Ilmoitukset

Nimimerkki JypFabu on sivussa seuraavan viikon ajan sääntöjen 2§:n ja 6§:n perusteella.

Nimimerkki BlackWolf on poissa seuraavan viikon sääntöjen 6§:n ja 18§:n perusteella.

Nimimerkki Bobby on seuraavan viikon pelikiellossa sääntöjen 4§:n perusteella.

Jukurien kannattajatoiminta – miten liigatasolle?

Viestiketju osiossa 'Jukurit' , aloittajana paraspelaaja, 25.01.2016 klo 17.16.

1. Jayzon Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Liiga-Jukurit
    Lainaan itseäni eilisestä otteluketjusta:
    Epätahdissa takovan rumpalin irvikuvan lisäksi Sarvisclub on hommannut LEHMÄNKELLON. Onko siellä nyt katsottu liikaa Saturday Night Liveä? Kuulkaas nyt, "more cowbell" ei ole aina ratkaisu! Vetäkää se kilkutin mankelista läpi, kiitos. Ja puhkokaa rumpukalvo ellei sen hakkaajalle saada ostettua rytmitajua.

2. HockeySpirit Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Jukurit
    Sivukatsomon läpsytinjengi huutelee päädyn SarvisClubille, että miten siellä oikein kuuluu kannattaa...

Ei vaan Sarviksella on siinä mielessä hyvä tilanne, että palautetta tulee ja sen mukaan on helppo kehittää toimintaa, jotta hallin tunnelma paranisi entisestään. Paljonhan se jo onkin kehittynyt Mestisvuosista.

3. Jayzon Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Liiga-Jukurit
    Lainaus:
    Olen istunut 99-prosenttisesti päätykatsomossa vuodesta 1998 asti Jukurien peleissä, ja paria opiskeluvuotta muulla paikkakunnalla lähes kaikki kotimatsit on tullut katsottua. Nämä ehdotukset olisivat ilman muuta tunnelman parantamisen edistäjiä. Ja ne läpsyttimet eivät ärsytä minua läheskään niin paljon kuin se tahtitajuton rumpu. Läpsyttimet ovat itse asiassa aivan hyvä peruskatsojien aktivointikeino.

4. Lähemäen Dynamo Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Jukurit, TML
    Kaudella 14-15 milloin rumpu palasi päätyyn, sillä oli merkittävä vaikutus pitää jollain lailla kasassa edellisestä vuodesta sukeltavaa päätykannatusta. Mielestäni se on "juurtunut" hyvin päätyyn ja sen kautta tuetaan merkittävästi, ellei jopa johdeta, päädyn kannatusta. Mikäli rumpu poistuisi, se toisi huomattavasti lisää vastuuta capolle. Työesteen vuoksi Tappara peli jäi harmittavasti minulta näkemättä, mutta en ole aiemmin ainakaan huomannut mitään merkittäviä komppihäiriöitä, vaan rumpali on tehnyt hyvää työtä. Ehkä sitten itse olen rytmitajuton?

Tähän pätee edelleen se vanha totuus. Kaikki paremmin osaavat, ei muuta kuin soitto sarvikseen, niin näytön paikka capona tai rumpalina järjestynee seuraavaan kotimatsiin. Siellä se veri sitten punnitaan. Lehmänkellosta en osaa sanoa mitään, kun en nähnyt, mutta ainakin keskieuroopassa ne toimivat hienosti.

5. Jayzon Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Liiga-Jukurit
    Rumpu on ilman muuta hyvä lisä katsomossa, en muuta väitäkään. Aikanaan Jukureilla oli Suomi-sarjan aikoina (Muistaakseni, ehkä vielä ekalla Mestis-kaudellakin? Siitä on jo aikaa...) hemmetin osaava rumpuniekka katsomossa, joka todellakin loi sitä tunnelmaa osaavalla takomisellaan.

Mutta oikeasti, tämä nykyinen sekoilu ei tee muuta kuin sotkee tilannetta. Kun ämyreistä alkaa jyskyttää pelitauolla biisi kuuluvalla, rytmikkäällä basarilla, niin kun tämä päädyn rumpali siihen liittyy, karkaa tahti lapasesta jo kahden iskun jälkeen ja alkaa kiilata niin pahasti, ettei siinä enää oikein tiedä, kumman tahdissa pitäisi taputtaa, taustanauhan vai rummun. Ja niin on taputus taas hajalla. Edes maailman tunnetuimmat ja helpoimmat sporttirummuttelut tyyliin We Will Rock You eivät onnistu ilman kiilausta. Tämä ei ole myöskään mikään yksittäistapaus, vaan toistuvaa tuskaa matsista toiseen, pelitauosta toiseen.

Todellakin toivon, että joku paremmin osaava ottaisi Sarvikseen yhteyttä ja ottaisi kapulat käteen. Kuten sanoin, hyvä rumputyöskentely on erittäin hyvä lisä lätkäkatsomon kannustustoimintaan. Harmi vaan, että Jukurikatsomossa ei sellaista ole miesmuistiin nähty.

Ja se lehmänkello on ihan vihoviimeinen kilkutin muutenkin. Ei sellainen kuulu urheilukatsomoon ollenkaan. No ehkä hiihtoladun varrelle korkeintaan.

6. Lähemäen Dynamo Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Jukurit, TML
    Lainaus:
    Lainaan Jussi Halla-Ahoa: Yhteydenoton suhteen tulee vallitsemaan humiseva hiljaisuus. Sen sijaan näppäimistöt kotikoneilla jatkavat ankaraa ja tietävää paukettaan.

7. Jayzon Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Liiga-Jukurit
    Kyllä. Tiedän, että se nykyinen rumpalointi on aivan paskaa. Ja tulen siitä kyllä jatkossakin mainitsemaan, jos aihetta on.

8. paraspelaaja Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Jukurit
    Halla-ahon poliittiset näkemykset viistävät ehkä hieman ohi omistani, enkä sikäli humisevan hiljaisuuden merkityksestä tiedä mitään. Mutta eihän tuota nyt ole voinut olla huomaamatta, että tämän rumpalin vuoksi pääty ja sivukatsomot taputtavat jatkuvasti täysin eri tahtiin. Ei se voi kertakaikkiaan palvella ketään.

Ja olen tässä samoilla linjoilla kuin edellinen. Itse asiassa saattaisin jopa ehkä mahdollisesti osatakin hitusen verran paremmin paukuttaa rumpua kuin nykyinen, sattuneesta syystä jota en tässä lähde sen kummemmin erittelemään. Siitä huolimatta en ole hakemassa pestiä, ja siitä huolimatta aion asiasta huomautella niin kauan kuin aihetta on.

Eikä tämä poista sitä faktaa, että Jukurien kannatustoiminta on kaikkien aikojen liidossa.

9. Lähemäen Dynamo Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Jukurit, TML
    Lainaus:
    En ole yhtään yllättynyt että PP osaisi homman paremmin, mutta ei nyt kuitenkaan sattuneesta syystä pääse pelipaikoille.