JYP 2015–2016 – Veltsun reagointishow, osa III

  • 253 166
  • 1 320

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Nyt tipahti pommi. JYP nappasi kokeneen Robert Carlssonin, 38-vuotiaan kehäraakin paikkaamaan loukkaantumisia. Soppari on kahden kuukauden mittainen.
Kun näin Carlssonin viimein livenä KalPa-ottelussa, niin onhan kyseessä Tjärnqvistiä rutkasti hyödyllisempi peluri. Jalka riittää pelitilanteisiin ja fyysisyys on toista hätäapusvedua parempaa luokkaa. Tai ainakin soveltuu maanmiestään paremmin JYPin pelitapaan.

Olin skeptinen luettuani Carlssonin hankinnasta. Mutta jos mies on sopeutunut koppiin ja Jyväskylään, niin minun puolestani Holtari saa tehdä papalle loppukauden mittaisen sopparin. Uskon näin tapahtuvankin.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Carlssonni on ollut maamiestään parempi. Kovaa duunia, pari pojoa ja taklauksia, joista ei lennä pihalle. Ihan kelpo pelimies myös loppukaudeksi.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olin skeptinen luettuani Carlssonin hankinnasta. Mutta jos mies on sopeutunut koppiin ja Jyväskylään, niin minun puolestani Holtari saa tehdä papalle loppukauden mittaisen sopparin. Uskon näin tapahtuvankin.

Siitähän tuo on hyvä että sopimusta on 9.tammikuuta asti, tarvittaessa tehdä jatkoa loppukaudeksi tai jos sairastupa tyhjenee niin päästää pois. Uskoisin kuitenkin että rotaatiopelaajia tarvitaan tuonne että saadaan myös Akatemia pidettyä mestiskartalla ja tuskin tuo ruotsalaisen sopimus mikään älyttömän kallis olisi kuitenkaan. On ainakin tasapainoinen alku ollut miehellä ja hyödyllinen kentällä Mutta toisen ruotsalaisen sopimus sitten päättyykin 9 päivän päästä joten jos ei sitä ennen tervehdy ja näytä jotain ihme taikatemppuja kentällä niin voidaan sille varmaan hyvästit sanoa.
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
Kun näin Carlssonin viimein livenä KalPa-ottelussa, niin onhan kyseessä Tjärnqvistiä rutkasti hyödyllisempi peluri. Jalka riittää pelitilanteisiin ja fyysisyys on toista hätäapusvedua parempaa luokkaa. Tai ainakin soveltuu maanmiestään paremmin JYPin pelitapaan.

Olin skeptinen luettuani Carlssonin hankinnasta. Mutta jos mies on sopeutunut koppiin ja Jyväskylään, niin minun puolestani Holtari saa tehdä papalle loppukauden mittaisen sopparin. Uskon näin tapahtuvankin.

Carlsson itseasiassa mielestäni jopa paranti Ässät peliin pelaamista ja siitä hienona osoituksena toi Hietasen 3-1 maali. Ensin raasto hyvin kulmassa kahta Ässä pelaajaa vastaan, siitä sit syöttö Lahdelle, meni tämän jälkeen heti maalille tekemään maskia Hietasen vetoon. Muutenkin tuntuu et sopii aika hyvin tohon Lahden ja Huban vierelle. Jos sama meno jatkuu tammikuuhun asti, niin itse ainakin antaisin miehelle loppukauden sopparin koska ei varmasti ole mikään kallis pelaaja.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Joukkue on nyt viimeaikoina kyennyt pelaamaan sellaisella tasolla (joukkueena) että voittoja on tullut. Minä en kuitenkaan hämäänny asiasta. Näen yhä JYPin keskeisenä ongelmana olevan vastuupelaajien heikkous/vähyys. Tästä ei todellakaan ole pitkä matka siihen että seuraavaksi ohjelmassa saattaa olla taas uusi tuskien taival ja tappioputki. Suurin myönteinen asia on ollut pelitavan yksinkertaistaminen / suoraviivaistaminen. Mutta olen yhä skeptinen että materiaali tulisi riittämään mitalipeleihin. Jo Nättisen, Tavin ja Löfmanin tehot ovat suorastaan surkeat odotuksiin nähden. Paras pistemies sijalla 58.
Carlssonin sainaaminen loppukaudeksi on lähinnä "ihan ok" tason asia. Joukkue yhä huutaa profiilihyökkääjää ennen tammikuun siirtorajaa!
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joukkue on nyt viimeaikoina kyennyt pelaamaan sellaisella tasolla (joukkueena) että voittoja on tullut. Minä en kuitenkaan hämäänny asiasta. Näen yhä JYPin keskeisenä ongelmana olevan vastuupelaajien heikkous/vähyys. Tästä ei todellakaan ole pitkä matka siihen että seuraavaksi ohjelmassa saattaa olla taas uusi tuskien taival ja tappioputki. Suurin myönteinen asia on ollut pelitavan yksinkertaistaminen / suoraviivaistaminen. Mutta olen yhä skeptinen että materiaali tulisi riittämään mitalipeleihin. Jo Nättisen, Tavin ja Löfmanin tehot ovat suorastaan surkeat odotuksiin nähden. Paras pistemies sijalla 58.
Carlssonin sainaaminen loppukaudeksi on lähinnä "ihan ok" tason asia. Joukkue yhä huutaa profiilihyökkääjää ennen tammikuun siirtorajaa!

Se on totta, mutta pitää ottaa sekin huomioon että mm. Löfman ja Tuppurainen ovat olleet monesta pelistä pois joten oletettavasti pistepörssissä ole korkealla ketään.
 

Niq

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Lätkä ST84
Se on totta, mutta pitää ottaa sekin huomioon että mm. Löfman ja Tuppurainen ovat olleet monesta pelistä pois joten oletettavasti pistepörssissä ole korkealla ketään.

Niin. Tuppurainen olisi nykyisellä n. 0,7 pistettä per peli -tahdilla kevyesti Liigan pistepörssin top kympissä, jos olisi pelannut kaikki pelit.
 
Suosikkijoukkue
JYP, GKS TYCHY, Puolalainen lätkä, Boston Bruins
Carlssonille itsekkin olisin valmis antamaan jatkon jos suostuu rotaatiopelaajaksi. Jos loukkaantumisia ei tule lisää niin Tjärnqvististä voidaan luopua.
Kun oletetaan että Pihlman on ainoa sellainen pelaaja jota ei kokoonpanoon odoteta niin tammi-helmikuussa meillä voikin olla käsissä uudenlainen "ongelma", eli pelaajia liigan puolelle yli tarpeiden. Noh, tietenkään tämä ei ole ongelma, mutta olisihan se mukava tämän kauden loukkaantumiskriisien jälkeen päätyä tilanteeseen missä on viisi ketjua pelaajia joille soisi peliaikaa.

Tuppurainen,J.Nättinen,Tavi,Löfman,Kolehmainen,Boyce,Lahti,Hubacek,Hotakainen,Nenonen,Salmio,T.Nättinen siinä olisi ne ensimmäiset 12 hyökkääjää. Stunteiksi jäisi siis Carlsson ja Kanninen, Akatemian avuiksi mestispaikasta taistelemaan sitten nämä Virtanen, Sund, Antonen, Saramäki, ja ketä kaikkia meillä onkaan ollut. Nyt en muista yhtään miten pykälät menee mutta tällä kaudella ei taida olla sellaisia pelaajia ainakaan hyökkääjiä mitä JYP nostaisi loppukaudeksi liigapelaajiksi ja voisi peluuttaa a-nuorissa
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin. Tuppurainen olisi nykyisellä n. 0,7 pistettä per peli -tahdilla kevyesti Liigan pistepörssin top kympissä, jos olisi pelannut kaikki pelit.

Ei se iha niin mustavalkoista ole. Jos esim. Tuppuraisen ketju olisi ollut ehjänä koko syksyn niin pelituntuma ja kemia toimisi varmasti paremmin jota kautta pisteitäkin tulisi.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Jos ja jos.. jos tädillä olisi munat olisi hän setä.
Tuppurainen oli myös pelikiellossa joka oli omaa hölmöyttä ja enkä hänen tasoaan ole kyseenalaistanut vaan nimenomaan korostanut että Tuppurainen on tällähetkellä ainoa niin sanottu 1 korin hyökkääjä JYP:ssä. Pointtini on seuraava:

Anssi Löfman: hänestä odotettiin kasvavan uuden ykköscentterin.
Tulos tähän saakka: 25ott 6+3= 9 ja -6 (Samaan aikaan Valtteri Hotakainen: 27ott 4+6=10 ja +0)

Joonas Nättinen: hänestä odotettiin tulosketjujen 1-2 centteriä paikkaamaan Perriniä.
Tulos tähän saakka: 19ott 3+5= 8 ja -10 !!! (Samaan aikaan Henri Kanninen: 24ott 2+7=9 ja +1)
Puhumattakaan Perrinin tehoista..

Janne Tavi: hänestä odotukset tulla tällekaudelle selkeä ykkösketjun tuloslaituri? Se tulos: 28 6+6= 12 ja -3.
Tällä liigan pistepörssissä sija 73!

Alisuorittajia on toki muitakin, ja joukkueen on pärjättävä joukkueena, sillä meillä ei ole niitä yksilöitä joiden varassa joukkue pärjää heikolla hetkellä.
Jos vertaamme joukkueen rakennetta aikaisempiin vuosiin, on pelaajamateriaali nimettömämpi ja heikompi kuin yhdelläkään kaudella 8 viime kaudesta.
Olen tyytyväinen että uusia nuoria nousee esiin, olen tyytyväinen tämänhetken peli-ilmeeseen! Mutta jotenkin koen näkeväni tuloksen takana mörön. En vieläkään ole vakuuttunut että tällä rosterilla voisi saavuttaa menestystä kuluvalla kaudella. Joukkuetta on vahvistettava kärjen osalta vielä tällä kaudella jos halutaan menestystä?



 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Tässä päästään taas siihen asiaan joka mietitytti jo kesällä. Ne paineet voivat painaa hartioita aika pahastikin. Perrin pystyi ne paineet kantamaan jolloin mm. Tavin ja Löfmanin oli helpompi tehdä tehoja ns. taustalla jolloin suurimmat paineet eivät heihin kohdistuneet. Nyt kun on paineita koska heidän pitäisi kantaa tulosvastuu pisteiden tekemisestä, se homma onkin paljon vaikeampaa. Samaan aikaan Kanninen ja Hotakainen ovat voineet pelata suhteellisen paineettomasti ja se rentous sekä into on näkynyt pisteissä.
 

Baldrick

Jäsen
Janne Tavi: hänestä odotukset tulla tällekaudelle selkeä ykkösketjun tuloslaituri? Se tulos: 28 6+6= 12 ja -3.
Tällä liigan pistepörssissä sija 73!

Alleviivasin hieman kyseenalaisen osan. Itsellä ainakin oli odotukset siihen, että hyvin onnistuessaan 2. ketjun tasoa tuloksellisesti, enkä olisi yllättynyt jos peluutus olisi tapahtunut kolmosessa. Tuloksellisesti selkeää ykkösketjulaista tuskin kukaan odotti realistisena arviona, ehkä sitten niissä optimistisimmissa skenaarioissa.

Perrin pystyi ne paineet kantamaan jolloin mm. Tavin ja Löfmanin oli helpompi tehdä tehoja ns. taustalla jolloin suurimmat paineet eivät heihin kohdistuneet.

Perrin tuskin hirveästi Tavin paineita viime kaudella lievitti. Luulisin, että enemmänkin kasvatti, jos jotenkin vaikutti.
 

Baldrick

Jäsen
Aivan, olet oikeassa. Virhe oli minun koska kirjoitin Tavin nimen siihen vaikka eihän Tavi meillä viime kaudella pelannut.

Todettakoon nyt kuitenkin, että muuten olen sisällöllisesti samaa mieltä kanssasi. Helpompi se varmaan on pisteitä tehtailla, kun joku muu kantaa päävastuun ja itse saa hääriä lähinnä taustatukena. Varsinkin, kun se päävastuunkantaja täyttää odotukset, niin ei kukaan ole kovin kovaa huutelemassa secondary scoringista.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toisaalta taas itse olen sitä mieltä että sekin riittää kunhan niitä pisteitä ja maaleja tulee laajalla rintamalla kuten nyt. Esimerkiksi Salmio, Kanninen ja Hotakainen on pystynyt aikaisemmista kausista nostamaan tasoaan. Se vielä sotkee että on loukkaantumisia ja poissaoloja pelaajilta ollut. Kyllähän rostari huutaa sitä ykköskorin miestä vielä hyökkäykseen, jopa puolustukseen, mutta ei tilanne ehkä ole niin huono kuitenkaan. Harvassa kuitenkin loppupeleissä ne aivan 40-50 pisteen miehet. Toki jos ihan tosissaan mestaruudesta taistelee niin sitten pitää vielä kärkeen saada vahvuutta, mutta yllättävänkin pitkälle nykyjoukkueella voidaan mennä.
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
Ei menestykseen aina vaadita sitä 40-50 pisteen miestä. Hyvänä esimerkkinä tulee mieleen Ässien mestaruusjoukkue vuodelta 2013. Olihan siellä toki Dixon, mut hänet myytiin pois jonka jälkeen Ässät alkoivatkin vasta nousemaan sarjataulukossa. Parhaalla pistemiehellä oli koossa kauden päättyessä (Dixonin jälkeen) 36 pistettä ja pistekeskiarvo sama kuin nyt Tuppuraisella.
 

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Liika pistepörssin tuijotteleminen on kuitenkin aivan turhaa. Itse en odottanut mitään ketään paitsi Tuppuraiselta paljon pisteitä. Joukkue niin tasainen että joko joukolla mennään tai sit ei mennä. Nyt tulee pisteitä ja hyvältä näyttää ja toivotaan että nämä J. Nättiset ja Löfmanit nostavat sen verran vielä tasoa että näyttää hyvältä vielä keväälläkin. Toki joku oikea vahvistus olisi kiva, mutta ei välttämätön.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse oon sitä mieltä enemmän että joukkue on niin hyvä kun sen heikoin pelaaja. Jos katsoo vaikka kalpa ottelua niin melkeinpä heikoimpia pelaajia oli ruotsalainen Carlsson eikä yhtään hullummin pelannut. Yllättävän tasapainoiset 4 ketjua on nyt kun loukkaantumiset alkanut menemään ohi.

Jos tuota viimekautakin aletaan katsomaan niin kärpillä ei esimerkiksi runkosarjassa montaa pelajaa yltänyt isoihin tehoihin, kaksi pelaajaa yli 35 pistettä ja muutama siihen 30 pisteeseen. Toki sielläkin loukkaantumisia jne.. mutta siihen nähden miten vähän kuitenkin lopulta pelaajia pääsee edes sen 30 pisteen yli liigassa niin jos vain peli muuten toimii niin ei sitä välttämätöntä ykkösketjua välttämättä tarvita ja tuppurainen tosiaan on ihan hyvät tehot tehnyt liigan mittapuussa.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mennyt viime pelit niin hyvin etteivät näe tarpeelliseksi. Toivotaan että toimii myös pidemmällä tähtäimellä. Kyllähän johto on osoittanut että helvetin pitää jäätyä ennen kuin käytetään kunnon vahvistuksen rahaa. Kyllä tuo loukkaussuma ja ruotsalaiset hankinnat osoittavat että halvimmalla mennää jos jotain vahviketta hankitaan.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Mennyt viime pelit niin hyvin etteivät näe tarpeelliseksi. Toivotaan että toimii myös pidemmällä tähtäimellä. Kyllähän johto on osoittanut että helvetin pitää jäätyä ennen kuin käytetään kunnon vahvistuksen rahaa. Kyllä tuo loukkaussuma ja ruotsalaiset hankinnat osoittavat että halvimmalla mennää jos jotain vahviketta hankitaan.
Näin minäkin luulen. Seurajohdolle on erittäin tärkeää saada tämän tilikauden tulos plussalle ja samalla säästää valuuttaa mm. Opan sopimusta varten ja mahdollisesti Hytösen sopimusta varten.

Tänään on vapaille markkinoille päästetty muuan Jakub Petružálek joka olisi JYPin joukkueelle juuri sitä mitä tohtori on määrännyt. Tehokas hyökkäyspään pelaaja (ainakin on ollut aiemmin) eikä ole iällä pilattu. Örebrossa ei vaan toiminut. Meillä olisi vielä Jakubille jo yksi Tsekki joukkueessa jotta voisi tuntea olonsa suhteellisen kotoisaksi. Mutta ei meidän seurajohto varmaan edes eväänsä liikauta vaikka Hole saattaisi ehdottaakin Petrun hankkimista joukkueeseen...
 

Al Bundy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Pittsburgh Penguins, Suomi
Mennyt viime pelit niin hyvin etteivät näe tarpeelliseksi. Toivotaan että toimii myös pidemmällä tähtäimellä. Kyllähän johto on osoittanut että helvetin pitää jäätyä ennen kuin käytetään kunnon vahvistuksen rahaa. Kyllä tuo loukkaussuma ja ruotsalaiset hankinnat osoittavat että halvimmalla mennää jos jotain vahviketta hankitaan.
Näin minäkin luulen. Seurajohdolle on erittäin tärkeää saada tämän tilikauden tulos plussalle ja samalla säästää valuuttaa mm. Opan sopimusta varten ja mahdollisesti Hytösen sopimusta varten.

Kukaan meistä ei (toivottavasti!), ole toimistolla hommissa ni ihan hyviä mietteitä ja pohdintoja...

Näkisin tilanteen niin että NYT oli, loukkien takia aika vahingossa, se sauma kun sai ajaa niin monia uusia nuoria sisään Liigaan ja hyvin meni oppi perille! Odotan vain sitä päivää kun on se "oikea" rosteri... kotipeli...Hippoksella porukkaa...tyyntä...
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Ei menestykseen aina vaadita sitä 40-50 pisteen miestä. Hyvänä esimerkkinä tulee mieleen Ässien mestaruusjoukkue vuodelta 2013. Olihan siellä toki Dixon, mut hänet myytiin pois jonka jälkeen Ässät alkoivatkin vasta nousemaan sarjataulukossa. Parhaalla pistemiehellä oli koossa kauden päättyessä (Dixonin jälkeen) 36 pistettä ja pistekeskiarvo sama kuin nyt Tuppuraisella.

Itselleni tuo 12-13 kausi näyttäytyy arveluttavana esimerkkinä lockoutin vuoksi. Miten paljon paketit sekosivat kun puolen kauden jälkeen show alkoi ja sitä rataa. Petun ajokoirat 10-11 lienevät paras esimerkki poikkeuksesta.

Muutoin tuo nyt ei vain muutu yleiseksi totuudeksi vaikka miten toistelisi. Lähes poikkeuksetta menestykseen on vaadittu todella tehokas ykkössena tai priimaa sisältävä top6 hyökkäys. Kuten vaikkapa Tappara jormakkapalolakuuseloineen. Sitten ollut näätien superlaitureita. Senoista voi värilasien kautta heittää Ekin, Jaken ja Hytösen. Filari ja MG64 hoiti tonttiaan myös tehokkaasti.

Pointtina vain se että jos isketään tiskiin viimeisen kymmenen vuoden statsit, on "menestykseen ei tarvita huipputehoja" -väite jäätävässä alakynnessä. Kuitenkin toivoa sopii että juuri JYP tekee sääntöön poikkeuksen tällä kaudella.
 
Viimeksi muokattu:

Giba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kainalniemen Hiki
Pakko huudella vieraisiin pöytiin. JYP tulee olemaan kevätpuolella erittäin hankala voitettava ja ikävä vastustaja. Perustan väitteeni loukkaantumisuman tuomaan etuun. Akatemian pojat pääsivät liigavauhtiin ja aika hyvin siellä vetivätkin. Nyt kun alkaa uskomaton saikkuosasto pikku hiljaa palailla, niin on mistä valita. Maalivahtikaksikko ehdotonta Liigan huippua. Puolustus vastustajan kannalta äärimmäisen vittumainen.

Neljän joukossa olette taas. Saa laittaa talteen.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Neljän joukossa olette taas. Saa laittaa talteen.
Joku tilastoniilo tästä vähän höpisi viimekeväänä ja totesi että 4/5 kerrasta kun JYP on ollut mitalipeleissä, niin mitali on tullut (= 80% todennäköisyys). Ja nyt jos ensikaudella sama jatkuu niin luku on jo 5/6. Että todennäköistä se on että joku mitali tulee kaulaan, jos tähdet on kohdallaan.

Sekin on myös kieltämättä jännä juttu että JYPin mitalit on saavutettu 2000-luvun puolella "kaikki tai ei mitään - periaatteella" siinämielessä että jos ollaan finaaleihin asti menty, niin siellä ollaan kanssa kannua nosteltu. Ja jos pronssimatsiin on päädytty niin v. 2011 lukuunottamatta sieltäkin on tultu mitali kaulassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös