JYP kaudella 2016–2017 – Virtasen viemää

  • 306 004
  • 1 797

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Kakkosen keskelle, Löfman laitaan. Ykkösen keskellä on oikeutetusti Hytönen.
Kakkosen keskelle joo, jättäisin kuitenkin itse Löfmanin kolmosen keskelle ja kakkosketjun laitaan Näden.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Louhivaara - Hytönen - Pihlman
Kalteva - Vaakanainen

Tuppurainen - Suomela - Löfman
"Yonkman" - Niku

Salmio - Nättinen - Tavi
Vainio - Uotila

Hubacek - Lahti - Kolehmainen

Huh, onnea Jyväskylään. On kyllä todella kovan oloinen nippu ja varsinkin hyökkääjäketjut vakuuttavat. Vaikka muut joukkueet ovat vasta rakentumassa, niin tulee muihin joukkueisiin ketä tahansa, voi jo nyt sanoa, että tässä on yksi ensi kauden top4-hyökkäysrostereista.
 

Coutinho

Jäsen
Jos kaikki pelaajat pysyisivät terveinä, JYPillä on kyllä kova joukkue sekä Liigassa, että mestiksessä. Uskomaton hyökkäysvoima.
Tarve on todennäköisesti kahdelle molarille, koska akatemiassa ei taida olla maalivahteja myöskään tällä hetkellä.. Puolustus ja maalivahti osasto ei ole vielä mestarikandidaatti tasoa, mutta parilla vahvistuksella sekin voitaisiin korjata.

Nyt ihmiset kausaria kouraan vaan!
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huh, onnea Jyväskylään. On kyllä todella kovan oloinen nippu ja varsinkin hyökkääjäketjut vakuuttavat. Vaikka muut joukkueet ovat vasta rakentumassa, niin tulee muihin joukkueisiin ketä tahansa, voi jo nyt sanoa, että tässä on yksi ensi kauden top4-hyökkäysrostereista.

Varsinkin kun noissa hahmotelmissa vielä
5. ketju on Kannnen - Hotakainen -Sund
6. Rooba - Saari- Tiiainen/Likola

Lisäksi näiden päälle vielä viimekaudella pelasi useampi Akatemian pelaaja liigaa, mutta näiden jatko selviää vasta kun Akatemian kokoonpano on selvä. Eli käytännössä tuossa on melkein 6 ketjua nyt hyökkääjiä sopimuksia. Käytännössä tuo 5. ketjukin menisi nelosketjuna varmaan monessa joukkueessa ja meilläkin. Sen takia tuossa varmaan odotettavissakin vielä että joku tai jotkut hyökkäyksestä lähtee tai jollakin on pitempi kuntoutus loukkaantumisen jälkeen.
 

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Omissa kirjoissani Löfmani ja Tavi saisivat vaihtaa maisemaa etenkin jälkimmäinen. Kanninen oli pitkin kautta omaan silmään todella hyvä niinkuin Hotakainenkin. En missään nimessä jättäisi näitä kavereita pelaavasta kokoonpanosta pois.

Pihlmanille soisin lähinnä nelosen roolia. Rooballe en löydä muuta käyttöä kuin Akatemia kuin myös nämä muut blues tyhjennykset.

Puolustus näyttää kohtuulliselta. Itse en tuonne Yogia kaipaa. Kuitenkin Kalteva selvästi puolustuksen liideri ja loppu osasta on jotain muuta.

Ennen kaikkea hirveästi potentiaalia on Nikussa ja Vaakanaisessa. Eri asia on realisoituivatko nämä ensi kaudelle. Sitten vielä jokerikortti ruottin divarista? Ei tiedä kyllä yhtään mitä odottaa.

Maalivahtitilannehan on täysin auki. Tuleeko Peki tai joku muu?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen ihan varma, että ainakin joku näistä potentiaalisista pakeista nostaa tasoaan reilusti ensi kaudella ja nousee ns. liigan kärkipakkien joukkoon. Kaltevan ei tarvitse näin ollen yksin kantaa taakkaa. Toki on mahdollista, että useammankin kohdalla nähdään kovan luokan nousuja kärkikaartiin.

Pileä ei mihinkään pommikone- tai jarrukenttiin lähtökohtaisesti. Potentiaalia siellä on edelleen tehdä kovaa tulosta, joten yritetään mitata sitä potentiaalia ulos. Laittaisin juurikin ykköseen JP:n ja Opan kanssa.

Suomela johtamaan kakkosketjua ja Tuppurainen on selkeä kaveri toiseen laitaan. Toiseen laitaan voi kokeilla myös Pileä ja yksi hyvä vaihtoehto on Salmio.

Jos kukaan ei pois lähde, niin meillä on liigan kovin nelosketju Lahden ja Kolen johdolla. Kolmoseen ja loukkaantumisia paikkailemaan kaikkiin ketjuihin löytyy sitten kavereita vaikka kuinka paljon, joten kilpailua riittää ja Akatemiaa hyödynnetään.
 

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisi suoraa typeryyttä lähteä Tavia ulostamaan. Ei tuossa jengissä edelleenkään liikaa käsiä ja maalintekopotentiaalia ole. Tosin, tyypillinen virtasmainen ulostushan se olisi.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisi suoraa typeryyttä lähteä Tavia ulostamaan. Ei tuossa jengissä edelleenkään liikaa käsiä ja maalintekopotentiaalia ole. Tosin, tyypillinen virtasmainen ulostushan se olisi.

Ei tässä varmaan ketään kannatakaan lähteä ainakaan tieten tahtoen "ulostamaan", mutta jos joku haluaa lähteä niin tuskin tuossa väkisin kannattaa 1-2 ketjun miehiä alkaa 3-4 ketjussa peluttamaan ja samalla omia kasvatteja pitää kokoonpanon ulkopuolella joilla olisi potentiaalia myös tehdä kovat tehot. Kanninen esimerkiksi pelasi hyvän kauden ja nyt lähtökohtaisesti ei mahdu kokoonpanoon ilman loukkaantumisia. Mutta katsotaan nyt mitä esimerkiksi Tuppurainen ja Lahti tekee ja voi olla että joku tähyilee pois kun sopimuksia on niin paljon tehty. Se on vain että esimerkiksi juuri Tavin palkalla saisi puolustukseen jo aika kovan nimen tilalle, ulostamaan ei kannata mutta jos pelaaja halukas itse purkaan sopimuksen niin miksei. Löfman on taas niin monipuolinen ja hyvät kaudet pelannut että ihmettelen joidenkin halukkuutta päästä eroon, toki Hytönen astuu osittain samalle roolille, mutta pystyy pelamaan myös laidassa ja pelannut kuitenkin semmoista 15 maalin tahtia, ei noita maalintekijöitäkään liikaa ole joukkueessa.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Rooballe en löydä muuta käyttöä kuin Akatemia kuin myös nämä muut blues tyhjennykset.
Ihan raikas mielipide että Akatemiaa vahvistetaan mm. Antti Suomelalla joka teki 52 pelissä 26 pistettä. Enempiin pisteisiin JYPissä viime kaudella ylsi kolme pelaajaa (#12, #7 ja #25). Suomela teki enemmän maaleja kuin Tuppurainen ja saman verran pisteitä kuin Nenonen.

Oletan tämän mielipiteen perusteella että Akatemiaan menevät myös Salmio, Tavi, Nättinen ja Hotakainen joista jokainen teki vähemmän pisteitä kuin Suomela.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Löfman on taas niin monipuolinen ja hyvät kaudet pelannut että ihmettelen joidenkin halukkuutta päästä eroon, toki Hytönen astuu osittain samalle roolille..

No siinähän sen juuri itse sanotkin syyn, miksi Löfmanin nimi pyörii spekulaatiossa.

Jos kukaan ei pois lähde, niin meillä on liigan kovin nelosketju Lahden ja Kolen johdolla...

Niin on. Onko se hyvä vai huono juttu ensi kaudella, sen aika näyttää.
 

Al Bundy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, Suomi
Olisi suoraa typeryyttä lähteä Tavia ulostamaan. Ei tuossa jengissä edelleenkään liikaa käsiä ja maalintekopotentiaalia ole. Tosin, tyypillinen virtasmainen ulostushan se olisi.
Vai olisiko mitenkään mahdollista että Janne olisi itse kysynyt mahdollisuutta vaihtaa seuraa kesken sopimuksen? Tuskin on tyytyväinen kauteensa ja rooli seuraavalla kaudella saattaa jäädä vielä pienemmälle...
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vai olisiko mitenkään mahdollista että Janne olisi itse kysynyt mahdollisuutta vaihtaa seuraa kesken sopimuksen? Tuskin on tyytyväinen kauteensa ja rooli seuraavalla kaudella saattaa jäädä vielä pienemmälle...
Tottakai on mahdollista, mutta käsittääkseni nämä puheet Tavin lähdöstä eivät perustu minkäänlaisille huhuille, vaan pelkästään toiveille.
 

Al Bundy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, Suomi
Tottakai on mahdollista, mutta käsittääkseni nämä puheet Tavin lähdöstä eivät perustu minkäänlaisille huhuille, vaan pelkästään toiveille.
Saanko vielä uudestaan tarkennuksen tähän? Käsittääkseni Jannelle on annettu vapaat kädet etsiä uusi seura, hyvässä yhteisymmärryksessä tottakai!
 

Al Bundy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, Suomi
Tottakai on mahdollista, mutta käsittääkseni nämä puheet Tavin lähdöstä eivät perustu minkäänlaisille huhuille, vaan pelkästään toiveille.
Jos minulta kysytään niin Tavia vaan pöytään. :)
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Saanko vielä uudestaan tarkennuksen tähän? Käsittääkseni Jannelle on annettu vapaat kädet etsiä uusi seura, hyvässä yhteisymmärryksessä tottakai!
Ja mistähän näin olet kuullut? Olet ensimmäinen, jonka näen ottavan tällaisen huhun esille. Tähän asti täällä on ollut vain puhetta siitä, että Tavin toivottaisiin lähtevän, mutta mitään varsinaista huhua hänen lähdöstään en ole kuullut.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Ja mistähän näin olet kuullut? Olet ensimmäinen, jonka näen ottavan tällaisen huhun esille. Tähän asti täällä on ollut vain puhetta siitä, että Tavin toivottaisiin lähtevän, mutta mitään varsinaista huhua hänen lähdöstään en ole kuullut.
Toimittaja Heikkilä oli jutellut Jukka Seppäsen kanssa joka oli kertonut että Taville etsitään uutta seuraa. Siitä tämä juttu on lähtenyt liikkeelle.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toimittaja Heikkilä oli jutellut Jukka Seppäsen kanssa joka oli kertonut että Taville etsitään uutta seuraa. Siitä tämä juttu on lähtenyt liikkeelle.
Nyt kun mainitsit, niin olin kyllä lukenut sen jutun itsekin. En tiedä miten pääsi unohtumaan..

Mutta Tavi kyllä todennäköisesti lähtee.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Hmm.. itse olin hieman yllättynyt tästä hehkutuksesta liittyen hankintoihin. Hytönen, Louhivaara ja Suomela antavat hyökkäykseen huomattavan lisän. Nenonen ha Boyce meni ja ilmeisesti kohta Tavikin mutta hyökkäys on siitä huolimatta hyvällä tolalla ensikaudelle!
Sensijaan puolustus ei ainakaan minua vakuuta. Hirveä meteli näistä nuorista pelaajista, ihan mukava että tällaisia lupauksia saadaan, mutta nyt pitäisi huomioida se että nämä nuoret eivät ole kuitenkaan (vielä) liigan eliittiä pakkihierarkiassa. Puolustus on todella nimetön ja kokematon.
Jos Yonkman jatkaa niin JYPissä on liigatasonsa jo vakiinnuttaneita pakkeja ainoastaan Kalteva, Yonkman ja Niku. Siis kolme!!
Pulli ja Jokinen ovat siinä ja siinä, sitten tuleekin jotain Uotisia ja junnuja..
Eikö ketään muuta epäilytä yhtään??
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Puolustus on todella nimetön ja kokematon.
On totta että puolustus on kokonaisuutena kokematon. Nyt kuitenkin on Kalteva, Niku ja Vaakanainen sellaisia nimiä jotka kiekkoa seuraavat tuntee. Pullia en enää ihan kokemattomaksi laskisi. Jos Yonkman jatkaa sittenkin, on meillä jo kaksi puolustajaparia. Niiden päälle löytyy näitä tuntemattomia nimiä. Joukkue on näin tässä vaiheessa ehkä hieman epätasainen mutta jos hyökkäys tekee riittävästi maaleja ja puolustus saa hyvin avattua peliä niin ei tässä hätää pitäisi olla.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kun useammalle todella lupaavalle nuorelle pakille annetaan paljon peliaikaa ja mahdollisuuksia, niin on käytännössä päivänselvää, että yksi tai useampi sieltä nousee nopeastikin hyvälle tasolle. Jos pakisto olisi nimetön ja potentiaaliton, niin olisin huolissani, mutta nyt siellä on potentiaalia kuitenkin todella paljon.

Tottakai kokematon pakisto voi osoittautua isoksi ongelmaksi, jos pelit eivät lähde hyvin rullaamaan. Niin sanottuja rauhoittavia tekijöitä tarvitaan, jos homma ei kulje.

Sanoisin, että joko Yonkman jatkaa, tai sitten hänen tilalleen hankitaan joku toinen kokenut kaveri. Käsittääkseni näin ajatellaan myös toimistolla.

Eikä sovi unohtaa Juha Uotilaa. Monille ehkä tuntematon nimi, mutta kokenut tekijä kuitenkin. Jenkkien yliopistosarjassa kasvanut ammattilaiseksi, yksi kausi AHL:ssä, kaksi kautta liigassa ja viimeisimpänä viisi kautta Allsvenskanissa. Allsvenskanin taso ei ihan hirveästi kalpene Suomen ja Ruotsin pääsarjoille, sillä kyseessä on kuitenkin ammattilaissarja. Tärkeä kaveri ensi kaudella ehdottomasti ja tuo reippaasti kokemusta pakistoon.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Olisin huomattavasti levollisempi puolustuksen suhteen jos kokeneita jo tasonsa näyttäneitä olisi joka pakkipariin. Tämä Uotila tuli kyllä täysin puuntakaa.. Täysin nevöhöörd minulle vaikka jo 30+ vuotias pakki. Ilmeisesti rooliltaan PP mutta onko taso lähtökohtaisesti "TOP4" joukkueen vakiokokoonpanon pakki?
Toivottavasti nuoret ottavat ja lunastavat potentiaalinsa (Vainio, Niku ja Vaakanainen) sillä näiden poikien harteille on jätetty nyt aika paljon!
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olisin huomattavasti levollisempi puolustuksen suhteen jos kokeneita jo tasonsa näyttäneitä olisi joka pakkipariin. Tämä Uotila tuli kyllä täysin puuntakaa.. Täysin nevöhöörd minulle vaikka jo 30+ vuotias pakki. Ilmeisesti rooliltaan PP mutta onko taso lähtökohtaisesti "TOP4" joukkueen vakiokokoonpanon pakki?
Aivan ehdottomasti on. Uotilalla on kahdeksan tasaisen vahvaa kautta ammattilaisena takana, eikä ole mitään epäselvyyttä siitä, etteikö hän olisi päivänselvä vakiokokoonpanon pakki mihin tahansa liigajoukkueeseen.

Lähtökohtaisesti meillä on siis Kalteva, Uotila ja "Yonkman" kokeneempia pakkeja, eli yksi jokaiseen pariin. Siihen sitten Niku, Vainio, Pulli ja Vaakanainen lisäksi, niin mielestäni tuo pakisto näyttää jopa varsin pätevältä.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Aivan ehdottomasti on. Uotilalla on kahdeksan tasaisen vahvaa kautta ammattilaisena takana, eikä ole mitään epäselvyyttä siitä, etteikö hän olisi päivänselvä vakiokokoonpanon pakki mihin tahansa liigajoukkueeseen.

Hienoa jos näin on. Minulle tuo Allsvenska on kuitenkin Mestis paremmilla palkoilla.
Luulen että budjetissa on vielä sopivasti tilaa jos syntyy tarve hankkia alakertaan vahvistuksia.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Nyt kun mainitsit, niin olin kyllä lukenut sen jutun itsekin. En tiedä miten pääsi unohtumaan..

Mutta Tavi kyllä todennäköisesti lähtee.

"Janne Tavin ensimmäinen JYP-kausi jäi vaisuhkoksi ja hänet JYP on tiettävästi valmis kauppaamaan muualle, mikäli sopiva paketti järjestyy".

Tuo on ainoa kommentti minkä olen itse lukenut Tavista ja ei siinä Seppästä kyllä lähteenä mainita. Yhtä todennäköisiä lähteitä ovat Matsi Barin tiski ja Jatkoaika.
Muusta liikenteestähän Seppänen on käytännössä sanonut sen, että Yonkmanin kanssa neuvotellaan. Muuta ei.

Tavin ulostushuhut siis toistaiseksi pelkkää jatkoaika-spekulaatiota.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minulle tuo Allsvenska on kuitenkin Mestis paremmilla palkoilla.
Monet ajattelevatkin näin, mutta totuus on toista. Allsvenskan on tasonsa puolesta valovuosia Mestiksen edellä. Allsvenskanin kärkijoukkueet ovat kaudesta toiseen Elitserienin tasoisia rostereiden ja pelaajabudjettien osalta.

Paljon kertoo sekin, että Mestiksestä siirtyy kohtalaisen usein pelaajia Ruotsin kolmossarjaan, eli Allsvenskania astetta huonompaan Hockeyettaniin (ent. Division 1), kun taas Liigasta siirrytään Allsvenskaniin, kuten Uotilankin kohdalla kävi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös