JYP-veskarit kaudella 2016–2017

  • 160 718
  • 1 019

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Vehviläiseltä helvetin hyvä peli. Sanoisin että tuossa oli sellaista maalivahtipeliä joka antaa mahdollisuuden voittaa.

Vehviläisestä tosin näki sen että luotto omiin pakkeihin on aika heikko. Tuossa voittomaalissa koettaa itse katkaista kun arvaa ettei se Saari sitä vastustajaa kuitenkaan saa ja ei se Uotila kuitenkaan omaa miestää pidä ja Niku lienee vastustajan siniviivalla hakkamaassa mailaa jäähän. Siinä missä U20-kisoissa Vehviläinen kutistui sekoilevan pakiston takana, niin eilen hän päättikin kasvaa.

Se että Vehviläinen käsittele asian torjumalla vitutuksen voimalla hyvin (väitän että tuo kermakakkutorjunta ei ollut niinkään näyttämisenhalun kuin vitutuksen aikaansaamaa) on erittäin positiivista.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vehviläiseltä helvetin hyvä peli. Sanoisin että tuossa oli sellaista maalivahtipeliä joka antaa mahdollisuuden voittaa.
...
Siinä missä U20-kisoissa Vehviläinen kutistui sekoilevan pakiston takana, niin eilen hän päättikin kasvaa.

Se että Vehviläinen käsittele asian torjumalla vitutuksen voimalla hyvin (väitän että tuo kermakakkutorjunta ei ollut niinkään näyttämisenhalun kuin vitutuksen aikaansaamaa) on erittäin positiivista.
Olen tästä erittäin samoilla linjoilla SergeiK:n kanssa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ainakin jos miettii kauden lähtökohtia niin moni oli sitä mieltä ettei Peki ole liigatasoinen ja Vehviläisellä ei kestä pää ollenkaan pelaamista. Nyt ainakin näyttää että Peki on pystynyt jopa nousemaan ykkösmaalivahdiksi tai ainakin tasaväkiseksi Vehviläisen kanssa siitä huolimatta että Vehviläinenkään ei ole varsinaisesti pettänyt tälläkaudella. Koko kauteen lähtiessä oli isoin kysymys maalivahtiosasto ja nyt näyttäisi että se saattaa olla joukkueen suurin vahvuus. Hyökkäyspeli jonka piti olla vahvinta ehkä eniten pettänyt. Toki asettaahan omat ongelmansa vielä U-20 kisat ja sen jälkeinen aika jos esim. kisat menee heikosti, sieltä voi palata kaksi hyvin pettynyttä mokea tai sitten uuden itseluottamuksen saaneena molemmat.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kangaskorte on pystynyt kyllä aika hyvin pelamaan nuo pelit mitä Ruusun ja Vehviläiseltä on jäänyt pelattavaksi mestiksessä, 5 ottelua, torjuntaprosentti 93.22%, lisäksi onnistunut tuossa yhdessä A-junnujen matsissa minkä pelannut. Saadaanko jopa tuolle kolmikolle vielä haastaja jopa tälläkaudella? ainakin jos mietitään U-20 kisojen aikaista aikaa niin miehellä saattaa silloin olla omat sanottavansa. Toki otanta on pieni, mutta ei tuo maalivahtitilanne organisaatiossa heikolta näytä. Kuitenki esimerkiksi Ruusun torjuntaprosentti on 87% 10 ottelussa jos noin vertailaan.
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se että Vehviläinen käsittele asian torjumalla vitutuksen voimalla hyvin (väitän että tuo kermakakkutorjunta ei ollut niinkään näyttämisenhalun kuin vitutuksen aikaansaamaa) on erittäin positiivista.
Positiivista juuri nyt Veinin tämänhetkiseen tilanteeseen, siis nimenomaan siinä mielessä, että saisi nyt sillä vitutuksen voimalla itseluottamuksensa kuntoon ja aiemmat demonit hätisteltyä. Liian pitkään ei kuitenkaan moinen touhu voi jatkua, sillä nykypäivän maalivahdeille aggressiivinen ja raivolla ladattu tunnetila ole kovinkaan hyvä asia. Veskarille on tärkeintä saada rauhallinen flow'n kaltainen tila, jossa satunnaiset lipsahdukset eivät tunnu missään. Esimerkkinä vaikka viime vuosien Tarkki, jolle (toisinaan luvattoman useinkin) lipsahteli helppoja vetoja, mutta erittäin usein nekin pelit voitettiin, sillä Taake ei antanut niiden häiritä. Itsensä v-käyrällä peliin lataava kassari menee helposti näiden jälkeen aivan sekaisin, ehkäpä jopa niin kävikin Veinille viime keväänä. Mutta kuten sanottu, Veinin tämänhetkiseen tilanteeseen on todellakin positiivinen asia, että pystyy muuttamaan vitutuksensa raivoisaan näyttämisen haluun ja sitä myötä itseluottamuksen palautuessa palaamaan normaaliin rauhalliseen tyyliinsä.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Liian pitkään ei kuitenkaan moinen touhu voi jatkua, sillä nykypäivän maalivahdeille aggressiivinen ja raivolla ladattu tunnetila ole kovinkaan hyvä asia. Veskarille on tärkeintä saada rauhallinen flow'n kaltainen tila, jossa satunnaiset lipsahdukset eivät tunnu missään.
Itsekin odotan Tuukka Raskin ja Jonathan Quickin kuplien puhkeavan hetkenä minä hyvänsä.

Nuo ole ikinä voittaneet mitään joka todistaa ettei tunteella pelaava veskari voi menestyä.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
En tiedä olenko minä ainoa joka ajattelee näin mutta se mitä Veini esitti edellisessä ottelussa toi mieleen ajatuksen että näinköhän psyykkinen valmennus alkaa nyt tuottaa hedelmää? Niilo on joukkueen parissa työskennellyt ja ymmärtääkseni erityisesti Veinin kanssa joten tuloksia odotettiin ennemmin tai myöhemmin.
 

Blackened

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Penguins
Itsekin odotan Tuukka Raskin ja Jonathan Quickin kuplien puhkeavan hetkenä minä hyvänsä.

Nuo ole ikinä voittaneet mitään joka todistaa ettei tunteella pelaava veskari voi menestyä.

Molemmat näistä mokeista on kyllä aika räjähdysherkkiä ajoittain, mutta veikkaisin silti, että perustilanteessa ja pelissä yleensä ovat todella rauhallisia eivätkä keskity torjumaan raivolla ladattuun tunnetilaan. Itse maalivahtina en oikein usko, että kovin moni maalivahti aggression tai raivon kautta saisi pelissä itsestään parasta, ainakaan pidemmän päälle.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tiedä olenko minä ainoa joka ajattelee näin mutta se mitä Veini esitti edellisessä ottelussa toi mieleen ajatuksen että näinköhän psyykkinen valmennus alkaa nyt tuottaa hedelmää? Niilo on joukkueen parissa työskennellyt ja ymmärtääkseni erityisesti Veinin kanssa joten tuloksia odotettiin ennemmin tai myöhemmin.

Niin tai sitten vain normaalia kehityskäyraa tulokaskauden jälkeen. Harvassa taitaa loppupeleissä olla ne maalivahdit jotka tulokaskaudella olisi vielä täysin henkisesti valmis. Onkohan noita tulokasmaalivahteja liigassa ollut ketkä on johdattanut joukkueensa pitkälle pudotuspeleissä eikä peli niihin kattunut? Varmaan jokunen on mutta harva on vielä ekalla kaudella millään osa-alueella vielä täysin valmis. Henkinen kasvu tapahtuu asteittain yleensä. Nyt varmaan U-20 kisat on se tärkein paikka ja sieltä varmasti pystyy ammentamaan paljon nyt vuoden vanhempana.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Molemmat näistä mokeista on kyllä aika räjähdysherkkiä ajoittain, mutta veikkaisin silti, että perustilanteessa ja pelissä yleensä ovat todella rauhallisia eivätkä keskity torjumaan raivolla ladattuun tunnetilaan. Itse maalivahtina en oikein usko, että kovin moni maalivahti aggression tai raivon kautta saisi pelissä itsestään parasta, ainakaan pidemmän päälle.
On eri asia torjua aggression tai raivon kautta, kuin vitutuksen voimalla, kuten tässä alunperin puhuttiin. Mielestäni tässä "vitutuksen voimassa" on mukana aina myös sitä näyttämisen halua, eikä tuo tarkoita, että työskentely tapahtuisi aggression tai raivon kautta.
 

Blackened

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Penguins
On eri asia torjua aggression tai raivon kautta, kuin vitutuksen voimalla, kuten tässä alunperin puhuttiin. Mielestäni tässä "vitutuksen voimassa" on mukana aina myös sitä näyttämisen halua, eikä tuo tarkoita, että työskentely tapahtuisi aggression tai raivon kautta.

Njoo, tää oli hyvä täsmennys, koska nyt ymmärsin vähän paremmin mitä tällä ehkä alun alkaen haettiin. Veinin tyyli on ajoittain aika näyttävä. Sanosko ilmeikäs tai jotenkin. Toki semmosta urheiluruutulisää Veini heittää jonkun verran, mutta sehän kuuluu asiaan. Ehkä se on sitä vitutuksesta kumpuavaa näyttämisen halua, hyvällä tavalla siis.

Edit:

Toivottavasti et ymmärtänyt minun viestiäni väärin, jossa siis kävin läpi Veinin päästämät maalit tällä kaudella. Tein sen juuri sen vuoksi, että monet tuntuvat väittävän, että Veini sulaa jokaisessa pelissä ja vapisee maalilla päästäen helppoja oikealta ja vasemmalta.

En käsittänyt väärin, mun mielestä tuo listaus oli oikeastaan ihan mielenkiintoinen. Aika samoilla linjoilla ollaan oltu näiden maalivahtikuvioiden suhteen.
 
Viimeksi muokattu:

low prospect

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, support KooKoo & Jokerit
Mitähän Vehviläinen mietti ekassa ja vikassa maalissa
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Minä taas kyselisin, mitä Vehviläinen mietti siinä toisessa maalissa. Kaveri liukuu kilometrikaupalla vastaan ja ylipelaa itsensä täysin ulos tilanteesta eikä Myttysen tarvitse kuin siirtää nätisti kiekko sivuun ja pistää tyhjiin.
 

Blackened

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Penguins
Minä taas kyselisin, mitä Vehviläinen mietti siinä toisessa maalissa. Kaveri liukuu kilometrikaupalla vastaan ja ylipelaa itsensä täysin ulos tilanteesta eikä Myttysen tarvitse kuin siirtää nätisti kiekko sivuun ja pistää tyhjiin.

Veini tuli liikaa vastaan siinä toisessa maalissa, mutta ei se nyt mitenkään älyttömän paljoa tullut. Veini laski, että kaveri laukoo, siinä mielessä virhearvio. Vaikka tuo ei Veiniltä ollutkaan hyvin pelattu tilanne, ei se mun mielestä ollut myöskään erityisen huonosti pelattu. Itse ehkä kysyisin miten tasakentällisillä vastustaja pääsee noin vapaasti tommoseen paikkaan. Myttynen oli ihan yksin siniviivalta lähtien ja ihan rauhassa sai tehdä ratkaisunsa. Toki tämä ei muuta tosiasiaa, että Veini ennakoi väärin, mutta kokonaisuudessaan maali ei mun mielestä mene täysin Veinin piikkiin.

Mitähän Vehviläinen mietti ekassa ja vikassa maalissa

Kolmas maali meni iteltä jotenkin ihan ohi, vaikka näin tilanteen ja hidastuksen katoin. En tiiä mitä siinä tapahtui.

Sitä vastoin se eka maali meni ihan täysin Veinin piikkiin, siitä ei ole kahta sanaa.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Sitä vastoin se eka maali meni ihan täysin Veinin piikkiin, siitä ei ole kahta sanaa.
Olin katsovani että siinä maalissa Veini oli aika pahassa maskissa muttei kyllä täysin hereilläkään sillä niin kaukaa se veto lähti että olisi ollut torjuttavissa maskista huolimatta,
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Voi Veini, Veini minkä teit...TAAS. Nyt ei kyllä hyvältä näytä valitettavasti. Aivan liian monta kertaa pettänyt polla tiukassa paikassa ja kummasti se koppikaan ei tahdo tarttua kun sitä vaadittaisiin. Kauhean paljon on tämä mies saanut anteeksi, niinkuin uran alussa pitääkin. Mutta mies on kuitenkin luottoasemassa, nyt jos koskaan kaverin pitäisi pystyä tuuraamaan Tuokkolaa.

Minusta nyt vaikuttaa kuitenkin siltä, että Veini ei vain ole tuollaisen luottamuksen arvoinen. Se on erittäin ikävä sanoa, mutta pitää se pystyä sanomaan ääneen. Tuo joukkue ei enää voi odottaa sitä puhkeamista kukkaan, että tämä päättyisi kauniisti. Veini ja JYP eivät ole nuorelle maalivahdille sopivassa suhteessa, aina kun mies saa näytön paikan, niin se tuhotaan. Mitä tällainen tekee tuollaiselle nuorelle koltiaiselle? Poikarukka, sanon minä.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Minä en kertakaikkiaan saa selvää edes ottelutallennetta kelaamalla että mitä tuossa kolmannessa maalissa kävi. Tuosta kulmasta en pistäisi Veinin syyksi. Pelaa oikein syöttöä pois ja siksi ei ole paketti kasassa. Antti Suomelalta kyllä käsittämättömän huono pelaaminen maalin edessä.

Toisen maalin vastaantuloarviointikaan ei ole siinä mielessä kuolemansynti, koska tuossa on sen verran pakkeja ympärillä että on luonnollista kuvitella ettei kalpalainen voi enää ehtiä viemään sivulle.

On helpompaa ottaa puhdasta läpiajoa kiinni kun voi ottaa arvioiden lähtökohdaksi ettei ole omia pakkeja ketkä tekevät mitään.

Mutta olihan se eka maali aivan kauhea. Vaikka taisi ottaa kimmokkeen Vainion mailasta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voi Veini, Veini minkä teit...TAAS. Nyt ei kyllä hyvältä näytä valitettavasti. Aivan liian monta kertaa pettänyt polla tiukassa paikassa ja kummasti se koppikaan ei tahdo tarttua kun sitä vaadittaisiin. Kauhean paljon on tämä mies saanut anteeksi, niinkuin uran alussa pitääkin. Mutta mies on kuitenkin luottoasemassa, nyt jos koskaan kaverin pitäisi pystyä tuuraamaan Tuokkolaa.

Minusta nyt vaikuttaa kuitenkin siltä, että Veini ei vain ole tuollaisen luottamuksen arvoinen. Se on erittäin ikävä sanoa, mutta pitää se pystyä sanomaan ääneen. Tuo joukkue ei enää voi odottaa sitä puhkeamista kukkaan, että tämä päättyisi kauniisti. Veini ja JYP eivät ole nuorelle maalivahdille sopivassa suhteessa, aina kun mies saa näytön paikan, niin se tuhotaan. Mitä tällainen tekee tuollaiselle nuorelle koltiaiselle? Poikarukka, sanon minä.
Monesko kerta tämän kauden liigapeleissä tämä oli - ja kuinka pahasti Veini nyt sitten petti? Mielestäni yksikään maaleista ei mene pahasti Veinin piikkiin, joten on varsin väärin lähteä häntä syyttämään.

Mielestäni Veini ei todellakaan ole saanut anteeksi niin paljon kuin pitäisi hänen iässään saada. Ei ainakaan kannattajien keskuudessa. Paskaa on työnnetty niskaan joka suunnalta, vaikka Veinillä on ammattilaisurallaan huomattavasti enemmän hyviä, kuin huonoja suorituksia.

Juurihan Veini pelasi jäätävän hyvän pelin viime torstaina, mutta joukkue ei antanut hänelle mitään apuja. Nyt sitten Veiniltä ei nähty maagista peliä, niin yhtäkkiä hän on syyllinen kaikkeen? Veini antoi eilenkin mahdollisuuden voittoon omalta osaltaan, mutta kun joukkue on sekaisin, niin se on sekaisin. Veini vaihdettiin pois maalilta ihan vain joukkueen herättelyn vuoksi - tai ainakin siltä se mielestäni vaikutti.

Eniten paskaa tässä Veinin niskaan tulee nyt kannattajilta, kun hänet laitetaan pääsyylliseksi otteluissa, jotka hävitään ihan muiden asioiden, kuin maalivahtipelini vuoksi.
 

inkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kotka Rankki ohutta yläpilveä
Tuokkola piti taas nollan, vaihtoaitiosta ei voi torjua. Veinin otteet vaihtelevat turhan paljon, pyysikö itsensä peräti vaihtoon?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuokkola piti taas nollan, vaihtoaitiosta ei voi torjua. Veinin otteet vaihtelevat turhan paljon, pyysikö itsensä peräti vaihtoon?
Vaihtoaitiosta ei myöskään voi maaleja päästää. Veinikin piti kolmannessa erässä nollan - oho!

Kolmas erä oli KalPan peruuttelua ja kilpparia, niin jännä homma ettei Pekillä ollut paljoa hommia ja näin ollen sai helpot nollat siitä. Kokonaista viisi torjuntaa kertyi Pekille koko erässä.

Mutta toki on helppo takavasemmalta todeta, että Peki olisi torjunut kaikki Veinin päästämät maalitkin, mutta kun ei vaan saanut edes mahdollisuutta. Ohhoijaa.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Kyllä se on itsellekin myönnettävä, että Peki on ykkösmaalivahti ja Veinin peli on hyvin epävarmaa. Veinille tulee aivan liikaa tason vaihtelua pelin sisällä
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Tuokkola piti taas nollan, vaihtoaitiosta ei voi torjua. Veinin otteet vaihtelevat turhan paljon, pyysikö itsensä peräti vaihtoon?
Spekulaatiotahan tämä on koska me emme tiedä kuka teki päätöksen maalivahdin vaihtamisesta erätauolla mutta jos Veini olisi itse pyytänyt vaihtoa niin sehän olisi joukkuepeliä parhaimmillaan. Pelaava maalivahti toteaa että nyt ei tartu kiekko niin kuin pitäisi, parempi että vaihdetaan mokea jotta joukkueella olisi mahdollisuus voittaa sen sijaan että menisi jääräpäisesti maalille imuroimaan.
 

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Spekulaatiotahan tämä on koska me emme tiedä kuka teki päätöksen maalivahdin vaihtamisesta erätauolla mutta jos Veini olisi itse pyytänyt vaihtoa niin sehän olisi joukkuepeliä parhaimmillaan. Pelaava maalivahti toteaa että nyt ei tartu kiekko niin kuin pitäisi, parempi että vaihdetaan mokea jotta joukkueella olisi mahdollisuus voittaa sen sijaan että menisi jääräpäisesti maalille imuroimaan.
Kyllähän tuo katsomoon näytti siltä, että valmennus ratkaisi asian itsenäisesti ja päätös tehtiin ennen erätaukoa. Mihinkö perustan? No vaikka siihen, että Peki jäi jälle lämmittelemään kun muut pelaajat menivät jo koppiin ja otti maskin mukaansa koppiin erätauolle. Silloin oli jo ihan selvä, että mv vaihdetaan.
 

Blackened

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Penguins
Olin katsovani että siinä maalissa Veini oli aika pahassa maskissa muttei kyllä täysin hereilläkään sillä niin kaukaa se veto lähti että olisi ollut torjuttavissa maskista huolimatta,

On totta, että se veto lähti vähän puolustajan takaa, mutta se veto lähti myös aika kaukaa ja se "maskia" tekevä puolustaja oli myös aika kaukana. Että sillä tavalla lasken helpoksi maaliksi. Ei hörppy pahimmasta päästä, mutta ei kyllä Veinikään ihan hereillä ollut. Plus se veto ei todellakaan ollut edes kova.

Vituttaa kun Veini pelannut viime aikoina tosi hyviä pelejä ja joukkue pelannut ihan perseelleen, sit eilen kun joukkue sai edes jotain aikaseksi niin Veini pelasi vähän heikosti. Jos Veini ois eilen pelannut samalla tasolla kun sen Tepsi-matsin niin täähän ois ollut komeat kolme pistettä. Vaan eipä tää jossittelu paljoa lohduta...

Kokonaisuutena mun mielestä Veini on pelannut ihan hyvin tämän alkaneen kauden. Vähän ehkä liian isoja tasonvaihteluja tulee välillä, mut jospa se siitä kokemuksen kautta somenisi.
 

inkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kotka Rankki ohutta yläpilveä
No, tästähän pääsee vaan ylöspäin. Jotain uutta pitää Ässä-matsiin kehittää - mutta hemmetti sehän huomenna Tappara Tampereella!
Pelaillaanpa vähän ajatuksella, jos olisitte virtasia, mitä kokeilisitte kun vastassa on "puolivarma" häviö? Antaapa tulla kansanviisauksia!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös