Jukka Rautakorpi- Sä saat potkut!

  • 63 690
  • 166

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Niinkuin varmasti muistatte, lyttäsin Rautakorven hankinnan kertsiin heti alkuunsa ja niinkuin yleensä, jälleen kerran täysin perustellusti.

Nimimerkki Elton oli taas kaukaa viisas. Olisihan se jo tuolloin pitänyt tietää, että homma kääntyy parempaan suuntaan.

No rehellisyyden nimissä potku myös omaan perseeseen. En niinä joulu-tammikuun tiistaisina paskakiekon iltoina olisi ikinä uskonut, että välieriä vielä tällä kaudella pelataan. Nyt tuntuu siltä, että aivan sama kohdataanko TPS vai KalPa, loppuun saakka mennään.
 

Teddy_H

Jäsen
Suosikkijoukkue
T-73, Pantserfaust
Kyllä sä Jukka olet kuitenkin vaan niin hieno mies! Anteeksi epäilykseni ja pahat puheeni kauden mittaan. Vielä on matkaa kuljettavaksi huippuonnistumiseen, mutta kyllä ne runkosarjan perseily-jaksot alkaa mun puolesta olemaan kuitattu. Hyvä Jukka and the boys!
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
No rehellisyyden nimissä potku myös omaan perseeseen. En niinä joulu-tammikuun tiistaisina paskakiekon iltoina olisi ikinä uskonut, että välieriä vielä tällä kaudella pelataan. Nyt tuntuu siltä, että aivan sama kohdataanko TPS vai KalPa, loppuun saakka mennään.

Potkua persauksille myös tänne suuntaan. Niin ailahtelevaista oli Kerhon peli tuolloin vuodenvaihteessa ja vieraspelaaminen etenkin niin luokatonta että kyllä usko loppui ja pahasti. Niin vaan välierät kuitenkin kutsuvat. Eli perutaan epätoivoiset lausunnot ja hävetään hetki, sillä niin hienoa tuo eilinen esitys ja koko Hifk-sarja oli.

Emmää silti tykkää Rautakorvesta ja hänen pelityylistään (mies jätti sellaiset traumat Tappara-aikanaan että ne ei hevillä lähde), mutta kyllähän tuollaista taistelua ja voitontahtoa pitää kunnioittaa.
 

C5-Jarppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,Maajoukkue mallia Suomi
Nimimerkki Elton oli taas kaukaa viisas. Olisihan se jo tuolloin pitänyt tietää, että homma kääntyy parempaan suuntaan.

Tämä on niin surkuhupaisaa!
Jaa niin mikä? No se, että olin viime yön töissä, ja siinä työn lomassa minullakin tuli mieleen ajatusten vaelleltua, että missä luuraa "meidän kaikkien kaveri"-Elton? Ei ole Eltonia näkynyt, onkohan hän suuttunut jostain, vai vaan perinteisellä sydäntalven Hietsun avaamis-lomalla...taas? =)

Olihan se joka kerta, kun ajettiin Ilmalan hallin ohi kotiinpäin puolivälieristä, surullista huomata miten autio ja kolkko rakennus Ilmalan halli oli tyhjänä parhaaseen kiekkoaikaan! Sanoinkin, että surullista, ettei lyhyellä varoitusajalla saa konsertteja järjestymään, kun on pitänyt naurettavasti varautua sielläkin mahdollisiin kiekkopeleihin play-off's pelipäivinä. ei ole kuulkaa helppoa Hjalliksellakaan. Onkohan siellä Jokereitten edustuksella pelien aikaan käynnissä seuraleikki: "Etsi aitio-saunaillan jälkeen pimeästä hallista tai sen lähiympäristöstä valmentaja Jortikan kengät!"

Kuka mitään notkahdusta enää edes muistaa marraskuun maaottelutauon jälkeen? Ei se itselläkään mitään hurraa-huutoja aiheuttanut, mutta kai sitä itsensä turrutti ajatukseen: "Ne on treenannut vaan kovaa!" Ja pakko sanoa, että se taisi kerrankin olla totta.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kyllä tännekin on otettava se yksi isku vastaan. Tuli Jukkaa arvosteltua pimeänä hetkenä, tosin joukkueeseen oli luottoa. Pelitapa tuolloin oli kamalaa, tällä hetkellä se on helvetin hieno! Harvoin minkään joukkueen näkee pelaavan noin joukkueelle ja noin uhrautuvasti! Siellä pelaa hei joukkue, ei tuleva NHL-tähti tai joku huippumies. Meillä Sailio saa varmasti yhtä paljon arvoa kuin Honkanen. Tosin molemmat aivan huippuluokan esityksiä näyttäneet tässä edellisessä sarjassa.

Jukka toi Kerhoon sen taistelevan ja taklaavan ilmeen. Lisäksi siinä on vielä käsiä àla Laakkonen ja Mäenpää, näin esimerkkinä. Lisäksi meillä on se kuuluisa voittava veskari. Ihan kiva, ettei Teemua myyty ryssille.
 

J.Petke

Jäsen
Valmenna nyt nää finaalit eka, sit saat kyllä potkut.

Kiekolla suuhun niitä ketkä vanhoja muistelee mutta hienoa työtä tehnyt Rautakorpi. Myös se myytti että Rautakorvella on vanha pelikirja voidaan heittää roskiin. Rautakorpi pystyi muokkaamaan kirjaansa silloin kun sitä tarvittiin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mä sanoisin et ALAS! TukkaJukka sä oot mun sankari!!! Anteeks kaikista pahoist sanoistani!! Vie meitit päätyyn asti ja anna TPS:lle isän kädestä, vaikka niitä palovarottimia yms. peliin nyt. Olet niin jäätävä ja sun tukkas on kuin jumalasta seuraavalla. Kiitos tästä, meni miten meni, en tule tänne huuteleen sun toimistas enää vaan arvostan sinua valmentajana, joka osaa ottaa opikseen ja kehittyä, toivon menestystä myös Suomikiekon ja junnujen parissa, nostathan meitit Suomalaiset uuteen nousuun taidoillas, KIITOS!

Niin ja se finaali... TAPA NE!
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Tässä täytynee nyt olla tarkkana mitä kirjailee ettei pääse talo pian palamaan...

Hjuuh. Olen jo aikaisemmin maininnut että tämä kyseessä oleva ammattitaitoinen jääkiekkovalmentaja tulee saamaan minun anteeksiantoni vain ja ainoastaan kun.

Kun.

Sinä päivänä/seuraavana tuuban viereen asetettavaksi tullaan lahjoittamaan Vujtek-lakanan serkku, joka toteaa: "JukkaR: 2003 even".
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Kyllähän tämä Jukka II on tehnyt melkoisen tempun. Hattu lähtee pois päästä, kun katsoo, miten joukkue pystyy muuntautumaan ottelusarjan aikana ja pelaamaan vastustajan mukaan. Mitä pidemmäksi sarja venyy, sitä paremmin vastustaja on kerhon kontrollissa. Sihvonen osui kerrankin naulan kantaan, kun analysoi kerhon pelityyliä Kalpaa vastaan. Todella erinäköistä kiekkoa kuin IFK-sarjassa. Välillä toki hirvitti tuo kiekottelu alaspäin, kun joukkue ei ole ihan tuollaista pelityyliä kauden läpi harjoitellut, mutta kyllä tuolla osin syötiin Kalpan aseet ja kiekonhallinta.

Kampauksen perusteella ei odottaisi, että JR on näin muuntautumiskykyinen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos tämän kauden Kerhon vie finaaleihin, niin kyllä on valmentajallakin osuutta asiaan. Ja kun vielä katsoo, mitkä joukkueet pudotettiin kelkasta, hattu nousee aina vaan ylemmäs. Erityisesti se tapa, millä tämä tapahtui, saa minulta syvän kumarruksen. Takaa rinnalle ja ohi, kerta toisensa jälkeen. Ei taidettu kertaakaan hävitä, jos mentiin johtoon. Alkukaudesta se oli nimenomaan toisinpäin. Silloin oli usko lujilla. Tämä kausi on minulle jo voitto, kun finaaleihin mentiin. Mestaruus kruunaisi juhlakauden.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Onko todella niin, että Rautakorven joukkueet ei ole syysmestareita ja jyräämme dieselillä kuuden sakkiin lopulta runkosarjassa? Onko joukkue harjoitellut kovaa maaottelutauolla ja peli ei kulje tämän takia tällä hetkellä? Vai onko nämä vain selittelyjä joiden taakse yritetään piiloutua jättämällä tosiasiat huomioimatta? Entä jos nämä ovatkin totta niin karkaako juna näiden takia?

On todella niin! Ja on todella myös niin, ettei se juna onneksi karannut, vaan ollaan ihan ykkösluokassa matkustamassa kohti mestaruutta!

Marraskuisia sanojani en mene anteeksi sinällään pyytelemään enkä niitä perumaan. Silloin oli edelleen perusteltua antaa kritiikkiä ja silloin sitä täytyy vaan antaa kun siihen aihetta on.

Kyllä tässä on tehty hieno nousu näistä syksyn synkistä ajoista! Ja minä onnittelen, kiitän ja ylistän sinua jo nyt Jukka Rautakorpi. Olet sankarini. Näin nämä kritiiikit pitää justiin kuitatakin! ;)

Saamieni tietojen mukaan oli tosiaan niin, että rankat harjoitustreenit vaikuttivat noihin syksyn peliotteisiin. Esimerkiksi Jari Sailiokin oli puhunut, että ei ole urallaan ikinä vastaavassa treenissä ollut ja osa pelaajista oli melkein oksentanut jo vertakin. Jälkikäteen sanottuna ei mikään ihme, ettei pelit sujunut silloin, mutta nyt poimitaan silloin kylvötty sato!

Kampauksen perusteella ei odottaisi, että JR on näin muuntautumiskykyinen.

Ei kampauksen, mutta syntymäkaupungin perusteella kyllä. Kyllä vaan kauhajokelaiset osaavat! ;)

Tämä kausi on minulle jo voitto, kun finaaleihin mentiin. Mestaruus kruunaisi juhlakauden.

Amen.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Joo-o

Vaikka omakin kritiikkini ehkä aiheellista sydäntalvella olikin, niin pitää sitä silti pyytää Anteeksi. Koskakohan sitä ihminen oppii, että keskeneräistä ei oo hyvä arvostella. Kiitos Jukalle jo nyt.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Minä taas en pyydä anteeksi yhtään mitään vaan toistan, etten pidä Rautakorven tyylistä vaikka mentiinkin finaaleihin. En pidä siitä yhtään enempää vaikka voitettaisiin ne finaalit.

Runkosarjassa pelataan reilun puolen sataa peliä ja haluan myös niiden aikana nähdä hyvää peliä enkä koomailua sen varjolla, että valmistaudutaan "tosipeleihin". Jääkiekko on minulle viihdettä. On kiva, jos voitetaan, mutta mieluiten tyylillä sillä tyyli on köyhän perusoikeus.
 

Desperaado

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Spurs
Jääkiekko perustuu voittamiseen, HPK pelaa voittavaa jääkiekkoa tällä hetkellä, mikä riittää minulle. Taistelee niin perkeleesti ja pistää itsensä likoon joka tilanteessa. En ymmärrä tuota kritisointia, kun ei enään mennä kun Jalosen aikana. Ensinnäkin jääkiekko on suomessakin muuttunut jo siitä ajasta aika paljon ja sillä pelillä nyt vaan ei mentäisi mestaruuteen vuonna 2010. Eikä meillä nyt perkele ole edes sellaista joukkuetta, eikä samanlaisia pelaajia. Se oli silloin hienoa ja vauhdikasta, edelleen on hienoa ja vauhdikasta.

Voittava jääkiekko kunniaan, minä arvostan helvetisti joukkuetta joka osaa puolustaa viisikkona ja joukkueena. Kyllähän nyt hyökätä osaa kuka tahansa, mutta puolustaa ei! Tämähän on minun mielipiteeni.

Kaikkien Aikojen Pallokerho!
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Voittava jääkiekko kunniaan, minä arvostan helvetisti joukkuetta joka osaa puolustaa viisikkona ja joukkueena. Kyllähän nyt hyökätä osaa kuka tahansa, mutta puolustaa ei!
Piti juuri avautumani aiheesta. Rautakorven pelityyliä on usein arvosteltu näyttävyyskriteereillä. Minusta Kerhon peli on parhaimmillaan aivan helvetin näyttävää. Keskinkertaisesti toteutettuna se on aika tylsää seurattavaa kyllä. Mutta siinä ei ole mitään pahaa, että puolustaa hyvin, kuten Kerho teki KalPaa vastaan. Kun siihen yhdistää esim. eilisen matsin toisen erän Kerhon hyökkäyspelin ja kolmannen erän koko kaukalon paineen kiekottomana, niin omapa on häpeänsä, jos ei tunnista kaunista jääkiekkoa.

Rautakorven kahvamaine on peräisin niiltä ajoilta, kun Jutikin sai heittää yläkautta kahvat vihun olkapään takaa eikä pilli soinut. Ei kyllä kukaan liikkunutkaan sen puoleen. Noista ajoista ovat toleranssit pienentyneet niin paljon, että kahvapuheet saa heittää suosiolla kirppikselle, jos jollekin vielä kelpaa. Tuolta ajalta tähän päivään on siirretty tiivis koko viisikon fyysinen puolustus, joka on kaukana kahvaamisesta ja kiekottoman blokkaamisesta.

Luulin Rautakorpea muuntautumiskyvyttömäksi dinosaurukseksi, joka ei ymmärrä nykykiekon vaatimuksista hevonvitunhumppaa. Olin väärässä. Jälleen kerran.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös