Julius Nättinen HIFK:ssa

  • 79 012
  • 393

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Kovin kehui viihtyneensä Stadissa eli ei olisi lähdössä ensi kaudella Jyväskylään
Näytä mulle yksikin seuran julkaisema haastattelu, pelaaja puhuu negatiiviseen sävyyn seurasta/joukkuehengestä/kaupungista/faneista. Perusjargonia. Ja siis tietenkin voi pitää täysin paikkaansa ja Nättinen jatkaa Stadissa, mutta eihän Julle sitä nyt seuran omassa haastissarjassa lähtisi sanomaan, että ”Olen viihtynyt Stadissa ihan ok, mutta viihdyn paremmin kotikaupungissa tukiverkostoni ja kavereideni lähellä”.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Aika hullu saa olla, että siirtyy pois sarjan parhaan sentterin viereltä kriisijengiin.
Toki siinä vaiheessa kun itse tästä huhusta ensimmäisen kerran kuulin, ei JYP:n kriisistä ollut vielä tietoakaan.
 

Kalka50

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No ainoa syy miksi Nättinen siirtyisi JYPiin stadin kauneimmasta olis, ettei Salmelainen ole tarjonnut jatkosopparia, kun syksyllä oli tahmeaa ja sitten Salmelainen kerinnyt hakee jonkun toisen jäbän siihen Lehterän vierelle ensi kaudeksi.

Aika hullu saa olla, että siirtyy pois sarjan parhaan sentterin viereltä kriisijengiin.
Juu toivottavasti jää kova kaveri kun pääsee tasolleen
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä harmittaa, jos diili on jo muualle. Tuntuu olevan nyt aina oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Elintärkeä pelaaja joukkueelle tällä hetkellä, ja Jorin paras kaveri kentällä.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onks tää diili yhtä varma kuin Pakarisen HPK-siirto?

En mä ole lähteitä seurannut ihan lähtöpisteeseen asti, mutta olen ymmärtänyt, että tällä on paljon enemmän lihaa luiden ympärillä.
 

Bromse

Jäsen
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta mun mielestä nää huhut on lähteneet lähinnä liikkeelle siitä että Juliuksen broidia huhutaan takaisin nykäskylään, ja joku tiesi kertoa että Julius ei harkitsisi edes siirtoa Rautakorven jengiin. Nyt on Jukka poissa ja veljeksiä haaveillaan takaisin yhteen.

Toivottavasti nämä on vaan haaveita joista nopeasti muodostuu huhuja ja sitä kautta joillekin faktoja. Todella kovan vireen Nättinen löytänyt, ja pitäisin ehdottomasti jengissä. Luulisi myös että kannujahti Jorstin kanssa kiinnostaisi vielä tässä vaiheessa uraa enemmän, tai ulkomaat.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta mun mielestä nää huhut on lähteneet lähinnä liikkeelle siitä että Juliuksen broidia huhutaan takaisin nykäskylään, ja joku tiesi kertoa että Julius ei harkitsisi edes siirtoa Rautakorven jengiin. Nyt on Jukka poissa ja veljeksiä haaveillaan takaisin yhteen.
En kyllä näe tällä hetkellä yhtäkään hyvää syytä, miksi siirtyisi Jyväskylään, mutta toki kaikkihan on aina mahdollista. Huomattavasti todennäköisempää lienee se, että jatkosopimus julkaistaan piakkoin. Pitäisin kyllä punaisissa todella mielelläni.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En kyllä näe tällä hetkellä yhtäkään hyvää syytä, miksi siirtyisi Jyväskylään, mutta toki kaikkihan on aina mahdollista. Huomattavasti todennäköisempää lienee se, että jatkosopimus julkaistaan piakkoin. Pitäisin kyllä punaisissa todella mielelläni.

Mulla on nyt myös kääntynyt kelkka tähän uskoon ja toivoon Nättisen pysymisestä, kun foorumin palstasiskot ja -veljet minua valaisivat.

Kunhan ei lähtisi Anaheimiin.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toki siinä vaiheessa kun itse tästä huhusta ensimmäisen kerran kuulin, ei JYP:n kriisistä ollut vielä tietoakaan.
Vaikka kriisi onkin kovin trendikäs juttu tällä hetkellä, niin kriiseistä voi selvitä ja päästä yli. Ehkä joskus tarvitaan "kriisi", että asiat menee oikeaan suuntaan ja tajutaan tehdyt virheet oikeasti.
 

Theosaurus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilinen IFK:n neljäs maali oli Nättistä parhaimmillaan. Jatkoi/antoi ovelasti syötön mennä Lehterälle ja pisti siitä heti afterburnerit päälle kohti maalia jättäen puolustajat kauas taakse. ”Nätisti” mutta varmasti kiekko Lehterän millintarkasta syötöstä verkkoon.
Jatkoon!
 

timotl

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nättinen on snaipperi, mutta on kyllä fleguillut mielestäni LIIKAA kallisarvoisia pisteitä löysällä puolustamisella viime aikoina. Liian lepsua oman miehen pitämistä omassa päässä, selkä suoristuu liikaa.

Eilinen kavennusmaali kolmannen alkuun oli tässä hyvä esimerkki, eikös se ollut nättisen mies (?) jyp-kultakypärä joka pääsi takatolpalle aivan yksin, kun katse harhaili kiekon perässä koko jengillä ja mies unohtui ihan täysin.

Tuollainen olisi voinut maksaa taas paniikin kolmanteen ja pisteiden menetykset. Eli en Peltosena suvaitsisi yhtään tätä lepsuilua TAAS erän alkuun ja kaverin mukaan päästämistä. Kun tästä otteen menettämisestä on jauhettu ihan tarpeeksi, silti sama haahuilu jatkuu aina vaan. Onneks klaarattiin matsi, mutta joku muu jengi olis voinut tuosta nousta vielä. Jyppi ei.
 

Battlefield

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nättinen on snaipperi, mutta on kyllä fleguillut mielestäni LIIKAA kallisarvoisia pisteitä löysällä puolustamisella viime aikoina. Liian lepsua oman miehen pitämistä omassa päässä, selkä suoristuu liikaa.

Eilinen kavennusmaali kolmannen alkuun oli tässä hyvä esimerkki, eikös se ollut nättisen mies (?) jyp-kultakypärä joka pääsi takatolpalle aivan yksin, kun katse harhaili kiekon perässä koko jengillä ja mies unohtui ihan täysin.

Tuollainen olisi voinut maksaa taas paniikin kolmanteen ja pisteiden menetykset. Eli en Peltosena suvaitsisi yhtään tätä lepsuilua TAAS erän alkuun ja kaverin mukaan päästämistä. Kun tästä otteen menettämisestä on jauhettu ihan tarpeeksi, silti sama haahuilu jatkuu aina vaan. Onneks klaarattiin matsi, mutta joku muu jengi olis voinut tuosta nousta vielä. Jyppi ei.
Jypin eka maali meni aivan täysin Nättisen fleguilin piikkiin. Viivalta yritti ensin puolivillaisesti katkoa, ei onnistunut. Ja sitten hukkasi oman miehensä puolustualueella ja Turkulainen laittoi sisään vapaasti.
 

timotl

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jypin eka maali meni aivan täysin Nättisen fleguilin piikkiin. Viivalta yritti ensin puolivillaisesti katkoa, ei onnistunut. Ja sitten hukkasi oman miehensä puolustualueella ja Turkulainen laittoi sisään vapaasti.
Jos etsisi otteluketjuista Nättisen nimeä eri yhteyksissä, niin näppituntuma on se että "Nättinen lepsuilee" on toistunut aika monessa vastustajan maalissa. Pelejä näkemättä, en yhtään ihmettele jos puolustaminen on ollut tuollasta kuin eilen 3-1 maaliisa, että ollaan hävitty tärkeitä pisteitä.

Peltonen piti pitkää puhelua 1-0 maalin jälkeen Nättiselle vaihtoaitiossa, ilmeisesti kehui ja tsemppasi. Mutta ihmetyttää, jos mielialapelaajalle ja maalarimestarille ei saada kuria omassa päässä. Muun jengin tsemi menee hukkaan, jos siellä on heikko lenkki.
 

Skib71

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Peltonen piti pitkää puhelua 1-0 maalin jälkeen Nättiselle vaihtoaitiossa, ilmeisesti kehui ja tsemppasi. Mutta ihmetyttää, jos mielialapelaajalle ja maalarimestarille ei saada kuria omassa päässä. Muun jengin tsemi menee hukkaan, jos siellä on heikko lenkki.
Ei näyttänyt Peltoselta, olikos Tilkanen? Voin olla väärässäkin. Ja Tilkasella oli fläppitaulukin käytössä. Ville patsasteli tyypillisesti koko pelin.
 

kingstonwall

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei näyttänyt Peltoselta, olikos Tilkanen? Voin olla väärässäkin. Ja Tilkasella oli fläppitaulukin käytössä. Ville patsasteli tyypillisesti koko pelin.
Tilkanen oli. Ainakin heti maalin jälkeen paikan päällä nähtynä Tilkanen taputteli Nättistä olalle ja piti pidempää juttutuokiota.
 

Sonic Empire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulipa vielä katsottua tuo 3-1 maaliin johtanut tilanne. Nättinen aluksi liukuu ja on tekevinään ja kun Honka laittaa lättyä maalille niin Nättinen seisoo paikallaan selkä Turkulaiseen päin eikä havainnoi ollenkaan peliä.

Puolustuksessa kyllä tuolla asenteella täysin turha äijä.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos etsisi otteluketjuista Nättisen nimeä eri yhteyksissä, niin näppituntuma on se että "Nättinen lepsuilee" on toistunut aika monessa vastustajan maalissa. Pelejä näkemättä, en yhtään ihmettele jos puolustaminen on ollut tuollasta kuin eilen 3-1 maaliisa, että ollaan hävitty tärkeitä pisteitä.

Peltonen piti pitkää puhelua 1-0 maalin jälkeen Nättiselle vaihtoaitiossa, ilmeisesti kehui ja tsemppasi. Mutta ihmetyttää, jos mielialapelaajalle ja maalarimestarille ei saada kuria omassa päässä. Muun jengin tsemi menee hukkaan, jos siellä on heikko lenkki.

Olisi ehkä enemmän pelitapakeskustelu, mutta minusta IFK:n pitäisi tietyissä tilanteissa sallia tietyille pelaajille taktinen "lepsuilu" ja Nättinen kuuluu näihin. Ei tietysti oman alueen puolustuspelissä varsinaisesti.

HIFK saa todella vähän läpiajoja. (No eilen sai, mutta JYP ei ole mittari), koska Peltosen HIFK ei käytä niin sanottua haukea missään tilanteessa. Eilen se tilanne syntyi vahingossa, kun Kaskimäki pääsi jäähyltä.

Toinen tilanne joka kuitenkin HIFK:n pelisysteemiin sopisi paljon paremmin: Painepelaamisessa koko viisikko lähtee tunnollisesti omiin, kun vs pääsee kiekkoon kiinni ja kukaan ei jää katsomaan saadaanko tilanne vielä poikki. Olen tällä kaudella valehtelematta 100x miettinyt, että kun yhdelle pelaajalle antaisi luvan jäädä katsomaan, että saako pakki katki purun viivalla ja lyötyä takaisin vastustajan maalin taakse, jolloin saataisiin välitön kiekonhallinta. Nyt joudutaan joka kerta aloittamaan uusi karvaustilanne ja sitten väsyneenä puurretaan kulmissa. Ei se varmaan ole kriittinen tilanne, jos se viides pelaaja myöhästyy omista sen 3-5 sekuntia, jos 4 pelaajaa saadaan pelin alle.
 

Sitkeys

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Barcelona
Tilkanen oli. Ainakin heti maalin jälkeen paikan päällä nähtynä Tilkanen taputteli Nättistä olalle ja piti pidempää juttutuokiota.
Ville vaan seisoo patsaana paikallaan. Ville vois alkaa patsaaksi kun joskus HIFK:hon sopimus loppuu. Vois esittää vaikka Paavo Väyrystä. Molemmat vähän harmaavarpusia. Mutta tanssiko Villen kulmakarvat lampadaa?
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Ei ole sattumaa että tämä mies on joskus tehnyt jotain 33 maalia kaudessa.
Toivottavasti jatkoa Jorin vieressä on luvassa ensi kaudella. Todella, todella vaarallinen maalintekijä. Tykkään!
Julle näyttää usein vanhan liiton vetolaukausta, ja on sitten todella pitkä viritys. Mutta kiekko lähtee lujaa. Lisäksi tuottaa älyttömän kovan vauhdin sillä pitkäliukuisella, hiihtävällä luistelutekniikallaan. Hän on nykytrendeihin hiukan erilainen nuori. Mutta oikein hyvällä tavalla.
 

Röda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Möyrivä IFK
Olen pöyristynyt jos lähtee kauden jälkeen JYP:iin. Mikä järki prime-iässä ja näillä tehoilla? Loogista olisi Sveitsi tai Ruotsi tekemään rahaa tai sitten jatko stadissa Liigan mittapuulla isolla pahvilla.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Arvostan kovasti, että yritti tehdä sen kolmannen maalinsa aivan täysillä. Vähemmän yllättäen varmaan siitä se johtui, ettei tullut hatullista, mutta tyyli ennen kaikkea. Tänään siihen oli varaa ja arvostan, että uskalsi yrittää.

Ei mene kyllä myöskään mun jakeluun, miksi parhaassa peli-iässä oleva Julius Nättinen menisi takaisin JYPiin juuri nyt.
 

kypärä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Arvostan kovasti, että yritti tehdä sen kolmannen maalinsa aivan täysillä. Vähemmän yllättäen varmaan siitä se johtui, ettei tullut hatullista, mutta tyyli ennen kaikkea. Tänään siihen oli varaa ja arvostan, että uskalsi yrittää.

Ei mene kyllä myöskään mun jakeluun, miksi parhaassa peli-iässä oleva Julius Nättinen menisi takaisin JYPiin juuri nyt.
Jonkinlainen kansanliike pitää saada aikaan, että mies saadaan pidettyä meillä. Ei mitään järkeä, että lähtisi sekasortoiseen Jyppiin.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edelliset viisi matsia 5+3=8 ja kymmenenkin edellistä ihan mukiinmenevästi 6+5=11.

Kuntohuippu näyttää sattuvan Jullelle ihan oikeaan aikaan. Monena aamuna yksi ensimmäisiä ajatuksia on ollut nyky-Nättisen pelivire...

Ilmoittaudun fanikerhoon - ja jos sellaista ei vielä ole, niin perustan sellaisen! *hymiö*

E: On muuten istunut tämän Liigakauden aikana tasan 0 minuuttia boksissa. Tuokin on sellainen tilasto, ettei sitä mielestäni pidä väheksyä lainkaan.

E2: Vielä lisätään numeroita; +/- on +15 ja sillä irtoaa Motinin jälkeen IFK:n paras lukema. 3 pykälää Jorkan edellä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös