Jukka Koivu

  • 41 689
  • 187

Ojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olkku kirjoitti:
Tämän kauden on toimisto jo pilannut. Toivottavasti saataisiin Jukan nimi pitkään paperiin, voisi tulevaisuudelta edes jotain odottaa.
Erittäin hyvin sanottu siellä takana. En oikein muuten ymmärrä näitä vahvistuksia joko valmennus tai pelaajapuolella kuin että näillä olisi joku pidempi aikainen ajatus. Tähän kauteen on melko turha panostaa, koska säälipleijaritkin alkavat olemaan kaukana. Mikäli Jukan kanssa saadaan aikaiseksi pidempi sopimus, niin sitten nämä ymmärrän. Jukka varmaan saa muutaman pelurinkin raumalle houkuteltua, jos hän alkaisi jotain pidempää rojektia vetämään.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Suoraniemi valmennukseen ja junnuja rinkiin mukaan. Olisiko Koivu sittenkin tulevan kauden valmentaja? Merkit ainakin vahvasti viittaisivat siihen.

Joku treeneissä kävijä voisi pistää listaa, ketäs sinne liigarinkiin kenties onkaan otettu mukaan.
 
Viimeksi muokattu:

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
L4E kirjoitti:
Suoraniemi valmennukseen ja junnuja rinkiin mukaan. Olisiko tässä sittenkin tulevan kauden valmentaja? Merkit ainakin vahvasti viittaisivat siihen.

Joku treeneissä kävijä voisi pistää listaa, ketäs sinne liigarinkiin kenties onkaan otettu mukaan.

Lukko tarvitsee nyt kokeneen päävalmentajan, jolla on kovat meriitit. Suoraniemi voi olla korkeintaan kakkonen.
Toivottavasti Tolvasesta/Lehkosesta on edes jotain opittu. Penkin taakse tarvitaan nyt esim. Tihonov, Summanen tai Toivola.
 
Viimeksi muokattu:

VilleK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
1963 kirjoitti:
Lukko tarvitsee nyt kokeneen päävalmentajan, jolla on kovat meriitit. Suoraniemi voi olla korkeintaan kakkonen.
Toivottavasti Tolvasesta/Lehkosesta on edes jotain opittu. Penkin taakse tarvitaan nyt esim. Tihonov, Summanen tai Toivola.

Milloinkas Toivolasta on tullut kokenut päävalmentaja, jolla on kovat meriitit? Ainakin tuosta nimikolmikossa Toivola selvästi on se, joka ei kuulu joukkoon.
 

Wayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
VilleK kirjoitti:
Milloinkas Toivolasta on tullut kokenut päävalmentaja, jolla on kovat meriitit? Ainakin tuosta nimikolmikossa Toivola selvästi on se, joka ei kuulu joukkoon.

Samat sanat, Toivolalla ja Ässillä on tänä vuonna kiekko vaan yksinkertaisesti pomppinut muita paremmin. Jokerit, Tps ja Lukko ovat ryvenneet oikein kunnolla, joka taas on antanut sen kuvan, että Jyp, Ässät ja Saipa pelaavat huippukautta. Muistakaa nyt, että vielä on pelaamatta paljon pelejä ja voitosta tulee 3 pistettä.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
1963 kirjoitti:
Lukko tarvitsee nyt kokeneen päävalmentajan, jolla on kovat meriitit. Suoraniemi voi olla korkeintaan kakkonen.
Toivottavasti Tolvasesta/Lehkosesta on edes jotain opittu. Penkin taakse tarvitaan nyt esim. Tihonov, Summanen tai Toivola.
No, tuota ketjun otsikkoa eli Koivua tarkoitin päävalmentajaksi.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Wayne kirjoitti:
Samat sanat, Toivolalla ja Ässillä on tänä vuonna kiekko vaan yksinkertaisesti pomppinut muita paremmin. Jokerit, Tps ja Lukko ovat ryvenneet oikein kunnolla, joka taas on antanut sen kuvan, että Jyp, Ässät ja Saipa pelaavat huippukautta. Muistakaa nyt, että vielä on pelaamatta paljon pelejä ja voitosta tulee 3 pistettä.

Toivola on mielestäni onnistunut materiaaliin nähden hyvin. Tihonov ja Summanen ovat toki eri luokkaa.

Pointti oli lähinnä se, että Toivola olisi kuitenkin askel eteenpäin verrattuna Tolvaseen/Lehkoseen. Mistään Suoraniemestä on aivan turha edes puhua. Kokeilut on nyt kokeiltu Lukon osalta ja uskottavuus on saatava takaisin menestyksen kautta.
 

TiDo28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko,Toronto Maple Leafs
Koivu+roosteri?

Itse en ehtinyt tähän Koivun tulemisen ja Tolvasen pois potkimisen hehkutukseen mukaan joten totean tässä ja nyt vaan lakoonisesti,että hyvä kun saatiin Koivu tänne ja häneen minulla on luotto (ainakin vielä) vaikka häne ei "ehtisikään saada joukkuetta kuosiin.

No sitten toiseen asiaan.Heti kun pääsin kehumasta Koivua juolahti mieleeni sellainen ajatus,että minkähänmoista joukkuetta yleensä Jursin akatemian käyneet ovat tottuneet kasaamaan?Jotenkin tuli mieleen ettei TPS:ssa ole totuttu näkemään kovinkaan montaa laidanryskyttäjää eikä (huom. montaa!) ärsyttäjää eikä muutenkaan kunnolla fyysisiä pelaajia vaan kriteerit ovat olleet enemmän puhtaita pelimiehiä taitotasoltaan ehkä laidasta laitaan.Älkää nyt käsittäkö väärin,kyllä minullekin nuo pelimiehet kelpaavat mutta tarkoitan tällä sitä,että onneksi meillä taitaa olla sopparit jo Topon ja Mäkelän kanssa muuten voisi peli olla aika musta-valkoisen näköistä mitä se Turussakin näyttää olevan.Toivon tietysti sitä jos Koivu ensi kaudenkin aikoo täällä viihtyä,että ottaisi joukkueeseen vähän myös fyysisyyttä mukaan.

Itse olen valmis luottamaan tähän uuteen Turun kaksikkoon Koivu-Suoraniemi ensi kaudellakin ja ketä heidän lisäkseen tuleekaan,tiedä sitten mitä muita vaihtoehtoja edes olisi,joitain ulkomaalaisia kenties mutta niistä en tiedä mitn,ehkä Scotty Bowman (ei kai kuollu vielä?).
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä Tepsissä ainakin Jursinovin ollessa päävalmentajana oli noita koheltajia enemmänkin: Aleksander Smirnov, Hannes Hässikäinen, Sami Mettovaara, Kari Harila ja Niko Mikkola tulevat ensimmäisinä mieleen. Heiltä saattoi odottaa melkein mitä tahansa, mailaa ainakin käytettiin erittäin paljon muuhunkin kuin kiekon pelaamiseen.

Se mikä minulle ensimmäisenä tulee Jursinovilaisuudesta mieleen on se valtava mailallahakkaaminen sekä iso rinki pelaajia. Tiedä sitten paljonko tuosta on Jukka Koivuun tarttunut.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
1963 kirjoitti:
Toivola on mielestäni onnistunut materiaaliin nähden hyvin. Tihonov ja Summanen ovat toki eri luokkaa.

.

Tällä hetkellä Toivola on puolen kauden ihme. Eipä nuo saavutukset ennen tätä ole kovin kummoisia olleet. Toivolan todelliset kyvyt mitataan minun silmissäni tämän kevään pleijareissa.

Tästä tuli muuten mieleen, millaiset ne Tihonovin pleijarimeriitit ovat? Ei ainakaan SM-liigassa kovin hyvin ole mennyt. Ulkomaista en tiedä.

Mutta niinhän se on että aika kultaa muistot.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
wild wild west kirjoitti:
Tällä hetkellä Toivola on puolen kauden ihme. Eipä nuo saavutukset ennen tätä ole kovin kummoisia olleet. Toivolan todelliset kyvyt mitataan minun silmissäni tämän kevään pleijareissa.

Tästä tuli muuten mieleen, millaiset ne Tihonovin pleijarimeriitit ovat? Ei ainakaan SM-liigassa kovin hyvin ole mennyt. Ulkomaista en tiedä.

Mutta niinhän se on että aika kultaa muistot.

Ässien kanssa Tiho taisi tiputtaa ainakin Lukon pudotuspelien ensimmäisellä kierroksella.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
1963 kirjoitti:
Ässien kanssa Tiho taisi tiputtaa ainakin Lukon pudotuspelien ensimmäisellä kierroksella.

Ja seuraavalla kaudella Jokerit suoraan kolmessa ottelussa. Temppu, joka ei porissa unohdu.
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
kapa76 kirjoitti:
Laitetaans muistin virkistämiseksi, että villi villi länsikin muistaa.

Satakunnan Kansa 20.3.1992:
http://tarvola.satakuntatalo.fi/kapa/92_offit/eka.html

Satakunnan Kansa 21.3.1992:
http://tarvola.satakuntatalo.fi/kapa/92_offit/toka.html

Edit: Huom. allekirjoitukseni.

Tuossa on kaksi peliä, joita ei raumalaisittain hirveästi viitsi muistella. Vitutus oli tuolloin suunnaton, sillä Lukolla oli hyvä porukka ja runkosarjan nelostila. Joukkue vaan muuttui lammaslaumaksi Ässiä vastaan.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
kapa76 kirjoitti:
Laitetaans muistin virkistämiseksi, että villi villi länsikin muistaa.

Niinpä ne vuodet vierii. Olin tuolloin keväällä -92 "onnellisesti" armeijassa, ja kuittiahan sielläkin sai. Porissa siis mentiin vielä ekalta kierrokselta jatkoon vieläpä kahtena vuotena.

Raumalla olikin sitten hiljaisempaa. Olikos se niin että Vasili valmensi seitsemän pleijaripeliä, joista voitti yhden ja sai 75 000 mummoa rapsuja kaupan päälle.

Runkosarja Tihon ekalla kaudella jäi enemmän kuin positiivisesti mieleen.

Off topicciahan tämä, mutta voihan sitä Jukka Koivua Tihoon verrata..
 

TiDo28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko,Toronto Maple Leafs
Koivun suunnitelmat?

Ihan alkuun pitää mainita,että itse ainakin olen ihan tyytyväinen Koivun saavuttua Raumalle Tolvasen tilalle ja annan siunauksen tälle vaihdolle,ainakin vielä (heh).

Sitten itse asiaan.Vähän ihemtyttää siinä mielessä Koivun toimet,että tänne tullessaan lukon johto oli heti kilpalaulannassa,että tarvittaessa pelaajia hankitaan lisää ja rahasta ei ole kiinni.Tietysti jos yleensäkään on pelaajia vapaana,sillä edellytyksellä.Mitä sitten Koivu tähän vastasi?Kattellaan nyt ihan rauhassa mitä hänellä on jo nyt täällä,eikä välttämättä tarvita lisää pelaajia.Siis olisiko ensimmäinen valmentaja joka ei ensimmäisenä asiana ruvennut vaatimaan lisää pelaajia joukueeseen?Ei mennyt kovinkaan pitkää aikaa kun toinenkin turkulainen (?) ilmeistyi mutta ei pelaaja vaan lisää valmennusvoimaa eli Suoraniemi.Ihan hyvä tietysti myös tämä henkilö oli tänne saada kun oli "vapaalla".Nyt sitten UR:ssa Koivu selittää,että Suoraniemi tuli tänne ottamaan isonkin roolin.Onko muuten kellään tietoa kuinka pitkäksi ajaksi Suoraniemi on ottanut tuota virkavapaata palokunnasta?Mitä tästä pitäisi vetää johtopäätöksiä kun lisävalmentajia Koivun jälkeenkin otettiin messiin mutta pelaajilla ei ollut niin väliä,eikä olisi ollut pelaajia vapaanakaan varmaan,mutta ei Koivu kovinkaan kova äänisesti hinkunutkaan lisää pelaajia vaan halusi katsoa mitä on jo ja mitä on kasvamassa A:ssa.Kaiken lisäksi puhuttiin jossain välissä tuosta uudesta "projektista" 3-5 vuotta (vai mitä oli) mutta onko tälle asialle tullut jo varmistus?Itse olen kyllä valmis tälle turkulais-kaksikolle&kumpp. antamaan tämän projektin.

Itse olen vaan vähän hakusessa,että mistä nyt on jo tehty päätöksiä tai muuten on varmaa tietoa?Onko turkulais-kaksikko vain kevään täällä ja tuleeko sittenkin ensi kaudeksi joku uusi kippari tälle paatille,ja onko edessä jonkunmoinen "projekti".Koivuhan on jo suunnitelmansa esittänyt mutta lopullista päätöstä ei varmaan ole annettu julkisuuteen ainakaan jos sellaista päätöstä on tehtykään vielä.

Vähän sekava juttu,mutta jos joku saa langan päästä kiinni niin hyvä sitten.Olisin voinut kysyä lyhyesti ja ytimekkäästi,että missä nyt sitten mennään tällä hetkellä (onko jo jotain päätöksiä tehty jatkon suhteen?) mutta ajattelin olevan hyvä vähän alustaa juttua.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Kyllä itse uskon ja hartaasti toivon, että ensi kauden valmistelut ovat olleet käynnissä jo pidemmän aikaa. Tolvasesta eroon pääseminen kesti vaan luvattoman kauan. Syitä siihen voi vaan arvailla, ehkä yksinkertaisesti raha oli suurin syy, tiedä häntä? Lukolla luulisi olevan rahaa käytettävissä vielä tällekin kaudelle, mutta eri asia on se, käytetäänkö sitä vasta myöhemmin. Sitä supersentteriä ei sitten koskaan tullut, eikä puolustuspäätäkään kunnostettu ollenkaan. Luulenpa, että jos Lukko saa kalastettua pari lohta vielä ennen siirtorajan umpeutumista, niin näiden kanssa pyritään tekemään myös ensi kauden kattavat sopimukset. Veikkaan, että Koivu kuuluu niihin, jotka jatkavat myös ensikaudella ja luulenpa, että aisaparina toimii Suoraniemi. Miksi Suoraniemi olisi muuten hankittu Lukon valmennukseen? Uraman loukkaantuminen ei ole mielestäni vedenpitävä selitys sille. Koivu ehkä haluaa juuri hänet ensi kaudelle valmentajaparikseen. Tulevathan herrat hyvin keskenään toimeen.

Toivolan nimi on myös liitetty vahvasti raumalle, mutta ehkä hän on saanut "elämää suuremman" tarjouksen pk-seudulta. Toisen, tai oikeastaan kolmannen pikkuseuran luotsaaminen ei saata enää kiinnostaakaan. Voi olla, että Toivola haluaa kirkkaampiin valoihin. Näin ollen vapaana ollut parivaljakko Koivu/Suoraniemi oli viisasta kiinnittää jo hyvissä ajoin ennen seuraavaa kautta. Tämä on siis vaan spekulaatiota, mutta en pistäisi pahaksi, jos tämä kaikki olisikin totta. Koivu ei ole huono valmentaja ja kelpaisi mielestäni Lukon koutsiksi ensi kaudelle ja miksei parille seuraavallekin.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Koivu on varmasti pätevä valmentaja ja voi onnistua Raumalla. Nyt ei kuitenkaan missään tapauksessa ole oikea hetki aloittaa uutta "omat pojat" projektia. Tämä kausi meni täysin piloille ja yleisö vaatii menestystä. Lukolla ei ole yksinkertaisesti varaa rämpiä peräpäässä useampaa vuotta. Itse lopetin pelien seuraamisen paikan päällä jo lokakuussa ja moni muu on tehnyt myöhemmin samoin. Alle 3000 katsojamäärät tulevat jatkumaan, jos pelataan sijoista 9-12.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
1963 kirjoitti:
lopetin pelien seuraamisen paikan päällä jo lokakuussa.

En itse kehtaisi vaatia joukkueelta menestymistä jos oma pyyhkeeni lentäisi kehään jo noin aikaisin syksyllä.

edit. Kritiikkiä tietysti saa ja kannattaakin esittää, kun aihetta on. Silti, jos joku kuvittelee että Rauman Lukolla on joku automaattinen edustusoikeus sijoihin 1.-6. niin hän erehtyy. Sarjassa on 13 muutakin joukkuetta jotka ilmoittavat vähimmäistavoitteekseen pudotuspelit. (poislukien ehkä Kalpa)

Tulisitko muuten katsomaan Lukkoa säälipleijareihin jos Lukko sinne Koivun johdolla selviytyisi? Haiskahtaa jossakin määrin Glory Hunterismilta.

Myönnetään silti, voittajien puolella on mukavampi olla, ja Lukko yrittää sinne päästä Koivun johdattaessa joukkoja. Jos joku kokee että kotiin jäänti auttaa tätä asiaa, se on hänen ikioma vapaa valintansa.
 
Viimeksi muokattu:

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
wild wild west kirjoitti:
En itse kehtaisi vaatia joukkueelta menestymistä jos oma pyyhkeeni lentäisi kehään jo noin aikaisin syksyllä.

edit. Kritiikkiä tietysti saa ja kannattaakin esittää, kun aihetta on. Silti, jos joku kuvittelee että Rauman Lukolla on joku automaattinen edustusoikeus sijoihin 1.-6. niin hän erehtyy. Sarjassa on 13 muutakin joukkuetta jotka ilmoittavat vähimmäistavoitteekseen pudotuspelit. (poislukien ehkä Kalpa)

Tulisitko muuten katsomaan Lukkoa säälipleijareihin jos Lukko sinne Koivun johdolla selviytyisi? Haiskahtaa jossakin määrin Glory Hunterismilta.

Myönnetään silti, voittajien puolella on mukavampi olla, ja Lukko yrittää sinne päästä Koivun johdattaessa joukkoja. Jos joku kokee että kotiin jäänti auttaa tätä asiaa, se on hänen ikioma vapaa valintansa.

Olen seurannut käytännössä kaikki Lukon kotipelit välillä 1981-1996. Tämän jälkeen noin 15 peliä kaudessa (en asu Raumalla). Ainakaan oma motivaationi ei riitä, jos taistellaan sijoista 9-12.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Ampiaisia pörräilee

Ampiaisista, hauista ja vähän muistakin Jukka Koivun mietteistä on katseltavissa täällä http://www.ganal.tv/gsport/sport0601.wmv . Pätkä on tainnut tulla vähän "myöhässä" nettijakeluun(en ainakaan n. pari päivää sitten moista havainnut).
 

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Anteeksi ny vaan huutelu vieraisiin pöytiin...

Itse olen tässä aika paljon joutunut olemaan tuon Radio Suomen varassa olympiaseurannassa ja koko olympialaisten ajan siellä on ollut Koivun Jukka paikalla kommentoimassa kaikkea mahdollista jääkiekkoon liittyvää. Käytännössähän tämä tarkoittaa että Jukka on koko kahden viikon olympiatauon pois joukkueensa luota. Ei oikein vaikuta miltään pitkäjänteiseltä joukkueen kehittämiseltä. Tai ei edes lyhytjänteisen.

No ehkä tuo kommentaattorina olo oli jotain joka oli jo sovittu ennen kuin Lukkopesti alkoi, mutta kai tuonkin sopparin olis voinut "ostaa ulos", jos Lukkopestin alkaessa olis kaikilla ollut usko asiaan... Tuli vaan tossa mieleen. Ei siinä valittamista - hyvä kommentaattori Jukka on ollut.

Old TJ
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Old TJ kirjoitti:
Anteeksi ny vaan huutelu vieraisiin pöytiin...

Itse olen tässä aika paljon joutunut olemaan tuon Radio Suomen varassa olympiaseurannassa ja koko olympialaisten ajan siellä on ollut Koivun Jukka paikalla kommentoimassa kaikkea mahdollista jääkiekkoon liittyvää. Käytännössähän tämä tarkoittaa että Jukka on koko kahden viikon olympiatauon pois joukkueensa luota. Ei oikein vaikuta miltään pitkäjänteiseltä joukkueen kehittämiseltä. Tai ei edes lyhytjänteisen.

No ehkä tuo kommentaattorina olo oli jotain joka oli jo sovittu ennen kuin Lukkopesti alkoi, mutta kai tuonkin sopparin olis voinut "ostaa ulos", jos Lukkopestin alkaessa olis kaikilla ollut usko asiaan... Tuli vaan tossa mieleen. Ei siinä valittamista - hyvä kommentaattori Jukka on ollut.

Old TJ


Ihan sama missä tuo mies huitelee. Lukon sijoitusta se ei ainakaan ylös päin muuta. Ei mitään merkitystä vaikka aitiossa olisi Tapio Flinck...
 

Jaska_a

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ennen Lukko, nyt kaikki muut paitsi HIFK, Pelicans
Flink

TosiFani kirjoitti:
Ei Fido voi nyky SM liigassa valmentaa, ainakaan vielä, koska mikään joukkue ei putoa....

Sitä ei tiedä vaikka Lapa valkkaisi Fidon pelaajavalmentajaksi kun liiga avautuu. Siinähän meillä olisi valmentajan lisäksi kauan kaivattu pakki ettei enää tarvitse itkeä Niskalan perään...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös