JYP-veskarit kaudella 2016–2017

  • 160 718
  • 1 019

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Ei herranjumala, sama kuin hakkaisi päätä seinään. Noh, onhan tämä nähty, että eräiden nimimerkkien kanssa täällä ei voi keskustelua käydä.
Veit vähän niinkuin sanat suustani.

Jatkaen tätä Turkulais-meemiä, niin Nelfor muistelee että hänen mielestään viime viikolla Turkulainen oli ainakin 190 senttinen vaikka useimmiten onkin huolestuttavan lyhyt.

Nelfor toki uskoo ja toivoo että Turkulainen ottaa kasvupyrähdyksensä nimenomaan JYPin paidassa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Veit vähän niinkuin sanat suustani.

Jatkaen tätä Turkulais-meemiä, niin Nelfor muistelee että hänen mielestään viime viikolla Turkulainen oli ainakin 190 senttinen vaikka useimmiten onkin huolestuttavan lyhyt.

Nelfor toki uskoo ja toivoo että Turkulainen ottaa kasvupyrähdyksensä nimenomaan JYPin paidassa.
Mikä siinä on niin vaikeaa, ettei voi asiallisesti keskustella? Mielestäni viestini tässä ketjussa ovat olleet asiasisältöisiä ja asiallisia. Niihin voi vastata myös omasta eriävästä näkökulmastaan, jos jatkaa asialinjalla. Sinä et tällä hetkellä edistä keskustelua lainkaan.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Voisiko tässä millään nähdä sellaista välimuotoa, että on päivän selvää, ettei Veini pysty kaikkein optimistisimpiin odotuksiin vastaamaan mutta on SILTI varsin lupaava nuori maalivahti? Jos nyt päivitetään odotuksia pari pykälää taaksepäin, niin saadaan selkeämpi kokonaiskuva.

Kaapo Kähkösen sensaatiostakin on vähän ilmanpaineet laskeneet. Sellaista sattuu. Työrauhaa! Kevääseen on puolisen vuotta ja välissä U20.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voisiko tässä millään nähdä sellaista välimuotoa, että on päivän selvää, ettei Veini pysty kaikkein optimistisimpiin odotuksiin vastaamaan mutta on SILTI varsin lupaava nuori maalivahti? Jos nyt päivitetään odotuksia pari pykälää taaksepäin, niin saadaan selkeämpi kokonaiskuva.

Kaapo Kähkösen sensaatiostakin on vähän ilmanpaineet laskeneet. Sellaista sattuu. Työrauhaa! Kevääseen on puolisen vuotta ja välissä U20.
Tässä on aika hyvin kiteytettynä ne omatkin ajatukseni. Toki Veinillä on edelleen mahdollisuuksia mihin tahansa, mutta on epätodennäköistä, että ihan kaikkiin optimistisimpiin haaveisiin pystyisi vastaamaan.

Työrauhaa ja malttia olen tässä yrittänytkin pyytää, kun sellaisesta ei tässä keskustelussa ole kauheasti tietoa. Kyseessä on edelleen todella nuori kaveri, joka ihan taatusti kehittyy vielä paljon ja tälläkin kaudella on mahdollisuuksia vaikka mihin.
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
Arvoisa @SergeiK naamioi trollailunsa kyllä lahjakkaasti. Ajoittain näyttää nopealla vilkaisulla siltä kuin viesteissä olisi jotain asiaakin, mutta lähempi tarkastelu paljastaa muuta.

Vehviläis-keskustelu on toki muutenkin lähtenyt täysin lapasesta. Kaveri on kuitenkin edelleen vasta 18-vuotias. Pitäisiköhän lähteä tarkemmin tutkimaan, millä tasolla muut JYP-veskarit (nykyiset tai menneet) ovat olleet tuon ikäisenä ja mihin saakka rahkeet ovat lopulta riittäneet? Vai olisiko kuitenkin järkevintä vain katsoa mitä tulevaisuus tuo Veinin kohdalla tullessaan?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vehviläis-keskustelu on toki muutenkin lähtenyt täysin lapasesta. Kaveri on kuitenkin edelleen vasta 18-vuotias. Pitäisiköhän lähteä tarkemmin tutkimaan, millä tasolla muut JYP-veskarit (nykyiset tai menneet) ovat olleet tuon ikäisenä ja mihin saakka rahkeet ovat lopulta riittäneet? Vai olisiko kuitenkin järkevintä vain katsoa mitä tulevaisuus tuo Veinin kohdalla tullessaan?
Tämä. Olen toki puhunut Veinistä paljon, mutta tarkoituksena on vain rauhoitella hätäisempiä analyyseja. Tuossa iässä moni nykypäivän huippuveskari ei ole vielä pelannut missään aidosti kovissa paikoissa, tai välttämättä edes miesten peleissä.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Minusta on kuitenkin kaksi eri asiaa keskustella siitä että mihin Vehviläisen rahkeet riittävät ammattilaisjääkiekkoilijana ja se keskustelu kuka on paras mahdollinen maalivahti JYPiin nyt ja lähivuosina.

Teillä on tapana sekoittaa nuo keskustelut koko ajan. Helpot maalit ja sulamiset pitää antaa anteeksi ja Vehviläiseen tulee luottaa jatkossakin ykkösveskana koska "se niin nuorikin". Tässä ajattelumallissa joukkueen menestys on valjastettu Vehviläisen ammattillisen kehityksen keppihevoseksi.

Jos Vehviläinen ei ole tarpeeksi hyvä niin hän ei sitten pelaa JYPin maalilla. Vaikka se taas tarkottaisi että Vehviläinen siirtyisi muuhun seuraan hakemaan nostetta uralleen. Se on se hinta jonka menestyksen tavoittelusta joutuu maksamaan. Tämä tommitervo-neväförget-jengi pelkää tätä skenaarioita kuollakseen ja siksi Vehviläisen annetaan housuihin paskoessaan kovissa paikoissa samalla paskoa JYPin menestyshaaveet.

Minä kannatan JYPiä, en Veini Vehviläistä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minusta on kuitenkin kaksi eri asiaa keskustella siitä että mihin Vehviläisen rahkeet riittävät ammattilaisjääkiekkoilijana ja se keskustelu kuka on paras mahdollinen maalivahti JYPiin nyt ja lähivuosina.

Teillä on tapana sekoittaa nuo keskustelut koko ajan. Helpot maalit ja sulamiset pitää antaa anteeksi ja Vehviläiseen tulee luottaa jatkossakin ykkösveskana koska "se niin nuorikin". Tässä ajattelumallissa joukkueen menestys on valjastettu Vehviläisen ammattillisen kehityksen keppihevoseksi.

Jos Vehviläinen ei ole tarpeeksi hyvä niin hän ei sitten pelaa JYPin maalilla. Vaikka se taas tarkottaisi että Vehviläinen siirtyisi muuhun seuraan hakemaan nostetta uralleen. Se on se hinta jonka menestyksen tavoittelusta joutuu maksamaan. Tämä tommitervo-neväförget-jengi pelkää tätä skenaarioita kuollakseen ja siksi Vehviläisen annetaan housuihin paskoessaan kovissa paikoissa samalla paskoa JYPin menestyshaaveet.

Minä kannatan JYPiä, en Veini Vehviläistä.
Sinulla taas ei tunnu olevan pienintäkään ymmärrystä siitä, mistä täällä puhutaan. Itse olen jatkuvasti ajanut takaa sitä, että Veinin otteet eivät ole olleet mitään järisyttävän huonoja viimekaudella tai tällä kaudella. Hän ei ole minun silmissäni ykkösveskari, eikä taida olla kenenkään muunkaan silmissä. Mielestäni JYPillä ei ole tällä hetkellä ykkösveskaria, eikä sen puoleen kakkos- tai kolmosveskareitakaan. On kolme tasaista vahtia, joiden toivon saavan näyttöpaikkoja sen mukaan mitä he ansaitsevat.

Toistaiseksi Veini ei ole mielestäni ollut missään nimessä huonompi, kuin esimerkiksi Ruusu. Veini ei ole päästänyt kokonaisuutena paljoa maaleja, vaikka pari helppoa onkin mennyt. Jokaiselle liigavahdille on tälläkin kaudella mennyt helpompia maaleja, joten se ei voi olla syy syrjäyttää Veiniä pois.

Täällä vain vallitsee sellainen ilmapiiri, että Veinin hermot eivät kestä koskaan misssän tilanteissa yhtään ja häneen ei voi luottaa maalilla ollenkaan. Samalla sitten vaaditaan Veinin siirtoa Akatemiaan tai jopa kauppaamista muualle. Millä perusteilla? Veini on pelannut tilastollisesti varsin hyvin tälläkin kaudella ja viime kauden runkosarja sujui pääsääntöisesti todella hyvin. Miksi Veiniltä vaaditaan täydellistä suoriutumista kaikissa tilanteissa, mutta muilta vahdeilta ei?

Jos sinä, arvon SergeiK, haluat tässä keskustelussa olla osallisena, niin toivoisin, että ottaisit kantaa muiden keskustelijoiden viesteihin suoraan, etkä vain heittelisi omia mutuja siitä, mitä muut ajattelevat. Tai ainakin voisit jättää ylimääräiset trollailut sikseen, kun niillä asiat eivät etene yhtään mihinkään ja ne antavat sinusta vain idioottimaisen kuvan.

Niin ja mikäli se on jotenkin ollut kauhean epäselvää, niin minäkin kannatan JYPiä, enkä Veini Vehviläistä. Minun puolestani Veini voidaan heittää täältä ihan mihin tahansa, jos taso ei riitä. Tähän mennessä ei siihen kuitenkaan ole mitään syytä.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Kröhöm, mielenkiintoinen keskustelu on saatu JYPin veskareista aikaan, laitetaan nyt omaa arviota tämän hetken tilanteesta.

Tuokkola on selkeästi ykkösveskari tilastoilla 92,14%, 6 peliä. Pekin kehonkieli on ollut varman oloinen, kiekot ei tipu, sijoittautuminen oikea aikaista ja mailapeli hyvää tasoa. Sopimus loppuu Marraskuussa, toivottavasti jatko soppari julkaistaan mahdollisimman pian.

Ruusun tilasto 91,92%, 3 peliä, lisäksi CHL- pelit päälle. Ruusu on pelannut yllättävän vakuuttavasti, peittää hyvin maalia, näkee kiekot maskin takaa ja on ollut rankkareissa varma. Tällä hetkellä sijoitan Ruusun kakkosveskariksi, pelimäärä Liigassa on vielä aika pieni, mutta on käyttänyt näytönpaikat hyvin hyödykseen.

Veinin tilasto 91,49%, 4 peliä. Veini on välillä torjunut loistavasti, mutta välillä vielä menee turhan helppoja vetoja maaliin. Onko se keskittymisen puutetta, vai mitä? mutta mikäli Veini haluaa Liiga tason maalivahdiksi, on näistä helpoista maaleista päästävä eroon. Ikäkorttia ja kokemusta en nyt ota esiin, koska Ruusu on suunnilleen saman ikäinen ja on Veini kumminkin torjunut nuorten MM-kisoissa ja Liigan poffeissa. Veini on tämän hetken esityksillä jäämässä kolmosveskariksi, ilman mitään tunnesiteitä on vauhtia haettava Akatemiasta, mikä voi olla Veinin tapauksessa hyvä asia.

Aika erikoinen on tämä JYPin veskari tilanne, kolmella mennään ja kukaan ei näytä tietävän tulevaisuutta. Seuraavien CHL- pelien jälkeen olisi jo hyvä tietää mikä on se pelaava kaksikko Liigan loppupeleihin. Muuten voi olla edessä se, että kaikilla alkaa taso tippumaan, kun ei oikein kellään ole varmuutta tulevaisuudesta.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Aika erikoinen on tämä JYPin veskari tilanne, kolmella mennään ja kukaan ei näytä tietävän tulevaisuutta. Seuraavien CHL- pelien jälkeen olisi jo hyvä tietää mikä on se pelaava kaksikko Liigan loppupeleihin. Muuten voi olla edessä se, että kaikilla alkaa taso tippumaan, kun ei oikein kellään ole varmuutta tulevaisuudesta.

Tällä hetkellä tilanne ei kauheasti heitä siitä lainaamastani Holtarin arviosta "Kaikki kolme saa näyttöpaikan ja sitten katsotaan kellä koppi tarttuu". Kas kun eivät ole vielä julkaisseet Tuokkolan jatkoa? Ei kai Peki nyt kauhean kallista paperia voi pyytää? Vehviläinen-Ruusu - kaksikolla loppukauteen meno olisi melkoista riskipeliä.

re: metakeskustelu: Kyllä mä ainakin tykkään lukea vahvoja, rönsyileviä mielipiteitä ja hauskoja provojakin. Monesti tän alueen keskustelut tuppaa menemään vähän sellaiseksi liirumlaarumiksi josta kukaan ei muista mitään seuraavana päivänä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
re: metakeskustelu: Kyllä mä ainakin tykkään lukea vahvoja, rönsyileviä mielipiteitä ja hauskoja provojakin. Monesti tän alueen keskustelut tuppaa menemään vähän sellaiseksi liirumlaarumiksi josta kukaan ei muista mitään seuraavana päivänä.
Kyllä, vahvat mielipiteet ja jopa hauskat provot ovat joskus omiaan maustamaan keskustelua, mutta jos itse kirjoitan useampaan kertaan pidemmän viestin omista näkemyksistäni ja pyrin niitä perustelemaan, niin on mielestäni suorastaan idioottimaista vastata niihin tyhmällä trollailulla, joka ei ole edes provoamista.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Mitkä vitun provot? Tällä tavalla minä olen aina kirjoittanut.

Asiasisältö ei aina korreloi mitenkään merkkimäärän kanssa vaikka Nelfor tuntuu odottavan jotain toisaalta-toisaalta-jaaritteluja joissa ollaan samassa postauksessa itsensä kanssa eri mieltä.

Ongelma JYPin palstalla tuntuu olevan se ettei kukaan saisi olla erimieltä tämän Nelforin blogin kanssa.

Ja mitä ketjun aiheeseen tulee niin eiköhän maalivahtien viimeaikainen peluutus kerro aika selvää kuvaa maalivahtien marssijärjestyksestä. Tosin mietin sitä että Vehviläinen ei tunnu olevan tarpeeksi hyvä edes Akatemian maalille.

Olisiko Liikunnan Riemussa kenties Vehviläisen mentävä aukko?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Veini on päästänyt siis neljässä pelaamassaan liigapelissä yhteensä 8 maalia, eli 2/ottelu. Minulle ei ole jäänyt tuntumaa, että Veini olisi ollut epävarma tai päästänyt erityisen helppoja maaleja, joten tarkastelin kaikki maalit läpi, kun niitä ei edes paljoa ole kertynyt.

Veinin ensimmäinen ottelu, eli JYP-Ilves 16.9:

1. maali: Kulma on aika pieni, mutta laukaus on hyvä ja tilanne tulee nopeasti. Tuosta kulmasta ei kuitenkaan kiekkoja saisi juurikaan sisään mennä, joten hieman helposti upposi.
2. maali: Kova lämäri p-pisteen ulkokaarelta, taisi mennä längistä sisään. Tämäkin hieman helppo, sillä tuolta etäisyydeltä ei saisi längistä upota. Toisaalta kovaan lämäriin tuolta etäisyydeltä on vaikea ehtiä reagoimaan, kun se längeihin suuntautuu. Mutta joka tapauksessa hieman helppo oli.

Toinen ottelu, eli KalPa-JYP 20.9:

1. maali: Kimpoaa luistimesta sisään ja muuttaa siitä rankasti suuntaa, eli ei millään tavalla maalivahdin maali ja tällaiset pystyy ottamaan lähinnä hyvällä tuurilla.
2. maali: Lämäri p-pisteen kaarelta suoraan aloituksen jälkeen ja näyttäisi olevan varsin ikävä maski edessä. En lähtisi laittamaan yhtään maalivahdin piikkiin.

Kolmas ottelu, eli HPK-JYP 23.9:

1. maali: Napakka ranne kovasta hyökkäyksestä p-pisteen sisältä ja hieman pakin jaloista. Näyttäisi suuntautuvan melko pahaan paikkaan eli mailakäden patjan yläpuolelle. Veini saa kiekkoon osumaa, mutta ei tarpeeksi, joten kiekko lipuu maaliin asti. Laukaus on hyvä, nopea ja tarkka, joten ei mene mielestäni maalivahdin piikkiin. Nopeasti katsottuna näyttää helpolta maalilta, koska Veini siihen osuu matkalla, mutta helppoa se ei tästä osumasta tee.
2. maali: Yv-maali, syöttö maalin takaa maalin edustalle ja laukaus suoraan syötöstä. Ei mene maalivahdin piikkiin.

Neljäs ottelu, eli JYP-SaiPa 1.10:

1. maali: Todella nopeasta hyökkäyksestä laukaus p-pisteen kaarelta yläpesään. Otettavissa, mutta ei varsinaisesti helppo. Laukaus on todella hyvä.
2. maali: Ranteella viivasta. Pelaajia on paljon välissä, joten maskia varmasti jossain määrin on, mutta tämä menee kyllä helpohkon maalin puolelle.


Summa summarum: Jokaisella on varmasti näistä maaleista omat mielipiteensä ja jokaisen ennakkokäsitykset Veinistä varmasti vaikuttavat niihin. Oman näkemykseni mukaan 3/8 maaleista on helpohkoja, mutta yhtäkään hirvittävää imaisua ei mielestäni uponnut. Kokonaisuutena päästettyjä maaleja on vähän ja koosteissakin näkyi useita hienoja pelastuksia paikoista, mistä usein olisi voinut maaleja tulla.

Mielestäni Ruusulle ja myös Tuokkolalle on uponnut samanlaisia maaleja, mitkä Veinin kohdalla luokittelen hieman helpoiksi. En siis oikein ymmärrä, että miksi niihin on juuri Veinin kohdalla tartuttu, kun Veini on muutoin päästänyt JYPin kolmesta vahdista keskimäärin vähiten kiekkoja taakseen.

Ruusun, Tuokkolan ja Veinin pelaamisessa on eroavaisuuksia, mutta itse en ole kokenut, että kenenkään torjuminen olisi ollut toista varmemman oloista. Kaikilla on ollut omia varmoja ja epävarmempia tilanteita otteluiden sisällä, mutta kokonaisuutena jokaiseen on voinut kohtalaisen hyvin luottaa pelistä toiseen.

Mitä tulee Ruusun ja Veinin väliseen taistoon, niin Ruusun välillä suorastaan katastrofaalisen heikot otteet Akatemian riveissä pudottavat hänet minun silmissäni hieman alemmaksi, mutta suurta eroa tähän astisten pelien perusteella en pysty tekemään. Ruusun kohdalla suurimmat epäilykseni liittyvät siihen, että mielestäni hän on ollut kohtalaisen kovien paineiden alla Akatemian peleissä, joissa olisi pitänyt näyttää ja ansaita paikka liigapeleihin. Lopulta se paikka sitten tuli muutenkin, kun Peki ja Veini eivät olleet täydessä pelikunnossa. Ruusu käytti paikkansa liigajoukkueen mukana hienosti, mutta ei mielestäni Veiniä paremmin.

Minulle on aivan sama kuka lopulta JYPin maalilla pelaa, mutta toivon, että valmennusjohto ei ole menettänyt Veinin kohdalla toivoaan ainakaan peliesitysten vuoksi, koska siihen ei mielestäni ole mitään syytä. Jos kulissien takana Veinin kanssa on ongelmia, niin se on sitten juttu erikseen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitkä vitun provot? Tällä tavalla minä olen aina kirjoittanut.

Asiasisältö ei aina korreloi mitenkään merkkimäärän kanssa vaikka Nelfor tuntuu odottavan jotain toisaalta-toisaalta-jaaritteluja joissa ollaan samassa postauksessa itsensä kanssa eri mieltä.

Ongelma JYPin palstalla tuntuu olevan se ettei kukaan saisi olla erimieltä tämän Nelforin blogin kanssa.

Ja mitä ketjun aiheeseen tulee niin eiköhän maalivahtien viimeaikainen peluutus kerro aika selvää kuvaa maalivahtien marssijärjestyksestä. Tosin mietin sitä että Vehviläinen ei tunnu olevan tarpeeksi hyvä edes Akatemian maalille.

Olisiko Liikunnan Riemussa kenties Vehviläisen mentävä aukko?
Nimenomaan, et ole provonnut, vaan trollannut. Et ole vastannut omilla mielipiteilläsi lainkaan, vaan keskittynyt kommentoimaan minua tuulesta temmatuilla mukahauskoilla väitteillä. Miten ne mielestäsi edistävät keskustelua ja mikä niiden tarkoitus on?

Miksi mielestäsi viestini eivät ole asiasisältöisiä? Joka kerta, kun kirjoitan tarkemmin näkemyksistäni ja perustelen niitä, niin jätät kommentoimatta kokonaan ja keskityt henkilökohtaisuuksiin. Toivoisin vain, että kertoisit ihan oikeasti oman mielipiteesi ja perustelisit sitä, jotta voisin saada selkoa siitä, mitä mieltä oikeasti olet. Ehkäpä oma hyvin perusteltu näkemyksesi voisi muuttaa omaakin näkökantaani? Sillä tavoin rakentava keskustelu toimii.

Millä tavoin täällä näkyy se, ettei kanssani saisi olla eri mieltä? Kommentoin yleensä suoraan toisten kirjoittajien viestejä ja esitän vasta-argumenttini, jos olen eri mieltä. Usein olen pääosin samaa mieltä ja pyrin vain lisäämään omia ajatuksiani mukaan. Minun kanssani todellakin saa olla eri mieltä, mutta toivoisin, että jos on eri mieltä, niin myös perustelee oman näkemyksensä. Muuten keskustelu on lopulta varsin turhaa.

Veiniä ei ole peluutettu, mutta minun on vaikea nähdä sen johtuvan peliesityksistä. Akatemian puolellakin hän on kuuleman mukaan pelannut hyvin, sekä paremmin kuin Ruusu siellä alkukaudesta pelasi. Onko Ruusu mielestäsi liian hyvä Akatemiaan, kun hän päästi kahdessa ottelussa putkeen kuusi maalia Akatemian peleissä?

Voisitko ehkä ensimmäistä kertaa elämässäsi vastata viestiini asiallisesti ja asiapitoisesti, sen sijaan että lähdet piikittelemään minua henkilönä?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja mitä ketjun aiheeseen tulee niin eiköhän maalivahtien viimeaikainen peluutus kerro aika selvää kuvaa maalivahtien marssijärjestyksestä. Tosin mietin sitä että Vehviläinen ei tunnu olevan tarpeeksi hyvä edes Akatemian maalille.

Olisiko Liikunnan Riemussa kenties Vehviläisen mentävä aukko?

Asioissa nyt voi olla erimieltä tottakai, mutta onhan se nyt järkyttävää miten lynkätä joku maalivahti sen jäljiltä kun käytännössä vehviläisellä on vain yksi ohipeli tälläkaudella ollut ja se oli tuo muutaman kieroksen takainen mestispelit, muut kaksi peliä mestiksessä ja liigassa on sujunut vähintään kelvollisesti. Ilmeisesti hieman flunssaa/sairastelua tuossa välissä jonka takia sitten Ruusu pääsikin liigaa kokeilemaan. Kaikilla kolmella on kuitenkin koppi tarttunut sen verran hyvin ettei helppo tilanne ole päättää kuka pelaa missäkin. Hyvinkin lauantaina Ilves ottelussa taas Vehviläiänen voi olla maalissa, toki mahdollista että hakee tuntumaa vielä mestiksestä lauantain kieroksella.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Nimenomaan, et ole provonnut, vaan trollannut. Et ole vastannut omilla mielipiteilläsi lainkaan, vaan keskittynyt kommentoimaan minua tuulesta temmatuilla mukahauskoilla väitteillä. Miten ne mielestäsi edistävät keskustelua ja mikä niiden tarkoitus on?
Wikipedian mukaan trollaus ja provoaminen on muuten sama asia.

Toivoisin että joko lopetat sen uhriutumisen että minä keksin sinulle mielipiteitä kun samalla keksit että minun motiivini osallistua tähän keskusteluun on "ärsyttää ihmisiä, aiheuttaa ristiriitoja, kirjoittaa turhia viestejä ja saada vastaukseksi fleimejä".

Kieltämättä on vähän hämmentävää, että ne mielipiteet jotka olen esittänyt vuorokauden sisään tässä ketjussa että Vehviläisen urakehitys on sekundaarinen JYPin menestyksen alttarilla tai se että JYPin maalivahtimarssijärjestys on tällä hetkellä aivan oikea, ja että pidän satunnaista runkosarjan pelin esitystä henkisen kantin kannalta aika paljon kevyempänä kuin U20 kisoja tai pudotuspelejä ovat jotenkin "epämielipiteitä" jotka olen jotenkin veistänyt vain Nelforia ärsyttääkseni. Me emme ole sivuhahmoja sinun omassa Truman Showssasi.

Voisiko Nelfor nyt naulata bloginsa säännöt tähän että me blogin kommentoijat ymmärrämme mikä on mielipide ja mikä on vain herra blogistin ärsyttämistä? Olettaisin että herra blogistin kanssa samaa mieltä oleminen on mielipiteitä ja eri mieltä oleminen on sitä provoamista/trollaamista.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Wikipedian mukaan trollaus ja provoaminen on muuten sama asia.

Toivoisin että joko lopetat sen uhriutumisen että minä keksin sinulle mielipiteitä kun samalla keksit että minun motiivini osallistua tähän keskusteluun on "ärsyttää ihmisiä, aiheuttaa ristiriitoja, kirjoittaa turhia viestejä ja saada vastaukseksi fleimejä".

Kieltämättä on vähän hämmentävää, että ne mielipiteet jotka olen esittänyt vuorokauden sisään tässä ketjussa että Vehviläisen urakehitys on sekundaarinen JYPin menestyksen alttarilla tai se että JYPin maalivahtimarssijärjestys on tällä hetkellä aivan oikea, ja että pidän satunnaista runkosarjan pelin esitystä henkisen kantin kannalta aika paljon kevyempänä kuin U20 kisoja tai pudotuspelejä ovat jotenkin "epämielipiteitä" jotka olen jotenkin veistänyt vain Nelforia ärsyttääkseni. Me emme ole sivuhahmoja sinun omassa Truman Showssasi.

Voisiko Nelfor nyt naulata bloginsa säännöt tähän että me blogin kommentoijat ymmärrämme mikä on mielipide ja mikä on vain herra blogistin ärsyttämistä? Olettaisin että herra blogistin kanssa samaa mieltä oleminen on mielipiteitä ja eri mieltä oleminen on sitä provoamista/trollaamista.
Jälleen päätit keskittyä henkilökohtaisesti minuun, etkä viestiini. Uskomatonta paskaa. Onneksi täällä JYP-osiossa suurin osa on asiallisia keskustelijoita, joiden kanssa on mukava käydä asioita läpi. Harmi, että jotkut yrittävät tätä vesittää.

Mielipiteesi siitä, että runkosarjan matsit ovat henkisesti kevyempiä on oikein asiallinen mielipide ja olen siitä samaa mieltä. En ole samaa mieltä siitä, että runkosarjan otteilla ei ole mitään merkitystä, kuten olet yrittänyt asiaa esittää. Tämä on kuitenkin käytännössä ainoa oikea mielipide, jonka olet tässä keskustelussa esittänyt ja senkin esitit ilmeisesti turhaan liioittelemalla. Tai jos et liioitellut, niin sitten vain ihmettelen mielipidettäsi, mutta sinulla on toki omaan mieliteesi oikeus.

Sinulta on tässä useampi viesti tullut jo, joissa ei olet millään lailla puhunut mielipiteistäsi, tarkentanut niitä tai muutenkaan edistänyt millään lailla keskustelua. Olet vain ja ainoastaan keskittynyt minuun henkilönä todella tyhmään ja trollaavaan sävyyn. Ja kun tästä mainitsen, niin keskityt jälleen minuun ja väität, että harrastan uhriutumista. Eli en siis saisi ottaa esille sitä faktaa, että olet tarpeettomasti viesteissäsi keskittynyt piikittelemään minua.

Ja kun viestini ovat ajoittain hieman pidempiä, kun haluan tarkentaa ja selittää miksi olen asioista tiettyä mieltä, niin koet sen olevan turhaa jaarittelua ja lähdet kutsumaan koko ketjua blogikseni.

Voisitko nyt siis kertoa, että millä tavoin minä saan viestejä kommentoida ja millä tavoin minun täytyisi asioista täällä kirjoittaa? Luulin, että oman mielipiteen esittäminen, muiden mielipiteiden kommentointi ja omien mielipiteiden tarkempi selittäminen ovat sellaisia asioita, mitkä kuuluvat oleellisesti keskustelupalstalle. Sinun mielestäsi näin ei ole, joten saisinko ohjeet jatkoa varten? Pitäisikö minun sinun tapaasi lähteä trollaamaan ja piikittelemään muita kirjoittajia ilman mitään varsinaista asiasisältöä?
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mnun mielestäni JYPin maalivahtitilanne on erinomainen tällä hetkellä.

Pieni koominen offtopic:

Nelfor. Kun minä tivasin sinulta perusteluja taannoin T. Nättisen mollaamisellesi, hermostuit ja lopulta sijoitit minut ignore-listallesi. Perusteluja en koskaan saanut. Samoihin aikoihin puhuit sananvapauden tärkeydestä, muistatko? Mahdatkohan vieläkään nähdä viestejäni. Toinen aikoinaan minut itseltään vaientanut nimimerkki on sattumalta SergeiK. Syynä taisi olla herkkähipiäisyytensä, jos en väärin muista.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Mnun mielestäni JYPin maalivahtitilanne on erinomainen tällä hetkellä.
Pieni koominen offtopic:
.....Toinen aikoinaan minut itseltään vaientanut nimimerkki on sattumalta SergeiK. Syynä taisi olla herkkähipiäisyytensä, jos en väärin muista.
Hei kummitus, et ole ignore-listallani

Minustakin JYPin maalivahtitilanne on erinomainen tällä hetkellä, mutta vähän eri tavalla kun ehkä ennen kauden alkua kuvittelin. Tuokkolan taso on ollut todellinen yllätys ja veljensä oli oikeassa että ilmeisesti treenannut ihan eri tavalla kesällä.
 

Blackened

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Penguins
Peki on mun silmissä tällä hetkellä "ykkösmoke" ja Veini / Markus -kaksikko hoitaa "kakkosmoken" roolia. Lainausmerkit siksi, että kovin vahvaa ykkösmoke-kakkosmoke asetelmaahan Jypillä ei tällä hetkellä ole. Peki on aloittanut kauden ihan huikeasti, ja vaikka viisi ottelua ei vielä ole kummoinen otanta niin torjunta% kuitenkin liigan 4. paras (92,14). Kolmen moken peluutus ei pidemmän päälle ole käsittääkseni kovin järkevää, ja joko Markus tai Veini jatkanee kohta etupäässä Akatemiassa ja toinen taas Liigassa. Peki tuskin Akatemiassa noilla otteilla kovin paljoa aikaa viettää.

Tuntuu, että välillä Veinin pelistä kaivetaan ihan kohtuuttomasti epäkohtia esiin. Kärjistettynä tyyliin tavallisistakin maaleista yritetään kaivamalla kaivaa olisiko tämä nyt jotenkin kuitenkin tulkittavissa hörpyksi tai ainakin helpohkoksi. Puolustuksen sekoilut laitetaan Veinin sulamiseksi jne. Näitä helppoja maaleja meni joskus Tarkillekin. Johtuu ehkä siitä, että niitä menee kaikille joskus. Sen lisäksi mun mielestä Veinillä on ollut aivan liian vähän kovia paikkoja, että voisi oikeasti puhua ettei sillä pää kestä. Veini on muutenkin maalivahtina ihan täysin keskenkasvuinen. Mun mielestä kannattaisi nyt arvioida sitä, mitä Veinistä voisi tulla. Ei sitä, onko Veini nyt tällä hetkellä valmis liigamoke pudotuspeleihin ja koviin paikkoihin. Mun mielestä tämä ei tarkoita todellakaan sitä, että jotenkin uhrataan Jyp Veinin urakehityksen veturiksi tai Jypin menestys ja Veinin urakehitys on jotenkin toisensa poissulkevia.

On tottakai täysin normaalia, että joskus vauhtia haetaan muualta. Mutta oikeasti lahjakkaita maalivahteja ei todellakaan nouse ihan joka vuosi, ja jos käsissä on semmonen kaveri kun Veini niin kannattaisi ehkä vähän kuulostella ja katsella. 19 vuotiaasta jätkästä ei oikeasti pysty vielä sanomaan minkälainen moke se on "isona". Pekka Rinne pelasi vielä 23 vuotiaana AHL:ässä ollen sielläkin korkeintaan keskinkertainen tilastojen valossa. No, Rinne ehkä äärimmäinen esimerkki, mutta maalivahdit kypsyy hitaasti.

Minusta on kuitenkin kaksi eri asiaa keskustella siitä että mihin Vehviläisen rahkeet riittävät ammattilaisjääkiekkoilijana ja se keskustelu kuka on paras mahdollinen maalivahti JYPiin nyt ja lähivuosina.

Ne voi olla kaksi eri asiaa, tai sitten ne voi olla yksi ja sama asia. Esimerkiksi mitäs jos Veinin rahkeet riittävät olemaan paras mahdollinen maalivahti JYPiin lähivuosina? Nyt Veini ei sitä tietenkään ole.

Teillä on tapana sekoittaa nuo keskustelut koko ajan. Helpot maalit ja sulamiset pitää antaa anteeksi ja Vehviläiseen tulee luottaa jatkossakin ykkösveskana koska "se niin nuorikin". Tässä ajattelumallissa joukkueen menestys on valjastettu Vehviläisen ammattillisen kehityksen keppihevoseksi.

Tokko kukaan on väittänyt, että Veiniin pitää luottaa jatkossa ykkösveskana? Korkeintaan ehkä Akatemiassa. Kuinka paljon Veiniltä on nähty näitä sulamisia? Kuinka paljon sille on mennyt helppoja maaleja? On sille mennyt muutama, sen myönnän itsekin. En kuitenkaan sanoisi, että niitä on mennyt mitenkään tavattoman paljoa. Enkä myöskään pidä huutelua Veinin sulamisista ihan täysin vakavasti otettavina. Joo, on joitain pelejiä mitkä on mennyt penkin alle, mutta onko niitä jotenkin merkittävästi enemmän kun keskiverto 19-kesäisellä mokella.

Jos Vehviläinen ei ole tarpeeksi hyvä niin hän ei sitten pelaa JYPin maalilla. Vaikka se taas tarkottaisi että Vehviläinen siirtyisi muuhun seuraan hakemaan nostetta uralleen. Se on se hinta jonka menestyksen tavoittelusta joutuu maksamaan. Tämä tommitervo-neväförget-jengi pelkää tätä skenaarioita kuollakseen ja siksi Vehviläisen annetaan housuihin paskoessaan kovissa paikoissa samalla paskoa JYPin menestyshaaveet.

Minä kannatan JYPiä, en Veini Vehviläistä.

Lienee ihan itsestään selvää, että ei pelaa Jypin maalilla jos ei taso riitä. Mun mielestä kuitenkin tässä vaiheessa kannattaisi ennemmin katsella mihin rahkeet riittää ja hakea vauhtia vaikkapa Akatemiasta, välillä Liigasta jos tilanne suo. Ei ole mitään järkeä Veinin tasoisesta kaverista tässä vaiheessa julistaa että "pää ei kestä" ja "sulaa kovissa paikoissa" tms.

Eiköhän me kaikki kannateta Jyppiä ja toivota Jypille mahdollisimman hyvää maalivahtipeliä! Mun mielestä Veiniä ei olla vielä katsottu ihan loppuun asti.

Edit: Sanoin Veiniä virheellisesti 18-vuotiaaksi vaikka hän on tosiaan 19-vuotias.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuntuu, että välillä Veinin pelistä kaivetaan ihan kohtuuttomasti epäkohtia esiin. Kärjistettynä tyyliin tavallisistakin maaleista yritetään kaivamalla kaivaa olisiko tämä nyt jotenkin kuitenkin tulkittavissa hörpyksi tai ainakin helpohkoksi.
Tämä juuri tuntuu se ongelma olevan. Toivottavasti et ymmärtänyt minun viestiäni väärin, jossa siis kävin läpi Veinin päästämät maalit tällä kaudella. Tein sen juuri sen vuoksi, että monet tuntuvat väittävän, että Veini sulaa jokaisessa pelissä ja vapisee maalilla päästäen helppoja oikealta ja vasemmalta. Minun mielestäni näin ei todellakaan ole, mutta kävin maalit läpi sen vuoksi, että niin moni oli muuta väittänyt. Kuten viestissäni mainitsin, niin yhtäkään maalia en varsinaisesti laske erityisen helpoksi, mutta helpohkoja oli muutama. Ja niitä kyllä osuu jokaiselle vahdille, joten Veini ei ole minkään asteen poikkeus.

Mutta kaikkinensa sinulta todella hyvä viesti, jonka jokaisesta kohdasta olen kanssasi samaa mieltä. Veiniä ei todellakaan ole katsottu vielä loppuun asti, eikä varmasti ole katsottu vielä vuosiin. Jos JYPissä ei ura lähde etenemään, niin sitten ei lähde ja silloin haetaan vauhtia muualta. Tällä hetkellä on kuitenkin aika katsoa mihin asti Veini JYPin riveissä pääsee.
 

low prospect

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, support KooKoo & Jokerit
Minustakin JYPin maalivahtitilanne on erinomainen tällä hetkellä, mutta vähän eri tavalla kun ehkä ennen kauden alkua kuvittelin. Tuokkolan taso on ollut todellinen yllätys ja veljensä oli oikeassa että ilmeisesti treenannut ihan eri tavalla kesällä.

Tämä. Minä olen muutenkin sun kanssa samaa mieltä tästä tilanteesta, pääasia on JYPin menestys eikä Vehviläisen terapian tarve. Tuokkola on ykkönen ja Ruusu ja Vehviläinen taistelee kakkosmoken paikasta. Jostain syystä valmennus näkee kuten mekin, eli Ruusu on nyt varmempi ukko.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jo ennen kauden alkua mulla oli gutseissa fiilis, että Peki tulee näyttämään kaikille närhen munat. Paniikkikapteeni Köpi voisikin jo kohta tulla tunnustamaan täysin turhaksi osoittautuneen hätäilynsä kauden alussa Tuokkolan suhteen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä olen muutenkin sun kanssa samaa mieltä tästä tilanteesta, pääasia on JYPin menestys eikä Vehviläisen terapian tarve.
Täysin samaa mieltä, kuten olen moneen kertaan ilmaissut. En tiedä miksi tätä asiaa pitää täällä toistella, kun nähdäkseni kukaan ei ole ollut sitä mieltä, että Veinin etu menee JYPin edun edelle.

Jostain syystä valmennus näkee kuten mekin, eli Ruusu on nyt varmempi ukko.
Voisitko vielä selventää, että mistä tämä huikea päätelmä on syntynyt? Siitäkö, että Veini pelaa nyt Akatemian maalilla, kun Ruusu on liigassa luukkuvahtina? Nähdäkseni Ruusun pelaaminen liigassa ylipäätään on ollut lähinnä sen ansiota, että Peki ja Veini eivät olleet täysin pelikuntoisia. Nyt kun he ovat pelikuntoisia, niin molemmille haetaan pelituntumaa ja Ruusu saa availla luukkua. En tiedä mistä sitten pystyisi päättelemään, että valmennus luottaa Ruusuun Veiniä enemmän.

Itse luotan koko kolmikoon varsin tasaisesti. Ehkä Pekiin hieman enemmän, mutta Ruusun ja Veinin välille en eroa löydä. Joka tapauksessa otanta on niin pieni jokaisen vahdin kohdalla, että ei tässä suuria johtopäätöksiä ole syytä vielä tehdä mistään. Tiedä vaikka Ruusu olisi loppukaudesta joukkueen ykkösvahti, jos palaset loksahtavat kohdalleen. Pääasia, että paras vahti pelaa eniten.
 

low prospect

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, support KooKoo & Jokerit
Voisitko vielä selventää, että mistä tämä huikea päätelmä on syntynyt? Siitäkö, että Veini pelaa nyt Akatemian maalilla, kun Ruusu on liigassa luukkuvahtina?

Niin juuri siitä.

Ruusun pelaaminen liigassa ylipäätään on ollut lähinnä sen ansiota, että Peki ja Veini eivät olleet täysin pelikuntoisia

Voisitko selventää mistä tämä päätelmä on syntynyt, että Veinillä on jotain ongelmia pelikuntonsa kanssa? Vai sisältääkö päätelmä tämä myös henkiset vammat, jolloin olemme samaa mieltä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös