JYP kaudella 2021–2022

  • 592 627
  • 4 307

Powerage

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks
Joku tarmokas palstaveli voisi rustailla kohta ketjuhahmotelmia Brodeckin kanssa. Myös hyökkäys alkaa tuntumaan jo melko täydeltä.

Laitetaas kaksin kappalein. Ensimmäinen hahmotelma harkkapelien ja meikäläisen näkemyksen perusteella koodinimellä: "Kalaputaan vastaisku"

Siikanen - Christoffer - Turkulainen
Brodeck - Lambert - Gardiner
Puistola - Helenius - Valkeejärvi
Salmio - Alanen - Kalapudas
(Lahtinen)

Sotka - Honka
O'Brien - Ottavainen
Seppälä - Kakkonen

Parkkinen
Ruusu

Toisena "Kalaputaan paluu" enemmän niillä spekseillä, joita ennen harkkapelejä sommiteltiin eli Pudaskala ykkössentteri jumalan armosta.

Brodeck - Kalapudas - Turkulainen
Siikanen - Christoffer - Gardiner
Salmio - Lambert - Puistola
Alanen - Helenius - Lahtinen
(Valkeejärvi)

Scotka - O'Brien
Honka - Kakkonen
Ottavainen - Seppälä

Ruusu
Parkkinen
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Joku tarmokas palstaveli voisi rustailla kohta ketjuhahmotelmia Brodeckin kanssa. Myös hyökkäys alkaa tuntumaan jo melko täydeltä.
Itse itselleni vastaten.

Valkeejärvi - Christoffer - Turkulainen

Siikanen - Lambert - Gardiner

Puistola - Helenius - Lahtinen

Salmio - Kalapudas - Brodeck

(Kemell, S. Koskela, Alanen, Airo)

edit: näitä hahmotelmia katsellessa siellä voi Lahtisella ja Puistolalla olla aika paljon niskaanhengittäjiä takana. Esimerkiksi Kemell tulee varmasti pelaamaan paljon myös ylhäällä ja ei tuolla kokoonpanossa nyt niin hirveästi "vapaita paikkoja" ole.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Liigan varmistuneet pelaajasiirrot ketjussa uusi tulokas on todettu jo hajuttomaksi ja mauttomaksi, olemme siis varmasti onnistuneet.

No, katsellaan nyt pelejä ensin.
Onneksi näin, koska koko JYP on jo tuomittu mestisjoukkueeksi ja jumboksi. Jos yksi pelaaja olisikin muiden mielestä hyvä vahvistus, niin joku saattaisi ottaa JYPin tosissaan, eikä olisi samanlaista mahdollisuutta yllättää.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ollut nähnyt pienintäkään huhua uudesta tulijasta, kunnes someen ilmestyy kuva, jossa kerrotaan kaverin debytoivan jo 8 tunnin päästä.
Kohtahan nuo kokoonpanot tulee, mutta ei kai missään ole sanottu hänen pelaavan tänään? Uskon että pelaa, mutta kunhan saivartelen.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ehkä tuo joukkue on juuri tarvinnut aikuista jääkiekkoilijaa. Lahtinen on aika lapanen ja junnuja riittää. Kunhan ruutunsa hoitaa ja onnistuu edes kohtalaisesti pisteitä tekemään, niin olen tyytyväinen. Kohtalaisella tarkoitan noita SHL lukuja vastaavia.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Itse itselleni vastaten.

Valkeejärvi - Christoffer - Turkulainen

Siikanen - Lambert - Gardiner

Puistola - Helenius - Lahtinen

Salmio - Kalapudas - Brodeck

(Kemell, S. Koskela, Alanen, Airo)

edit: näitä hahmotelmia katsellessa siellä voi Lahtisella ja Puistolalla olla aika paljon niskaanhengittäjiä takana. Esimerkiksi Kemell tulee varmasti pelaamaan paljon myös ylhäällä ja ei tuolla kokoonpanossa nyt niin hirveästi "vapaita paikkoja" ole.
Tätä vähän odottelinkin, laitureiden taso oli aika junnu painoitteista ja nyt on kilpailua pelipaikasta enemmän. Valkeejärven siirtäisin toistaiseksi rotaatioon ja Kemell tilalle, Puistola ja Lahtinen joutuu ensimmäisenä vilttiin, mikäli pelaamisen taso ei parane.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä uusien pelaajien hankinnassa ollaan oltu huolellisia tuon pelaajan iän kanssa. Selvästi on haettu näitä kokeneita, mutta ei uransa huippua vielä saavuttaneita pelaajia. Uusista nimistä Peltola ainoa, joka ei istu tähän kuvioon:

O’Brien 28 vuotta
Christoffer 27 vuotta
Brodecki 26 vuotta
Alanen 25 vuotta
Ščotka 25 vuotta
Peltola 21 vuotta
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuulostaa paljon paremmalta kuin viime vuotinen säälittävä pisteautomaatti.

Sanoppa muuta.

Minun ihon alle ei pääse mestisjoukkue lällättelyllä, mutta minulle tärkeää on se, että vastustajat eivät saa pisteitä JYPiltä halvalla. Jos pisteet lähtee vastustajan matkaan, kun on parempi, se on ok, mutta hintana pitää olla paljon hikeä ja mustelmia.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
JYPin laituriosasto alkaa olla kovassa kunnossa!

Vaikea sieltä on näyttöjen perusteella Siikasta tai Valkeejärveä tiputtaa, Puistola ja Lahtinen ikävä kyllä liipasimella. Kemellille ehdottomasti pelejä, ja Airokin ollut varsin pirteä. Senttereitäkin on tosiaan nyt viisi, kun Lambertia siihen istutetaan.

Runsaudenpula :O
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sanoppa muuta.

Minun ihon alle ei pääse mestisjoukkue lällättelyllä, mutta minulle tärkeää on se, että vastustajat eivät saa pisteitä JYPiltä halvalla. Jos pisteet lähtee vastustajan matkaan, kun on parempi, se on ok, mutta hintana pitää olla paljon hikeä ja mustelmia.
Jep, ei ole kyllä kukaan päässyt lähimainkaan ihon alle, vaikka JYPin suuntaan lentää jatkuvasti ties mitä lällättelyä ja huutelua. Mulle on ihan sama mitä muut ajattelevat, kun itse näen kuinka organisaatio on menossa eteenpäin ja tekee jatkuvasti järkeviä liikkeitä.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jep, ei ole kyllä kukaan päässyt lähimainkaan ihon alle, vaikka JYPin suuntaan lentää jatkuvasti ties mitä lällättelyä ja huutelua. Mulle on ihan sama mitä muut ajattelevat, kun itse näen kuinka organisaatio on menossa eteenpäin ja tekee jatkuvasti järkeviä liikkeitä.

Tämäpä tämä.

Ollaan hiljaa, saadaan kalaa. Lällätellä voi aina ja pitää meteliä, mutta itse annan mielummin työn tuloksen (menestyksen) aiheuttaa sitä meteliä. Enkä tarkoita pikavoittoja, vaan pidemmän tähtäimen matkaa, jonka JYP on vasta aloittanut, mutta varsin lupaavin ensiaskelin.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Esimerkiksi Kemell tulee varmasti pelaamaan paljon myös ylhäällä ja ei tuolla kokoonpanossa nyt niin hirveästi "vapaita paikkoja" ole.
Melkein itse kyllä heittäisin Kemellin alkuun jo nimen omaan Lahtisen tai Puistolan paikalle. @Powerage :n "Kalaputaan paluu" vaikuttaa mielestäni hyvältä, kunhan Jokelle tehdään tilaa.
 

Powerage

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks
Melkein itse kyllä heittäisin Kemellin alkuun jo nimen omaan Lahtisen tai Puistolan paikalle. @Powerage :n "Kalaputaan paluu" vaikuttaa mielestäni hyvältä, kunhan Jokelle tehdään tilaa.

Unohdin koko miehen! Joo ehdottomasti. Luovun Valkeejärvestä, Puistolasta ja Lahtisesta miltä vain paikalta Kemellin tieltä poies.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Suomen maajoukkueet
Tämäpä tämä.

Ollaan hiljaa, saadaan kalaa. Lällätellä voi aina ja pitää meteliä, mutta itse annan mielummin työn tuloksen (menestyksen) aiheuttaa sitä meteliä. Enkä tarkoita pikavoittoja, vaan pidemmän tähtäimen matkaa, jonka JYP on vasta aloittanut, mutta varsin lupaavin ensiaskelin.
Tamperelaisten tutut on jo tuominneet JYPin jumboksi, hitaita kun ovat, niin eivät tunne nykytilannetta joukkueessa, pelataan ny ensin..
 

Mighty Mickey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks, SaPKo, Los Blancos
Viime kaudella meitä veikattiin jossain jopa top 6 joukkueeksi ja vähintäänkin top 10 sakkiin. Ellen ihan väärin muista?

Tälle kaudelle JYP on todennäköisesti vahvistunut jopa ja meitä veikataan lähes poikkeuksetta 12. Sijan alapuolelle(?)

Paljon tietysti vaikuttaa viime vuosi, mutta pitää muistaa fakta, että JYP pelasi lähes koko kauden ilman ”valmennusta”. Nuoret ovat kasvaneet vuoden ja harppaus voi olla suurikin. Eläkeiässä olevat on vaihtaneet maisemaa ja tilalle ollaan tuotu pelaajia parhaassa iässä. Kausi näyttää kuinka hyvin ulkomaalaiset onnistuvat paikkaamaan Immosen, Tuppuraisen ja Rooban.

Todella mielenkiintoinen kausi taas kerran tulossa!
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Adam Brodeckilla on yksi aikaisempi kokemus JYPistä.

Pelasi Växjössä silloin, kun JYP voitti CHL:n mestaruuden juuri Växjö Lakersia vastaan. No nyt siirtyi sitten oikealle puolelle ja toivottavasti miehestä on iloa JYPille ja meille kannattajille.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Brodecki vaikuttanut ihan pelimieheltä, vaikka tietysti ketju itsessään on varmasti hieman sekavissa tunnelmissa. Asenne tuntuu olevan hyvä ja muutenkin sellainen yritteliäs kuva tulee.
En ole pystynyt katsomaan ottelua itse, mutta haaveilin sellaisesta Hubacekin kaltaisesta pelaajasta, eli nopea ja yritteliäs, mutta myös jonkin verran käsiä ja peliälyä, että pystyy pelaamaan kärkiketjuissa. Täsmääkö näihin haaveisiin tähän asti nähdyn perusteella?
 

tjj67

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Liverpool
Brodecki vaikuttanut ihan pelimieheltä, vaikka tietysti ketju itsessään on varmasti hieman sekavissa tunnelmissa. Asenne tuntuu olevan hyvä ja muutenkin sellainen yritteliäs kuva tulee.
Brodecki avasi pistetilinsä JYPissä, kun sai syöttöpisteen tuohon Christofferin 0-4 maaliin.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ole pystynyt katsomaan ottelua itse, mutta haaveilin sellaisesta Hubacekin kaltaisesta pelaajasta, eli nopea ja yritteliäs, mutta myös jonkin verran käsiä ja peliälyä, että pystyy pelaamaan kärkiketjuissa. Täsmääkö näihin haaveisiin tähän asti nähdyn perusteella?
Täsmää. Jalkava ja kiekkovarma kaveri, joka vetää täysillä ylös- ja alaspäin. Löysi Christofferin kanssa pari kertaa hienosti toisensa. Jatkaa varmasti ykkösen laidassa. Hubaan verrattuna ei ihan niin fyysinen, mutta todella tasapainoisen oloinen kaveri.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Täsmää. Jalkava ja kiekkovarma kaveri, joka vetää täysillä ylös- ja alaspäin. Löysi Christofferin kanssa pari kertaa hienosti toisensa. Jatkaa varmasti ykkösen laidassa. Hubaan verrattuna ei ihan niin fyysinen, mutta todella tasapainoisen oloinen kaveri.
Hyvältä kuulostaa. Tilasto- ja nettikaivelun perusteella todella pätevä hankinta! Katsoin läpi vanhat NHL-draftien EU-pelaajien listat, ja Brodecki oli niissä noin sijaluvulla 40, samalla tasolla Antti Kalaputaan kanssa. Eli olisi voinut olla jonkin NHL-seuran viimeisten kierrosten varauksia. Arvaan, ettei pieni koko ainakaan nostanut Brodeckin osakkeita.

Jos herra saa pelata ja treenata terveenä, voi uusi ympäristö tuoda tarvittavan lisäpotkun ja suunta jatkuu JYPistä itärajan taakse.
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Urheilulehden Klassisen kausioppaan 2021-22 mukaan:

”NUORTA INTOA JA ARJEN REALISMIA”

”JYPissä on merkkejä paremmasta huomisesta. Kukaan ei odota menestystä nyt”

Eli: Tappara, HIFK, Lukko, TPS, Kärpät, HalPa, Ilves, Pelicans, SaiPa, KooKoo, Sport, Jukurit, JYP, Ässät, HPK

Edit: Ensi viikolla tulee Jääkiekkolehden kausiopas eli saas nähdä :)
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös