Junttimaisinta lätkäpelissä

  • 111 574
  • 718

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
NHL:n puolella Winnipegissä huudetaan ihan samalla tavalla true northia O' Canadan aikana. Ja Dallaksessa starsia USA:n kansallishymnissä. Denverin and the flag was still there ei tosin mulle avaudu, mutta huutavat silti.

Dallaksesta kun puhutaan, niin siellä yleisö huutaa vierasmaalin tekijän kuulutukselle. Tosin WHO CARES!, mutta kuitenkin.
Oletan että tuo ”the flag was still there” korostus liittyy 9/11 jälkimaininkeihin. Olen törmännyt samaan MSG:llä vuosia sitten. Ainakin tuo alkoi 9/11 tapahduttua.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Leon

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Junttimaisuudessaan tämä "ylitunteella" eläminen, eli eräässä ylihypetetyssä seisomakatsomossa aikuiset miehet halailevat toisiaan kun tehdään 1-5 kavennusmaali.
Onko tämmöisiä Suomessa ylipäänsä?

Vastapalloon voisi heittää, junttia on myös alihypettää, että tarvitaan suunnilleen mestaruuden ratkaiseva maali, että viitsisi laittaa kättä yhteen oman joukkueensa kunniaksi. Se on sitä suomalaisuutta, ei tuollainen eroottinen halailu.
 

nahkiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
1931
NHL:n puolella Winnipegissä huudetaan ihan samalla tavalla true northia O' Canadan aikana. Ja Dallaksessa starsia USA:n kansallishymnissä. Denverin and the flag was still there ei tosin mulle avaudu, mutta huutavat silti.

Dallaksesta kun puhutaan, niin siellä yleisö huutaa vierasmaalin tekijän kuulutukselle. Tosin WHO CARES!, mutta kuitenkin.
Lainattu viesti sopii hienosti ketjuun. Eli jonkin junttimaisen asian puolustelu sillä, että niin tehdään myös ameriikassa.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Tätä ketjua kun lukee niin ei tarvitse ihmetellä miksi tässä maassa ei ole minkäänlaista kannatajakultturia oikeastaan missään lajissa. Ilmeisesti olisi parempi kun kaikki istuisivat hiljaa katsomossa ja missään tapauksessa mitään kannustusta ei kannattamalleen joukkueelle ei ole syytä antaa. Etenkin jos ollaan tappiolla niin vielä vähemmän.
 

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kotiyleisö, joka vaatii jokaikisestä kontaktista/kaatumisesta jäähyä ja pahoittaa mielensä, kun oma joukkue saa päivänselvästä rikkeestä jäähyn.
Tämä ei ole junttia vaan jopa suotavaa. Kotiyleisön kuuluukin psyykata tuomareita laittamaan pilli suuhun omien kokiessa kovia otteita. Jälkimmäisestä samaa mieltä.

Se taas on junttia kun Antero Mertaranta ulvoo: "suomalainen vedetään kaksin käsin kumoon", vaikka todellisuudessa Möttönen kaatuu omiin jalkoihin. Ja varsinkin kun se random, vain MM-kisat seuraava, ostaa sen ulinan täytenä totuutena.
 
Viimeksi muokattu:

nahkiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
1931
”Meistä” puhuminen, kun puhutaan seurasta mitä kannattaa. Erityisesti, jos joukkue on esimerkiksi NHL- tai Valioliigajoukkue, mihin ei ole minkäänlaisia siteitä.

Ekstrajunttius-level, kun itselle on keksitty jokin side ulkomailla operoivaan seuraan, kuten esimerkiksi ”isä on aina kannattanut” tai ”olen käynyt katsomassa kerran heidän peliä paikan päällä”.
 

PerryNro10

Jäsen
Suosikkijoukkue
COBHC
”Meistä” puhuminen, kun puhutaan seurasta mitä kannattaa. Erityisesti, jos joukkue on esimerkiksi NHL- tai Valioliigajoukkue, mihin ei ole minkäänlaisia siteitä.

Ekstrajunttius-level, kun itselle on keksitty jokin side ulkomailla operoivaan seuraan, kuten esimerkiksi ”isä on aina kannattanut” tai ”olen käynyt katsomassa kerran heidän peliä paikan päällä”.

50/50 nappiin.

Se joukkue on meidän kaupungista, me ollaan sen kannattajia ja se on meidän joukkue. Me hävitään ja me voitetaan.

Tähän Valioliiga/NHL-asiaan yhdyn. Mutta ei siitä jaksa joka kerta persettänsä enää repiä.
 

Jara76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Ei ole vieläkään toivuttu Jokeri leirissä Kärppien kurnuutuksista männä vuosina. Pitäisikö tässä tehdä jotkin käyttäytymis normit katsojille miten joukkuetta kannatetaan.
Rauha maahan, kunhan vain mainitsin pari asiaa, jotka täältäpäin näyttäytyvät vähän huvittavana/junttimaisena. Eri paikoissa naurattaa eri asiat. Jokerithan itsessään on aina yksi iso naurunaihe muualla, ei siinä ja onhan jokerifanien käytöskin ollut toisinaan junttimaista rinkelitifoineen jne.

Pohjoisen korostus ja mahatifot näyttäytyisivät ihan yhtä junttina mulle vaikka Jokerit olisi sattunut olemaan se useammin voittanut osapuoli Jok-Kär parista. Mutta eiköhän tässä vielä tavata pian ja päästä nauramaan toistemme hölmöille asioille.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Muut ihmiset.
Yle julkaisi tässä taannoin Tampereen yliopiston tekemän vitutustutkimuksen. Eniten suomalaisia vituttaa muut ihmiset. Vuodesta toiseen ollaan kuitenkin onnellisimpia kansakuntia, ehkäpä juuri tämän harvaan asutuksen vuoksi.
 

Co.

Jäsen
Ekstrajunttius-level, kun itselle on keksitty jokin side ulkomailla operoivaan seuraan, kuten esimerkiksi ”isä on aina kannattanut” tai ”olen käynyt katsomassa kerran heidän peliä paikan päällä”.
Hmmm, siis jos et käy peleissä säännöllisesti paikan päällä tai kannata juuri sitä oman kylän joukkuetta, olet juntti? Sillähän ei sinäänsä pitäisi olla mitään eroa, onko joukkue kotimainen vai ulkomaalainen.
 

nahkiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
1931
Hmmm, siis jos et käy peleissä säännöllisesti paikan päällä tai kannata juuri sitä oman kylän joukkuetta, olet juntti? Sillähän ei sinäänsä pitäisi olla mitään eroa, onko joukkue kotimainen vai ulkomaalainen.
Niin, ja puhut silti ”meistä”.
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Junttia tai vaan tyhmyyttä mutta muutamankin kerran tullut vastaan tilanne missä maalia katsotaan videolta. Lopulta päätuomari levittää kätensä ja kuuluttaja kuuluttaa ”Maalia ei hyväksytä, koska kiekko ei käynyt maalissa.” Yleisö buuaa.
KELLE NE SIINÄ BUUAA!?!
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Junttia tai vaan tyhmyyttä mutta muutamankin kerran tullut vastaan tilanne missä maalia katsotaan videolta. Lopulta päätuomari levittää kätensä ja kuuluttaja kuuluttaa ”Maalia ei hyväksytä, koska kiekko ei käynyt maalissa.” Yleisö buuaa.
KELLE NE SIINÄ BUUAA!?!

No sille kiekolle tietenkin, juntti.
 

Rupture

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, WPG
Tätä ketjua kun lukee niin ei tarvitse ihmetellä miksi tässä maassa ei ole minkäänlaista kannatajakultturia oikeastaan missään lajissa. Ilmeisesti olisi parempi kun kaikki istuisivat hiljaa katsomossa ja missään tapauksessa mitään kannustusta ei kannattamalleen joukkueelle ei ole syytä antaa. Etenkin jos ollaan tappiolla niin vielä vähemmän.
Mietin juuri kävellessä tänään että pitäisikö kirjoittaa tästä aiheesta.

Tähän maahan haikaillaan kannattajakulttuuria, mutta heti kun katsomossa antaa tunteitten vähänkin näkyä niin sitten alkaa halveksuminen ja tuomitsevat katseet. Jos KK tekee maalin niin tottakai otan siitä kaiken irti ja alan "äijäilemään" ystävien kanssa halailun ja muun heilumisen muodossa. "Eikö se näytä typerältä?" Toki, mutta minua ei voisi yhtään vähempää kiinnostaa muitten mielipide siitä että miltä näytän jääkiekkokatsomossa. Olen erittäin sisäänpäin kääntyvä ihminen, mutta jääkiekkokatsomossa annan tunteiden näkyä, koska se on paikka missä niitten pitäisi saada näkyä.

Minulle on se ja sama miten kukakin kannattaa omaa lempiseuraansa. Ihan sama jos joku on istumapaikalla selkä päin kenttää, kunhan et halveksi ja vähättele muitten kannattamismuotoja.

Ehkä vielä joskus saadaan jotain kehitystä. Kaikilla Liigajoukkueilla on sentään joku kannattajayhdistys niihin yhdistettynä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös