkueelle.

No nyt kyllä alkaa tämä Pesos viha menemään jo aika äärimmäisyyksiin. Kuten aiemmin sanoin niin Pesonen ei ole itselle enää SE Kärppä, jonka paita hilataan kattoon tai jonka sydän lyö Kärppien tahtiin, mutta tervetullut hän on edelleen. Joukkueissa on aina palkkasotureita, miehiä jotka ajattelevat omaa uraansa enemmän kuin seuraa, mutta tekevät varmasti siltikin työnsä viimeisenpäälle, sille joka palkan kulloinkin maksaa. Pesonen on mielestäni tälläinen pelaaja ja sellaisena erittäin tervetullut Kärppiin.
Puheet että hän keinolla millä hyvänsä yrittää tunkea itsesä joukkueseen on jo aikamoista bullshittiä. Tämähän tarkoittaisi että hän vaikka maksaisi että saisi pelata Kärpissä, sitten ajattelen itsekkin jo uudelleen sitä paidan hilaamista Raksilan kattoon. Hänelle on varmasti ottajia ja maksajia, joten aivan turha kuvitella että hän tänne väkisellä tunkee. Tervetuloa Pesonen Kärppiin, mutta jos valintana olisi joko/tai vaikkapa Pyörälä,Kukkonen tai Jokinen, en miettisi kauaa kumpaan suuntaan vaaka kallistuisi.
 

Summer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
No nyt kyllä alkaa tämä Pesos viha menemään jo aika äärimmäisyyksiin. Kuten aiemmin sanoin niin Pesonen ei ole itselle enää SE Kärppä, jonka paita hilataan kattoon tai jonka sydän lyö Kärppien tahtiin, mutta tervetullut hän on edelleen. Joukkueissa on aina palkkasotureita, miehiä jotka ajattelevat omaa uraansa enemmän kuin seuraa, mutta tekevät varmasti siltikin työnsä viimeisenpäälle, sille joka palkan kulloinkin maksaa. Pesonen on mielestäni tälläinen pelaaja ja sellaisena erittäin tervetullut Kärppiin.
Puheet että hän keinolla millä hyvänsä yrittää tunkea itsesä joukkueseen on jo aikamoista bullshittiä. Tämähän tarkoittaisi että hän vaikka maksaisi että saisi pelata Kärpissä, sitten ajattelen itsekkin jo uudelleen sitä paidan hilaamista Raksilan kattoon. Hänelle on varmasti ottajia ja maksajia, joten aivan turha kuvitella että hän tänne väkisellä tunkee. Tervetuloa Pesonen Kärppiin, mutta jos valintana olisi joko/tai vaikkapa Pyörälä,Kukkonen tai Jokinen, en miettisi kauaa kumpaan suuntaan vaaka kallistuisi.

Sanoin, että mikäli hän kokee hyötyvänsä siitä, että tulee Kärppiin pelaamaan niin pelkään pahoin että yrittää tunkea joukkueeseen. Ja tarkoitin nimenomaan sitä, että hyötymään enemmän kuin muualla pelaamisesta. Sehän on jo nähty, että mikäli näin ei ole niin Pesonen todennäköisesti pelaa jossain muualla.

Pesosvihasta en silti puhuisi. Arvostus vain on mennyt. En pidä sellaisesta tyylistä, että puhutaan edellisenä päivänä sitä ja toisena tätä. Uskon myös edelleen siihen, että Kärppiin on saatavilla myös sellaisia pelaajia, joille Kärpissä pelaaminen merkitsee jotakin. Minulle sillä asialla fanina on merkitystä. Enkä ymmärrä miksi sitä, ettei halua Pesosta enää Kärpissä nähdä saa suoraan sanoa. Ja sanon sen silti vielä kerran.
 

Summer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mitä? Tylysti?

Pesonen lähti 2008 Kärpistä koittamaan onneaan NHL:ään, kunhan oli ensin voittanut pistepörsin kyseisellä kaudella.

Tähän vielä sen verran, että periaatteessa terävä huomio, mutta lievää saivartelua. Sanotaan sitten niin, että lähti Kärppien harjoitteluringistä.

Pesosen lahjakkuutta en lähde kieltämään. On kuitenkin mielestäni pelaajatyyppinä sellainen, että tarvitsee paljon tukea ympärilleen. Eli ei ole koskaan ollut sellainen pelaaja joka pystyisi yksin tekemään pisteitä saatikka kantamaan joukkuetta ilman loistavaa joukkuetta. 2007-2008 Kärpät oli sen verran kova jengi ja Pesosella sen verran hyvä paikka pelata, että uskallan väittää aika monen kaverin tehneen siinä melkoiset tehot. En kerta kaikkiaan usko, että ainakaan missään muussa liigajengissä olisi saanut uralleen vastaavaa liitoa.

Edelleen kuitenkin korostan, että minun kohdallani lopullinen yliannostus Pesosen toimintaan tuli siirron jälkeisistä kommenteista. Kilpailevaan seuraan menonkin voi tehdä tyylillä tai sitten pikkuisen vähemmän tyylillä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ja höpöhöpö! tilanne oli Pesosen kohdalla nimenomaan toisinpäin!

Höpöhöpö vaan sinnekin. No, ei kuitenkaan. Ymmärrän ajatusmallisi, mutten ole kanssasi samaa mieltä.

Niinkuin sanottu änäripahvi karkasi näppien välistä loppumetreillä ja siinä tilanteessa ei todennäköisesti ollut varasuunnitelmaa joten pessi tarttui sopimukseen joka oli varmasti sillä hetkellä houkuttelevampi nimenomaan uraa eteenpäin ajatellessa. Sen hetkinen hifkin rosteri vastaan kärppien tilanne, kääntyi pesosen puntarissa sinne punaiselle puolelle. Pesonen ei kussut kärppälogon päälle vaan ihan rehellisesti ajatteli omaa parastaan.

En todellakaan ole väittänyt, että Pesonen olisi lorautellut kärppälogon päälle. Olen kanssasi täysin samaa mieltä siitä, että Pesonen ajatteli omaa parastaan. Mielestäni hänen päätöksensä oli hyvin lyhytnäköisesti tehty. Vuoden sopimus seuraan, josta hän kuvitteli olevan paremmat mahdollisuudet urakehitykselle. Minä väitän, että hän olisi jatkanut myös Kärpistä KHL:ään. Ei hän siihen HIFK:ta, Matikaista tai Granlundia olisi tarvinnut. Pitkällä tähtäimellä suhteessa Kärppiin hän taas menetti paljon. Hänestä ei tule koskaan seuralegendaa, paita ei varmasti nouse kattoon, hänen nimeään ei voi enää kirjoittaa samaan lauseeseen Pyörälän ja Kukkosen kanssa. Seurauskollisuus ja siihen liittyvät arvot ovat minulle ja onneksi vielä joillekin pelaajillekin tärkeitä. Pesoselle ja sinulle, hyvä nimimerkki And77, ne eivät mitä ilmeisimmin merkitse niin paljoa. Harmittaa, sillä olisin niin mielelläni nostanut niin paljon Kärpille antaneen Pesosen samaan kategoriaan Viuhkolan, Kukkosen, Lehtosen ja Pyörälän kanssa. Minun on vain hyväksyttävä, että Pesonen ei kuulu tuohon joukkoon. Pesonen oli vapaa tekemään oman valintansa. Hän ei todellakaan tehnyt mitään väärää. Minun ei kuitenkaan tarvitsee arvostaa hänen päätöstään ja minulla on täysi oikeus olla harmissani siitä, ettei Pesonen ollut niin Kärppä kuin olisin toivonut.
 

PES

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO, Kärpät, ManC, R.Nadal, Ronnie O'Sullivan
Heh, täällähän käy keskustelu kuumana Pesosen suhteen. Ei siinä ymmärtäähän sen. Itseäni aikanaan tietty vitutti Pesosen siirtyminen väärään joukkueeseen, mutta jos takaisin haluaisi Kärppiin niin toki ottaisin vastaan ilolla. Kyllähän Pessin tasoinen pelimanni olisi kovaa valuuttaa tulevalla kaudella Liigassa.

Veikkaanpa kuitenkin, että haaveeksi jää ja menee KHL-liigan heittopusseihin lukeutuvaan jokereihin tai muuhun pienempään KHL-seuraan. Suurennus vimmassaan kun tahtoo tuo kyseisen liigan tasoero jo nyt ja tulevaisuudessa olemaan kohtuullisen kova. Noh, sitä toki kompensoi kyseinen "tunnepitoinen" kulttuuri aika mukavasti. Kyseisen kiekkoliigan ja maan jumaloijat on tietysti eri mieltä kanssani, mutta väliäkös sillä.

Niin ja Haatajakin lienee pelaa KHL-liigassa tulevalla kaudella, mutta antaa poikien pelata.
 
Viimeksi muokattu:

Conroy#22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tärpätti, Southeast Division Champions
Niin ja Haatajakin lienee pelaa KHL-liigassa tulevalla kaudella, mutta antaa poikien pelata.
Ei siltä tällähetkellä ainakaan hirveästi vaikuta. Perhe täällä, palkanmaksu tökkii ja ryssien hommat vituttaa muutenkin. Atlantin pelejä katsoneena pelitapakin ihan kuraa, jossa ei Hadelle paljoa vastuuta anneta.

En pitäisi kauhean realistisena välttämättä että ainakaan Atlantissa jatkaisi, ja silloin jos Suomeen tulee, tulee tänne. Toivotaan että Hade saa pelata siellä missä haluaakin, mutta ilolla ottaisin vastaan jos Kärppiin palaisi.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Minäkin kuulun siihen porukkaan Kärppä-kannattajia, joiden mielestä Pessi voisi valita jatkossakin jonkun toisen joukkueen kuin Kärpät - järki- tai muista sopivista syistä.
Toki, jos Kärppiin nyt joukkueen menestyksen hetkillä mieli yht'äkkiä alkaakin vetää, ne järkisyyt näet, en varmaankaan buuaisi, mutta mitään Pikun, Juhin, Speden tai Lassen ansaitsemaa Kärppä-statusta ei tälle kaverille tule minulta irtoamaan - yksi palkkasoturi lisää Kärppien pitkässä historiassa...

Topin ja Haden otan avosylin vastaan, jos niin päättävät, mutta Topia tuskin vielä Kärpissä ensi kaudella nähdään, Hade ehkä enemmänkin mahdollinen.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toki, jos Kärppiin nyt joukkueen menestyksen hetkillä mieli yht'äkkiä alkaakin vetää, ne järkisyyt näet, en varmaankaan buuaisi, mutta mitään Pikun, Juhin, Speden tai Lassen ansaitsemaa Kärppä-statusta ei tälle kaverille tule minulta irtoamaan - yksi palkkasoturi lisää Kärppien pitkässä historiassa...
Palkkasotureita ne on kaikki muutkin. Mainitsemasi Aaltonen esimerkiksi on koko kauden tähyillyt rahakkaampiin ympyröihin ja pelaa Kärpissä vain "koska pelaamattakaaan ei voi olla". Näinhän se sanoi tuossa joku aika sitten.

Spede ja Lasse pelasivat vuosia muissa ympyröissä kun sieltä tuli paremmin hilloa. Pikukin lähti yrittämään änäriin vasta sitten kun sai taloudellisesti riittävän hyvän sopparin. Kosijoitahan hänelle oli jo aiemmin ja mahdollisuus olisi ollut lähteä mutta järkisyyt sotivat vastaan.

Miljoonan mestaruuden mies, Kärppäikoni, Mikkolakin lähti kesällä Lukkoon kun Kärpistä ei enää irronnut kunnollista sopparia.

Väitän että noin 99 % jääkiekkoilijoista tekee ne sopparinsa lopulta järkisyistä ja vain 1 % oudot linnut jollakin muilla perustein. Näistäkin yhdestä prosentista iso osa on lopulta niitä jotka ovat jo uransa aikana rahastaneet niin paljon ettei enää ole niin väliä vaikka vetäisikin fiiliksen mukaan nimen paperiin.

Lätkä on pelaajille loppujen lopuksi vain työtä. Täällä Jatkoajassakin taitaa käyttäjät olla isolta osin työelämässä. Käsi ylös, kuinka moni on mennyt nykyiseen työpaikkaanne jostain muusta syystä kuin järkisyistä? Tai kuinka moni on ylipäänsä elämänsä aikana ottanut mitään työpaikkaa vastaan muista syistä kuin järkisyistä?

Miksi lätkän pelaajat olisivat yhtään erilaisia? Ei ne ole, vaikka niin taitaa joku luullakin. Valmentajia on kahdenlaisia, niitä jotka ovat saaneet potkut ja niitä jotka tulevat saamaan potkut. Pelaajiakin on oikeastaan vain kahdenlaisia. Niitä jotka ovat vaihtaneet seuraa ja niitä jotka tulevat vaihtamaan seuraa. Yksi Pasi Peltonen miljoonasta sitten vahvistaa tämän säännön.

Henk.koht en välitä vähääkään vaikka Pessi ei silloin tullutkaan Kärppiin. Kärppien tarjous ei ollut kokonaisuus huomioon ottaen paras ja sillä selvä. Pesonen on tervetullut takaisin minun Kärppiini niin kauan kun kaveri pelaa nykytasolla tai edes liigan huipputasolla.

Mitä sitten ovat ne "järkisyyt". Ne saattaa vaihdella. Joillekin se on raha, toiselle perhe, ystävät, harrastukset, kolmannelle askel eteenpäin uralla, neljännelle jotain muuta. Pelkkä "kasvattajaseura" on sen sortin markkinointipuhetta että en usko sen riittävän syyksi kuin korkeintaan sille yhden prosentin murto-osalle jos siitäkään porukasta kaikille.
 
Viimeksi muokattu:

Laitakamppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Lätkä on pelaajille loppujen lopuksi vain työtä. Täällä Jatkoajassakin taitaa käyttäjät olla isolta osin työelämässä. Käsi ylös, kuinka moni on mennyt nykyiseen työpaikkaanne jostain muusta syystä kuin järkisyistä? Tai kuinka moni on ylipäänsä elämänsä aikana ottanut mitään työpaikkaa vastaan muista syistä kuin järkisyistä?
Käsi ylhäällä. Muita kysymyksiä?

[edit:Säätöä]
 

KallesS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Real Madrid
Mitä mieltä muut olisivat KalPan Lehkosesta? Sopimus loppumassa ja tuskin jatkaa Kuopiossa ensi kaudella.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Mitä mieltä muut olisivat KalPan Lehkosesta? Sopimus loppumassa ja tuskin jatkaa Kuopiossa ensi kaudella.

Kyllä Lehkonen itselleni kelpaisi. Lahjakas kaveri kyseessä ja kuka tietää, vaikka kausi Marjamäen opissa kasvattaisi Lehkosesta NHL-pelaajan. Kovasti tuntuu muiden seurojen osalta olevan huhuja liikkeellä, mutta Kärppien osalta on hiljaista. Toivottavasti kulisseissa on jo tehty muutama kaappaus ja ensi kauden joukkueen rakennus on sitä myötä hyvällä mallilla.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitä mieltä muut olisivat KalPan Lehkosesta? Sopimus loppumassa ja tuskin jatkaa Kuopiossa ensi kaudella.
No selväähän se on että Artturi kelpaisi mutta tuskinpa tuo Ouluun eksyy. Eiköhän hänelle löydy ottajia muualtakin. Lehkosella taitaa muuten olla edessä armeijakausi joten siinäkin on yksi syy pysytellä etelän porukoissa, siellä kun on noita varuskuntia Lahden urheilukoulua myöten vähän lähempänä.
 

Jukebox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sinänsä tällaiset superlupaukset toki kiinnostaa aina, mutta aika tiukassa taitaa olla paikat ensi kauden joukkueessa. Omista lahjakkuuksista pukkaa koko ajan melkoista sälliä tyrkylle joten kolmoseen ja neloseen löytyy tarjontaa ja voi olla, että joko Donskoi tai Kemppainen on nostettava kahteen ylimpään kenttään jos meinataan pitää Oulussa. Näin pikaisesti ajatellen ensi kauden hyökkäys voisi olla jotain seuraavan tapaista:

Huml - X - Haataja
Pyörälä - X - Donskoi
Mäenalanen - Kemppainen - Junttila (/Leskinen)
Leskinen - Keränen (/Kalapudas) - Alikoski / Aho / Suoranta

Tämä nyt tosiaan vaan pikaisena hahmotelmana, mutta mielestäni tästä käy ilmi kuinka vähän paikkoja vahvistuksille on ja kuinka tosi koviin hankintoihin pitäisi olla varaa rungon täyttyessä omista kavereista. Kahden ekan ketjun sentterien tulisi täten olla ihan liigan ehdotonta huippua. Niin kiinnostava pelaaja kuin Lehkonen onkin en ymmärrä mihin hänet saisi mahtumaan. Muutenkin itseäni kyllä kiinnostaa enemmän omat lupaukset kuten Donskoi, Mäenalanen, Leskinen ja kumppanit.

E: On myös mielenkiintoista nähdä, miten Jesse Puljujärven kevät menee A-junnuissa. En tiedä onko tuossa kaikki, mutta Eliteprospects näyttää tämän kauden saldoksi viittä peliä, joissa Jesse on tehnyt ikäisekseen huikeat 5+2. Alkukausi meni siis sivussa,mutta jos kevätkausi menee tosi upeasti haluaisin antaa Puljujärvellekin mahdollisuuden lunastaa paikkansa joukkueessa. Tosi nuorihan hän toki on, mutta nämä Granlundin ja Puljujärven kaltaiset Superjunnut tuppaa pärjäämään ihmeesti isompienkin joukossa. Ajatelkaa, kaveri on vasta 15-vuotias, tässä on tulossa PELIMIES!!!
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpät
E: On myös mielenkiintoista nähdä, miten Jesse Puljujärven kevät menee A-junnuissa. En tiedä onko tuossa kaikki, mutta Eliteprospects näyttää tämän kauden saldoksi viittä peliä, joissa Jesse on tehnyt ikäisekseen huikeat 5+2. Alkukausi meni siis sivussa,mutta jos kevätkausi menee tosi upeasti haluaisin antaa Puljujärvellekin mahdollisuuden lunastaa paikkansa joukkueessa. Tosi nuorihan hän toki on, mutta nämä Granlundin ja Puljujärven kaltaiset Superjunnut tuppaa pärjäämään ihmeesti isompienkin joukossa. Ajatelkaa, kaveri on vasta 15-vuotias, tässä on tulossa PELIMIES!!!
Jos nyt annettaisi Jessen kasvaa vielä ihan suosiolla ainakin kauden verran A-junnuissa vaikka huikea talentti onkin. Ihan jo senkin takia että Kärpillä on tällä hetkellä pitkä liuta hyökkäyspään lahjakkuuksia jotka ovat kaikin puolin valmiimpia liigatasolle kuin Puljujärvi.

Mäenalanen, Leskinen, Kalapudas, Aho, Ruotsalainen jne. Sanomattakin on selvää että noin montaa junnua ei yhtä aikaa voi kokoonpanossa olla ja nämä kaikki ajavat vielä toistaiseksi Puljujärven ohi. Ja ainakin Balazs Sebok jäi vielä mainitsematta, hän ei tosin ole varsinaisesti oma junnu mutta on pelannut Kärppien junnuissa jo pari kautta.

Puljujärvi on tainnut pelata 8 ottelua A:ssa tällä kaudella tehopistein 5+6=11. Tehot on kieltämättä kovat mutta noista on 4+1 tullut yhdessä ainoassa matsissa sarjan heittopussia Jokipoikia vastaan. Kärpät voitti pelin 15-2. Tuo Jokipoikien jengi ei tasonsa puolesta edes kuuluisi tuohon sarjaan. Ottaa pataan jatkuvasti kaksinumeroisilla luvuilla.

Eihän se silti ihan mahdoton ajatuksena ole että Puljujärvi ensi kaudella esiintyisi liigassa. Jesse on -98 ikäluokkaa ja Liigassa on tällä kaudella pelannut -97 syntyneistä ainakin Lukon Aleksi Saarela.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös