Juniorit kaudella 2021–2022

  • 147 680
  • 753

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jumalauta pojat varmisti viimeisillä kierroksella pudotuspeli paikan ja vittu finaaliin. Huhhuh uskomatonta.

Kannattaa huomioida rosterit. Myös KalPa siirsi useita Liigan miehiä mukaan pleijareihin ja sijalta 7. finaaliin. Lukolla oli runkosarjassa hyvin erilainen joukkue, mm. koronan takia ja Ylitalo sekä Pietilä pelasivat myös Mestistä.

Voimasuhteet muuttuvat nopeasti, kun otetaan rutinoituneita kavereita mukaan. Esim. Ylitalo ei ole erityisen lahjakas pelaaja, mutta todella kokenut 22-v pelimies A-junnuihin.
 

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
Hymiöt Turkuun, kuka ehtii ensin!
 
Ja niin vain TPS lähti lauluun komeasti! Maistuu aivan helvetin hyvälle, että finaaliin mentiin juuri turkulaisten kustannuksella.

Viime kevään nauruemojeiden laittaminen oli niin säälittvää toimintaa kyseisen huumoriseuran sometiimiltä, että en edes käsitä. Mutta se parhaiten nauraa, kuka viimeisenä nauraa!

OTTAKAA SIITÄ!
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kannattaa huomioida rosterit. Myös KalPa siirsi useita Liigan miehiä mukaan pleijareihin ja sijalta 7. finaaliin. Lukolla oli runkosarjassa hyvin erilainen joukkue, mm. koronan takia ja Ylitalo sekä Pietilä pelasivat myös Mestistä.

Voimasuhteet muuttuvat nopeasti, kun otetaan rutinoituneita kavereita mukaan. Esim. Ylitalo ei ole erityisen lahjakas pelaaja, mutta todella kokenut 22-v pelimies A-junnuihin.
Mitä sitten? Kaikilla on mahdollisuus toimia samoin. Miksi toitotat sitä joka pelin jälkeen?
 

Äksönn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
Hyvä junnut, mahtavaa!! Mahdollisuus tuplaan ja ennenkaikkea puolustamaan mestaruutta.

Kyllä siellä tehdään oikeita juttuja.
 

Dexu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva Suomen Mestari 2021
Kannattaa huomioida rosterit. Myös KalPa siirsi useita Liigan miehiä mukaan pleijareihin ja sijalta 7. finaaliin. Lukolla oli runkosarjassa hyvin erilainen joukkue, mm. koronan takia ja Ylitalo sekä Pietilä pelasivat myös Mestistä.

Voimasuhteet muuttuvat nopeasti, kun otetaan rutinoituneita kavereita mukaan. Esim. Ylitalo ei ole erityisen lahjakas pelaaja, mutta todella kokenut 22-v pelimies A-junnuihin.
Mä en kyllä ihan aina ymmärrä tota sun tarvetta tulla aina nopeasti vähättelemään jotain Lukon saavutusta tai pelaajien onnistumisia. Mikäli joku sanoo vaikka että alivoima onnistui hyvin ni se johtuukin vain siitä että vastustajan ylivoima on aivan paska tai heidän pelaajat ei vaan osaa laukoa. Luulis että joskus vois vaan nauttia oman suosikkijoukkueensa (onko oikeasti Lukko?) otteista ilman, että pitää löytää jotain vähätteleviä syitä niille hyville otteille.

Mun mielestä finaalipaikka on tuolle joukkueelle ihan helvetin hieno suoritus kaikkien niiden alkukauden kokoonpano ongelmien ja valmentajan syöpätaistelujen jälkeen. Kertonee myös sen että ilman noita alkukauden ongelmia Lukko olisi ollut selvästi playoff joukkue eikä olisi tarvinnut jännittää vastustajan suoritusta viimeisellä kierroksella.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mä en kyllä ihan aina ymmärrä tota sun tarvetta tulla aina nopeasti vähättelemään jotain Lukon saavutusta tai pelaajien onnistumisia. Mikäli joku sanoo vaikka että alivoima onnistui hyvin ni se johtuukin vain siitä että vastustajan ylivoima on aivan paska tai heidän pelaajat ei vaan osaa laukoa. Luulis että joskus vois vaan nauttia oman suosikkijoukkueensa (onko oikeasti Lukko?) otteista ilman, että pitää löytää jotain vähätteleviä syitä niille hyville otteille.

Mun mielestä finaalipaikka on tuolle joukkueelle ihan helvetin hieno suoritus kaikkien niiden alkukauden kokoonpano ongelmien ja valmentajan syöpätaistelujen jälkeen. Kertonee myös sen että ilman noita alkukauden ongelmia Lukko olisi ollut selvästi playoff joukkue eikä olisi tarvinnut jännittää vastustajan suoritusta viimeisellä kierroksella.

Vähättelemään? Oletko nyt sekoittanut jotain? Sanoisin, että omat viestini ovat täällä hyvin positiivisia valtaosin. Mihin tuo ylivoima ja alivoima liittyy?

Totesin vain faktan, mikä mahdollisti Lukon ja KalPan nousun finaaliin.

Onhan mm Killerikin kertonut julkisuudessa, että U20 sarjan taso on valitettavan heikko. Kaikki lupaavat nuoret pelaajat ovat jo Liigassa. Jotenkin itse näen A-junnujen tarkoituksen lähinnä kehittää pelaajia Liigaan. Tuossa Lukolla on parantamista, nytkin Ylitalo, Pietilä yms jatkavat uraansa muualla.

Itse seuraan junnuja pelejä lähinnä niin, että löytyykö lupaavia pelaajia. Nyt lupaavin kaveri pelasi hävinneessä joukkueessa, Aron Kiviharju 16-v. Esim Ylitaloon verrattuna 6 vuotta aikaa kehittyä ja jo nyt pärjäsi hyvin. Vastaavia toivoisin Killerin löytävän Lukon riveihin.
 

Just Us

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikon seurat
Todella kova suoritus seuralta. Ei mitään muttia. Kaksi juniorikiekon jättiläisseuraa lauluun. Toinen vuosi peräkkäin finaaliin sijalta 8. HATTU, päästä!
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Vähättelemään? Oletko nyt sekoittanut jotain? Sanoisin, että omat viestini ovat täällä hyvin positiivisia valtaosin. Mihin tuo ylivoima ja alivoima liittyy?

Totesin vain faktan, mikä mahdollisti Lukon ja KalPan nousun finaaliin.

Onhan mm Killerikin kertonut julkisuudessa, että U20 sarjan taso on valitettavan heikko. Kaikki lupaavat nuoret pelaajat ovat jo Liigassa. Jotenkin itse näen A-junnujen tarkoituksen lähinnä kehittää pelaajia Liigaan. Tuossa Lukolla on parantamista, nytkin Ylitalo, Pietilä yms jatkavat uraansa muualla.

Itse seuraan junnuja pelejä lähinnä niin, että löytyykö lupaavia pelaajia. Nyt lupaavin kaveri pelasi hävinneessä joukkueessa, Aron Kiviharju 16-v. Esim Ylitaloon verrattuna 6 vuotta aikaa kehittyä ja jo nyt pärjäsi hyvin. Vastaavia toivoisin Killerin löytävän Lukon riveihin.
Kannattaneeko tuollaista paskasarjaa sitten edes pelata lainkaan. Vähän miekkailisivat keskenään huvikseen ja katsotaan ketä sieltä joukosta erottuu. Pistepörssin voittaja voittaa mestaruuden.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kannattaneeko tuollaista paskasarjaa sitten edes pelata lainkaan. Vähän miekkailisivat keskenään huvikseen ja katsotaan ketä sieltä joukosta erottuu. Pistepörssin voittaja voittaa mestaruuden.

Toivotaan, että sarjan taso nousee jo ensi kaudeksi. Ainakin Liigan on tyrkyllä paljon kovia pelimiehiä, joten junnuille ei ole ainakaan kärkiporukoissa välttämättä roolia tarjolla.

Montako omaa kasvattia tuossa Lukon U20 joukkueessa pelasi tänään? Saisi vähän kuvaa, miten juniorityö nykyisin toimii.

Itse näen hieman kaksipiippuisena esim viime kauden mestarijoukkueesta Jesse Ruotsin kaltaiset pelaajat. A-junnuissa pärjäävät hyvin yli-ikäisenä, mutta sitten lähtevät Mestikseen tai lopettavat. Onko tällaisten pelaajien peluutus järkevää, jotta saadaan junnuissa menestystä vai pitäisikö mennä pelaajien kehitys edellä?
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vuosikaudet maristiin kun ei tullut junnuissa menestystä ja pelattiin välillä jotain Mestistä ja sitten kun tulee menestystä, niin se on jotenkin väärin voitettu.

Minun mielestäni pitää ottaa realiteetit huomioon. Rauma on n. 40.000 ihmisen pieni kaupunki ja jos täysin omista pojista rakennettaisiin U-20 joukkue, niin se pelaisi jotain kakkosdivaria.

Minulle ainakin kelpaa menestys ihan näinkin.
 

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
Vuosikaudet maristiin kun ei tullut junnuissa menestystä ja pelattiin välillä jotain Mestistä ja sitten kun tulee menestystä, niin se on jotenkin väärin voitettu.

Minun mielestäni pitää ottaa realiteetit huomioon. Rauma on n. 40.000 ihmisen pieni kaupunki ja jos täysin omista pojista rakennettaisiin U-20 joukkue, niin se pelaisi jotain kakkosdivaria.

Minulle ainakin kelpaa menestys ihan näinkin.
Sama.
Tietty, kun ei pärjättäisi, olisi juhlaa joillekin nimimerkeillä viisastella, miten huonosti organisaatio toimii.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös