JYP-veskarit kaudella 2016–2017

  • 160 532
  • 1 019

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
Tämä mailalla päähän tullut huitaisu näkyi myös telkkarista varsin hyvin. Itse katsoin, että Kannisen maila kolahti, mutta saattoi olla vastustajankin. Niin tai näin, arvioin myös, että tuo vaikutti torjunnan epäonnistumiseen osaltaan.

Oolrait, tuosta jäi hidastukset näkemättä. En toki varmaksi uskalla väittää kenen maila osui, saattoi olla Kannisenkin.

Edit. Nyt maalikoosteen nähneenä pakko todeta, että Kanninenhan se Olkinuoraa pamautti mailallaan.
 
Viimeksi muokattu:

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika hyvin saa Veini luottoa Rautakorvelta - aloittaa tänäänkin. Voisi sanoa, että kyseessä on Vehviläiselle uran tärkein matsi tähän saakka. Toivon sydämestäni, että nyt tarttuu!
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Aika hyvin saa Veini luottoa Rautakorvelta - aloittaa tänäänkin. Voisi sanoa, että kyseessä on Vehviläiselle uran tärkein matsi tähän saakka. Toivon sydämestäni, että nyt tarttuu!
Kyllähän tämä peli kiinnostaa ihan jyväskyläläisestä näkökulmasta. Holtari voisi kirjoittaa jo Olkinuoralle sopimuksen valmiiksi. Jos Veini päästää taas parit helpot niin Jussi voisi laittaa nimen jatkosopimukseen jo ensimmäisen erän aikana.

Veinin uran kohtalo ratkeaa varmaan tänään. Toivotaan että koppi tarttuu.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Veinin uran kohtalo ratkeaa varmaan tänään. Toivotaan että koppi tarttuu.

No onpa dramaattista. Jääkiekkoilemalla voi tehdä uran vaikkei NHL:ssä pelaisikaan.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
No onpa dramaattista. Jääkiekkoilemalla voi tehdä uran vaikkei NHL:ssä pelaisikaan.
Minä mietin lähinnä että tämä peli ratkaisee onko Veinin paikka Jyväskylässä Liigassa vai Mestiksessä :D. Eiköhän NHL-juna ole jo mennyt tämän pysäkin ohi pysähtymättä.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Minä mietin lähinnä että tämä peli ratkaisee onko Veinin paikka Jyväskylässä Liigassa vai Mestiksessä :D. Eiköhän NHL-juna ole jo mennyt tämän pysäkin ohi pysähtymättä.

Kyllä meni jo. Ohitusraiteella ja lujaa.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Ehkei nyt kannata olla sopuli.

Vehviläinen ei päästänyt paria helppoa tässä pelissä joten mitä sille Olkinuoran sopparille pitäisi tehdä? Eka maali kahden oman pelaajan jalkojen välistä muuttaen suuntaa, toinen NHL:n supertähden läpiajo. Kolmannessa maalissa Vehviläinen oli penkillä koska Suomi pelasi kuudella kenttäpelaajalla ja näitä ei yleensä laiteta maalivahdin piikkiin.

Itse katson nuorten leijonien matsit ilman selostusta joten en ole mukana siinä sosiaalisessa paineessa mitä asiasta tulisi olla mieltä.

Tanskan toinen maali meni helposti. Mitä siitä pitäisi nyt päätellä? Vehviläinen pelasi reilusti tasonsa alle pelaanneen ja paskasti valmennetun joukkueen maalilla keskinkertaisen turnauksen joten sopii kuin nyrkki päähän Marko Virtasen joukkueen maalille.
 

inkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kotka Rankki ohutta yläpilveä
Keskustelun taso yleisellä puolella ala-arvoinen, joten tänne. Eihän joukkue voi olla edellisen tasoinen, valmennuksesta puhumattakaan, joten siitä ei kannata ottaa paineita kenenkään. Rautakorvesta puhumattakaan. Yhden moken osa siinä karusellissa voi olla vain vähäinen. Jotenkin tuntuu, että kiekkoliitto Kummolan jälkeen on sekaannuksen tilassa. Kuka mahtoi olla nykyinen puheenjohtaja, moniko edes muistaa?
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Katsoin Ruotsi-pelin. Vaikka se eka maali vähän muuttikin suuntaa (useita metrejä ennen maalia), niin joskus näitäkin pitäisi saada kiinni. Tulee niitä kaikenlaisia pomppuja joka maalille ja tiukoissa peleissä se joukkue voittaa, kumman moke saa niitäkin kiinni.

Veini ei hävinnyt Ruotsi-peliä, mutta ei pystynyt "jumalmoodiin", jolla olisi voitettu peli.
 
Viimeksi muokattu:

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ehkei nyt kannata olla sopuli.

Vehviläinen ei päästänyt paria helppoa tässä pelissä joten mitä sille Olkinuoran sopparille pitäisi tehdä?

Oletan, että olet nähnyt kaikki JYPin ottelut tällä kaudella kuten minäkin. Kysyn ihan vilpittömästi, uskotko Veinin (tai Tuokkolan) pystyvän pelaamaan tasolla, jolla Olkinuora on nyt kolme peliä vetänyt?

Itse en valitettavasti usko ja siksi Olkinuoran jatkosopimus on mielestäni pakollinen siirto. Nämä voitetut pelit ovat tulleet juurikin Jussin torjuntojen kautta ja ne ovat olleet niin tasaisia, että yksikin helppo olisi uskoakseni tuhonnut pelit tuloksellisesti.

Se, pystyykö Jussi vetämään tuolla tasolla koko kauden on arvoitus. Tänään hän on kuitenkin selkeästi paras moke, joka tällä kaudella on JYPin maalivahtina toiminut.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
En usko.

Toisaalta Ruutu + paketin omistajana olen nähnyt Olkinuoran pelejä aiemmin tällä kaudella. Sen takia suhtaudun pelokkaasti siihen mikä on Olkinuoran taso pitkässä juoksussa. Tuokkola pelasi kuin enkeli hetken ennen jatkosopimustaan.

Minun mielipiteeni siitä oliko hyvä idea lähteä kauteen Vehviläinen ykkösenä ja kehäraakki kakkosveskarina voi tarkastaa palstan hakutoiminnolla jos epäilette että nimimerkkini takana kirjoittaisi Kikan tytär.

Minusta Vehviläinen ei ole tarpeeksi hyvä maalivahti JYPin ykkösveskariksi. Mutta tuo Maajoukkuepuolen kuona ei perustu kyllä enää mihinkään kun Vehviläistä haukutaan Nylanderin läpiajosta, siitä että kommunikoi pakkien kanssa sekä siitä että pitäis i päänsä kiinni eikä puhuisi pakeille. Samalla todellisuus on jäänyt taka-alalle kun vitunmoisen maskin takaa tulevat vedot tulevat "ilman maskia".

Kaksi asiaa voi olla totta yhtäaikaa.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En usko.

Toisaalta Ruutu + paketin omistajana olen nähnyt Olkinuoran pelejä aiemmin tällä kaudella. Sen takia suhtaudun pelokkaasti siihen mikä on Olkinuoran taso pitkässä juoksussa. Tuokkola pelasi kuin enkeli hetken ennen jatkosopimustaan.

Minun mielipiteeni siitä oliko hyvä idea lähteä kauteen Vehviläinen ykkösenä ja kehäraakki kakkosveskarina voi tarkastaa palstan hakutoiminnolla jos epäilette että nimimerkkini takana kirjoittaisi Kikan tytär.

Minusta Vehviläinen ei ole tarpeeksi hyvä maalivahti JYPin ykkösveskariksi. Mutta tuo Maajoukkuepuolen kuona ei perustu kyllä enää mihinkään kun Vehviläistä haukutaan Nylanderin läpiajosta, siitä että kommunikoi pakkien kanssa sekä siitä että pitäis i päänsä kiinni eikä puhuisi pakeille. Samalla todellisuus on jäänyt taka-alalle kun vitunmoisen maskin takaa tulevat vedot tulevat "ilman maskia".

Ok. Olen samoilla linjoilla.

Itse halusin antaa Veinille ja Pekille mahdollisuuden, mutta myönnän, että pieleen meni. Kuulutin lujasti myös Pekin jatkon perään, koska hän tosiaan pelasi erinomaisesti ennen jatkopaperia.

Olkinuoraa olen nähnyt vain nämä kolme peliä, mutta SaiPan palstaveljet tuntuvat myös pitävän kaveria ihan tekijämiehenä.

Jos tästä kaudesta maalivahtipelin osalta pitää jotakin ottaa opiksi, niin toivottavasti enää koskaan ei riskeerata ko. pelipaikan suhteen kauteen lähdettäessä.

Vaikka maalivahtipeliä suurempi ongelma on ollut Virtasen jazz, niin silti koodinimi Irwing kauden alusta asti tolppien välissä olisi tuonut pisteitä koko kasan lisää.
 

inkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kotka Rankki ohutta yläpilveä
Olkinuoran otteet ja kokemus vakuuttavat. Muistaako kukaan, miksi Jussi päästettiin SaiPasta?
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Joten olisi vapaa sitoutumaan Jyväskylään pidemmäksikin aikaa. Vaikuttaa hyvältä!
Olkinuora varmasti haluaa pidemmän sopparin, mutta JYPin sopimustilanne maalivahtien kanssa on sellainen, että mahdollinen Olkinuoran soppari tekisi tilanteen vaikeaksi.

Niin ja itse toivon, että Olkinuora jatkaisi meillä, kyseessä kun on maalivahti johon voi luottaa. Sellaisia ei ole ollut Tuokkola tai Veini, Ruusu on pelannut hyvin mutta vähän.
 

jussi61

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
@david




Olkinuoraa olen nähnyt vain nämä kolme peliä, mutta SaiPan palstaveljet tuntuvat myös pitävän kaveria ihan tekijämiehenä.

[/QUOTE]

Juuri näin. Melko turha on katsella Olkinuoran (tai muidenkaan SaiPan veskarien) torjuntaprosentteja ja kääntää syyttävä sormi siihen suuntaan. SaiPan ongelmat ovat olleet puolustusalueella heikko puolustuspeli, isot henkilökohtaiset virheet kenttäpelaajilta ja huono ylivoimapeli. Edellä mainituista johtuu tämän hetken paikka sarjataulukossa.

Katsoin kaikki Olkinuoran pelit SaiPan paidassa. Yksi helppo meni kotipelissä TPS:ää vastaan. Vastaavasti Turun vieraspelissä Jussi pelasi jumalmoodissa ja käytännössä yksinään voitti meille 2 pinnaa, kirsikkana rankkarikisan torjunnat 7/8. Muuten nähtiin tasaisen varmaa suorittamista.

Jos Markkanen päättää (mies itse tietää) keväällä lopettaa, on sopimukseton Olkinuora varmasti SaiPan ensi kauden rosterin mietinnöistä mukana.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@david




Olkinuoraa olen nähnyt vain nämä kolme peliä, mutta SaiPan palstaveljet tuntuvat myös pitävän kaveria ihan tekijämiehenä.

Juuri näin. Melko turha on katsella Olkinuoran (tai muidenkaan SaiPan veskarien) torjuntaprosentteja ja kääntää syyttävä sormi siihen suuntaan. SaiPan ongelmat ovat olleet puolustusalueella heikko puolustuspeli, isot henkilökohtaiset virheet kenttäpelaajilta ja huono ylivoimapeli. Edellä mainituista johtuu tämän hetken paikka sarjataulukossa.

Katsoin kaikki Olkinuoran pelit SaiPan paidassa. Yksi helppo meni kotipelissä TPS:ää vastaan. Vastaavasti Turun vieraspelissä Jussi pelasi jumalmoodissa ja käytännössä yksinään voitti meille 2 pinnaa, kirsikkana rankkarikisan torjunnat 7/8. Muuten nähtiin tasaisen varmaa suorittamista.

Jos Markkanen päättää (mies itse tietää) keväällä lopettaa, on sopimukseton Olkinuora varmasti SaiPan ensi kauden rosterin mietinnöistä mukana.[/QUOTE]


Kiitos tiedoista. Toivottavasti JYP ymmärtää kiinnittää Jussin parin vuoden lapulla ennen SaiPan Markkasen jatkajan pohdintoja :)
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tänään sitten Tuokkolalla näytön paikka kun aloittaa Pelicansia vastaan.

Vaikka Olkinuoralla on vasta kolme peliä pelattuna JYP-nutussa niin onhan tuo saldo jäätävä: torjuntaprosentti yli 98%, nollapeli ja kolme voittoa.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Olkinuora varmasti haluaa pidemmän sopparin, mutta JYPin sopimustilanne maalivahtien kanssa on sellainen, että mahdollinen Olkinuoran soppari tekisi tilanteen vaikeaksi..

Niin ja ainahan se on mahdollista, että Olkinuoralla on itsellään selkeät sävelet siirtyä muualle heti kun JYPin pätkädiili päättyy. Toki sitten olisi aika suotavaa että JYPin seurajohto tän selkeästi ilmoittaisi ettei jatkosopimuksesta edes keskusteltu - tästä syystä.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Niin ja itse toivon, että Olkinuora jatkaisi meillä, kyseessä kun on maalivahti johon voi luottaa. Sellaisia ei ole ollut Tuokkola tai Veini, Ruusu on pelannut hyvin mutta vähän.
Kyllä Peki pelasi hyvin ennen jatkosopparia. Niiden peliesityksien takia sitä sopparia palstalla vaadittiinkin. Olkinuora on pelannut myös vakuuttavasti nyt.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Minun mielestä ja pelkkä mielipide on kyseessä, Olkinuora pitäisi kiinnittää samantien ja pelata loppukausi pakiston rakenteen vuoksi kokeneella kaksikolla. Akatemiaan nuorukaiset, ei riittäneet ihan vielä tälle kaudelle kuitenkaan. Mutta mielipidehän tämä vain on, seuran mietteet voi olla ihan toiset.
 

Fordél

Jäsen
Toivottavasti JYP ymmärtää kiinnittää Jussin parin vuoden lapulla ennen SaiPan Markkasen jatkajan pohdintoja :)

Tällöin JYP:llä olisi ensi kaudeksi sopimukset kolmen Liigatason veskan kanssa: Olkinuora, Vehviläinen ja Ruusu. En pidä tätä järkevänä toimintana. Olkinuora voitaneen kiinnittää vain jos tiedetään, että Vehviläinen lähtee muualle tämän kauden jälkeen. Nykyisillä otteilla tämä lienee vähän niin ja näin.

Mielestäni JYP:n kannattaa nyt ensisijaisesti panostaa Ruusun sisäänajamiseen Liigaan. Tämä vaatii sen, että ensi kaudella Ruusu on toinen JYP:n Liigajengissä pelaavasta veskoista. Aisapari voi olla sitten joko Olkinuora, Vehviläinen tai Tuokkola. Itse luottaisin kaikesta huolimatta edelleen Vehvilaiseen, mutta Veinin eteen on vain jatkettava pitkäjänteistä työtä.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tällöin JYP:llä olisi ensi kaudeksi sopimukset kolmen Liigatason veskan kanssa: Olkinuora, Vehviläinen ja Ruusu. En pidä tätä järkevänä toimintana. Olkinuora voitaneen kiinnittää vain jos tiedetään, että Vehviläinen lähtee muualle tämän kauden jälkeen. Nykyisillä otteilla tämä lienee vähän niin ja näin.

Mielestäni JYP:n kannattaa nyt ensisijaisesti panostaa Ruusun sisäänajamiseen Liigaan. Tämä vaatii sen, että ensi kaudella Ruusu on toinen JYP:n Liigajengissä pelaavasta veskoista. Aisapari voi olla sitten joko Olkinuora, Vehviläinen tai Tuokkola.
Jos Peki, Veini ja Ruusu eivät esitä jotakin ilmiömäistä tasonnousua vielä tällä kaudella, niin en todellakaan toivo ensi kauteen lähdettävän yhtä laihoilla eväillä kuin tähän lähdettiin. Nuoruus ja potentiaali ovat korulauseita, jos musta ei tartu huipputasolla.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Itse luottaisin kaikesta huolimatta edelleen Vehvilaiseen, mutta Veinin eteen on vain jatkettava pitkäjänteistä työtä.

Veinin lahjakkuutta en tyrmää, mutta jostakin syystä mulle on tullut mielikuva, että herran itsensä kehityksen kannalta JYP ei ole paras vaihtoehto. Pelipaikka vaikka alsvenskanissa voisi olla uralle toimiva ratkaisu, joka tapauksessa maisemanvaihto tuntuisi olevan se uran kannalta fiksuin veto. Mitään siltojen polttelua seuran kanssa en toivo, vaan jopa niin, että JYP olisi aktiivinen auttamaan uran edistämisessa, uuden seuran löytymisessä ja ehkäpä paluu sitten valmiimpana ja kokeneempana jonain päivänä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös