Kärpät 2002-2003

  • 110 717
  • 994

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Kun muutkin joukkueet spekuloivat ensi kauden joukkueitaan niin miksäpäs ei Kärppäfanitkin, sillä se meille näin tauon aikana suotakoon!

Tässäpä minun lista jatkajista:

Korhonen
?

Kukkonen
Lehtonen
Pitkänen
Myllykoski
Lotvonen
Palomäki
Jaakola
-kanadalainen rymistelijäpakki(Sheptak)
-kiekollinen liideri, puolustuksen johtaja
-yksi oma juniori haistelemaan liigapelejä, kieltämättä nyt ei ole mitään huippulupausta näkökentässä.

Viuhkola
Koskenkorva
Pirjetä
Palsola
Joenväärä
Potaichuk
Lievers
Harjula
Juntunen
Pyörälä
Saarenheimo?
-mielellään p-amerikkalainen laituri Lieversille
-toinen p-amerikkalainen, voimakkaampi versio
-2 omaa junioria taistelemaan peliajasta(Appel, Hietaharju)

Kyllä, listasta puuttuvat Ahon ja Laukkasen nimet. Laukkasen pitäisin, jos miehellä intoa on. Aho pitäisi korvata paremmalla vaihtoehdolla, sillä liike ei riitä ja avaukset heikentyneet reilusti viime kaudesta.

Thomas ja Hamilton suuntaavat tiensä NHL-jäille, ainakin yrittämään sinne. Hamiltonille tulisi saada sellainen paperi kouraan, että palaa meille mikäli ei pelipaikkaa änäristä irtoa. Tuolloin emme tarvitsisi kuin yhden ulkopuolisen laiturin. Maalivahtitilanne on melko auki. Korhosella on sopimus, mutta onko seurajohdolla luottamusta? Thomaksen jääminen tänne olisi taivaan lahja kärppäfaneille!Hietaharjun nostaisin liigaremmiin, sillä miehellä on kokemusta miesten peleistä enemmänkin (2 kautta Mestistä). Olenkin ihmetellyt, että miksei häntä ole kokeiltu jo tällä kaudella?

Vaihtuvuus aika pieni, koska runko on ihan hyvä. Toivoisinkin, että nuo uudet vahvistukset ovat todellista huippulaatua ja heihin sijoitettaisiin rahaa tason mukaisesti. Tällaisia Davydoveja ei saa enää tulla!:o
 

super

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvissä kyttäysasemissa
Jokinen?

Mihinkäs jäi Kalajoen lahja?
Tervetuloa Poriin...
 

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ensi kausi viimeinen nykyrungolla

Olen aika pitkälle samaa mieltä K#18:n kanssa ensi kauden joukkueesta. Muutokset tähän kauteen ovat marginaalisia, mutta takuulla jotain hienosäätöä tulee ensi kauden aikana. Kärppien pitäisi pikkuhiljaa alkaa suunnittelemaan ensi kauden jälkeistä elämää; miten paikataan esim Henrik Juntusen, Joni Pitkäsen, Jussi Jokisen, Lasse Kukkosen, Mikko Lehtosen poislähdöt, NHL-sopimukset; kokeneempien Palsolan, Lieversin, Koskenkorvan, Viuhkolan jne. sopimukset; miten ajetaan sisään edustukseen 84-85-syntyneet juniorit, onko siitä suunnitelmaa jne. Valmentajakysymys on auki! Minun valmentajasuosikki ensi kaudeksi on Kari Heikkilä, Heikkilällä alkaa olla jo sen verta näyttöjä, että joku muu ratkaisu tuntuisi oudolta. Mikä on Kari Heikkilän sopimustilanne ensi kaudesta, ja mitkä ovat hänen suunnitelmansa? Se on iso kysymys.

Hamiltonin suhteen minulla on skenaario, että sitä miestä ei kannata enää kauden jälkeen Oulussa kaipailla. Hamilton on pelannut Kärpissä sinänsä ihan hyvin, mutta luulen, että samanlaisiin tehoihin olisi kyennyt moni muukin jenkki- tai nikkarivahvistus. Kun joukkueella menee hyvin, menee myös yksilöillä. Näin se sanonta kuuluu. Hamilton on hiukan hiipunut tehoissa talven edetessä – Lievers poissaolo vaikuttaa tai sitten ei -, ja hiipuu vielä entisestäänkin (Lieversin paluusta huolimatta). Veikkaan Hamiltonin kohtalon olevan Bergeronin kaltainen; runkosarjan lopussa ja playoffeissa miehen tehoista ole tietoakaan. Huom.! tässä nyt tuli ladattua pessimistisiä odotuksia Hamiltonin suhteen, mutta mikään ei olisi niin mukavaa, kuin olla tässä väärässä.

Henri Hietaharjun esille tuominen oli hyvä pointti, mutta mikä on Henrin sopimuksen tilanne? Onko hän kokonaan Kärppien mies, vai onko hän Hermeksen tai JYP:in talutusnuorassa? Tuo Henrin sopimustilanne määrää aika pitkälle sen, että suorittaako Henri liigadebyytin Kärppäpaidassa vai jossain muualla. Minulla on se käsitys, että Henri on Hermeksen sopimuspelaaja; eikö Henrin sopimuksesta ollut jotain kädenvääntöä seurojen kesken ennen kautta? Mitä olen Henrin A-junnuotteluja nähnyt, niin siellä hän menee muiden Kärppälahjakkuuksien seassa: liigadebyytti joko tällä kaudella tai heti ensi kauden alkuun on väistämätön.

Olemme vasta alkutekijöissä keskustelussa ensi kauden ja tulevaisuuden Kärppäjoukkueesta. Tässä näin alkuun muutama hajaheitto.
 
Viimeksi muokattu:

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Kyllä Jokinen kärppiin jää. Minun käsittääkseni Jokisen sopimus uusittiin syksyllä.

Minä en näe mitään syytä sille, miksei Thomas jatkaisi kärpissä, JOS bostonissa ei pelipaikkaa heru. Mutta mikäli Thomas ja Hamilton menetetään, niin Liversin ja Potaichukin kenttään täytyy löytää yhtä tasokas ja samat ominaisuudet omaava laituri.

Kakkoskenttään minä haluaisin Palsolan ja Pirjetän keskellä Esa Pirneksen tapparasta. Essi oli ilmeisesti viime kesänä tulossa kärppiin, mutta seurajohto tyri asian jollain käsittämättömällä tavalla.

Kolmoskenttään tarvitaan luultavasti yksi laituri, koska minä luulen, että Jari Laukkanen lopettaa uransa tämän kauden jälkeen. Viuhkola ja Koskenkorva jatkakoon siinä. Uusi laituri voisi olla joku uusi vahvistus tai sitten Jussi Jokinen.

Neloskenttään minä hankkisin sentterin ja laidoilla peluuttaisin näitä jotka ovat pelanneet siinä tänä vuonnakin. Mahdollisten loukkaantumisten tullessa tästä kentästä voisi nostaa pelaajia ylemmäs ja tähän kenttään nostaa pelaajia a-junnuista.

Joten hyökkäys voisi olla tällainen:
1. Kenttä
Hamilton/ulkomaalainen vahvistus - Livers - Potaichuk

2. Kenttä
Palsola - Pirnes - Pirjetä

3. Kenttä
Koskenkorva - Viuhkola - Vahvistus/Jokinen

4. Kenttä
Saarenheimo - Vahvistus - joku a-junnu

Puollustusta en ala sen tarkemmin kommentoimaan. Aho ehkä lopettaa, ja muutenkin sinne voisi hommata 1-2 vahvistusta (2 jos aho lopettaa). Toisen pakin pitäisi olla iso ja ruma, fyysinen pakki joka pelaa takuu varmaa puollustus peliä. Toinen voisi olla tasainen, hyviin ja nopeisiin avauksiin kykenevä pakki. Tällaisen pakin tarvitsisi ehdottomasti 1 kentän pakistoon avaamaan nopeasti hyökkäyksiä.

Maalivahti osastolla olisin IKIONNELLINEN jos Tim Thomas jatkaisi. Korhonen jatkaa automaattisesti, mutta mikäli Thomas ei jatka, tarvitaan tasokas maalivahti - luultavasti ulkomailta.

Valmennuksessa jatkanee Heikkilä - Ruotsalainen. Mieluiten näkisin niin, että kärpillä on 2 ykkösvalmentajaa, joten Ruotsalaisen vastuukin olisi kova. Voi olla sitä kyllä nyt jo. Maalivahti valmennukseen täytyy saada uusi mies Hillin tilalle, jos kärpät meinaa joskus edes tuottaa hyviä maalivahteja.
 

kimmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, FC Barcelona
Meille kelpaa kyllä Viuhkola, jos meinaatte sen kolmosketjuun laittaa. Saisi pommin varmasti vähintään kakkosketjun sentterin paikan ja huippulaiturit (Chlubna, Vostrak jos jäävät, muuten heidän korvaajansa), jos tulisi JYPiin.

Henkilökohtaisesti pidän Jari Viuhkolan pelitavasta aivan älyttömän paljon. Vaikka en juuri muiden joukkueiden pelaajista perustakkaan, Jari Viuhkola on pistänyt tosi räikeästi silmään aina Kärppä-matseissa. Siinä teillä on tulevaisuuden huippusentteri.


Jari Jyppiin!!!
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Dementia..

On ikävä sairaus jos iskee vielä alle 30-kymppisenä! Jokinenhan tuosta jatkajien listasta jäi puuttumaan, Jussi taisi tekaista 3:n vuoden jatkon muutama kuukausi sitten!

Thomas ei tietojeni mukaan ole missään nimessä jäämässä Ouluun, käymässä vain loppukauden ajan. Jos ei saa paikka Bostonissa niin sitten siirtyy muuhun NHL-seuraan. Seuraava vaihtoehto on sitten joku eurooppalainen kovaa palkkaa maksava seura, mikä ei tunnetusti ole Kärpät. Liigan parhaasta maalivahdista on nimittäin kiinnostunut melko moni joukkue ja Kärpät ei tule siitä taistosta voittajana.

Myös minulla oli tietyt pelaajat jo valmiiksi katsottuna poistuvien tilalle, mutta kumpaakaan ei tänne tulla saamaan. Niin Esa Pirneksellä kuin Jouni Loposellakin on sopimukset voimassa ensi kaudeksi, Loposella jopa kevääseen 2005 asti. Siinä olisi ollut kaksi vuorenvarmaa ykköskentän miestä, mutta he ovat ratkaisunsa tehneet. Etenkin kismittää tuo Loposen sopimuksen pidentäminen, sillä hän olisi ollut ideaalivaihtoehto Ahon tilalle!

Valmennuksessa ei ole tulossa muutoksia, Kake ja Reksa on osoittautunut hyväksi pariksi. Heidän pelifilosofiansa sopii kaiketi todella hyvin yhteen, sillä etenkin vuotanut oma pää on saatu tilkittyä.

Joukkueeseen kaipaisin viime kesän tapaan lisää voimaa ja kovuutta, siksi olisin mielelläni ottamassa esim. Sheptakin remmiin. Kärpillä on suurimmat vaikeudet selkeästi kookkaampaa vastustajaa vastaan, sillä voima ei tahdo riittää. Se on suurin ongelma myös tänä keväänä, oikeastaan ainut mieleen tuleva.

Kaiken kaikkiaan Kärpillä on ensi kauttakin ajatellen asiat melko hyvin uunissa, vaikka sopimukset Palsolan, Joenväärän yms. kanssa olisi syytä tehdä ennen kauden päättymistä. Käyrä näyttää tulevaisuudessa edelleen ylöspäin, kunhan saadaan varmistettua paikkamme pysyvänä pudotuspelijoukkueena!
 

hermano

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät. Kiekko-Laser.
jari, hapa ja muut

Kimmo, muualla voi olla toisin, mutta Kärpissä äijät kolmoskentässä eivät perinteisestikään ole äijiä "vain" kolmoskentässä. Esim. nykyinen kolmosvitja on tämä ulkomaan elävien mafiaketju (tai kunhan äijät nyt paranisivat). Viimeisenä divarikautenakin kolmosvitjan sentterinä oli yksi parhaista, Fandul. Pikusta tulee tosiaankin ainakin kova liigajyrä, jos nyt ei siivet sinne Chicagoon asti kantaisikaan. Kyllä hänet täällä halutaan pitää.

Tässä talven aikana Aho radiossa kertoi että aikoo jatkaa pelaamista vielä tämänkin kauden jälkeen. Sitähän ei tietty tiedä onko seura Kärpät vai joku muu. Esim. Ruotsin divarissahan mies on jo aiemminkin käynyt.
 

rtvaix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Divari

Joo ...

Kunnioitan Kärppien politiikkaa piste.

Kärpät ei osta kesken kautta, vaan nostaa junnuja piste.

Kärpät on rautaa ja jokrut on munaton tässä asiassa piste.
 

xps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit (silloin ennen.. ja taas kerran)
Re: Divari

Viestin lähetti rtvaix
Joo ...

Kunnioitan Kärppien politiikkaa piste.

Kärpät ei osta kesken kautta, vaan nostaa junnuja piste.

Kärpät on rautaa ja jokrut on munaton tässä asiassa piste.

Joo...

Mitäs ovat tämän kauden hankinnat Thomas ja Hamilton?Taisivat tulla kesken kauden,vai mitä?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Isoja ja rumia peruspakkeja tarvitsee joukkue kuin joukkue noin 1-3 kpl, Kärpissä ei ole nyt ollenkaan. Siispä tehkää palvelus ja ostakaa meiltä slovakki Jan Kobezda, joka ei ole pelannut ollenkaan tällä kaudella. Iso, vahva, ihan Paavo M. Petäjän pikkubroidin näköinen ja osaa vähän pelatakin.
 

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Lisää hajaheittoja

Niin, jotenkin niin kuin muut kirjoittajat ovat kertoneet, niin aika levollisin mielin voi ensi kauteen lähteä. Timmy Thomas lähtee pois – se on ilmeistä, vaikka en taustoja sen koommin tiedäkään. Timmy pitää paikata; Timmyn tämän kauden peluuttamisella on pahimmoilleen nollattu Markus Korhonen (itseluottamus ja katsojien luottamus on mennyt). Vaikea uskoa, että Markus on ensi kaudella Kärppien ykkösmaalivahti. Kärpät paikkaa Timmyn lähdön, eikä Korhosen kuvioista ole sen koommin minkään sortin käsitystä. Eli molariosasto menee uusiksi, mutta se on ainoa osasto joka menee totaalisesti uusjakoon. Kukaan muu ei ole niin tähdellinen Kärpille kuin Timmy Thomas (sen jälkeen kun Andrei teki kolmen kauden jatkosopimuksen).

Toinen juttu on se, että pitää kehittyä koko ajan entisestä. Myös Kärppien. Oli menetykset tämän kauden joukkueeseen mitkä tahansa, ne pitää paikata. Plus sitten vielä vahvistaa vähän joukkuetta. Todennäköisesti Kärpät ajattelee, että mikäli paperilla kyetään osoittamaan vahvistumista, niin se riittää. Vähän samoin kuin viime keväällä/kesänä tähän kauteen lähdettäessä. Kärpät vahvistaa pikkaisen joukkuetta, ja seura on taas kiinni visioissaan ja strategioissaan. Nimistä, että ketkä lähtee-ketkä tulee, on todella vaikea sanoa mitään. Joka tapauksessa, Kärppien on kyettävä osoittamaan vahvistumista. K#18 toi esille, että joukkueeseen pitää saada kovuutta lisää; mielenkiintoista on nähdä, että tuleeko sitä kovuutta. Ei tullut viime keväänä/kesänä; kovuus korvataan Kärpissä näköjään taistelutahdolla ja tiukalla viisikkopelaamisella. Kovuutta; kokoa ja näköä, saisi kuitenkin Kärppiin tulla. (Heh, onkohan se slovakki Jan Kobezda todellakin hyvä?)

Heikkilä-Ruotsalainen-kaksikon jatkaminen on ilmeistä (vaikka en taustoja sen koommin tiedäkään jne.). Herrojen sopimusta ei ole julkaistu, mutta ihmeelliseltä tunnustaisi mikäli sopimusta ei tulisi. Kärpille kaksikko on turvallinen ja luetettava; tiedetään mitä saadaan. Vastaavasti H&R-kaksikolle Kärpät edustaa pitkäjännitteisyyttä (jota valmentajat seurajohdossa ylipäätään arvostaa), ja hyviä taloudellisia resursseja. H&R ovat valmentajauransa alussa; missä nämä “nuoret” valmentajat saavat näin hyvän mahdollisuuden? Seuralla on tarvittaessa rahaa hommata kokeneita ja hyviä pelaajia; seuralla on hyvät omat juniorit, joista voi nousta tulevaisuuden reksaruotsalaisia jne. Kärpät on H&R-kaksikolle sellainen tutkimuslaboratorio, jossa tämä kaksikko voi huoletta kokeilla oman kiekkoteoriansa käytännöllisyyttä. Noille miehille ei löydy mistään muualta vastaavaa tai parempaa mahdollisuutta. Siinä on kaksikolla hyvä antaa (ja jatkaa) hyviä näyttöjä oman tulevaisuuden varalle.

Nyt on mennyt kaksi kautta siten, että viime kaudella nostettiin liigaan divarissa pärjänneitä junnuja (kuten Viuhkola, Koskenkorva, Lehtonen, Kukkonen), ja tällä kaudella on ollut sitten kyseessä tämä –83 syntynyt (ja loput sitä vanhemmat) ikäryhmä. Mielenkiintoista on nähdä, että mikä on ensi vuoden tilanne. Jatkaako Kärpät ja Kärppien edustusjoukkue –83 syntyneiden “kimpussa”, vai otetaanko juniorimyllystä uusia potilaita edustusjoukkueen rumbaan? Mitä tapahtuu vuoden sisällä herroille Henrik Juntunen, Henri Hietaharju ja Juho Appel; mitä tapahtuu kahden vuoden sisällä herralle nimeltä Mikko Alikoski? Näin vain muutamia mainitakseni; onko noille pojille varattuna mitään suunnitelmaa. Mielestäni nyt pitää huolehtia ennemmin omien tulevaisuuden lupauksien näkymistä täällä Kärpissä ja Oulussa, kuin haaveilla takaisin jo täältä lähteineitä kasvatteja (niillä pojilla on jo oma elämä liiga-Suomessa).

Minulla on huoli, että kun tähän asti on edetty pitkäjännitteisesti ja omia junioreita esille tuoden, niin riittääkö samaa pitkäjännitteisyyttä myös tulevaisuudessa. Loppuuko seurajohdolta puhti? Edellä mainitsemani juniorit (Juntunen, Hietaharju, Appel, Alikoski etc.) kaipaavat samaa pitkäjännitteisyyttä pinnalle päästäkseen, mitä ovat saaneet (Viuhkola, Koskenkorva, Lehtonen, Kukkonen) vastaavassa tilanteessa. Nyt näämme onko Kärpät seurana siihen valmiita. Paljon on aiemmin puhuttu, paljon on tehty junioreiden eteen. Puheita, ja ennenkaikkea, tekoja vaaditaan tulevaisuudessakin junioreiden ylösnostamiseen. Millaisen Kärppäjoukkueen näämme sitten, jos/kun Ouluun saadaan uusi ja hieno halli. Itse haluaisin, että nykyisen kaltaisen, uusilla nimillä höystetyn. Kumpaan Kärppien seurajohdon energia menee: hallihankkeeseen vai juniorikasvatukseen? Itse toivon, että molemmat projektit etenevät yhtä vinhaan, ja että molempiin panostetaan.
 

puusilmä

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-liiga, Pelsut, Tuomarit
Kärpillä on positiivinen ongelma käsissään. Laadukas juniorityö tuottaa liian paljon liigakelpoisia pelimiehiä juniorimyllynsä kautta, eikä voi mitenkään sitoa kaikia pelaajia omaan liekaansa. Parin viime kauden aikana on nostettu nuoria liigaan vauhdilla joka hirvittää etelän miestä.

Kärppäkeskustelijat tuntuvat kuitenkin haluavan enemmän; isompia, vahvempia, nopeampia ; siis vahvistuksia! Omat pojat eivät siis kriittiselle yleisölle kelpaa. Tavallinen kiekkoniilo kaipaa isoja nimiä ja menestystä; ja poikaset eivät täytä kiekonkuluttajan toiveita. Vai käykö teillä Oulussa hallintäyteinen yleisö seuraamassa A-junioreiden SM-sarjaa?

Kärpät on eittämättä hoitanut asiat tyylikkäästi. Joukkue on kasvattanut nipun pelimiehiä, joista osa nostaa kytkintä suurempien haasteiden perään. Rahaa on jotta taskut repee eli hankkikaa vahvistuksia huutaa oululaisyleisö. Ykköskenttä siis täytetään ulkolaisilla. Maaliin mieluiten kanukkiveska, kakkoskenttä täytetään vanhoilla omilla konkareilla, kolmoskenttään pari uutta kokenutta paluumuuttajaa ja muuta konkaria ja neloseen sinne pari kolme junnua! Ai niin niitä nuoria taisi olla jäällä tällä kaudella eräässä liigaottelussa kymmenen 80-luvulla syntynyttä. Eli jokin mättää yhtälössä.

Summa summarum. Kärppien on pakko päästää/pelaajan on pakko lähteä Kärpistä päästääkseen pelaamaa liigaa tulevaisuudessa. Keskimäärin liigapelaajan ura kestaa vuosia eli junnumyllyn jauhaessa uusia pelimiehiä lisää vuosi toisensa jälkeen kaikki eivät koskaan saa mahdollisuutta Oulussa. Kärpäthän toki hyötyvät tästä rahallisesti kasvattajan ominaisuudessa. Jos olisin kärppäjunnu niin katselisin maailmaa avoimin silmin ja tarttuisin muualta tarjottavaan pelipaikkaa hanakasti. Näyttömahdollisuuden saaminen Kärpistä taitaa tulevaisuudessa olla lujilla.
 

railwayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät (& Devils)
puusilmä, olen pistänyt merkille saman piirteen oululaisissa kiekkokanattajissa. Kun omia junnuja oli kokoonpanossa ennätysmäärä, niin nämä nuoret venyttivät tappiottomien otteluiden putken seuran historian pisimmäksi. Siitä huolimatta varsin monet kaipasivat vahvistuksia. Minä en ymmärrä miksi Kärppä-kannattajat ei Kärppä-kasvatteihin luota. Vielä enemmän minä ihmettelen tuota kannattamista ylipäätään, kun seuran pelaajat ei tunnu kelpaavan sitten millään.

Vielä kompastelee katsomoissa meitä kärsivällisiä pitkän linjan kannattajia, joille kelpaa verkkasempikin kehitys, jos se tulee omien pelaajien kasvun kautta. Mestaruuksille ja mitaleille minä annan piut paut, vain oululainen osaaminen ja pelaamisen ilo kiinnostaa, samoin kuin rakkaan lajin kehitys.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Viestin lähetti railwayman
puusilmä, olen pistänyt merkille saman piirteen oululaisissa kiekkokanattajissa. Kun omia junnuja oli kokoonpanossa ennätysmäärä, niin nämä nuoret venyttivät tappiottomien otteluiden putken seuran historian pisimmäksi. Siitä huolimatta varsin monet kaipasivat vahvistuksia. Minä en ymmärrä miksi Kärppä-kannattajat ei Kärppä-kasvatteihin luota. Vielä enemmän minä ihmettelen tuota kannattamista ylipäätään, kun seuran pelaajat ei tunnu kelpaavan sitten millään.

Vielä kompastelee katsomoissa meitä kärsivällisiä pitkän linjan kannattajia, joille kelpaa verkkasempikin kehitys, jos se tulee omien pelaajien kasvun kautta. Mestaruuksille ja mitaleille minä annan piut paut, vain oululainen osaaminen ja pelaamisen ilo kiinnostaa, samoin kuin rakkaan lajin kehitys.

Railwayman tuossa ylempänä on täysin oikeassa. Vaikka itsekin toivoin vahvistuksia en kokenut sitä missään nimessä epäluottamuslauseena omille junioreille. Realistisesti olen sitä mieltä, että ilman Andreita ja Brettiä Kärppien tie tyssää ensimmäiselle kierrokselle, sillä tällä kaksikolla on päävastuu maalienteosta ja ylivoimasta. Onneksi kaksikon pitäisi olla pelikunnossa reilusti ennen pudotuspelien alkua!

Kärpät on tienhaarassa, jossa sen täytyy ruveta valitsemaan junioreistaan todelliset lahjakkuudet, joille tarjotaan vastuuta ja peliaikaa. Vaikka omaamme valtakunnan parhaat juniorit ei jokaiselle löydy paikkaa, se on raaka totuus. Minä mielellään näkisin vaikka joukkueellisen omia kasvatteja, mutta en usko sen riittävän menestykseen. Kärpät ei ole kehityksessä mukana, jos se rupeaa joka kevät paikkaamaan lähtijät omilla junioreilla. Jotta pysyisimme aivan terävimmässä kärjessä kiinni tarvitsemme joka kevät 2-4 huippuvahvistusta tukemaan näiden junireiden nousua liigan tähtitaivaalle.

Viimeisten viiden vuoden aikana on meininki selvästi parantunut. Suhteet nuoriin lupauksiin ollaan saatu kohdalleen, eikä monellakaan ole enää halua lähteä etelään. Ei ainakaan niillä, joille on luvassa peliaikaa liigaremmin mukana. Kahden viimeisen kauden aikana muistaa mieleen kolme tapausta, jotka ovat lähteneet peliajan perässä muualle: Lukon kaksikko Piekkola-Purontakanen sekä Harri Korpela. Jokaiselle pelaajalle oli heidän oman kehityksensä kannalta paras ratkaisu siirtyä muualle, sillä peliaikaa ei olisi ollut kovinkaan paljoa luvassa.

Muistellaanpa positiivisiakin asioita: Mikko Lehtonen oli 3 vuotta sitten lopettamassa jääkiekon pelaamisen, kun ikäraja A-junioreissa tuli eteen. Peliaikaa ei ollut tullut kuin harjoitusotteluissa, mutta Juhani Tamminen halusi antaa vielä yhden mahdollisuuden. Muistini mukaan "Lelu" oli ainut juniori, joka nostettiin tuona vuonnna joukkueeseen. Ja katsoppas missä mies on nyt!
 

railwayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät (& Devils)
K#18, mitä sen on väliä vaikka Kärpät ensimmäisellä kierroksella tippuukin? Jos näin käy, niin minä hyväksyn sen tapahtuneena tosiasiana ja jatkan kannustamista sitten ensi kaudella, sikäli mikäli aikaa ja resursseja moiseen vielä riittää. Minulle mitali, minkä joukkue asetti tavoitteekseen on yhdentekevä asia, siihen ei minun kannatus lopu, vaikka tämä tavoite jäisikin saavuttamatta. Seurana (eli organissationa) Kärpät on ymmärtääkseni asettanut pudotuspelipaikan ja jos kotiedusta taistellaan, niin tavoite on minun silmissä saavutettu. Todellinen tavoite on minun silmissä edessä vasta tulevilla kausilla.

Olen jo pitkään puhunut kestävän kehityksen puolesta, missä joukkueen eteenpäinmeno tapahtuisi nimenomaan joukkueen sisäisen kehityksen (niin yksilöinä kuin joukkueenakin) kautta. Toisin sanoen odotan Kärppien kasvattavan menestyjät näistä omista lahjakkuuksista, eikä niinkään hankkimalla niitä organisaation ulkopuolelta. Tästä huolimatta hyväksyn vahvistukset tietyiltä osin, lähinnä sellaisia pelaajia, joita omista ei löydy. Yksinkertaisesti sanottuna toivon vahvistusten olevan varsin fyysisiä pelaajia, joiden ei välttämättä tarvitse olla mitään vauhtiveikkoja luistimilla, sitä meiltä löytyy omasta takaa ihan riittävästi. Näin ollen esimerkiksi Hamilton on minun silmissä aivan käsittämätön hankinta. Kieltämättä Hamilton on Kärppiin mainiosti sopiva pelimies, mutta pelaajana hän ei tuo kokoonpanoon oikeastaan mitään sellaista, mitä siellä ei olisi jo ennestään. Minä sanoisin ennemminkin Hamiltonin olevan lähinnä täydennysmies kuin vahvistus. Sama pätee jokseenkin hyvin Lieversiin ja Potaichukiin, samanlaisia pelaajia meillä on ennestäänkin, joskaan ei ehkä aivan yhtä taitavia, kokeneita ja rutinoituneita. Thomas on selkeä vahvistus, joten hänestä ei tarvitse sanoa sen enempää.

Minusta Kärppien joukkueen runko ei ole vielä valmis menestymään. Puolustus on minusta vielä liian nuori, jotta sitä voisi vakavasti pitää yhtä hyvänä kuin liigan kärkijoukkueilla. Samoin meidän hyökkäys ei vastaa liigan huippu-seurojen vastaavaa. Pelkän maalivahtipelinkään varaan ei voi mitalitoiveita jättää. Kuitenkin meidän nuori joukkue kasvaa jatkuvasti. Jo nyt haastamme kärkiseuroja ja jokainen voi kuvitella kuinka hyväksi meidän nuori puolustus parin vuoden sisällä kehittyy. Sama pätee pitkälti myös hyökkäykseen, siellä on useita parikymppisiä pelaajia, jotka jo nyt pelaavat kelpo miesten lailla. Hyökkäyskin vain kehittyy ajan myötä ja ilman ensimmäistäkään vahvistusta.

Suurimpana ongelmana tulevaisuuden suhteen pidän maalivahti-osastoa. Korhosen pitäminen puhtaana luukkumiehenä voi olla perusteltua lyhyellä aikavälillä, mutta jo ensi kautta ajatellen moinen toiminta on suorastaan järjetöntä. Korhonen on kuitenkin vielä kehittyvä vahti, joka on kehittynyt Kärppien maalivahtivalmennuksesta huolimatta, sekin kertoo jo jotain. Korhonen on Kärpissä ollut parhaimmillaan tärkeissä peleissä, joissa keskittyminen otteluihin korostuu. Korhosen ailahtelevaisuus onkin tullut esille otteluruuhkissa ja osaltaan siksi ettei ennen Thomasta Kärpillä ollut tarpeeksi tasokasta kakkosmaalivahtia, jolloin Korhosta peluutettiin mahdollisimman paljon. Samoin Korhonen on saanut niskoilleen nuoren puolustuksen tekemät virheet. Tästä syntipukki-ajattelusta toivoisin monen pääsevän irti, sillä joskus tappiot tulee siksi kun vastustaja on yksinkertaisesti parempi. Ei siihen aina tarvita erotuomareita tai maalivahtia tai yksittäistä veteraanipakkia, joiden piikkiin kaikki kaadetaan. Moisessa toiminnassa kannattajakin menee riman yli siitä missä se on matalimmillaan.

Varsin usein Kärppiä on kutsuttu divarijengiksi, mikä on toisaalta passeli nimitys, sillä varsin moni nykyisenkin joukkueen pelaajista oli Kärppiä liigaan nostamassa. Toista kauttaan liigatasolla pelaava joukkue menee pleijareihin ja pyrkiipä vielä saavuttamaan jopa kotiedun, se on muuten varsin huikea suoritus, varsinkin kun joukkueeseen ei olla satsattu hirveästi vahvistusten muodossa. Tämä joukkue on vain kasvanut menestymään, varsin katkerienkin tappioiden kautta. Miksi siis pitäisi lähteä muuttamaan konseptia joka toimii, joskin hieman kärsivällisyyttä kannattajilta vaatien. Kävi pudotuspeleissä miten tahansa, niin me olemme siltikin aikataulussa, itse asiassa jopa sitä edellä, joten pinoisiin pettymyksiinkin pitäisi olla varaa.

Ensi kauden kokoonpanoon en toivo muutoksia, mutta niitä varmaankin tulee jonkun verran. Nuoret pelaajat uhkaa viedä pelipaikan eräiltä veteraaneilta, mutta minusta kilpailu pelipaikoista on vain terveellistä, varsinkin kun se tulee junioreiden kehittymisen kautta. Thomasin mahdollinen lähtö aiheuttaa uuden maalivahdin hankkimisen, kun Korhosenkin kehitystä lähinnä jarrutetaan, tämä kielii siitä ettei maalivahtipeluutus ole täällä vaatimusten mukaisella tasolla. Hommaisivat kesän aikana Urpo Ylösen pitäämään pari luentoa maalivahtien valmennuksesta ja peluutuksesta, niin jotain oppia voisi jäädä tännekin päin Suomea.

Summattuna voisi sanoa Kärppien asioiden olevan hyvällä tolalla. Parannettavaa toki on, mutta liigatason toimintaa opitaan koko ajan, myös konttorin puolella. Liigakiekkoilua tuli odoteltua alun toista vuosikymmentä, joten parin vuoden odotus metallien ja mitallien suhteen on jokseenkin lasten leikkiä, eikä sitä näin paappakannattajana enää kiirettä mihinkään olekaan. Sitä paitsi aiemmin jo sanoin, että piut paut metalleille, sillä niitäkin tärkeämpää on se ilo, mitä itse peleistä itselle jää, kunhan vain nuo Helsingin herrat osaisivat tehdä sellaisia päätöksiä että laji säilyttää mielekkyytensä.
 

Jantse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Eräs puukonveljeksistä tämänkin kiteytti

Tuossa eteläisen naapurimaamme rannikolla lilluessamme asiasta käytiin erittäin syväluotaava keskustelu.

Koska Kärpät ei tule missään tapauksessa tule KH:n alaisuudessa voittamaan Suomen Mesteruutta, olisi erittäin yksinkertainen ja toimiva ratkaisu poistaa kaikki ulkomaalaiset sekä muut vierastyöläiset joukkueesta.

Omat pojat projektilla seuraavan oikean päävalmentajan tuloon saakka eteneminen olisi sekä taloudellisesti että urheilullisesti kannattavaa.

Kun Kärpät jossain vaiheessa saa peräsimeensä pitkästä aikaa oikean valmentajan, kirstun pohjalla olisi muutama euro oikeiden pelaajienkin palkkaamiseen. Ja 28 SM-liigan ottelua pelannut nuori on pelaajamarkkinoilla huomattavasti tuottavampi objekti kuin pelkästän juniorisarjoja kahlannut räkänokka.

Mikäli ulkomaalaisia pelaajia olisi jostain syystä hankitava, niin ainoa oikea tapa toimia on ála Tim Thomas. Maksetaan asunto ja ruoka, ei muuta. Autoetua ei tarvita, sillä oikea vahvistus hankkii omilla esityksillään kuukauden pelaaja tittelin koko kauden ajaksi.

Helppoa vai mitä ?
 

Jantse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
HYÖKKÄÄJÄT

Koskenkorva - Viuhkola - Appel (83)

Joenväärä - Palsola - Jokinen (83)

Saarenheimo (82) - Pirjetä - Juntunen (83)

Mustonen (82) - Pyörälä - Pesonen (82)

Haataja (82)
Hietaharju (82)
Nieminen (82)

Suurelle kansalle tuntematon Jussi Nieminen on erittäin mielenkiintoinen tapaus. Ei mikään tähtipelaaja, mutta jokin pistää silmään. Pelityyli on vakuuttanut pitkin kautta.

Juho-Tuomas Appel korvaa Laukkasen puolustavassa roolissa. Taitava maalintekijä, joka on Kärppien paras hyökkääjä nuorten SM-liigan tehotilastoissa.

Pyörälällä on pitkä sopimus, joten annetaan Mikan antaa näyttöjä loppuun saakka.

PUOLUSTAJAT

Lehtonen - Lotvonen
Pitkänen (83) - Myllykoski
Kukkonen - Palomäki
Jaakola (83)

Leinonen (83)
Södö (82)
Törnvall (83)

Veli-Antti Leinonen on nuorten Kärppien tehokkain nuorten sarjassa. Pienikokoinen, mutta muut ominaisuudet korvaavat varren puutteet.

Myllykoski on kiinni Kärpissä vielä yhden kauden. Tämän vuoksi täytyy uhrautua ja antaa hänen jatkaa joukkueessa.

MAALIVAHDIT

Thomas
Korhonen
Välitalo

Rinne (82)

Tim Thomas saa jäädä ainoaksi ulkomaalaiseksi joukkueeseen, jos vain muut puitteet antavat periksi.

Markus Korhonen on Kärppien ykkönen, mikäli yhtään ulkomaalaista ei joukkueessa pelaa. Karhu on toivottavasti imenyt itseensä kaikki Thomasin opit, jollaisista Hilli ei osaa edes uneksia.

Riku Välitalo tulee yli-ikäiseksi keväällä. Voi nousta toiseksi muhoslaiseksi SM-liigassa.

Pekka Rinne voi olla kautta aikain ensimmäinen pohjois-suomalainen huippumaalivahti.
 

railwayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät (& Devils)
Jantse, en tiedä miten olet moiseen päätynyt, mutta mainitsemasi kokoonpano miellyttää erittäin paljon minua. Itse pitäisin tuota varsin pitkälle eräänlaisena tavoitteena, johon voisi pyrkiä. Olisiko kyseessä vaikkapa kahden tai kolmen vuoden projekti, jolla tähdättäisiin menestykseen. Tuota kokoonpanoa saisi kyllä minun puolesta täydentää täsmävahvistuksilla.

Eräs Kärppien puutteista on yhteistyö-seuran puuttuminen (eli farmi). Edustuksen kehittyessä liigajoukkueena, kuilu A-nuorten ja ykkösen välillä kasvaa, jolloin siirto junioreista aikuisten peleihin tulee yhä vaikeammaksi. Muutamalle vielä A-ikäiselle pelaajalle kausi Mestistä voisi tehdä hyvää, etenkin jos pääsevät pelaamaan vähänkin vastuullisempaa roolia. Joka tapauksessa ongelma on niin sanotusti positiivinen, mutta ratkastava se on yhtä kaikki.
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Muutama näkemys

Pidempi kehityspolku on parempi kuin hätäinen ja poukkoileva säntäily. Menestymisen tähtäin on minullakin muutaman seuraavan vuoden tähtäimessä, ei välttämättä vielä tällä kaudella.

Seuran menestymistavoitteet on asetettu tälle vuosikymmenelle, joten nykyinen tilanne näyttää kohtuullisen hyvältä siinä mielessä. Jotta se mestaruus tulisi tässä aikavälissä, niin mielestäni Kärppien tulee parkkeerata pysyvästi seuraavien kausien aikana liigan kärkeen.

Se, että päästään pudotuspeleihin ja menestymisen edellytykset lepäävät suhteellisen ohkaisessa materiaalissa (jos ihmisistä voi näin puhua), ei minusta riitä. Liigan kärki on niin vahva, että siihen sakkiin päästäkseen pitää olla sellainen joukkue, joka ei halvaannu parin ykkösluokan pelimiehen poissaolosta. Samoin eväitä pitää olla jäljellä rutkasti toisellekin kierrokselle mahdollisesti jatkettaessa.

Olen samaa mieltä rwm:n kanssa siitä, että menestyvät pelaajat soisi tulevan omista pelaajista. Mutta siinä olen erimieltä, että etteikö vahvistus saisi olla samoilla ominaisuuksilla varustettuja, jos tilanne on sitä vaativa. Hamiltonin hankinnan näen siten, että miehellä on ilmiselvästi maalintekokyky, riittävä suoraviivaisuus sekä röyhkeys, joka selkeästi puuttui muilta vastaavilta pelaajilta joukkueessa. Ehdottoman oikea hankinta syksyiseen tilanteeseen.

Ei sillä ole niinkään väliä, että tuoko hankittava pelaaja lisää variaatiota pelaaja-ominaisuuksia yleisesti katsottaessa. Mitä sellaisella pelimiehellä sitten tehdään, jos se ei tuo tuloksia? Hankinnan tulisi ensisijaisesti olevan merkittävällä tavalla parempi, kuin "oma vaihtoehto".

Tärkeitä asioita ovat myös sellaiset tekijät, kuten että mies sopeutuu joukkueeseen, lunastaa ne meriitit, mitä aiemmin on hankkinut, näyttää muille esimerkkiä siitä, miten peli pyörii, auttaa joukkuetta omalla tekemisellään tehokkaasti. Käsittääkseni Hamilton täyttää kaikki nämä asiat vallan mainiosti.

Puolustuksen tilanteeseen ei ole lisättävää, se vaatii lisää aikaa kehittyäkseen sille tasolle, mitä menestymiseen vaaditaan. Maalivahtitilanne on mietityttänyt paljonkin tämän kauden aikana. Kyllähän totuus on se, että maalivahti, joka torjuu 93-94 torjuntaprosentilla on jotain muuta, mitä 91%:n mies. Kun Kärppien maalivahtivalmennus on mitä on, eli eipä juuri mitään, niin näen tilanteen jatkossakin siten, että tolppien väliin on saatava huippuveskari ykköseksi.

Korhonen ei tule nousemaan sellaiseksi maalivahdiksi ilman osaavaa maalivahtivalmennusta, tähän päätelmään olen pikkuhiljaa ruvennut taipumaan. Tämä on osa-alue, mikä olisi kyllä ehdottamasti saatava kuntoon, muuten se pysyvä parkkeeraus liigakärkeen voi jäädä toteutumatta. Korhosen kehityskelpoisuuteen kyllä uskon vielä, mutta sen takuumieheksi tarvittaisiin Jaska Sirenin tapaisen ammattilaisen valmennus.

Hyökkäyskalustossa riittää potentiaalia, joten siinä mielessä näyttää hyvältä. Esimerkkinä voisi mainita Jokisen Jussin, joka on ottanut melkoisen harppauksen tällä kaudella ja samaa voi hyvin odottaa seuraavallekin vuodelle. Jussista voi odottaa reilustikin 50 pistettä/kausi -miestä, jopa enemmänkin. Nykyisistä ulkomaalaisista Lievers taitaa olla siinä suhteessa kehityksensä huipulla, eli ei tulene sen enempään jatkossakaan pääsevän (tällä kaudellakaan). Myöskin Viuhkolan Jarille vaan lisää vastuuta, siinä on tulevaisuuden huippusentteri, Pyörälä vaatii vielä lisää aikaa, nämä muutamina poimintoina.

Siltä ei kuitenkaan voida välttyä, etteikö hyökkäyskin tarvitsisi jatkossakin hankintoja. Mielestäni se on jopa edellytys sille, että nämä Oulun omat pojat kehittyvät huipuiksi. Suunnannäyttäjää tarvitaan, sellaista tehomiestä, jonka takaa ja rinnalla voi lunastaa kannuksiaan hiukan paineettomammassa tilassa.

Eipä minullakaan ole kuitenkaan suuria huolenaiheita, ehkä tuota maalivahtitilannetta lukuunottamatta. Toivottavasti se uusi monitoimiareena saadaan Ouluun muutaman vuoden sisään, sillä kyllähän niin seura, kuin kannattajatkin tarvitsevat nykyaikaiset puitteet toiminnalleen. Samaa mieltä lienevät myös sponsoritkin.

Suunta on hyvä, mutta pari askelta pitää vielä kaikkea tekemistä parantaa.
 

railwayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät (& Devils)
SC, variaatiot ovat erittäin tärkeitä. On totta, että Hamiltonin tulon myötä peli parani ja varsin rutkasti. Kuinka paljon asiaan vaikutti muut muutokset, onkin jo tulkintakysymys, jota eri kannattajat painottavat eri tavoin. Kaikilla tekijöillä oli kuitenkin vaikutuksensa. Hamilton on kelpo pelaaja, siitä en edes halua enää väitellä, mutta kuitenkin suuri osa mihen saamasta glooriasta kuuluu ketjukavereille, jotka heräsivät pelaamaan tasollaan alkukauden horroksen jälkeen. Se mitä muut ei tunnu ollenkaan ajattelevan, on se spekulaatio, että olisiko horroksesta herääminen tapahtunut esimerkiksi Appelin tulon myötä, joka pelaajana on samantyyppinen kuin Hamilton tai sitten jonkun toisen pelaajan tulon myötä.

Ja niistä variaatioista, joita haluan korostaa. Kärpillä on omat puutteet pelissään, tietyt osa-alueet ei vain toimi oletetulla tavalla. Tämmöisestä sanoisin esimerkkinä ylivoimapelin. Kärpiltä puuttuu ylivoimasta maskimiehet. Ei ole sellaisia miehiä, joita ei vastustajan pakit pois siirtelisi. Kuvaavaa onkin, että maskina pelaa usein Joenväärä, toivottavasti minun ei tarvitse sanoa tästä sen enempää. Jos Hamiltonin sijaan Kärpät olisi hankkinut fyysisen pelaajan, niin itse uskon, että kokoonpano olisi monipuolisempi ja tätä myötä joukkueen taktiikka olisi muokattavissa monipuolisemmaksi.

Kärpät elää vauhdista ja menestyy niin kauan kuin pystyy luistelemaan vastustajan alta pois. Ongelmat tulee vastaan silloin, kun vastustajaltakin löytyy liikettä. jos vastustajalta löytyy tämän lisäksi myös voimaa ja taitoa, niin silloin Kärpät on heikoilla. Eipä silti jatkossa jahka nuoret kehittyvät, Kärpiltäkin alkaa löytyä monipuolisempia pelaajia, joilla löytyy liike, taito ja voima, mutta tähän menee vielä hieman aikaa.
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Variaatioiden reserviä tarvitaan, jatkossa varsinkin, mutta niitä omaavien pelaajien tulee kyetä toteuttamaan suotuja ominaisuuksiaan jäällä.

Tästä Appel-Hamilton spekuloinnissa on vaikea sanoa, olisiko Juho-Tuomas kyennyt herättämään nimenomaan omien suoritusten kautta esim. Lieversiä. En tunne pelaajaa, enkä tiedä hänen ominaisuuksiaan sekä pelityyliään.

Brettin herääminen on varmasti outo juttu ihan samoin, kuin se, että mies ylipäätänsä nukahti heti alkujaan. Kun ulkomaalaispelaajista puhutaan, niin silloin ovat pelissä myös muutkin asiat, esim. sama kulttuuritausta oli varmasti tärkeä juttu joukkueen jenkkien välillä. Siinä valossa erinomainen veto joukkueen johdolta, ettei tilalle otettu esim. tsekkiä, jos sellainen olisi ylipäätänsä ollutkaan saatavilla. Varmasti Brettin spiritti parani pelkästään sillä, että joukkueessa oli nyt kaveri, jonka hän ainakin tiesi entuudestaan ja tiesi hyväksi pelimieheksi.

Maskimiehistä tuli mieleeni semmoinen, että mikä estää nykyisestä pelaajistosta siirtymään yv-roolissa maskimieheksi? En minä ole niinkään vakuuttunut siitä, että sen roolin suorittamiseksi välttämättä tarvitsee olla kerrostalon kokoinen, toki sitä voimaa pitää olla. Liikkuvuus, sinnikkyys, luonne - kyllä näilläkin avuilla siinä roolissa voi pärjätä, vai?

Eikö sellaista sitten todella tällä hetkellä löydy? Voihan se näin olla. Vai onko kyse Heikkilän taktiikkapuolen heikkoudesta, ettei määritä useampaa kaveria siihen hommaan? Minä en niin hyvin pelaajien ominaisuuksia tunne, että voisin ehdottomasti sanoa, etteikö kukaan tällähetkellä tähän hommaan kykenisi.

Tuota "voima" -termiä olen itsekseni miettinyt, että mitä se itseasiassa on? Onko se fyysistä voimaa, vai kenties jotakin muutakin? Jos se on fysiikkaa, niin sitten siinä ei ole mitään ongelmaa, koska sitähän voi aina kehittää.

Voima voi olla myös pelinlukua, teräviä syöttöjä, oikein sijoittumista, terävää luistelua, suoraviivaista etenemistä, nopeaa suunnanmuutosta, taistelua siinä maalinedessä asenteen kautta...eli mielestäni se voisi olla kaikkea tätä toteutettuna fysiikan sekä pelitaktiikan kautta.

Tarvitaan lisää harjoitusta ja uskallusta toteuttaa näitä asioita, pelitaktiikan hiomista sekä vahvempaa roolittamista. Näitä ominaisuuksia ei välttämättä tarvitse tuoda joukkueeseen hankintojen kautta, mikäli vain resurssit materiaalissa riittävät ja asioita osataan kehittää valmennuksessa.
 

Foik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Bändäröin

Jantse kirjoitti: "Koska Kärpät ei tule missään tapauksessa tule KH:n alaisuudessa voittamaan Suomen Mesteruutta ... Kun Kärpät jossain vaiheessa saa peräsimeensä pitkästä aikaa oikean valmentajan..."

M.J.T. :D:D :D
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nykyporukalla vois mahdollisimman pitkään jäädä. Joukkueesta lähtenee kuitenkin joku muille maille. Ulkomaalisista Potalla on sopimus ja Lievers on antanut olla innostunut jatkmaan. Tilanne voi kuitenkin olla eri agenttien alkaessa neuvotella sopimuksia. Nuorissa Pitkänen, Jokinen jne voi myöskin tulla yllätyksiä, Etelän seurojakin voi miehet kiinnostaa, huomatkaa mm. tapaus Ruudut.

Kärpillä on kuitenkin hyvin pullat uunissa. Joukkue on menestynyt hyvin ja joukkueessa hyvä hneki. Uskon usieden pelaajien olevan halukkukkaita jatkamaan nimenomaan Kärpissä. Uskon myös divarileiman/ pelon menestömättymyydestä poistuneen myös vahvistusten osalta. Uskon, että Kärppien uskotaan olevan tulevaisuuden mestari/mitali/menestyvä joukkue junioreiden kasvaessa suurempiin saappaisiin. Tämä lisää myös kovien vahvistusten kiinnostusta joukkuetta kohti. Kaikki haluavat pelata voittavassa joukkueessa. Menestystys on kuitenkin pelin lopullinen suola.

Lopuksi joukkueesta. Toivoisin ykkösen jatkvan kokonaan(Viuhkolat pakkeineen) Ulkomaaliset ovat kaikki tervetulleita jatkamaan. Mikäli yli 3 lähtee katseltava paikkoja heti. Muuten rauhassa sopivien ilmaantuessa, ehdittään odotella, vaikka NHL:stä ylijääneitä, tyyliin Thomas. Sakke, Pirjetä, Kossu uskon jatkvan, miehety voivat hyvinkin ponnistaa maajoukkueeeseen Kärpistä. Jomi jatkanee Oulussa opiskelujensakkin vuoksi. Junnutähdet Pitkänen ja Jokinen toivoisin pidettävän. Muista voi halukkuuden mukaan päästää myös muualle kasvamaan. Myös divari yhteistyötä toivoisi tehostettava tyyliin Korpela& saarnheimo. Saarenheimo on esittänyt mukavia otteita Jukuri keikan jälkeen.

Maalivahti osastolla toivoisi tietysti Thomaksen jatkavan. Korhonen jatkaanee. Korhoselle voisi hankkia aisaparin (mikäli Thomas ei jatka) vaikka Lehdosta tai Puurulasta, Kangas ei lienee enää kiinnostunut jatkamaan. Tapparan Hovi voisi olla myös mielenkiintoihin, torjunta prosentit on vallan hurjat, mutta mies ei saa Rautakorvelta luottoa. Ei muut, kun Kärppiin ja vastuuta hiukan enemmän. Maalivahdeissa voisi tietysti myös Rinnettä kokeilla, en tiedä miehen kykyjä, mutta A onn ainkin menestynyt miehen otteilla, joten voisi omakin kaqsvatti olla ihan OK.
 

JPL

Jäsen
rwm

Tuosta farmiseurahommasta pikaseen.

Mainitse suomalainen seura, jolla on toimiva farmiyhteistyö yhden alemmalla tasolla pelaavan seuran kanssa. Käsittääkseni edes TPS ja Tuto tai Jyp ja Diskos eivät todella farmiyhteistyöstä hyödy. Muutamaan otteeseen olen tästä Junnon kanssa porissut ja ainakin minä ole vakuuttunut siitä, että tuollainen hajautettu farmiyhteistyö on paljon järkevämpää. Onhan näitä sopimuksia yritetty tehdä moneenkin suuntaan, viimeisenä Raahe Kiekko. Kärpät antoi sinne kentällisen pelaajia, mutta ei hyötynyt itse tästä mitään. Pelaajat, jotka tulivat takaisin eivät olleet kehittyneet pätkääkään.
 

Roy

Jäsen
Suuri kristallipalloni kertoi

Sisään:
Konttila, Eepi, T.Aalto ja Ton(i)

Ulos:
Hamilton, Thomas, Lievers, (Laukkanen, Aho)

Eiköhän palata asiaan keväällä, niin on helpompi sekuleerata.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Ruotsi vs USA
  • 2.44
  • 4.40
  • 2.36
Tshekki vs Suomi
  • 2.66
  • 4.20
  • 2.36
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös