JYP kaudella 2024–2025 – taas kerran takaisin lähtöruutuun

  • 176 982
  • 1 247

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eiköhän kaikilla ole oikeus niihin negatiivisiin tai positiivisiin ajatuksiin ens kauden joukkueesta, kaikki me ollaan erilaisia ja ajatellaan asioita eritavalla. Uskoisin, että kaikilla on kumminkin sama toive, että joukkue nousee tuolta sarjan hänniltä taas taistelemaan paremmista sijoituksista.
Erittäin hyvin sanottu. Kaikilla on myös eri määrä huhuja ja tietoa käytössään. Se mitä toistaiseksi julkisuuteen on kerrottu (eli ei juuri mitään sen lisäksi, että Seppänen jatkaa tai ei jatka ja että Veke häipyy) ei kyllä hirveän paljon tässä vaiheessa toiveita nostata.

Mutta aikaista kevättähän tässä vasta mennään. Toiset ehkä lataa enemmän toiveita tässä kohtaa huhujen varaan ja toiset uskovat vasta, kun näkevät. Kyllä mun mielestä molemmat kannat on ihan yhtä perusteltuja tässä vaiheessa.

Sitä kuitenkin toivoisin, että saadaan tuo organisoituminen selväksi mahdollisimman pian. JOS @ElManazer :in huhuissa on mitään perää, niin kyllähän tuo kertoo karua kieltä siitä, miten Seppäsen johdolla JYPistä on tullut organisaatio, joka hankkii ne, ketkä suostuu tulemaan (vs. että olisi varaa valita korkeatasoisista halukkaista).
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Sitä kuitenkin toivoisin, että saadaan tuo organisoituminen selväksi mahdollisimman pian. JOS @ElManazer :in huhuissa on mitään perää, niin kyllähän tuo kertoo karua kieltä siitä, miten Seppäsen johdolla JYPistä on tullut organisaatio, joka hankkii ne, ketkä suostuu tulemaan (vs. että olisi varaa valita korkeatasoisista halukkaista).

Minä taas olen tästä oikeastaan sitä mieltä että hyvä. Toki osaaja pitää löytää, mutta sellainen, joka näkee organisaation tavoitteet oikeiksi ja itselleen sopiviksi. Eli lopulta arvostus sille, että valkulla riittää pallit sanoa ei jos näkökannat ei kohtaa, sen sijaan, että tulisi vetämään omaa egotrippiään, joka saa asiat entistä pahempaan solmuun. Voi monen kohdalla olla, että jättää sanomatta, siinä on kumminkin työ ja elanto tarjolla, eikä niitäkään posteja ole rajattomiin olemassa.
 

Jaakko81

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,JYP
Minä taas olen tästä oikeastaan sitä mieltä että hyvä. Toki osaaja pitää löytää, mutta sellainen, joka näkee organisaation tavoitteet oikeiksi ja itselleen sopiviksi. Eli lopulta arvostus sille, että valkulla riittää pallit sanoa ei jos näkökannat ei kohtaa, sen sijaan, että tulisi vetämään omaa egotrippiään, joka saa asiat entistä pahempaan solmuun. Voi monen kohdalla olla, että jättää sanomatta, siinä on kumminkin työ ja elanto tarjolla, eikä niitäkään posteja ole rajattomiin olemassa.
Onko siinä järkeä että sepäne linjaa jotain sellaista mitä kukaan valmentaja ei suostu toteuttamaan, ja päädytään valitsemaan sitten joku "ei valmentaja" joka on niin työn perässä että lupaa tehdä mitä vaan vaikkei siinä olisi mitään järkeä, uskoisin että oikea valmentaja, hyvä valmentaja saa sen joukkueen toimimaan paremmin kuin se että sepäne 1600 pelin katsomisella on keksinyt että näin voitais vetää, miksei menisi samalla sitten sepäne ite sinne aitioon.
 

Katto

Jäsen
Minä taas olen tästä oikeastaan sitä mieltä että hyvä. Toki osaaja pitää löytää, mutta sellainen, joka näkee organisaation tavoitteet oikeiksi ja itselleen sopiviksi. Eli lopulta arvostus sille, että valkulla riittää pallit sanoa ei jos näkökannat ei kohtaa, sen sijaan, että tulisi vetämään omaa egotrippiään, joka saa asiat entistä pahempaan solmuun. Voi monen kohdalla olla, että jättää sanomatta, siinä on kumminkin työ ja elanto tarjolla, eikä niitäkään posteja ole rajattomiin olemassa.
Mutta jos organisaation tavoitteet on yhtä kuin autokauppiaan pelipaikaton systeemi, niin halukkaita osaajia voi olla aika vähän.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kalpalla taisi olla kolme samaa pelaajaa tällä kaudella verrattuna viime kauteen. Tai ainakin suurin osa vaihtui. Ja ihan ok on näköjään mennyt. Eli totaalinen joukkueen vaihtuminen ei välttämättä tarkoita päätymistä karsintoihin. Toki se ei myöskään ole mikään tae siitä että homma alkaa rokkaamaan. Niin monesta asiasta riippuvainen että ennustaminen on hankalaa. Toki hyvä perusta auttaisi, mutta sitä meillä nyt ensikaudelle ei ole...

Mua vähän häiritsee se että nyt osa automaattisesti pitää itsestään selvyytenä sitä että sama härvääminen jatkuu myös ensikaudella. Toki sekin on mahdollisuus, mutta jotenkin Seppäsen lausunnoista mulle tulee mieleen jonkinlainen nöyrtyminen. Sitä tarkoittaen, että nyt se pohja on Seppäsen omien toimien takia saavutettu. Ja Seppänen ymmärtää sen. Tottakai nyt on sitten näytettävä että oppi on myös mennyt päähän. Selityksille ei enää ensikaudella ole sijaa...

Ja siksi luulen että osaavalle ja vision omaavalle valmentajalle JYP on esikaudella todella mielenkiintoinen vaihtoehto. Nyt on ns. pöytä tyhjennetty ja muurit murtuneet. Ja siksi raunioille on mahdollista rakentaa jotain uutta. On turha edelleen takertua johonkin "pelipaikattomaan" koska Seppäsen toive ja haave on olla edelläkävijä eikä muiden seuraaja. Jos osaat myydä oman visiosi Seppäselle, niin nyt olisi se aika...
 

Naatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kalpalla taisi olla kolme samaa pelaajaa tällä kaudella verrattuna viime kauteen. Tai ainakin suurin osa vaihtui. Ja ihan ok on näköjään mennyt. Eli totaalinen joukkueen vaihtuminen ei välttämättä tarkoita päätymistä karsintoihin. Toki se ei myöskään ole mikään tae siitä että homma alkaa rokkaamaan. Niin monesta asiasta riippuvainen että ennustaminen on hankalaa. Toki hyvä perusta auttaisi, mutta sitä meillä nyt ensikaudelle ei ole...
Tämähän on just toisinpäin, KalPalla on tänään kokoonpanossa kolme pelaajaa joka EI PELANNUT joukkueessa viime kaudella.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämähän on just toisinpäin, KalPalla on tänään kokoonpanossa kolme pelaajaa joka EI PELANNUT joukkueessa viime kaudella.
Näin väärin sitä nopeasti osaa sitten lukea faktoja tarkistamatta... Eli puskaan meni siltä osin...
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Onko siinä järkeä että sepäne linjaa jotain sellaista mitä kukaan valmentaja ei suostu toteuttamaan, ja päädytään valitsemaan sitten joku "ei valmentaja" joka on niin työn perässä että lupaa tehdä mitä vaan vaikkei siinä olisi mitään järkeä, uskoisin että oikea valmentaja, hyvä valmentaja saa sen joukkueen toimimaan paremmin kuin se että sepäne 1600 pelin katsomisella on keksinyt että näin voitais vetää, miksei menisi samalla sitten sepäne ite sinne aitioon.

No, jos katsot tuota Kalpan valmentajaa, joka vissiin ns. "tietäjien" papereissa ei ollut kummoinenkaan tekijä, niin väkisin katsoessaan hoksaa sen, että siinä organisaatiolla oli pallit ottaa kaveri, joka jakaa seuran identiteetin ja varmasti kaveri on kokenut, että juuri tuolla pohjalla olisi nasta rakentaa. tämä on koko sainauksen a ja o Eli 10 pojoo ja papukaijamerkki tästä. tulos näkyy taululla.

Sitä pelkään eniten JYPin kohdalla, että sinne taas hommataan joku puolijumala jolla on kokemusta tietoa ja taitoa, mutta rakenteet ei keskenään toimi. Menisi siis sitä virhettä toistaen edelleen. Toisaalta, pelko on myös, osaako organisaatio ja uskaltaako se katsoa kuka paattia parhaiten veisi, entisten tekojen sijaan.

Ymmärrän toki, että kirjoittamastasi paistaa negaatio herraa kohtaan, joka JYP purtta ainakin vielä tällä hetkellä vie, mutta estääkö se sua objektiivisesti näkemästä JYPiä inhosi keskellä. Tuo lapsellinen 1600 peliä idiomi vain alleviivaa sitä, ettet edes ajatuksella osaa asiaan suhtautua ja se on ikävä asia. Lopulta noiden 1600 aikana kys. herra on saanut lajille ja JYPille enemmän aikaan, kuin sinä kykenet edes unissasi saavuttamaan, eli siinä se sinun nähtyjen anti ja niiden ymmärrys kiteytettynä. Tämä ei ole dissaamista vaan tosiasioiden toteamista.
 

Hyytiäinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KeuPa & Ottawa
Näin väärin sitä nopeasti osaa sitten lukea faktoja tarkistamatta... Eli puskaan meni siltä osin...
-ja kai se on vähän siitäkin kiinni et haluaako seura pelaajien jatkavan vai onko sille iso vaihtuvuus ok? Iso vaihtuvuus voi olla ok jos tuleva valmentaja pääsee vaikuttamaan hankintoihin eli sopivat jollain tapaa hänen pelitapaansa.

Mutta Jypistä jatkot tehtiin Siikasen ja Pertun kanssa. Odotan mielenkiinnolla millaseen rooliin heitä on ajateltu.
 

Hyytiäinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KeuPa & Ottawa
Ymmärrän toki, että kirjoittamastasi paistaa negaatio herraa kohtaan, joka JYP purtta ainakin vielä tällä hetkellä vie, mutta estääkö se sua objektiivisesti näkemästä JYPiä inhosi keskellä. Tuo lapsellinen 1600 peliä idiomi vain alleviivaa sitä, ettet edes ajatuksella osaa asiaan suhtautua ja se on ikävä asia. Lopulta noiden 1600 aikana kys. herra on saanut lajille ja JYPille enemmän aikaan, kuin sinä kykenet edes unissasi saavuttamaan, eli siinä se sinun nähtyjen anti ja niiden ymmärrys kiteytettynä. Tämä ei ole dissaamista vaan tosiasioiden toteamista.
-etpä taida ymmärtää koska tuossa tärkein on capslock päällä kirjoitettu mutta. Sen jälkeen muu onkin sitä aitoa sinua.

Kaikille meille ei riitä kymmenen vuoden takaiset Seppäsen meriitit enää 2020-luvulla.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Posijengi ei hyväksy realismia. Jos ei viime kausien jengeillä päästy edes sääleihin, niin miten sinne päästään tulevalla mestisporukalla? Karsintojen välttäminen on mestaruus tälle seuralle ensi kaudella. Oli fanipojat mitä mieltä tahansa.
Yhyy yhyy. Mikään ei ole niin kunnioitettavaa kuin valmiiksi häviäminen! Nillitä vielä vähän! Kait laitoit sähköpostia JYP toimistolle, että ei kannata edes yrittää, ollaan jo hävitty?
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
-etpä taida ymmärtää koska tuossa tärkein on capslock päällä kirjoitettu mutta. Sen jälkeen muu onkin sitä aitoa sinua.

Kaikille meille ei riitä kymmenen vuoden takaiset Seppäsen meriitit enää 2020-luvulla.

En lainatussa nähnyt sanaakaan caps lockilla kirjoitettuna, joten... tarkennusta.

Sillä ei ole tasan mitään merkitystä mikä on joidenkin asioiden tapahtuma aika. Sillä taas on, onko joku arvostelija oikeasti kykenevä uskottavasti suolaamaan omalla substanssillaan jotakuta muutoinkin kun amisviiksi tasolla. Siitä tuossa on kysymys ollut koko ajan. Kaiken komiikan lisäksi, emme edes tiedä tässä hetkessä, viekö JYP laivaa eteenpäin Seppänen vai joku muu ja sekin on jokaisen nieltävä joko rakentavasti tai tyhjällä rattaalla vittuillen, kukin tavallaan.

2020 - luvulla mikään kiekossa menestymisen fundamenteista ei ole muuttunut, eikä muutu 2030 luvullakaan pelilliset vaateet ym. kyllä muuttuu taatusti, mutta menestyminen nojaa nyt ja aina pohjaan joka osattu luoda.

En kovinkaan ymmärrä mikä varsinaisesti tähän asiaan on sinun pointtisi per se, mutta jotenkin vaikuttaa, että se kohdistuu allekirjoittaneeseen enemmän, kuin JYPiin tai jääkiekkoon, edes minkäänsorttiseen analyysiin siitä mistä keskustella yritellään, mutta sen otan kehuna, että tekstini on aitoa minua, koska sitä henk. koht. tasolla haluan ollakin. teeskentelijää ja paskan puhujaa et minusta saa.
 

Hyytiäinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KeuPa & Ottawa
En lainatussa nähnyt sanaakaan caps lockilla kirjoitettuna, joten... tarkennusta.
En kovinkaan ymmärrä mikä varsinaisesti tähän asiaan on sinun pointtisi per se, mutta jotenkin vaikuttaa, että se kohdistuu allekirjoittaneeseen enemmän, kuin JYPiin tai jääkiekkoon, edes minkäänsorttiseen analyysiin siitä mistä keskustella yritellään, mutta sen otan kehuna, että tekstini on aitoa minua, koska sitä henk. koht. tasolla haluan ollakin. teeskentelijää ja paskan puhujaa et minusta saa.
-aitoa sinua on tulla sivistämään ja aliarvioimaan muita kirjoittajia. Siitä voit olla ylpeä ja siitä sinut tunnetaan.

Yhden neutraalin lauseen jälkeen kirjoitettu mutta ei auta sinua ymmärtämään kun loppuosa on tuota mitä yllä mainitsin.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
-aitoa sinua on tulla sivistämään ja aliarvioimaan muita kirjoittajia. Siitä voit olla ylpeä ja siitä sinut tunnetaan.

Yhden neutraalin lauseen jälkeen kirjoitettu mutta ei auta sinua ymmärtämään kun loppuosa on tuota mitä yllä mainitsin.

Niin se caps lock?
Omasta mielestäni minä en aliarvioi ketään, en edes itseäni, mutta jokaisella on näkemyksensä.

Kysyin että mihin tuo purskahdus oikein viittaa, minuun vai JYPiin? Siihen ei suoraa vastausta tullut, mutta kai ns. rivien välistä sen voi ymmärtää, silti siinä ei ole mitään pointtia mielestäni. Ei voi mitään.

Minun puolesta vapaasti saat antipatiasi minuun kohdentaa, jos se olosi paremmaksi tekee, vaan eikö tässä jokainen yritä käydä keskustelua jostakin muusta kuin minusta? Ainakin toivottavasti.
 
Suosikkijoukkue
Jyp HT
Eli lopulta arvostus sille, että valkulla riittää pallit sanoa ei jos näkökannat ei kohtaa, sen sijaan, että tulisi vetämään omaa egotrippiään, joka saa asiat entistä pahempaan solmuun. Voi monen kohdalla olla, että jättää sanomatta, siinä on kumminkin työ ja elanto tarjolla, eikä niitäkään posteja ole rajattomiin olemassa.
Kun Jormakalle tarjottiin try-out sopparia, niin voidaanhan sitä valmentajallekin tarjota. "Katsotaan jouluna jatkoa, jos selviät sinne saakka" Viitanen ja Seppänen tonnin-seteli-ilme päällä Jukka Jaloselle.
/smirk
 

Aivan sama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sirkus nimeltä JYP Jyväskylä Oy
Yhyy yhyy. Mikään ei ole niin kunnioitettavaa kuin valmiiksi häviäminen! Nillitä vielä vähän! Kait laitoit sähköpostia JYP toimistolle, että ei kannata edes yrittää, ollaan jo hävitty?
Semmonen sieltä. Eikö kestä kasetti keskustelua vai miksi olet noin äkänen? Kannattaa yrittää välttää kännissä kirjoittelua, aamulla saattaa hävettää!
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Yhyy yhyy. Mikään ei ole niin kunnioitettavaa kuin valmiiksi häviäminen! Nillitä vielä vähän! Kait laitoit sähköpostia JYP toimistolle, että ei kannata edes yrittää, ollaan jo hävitty?
@jypinfani päässyt jatkuvasta valmiiksi häviämisestä eroon, niin toinen alotti. Ei kannata ruokkia trollia enempää.
 

Aivan sama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sirkus nimeltä JYP Jyväskylä Oy
@jypinfani päässyt jatkuvasta valmiiksi häviämisestä eroon, niin toinen alotti. Ei kannata ruokkia trollia enempää.
Eli jos olen asioista erimieltä, niin olen trolli? Selvä.

Eiköhän tehdä niin, että lopetan kirjoittamisen tänne. Saatte jatkaa tätä rinkirunkkausta ihan rauhassa!
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Eli jos olen asioista erimieltä, niin olen trolli? Selvä.

Eiköhän tehdä niin, että lopetan kirjoittamisen tänne. Saatte jatkaa tätä rinkirunkkausta ihan rauhassa!
Erimieltä oleminen on mun käsityksen mukaan eriasia kuin se, että kaikkeen täällä kirjoitettuun tulet ilmoittamaan automaattisesti, että "kaikki on paskaa paitsi kusi". Se on vaan jääräpäisyyttä ja lyhytnäköisyyttä.
 

Aivan sama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sirkus nimeltä JYP Jyväskylä Oy
Erimieltä oleminen on mun käsityksen mukaan eriasia kuin se, että kaikkeen täällä kirjoitettuun tulet ilmoittamaan automaattisesti, että "kaikki on paskaa paitsi kusi". Se on vaan jääräpäisyyttä ja lyhytnäköisyyttä.
Varmaan kannattaa lukea uudelleen niitä viestejä? Esimerkiksi olen eilen kirjoittanut tänne positiivisia juttuja huhutuista uusista pelaajista, mutta ei ilmeisesti riitä vaan taso tänne!
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Koko joukkueen rakenne menee uusiksi, se tietysti haastaa menestymisen näkökulmasta. Kolmivuotisen projektin viimeisellä kaudella aloitetaan rakentaminen uudelleen. Mutta se ei tarkoita sitä etteikö JYP lähtisi tavoittelemaan menestystä ensi kaudella. Tietenkin lähtee. Odotetaan nyt rauhassa että mitä nimiä sieltä julkaistaan ja arvioidaan menestys mahdollisuuksia vasta sitten. Kulunut kausi oli jäätävä pettymys meille kaikille, mutta etukäteen ei kannata lähteä ensi kautta häviämään. Luottoa siihen että toimistolla haetaan nyt kasvojen pesu kyllä löytyy. @Aivan sama en hyökännyt sinua vastaan vaan asiaasi (asennetta) vastaan.
 

Kahjupappa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nosmokingteam
Ohhoijaa! Kyllä taas tämän lauantain teemaan liittyen huomaa, että pahat henget ovat liikkeellä!
On niin helppo pahoittaa mielensä!
 
Suosikkijoukkue
Jyp HT
Tämän keskustelun voisi varmaan siirtää sinne "keskinäinen kunnioitus"-ketjuun, missä jo jossain vaiheessa oltiin tilaamassa kaikille kultaisia liikunnan ansiomerkkejä hyvin menneen vuoden jälkeen. Säästyy nekin rahat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös