Jukka Seppäselle kenkää!

  • 51 058
  • 369

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Ulkomuistista heittäisin, että tuossa kyseisessä tilinpäätöksessä näkynee Kemellin, Lambertin ja Ottavaisen NHL-korvaukset?

Olikos tälle kaudelle kenelläkään NHL-sopimuksia, eli onko sieltä luvassa mitään kuluvalle tilikaudelle? Jos ei, niin aika lailla 1+1 menee sitten sen kanssa, että juhlakauteen laitettiin vähän omistajien rahaa, kun änärimassia ei tullut. Korjatkaa, jos olen väärässä.

En tiedä miten JYPin tilikausi menee, mutta ainakin luulisi että tuossa on Tohilan ja Leinosen varauksista tulleita rahoja. Ottavainen tehnyt sopimuksen maaliskuun lopulla 2023. En tiedä milloin seurat noita maksuja hoitaa ja miten ne kirjataan. Eli voi olla vähän vaikea päätellä. Jurmon sopimuksesta voi odotella jotain rahoja tulevaisuudessa.

Edit: Lambert ja Kemell varattu sekä signattu 2022, eli hyvin todennäköisesti heistä tulleet rahat ainakin näkyy tuossa.
 

Ciccarelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tiedä miten JYPin tilikausi menee, mutta ainakin luulisi että tuossa on Tohilan ja Leinosen varauksista tulleita rahoja. Ottavainen tehnyt sopimuksen maaliskuun lopulla 2023. En tiedä milloin seurat noita maksuja hoitaa ja miten ne kirjataan. Eli voi olla vähän vaikea päätellä. Jurmon sopimuksesta voi odotella jotain rahoja tulevaisuudessa.

Edit: Lambert ja Kemell varattu sekä signattu 2022, eli hyvin todennäköisesti heistä tulleet rahat ainakin näkyy tuossa.
Ei kai varauksesta mitään saa? Kyllä käsittääkseni sopimus pitää allekirjoittaa että korvaus tulee.
Jurmosta tuo 25% tulee, eli n.70 000€
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Ulkomuistista heittäisin, että tuossa kyseisessä tilinpäätöksessä näkynee Kemellin, Lambertin ja Ottavaisen NHL-korvaukset?

Olikos tälle kaudelle kenelläkään NHL-sopimuksia, eli onko sieltä luvassa mitään kuluvalle tilikaudelle? Jos ei, niin aika lailla 1+1 menee sitten sen kanssa, että juhlakauteen laitettiin vähän omistajien rahaa, kun änärimassia ei tullut. Korjatkaa, jos olen väärässä.

JYP: 716 250 $​

  • Anttoni Honka (4/4) 285 000
  • Joakim Kemell (4/4) 285 000
  • Brad Lambert (1/4) 71 250
  • Kemell 35 000
  • Topias Leinonen 20 000
  • Riku Tohila 20 000

Tässäpä nämä mitkä tuossa tilinpäätöksessä näkyi 0.72 miljoonana eurona. Honkahan se sieltä unohtui ihan täysin. Lähteenä: NHL maksaa SM-liigaseuroille vuosittain miljoonia euroja – vain yksi seura jäi ilman siirtokorvauksia
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ne, jotka ostivat parin henkilöauton hinnalla Jypin osakkeet 90-luvun lopulla tai saivat ne myöhemmin haltuunsa, eivät käytännössä omista muuta arvokasta kuin Jypin trademarkin ja liigaosakkeen, hikisiä pelikamppeita ja fanitavaraa, sekä sopimusten alaisten pelaajien pelioikeudet. Bluesin konkurssipapereista voi katsoa, mikä niiden reaaliarvo on. Ehkä noin 3 miljoonaa, riippuen Jyp Jyväskylä Oy:n arvonmäärityshetken tulevaisuuden näkymistä.. Seppänen omistaa itse noin 22% ja hänen kaverinsa Polas saman verran (jos jaettu tasan) mutta käytännössä johtaa seuraa HPJ:n asemassa.

Kiitos avaavasta tekstistä taas kerran. Toisaalta, se taas herättää lisää kysymyksiä.

Ymmärrän sen, että tapa katsoa ja peilata asiaa menee historian ja kausikohtaisen tuloksen kautta, mutta JYP on paatti, jossa pitää olla selkänoja pysyvästi, niin kuittaamaan tappioita (joita väkisin rapatessa tulee) kuin panostamaan kehitystä, jota taas minkäänmoinen menestyminen vaatii. Eli sehän tuossa pitäisi kiteyttää, kuinka seura porskuttaisi ilman Seppästä ja yritysrypästään kestävästi ja kilpailukykyisenä.

Vaikka rahaa lapioi sponssit ja kannattajat, plussaa tuo änärimaksut jne. onko siellä ryhmää, jolla on a) kiekkobisnes osaamista riittävästi ja b) oikeata ymmärrystä mihin satsata ja mihin raameihin rakentaa (ymmärrän sen, että moni ajattelee, että ei siellä mesenaattina tarvitse mitään itse pelistä ymmärtää tai siihen missään nimessä puuttua, mutta kyllä se niin vain on, että juuri siellä osastossa sitä ymmärrystä ja osaamista oikeasti vaaditaan, koska siinä asemassa he ovat mahdollistajia.)

Koska, ainakaan vielä ja en ole kuullut edes vakavasta pyrkimyksestäkään tähän hetkeen, JYPillä ei ole tuki ry:tä jolla olisi liiketoimintaa taloutta tukemaan kuopissa mitenkään merkittävästi, seura on jos rumasti sen sanoo, rahamiestensä panttivanki ja tai nätimmin, kestävän toiminnan pohjana on muutama yritys taustainen taho, ei ihan yhden kauden tasolla saa näkökulmaa siihen, kuinka kestävästi milläkin realistisella kokoonpanolla seura voisi kilpailukykyisenä kaudesta toiseen edetä. Ylikautiset panostukset kun ei tietenkään yhden kauden tilinpäätöksessä näy juuri mitenkään, mutta muodostavat silti panostusta vaativan loven vetäjien kukkaroon.

Edelleen, mulle on se sama, kuka JYP laivaa ruorittaa, kunhan muutama asia toteutuu: vakaus ja kyky pitkäjänteisesti taloutta vakuuttaa (siis vähän kuin nimi vekselissä) ja osaaminen ja ymmärrys organisaation kilpailukykyisen identiteetin luomisesta ja merkityksestä ( tämän moni vissiin tekstieni ja huonon ilmaisuni kautta varmaan miettii olevan valmentajien valmentamista, mutta sitä se ei tarkoita, ainoastaan sitä, että osaa löytää palaset ja tekijät jotka keskenään rimmaa, silloin ei tarvitse laitella monon kuvaa kenenkään perseeseen huonoilla hetkillä ym. ja päämäärä onkin luoda ja pitää kiinni siitä ylikautisesta identiteetistä, johon kehittäminen pohjaa niin ensi kuin sitä seuraavalla ja sitä seuraavalla jne...kaudella.)

Oikeastaan tuon yllä olevan kappaleen mukaan olen omaa näkemystäni perustanut ja se visio niin kilpailukykyyn, kuin tulevaisuuteenkin on minusta niin tärkeätä omata tuossa asemassa ja ikävä kyllä, tai että edes, kuinka asiaa katsoo, muilta toimijoilta en ole kuullut tai nähnyt mitään sellaista näkemystä ja visiota, jota voisin kannattaa. Pelkkä epäonnistumisen ruotiminen ei minusta tuossa tasossa riitä, jos vaihtaa vetäjää, pitää löytyä substanssia jotta voi toteuttaa.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Omaan silmään vaikuttaa siltä että Seppänen ei ehkä vieläkään ole ymmärtänyt miten huonolta kuulostaa se että Seppänen paalutti kauden aikana miten hänellä on oikeus jopa velvollisuus puuttua pelillisiin asioihin. Tämän jälkeen perusteluna 1600 peliä.

Kun tähän lisää vielä sen että vahvojen huhujen, (sori ei ole parempaa näyttöä) mukaan Seppänen on käynyt myös pukukopissa kesken pelin ohjeistamassa joukkuetta, ynnä kokoonpanot tekstiviestillä juttuja, niin ei ole kauhea ihme ettei halukkaita valmentajia ole jonossa oven takana.

Olisi ihan hyvä jos joku kävisi vihjaamassa Seppäselle että maine ei ole ihan parhaalla tasolla.

Toki tässä on se mahdollisuus että olen aivan väärässä ja Seppänen on edelleen arvostettu seurajohtaja ja JYP vaan ei saa päätettyä keitä se valitsee UTJ.ksi ja valmentajiksi.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Kauden aikana vaadin Jukka Seppäseltä jonkinlaista selontekoa ja vastuunkantoa. Selonteko saatiin avoimen kirjeen muodossa, kiitos siitä. Vastuunkanto jäi enemmän kysymysmerkiksi, ja avoimen kirjeen julkaisun jälkeen olin valmis liputtamaan jo sen puolesta, että nyt on Seppäsellä ja kumppaneilla taas työrauha.

Mutta tässä kun katselee näitä viimeisiä käänteitä (tai pikemminkin saman negatiivisen ilmapiirin jatkumista), niin Seppäsen tiimalasissa alkaa mielestäni ihan oikeasti hiekka olla lopuillaan. Mitä pidemmälle valmennuksen ja urheilutoimenjohdon saaminen (lue: tiedottaminen) venyy, sitä enemmän katseet kohdistuvat hallituksen puheenjohtajan paikalle.

Helposti uskottavien huhujen mukaan valmentajat eivät halua tulla JYPiin. He kieltäytyvät joko haastattelukutsusta tai viimeistään sen jälkeen jättäytyvät pois prosessista. On helppoa nähdä, miksei työt Jyväskylässä kiinnosta ketään. Meillä on äärimmäisen surkea track record valmennuksen osalta. Pitkäjänteisyyttä ei ole yhtään, kukaan ei tiedä kuka JYPin urheilullista puolta luotsaa ja eiväthän resurssit ole täällä koskaan mitään kärkitasoa.

Yleensä puhutaan, että hallituksen puheenjohtajalla tulee olla yrityksen luotto takana. Liigajoukkueen kohdalla hallituksen puheenjohtajalla tulisi olla myös fanien luotto, mutta myös yleisemminkin kiekkoyhteisön luotto. Fanien luottoa voidaan mitata kausikortti- ja lipunmyynnillä, ja kiekkoyhteisön luottoa yleisellä kiinnostuksella JYP-pikkutakkien perään.

Jos tässä käy niin, että JYP ei meinaa saada hyviä tulijoita valmennukseen tai urheilutoimenjohtoon, niin se on mielestäni suora merkki siitä, että Jukka Seppäsen luotsaama organisaatio ei nauti kiekkoväen luottamusta. Ja tähän ongelmaan ainoana vaihtoehtona on se, että Seppäsen tulisi poistua HPJ:n jakkaralta ja jättää se vapaaksi uudelle miehelle/naiselle. Omistuksiaan Seppäsen ei tarvitse lähteä myymään, mutta hänen tulisi osata ottaa yhtä passiivinen rooli omistajana mitä vaikkapa Esa Polaksella tai Kullervo Harvialla on.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Omaan silmään vaikuttaa siltä että Seppänen ei ehkä vieläkään ole ymmärtänyt miten huonolta kuulostaa se että Seppänen paalutti kauden aikana miten hänellä on oikeus jopa velvollisuus puuttua pelillisiin asioihin. Tämän jälkeen perusteluna 1600 peliä.

Kun tähän lisää vielä sen että vahvojen huhujen, (sori ei ole parempaa näyttöä) mukaan Seppänen on käynyt myös pukukopissa kesken pelin ohjeistamassa joukkuetta, ynnä kokoonpanot tekstiviestillä juttuja, niin ei ole kauhea ihme ettei halukkaita valmentajia ole jonossa oven takana.

Olisi ihan hyvä jos joku kävisi vihjaamassa Seppäselle että maine ei ole ihan parhaalla tasolla.

Toki tässä on se mahdollisuus että olen aivan väärässä ja Seppänen on edelleen arvostettu seurajohtaja ja JYP vaan ei saa päätettyä keitä se valitsee UTJ.ksi ja valmentajiksi.

Joakinen tietty uskoo mihin salaliittoihin haluaa uskoa, niillä perustein, joita oma olkiukkovarasto mahdollistaa.

Kun asiat menee ns. luiskaan näitä huhuajia ja totuudentorvia syntyy kun sieniä sateella. Ihan klikkihuoraamiseen verrannollisia ovat nämä ja lynkkausposset on valmiina metsälle.

On kovin ymmärrettävää, että yksinkertainen mieli (ja nyt en tarkoita lainattua!) kehittää helppoja vastauksia kiperiin kysymyksiin ja niissä tärkeintä on löytää selkeä syypää johoin pettymystä mäiskiä.

Veikkaan kuitenkin, että asiat jotka näyttäytyvät eivät ole noin simppeleitä. Kun tilanne ns. sisäpiirissä tulehtuu kukaan ei itsaeään kriminoi vaan etsii tapoja suojata omaa persettään ja näyttää viattomalta ja syyttömältä aivan.

On varmasti totta, että jotakin esiin nostamastasi on tapahtunut ja on siis totta, hyvä fake news aina rakennetaan toden pohjalle, mutta me tuskin saadaan objektiivista kontekstia tapahtuneille, saati niitä kehityskulkuja, jotka tulemaan on johtaneet.

Seppänen on hommaansa tehnyt ihan riittävän kauan, että varmasti ymmärtää postinsa paremmin kuin yksikään penkkiurheilija lehteriltään, niinpä on ainakin epäuskottavaa esittää, ettei hän ole rooliaan ymmärtänyt. Siinä tuo väittämä ontuu ensimmäisen kerran. Se on mahdollista, että kehittynyt tulema on ollut sellainen, jollaista ei hänkään ole aiemmin kohdannut ja vaistollaan meistä jokainen yrittää uutta asiaa setviä. Virheet ja väärät arviot lie tuolloin kaikista todennäköisempiä.

Mutta kyetäänkö me sivusta määrittämään lainkaan sitä, onko virheet sen laatuisia, ettei niiden tähden ole potenttia jatkaa, vai onko ne oppia matkalla, joka ei 1600, johon täällä lapsellisesti ja muka huumorilla vedotaan, pääty. Luulen, että sen kykenee päättämään yksi ainoa osallinen, Seppänen itse ja sen tulostahan me vissiin kaikki odotellaan @vastuunkanto.

Olipa se sitten mikä tahansa, sillä voi ja luultavasti onkin isot ja kauaskantoiset vaikutukset JYPiin ja JYPin tulevaisuuteen. Seppäsen maine tämän rinnalla on osastoa hyttysen pieru itämerellä ja tuskin edes moisen kautta koko asiaa pohtii.

Myös minä toivon kuulevani päätöksiä ja sitä kautta uutta tekijää organisaatioon, mutta toisaalta olen myös kärsivällinen, toivoen, että nyt ruoditaan myös tärkeät rekryt, joilla niilläkin tulee olemaan iso vaikutus tulevaisuuteen, huolella ja perusteellisesti, ettei taas tulee jotakin sooloilijoita omine ideoineen enemmän pakkaa sotkemaan kuin kehittämään.

Siihen astihan tässä voi olla positiivinen, kunnes päätöksiä alkaa tippumaan tuoden sitten ties millaisia pähkinöitä pohdittavaksi.

Itse mietin noita tekstarilla kokoonpanoja juttuja saman uskottavuuden kautta, kuin että hän olisi ollut operatiivinen johtaja kalifornian golf kentiltä käsin tekstaria laitellen asemassa jossa ei ole pj eikä omaa päättävää osake - enemmistöä. Uskokoon ken tahtoo, kyllä konttaamisen on suorittaneet muut tahot ja vastuun kantajat. Hassua on, ettei näitä nimiä tunnu kukaan haluavan kaivaa esiin ja häpeäpaaluun, kaikesta vastaa Seppänen, vaikka ei vastaakkaan. Se oli Seppäseltä selkeä virhe, ettei osannut katsoa, mihin käsiin hän johdon antoi takavasemmalle poistuessaan. Siitä hän maksaa tässä ja nyt ja sitä sotkua yrittää setviä ojennukseen.
 

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse mietin noita tekstarilla kokoonpanoja juttuja saman uskottavuuden kautta, kuin että hän olisi ollut operatiivinen johtaja kalifornian golf kentiltä käsin tekstaria laitellen asemassa jossa ei ole pj eikä omaa päättävää osake - enemmistöä. Uskokoon ken tahtoo, kyllä konttaamisen on suorittaneet muut tahot ja vastuun kantajat.
Valitsen olla uskomatta ilman vakuuttavampaa tietoa, mitä käytössäni tällä hetkellä on. Taidat itse sortua nyt valeuutisen levittämiseen. Toiseen kertaan nyt kirjoitat, ettei Seppänen ole ollut PJ viime vuosina. Voitko vielä tarkentaa, missä vaiheessa esim. edellisen 20 vuoden aikana Seppänen ei ole ollut hallituksen PJ?

Voin siteerata vastaväitteen vaikka Wikipediasta:

Hallituksen puheenjohtaja on Jukka Seppänen. Hän on toiminut JYPin toimitusjohtajana ja hallituksen puheenjohtajana yhteensä parikymmentä vuotta.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Valitsen olla uskomatta ilman vakuuttavampaa tietoa, mitä käytössäni tällä hetkellä on. Taidat itse sortua nyt valeuutisen levittämiseen. Toiseen kertaan nyt kirjoitat, ettei Seppänen ole ollut PJ viime vuosina. Voitko vielä tarkentaa, missä vaiheessa esim. edellisen 20 vuoden aikana Seppänen ei ole ollut hallituksen PJ?

Voin siteerata vastaväitteen vaikka Wikipediasta:

Hallituksen puheenjohtaja on Jukka Seppänen. Hän on toiminut JYPin toimitusjohtajana ja hallituksen puheenjohtajana yhteensä parikymmentä vuotta.

Niin, onko ollut kumileimasimena, vai hoidellut vastoin sanomisiaan asioita tuolta käsin. Tämä mahdollisuus on myös aina olemassa, kun faktatietoa ei ole meistä kenelläkään. Sitä sitten sopii pohtia, mikä motiivi olisi mediaan kertoa tekemisistään erilaista tietoa? Tähänkin tietysti joku vääräleuka löytää selityksen agendansa tueksi. Wikipediahan ei tätä kerro yhtään sen paremmin kuin minä ja sinä asiaa sanomassa.

Minä olen taipuvainen katsomaan asiaa siten, ettei edes Seppänen tuolla yksin säädä tai ole päsmärinä säätänyt, vaan sopassa on useampi kokki ihan päättämässä. Voi olla, että vainusi osuu oikeaan ja Seppänen on tulppa parempiin aikoihin, mutta voi olla myös, että jos onnistuu saamaan ympärilleen saman päämäärän jakavia, onkin oljenkorsi sille, ettei olla parhaimmillaan sts (silloin tällöin sääleissä) joukkue.

Ymmärrän senkin, jos joku niin näkee, että tuo sts on se taso mihin voi yltää, sitä ajatusta minä en vaan osaa jakaa ja yritän kaikesta faktasta ja juorusta käsin laskeskella, kuka veisi ja millä konstein veisi JYPin hiukka paremmin kohti kärkeä sarjassaan. Siihen minä näitä pohdintojani perustan, kuten usein olen jo ilmaissutkin, siinä ei mitään muutosta ole tullut. Mikä tarkoittaa, että muutos tulee asap, jos jotakin kouraan tuntuvaa kuulee olevan kehitteillä, olipa sitten Seppäsen tai jonkun muun visionääri ryhmän esille tuoma.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin, onko ollut kumileimasimena, vai hoidellut vastoin sanomisiaan asioita tuolta käsin. Tämä mahdollisuus on myös aina olemassa, kun faktatietoa ei ole meistä kenelläkään. Sitä sitten sopii pohtia, mikä motiivi olisi mediaan kertoa tekemisistään erilaista tietoa? Tähänkin tietysti joku vääräleuka löytää selityksen agendansa tueksi. Wikipediahan ei tätä kerro yhtään sen paremmin kuin minä ja sinä asiaa sanomassa.
Teoria tuokin, mutta hallituksen puheenjohtajana mies on ollut toisin, kuin kirjoitit. Jos kaveri suostuu siinä roolissaan olemaan pelkkä kumileimasin, niin ei tuo ainakaan paranna käsitystä toimitatavoista. Itse en usko kumileimasinteoriaan kuuna päivänä, kun Seppäsestä puhutaan.

Viittaat taas johonkin mystiseen mediaan, joten kysyn kohteliaasti: onko sinulla linkkiä tai muuta viitettä mediaan, jossa Seppänen (tai joku muu organisaatiosta) kertoo olleensa kumileimasin, ei ole saanut olla puikoissa tai että muut ovat päättäneet?

Minä muistan yhden paikallislehden tekstin, jossa spekuloitiin valtataistelusta ilman, että kukaan organisaatiosta tätä vahvisti tai sen puolesta puhui. Vai onko tämä nyt se suuri totuus ja muut artikkelit klikkihuorausta?

En minä Seppäselle pahaa toivo ja jos jää ja onnistuu kääntämään kurssin, niin onnittelen varmasti ensimmäisten joukossa ja häpeän uskon horjumista. Tällä hetkellä en kuitenkaan usko, että Seppäsen jatkaminen viime vuosien keinoilla on paras tapa oikaista kurssi.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oma ajatus tuollaisesta - tekstiviestillä kokoonpanoja - kuulostaa niin älyttömältä että ei kukaan edes keksisi tuollaista jos sille ei olisi perusteita. Mutta eipä tällä omalla arviolla ole mitään väliä. Terveisin Olki Ukko
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En minä Seppäselle pahaa toivo ja jos jää ja onnistuu kääntämään kurssin, niin onnittelen varmasti ensimmäisten joukossa ja häpeän uskon horjumista. Tällä hetkellä en kuitenkaan usko, että Seppäsen jatkaminen viime vuosien keinoilla on paras tapa oikaista kurssi.
Vaikka Seppäsen mukana ollessa kurssi kääntyisikin, niin uskon horjumista ei todellakaan tarvitse hävetä. Olisi suorastaan epäinhimillistä, jos usko ei horjuisi kaikkien näiden tapahtumien jälkeen.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Viittaat taas johonkin mystiseen mediaan, joten kysyn kohteliaasti: onko sinulla linkkiä tai muuta viitettä mediaan, jossa Seppänen (tai joku muu organisaatiosta) kertoo olleensa kumileimasin, ei ole saanut olla puikoissa tai että muut ovat päättäneet?

Tätä en muista missä mediassa tuota aikanaan oli ja ei siis ole kyse mistään viime aikojen tai tämän lähihetkien setvinnästä, tai mistään siihen liittyvästä. En jaksa vuosien takaa lähteä kaivelemaan, mutta ainahan tällä löytyy nohevia seppiä tonkimaan, jos on motiivia.

Tuo muistikuvani mukaan asiana koski Seppäsen tietoista vetäytymistä enemmän taustoille ja katsoi ajankohdan olevan kypsä moiseen siirtymään. Niin tulkitsin, että luotti asioiden olevan jamassa jossa voi jättää vastuita jatkajille.

Tämä siis koskee aikaa vuosia ennen parin viime kauden kohellusta, ennemminkin siis sitä aikaa, kun se nokka lähti hissukseen vajoamaan . Kuinka etäällä lopulta päätöksenteosta oli, sitähän en tiedä tietenkään, oma päättelyketjuni menee tulosten ja tämän (mahdollisen vetäytymisen) yhtäaikaisuuden mukaan.

Se toki on mahdollista, että jostain syystä on värittänyt osuuttaan asioissa jollakin motivaatiolla, mutta jotenkin tuo kuulostaa liian salaliittopohdinnalta, kun hyvää ja pätevää syytä moisen keksimiseen en keksi.
 
Suosikkijoukkue
Jyp HT
Jaan näkemyksen, että homma lähti väärään suuntaan kun Seppänen lopetti TJ hommat. Eka kerran vaatimustason laskun huomasi kun Marko Virtanen sai jatkaa Saipa-pleijari katastrofin jälkeen keväällä 2014 ja sitten 2015 kun Eric Perrin joutui lähtemään joukkueesta. Tätä alemmalle tasolle pudottiin 16-17 kun kokematon Vallenius valittiin tuntemattomasta syystä toimitusjohtajaksi. Sitten tuli 2018 IFK-pleijariromahdus, minkä jälkeen Merikivi valmentajaksi ja (toistaiseksi) 6 vuoden sekoilu alkoi, viimeistään siitä kun Veke Viitanen korvasi Holtarin. Sen jälkeen numero 13 on tullut tutuksi.

Seppänen on ollut koko ajan Jypin HPJ, joten vastuussa hänkin on sekoiluvuosista. Kuten joku sanoikin, missään liigaseurassa ei palkata UTJ:tä ja valmentajaa ilman hallituksen siunausta. Se, että hän "antoi seuraan vääriin käsiin" ei ole syyllisyyttä vähentävä vaan raskauttava seikka, kun puhutaan HPJ-tehtävästä.

En käsitä väitettä, että Seppäsen visio on ainut nähtävissä oleva vaihtoehto eikä häntä voi korvata, kun se on niin mainio. Vuodesta 2014 alkaen tuo visio ja sen toteutumisen valvonta on rappeutunut ja jokaisesta kaudesta on tullut edellistä hirveämpää kaaosta siihen asti kun Rautakorpi tuli taloon, milloin syöksykierre loiveni ja jopa tasaantui. Ja sitten HPJ järjesti Machiavellimaisen 60v-synttäripotkunäytöksen ja alkoi lattakierre (syöksykierrettä pahempi hallinnan menetys), mikä jatkuu edelleen.

Ihmeellinen on myös väite, että vain Seppänen, Kekkonen ja titaani Atlas tietävät, kuinka raskasta on kantaa vastuun taakkaa, miten se parhaiten tehdään, ja milloin se pitää luovuttaa seuraavalle. Vähän kuin sanoisi, että Seppäsen kanssa yhtä kauan laivaansa kipparoinut Putin tietää itse parhaiten milloin ja kenelle voi luovuttaa presidenttiyden kun tilanne sen sallii - eikä muutoksen ehdottaminen ole sallittua tai järkevää. Itsevaltainen johtaja ja hänen lähipiirinsä tulee usein sokeaksi todellisuudelle, ja siksi joka organisaatiossa tulee olla Damokleen miekka, mikä pitää johtajan hereillä ja tarvittaessa myös tipahtaa, mikäli jonkun toimikausi jatkuu pidempään kuin menestys. Väittäisin itse, että Jypillä oli oma vahva identiteetti jo ennen Seppästä ja sillä tulee olemaan sellainen myös Seppäsen jälkeen. Ja tätä identiteettiä ei määritä vain HPJ vaan koko Jyp yhteistö.

HPJ tehtävää voi hoitaa myös hallituksen ulkopuolinen ammattilainen ja tässä tilanteessa olisikin ehkä järkevää etsiä tällainen muutosjohtaja, joka myös ymmärtää Liigan ja Jyväskylän jääkiekon toimintaympäristönä. Tämä olisi tärkeä signaali Jyp-yhteisölle ja myös ulospäin seuran itsereflektiosta ja aidosta käänteestä parempaan. HPJ rakentaisi sitten hallituksen kanssa uuden strategian ja rekrytoisi sen mukaiset UTJ:n ja valmentajat.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
En käsitä väitettä, että Seppäsen visio on ainut nähtävissä oleva vaihtoehto eikä häntä voi korvata, kun se on niin mainio.

Minun kirjoittamani ei tarkoita asiaa näin. Vaihtoehdon ja uskottavan sellaisen perään koen huutelevani. Niin kauan kun se puuttuu, vaihtaminen ilman parempaa on yhtä tyhjän kanssa. Parempaa siis visiona. Aivan taatusti voi löytyä parempi visio kuin Seppäsellä, sitä ei piruvie vaan ole tullut esiin, vaikka sokeripalalla on houkutellut.
 
Suosikkijoukkue
Jyp HT
Tämän vision kartoittaminen olisi sen uuden HPJ:n ensimmäisiä hommia. Ehkä siinäkin voisi kuunnella yhteisöä, käyttää vaikka business case analyytikkoa apuna.

Parempi kuin myydä yhteiosölle jonkun ulkopuolisen omaa ideologiaa ja laittaa tämä profeettana käännyttämään kaikkia muita. Kök yritti eikä kaikki ymmärtäneet faktoja.
 

Kelmu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oma ajatus tuollaisesta - tekstiviestillä kokoonpanoja - kuulostaa niin älyttömältä että ei kukaan edes keksisi tuollaista jos sille ei olisi perusteita. Mutta eipä tällä omalla arviolla ole mitään väliä. Terveisin Olki Ukko
Juurikin näin. Henkilö(t) joilta tämän kuulin eivät ole hallitonttuja ja hyvin hyvin sisäpiirissä. Piti itsekin kysyä useaan otteeseen että onko oikeasti näin koska väite oli sen verran absurdi.

Mutta kyllä näin on käynyt ja useana kautena. Nämä henkilöt pitävät suunsa kiinni aikansa koska kunnioitus Jukkaa kohtaan on ollut niin kova. Nyt on sitten ns lipsautettu asioita jotta tukevat tietoon.

No jos uusi valmentaja olisi ruotsalainen niin toivottavasti Jukan ruotsin taito ei ole kovin vahvaa.

Joten uusi päävalmentaja lienee se ruotsalainen joka osaa myös suomea. "Här är Jukka, linje ett: Puustinen... molvakt Veini. Ravintola hurrikaani änvender pasta polognese ikväll"
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
No jos uusi valmentaja olisi ruotsalainen niin toivottavasti Jukan ruotsin taito ei ole kovin vahvaa.
Eikai sitä mitään ruotsinkielentaitoja tarvita kun viskaa vaan firman whatsappissa kentälliset muodossa:

Ojantakanen - Lassila - Puustinen
Etc etc

Luulis niitä ruotsalaisenkin osaavan lukea, vaikka ei osais sanaakaan suomea.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Ja toki jos Hämäläinen on apuvalmentaja, niin sitä voi käyttää hyvin välikätenä.
Eikös Hämäläinen oo tyyliin suomenruotsalainen, niin se voi sit tulkata tarvittaessa?

On tämä saatana työmaa. En olis uskonu vielä muutama vuosi sitten, että JYPistä sais revittyä näin mustaa huumoria, joka ei edes ole mitään huumoria vaan totisinta totta.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikös Hämäläinen oo tyyliin suomenruotsalainen, niin se voi sit tulkata tarvittaessa?

On tämä saatana työmaa. En olis uskonu vielä muutama vuosi sitten, että JYPistä sais revittyä näin mustaa huumoria, joka ei edes ole mitään huumoria vaan totisinta totta.

Kai olet jo ostanut kusikortin.

Edit. Kausikortin,

älypuhelin,

yritin kirjoittaa korjausta kausi, niin kusta tarjosi. Mistä lie johtuu?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös