Kämppäkaveri - Ongelmia vai hubaa???

  • 3 266
  • 32

Wolves

Jäsen
On pakko upata tämäkin ketju, sillä kertomus kahden insinöörin elämästä jatkuu.

Kello on paraikaa 23.54 ja kämppikseni huudattaa Gregoriania siihen tahtiin, että seinät paukkuu. Toisekseen mistä tänään avauduin jo kämppikselle, on ovien kiinni laittaminen.

Kämppikseni ilmeisesti kuvittele asuvansa yksin ja mitä ilmeisemmin Ladassa, koska siihen tahtiin ovet paukkuvat. Olin päivällä vetämässä rauhassa nokosia, kun kaveri pöläyttää kämpän ovesta sisään ja pamauttaa oven kiinni, niin että meikäläinen pomppaa sängysta kuin telkkä pöntöstä kaataen TV-tasolta stereon kaiuttimen, kelloradion ym. sälää, jota tuppasi putoilemaan.

Nimim. Rupeaa etsimään yksiötä
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minun kämppis on luonnonoikku. Minun kämppistä ei kaiken järjen mukaan pitäisi olla edes olemassa.

Minun kämppis on Savosta kotoisin oleva suomenruotsalainen jolla on paha s-vika. En ole ikinä varma, että yrittääkö se sanoa jotain vaiko vaan sylkeä lattialle.

Lisäksi se muodostaa tällaisen oudon hajukentän ympärilleen. Ollaan kamujen kanssa useasti pohdittu lähdettä tälle aromikkaalle ilmakehälle, joka lähes kansainväliseksi luokiteltavaa tuttavaamme ympäröi.

Vielä tähän on lisättävä kaverin outo taipumus kuvitella omaavansa hyvä kroppa. Sillä on huoneessaan käsipainot, joita se suuren kiljumisen kannustamana iltaisin nostelee ja kipittää sen 10 min treenin jälkeen keittiöön paidatta kokkaamaan jotain rasvaista savolaismuonaa. Tämä ruoanlaitto tapahtuu tietenkin juuri niissä asennoissa, missä ojentajan joutuu jännittämään äärimmilleen ja hauiksen pullistamaan ilmapalloksi.
Ja ei, sillä ei ole hyvä kroppa. Se on aika pullukka.

Tässähän ihan innostuu puhumaan pahaa toisesta. Eli jatketaan:

Se myöskin huutaa unissaan. Meitin huoneiden välissä on tooooodella ohut solukämppä-seinä ja siitä kuuluu läpi kaikki, alkaen toisen nenänkaivamisesta. Kaveri tosiaan kuitenkin kiljuu öisin, karjaisee semmoisia terhakoita sotahuutoja kolmen pintaan.

OffTopic:
Onko kukaan ajatellut sanonnan "puhua pahaa toisen selän takana" virheellisyyttä? Sillä jos seisot jonkun selän takana niin tällöin käytännössä olet hänen mahansa edessä. Eikö korrekti lause olisi "puhua pahaa toisen selän edessä"?
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Mun kämppis on 17-vuotias 206 cm pitkä Suomen nuorten koripallomaajoukkuen mies!! Ollaan samassa urheilulukiossa ja parhaat kaverit. Enempää en voi paljastaa, loistava jätkä!!! Tulevaisuuden tähti? Lähtee varmasti USA'han yliopistoon, siel on kovat yliopistosarjat..
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Vaimon ja lasten kämppis se vasta kumma on.
Karvainen äijä,huutaa ja mesoaa milloin mistäkin.
Muitten kyllä pitäisi olla hiljaa ja kunnolla ja palvella ja siivota.
Pahempaa kämppistä saa hakea.Seinänaapureidemme välisessä asunnossa kuuluu kyllä asuvan samanlainen apina.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Täällähän sai ihan ilon pintaan, kun lueskeli theLockin ja eläkeläisen viestejä. Kiva juttu, aioin jo lähteä kämpille.

theLock:
Kaikki savolaiset eivät ole suomenruotsalaisia sössöttäjiä. Tai en ainakaan koe itseäni sellaiseksi, eri asia sitten on se, miten ympäristö minut kokee.


Onneksi minulla on yksiö. Kämppisten kanssa en tulisi toimeen, välillä kun saa tapella itsensäkin kanssa ihan tarpeeksi.
 

Shane

Jäsen
Kaksi ensimmäistä kämppistäni olivat oikein mukavia tyyppejä. Toisen kanssa olen hyvä ystävä vieläkin, vaikka hän ei enää opiskele tai edes asu enää Jyväskylässä.


Kolmas kämppis vaikutti myös ihan mukavalta, mutta häneen en sen paremmin päässyt tutustumaan, sillä mies ei ollut asunnossaan juuri koskaan.


Neljäs kämppis olikin sitten täysin mahdoton tapaus. Egyptiläinen ei-musta-mutta-tumma-kuitenkin opiskelija, ja ihan rehellisesti täytyy sanoa, että niin vaikeaa ihmistä en ollut koskaan aiemmin tavannut (en edes armeijassa).

Kaikki alkoi jo heti toisena päivänä, kun ohimennen totesin hänelle, että "suihkun jälkeen kannattaa jättää tuo suihkuverho hetkeks auki, jotta se kuivaa vähän eikä homehdu" tai jotain vastaavaa, englanniksi siis, suomea äijä ei pahemmin osannut. No, tyypillä naksahti, ja hän huusi minulle hetken kuin hinaaja "sinä et minua määräile minun omassa asunnossani"-tyyliin, jonka jälkeen paiskasi huoneensa oven kiinni sellaisella voimalla, että laastit vain katosta ropisivat. Tämän jälkeen hän ei minulle puhunut viikkoon mitään.

Sittemmin näitä tapauksia tuli lisää, äijä hiiltyi aina, jos esim. siirsin vähän hänen kattiloitaan liedellä omaa ruoanlaittoani varten. Hirvittävä huuto jokaisesta naurettavan pienestä asiasta. Sen jälkeen sitten ovi kiinni ja TV/arabimusiikki täysille.Kuitenkin tyyppi itse sotki kuin sika, ei ikinä siivonnut, ja lainasi usean kerran luvatta omia astioitani. Näitä tarinoita voisi jatkaa loputtomiin, mutta eiköhän tämä riitä.

Tuohon musiikin ja TV:n huudattamiseen sitten hermo menikin. Lähes joka ilta TV oli AIVAN TÄYSILLÄ tuonne 01.00-01.30 asti. Kaikki esim. elokuvien repliikit kuuluivat minun puolelleni aivan selvästi. Tätä tuskaa vielä lisäsi se, että "miehen" suosikkiohjelmiin kuuluivat esim. sellaiset tosimiehen sarjat kuten "Sinkkuelämää" ja "Ally McBeal", joita katsoessaan hän sitten hihitteli ja kikatteli suureen ääneen kuin pikkutytöt. Ja jos asiasta kävi sanomassa, oli vastauksena "Fuck Off!" tms. -huuto eikä TV hiljentynyt yhtään. Ja aamulla. Viimeistään kello 07.30 alkoi tuttu meininki. Huoneen ovi auki ja arabimusiikkia eetteriin seuraavat pari tuntia (jonka mies vietti useimmiten suihkussa, äijällä kun oli tapana viettää sellaisia 1-3 tunnin "suihkusessioita". Ja voitte arvata, kuinka paljon minua vitutti odotella aamuisin vessaan pääsyä sen ajan).

Naurettavinta oli kuitenkin, että aina kun "mies" tarvitsi apua esim. jonkun suomenkielisen kaavakkeen täyttämisessä, TV/radio yhtäkkiä hiljenikin, ja tyyppi tuli muina miehinä kyselemään minulta neuvoa. Alussa häntä kyllä autoinkin (mm. pari kertaa tulostin hänen töitään omalla printterilläni, maksua vastaan toki), mutta parin viikon jälkeen sanoin hänelle hieman "valittuja sanoja" tästä tilanteesta. Hetken aikaa tuo avautuminen auttoikin, niin että Jouluun asti tilanne säilyi jotakuinkin siedettävänä. Lomalle lähtiessäni toivotin hänelle jopa hyvät joulutkin :) .

Joululoman jälkeen tilanne palasikin sitten taas "normaaliksi", tai oikeastaan jopa pahemmaksi. Muutamina öinä TV pauhasi nimittäin läpi koko yön, nukkumista tai opiskelua ei tarvinnut ajatellakaan. Heti tammikuussa menin sitten asukastoimistoon tekemään häiriövalituksen, mutta se ei juuri auttanut, koska solumme oli talon nurkkauksessa siten, että hänellä ei seinänaapureita minun lisäkseni ollut, eli siis hänen möykkäämistään ei kukaan muu kuullut. Ja kun pelkkä yhden henkilön tekemä valitus ei riitä tyypin irtisanomiseen, tein omat johtopäätökseni, ja pyysin listan vapaista asunnoista (onneksi tuohon vuodenaikaan niitä oli!).


Helmikuun alussa muutin sitten viereiseen taloon, jossa kämppiksenäni on nyt täysin vastakkainen tapaus, rento ja lupsakka 26-vuotias savolaisopiskelija. Nyt ovat asiat taas hyvin.


Että tällaista, kaikkea sitä opiskelija joutuukin kokemaan. Täytyy sanoa, että hieman rasistin tuo tapaus minusta kyllä teki. Tiedän, että yleistää ei saisi, mutta kuitenkin... Enkä yhtään ihmettele näiden afrikkalaisten ym. arabien jatkuvia sotimisia ja terroritekoja, jos he kaikki ovat samanlaisia luonteeltaan kuin tämä ex-kämppikseni.
 

laiska laita

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, FPS
Re: useampia kämppiksiä kerralla

Viestin lähetti jackie
Olen reilun puoli vuotta asustellut parin luokkakaverini ja 1-4 mustan miehen kanssa samassa solussa. Tänä aikana oli hyvinkin lähellä ettei minusta tullut ns. rasisti.. Nimellisesti kahdeksan hengen kämpässämme asui 3 valkoista ja yksi musta. Mutiaisella oli kuitenkin kavereita jotka muuttivat sisälle samalla ovenavauksella eivätkä sitten lähteneet kulumallakaan.. Tovereilla oli lievästi sanottuna kummallisia tapoja, kerralla haettiin kahden viikon ruuat kaupasta. Safkat sitten säilytettiin omassa huoneessa..voitte arvailla sitä käryn määrää joka lähti epämääräisistä muovikasseista. Lisäksi mustan maanosan veljet pitivät yleensä yöaikaan aivan saatanallista meteliä, vaikka kyllähän ääntä lähtee jos 4 miestä nukkuu yhteensä kahdessa sängyssä. Rivakka "Neekeri hiljaa´"-huuto tosin yleensä tehosi. Viimeinen niitti minun arkkuuni oli epäilyttävä videokasetti joka löytyi ruokakaapista, kyseinen tallenne sisälsi hyvin epämiellyttävää, swahilinkielistä(?) kuvamateriaalia toisilleen fyysistä rakkautta osoittavista miehistä..hyvin pian tämän jälkeen muutinkin sitten kimppaan tyttöystävän kanssa..and as the good reverend says "The rest is history." Älkää tämän jutun perusteella kuitenkaan leimatko minua ihan täysin rasistiksi ja homofoobikoks, ettehän?

Tollasen tarinan jälkeen sä voit ruveta neekereitä/homoja sarjamurhaavaksi hyypiöksi ja oikeudessa sut todetaan syyntakeettomaksi.

Siis aivan hirveää.... ihan käsittämätöntä..... Hyi helvetti, kuin sä voit elää.... varmasti näät mahtavia painajaisia...
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Hyvin se ainakin minulla toiminut,toisaalta kun on nykyiset kämppikset tuntenut jo kauan niin eihän tässä mitään suurempia ongelmia ole ollut.Täysin tuntemattomien kanssa vaikka soluun muuttamisesta olen sen verran monta kauhutarinaa kuullut ettei siihen viitsi lähteä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös