Juhani Tamminen TUTO Hockeyn päävalmentajaksi

  • 247 776
  • 734
Olet tainnut tuoda tämän esille jo aika useaan otteeseen. Toki toista ihmeessä näitä fraaseja päivästä toiseen....

edit. Sun on pakko olla sukua Tammiselle. Samanlaista samojen asioiden esiintuomista. Missään tapauksessa et ainakaan voi olla väärässä. Mutta olenko minä tässä veikkauksessa väärässä?

Et varmaan pahastu, jos en vastaa, että olenko sukua Juhani Tammiselle vai en?
Mutta eiköhän se valhekin muutu totuudeksi, kun sitä tarpeeksi jankkaa?

Hoidathan sinä, arvon Ertzie, tämän ketjun asiapitoiset keskustelunavaukset ja pidät huolta niiden jatkuvuudesta, niin minä vain heittelen täältä sivusta samat fraasit joka juttuun? Ok?
 

Ertzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo/ paikallinen kiekkoilu
Et varmaan pahastu, jos en vastaa, että olenko sukua Juhani Tammiselle vai en?
Mutta eiköhän se valhekin muutu totuudeksi, kun sitä tarpeeksi jankkaa?

Hoidathan sinä, arvon Ertzie, tämän ketjun asiapitoiset keskustelunavaukset ja pidät huolta niiden jatkuvuudesta, niin minä vain heittelen täältä sivusta samat fraasit joka juttuun? Ok?

Noni tätä juuri tarkoitin! Kuin suoraan Tammisen suusta "jos ei mene niin ja näin niin lähden ulkomaille hommiin".

Jatkuvuutta ei ole saman toistaminen. Alkaa tämäkin jo olemaan saman toistamista...
 
Viimeksi muokattu:
Siis mitä tuosta Ikan sanomasta pitäisi pitää totuutena ja mitä ei? Sitä, että Ika on ihan oikeasti hävityn ottelun jälkeisessä lehdistötilaisuudessa sanonut noin, vai sitä että Ika on aikoinaan valmentanut Tom Laaksosta, vai sitä että Lehkosen valmentama joukkue on hävinnyt kaikki Laaksosen tuomaroimat ottelut siksi, että Laaksonen vihaa Lehkosta.

Kaksi ensimmäistä on totta, kolmas tuskin, vaikka Laaksonen vihaisikin Lehkosta. Joka tapauksessa tuo Ikan väite Laaksosen tuomaroinnin ja oman joukkueensa tappioiden yhteydellä on yhtä lailla Mestiksen erotuomarien sekä sarjasta vastaavien tahojen puolueettomuuden kyseenalaistamista kuin Tamin kommentitkin.

Ja kyllähän Ikakin niistä sarkastisista heitoistaan on toimintakieltoa saanut useammankin kerran. Ilmeisesti Jääkiekkoliitossa ei vaan ymmärretä huumoria. Kaadanko sinullekin?

Niin, voihan sen noinkin nähdä. Minä näen toisin, sallinet?
Vastasin alunperin nimim. TF-79:lle, joka piti faktana, että Ismo lehkosen ja Juhani Tammisen joukkueita "sorsitaan". Olen ja olin eri mieltä.
Sinun mielestäsi Juhani Tammisen puheet ovat kilttiä keskustelun herättelyä.
Saanhan olla tästäkin eri mieltä?
Minun mielestäni kaikkien muiden tahojen (paitsi oman tekemisen) kyseenalaistaminen, itkupotku facebook-kirjoitukset, henkilökohtaiset salaliittoteoriaepäilyt, asianajajan huutelu...ovat kaikkea muuta kuin keskustelun herättämistä.
Ihan sama tekeekö sen Juhani Tamminen tai Pylvänäisen Stinde.

Maidolla ja sokerilla, kiitos. ;)
 
Noni tätä juuri tarkoitin! Kuin suoraan Tammisen suusta "jos ei mene niin ja näin niin lähden ulkomaille hommiin".

Jatkuvuutta ei ole saman toistaminen. Alkaa tämäkin jo olemaan samantoistamista...

Vihdoinkin meillä on konsensus! Olen tismalleen samaa mieltä viimeisestä lauseestasi.

Btw, montako kertaa yleensä tässä ketjussa saa toistaa samoja asioita?
Entäpä jos joku uusi lukija ei jaksa kahlata koko ketjua läpi?
Eikö meilläkään ole sananvapautta?
Apua!
Mitä teemme?
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Aika älytön tuo nytkin on siis TUTO:n osalta kuten alla olevasta tilastosta on nähtävissä. TUTO on saanut hyökkäysvoitoisesta pelityylistä huolimatta jäähyjä 727 min. Aivan järkyttävä lukema. Esim. Usein altavastaajaksi joutuva SaPKo 360 min. Vastaavasti pari muuta kärkijoukkuetta (Jukurit 358 min ja Sport 386 min) hyökkäävämmällä pelityylillä ovat selvinneet paljon pienemmin minuutein. Tilastot

Pitäisi mieluummin puhua kiekollisesta ja kiekottomasta pelityylistä, kun verrataan joukkueita ja jäähymääriä. Tuton peli ei ole, mikäli yhtään Tamin pelifilosofiaa tunnen, niin kovin kiekollista, vaan enemmänkin kovaa agressiivista karvausta jo ylhäältä. Jukurit pelaa kiekollista peliä, osittain myös Sapko. Kyllähän totuus on se, että mitä enemmän joukkueella on kiekko, niin sitä vähemmän niitä jäähyjä pitkässä juoksussa tulee.
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Hoidathan sinä, arvon Ertzie, tämän ketjun asiapitoiset keskustelunavaukset ja pidät huolta niiden jatkuvuudesta, niin minä vain heittelen täältä sivusta samat fraasit joka juttuun? Ok?

Käytännössä jokainen tänne TUTO-ketjuihin kirjoittava tuo keskusteluihin aika ajoin jotain uutta ja mielenkiintoista, paitsi teikäläinen ja eräs toinen nimeltä mainitsematon lätkäguru. Samat teesit kerrasta toiseen, aivan kuten itse Aurinkokuninkaalla. Omasta panoksestani olen toki jäävi sanomaan mitään, se jääköön muiden arvioitavaksi.

Anyways, nyt saat taas pukea marttyyrin viitan päällesi ja pyytää minulta(kin) anteeksi mielipiteitäsi, kuten tapanasi on tehdä joka toisessa viestissä.
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Oletan että TuTon todella huonosti tai ei ollenkaan organisoitu joukkuepuolustaminen niitä jäähyjä tuottaa. Plus se että joukkue ei useinkaan jaksa sinne tänne höntyilevää pelisuunnitelmaansa (ns. 60 minuutin paine) loppuun saakka. Pukkaa penalttia väkisinkin.

Jos tämä jälkimmäinen olisi isohko syy suureen jäähymäärään, niin voisiko kuvitella penalttistatsien olevan kovasti päätöseräpainotteisia? Jos ei, niin miksi ei? Näin ei nimittäin todellakaan ole.

Mistäs lähtien muuten realiteetteja on tarkistettu oletuksilla?
 
Viimeksi muokattu:
Käytännössä jokainen tänne TUTO-ketjuihin kirjoittava tuo keskusteluihin aika ajoin jotain uutta ja mielenkiintoista, paitsi teikäläinen ja eräs toinen nimeltä mainitsematon lätkäguru. Samat teesit kerrasta toiseen, aivan kuten itse Aurinkokuninkaalla. Omasta panoksestani olen toki jäävi sanomaan mitään, se jääköön muiden arvioitavaksi.

Anyways, nyt saat taas pukea marttyyrin viitan päällesi ja pyytää minulta(kin) anteeksi mielipiteitäsi, kuten tapanasi on tehdä joka toisessa viestissä.

Ihan vaan kuriositeettina kysyn ja arvion, kun sitä kerran kysyt, ilman viittaa, että mitä lainattu em. antoi tälle keskustelulle?
Olet samat asiat kirjoittanut tänne aiemminkin, hieman eri sanakääntein, miksi siis toistelet itseäsi?

Jos mielestäsi mahdollisesti eri nimimerkille vastaaminen samalla tavoin kuin toiselle nimimerkille on jollain tasolla "väärin", niin pitääkö siihen vastata, että: "Selataan näitä viestejä" ?

Yhä kuitenkin jaksan ihmetellä sitä, että joku jaksaa nähdä vaivaa keskustelupalstan mielipidekirjoitusten sisällöistä tai niiden esiintymistiheydestä.

Oletko ihmetellyt, miksi toistan asioita hieman piilosarkastisesti? Tekisinkö sen sittenkin tarkoituksella? Vai enkö sittenkään? Kas siinäpä pulma kerrakseen ;)
Sarkasimi on vaikea laji.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kova viikonloppu huipentui Kouvolassa, 33 sekuntia erotti 3:sta pisteestä; nyt saatiin yksi ja matka jatkuu asettamassani aikataulussa = 1.7 p / peli!! Ihmetystä herättää se, että Pelkonen ja Stigell Savonlinnassa jäähyt (netto) Sapko 1X2 min ; Tuto 6x 2min; tänään johdimme peliä koko 59 min 27 sekuntia; jäähyt Kookoo 2x2 = 4 min; meillä 4x 2 = 8 min; viimeinen erä jäähyt meille 4 Kookoo 0!!! Mitähän seuraavaksi??? Matka jatkuu- keskiviikkona hienot kannattajat taas täyttämään Marli Areena eiliseen malliin= häkki täyteen!! Ai niin ne jäähyt eilen tasan 3x2 molemmille ja voitto!! Mika Saukkosen (MTV3) sanoin: "Miettikääpä sitä" Br JT

Juhani päivittää Facea...

Voisiko joku pelin nähnyt kertoa noista Tuton jäähyistä jotain.
 
Joku palstaveljistä voisi kertoa minulle, että minkä logiikan mukaan jäähyjen pitäisi aina mennä tasan, kun se nyt näyttää olevan iso ongelma?
Itselleni tämä asia ei ole avautunut koskaan.
Sen toki ymmärrän, että tuomareille sattuu virheitä, mutta miksi jokaisesta jäähystä pitää valittaa?

Eräs valmentajalegenda sanoi minulle joskus kauan sitten:
"Keskity siihen, mihin voit vaikuttaa. Joukkueesi tekemiseen."
Sama herra sanoi myös:
"Kunnioita tulostaulua äläkä etsi tekosyitä, tai vie ansaittua kunniaa sinut voittaneelta vastustajalta."

Viisaita sanoja.
 

Dino Koff

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Joku palstaveljistä voisi kertoa minulle, että minkä logiikan mukaan jäähyjen pitäisi aina mennä tasan, kun se nyt näyttää olevan iso ongelma?
Itselleni tämä asia ei ole avautunut koskaan.

Sama täällä, ei ole avautunut mullekaan. Mutta meillä A. Visan kanssa ei mitä ilmeisimmin ole riittävästi pelejä maajoukkueessa, SM-Liigassa, joten meidän kompetenssimme ei varmastikaan riitä kyseinalaistamaan tätä viisautta. Sen sijaan Koivun Sakke voisi helposti kumota Tamin teesit, sillä Sakke on SM-Liigan ja maajoukkueen lisäksi pelannut ihan oikeassa NHL:ssä.

No, jos jäähyjen pitäisi mennä tasan, niin pitäisikö myös jäähyjen syiden mennä tasan? Esimerkiksi liikaa pelaajia kentällä tai toimihenkilön pelirangaistus käytöksestä...? Noin näppituntumalta voisin heittää, että Tutolla on varmasti eniten liikaa pelaajia kentällä -jäähyjä Mestiksessä. Mistä tämä sitten kertoo? Viisaasta pelin johtamisesta?

Palatakseni A. Visan visaiseen kommenttiin, pyytäisin arvon Tovereita kertomaan meille normikuolevaisille mikä fakta tai suuri jääkiekkoviisaus liittyy jäähyjen tasan menemiseen. Vai pitääkö kysyä Sakulta ensi kesänä...?

Kaikella toveruudella,

Dino
 
Suosikkijoukkue
Helsinki, Savo ja Leijonat
Huomenta palstaveljille näin Tamia lainatakseni. Jäähyjen tasapainosta on tosiaan käyty keskusteluja mediassa ja palstoilla etenkin TuTon matsien osalta. Itse olen jääkiekossa ja kaukalopallossa tuominnut eri sarjatasoilla yli 1000 ottelua ja koulutuksissa painotettiin poikkeuksetta sitä että tasapuolinen tuomitseminen ei tarkoita samaa jäähymäärää joukkueille vaan sitä että samasta virheestä tuomitaan molemmille joukkueille rangaistus. Eli jos vaikka joukkue A huitoo 4 krt = 4 jäähyä ja joukkue B huitoo 12 krt = 12 jäähyä. Eli jäähymäärän joukkueille ratkaisee joukkueen tekemät sääntöjenvastaiset teot, ei vastustajan tekemät sääntöjenvastaiset teot tai niiden lukumäärä.
 

P.Sihvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole. Antaa urheilun näyttää, kuka kulloinkin on
Olen hieman eri mieltä

Huomenta palstaveljille näin Tamia lainatakseni. Jäähyjen tasapainosta on tosiaan käyty keskusteluja mediassa ja palstoilla etenkin TuTon matsien osalta. Itse olen jääkiekossa ja kaukalopallossa tuominnut eri sarjatasoilla yli 1000 ottelua ja koulutuksissa painotettiin poikkeuksetta sitä että tasapuolinen tuomitseminen ei tarkoita samaa jäähymäärää joukkueille vaan sitä että samasta virheestä tuomitaan molemmille joukkueille rangaistus. Eli jos vaikka joukkue A huitoo 4 krt = 4 jäähyä ja joukkue B huitoo 12 krt = 12 jäähyä. Eli jäähymäärän joukkueille ratkaisee joukkueen tekemät sääntöjenvastaiset teot, ei vastustajan tekemät sääntöjenvastaiset teot tai niiden lukumäärä.

Olen hieman eri mieltä. Peliin nimittäin liittyy sääntöjen ja tuomaritoiminnan osalta ikiaikainen kahtiajako: on sääntökirjan kirjain ja on sääntökirjan henki. Jälkimmäistä ei sovi unohtaa, koska se näyttelee tärkeää osaa etenkin yksittäisessä pelissä.

Miksi Kalle Kaisla, Seppo Mäkelä ja Jari Levonen ovat olleet aivan omassa luokassaan tuomareina?

Vastaus on hyvin yksinkertainen: He ovat pitäneet aina kaikin mahdollisin käytettävin keinoin yksittäisen pelin jäähytasapainon kohtuullisena. Tämä on fakta, niin kipeää kuin se ottaakin "virallisen tuomarijärjestelmän piirissä".

Johtava
 
Viimeksi muokattu:

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Voisiko joku pelin nähnyt kertoa noista Tuton jäähyistä jotain.

Satuin täysin puolueettomalta maaperältä tilaamaan streamin tuosta eilisestä matsista ja voinen aivan puhtaalla omallatunnolla todeta, että tuomarityöskentelyssä ei ollut juurikaan minkäänlaista moitetta.

Kaikki annetut jäähyt olivat aivan oikeutettuja. Sellaiset "läheltä piti" rikkeet menivät samassa suhteessa kuin jäähytkin.

Ainoastaan tuohon väitettyyn käsisyöttöön en ota kantaa kun en sellaista nähnyt enkä toisaalta edes ajatellut näkeväni.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Ainoastaan tuohon väitettyyn käsisyöttöön en ota kantaa kun en sellaista nähnyt enkä toisaalta edes ajatellut näkeväni.

Sanoisin, että turhaa parkumista Tamilta. KooKoon ottelukoosteesta tuo tilanne näkyy. Latasin aikani kuluksi videon koneelle ja katsoin sen hidastuksen ja zoomin kera. Armoton kasa pelaajia maalin edessä, KooKoo-pelaaja näyttäisi tönäisevän kiekkoa kädellä, josta se menee TUTO-pelaajan jalan kautta KooKoo-pelaajalle joka lyö kiekon maaliin. Yksikään TUTO-pelaaja ei tilannetta protestoi, mistä sitten Tami tuon käsisyötön keksi? Näkikö muka tuon pelaajamassan läpi kaukaa lähes toisesta päästä kaukaloa TUTOn vaihtoaitiosta?

Linkki: YouTube.
 
Tarkoittaako arvostettu kommentaattori P.Sihvonen (ilmeisesti nimimerkki), että Mäkelä, Kaisla ja Levonen hyvittivät rikkeistä antamansa jäähyt antamalla puhtaammin pelaavalle jäähyjä eri linjalla, jotta jäähytasapaino säilyisi. Ei kuulosta erotuomaritoiminnalta, enkä usko näin käyneenkään. Uskoisin ko. tuomareiden tehneen selväksi sanallisesti pelin kuluessa, missä rikkeen raja kulkee eli mistä penalttia tulee. se on sitä hyvää tuomaritoimintaa. Eri tuomareilla on varmasti tuomioissa hieman toisistaan poikkeava linja, mutta jäähyjen pitää olla tasan vain silloin, kun pelissä joukkueet rikkovat saman verran, muu on toisen joukkueen suosimista tai pelkuruutta jonkun meuhkaamisen vuoksi.
 
Vaikka Tami osaakin kääntää asiat tarpeen tullen päälaelleen, niin kyllä miettimisen arvoista on se, että TUTOn tapainen kärkipään joukkue on ylivoimaisesti eniten alivoimakertoja pelannut joukkue Mestiksessä. Tällä hetkellä 216 alivoimakertaa. Vastaavasti Vantaan ja SaPKon tapaiset ns. heikot joukkueet ovat selvinneet 142:lla ja 146:lla alivoimakerralla. Mestiksen kaikki muut joukkueet mahtuvat 142 ja 181 alivoimakerran väliin.

Noihin tilastoihin vedoten voi todeta, että kyllä Tamilla on faktaa siellä kritiikkinsä takana.
 

Wanhajalka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Isot Totovoitot, Gracefull Swamp
Noihin tilastoihin vedoten voi todeta, että kyllä Tamilla on faktaa siellä kritiikkinsä takana.
Onko täysin poissuljettu, että Tamin lanseeraama pelityyli itsessään tuottaa jäähyjä muita enemmän? Jatkuva härintä ja sähinöinti kun tuppaavat aiheuttamaan hässäkkää. Vai onko vain niin, että tässäkin on jokin salaliitto taustalla? Yritetään kammeta juhania, ismoa, petteriä ja raimoa(nimet muutettu), siis näitä jotka tietävät kaikesta kaiken. Lienee jo huonoa tuuria, että syntyy sellaisten ihmisten keskelle, jotka eivät osaa mitään...
 

tosiasia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Itse olen sitä mieltä, että jos rikkeen raja ylittyy pitäisi tuomita jäähy aina. Ongelman on juuri tässä rajanvedossa, milloin on kyse rikkeestä ja milloin ei. Välillä erot ovat todella pieniäkin ja näistä tulee purnausta. Välillä myös raja tuntuu elävän, mm. pelien lopussa usein tiukassa tilanteessa sanotaan, että tuomarit eivät halua ratkaista pelia ja rima nousee. Lisäksi on tietysti inhimilliset virheetkin, jotka tavallaan kuuluvat ihmisluonteeseen, mutta jotka saattavat ratkaistakin pelejä. Valmentajalle voisikin ehkä antaa mahdollisuuden vaikka haastaa tuomarien päätös (tällaista käytetään mm. jenkkifutiksessa) videotarkastukseen, jossa tilanne käytäisiin läpi. Jos tuomio oikea haastajalle jäähy, jos ei niin tuomioon muutos.

Jäähyjen tasapaino ei mielestäni pitäisi olla päällimmäisenä tuomaroinnissa, vaan rehti ja oikeuden mukainen peli. Tosin selvää on, että jos toinen joukkue saa tuomioita selvästi enemmän (vaikkakin aiheesta) herää vastustajan leirissä epäilys tästä toiminnasta ja tämä voi synnyttää peliin ylilyöntejä, mikä ei ole toivottavaa. Tavallaan siis vaikka jäähytasapaino ei ole tavoitteena se olisi suotavaa.

Voimakkaisiin pelaajien ja valmentajien protestointiin tuomareille pitäisi mielestäni antaa lisää valtuuksia puuttua. Asiallista kommentointia ja kyselyä tietysti saa tuomareille esittää, mutta suoranaiset ja jatkuvat haukut voisi palkita vaikka asteittain kovenevilla käytösrangaistuksella jo itse pelissä. Myös pelaajien keskinäisiin pikkunahisteluihin voisi puuttua herkemmin näillä Salomonin tuomioilla joissa molemmat menee boksiin.
 
Suosikkijoukkue
KK
Olen hieman eri mieltä. Peliin nimittäin liittyy sääntöjen ja tuomaritoiminnan osalta ikiaikainen kahtiajako: on sääntökirjan kirjain ja on sääntökirjan henki. Jälkimmäistä ei sovi unohtaa, koska se näyttelee tärkeää osaa etenkin yksittäisessä pelissä.

Miksi Kalle Kaisla, Seppo Mäkelä ja Jari Levonen ovat olleet aivan omassa luokassaan tuomareina?

Vastaus on hyvin yksinkertainen: He ovat pitäneet aina kaikin mahdollisin käytettävin keinoin yksittäisen pelin jäähytasapainon kohtuullisena. Tämä on fakta, niin kipeää kuin se ottaakin "virallisen tuomarijärjestelmän piirissä".

Johtava
Eli mielestäsi ei rikkovaa joukkuetta tulisi rankaista helpommin kuin kovempaa pelaavaa? En olisi ikinä uskonut sinun kirjoittavan moista paskaa.

T. Ex-jääkiekkotuomari

edit: mainitsemasi "yksittäisen pelin jäähytasapainon kohtuullisena pitäminen" tekee tuomaritoiminnasta täysin puolueellista.
 
Miten niin? Eihän jäähytilasto todista mitään, kysymys on jäähyjen sääntöjenmukaisuudesta.
Mielestäni on melko mielenkiintoista, että kärkipään joukkueen ja häntäpään joukkueiden alivoimakertojen ero on tilastoista nähtävän kaltainen.

Kun tuossa ylempänä mainittiin myös ismo, niin sellainen yksittäinen tapaus edelliskeväältä, että Mestiksen silloinen kurinpitäjä totesi suorassa tv-lähetyksessä toivovansa Jukureiden voittavan runkosarjan.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Tamminen Facebookissa kirjoitti:
Kova viikonloppu huipentui Kouvolassa, 33 sekuntia erotti 3:sta pisteestä; nyt saatiin yksi ja matka jatkuu asettamassani aikataulussa = 1.7 p / peli!! Ihmetystä herättää se, että Pelkonen ja Stigell Savonlinnassa jäähyt (netto) Sapko 1X2 min ; Tuto 6x 2min; tänään johdimme peliä koko 59 min 27 sekuntia; jäähyt Kookoo 2x2 = 4 min; meillä 4x 2 = 8 min; viimeinen erä jäähyt meille 4 Kookoo 0!!! Mitähän seuraavaksi??? Matka jatkuu- keskiviikkona hienot kannattajat taas täyttämään Marli Areena eiliseen malliin= häkki täyteen!! Ai niin ne jäähyt eilen tasan 3x2 molemmille ja voitto!! Mika Saukkosen (MTV3) sanoin: "Miettikääpä sitä" Br JT
Voisiko joku pelin nähnyt kertoa noista Tuton jäähyistä jotain.
Satuin täysin puolueettomalta maaperältä tilaamaan streamin tuosta eilisestä matsista ja voinen aivan puhtaalla omallatunnolla todeta, että tuomarityöskentelyssä ei ollut juurikaan minkäänlaista moitetta.

Kaikki annetut jäähyt olivat aivan oikeutettuja. Sellaiset "läheltä piti" rikkeet menivät samassa suhteessa kuin jäähytkin.

Ainoastaan tuohon väitettyyn käsisyöttöön en ota kantaa kun en sellaista nähnyt enkä toisaalta edes ajatellut näkeväni.
Se on juuri tasan näin kuin puolueeton Murkula kirjoitti.

Mazaayup kirjoitti otteluseurantaketjussa kirjoitti:
Tammisella ei ole tämän pelin jälkeen mitään varaa protestoida tuomarilinjasta.

Jäähyt TuTon osalta tänään (annetut jäähyt/tilanteet joista olisi pitänyt viheltää TuTolle jäähy):
1.erä: 0/5
2.erä: 2/4
3.erä 2/5
jatkoaika 0/1

Tuollaisella määrällä koukkuja, estämisiä ja kamppeja ei yleensä tässä sarjassa voiteta peliä, jos tuomarit ovat kunnolla hereillä. Tänään eivät olleet etenkään aluksi TuTon onneksi.
Kolmas erä saattoi olla 2/4, jos yksi toisessa päädyssä ollut tilanne ei ollut jalkakamppi vaan vain kaatuminen. TuTo yksinkertaisesti rikkoi mailalla aivan liikaa ja tästä johtui TuTon suurempi jäähymäärä. KooKoo pelasi sangen puhtaasti koko ottelun - joka TuTon kaltaista ylivoimajoukkuetta vastaan on erittäin järkevä taktiikka.

Ainakaan tässä ottelussa Tammisen mielipide ei perustu faktoihin!

Juha Juujärvi lehdistötilaisuudessa tuomareista kirjoitti:
Mun mielestä tuomaritoiminta oli erittäin jämäkkää. Hyvät kommunikoinnit valmentajien kanssa molempien. Ja ylimääräiset poissa. Tää tilanne missä maalinedustassa lyötiin Rämöä käsille, niin siinä oli TuTolla loistava neloskentän myllytys ja loistava paikka. Mut se ei poista sääntöjä. Kun kiekko oli suljettu ja käsille tulee lyönti niin siitä tuli jäähy. Vastaavasti toisessa päässä pari kertaa takaapäin meidän miehelle annettiin poikkaria. Tuomari kävi ihan rehellisesti sanomassa, että oli vähän kevyt, hän ei lähde tästä viis-kolmosta antaa. Mun mielestä tuomarit onnistui tänään erittäin hyvin.
 

Tuamas

Jäsen
Miksi Kalle Kaisla, Seppo Mäkelä ja Jari Levonen ovat olleet aivan omassa luokassaan tuomareina?

Vastaus on hyvin yksinkertainen: He ovat pitäneet aina kaikin mahdollisin käytettävin keinoin yksittäisen pelin jäähytasapainon kohtuullisena. Tämä on fakta, niin kipeää kuin se ottaakin "virallisen tuomarijärjestelmän piirissä".

Johtava

Melkoista yksinkertaistamista, joka ei nähdäkseni ainakaan Levosen tai Mäkelän osalta ole faktaa.

Mäkelä saavutti asemansa olemalla auktoriteetti, Levonen kommunikoimalla joukkueiden kanssa.

Lisäksi Levonen laskeutuu tietyissä asioissa pelaajien tasolle ja poikkeuksellisesti jopa myöntää tekemänsä virheet.

Nyt lähdetään nähdäkseni taas selittämään rakettitieteellä asioita omaan agendaan sopiviksi.
 

Numero 1080p

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO H
Palatakseni A. Visan visaiseen kommenttiin, pyytäisin arvon Tovereita kertomaan meille normikuolevaisille mikä fakta tai suuri jääkiekkoviisaus liittyy jäähyjen tasan menemiseen. Vai pitääkö kysyä Sakulta ensi kesänä...?

Miksi herrat Koff ja Askainen pyytävät meitä TUTO:n kannattajia lataamaan tiskiin hyväksyttävät perustelut Aurinkokuninkaan jäähytasapainokritiikin oikeudenmukaisuudelle? Entä miten me muka eroamme normikuolevaisista? Mehän ollaan sellaisia mitä suurimmassa määrin, ei me olla koskaan saatu edes pelata lätkää ammatiksemme.

Itse en tuota jatkuvaa jäähytasapainorutinaa ymmärrä, olkoonkin että mielestäni Tammisen kritiikissä on useasti mukana myös totuuden siementä. Aina kuitenkaan ei, esimerkiksi eilisen mussutukset oli melkoista puutaheinää. KK:n toinen maali oli käsisyöttö tai sitten ei, joka tapauksessa muuten tuomarit puhalsivat erinomaisen tasapuolisesti. Jokainen TUTO:n jäähy oli täysin perusteltu, samoin kuin kotijoukkueen. Molemmilta jäi pari jäähyä viheltämättä, mutta aivan tasan meni nekin.

Mutta siis, valitettavasti en pysty herroille Koff ja Askainen vastaamaan, enkä usko että pystyy kukaan muukaan tänne kirjoittavista TUTO:n kannattajista. Toki joku palstatoveri voi vielä osoittaa luuloni vääräksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös