JYP kaudella 2023–2024: prosessikausi 2/3

  • 773 103
  • 6 482

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos et kontekstia asiassa ymmärrä, saattaa mennä ns. ohi hilseen toki.

Kyseessä oli tapa, jolla JYP on keikkunut menemään sen kuutisen kautta ja tulokset tiedossa. Jos joku ei silti usko, että tämmöiset oli tulokset oikeushan siihen on jokaisella olla uskomatta, ei siinä mihinkään tietäjäksi asetuta. Kuitenkin sitä ihmetellen itse kommentoi, kuin joku syyhän sille on oltava, ettei asiaa usko, kun jäljelle jäävät selitykset puuttuu, tai haperoja kestämään tarkastelua.

En siis yritä tehdä omasta ajatuksestani faktaa, vaan fakta on faktaa ajattelinpa niin tai näin. Tietysti, aina halutessaan saa minua siitäkin syyttää.

Ehkä myös tavassasi keskustella saattaisi olla jotain korjattavaa?
 

Aivan sama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sirkus nimeltä JYP Jyväskylä Oy
Minä koen, että Rautakorven potkut oli väistämätöntä. Mutta, koen myös, että kokoonpano ei ollut tarpeeksi laadukas Jukan kiekkoon. JYPissä on/oli aivan liikaa alisuorittajia näiden kahden kauden aikana. Silloin joukkue pärjäsi, kun alempien ketjujen pelaajat ylisuorittivat. Valmentajat, myös Heiskasen poppoo joutuivat nyt kärsimään surkeasta joukkueesta.

On aivan anteeksiantamaton, että kahden kauden aikana on noin yksi ketju joka pitää jengiä pinnalla. Muut kentät vuotavat ja sekoilevat, mutta kellään ei ole kykyä tai osaamista reagoida tähän.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Faktaa nyt kuitenkin se että tämä tapa millä 1,5v Rautakorpi veti ei ollut se millä JYP on vuosien aikana rämpinyt ja faktaa on myös se että JYP vihdoin voitti pelejä.
Totta on se että kukaanhan ei tiedä 100% varmuudella miten olisi loppukausi mennyt mutta on puhdas valhe väittää että tämä oli vain jatkumoa vuonna 2018 alkaneelle alamäelle.

Niin, Rautakorven suhteen olen taipuvainen ajattelemaan niin päin, että kun aiemmin ei organisaatio ollut osannut asettaa raameja ja tavoitteita valmennukselle, muutos tässä sisälsi siemenen suksien ristiin menoon. Rautakorpi ei niitä organisaation pelitapa tavoitteita toteuttanut, vaikka kuinka ne allekirjoittikin, samoin tästä kielii se, että tihkuneiden tietojen mukaan asioita käsiteltiin pitkin syksyä niiden korjaantumatta. Potkut olivat vaan jatkumon päätepiste.

Oma näkemys on, että Rautakorvella oltaisiin mahdollisesti rimpuiltu säälipaikasta, eli varmaan paremmin olisi mennyt kuin Heiskasella, mutta koska itse en syty säälirimpuilulle ja koen JYPille tärkeäksi löytää niin identiteetti, kuin pelitavallinenkin tavoite, hyväksyn siinä valossa tämän kauden kusemisen. JYPin pitää löytää parempi pohja tekemiselleen ja se onnistuu minun mielestä parhaiten, jos karavaania vie organisaatio, eikä valmennus, kuten tässä männä kausina on menty.

Syy siihen on, että valmennus ei luo seuran fundamentteja, mutta tulee osaltaan niitä kehittämään, tämän konttaamisen aikana on menty juuri päinvastoin, eikä tuloksia voi kehua sokeinkaan, ei ne minun keksimiä ole.

Joissain kommenteissa kun minun on koettu mustamaalanneen JR:n aikaa, niin enemmän minä näen niin, että organisaation johto sen sotkun aikaan sai päämäärättömällä toivotaan asenteellaan ja ristiriita tuli siitä muutoksesta, kun Seppänen paaluttikin niitä raameja ja tavoitteita.

Varmaan nämä on hyvin tyypillisiä asioita organisaatioissa, joissa ohjaksia pitelee milloin kukakin milloin minnekin suunnaten ja siinä mielessä olen Seppäsen mies, että historiaa katsoen, juuri se aika kun ei puikoissa ollut johti pelitavan märäntymiseen ja näköalattomuuteen kilpailun suhteen. Sinänsä, olipa toisaalta kuka tahansa, jolla paukut riittää viemään määrätietoisesti langat käsissä pitäen kohti jotakin kestävää, nimellä ei ole merkitystä.

Tässä hetkessä me ei tulevasta tiedetä kukaan, mutta toivoa herättää se, että nyt siellä on selkeä tavoite ja mietittyjä keinoja sitä toteuttaa, ilman jäädään väkisin pyörimään tuohon pohjapuolen ryhmään haaveillen niistä sääleistä ja sitä en JYPille toivo, enkä usko siinä olevan JYPin resurssien rajat.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Rautakorven potkut olivat selkeä virhe, siitä ei kahta sanaa. Itse kyllä pidän myös hänen palkkaamistaan selkeänä virheenä. Ei ollut missään nimessä oikea mies tähän savottaan. Vaikea uskoa, että olisi ollut pitkää kevättä tarjolla myöskään vanhalla valmennuksella, mutta sitähän me ei nyt sitten koskaan saada tietää.

Valmennussekoilun ja sen seurauksien (tappioputket, case Niku ym.) lisäksi kauteen mahtui Estephanin floppaus ja Lahtisen raiskauspotkut. Tässä meni aika lailla kaikki vituralleen.

Jyp ei ole oikein Gardinerin jälkeen tehnyt onnistunutta pelaajahankintaa. Lassila ja Pulkkinen nousivat omista junnuista. Puustinen ja Vainio taas ovat paluumuuttajia ja Eronen muuten vain tasonsa osoittanut. Smith oli ihan ok, mutta ei mikään sateentekijä tai porukan sytyttäjä kuitenkaan. En ole vielä heittänyt kaikkea toivoa Mikko Pertun suhteen, mutta ei hän pystynyt ottamaan tällä kaudella sellaisia kehitysaskelia kuin toivottiin.

Uuden UTJ:n pitäisi oikeasti kairata tänne joku nuorehko pelimies, joka puhkeaisi kukkaan Jyväskylässä, sellainen seuraava Turkulainen, Rooba tai Gardiner. Saa samalla hommata vaikka useamman. Valmiista huippupelaajista Jyp ei kuitenkaan pysty isompien ja seesteisempien seurojen kanssa kilpailemaan eikä omista junnuista joka vuosi voi nousta yhtä kovia jätkiä kuin tällä kaudella.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä koen, että Rautakorven potkut oli väistämätöntä. Mutta, koen myös, että kokoonpano ei ollut tarpeeksi laadukas Jukan kiekkoon. JYPissä on/oli aivan liikaa alisuorittajia näiden kahden kauden aikana. Silloin joukkue pärjäsi, kun alempien ketjujen pelaajat ylisuorittivat. Valmentajat, myös Heiskasen poppoo joutuivat nyt kärsimään surkeasta joukkueesta.

On aivan anteeksiantamaton, että kahden kauden aikana on noin yksi ketju joka pitää jengiä pinnalla. Muut kentät vuotavat ja sekoilevat, mutta kellään ei ole kykyä tai osaamista reagoida tähän.

Itse tiivistäisin että yksi sentteri puuttui kummaltakin kaudelta korvaan Platt ja Estephan. Eikä välttämättä olisi vaadittu maagista ykkösen sentteriä vaan että laadukas 3 ketjun sentteri. Olisi tasapainottanut tuo yksi hankinta ketjuja ja tuonut lisää reserviä.

Vähän jäänyt itselle mysteeriksi miksei lopulta minkäänlaista sentteriä kummallakaan kaudella edes loppukaudeksi lopulta tullut, kun kuitenkin pohjana on säästöön jäävää palkkaa Platt ja Estephan + muut lähteneet pelaajat noilla kausilla. Eli ei olettaisi olevan puhtaasti rahastakaan kyse vaikka varmaan säästölinja yksi syy varovaisuuteen.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ehkä myös tavassasi keskustella saattaisi olla jotain korjattavaa?

No, no. moinen toisten tapaan ilmaista puuttuminen on minusta vain huonoa trollausta. Ei ensinnäkään pippeleitä ole tarkoitus mittailla, onko joku oikeassa vai tai väärässä sen kummemmin. Asioista kai täällä on tarkoitus keskustella, ei kenenkään olemuksesta kuvitellen ilmaisutyylin perusteella, vaikka palstan täytettä silläkin saa. Oleellista on löytää kirjoituksista ne asia pointit ja keskustella niistä ja niiden pohjalta. Joku ilmaisee kärkevästi, joku ei, silti se asia olisi hyvä osata poimia jotta näkemysten vaihdossa olisi mitään mieltä.

En minä omalta osalta suostu moderoimaan kenenkään tapaa olla ja ilmaista, mutta tottakai olen valmis vääntämään asioista, liekö itsetunto sitten joillakin hämärtää pointin löytämisen tiedä häntä, joidenkin kohdalla epäilen, että se on tarkoituksellista ja itseisarvo osan ottamiseen, mutta kukin tavallaan.
 

raipe1993

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Sharks
Jos et kontekstia asiassa ymmärrä, saattaa mennä ns. ohi hilseen toki.
Tässä on taas hurmaava tapa osoittaa, että minä olen nyt tietämätön.
Kyseessä oli tapa, jolla JYP on keikkunut menemään sen kuutisen kautta ja tulokset tiedossa. Jos joku ei silti usko, että tämmöiset oli tulokset oikeushan siihen on jokaisella olla uskomatta, ei siinä mihinkään tietäjäksi asetuta. Kuitenkin sitä ihmetellen itse kommentoi, kuin joku syyhän sille on oltava, ettei asiaa usko, kun jäljelle jäävät selitykset puuttuu, tai haperoja kestämään tarkastelua.
Nythän sinä käännät kyllä mustaa valkoiseksi toden teolla. Rautakorven toisella kaudella Jyp oli potkujen sattuessa sijalla kuusi. Nyt kovasti näyttää, että sinä et usko tätä faktaa, vaan näet jonkin vaihtoehtoisen todellisuuden, jossa lopullinen romahdus olisi tullut myös hänen kanssaan. Jälleen kuitenkin argumenteissasi haluat piikitellä, että olettepas te muut hölmöjä kun, ette edes faktoja usko. Mikä on se fakta jonka sinä tässä tuot pöytään? Siitä en saa millään muotoa kiinni.
En siis yritä tehdä omasta ajatuksestani faktaa, vaan fakta on faktaa ajattelinpa niin tai näin. Tietysti, aina halutessaan saa minua siitäkin syyttää.
Niin siis tässä toistit siis sitä, että sanomasi on faktaa, tai siis niin fakta on faktaa. Ainoa fakta tämän kauden osalta on se, että Rautakorven aikana Jyp taisteli suorasta pudotuspelipaikasta, ja Heiskasen aikana romahti sijalle 13.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jyp ei ole oikein Gardinerin jälkeen tehnyt onnistunutta pelaajahankintaa. Lassila ja Pulkkinen nousivat omista junnuista. Puustinen ja Vainio taas ovat paluumuuttajia ja Eronen muuten vain tasonsa osoittanut. Smith oli ihan ok, mutta ei mikään sateentekijä tai porukan sytyttäjä kuitenkaan. En ole vielä heittänyt kaikkea toivoa Mikko Pertun suhteen, mutta ei hän pystynyt ottamaan tällä kaudella sellaisia kehitysaskelia kuin toivottiin.

Perttuhan taisi olla yksi ainoita jotka selkeästi pelasi odotuksia paremmin, mutta isoin syy nähdäkseni tuossa oli että niitä hankintoja ei lopulta tehty avainrooleihin kesken kauden, Smith oli hyvä haku Lahtisen tilalle mutta sitten ei korvattu Estephanin lähtöä vaikka BC ja Koskela oli läpi kauden joko loukkaantuneena tai vajaatehoisia ja Lassilan U20. Jos olisi sentteri hankittu niin esim. Perttua taas olisi laidassa voitu enemmän hyödyntää. Nyt esim. Tohila ei saanut mitään aikaan (toivotaan että edes oppirahat ensikaudeksi saatiin).
 

Coutinho

Jäsen
Tässä on taas hurmaava tapa osoittaa, että minä olen nyt tietämätön.

Nythän sinä käännät kyllä mustaa valkoiseksi toden teolla. Rautakorven toisella kaudella Jyp oli potkujen sattuessa sijalla kuusi. Nyt kovasti näyttää, että sinä et usko tätä faktaa, vaan näet jonkin vaihtoehtoisen todellisuuden, jossa lopullinen romahdus olisi tullut myös hänen kanssaan. Jälleen kuitenkin argumenteissasi haluat piikitellä, että olettepas te muut hölmöjä kun, ette edes faktoja usko. Mikä on se fakta jonka sinä tässä tuot pöytään? Siitä en saa millään muotoa kiinni.

Niin siis tässä toistit siis sitä, että sanomasi on faktaa, tai siis niin fakta on faktaa. Ainoa fakta tämän kauden osalta on se, että Rautakorven aikana Jyp taisteli suorasta pudotuspelipaikasta, ja Heiskasen aikana romahti sijalle 13.
En tiedä paljonko olet arvon palstalainen tätä meidän osiota lukenut, mutta ks. Kirjoittajan kanssa on aivan turha edes yrittää keskustella mistään. ”Hupiukko” pahimmasta päästä. Jos kävelet metsään ja löydät sieltä esim ison kiven, saat varmasti järkevämmän keskustelun aikaiseksi..

Fabun tyyli on kyllä vuosien mittaan ”pahentunut” joten olen alkanut epäilemään hänen pitävän sisältöään tahallaan sellaisena, että saa aina jonkun kimpaantumaan.

Tsemppiä sinne pudotuspeleihin!
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Rautakorven toisella kaudella Jyp oli potkujen sattuessa sijalla kuusi. Nyt kovasti näyttää, että sinä et usko tätä faktaa, vaan näet jonkin vaihtoehtoisen todellisuuden, jossa lopullinen romahdus olisi tullut myös hänen kanssaan. Jälleen kuitenkin argumenteissasi haluat piikitellä, että olettepas te muut hölmöjä kun, ette edes faktoja usko. Mikä on se fakta jonka sinä tässä tuot pöytään? Siitä en saa millään muotoa kiinni.

Lienee kyse jostakin uskon asioista. Minä näin Rautakorven JYPin marraskuusta lähtien jääneen pelitavallisesti täysin jälkeen liigan tasolla. Kaikki tuijottelee toki tuohon silloiseen sijoitukseen, mutta mitä paremmin muut sai pelinsä toimimaan, sitä enemmän JYP jäi jalkoihin. Kuten olen kirjoittanut, ehkä sääleihin olisi rimpuiltu, mutta minä en pidä sitä JYPille oikeana tasona tai ainakaan pelillisenä päämääränä.

Kuten myös olen kirjoittanut jo useasti monen sitä ilmeisesti joko ymmärtämättä tietoisesti tai jostain muusta syystä, että Rautakorven kanssa asiat oli solmussa jo aiemmin ja potkut oli vain tuon prosessin päätepiste. Tästä on ollut julki sanottu, että pitkin syksyä asioista keskusteltiin ja yritettiin saada sopu aikaan. Eli lieni faktaksi tämän voi sanoa.

Jälkiviisaana olen myös todennut, että potkut olisi pitäneet tulla jo edellisen kauden päätteeksi, kun se silloinen sääli kamppailu oli lähinnä surkuhupainen kompastelu, mutta meni allekirjoittamaan tuon Seppäsen ja kumppanien strategia paperin, sitä aikomattakaan noudattaa, joten paska oli tuulettimessa. Toisille syy on organisaation johdossa ja toiset näkee hiukan toisin. Minä katson jotenkin niin, että olisi voinut väistyä valmennuksesta, jos tavoitteet ei sopineetkaan omaan mieleen, eikä allekirjoitella ja erehdyttää organisaatiota. Siinä minä sen pahimman syyn näen, enkä tuijota mihinkään hetkeen jolloin potkut siunattiin. Asiat oli jo tapahtuneet tätäkään ei vissiin tarvinne rautalangasta vääntää, jotta se ymmärretään, se on eri asia kykeneekö mieli sen hyväksymään.
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuten myös olen kirjoittanut jo useasti monen sitä ilmeisesti joko ymmärtämättä tietoisesti tai jostain muusta syystä, että Rautakorven kanssa asiat oli solmussa jo aiemmin ja potkut oli vain tuon prosessin päätepiste.
Ei tässä ole kyse siitä etteikö moni tätä sanomaasi ymmärtäisi. Kyse on siitä että me aika monet olemme vain kanssasi yksinkertaisesti eri mieltä.
Meidän mielestä me olemme oikeassa ja sinä tässä asiassa aivan väärässä.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Onkohan eksymisesi tänne ja nimimerkkisi enne ensi kauden JYPin valmentajasta?
Olisihan se hauskaa koittaa ensin pärjätä Tapparan valmentajalla ja sitten Ilveksen. Tervetuloa Raipe!

Jypfabun sinnikkäistä ajatuksista on helpompi ostaa tuo ”sukset olivat ristissä jo pitkään ja potkut vain päätepiste” kuin että Rautakorven kanssa olisi rimpuiltu hädintuskin sääleihin.

Entä jos koko toissa kauden räpellys johtuikin valmennuksen yrityksestä noudattaa seurajohdon huuruista visioita, eikä valmennuksen kyvyttömyyydestä? Tällä kaudella sitten kun valmennus itsepäisesti halusikin välillä voittaa niin sehän ei kelvannutkaan, kun oli väärin voitettu.

No, katsetta eteenpäin, väliliha on päättynyt ja ehkä seuraavaksi löydetään reitti oikeaan suuntaan.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ei tässä ole kyse siitä etteikö moni tätä sanomaasi ymmärtäisi. Kyse on siitä että me aika monet olemme vain kanssasi yksinkertaisesti eri mieltä.
Meidän mielestä me olemme oikeassa ja sinä tässä asiassa aivan väärässä.

Näinkö on siis ymmärrettävä, että potkut eivät olleet suinkaan jonkun kehityskulun päätepiste, vaan kaiken alku ja loppu. Minun mielestä toki saatte olla oikeassa omasta mielestänne. Saipahan tuosta päivän huvituksen.

Ilmeisesti vielä sitten sieluja riepoo, että joku kehtaa järjellään päätyä eri tulemaan. Erimielisyys on siis niin, kestämätön rasti, että pitää ryhtyä arpomaan erimielisen kirjoittajan luonnetta ja tapaa kirjoittaa, kun ei kykenekään perustelemaan asioilla sitä oikeassa olemistaan.

just.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Entä jos koko toissa kauden räpellys johtuikin valmennuksen yrityksestä noudattaa seurajohdon huuruista visioita, eikä valmennuksen kyvyttömyyydestä? Tällä kaudella sitten kun valmennus itsepäisesti halusikin välillä voittaa niin sehän ei kelvannutkaan, kun oli väärin voitettu.

Ainakaan päätellen sen kauden lopputuuletuksista asia ei oikeastaan voi olla näin, sehän johti siihen strategiapaperin allekirjoitukseen lopulta.

Jos valmennus itsepäisesti olisi halunnut voittaa, olisi auttanut, jos olisi luonut pelitavan jota kehittää, koko joukkueelle. Tämmöinen kärki ratkoo ja muut selviytyy ei kyllä johda niinkään väärin voitettu päätelmään, vaan ei riittävästi voitettu.

Mutta ymmärrän, monelle pääsy sääleihin olisi ollut unelmien täyttymys, suorastaan mestaruus. Minä taidan olla sillä puolella katua, jossa kisaillaan kärjen kanssa tasapäin, joskus onnistuen, joskus pettyen kaudesta toiseen.

Siltä kulmalta katsellen asiat näyttäytyy toisenlaisena.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ainakaan päätellen sen kauden lopputuuletuksista asia ei oikeastaan voi olla näin, sehän johti siihen strategiapaperin allekirjoitukseen lopulta.

Jos valmennus itsepäisesti olisi halunnut voittaa, olisi auttanut, jos olisi luonut pelitavan jota kehittää, koko joukkueelle. Tämmöinen kärki ratkoo ja muut selviytyy ei kyllä johda niinkään väärin voitettu päätelmään, vaan ei riittävästi voitettu.

Mutta ymmärrän, monelle pääsy sääleihin olisi ollut unelmien täyttymys, suorastaan mestaruus. Minä taidan olla sillä puolella katua, jossa kisaillaan kärjen kanssa tasapäin, joskus onnistuen, joskus pettyen kaudesta toiseen.

Siltä kulmalta katsellen asiat näyttäytyy toisenlaisena.

Ja sitten on se toinenkin lopputulema.

Itse olen sillä puolen katua jossa ollaan aina oikeassa, ja tämä on faktaa.
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näinkö on siis ymmärrettävä, että potkut eivät olleet suinkaan jonkun kehityskulun päätepiste, vaan kaiken alku ja loppu. Minun mielestä toki saatte olla oikeassa omasta mielestänne. Saipahan tuosta päivän huvituksen.

Ilmeisesti vielä sitten sieluja riepoo, että joku kehtaa järjellään päätyä eri tulemaan. Erimielisyys on siis niin, kestämätön rasti, että pitää ryhtyä arpomaan erimielisen kirjoittajan luonnetta ja tapaa kirjoittaa, kun ei kykenekään perustelemaan asioilla sitä oikeassa olemistaan.

just.
Millä lailla esim.minä en ole kantaani sinulle perustellut?
Voin tähän vastata ihan sinun omalla tyylilläsi:
Noh minäpä nyt vielä kerran tämän avaan kun se ei tunnu siellä päässä aukeavan millään vaikka tämä on näytetty jo moneen kertaan.
Kun Rautakorpi palkattiin niin joukkue oli aivan karmeassa jamassa. Useaan kertaan syksyllä 2022 tuli esille että joukkueessa aivan kaiken tekeminen piti aloittaa ihan alusta kun joukkueessa ei ollut vuosiin ollut minkäänlaista ymmärrystä vaatimustasosta tai miten edes pelejä voitetaan.
Viime vuosi tehtiin töitä niiden pohjien eteen. Tänä vuonna alettiin myös voittamaan pelejä.
Töpseli vedettiin irti kesken pelin, tuloksena sija 13 ja aivan hirvittävät imagotappiot.

Hyvä että sinua huvittaa meidän ajatus siitä että olemme oikeassa.
Kyllä tässä on itsekin tullut useasti naurettua sille että tiedän paljon ihmisiä jotka on käynyt jo Nisulan montussa peleissä ja heitä yhdistää se että he kunnioittaa toisia/toisten mielipiteitä ja lisäksi näkee mahdollisuuden että on itse väärässä. Sinun toiminta on todella paljon samanlaista kuin suuren johtajasi Jukka Seppäsen ja valitettavasti näyttää siltä että ette ymmärrä jääkiekosta hevovitunhumppaa vaan herkuttelette hienoilla sanoilla ja ette näe minkäänlaisia syy-seuraussuhteita.
Olet myös itse sanonut monesti että sinun ei tarvitse todistella mitään. Kuitenkin sitä vaadit toisilta. Ja mitä tahansa sinulle sitten vastataan niin se ei kelpaa.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minun mielestä toki saatte olla oikeassa omasta mielestänne. Saipahan tuosta päivän huvituksen.
Hienoa että annat muiden olla mielestään oikeassa. Suuressa armossasi voi kuitenkin nauraa muille, koska tiedät olevasi oikeassa.

Ihan sama oletko 1 vs 50 tilanteessa mielipiteesi kanssa...olet totuus, vaikka kukaan ei ymmärrä miksi ja mistä tuo loputon varmuutesi tulee.

Täytyy itsekin alkaa vaan olemaan aina oikeassa, miksi en ole ennen tajunnut.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kun Rautakorpi palkattiin niin joukkue oli aivan karmeassa jamassa. Useaan kertaan syksyllä 2022 tuli esille että joukkueessa aivan kaiken tekeminen piti aloittaa ihan alusta kun joukkueessa ei ollut vuosiin ollut minkäänlaista ymmärrystä vaatimustasosta tai miten edes pelejä voitetaan.

Olen toki tuonut JR:n propsina esiin fyysisen vaateen. Sillä vaan ei riittävästi voita pelejä, olisi pitänyt rakentaa sitä pelitapaakin kestäväksi. Oleellista on myös se, että suhde valmentajan palkkauksen kanssa oli ilmi tulleen tiedon valossa kyseenalainen organisaation tasolla. Tästähän olen kirjoittanut ja lukenut sen yhdeksi alkusyyksi niille tulemille, joita on nautittu.

Katsoipa asiaa kuinka päin tahansa, virheitä ja vikaa on ollut yhdessä jos toisessa, mutta millään aivojumpalla tuota ei olisi toimivaksi saattanut, olipa sitten millä puolen katua tahansa. Kun asiat ei toimi, ne ei toimi niin kauan kun estävät tekijät on pois purettu, vasta sitten voi jotakin oikeasti rakentaa.
 

Jaakko81

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,JYP
Millä lailla esim.minä en ole kantaani sinulle perustellut?
Voin tähän vastata ihan sinun omalla tyylilläsi:
Noh minäpä nyt vielä kerran tämän avaan kun se ei tunnu siellä päässä aukeavan millään vaikka tämä on näytetty jo moneen kertaan.
Kun Rautakorpi palkattiin niin joukkue oli aivan karmeassa jamassa. Useaan kertaan syksyllä 2022 tuli esille että joukkueessa aivan kaiken tekeminen piti aloittaa ihan alusta kun joukkueessa ei ollut vuosiin ollut minkäänlaista ymmärrystä vaatimustasosta tai miten edes pelejä voitetaan.
Viime vuosi tehtiin töitä niiden pohjien eteen. Tänä vuonna alettiin myös voittamaan pelejä.
Töpseli vedettiin irti kesken pelin, tuloksena sija 13 ja aivan hirvittävät imagotappiot.

Hyvä että sinua huvittaa meidän ajatus siitä että olemme oikeassa.
Kyllä tässä on itsekin tullut useasti naurettua sille että tiedän paljon ihmisiä jotka on käynyt jo Nisulan montussa peleissä ja heitä yhdistää se että he kunnioittaa toisia/toisten mielipiteitä ja lisäksi näkee mahdollisuuden että on itse väärässä. Sinun toiminta on todella paljon samanlaista kuin suuren johtajasi Jukka Seppäsen ja valitettavasti näyttää siltä että ette ymmärrä jääkiekosta hevovitunhumppaa vaan herkuttelette hienoilla sanoilla ja ette näe minkäänlaisia syy-seuraussuhteita.
Olet myös itse sanonut monesti että sinun ei tarvitse todistella mitään. Kuitenkin sitä vaadit toisilta. Ja mitä tahansa sinulle sitten vastataan niin se ei kelpaa.
Hemmetti ku ei pysty kuin vain kerran tykkäämään per viesti, olisin lyönyt sata tykkäystä ja pari hertta emojia päälle.
 

Luokkakokous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Jos valmennus itsepäisesti olisi halunnut voittaa, olisi auttanut, jos olisi luonut pelitavan jota kehittää, koko joukkueelle. Tämmöinen kärki ratkoo ja muut selviytyy ei kyllä johda niinkään väärin voitettu päätelmään, vaan ei riittävästi voitettu.
Käypäs huvikses kysymässä Kärppien osastolta vituttaako niitä kuinka paljon kun kotietu pudotuspeleihin tuli tällaisella kärki ratkoo - tyyppisellä pelillä? Vähän epäilen ettei juuri moinen vois vähempää kiinnostaa.
 

Baldrick

Jäsen
Täytyy itsekin alkaa vaan olemaan aina oikeassa, miksi en ole ennen tajunnut.
”Vastaväittäjät vihaavat tätä pikkuniksiä - katso kuinka voitat jokaisen väittelyn!”

Jutun sisältö tiivistetysti: Kerro olevasi oikeassa ja muut väärässä. Vihjaa, että muut ei vain ymmärrä ja nosta sillä itseäsi jalustalle. Kutsu omia uskomuksiasi faktoiksi, ja oikeita faktoja muiden uskomuksiksi. Kirjoita sekavaa tajunnanvirtaa ja syytä muita, kun eivät löydä jutun pointtia ja tartu siihen.

Kuten myös olen kirjoittanut jo useasti monen sitä ilmeisesti joko ymmärtämättä tietoisesti tai jostain muusta syystä, että Rautakorven…
”He eivät joko ymmärrä tai halua ymmärtää.”
- Jääkiekon uudelleenkeksijä Tommi Hämäläinen valmennuspäällikkönä johdettavista valmentajistaan
 

Jaakko81

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,JYP
”Vastaväittäjät vihaavat tätä pikkuniksiä - katso kuinka voitat jokaisen väittelyn!”

Jutun sisältö tiivistetysti: Kerro olevasi oikeassa ja muut väärässä. Vihjaa, että muut ei vain ymmärrä ja nosta sillä itseäsi jalustalle. Kutsu omia uskomuksiasi faktoiksi, ja oikeita faktoja muiden uskomuksiksi. Kirjoita sekavaa tajunnanvirtaa ja syytä muita, kun eivät löydä jutun pointtia ja tartu siihen.


”He eivät joko ymmärrä tai halua ymmärtää.”
- Jääkiekon uudelleenkeksijä Tommi Hämäläinen valmennuspäällikkönä johdettavista valmentajistaan
Siinä hyvä analyysi eräästä palstakirjoittelijasta.

Tyhmyys voi olla myös siunaus. Monien tutkimusten mukaan epäpätevyys ei juuri haittaa ihmisiä, sillä he ovat liian tietämättömiä ymmärtääkseen, miten epäpäteviä he todellisuudessa ovat.



Ihmisen kykyä arvioida omaa tietämättömyyttään on tutkittu professori David Dunningin laboratoriossa Cornellin yliopistossa.
 

rahor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ainakaan päätellen sen kauden lopputuuletuksista asia ei oikeastaan voi olla näin, sehän johti siihen strategiapaperin allekirjoitukseen lopulta.

Jos valmennus itsepäisesti olisi halunnut voittaa, olisi auttanut, jos olisi luonut pelitavan jota kehittää, koko joukkueelle. Tämmöinen kärki ratkoo ja muut selviytyy ei kyllä johda niinkään väärin voitettu päätelmään, vaan ei riittävästi voitettu.

Mutta ymmärrän, monelle pääsy sääleihin olisi ollut unelmien täyttymys, suorastaan mestaruus. Minä taidan olla sillä puolella katua, jossa kisaillaan kärjen kanssa tasapäin, joskus onnistuen, joskus pettyen kaudesta toiseen.

Siltä kulmalta katsellen asiat näyttäytyy toisenlaisena.
Tuo näkemys, että vaihtoehdot on joko kamppailla mestaruudesta tai sitten vedetään kaikki viemäristä alas, edustaa erittäin suurta vähemmistöä. En oikein näe tuon ajatuksen takana muita kuin Fabun ja Seppäsen. Se on vähän sellainen autistinen ajatus kaikessa ehdottomuudessaan. Jos noin toimitaan, joudutaan tyytymään vituiksi vedettyihin kausiin todella usein, koska mestaruudesta ei tulla läheskään joka vuosi taistelemaan. Edes suuremman budjetin ja tähtisikermien joukkueet eivät siihen jatkuvasti pysty. En minäkään pelkkiä säälejä tavoittelisi, mutta välieräpaikkaa kaudesta toiseen pitkällä aikavälillä. Aina sekään ei varmasti onnistu, mutta jos se onnistuu pitkällä aikavälillä vaikka 50%:sti ja finaaleissa oltaisiin 20%:sti niin luulisin että Jyp-yhteisö olisi varsin tyytyväinen. Liian hyvä menestys on sekin vaarallinen ja syö itseään. Ennenkaikkea olisi kiva nähdä hyvää ja taistelevaa lätkää, jossa pelejä ei hävitä älyttömän löysäilyn ja/tai tyhmäilyn takia. Tai sen takia, että joukkue on puolillaan keskeneräisiä junnuja. Nämä tällaiset Heiskasen ajan löysäilyhäviöt tuntuvat siltä, että faneja kustaan paineella silmään.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös