Jussi Halla-aho

  • 753 458
  • 6 265

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
mutta sinä suollat vain henkilökohtaisuuksia, etkä pysty kumoamaan asiallsia perusteluja.

Sille ei ole mitaan asiallisia perusteluja. Ne ovat asian ymparilla tanssimista ja mielipiteiden sekoittamista faktoihin.

Jos henkilo A saa tehda jotain mita henkilo B ei saa tehda, he ovat silloin eriarvoisessa asemassa. Ei tama ole mielipidekysymys vaan niin perusasioita ettei pitaisi kenellekaan olla hankalaa kasittaa. Mutta silti jotkut yrittavat aiheesta tehda mielipidekysymysta.

Ne perustelut joista puhut ovat enemmankin kyseisten ihmisten perusteluita sille miksi heidan mielestaan on hyvaksyttavaa tuollainen eriarvoisuus. He vaan eivat suostu myontamaan etta se on eriarvoisuutta, koska heidan hyvaksyntansa ja "hyvat syynsa" sille estavat heita kasittelemasta asioita oikein.

En ole kieltamassa naiden ihmisten tarvetta olla eriarvoistamisen puolella, omavalintaisista syistaan. Mutta sita en pysty hyvaksymaan etta ihmiset yrittavat tehda 1+1=2 laskutoimituksesta mielipidekysymysta. Ehka he haluavat sen olevan 3, ehka heidan mielestaan sen pitaisi olla 3...kunhan eivat vaita etta se ihan oikeasti on 3.

Ymmarratko ollenkaan?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Riippuu taysin siita naetko tuon kansanryhmien eriarvoisuuden lain edessa taman tuomion osalta faktana vai mielipiteena. Esimerkiksi TosiFani ylla nayttaa edelleen kasittelevan sita mielipiteena, joten hanelle se leima kuuluu. Sina et viela suoraan ottanut kantaa. Mutta onnistuit silti kutsumaan minua tyhmaksi. Minua se ei haittaa, tiedan paremmin.

Ei sinun tavallasi menettää hermoja ja solvata muita ole mitään tekemistä minkään kansanryhmien eriarvoisuuden tai Jussi Halla-ahon tai Suomen lain kanssa. Kyse on vain sinun keskustelutavastasi, josta olemme tässäkin ketjussa saaneet hyviä esimerkkejä.
En minä aio ottaa tuohon eriarvoisuuteen tässä ketjussa minkäänlaista kantaa. Kun itse siirryit keskustelemaan keskustelijoista ketjun asian sijaan, niin minä vain vähän jatkoin aloitamaasi keskustelua keskustelijoista.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Ei sinun tavallasi menettää hermoja ja solvata muita ole mitään tekemistä minkään kansanryhmien eriarvoisuuden tai Jussi Halla-ahon tai Suomen lain kanssa. Kyse on vain sinun keskustelutavastasi, josta olemme tässäkin ketjussa saaneet hyviä esimerkkejä.
En minä aio ottaa tuohon eriarvoisuuteen tässä ketjussa minkäänlaista kantaa. Kun itse siirryit keskustelemaan keskustelijoista ketjun asian sijaan, niin minä vain vähän jatkoin aloitamaasi keskustelua keskustelijoista.

No jos ei sinulla ole itse aiheeseen mitaan sanottavaa niin en ymmarra miksi tata pitaisi vieda sivuraiteelle? Onko sinulla ikava WTC ketjua? Kylla me sinnekin viela siirrymme kun jotain tapahtuu, ala ole huolissasi.

Jos sina et halua ottaa kantaa asiaan, tai edes pyydettaessa yrittaa nahda etta mika ongelma on niin en nae oikein mitaan suurempaa kirjoitustarvetta sinulle tahan ketjuun. Tama ketju kun ei ole minusta keskustelemiseen vaan Jussi Halla-ahosta keskusteluun.

Et ota eriarvoisuuteen kantaa, koska et halua myontaa etta mina voisin olla jossain asiassa oikeassa. Kyllahan sina sen tason ajatteluun pystyt etta naet tuon eriarvoisuuden.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Juu olen huomannut, että sinulla hirttää usein kiinni ja sitten mennään aina henkilökohtaisuuksiin. Taitaa heikot hermosi olla tuonut sinulle muutaman pelikiellonkin tälle palstalle? Sinä näemmä et vaan pysty ainakaan tällä palstalla keskustelemaan mistään sinua kuohuttavasta asiasta asiallisesti. Ja oikeasti sinuthan on tavattoman helppo saada suuttumaan ja menemään tuolle solvauslinjalle. Uskoisin, että aika moni viestejäsi lukenut nauraa kiihkollesi ja lyhyelle pinnallesi.

Tämä viesti on kyllä kaiken naurettavuuden huippu. Itse auot päätäsi esim. Perussuomalais-ketjussa taukoamatta ja vielä lapsellisen puolueettomuuskilven takaa. Nyt kitiset täällä, että sinua on nyt kamalan henkilökohtaisesti loukattu ja yrität puhua väkisin penalttia opponentille. Syö nyt joku voileipä tai jotain, niin tulee vähän parempi mieli.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
No jos ei sinulla ole itse aiheeseen mitaan sanottavaa niin en ymmarra miksi tata pitaisi vieda sivuraiteelle?

Niin ehkä sinusta on ihan jees tässä ketjussa solvata ja haukkua muita kunhan mahduttaa jotain aiheeseen liittyvää viestiinsä. Tai olihan tuolla se A4-viesti Gentlemanille, jossa ei ollut yhtään mitään Jussi Halla-ahon tuomioon liittyvää. Mutta ehkä A4 arkki ja toisen tölviminen se sitten oli sitä 'aiheeseen sanottavaa'?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Niin ehkä sinusta on ihan jees tässä ketjussa solvata ja haukkua muita kunhan mahduttaa jotain aiheeseen liittyvää viestiinsä. Tai olihan tuolla se A4-viesti Gentlemanille, jossa ei ollut yhtään mitään Jussi Halla-ahon tuomioon liittyvää. Mutta ehkä A4 arkki ja toisen tölviminen se sitten oli sitä 'aiheeseen sanottavaa'?

Se oli yritys nayttaa kyseiselle keskustelijalle etta tassa kyseisessa kysymyksessa ei ole mitaan "useita eri puolia" mita han siina kuvittelee olevan. Hanella vaan sattuu olemaan useita eri syita minka takia han pitaa tuota eriarvoistamista tassa tapauksessa hyvana asiana, hanella ei vaan riita ns. cojonesit tuon asian toteamiseen sellaisena. Joten han yrittaa vaittaa, etta tuo eriarvoistaminen olisi jollain tavalla monisyinen tai moniulotteinen asia. Sita se ei ole. Hanen syynsa sen puolustamiseen saattavat olla, mutta itse eriarvoistamisen kiistaminen on puhdasta jarjen koyhyytta.

Se siis liittyi edes loyhasti asiaan. Sita en tieda miten sinun "en aio itse ketjun aiheeseen ottaa kantaa, mutta tulin nyt tannekin kitisemaan tavastasi keskustella, koska olen edelleen katkera siita etta olen saanut satoja sivuja kuivana kakkoseen wtc ketjussa" ristiretkesi tahan ketjuun liittyy, edes loyhasti.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sille ei ole mitaan asiallisia perusteluja. Ne ovat asian ymparilla tanssimista ja mielipiteiden sekoittamista faktoihin.

Jos henkilo A saa tehda jotain mita henkilo B ei saa tehda, he ovat silloin eriarvoisessa asemassa. Ei tama ole mielipidekysymys vaan niin perusasioita ettei pitaisi kenellekaan olla hankalaa kasittaa. Mutta silti jotkut yrittavat aiheesta tehda mielipidekysymysta..

Sinähän vääristelet tässä kohtaa totuutta, mikäli viittaat tällä esimerkillä Halla-ahon tuomioon. Missään ei ole todistettu tuota väittämää.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Sinähän vääristelet tässä kohtaa totuutta, mikäli viittaat tällä esimerkillä Halla-ahon tuomioon. Missään ei ole todistettu tuota väittämää.

Mistahan vaittamasta herra nyt puhuu?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Taman pitaisi olla foorumin "kylla mutta ei", "myonnan mutta kiistan" jengille mielenkiintoinen pahkina.

Helsinki antaa maahanmuuttajille â€￾positiivista erityiskohteluaâ€￾ | Uusi Suomi

"Helsinki harjoittaa työhönotossa niin sanottua positiivista erityiskohtelua, kertoo maahanmuuttoasioiden johtaja Annika Forsander.

Ohjeistus tekee mahdolliseksi sen, että maahanmuuttajaa suositaan rekrytoinnissa, jos hakijat ovat tasavahvoja."

Onko kyse eriarvoistamisesta, kuten maahanmuuttoasioiden johtaja itsekin sanoo, vai onko asialla ns. "monia eri puolia", onko se "monimutkainen"?

Antaa palaa, olen pelkkana korvana.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Taman pitaisi olla foorumin "kylla mutta ei", "myonnan mutta kiistan" jengille mielenkiintoinen pahkina.

Helsinki antaa maahanmuuttajille â€￾positiivista erityiskohteluaâ€￾ | Uusi Suomi

"Helsinki harjoittaa työhönotossa niin sanottua positiivista erityiskohtelua, kertoo maahanmuuttoasioiden johtaja Annika Forsander.

Ohjeistus tekee mahdolliseksi sen, että maahanmuuttajaa suositaan rekrytoinnissa, jos hakijat ovat tasavahvoja."

Onko kyse eriarvoistamisesta, kuten maahanmuuttoasioiden johtaja itsekin sanoo, vai onko asialla ns. "monia eri puolia", onko se "monimutkainen"?

Antaa palaa, olen pelkkana korvana.

Miten tämä liittyy Halla-ahon tuomioon?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Miten tämä liittyy Halla-ahon tuomioon?

En mina sanonut sen liittyvan Halla-ahon tuomioon. Sanoin etta kyseessa on mielenkiintoinen pahkina esimerkiksi sinulle.

Onko kyseessa eriarvoistaminen? Kaytit jo "miten tama liittyy...." kysymalla vastaamisen joten nyt voisit vastata ihan vastauksella.

Toivottavasti nama vastaukset antavat jotain suuntaa siihen etta voisin ymmartaa ovatko kanssakeskustelijat kauniisti sanottuja "ihan pihalla" vai lahempana normaalialyista. Virtuaalinen palikkatesti, jossa on yksi palikka ja sille selkeasti sopiva reika. Katsotaan kuinka moni tunkee sen nenaansa.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Tämä viesti on kyllä kaiken naurettavuuden huippu. Itse auot päätäsi esim. Perussuomalais-ketjussa taukoamatta ja vielä lapsellisen puolueettomuuskilven takaa. Nyt kitiset täällä, että sinua on nyt kamalan henkilökohtaisesti loukattu ja yrität puhua väkisin penalttia opponentille. Syö nyt joku voileipä tai jotain, niin tulee vähän parempi mieli.

Kahvit näppikselle, persuketjujen trolli ja provoautomaatti läksyttämässä muille asialinjasta ja muiden tölvimisestä. Ei stana....
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En mina sanonut sen liittyvan Halla-ahon tuomioon. Sanoin etta kyseessa on mielenkiintoinen pahkina esimerkiksi sinulle.

Onko kyseessa eriarvoistaminen? Kaytit jo "miten tama liittyy...." kysymalla vastaamisen joten nyt voisit vastata ihan vastauksella.

Toivottavasti nama vastaukset antavat jotain suuntaa siihen etta voisin ymmartaa ovatko kanssakeskustelijat kauniisti sanottuja "ihan pihalla" vai lahempana normaalialyista. Virtuaalinen palikkatesti, jossa on yksi palikka ja sille selkeasti sopiva reika. Katsotaan kuinka moni tunkee sen nenaansa.

Voin vastata kyllä kysymykseesi, mutta esimerkilläsi ei ole mitään tekemistä Halla-ahon tuomion kanssa.

Kuten uutisessa sanotaan, ohjeistus antaa mahdollisuuden suosimiseen, mikä on hyvä asia. Kyllä, kyseessä on eriarvoistaminen, kuten on monissa muissakin yhteiskunnan pyrkimyksissä tukea heikomassa asemassa olevia ihmisiä.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Kyllä, kyseessä on eriarvoistaminen, kuten on monissa muissakin yhteiskunnan pyrkimyksissä tukea heikomassa asemassa olevia ihmisiä.

Kiitos vastauksesta. Hienoa huomata etta sinulla on kykya myontaa itsestaanselvyydet, faktat. Se jo tekee sinusta fiksumman kuin monesta muusta suvaitsijasta, jotka eivat nay tunnistavan eriarvoistamista ollenkaan tai eivat ainakaan pysty myontamaan sita.

Nyt minun ei tarvitse syyttaa sinua pohjattomasta jarjen koyhyydesta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kiitos vastauksesta. Hienoa huomata etta sinulla on kykya myontaa itsestaanselvyydet, faktat. Se jo tekee sinusta fiksumman kuin monesta muusta suvaitsijasta, jotka eivat nay tunnistavan eriarvoistamista ollenkaan tai eivat ainakaan pysty myontamaan sita.

Nyt minun ei tarvitse syyttaa sinua pohjattomasta jarjen koyhyydesta.

Kiitos synninpäästöstä, nyt nukun yöni paremmin. Mutta mitä tekemistä tällä on Halla-ahon tuomion kanssa?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Kiitos synninpäästöstä, nyt nukun yöni paremmin. Mutta mitä tekemistä tällä on Halla-ahon tuomion kanssa?

Mielestani jo vastasin etta silla ei ollut Halla-ahon tuomion kanssa mitaan tekemista.

Tassa oli kyse eri tapauksesta jossa myos harjoitettiin eriarvoisuutta.
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Taman pitaisi olla foorumin "kylla mutta ei", "myonnan mutta kiistan" jengille mielenkiintoinen pahkina.

Mitähän ihmeen jengiä mahdat tuolla tarkoittaa?

Helsinki antaa maahanmuuttajille â€positiivista erityiskohtelua†| Uusi Suomi .

"Helsinki harjoittaa työhönotossa niin sanottua positiivista erityiskohtelua, kertoo maahanmuuttoasioiden johtaja Annika Forsander.

Ohjeistus tekee mahdolliseksi sen, että maahanmuuttajaa suositaan rekrytoinnissa, jos hakijat ovat tasavahvoja."

Eikös tämäkin juttu ole jo pariinkin kertaa käsitelty, mutta joo kyseessä on monisyinen ja hankala asia. Eikä yksinkertaistamista ainakaan selkene. Onko Jussi Halla-aho ottanut kaupunginvaltuutettuna asiaan kantaa? Saataisiin kivasti liitetty ketjun aiheeseen.

Muistaakseni ihan tuota ohjeistustakin urakalla luettiin ja pohdittin, että kyllähän se taitaa mahdollistaa maahanmuuttajan suosimisen ja sille ihan perusteitakin löytyi. Toisaalta sitä ei voi sitten kieltää, etteikö joissain tapauksissa kantasuomalainen saattaisi kärsiä eriarvoisesta kohtelusta.

Onko kyse eriarvoistamisesta, kuten maahanmuuttoasioiden johtaja itsekin sanoo, vai onko asialla ns. "monia eri puolia", onko se "monimutkainen"?

Eriarvoistamista mahdollisesti kyllä, rasismia ei. Monia eri puolia asian tiimoilta löytyy, siis sen puolesta miksi halutaan enemmän maahanmuuttajia töihin ja sen edistämiseksi lakaistaa esteitä.

Joko tuosta muuten on käytännön esimerkki vai vieläkö tässä päivitellään jotain Helsingin kaupungin ohjeistusta?

Antaa palaa, olen pelkkana korvana.

Milloin vain matematiikka harjoituksiltasi kerkiät. Faktan määritelmää et näemmä ole vielä ehtinyt tarkistaa.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Mitähän ihmeen jengiä mahdat tuolla tarkoittaa?

Sinua nyt etunenassa. Ja muutamaa muuta eriarvoisuuden kiistajaa.

Eikös tämäkin juttu ole jo pariinkin kertaa käsitelty, mutta joo kyseessä on monisyinen ja hankala asia.

Niinpa niin. Ja sitten kyselet etta ketakohan mahdoin tarkoittaa. Kiitos nauruista. Varmasti hankala asia sinulle, kuten kengannauhojen sidonta kavioelaimelle.

Eikä yksinkertaistamista ainakaan selkene.

Joillekin ei silloinkaan, siita olemme samaa mielta, ja siita tama toiminee taydellisena esimerkkina.


Toisaalta sitä ei voi sitten kieltää, etteikö joissain tapauksissa kantasuomalainen saattaisi kärsiä eriarvoisesta kohtelusta.

Olen yllattynyt, kun nyt et voikaan kieltaa vaikka olet tahan asti voinut kieltaa systemaattisesti. Hienoa nahda etta kehitysta sittenkin tapahtuu.


Eriarvoistamista mahdollisesti kyllä, rasismia ei.

Ei tassa rasismista puhuttu. Ei Halla-ahokaan rasisti ole. Mahtavaa etta ymmarrat tassa olevan kyse ulkomaalaisen nostamisesta korkeampaan arvoon.

Ei sinun erikseen tarvitse selitella etta miksi se on mielestasi niin hieno asia, kylla mina siita olen kuullut ihan tarpeeksi. Apartheid oli varmasti skinin mielesta hieno asia, ja aarimmaisen perusteltu ja tervetullut.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Ei tassa rasismista puhuttu. Ei Halla-ahokaan rasisti ole. Mahtavaa etta ymmarrat tassa olevan kyse ulkomaalaisen nostamisesta korkeampaan arvoon.

Ei sinun erikseen tarvitse selitella etta miksi se on mielestasi niin hieno asia, kylla mina siita olen kuullut ihan tarpeeksi. Apartheid oli varmasti skinin mielesta hieno asia, ja aarimmaisen perusteltu ja tervetullut.

Kyllähän Halla-ahon kirjoitukset aika usein liikkuvat rasismin rajoilla, välillä määritelmän sisäpuolella ja välillä ulkopuolella. Hän tuotannostaan ja mielipiteistään saa kyllä käsityksen vähintääkin rasismin kanssa flirttailevasta henkilöstä.

Esimerkissäsi ei nostettu ulkomaalaista korkeampaan arvoon, kuten ei tehty Halla-ahon tuomiossakaan. Helsingin tapauksessa on kysymys mahdollisuudesta tukea maahanmuuttajan työllistymistä, kun se nähdään kaupungin/ yhteiskunnan kannalta järkeväksi. Yhteiskunnan pitäisi lisätä tällaista työllistämismallia, saataisiin syrjäytyviä enemmän kortistosta töihin.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Kyllähän Halla-ahon kirjoitukset aika usein liikkuvat rasismin rajoilla, välillä määritelmän sisäpuolella ja välillä ulkopuolella.

Milloin Jussi Halla-aho on edes vihjannut etta joku tietty rotu olisi parempi kuin joku toinen?

Halla-aho (joka on oikeastaan ainoa ihminen joka voi tietaa onko han rasisti) on itse sanonut etta han ei ole rasisti. Hanella ei ole mitaan rodullisia arvoasteikkoja. Joten ei han sen maaritelman mukaan ole rasisti.

Haluatko siis luoda itse jonkun maaritelman? Millainen se olisi? Kerro niin voin sitten arvioida uudestaan sinun maaritelmaasi kayttaen onko tuo suomalaisen alempiarvoinen kohtelu rasismia vai ei, sinun maaritelmasi mukaan.

Esimerkissäsi ei nostettu ulkomaalaista korkeampaan arvoon

Mita helvettia? Juuri sanoit itse etta kyseessa on eriarvoistaminen, ja jokaiselle on paivanselvaa kuka siina on korkeammassa arvossa jos tasavakisista hakijoista valitaan se ulkomaalainen. Kirjoittaako sinun nimimerkillasi kaksi henkiloa? Toinen vahan fiksumpi?
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sinua nyt etunenassa. Ja muutamaa muuta eriarvoisuuden kiistajaa.

Ah, siis niitä kirjoittajia jotka näkevät asioista useampia kuin yhden puolen.

Niinpa niin. Ja sitten kyselet etta ketakohan mahdoin tarkoittaa. Kiitos nauruista. Varmasti hankala asia sinulle, kuten kengannauhojen sidonta kavioelaimelle.

Ole hyvä vaan, nauru pidentää ikää ja sen tapaisia asioita. Ei tarvitsisi kysellä niin usein, jos käyttäisit yleisesti hyväksyttyjä määritelmiä käsitteistä, etkä esimerkiksi väittäisi mielipidettäsi faktaksi.

Joillekin ei silloinkaan, siita olemme samaa mielta, ja siita tama toiminee taydellisena esimerkkina.

Niin toimii, monimutkaisen asian yksinkertaistaminen muuttaa itse asian merkitystä yleensä niin paljon, että jäljelle jääneelle asialle ei ole enää vastinetta todellisuudessa. Siitä tämä toimii jos ei täydellisenä, niin ainakin hyvänä esimerkkinä.

Olen yllattynyt, kun nyt et voikaan kieltaa vaikka olet tahan asti voinut kieltaa systemaattisesti. Hienoa nahda etta kehitysta sittenkin tapahtuu.

Yllättyneisyytesi johtunee pelkästään ajattelusi kankeudesta, sillä Helsingin kaupungin ohjeistus ei ole laki. Vertailu siis aiempaan, lähinnä lain edessä näkemääsi eriarvoisuuteen toimii kovin huonosti.

Eikä pelkkä ohjeistus, niin paljon kuin se mediahuomiota on saanutkin tarkoita että se koskaan johtaisi sellaiseen päätökseen, jossa eriarvoistamista tapahtuisi. Mutta kyllä, se saattaa sellaiseen johtaa.

Tarkista myös käsite "systemaattisesti". Asiayhteydestä päätellen senkin määritelmä tuntuu olevan sinulle vieras.

Ei tassa rasismista puhuttu. Ei Halla-ahokaan rasisti ole. Mahtavaa etta ymmarrat tassa olevan kyse ulkomaalaisen nostamisesta korkeampaan arvoon.

Ei ketään nosteta korkeampaan arvoon, edes ohjeistus ei viittaa millään tavalla siihen että joku nostettaisiin korkeampaan arvoon. Kyse on lähinnä siitä, työmarkkinoilla heikommassa asemassa oleva voidaan valita jos hakijat ovat "tasavahvoja". (siis käyttää perusteluna sitä, että valitun työllistymismahdollisuudet ovat heikommat johtuen hänen taustastaan)

Toinen tapa hoitaa tuota asiaa olisi sitten erilaiset kiintiöt, en pidä oikein niitäkään kovin sopivana vaihtoehtona.

Ei sinun erikseen tarvitse selitella etta miksi se on mielestasi niin hieno asia, kylla mina siita olen kuullut ihan tarpeeksi. Apartheid oli varmasti skinin mielesta hieno asia, ja aarimmaisen perusteltu ja tervetullut.

Ilmeisesti sekotat minut johonkuhun muuhun tai muuten näet sellaisia asioita, joita kukaan muu ei näe. Siitähän meillä on tässäkin ketjussa lukuisia eri esimerkkejä.

Pysyttäisiinkö kuitenkin ihan siinä mitä olen kirjoittanut?
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Mita helvettia? Juuri sanoit itse etta kyseessa on eriarvoistaminen, ja jokaiselle on paivanselvaa kuka siina on korkeammassa arvossa jos tasavakisista hakijoista valitaan se ulkomaalainen. Kirjoittaako sinun nimimerkillasi kaksi henkiloa? Toinen vahan fiksumpi?

Tässä tullaan ongelmaan, oletko todella tätä mieltä vai käytätkö tyhmentymistä argumentointikeinona.

Sinä varmaan ymmärrät, että maahanmuuttaja on erittäin usein eriarvoinen suomalaisilla työmarkkinoilla, joten yhteiskunta vain tasoittaa tuota eriarvoisuutta helpottamalla tällaisten tapausten työllistymistä. Kysehän oli mahdollisuudesta, ei käytännöstä. Yhteiskunnan kannalta on järkevää, että myös maahanmuuttajat työllistyvät, eivätkä syrjäydy.
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Taman pitaisi olla foorumin "kylla mutta ei", "myonnan mutta kiistan" jengille mielenkiintoinen pahkina.

Helsinki antaa maahanmuuttajille â€positiivista erityiskohtelua†| Uusi Suomi

"Helsinki harjoittaa työhönotossa niin sanottua positiivista erityiskohtelua, kertoo maahanmuuttoasioiden johtaja Annika Forsander.

Ohjeistus tekee mahdolliseksi sen, että maahanmuuttajaa suositaan rekrytoinnissa, jos hakijat ovat tasavahvoja."

Onko kyse eriarvoistamisesta, kuten maahanmuuttoasioiden johtaja itsekin sanoo, vai onko asialla ns. "monia eri puolia", onko se "monimutkainen"?

Antaa palaa, olen pelkkana korvana.

En tiedä, miksi tämä on niin hankalaa sinulle? Kyllähän tämä on eriarvoistamista, jos tarkastellaan tätä asiaa vain tämän näkökulman kautta. Jos asiaa tarkastellaan reaalimaailmassa, siis siinä maailmasa missä oikeat ihmiset elää, niin asia on monimutkaisempi.

Maahanmuuttoasioiden johtaja ei totea, että on kyse eriarvoistamisesta vaan hän toteaa, että maahanmuuttajaa suositaan. Suosiminen ei välttämättä tarkoittaa, että eriarvoistetaan. Onko mahdollista, että maahanmuuttajia syrjitään muualla ja tällä toimenpiteellä yritetään vaan korjata tätä aikaisempaa eriarvoistamista?

Voi olla, että maahanmuuttajat esimerkiksi kärsivät suhteettomasti tilastollisesta syrjinnästä - kuka nyt somalin haluaisi palkata kun he ovat geneettisesti vain taipuvaisia ryöstelemään? Oletko ikinä kuullut positiivisesta diskriminnoinista?

Maailma olisi hyvin yksinkertainen, jos kaikki olisi 1 + 1 = 2 laskua, valitettavasti oikea maailma on kaukana tästä. 1 + X + Y^2 = Z on lähempänä totuutta. Sitä paitsi loppujen lopuksi, 1 + 1 = 2 ei ole mikään yksinkertainen asia matemaattisesti, jos mennään syvemmälle = 1) tämä vaatii matemaattisen koodiston olemassa olon, joka on kuitenkin suhteellisen uusi asia... ja 2) aikamoisen matemaattisen työn perustella aukottomasti, että lauseke on totta.

Suosittelen tutustumaan logiikkaan ja tiedon filosofiaan, voi vähän avartaa ajatteluasi.
 

Kampeaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En tiedä, miksi tämä on niin hankalaa sinulle? Kyllähän tämä on eriarvoistamista, jos tarkastellaan tätä asiaa vain tämän näkökulman kautta. Jos asiaa tarkastellaan reaalimaailmassa, siis siinä maailmasa missä oikeat ihmiset elää, niin asia on monimutkaisempi.

Maahanmuuttoasioiden johtaja ei totea, että on kyse eriarvoistamisesta vaan hän toteaa, että maahanmuuttajaa suositaan. Suosiminen ei välttämättä tarkoittaa, että eriarvoistetaan. Onko mahdollista, että maahanmuuttajia syrjitään muualla ja tällä toimenpiteellä yritetään vaan korjata tätä aikaisempaa eriarvoistamista?

Voi olla, että maahanmuuttajat esimerkiksi kärsivät suhteettomasti tilastollisesta syrjinnästä - kuka nyt somalin haluaisi palkata kun he ovat geneettisesti vain taipuvaisia ryöstelemään? Oletko ikinä kuullut positiivisesta diskriminnoinista?

Maailma olisi hyvin yksinkertainen, jos kaikki olisi 1 + 1 = 2 laskua, valitettavasti oikea maailma on kaukana tästä. 1 + X + Y^2 = Z on lähempänä totuutta. Sitä paitsi loppujen lopuksi, 1 + 1 = 2 ei ole mikään yksinkertainen asia matemaattisesti, jos mennään syvemmälle = 1) tämä vaatii matemaattisen koodiston olemassa olon, joka on kuitenkin suhteellisen uusi asia... ja 2) aikamoisen matemaattisen työn perustella aukottomasti, että lauseke on totta.

Suosittelen tutustumaan logiikkaan ja tiedon filosofiaan, voi vähän avartaa ajatteluasi.
Mielenkiintoista. Siis mielestäsi joidenkin somalien mahdollisesti kärsimä syrjintä oikeuttaisi kaikkien somalien etuoikeutetun aseman toisessa tilanteessa? Miten on toisinpäin, ovatko kaikki somalit myös vastuussa yksittäisten somalien teoista?

Muuten, jos mennään siihen reaalimaailmaan, niin koetapa selittää työttömälle Matti Meikäläiselle sitä, miksi on niin tärkeää ja oikeutettua suosia työnhaussa riittävän korkean pigmenttipitoisuuden omaavia ihmisiä. Mutta no toisaalta, kukapa nyt suomalaisen haluaisikaan palkata. Ovat geneettisesti taipuvaisia juovuspäissään tappamiseen!
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Kyllähän tämä on eriarvoistamista

Tama olisi riittanyt vastaukseksi. Totesin itsekin etta ihmisilla on paljon omia syitaan nahda siina eriarvoisuudessa jotain hyvaa, paljon selityksia sille miksi eriarvoistaminen on tosi siistii. En mina niista selityksista ollut kiinnostunut millaan tavalla, olen ne kuullut sataan kertaan. Halusin nahda ketka teista ovat niin vajaita etteivat ymmarra eriarvoisuutta kun sita nakevat. Silla ei ole merkitysta tassa yhteydessa pidatteko sita oikeutettuna tai miksi pidatte sita oikeutettuna. Ne ovat mielipidekysymyksia.

Minun ongelmani ei ole se etta ihmisilla on mielipiteita vaan se jos ihmiset eivat nae totuutta mielipiteensa vuoksi, eli eivat pysty myontamaan faktoja, tassa tapauksessa sita etta tuo on eriarvoistamista.

Maahanmuuttoasioiden johtaja ei totea, että on kyse eriarvoistamisesta vaan hän toteaa, että maahanmuuttajaa suositaan.

Rakkaalla lapsella on monta nimea.

Suosiminen ei välttämättä tarkoittaa, että eriarvoistetaan.

No niin, nyt mennaan taas aaliolinjalle.

Onko mahdollista, että maahanmuuttajia syrjitään muualla ja tällä toimenpiteellä yritetään vaan korjata tätä aikaisempaa eriarvoistamista?

Toivottavasti ymmarrat etta tassa puhutaan kahdesta eri eriarvoistamistapauksesta, jossa toisella yritetaan korjata toinen? Two wrongs don't make a right.



Suosittelen tutustumaan logiikkaan ja tiedon filosofiaan, voi vähän avartaa ajatteluasi.

Minahan sita olen sinulle ja muutamalle tassaKIN ketjussa kouluttanut. Looginen ihminen osaa erottaa asiat toisistaan (kuten esimerkiksi ylla, kaksi eri eriarvoistamistapausta, sina et nae niita vaan naet jatkumon jonka sitten hyvaksyt). Mina sanon etta "suoralla tiella pitaa ajaa suoraan, ei kaantaa voimakkaasti vasemmalle" ja sina sanot etta "piti kaantaa vasemmalle koska oli aiemmin kaannetty voimakkaasti oikealle, korjausliike". Sinun esimerkissasi hortoillaan molemmin puolin tieta. Mina taas suosittelen ajamaan suoraan. Ei tehda sita ensimmaista vaaraa liiketta, niin ei tarvitse silloin tehda toistakaan.

Samalla tavalla mina (ja muuten myos Halla-aho, jos tietaisitte kaverin mielipiteista oikeastaan mitaan) tuomitsen somalin syrjinnan. Jos somali on duuniin patevampi, hanet siihen valittakoon. Kaytannossahan tuo "erityiskohtelu" kuitenkin johtaa siihen etta vahemman patevat ihmiset joissain tapauksissa paasevat virkaan, sita on havaittu aina kun tallaisia erityiskohtelukampanjoita on maailmassa jarjestetty.

Somalin ja suomalaisen arvostelemisessa ei saa lain edessa olla eroa (kuten nyt on) koska eriarvoistaminen synnyttaa kateutta ja rasismia.

Kyse on siita yrittaako sita tieta siloitella, vai odottaako etta ihminen tekee oman osuutensa?

"Ulkomaalaista pitaa hyysata kun se ei ole ihan samalla viivalla kuin me"

vs.

"Ulkomaalaisella on mahdollisuus suomen sosiaalituki/koulutusjarjestelman avulla elaa rikkaampaa ja turvallisempaa elamaa kuin heilla oli lahtomaassaan, ja siina samalla kouluttautua ja hankkia patevyys jolla he voivat aidosti haastaa suomalaiset tyomarkkinoilla, ilman tuhoisaa eriarvoistamista"

Miksi esimerkiksi lapsellisuutensa tai jonkun muun syyn takia peruskoulutuksensa mokanneille ei aleta myohemmin elamassa "siloittelemaan tieta" kun he olisivat vihdoin valmiit oikeasti tekemaan asioita edistyakseen? Suomalainen joutuu menemaan aikuiskoulutukseen, iltakouluun, eika ne valmistautuessaan ole eri viivalla niiden kanssa jotka ovat hoitaneet koulunsa hyvin alusta asti. Niin sen pitaakin olla.

Olen lukenut esimerkiksi muutaman ihmisen, myos jatkoaikalaisen taisteluista tyottomyytta vastaan, sen miten he ovat joutuneet uudelleen kouluttautumaan ja pitkan kaavan kautta tekemaan itselleen lahtokohdat jotka mahdollistavat tyollistymisen nykyisilla markkinoilla....jos ihminen on valmis tekemaan sita tyota, silloin han on sen ansainnut, oli ihonvari tai kansallisuus mita tahansa.

Minakin olen maahanmuuttaja, Kanadassa. Ei ole onneksi tultu kyselemaan etta haluaisitko jonon ohi. Jos kysyttaisiin, sanoisin etta en helvetissa, en mina tanne ole tullut aiheuttamaan pahennusta. Ei ole itse asiassa tarjottu edes ylospitoa ja ilmaista koulutusta, ja byrokratialla tielle on heitetty enemmankin kivia kuin siloiteltu sita.

Nyt tienaan enemman kuin keskivertokanukki, ei siksi etta minut on nussittu alulle jossain muualla tai siksi etta olen normaalia kanadalaista kalpeampi, vaan siksi etta teen helvetisti enemman duunia kuin suurin osa paikallisista. Siina ei ole kenellakaan nokan koputtamista, he kun voivat tehda samoin, tehda 80 tuntisia viikkoja duunia jos haluavat ja pystyvat. Ei ole kateellisia kitisemassa etta tuo aaveen pigmentilla varustettu kaveri on eriarvoinen.

Menestys pitaa ansaita.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös