Juhani Tamminen – tribuuttiketju

  • 822 058
  • 8 953
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Mikäli tiedot sairastumisesta pitävät paikkaansa, toivottavasti se ei johda kuitenkaan siihen, että Tami unohtaisi kuka oli se maajoukkuepelaaja, joka teki kaksi maalia Neuvostoliittoa vastaan, kun Suomi voitti punakoneen joulukuussa 1971.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Sen verran mietin, ettei kunto aivan heikentynyt voi olla, koska nuo mätsäsi samaan päivään, että mielestäni Juhanin bongasin auton ratin takana, ja samana päivänä herra näkyi Facessa.

Eli ehkä edetään jonkinlaisessa seurailuvaiheessa.

Olenhan itsekin tuota arvaillut kauan, kertoohan päivitysten sisällötkin jo paljon. Itsellä jonkinlaista kokemusta muistin tarkkailusta ja osaan pienesti asettua Juhanin tilanteeseen.

Mutta tsemppihengessä seurailen. Turussa varmasti saa hyvää hoitoa, onhan täällä yliopistollista ja yksityisiä.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Kuulin viikonloppuna melko luotettavasta lähteestä, että Tami olisi sairastunut taudeista yhteen pahimpaan, eli Alzheimerin tautiin. Tuskin Tami enää palaa - ainakaan yksin - sosiaalisen median pariin.

Voi hyvinkin pitää paikkansa, mutta eipäs nyt synkistellä kuitenkaan, sillä tuossakaan sairaudessa mikään ei tapahdu viikossa eikä kahdessa, vaan puhutaan vuosista. Monet rapid firet vielä tulee ja mikäs sen parempaa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kuka olis paikallinen J.W. Pepper?
En tunne Turun sinisiä veljiä tarpeeksi hyvin!! Mutta sama J. W. Pepper on antamassa Lion #79 Jaguarille poikittaista, yake my word!! Br, Frankie
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mikäli tiedot sairastumisesta pitävät paikkaansa, toivottavasti se ei johda kuitenkaan siihen, että Tami unohtaisi kuka oli se maajoukkuepelaaja, joka teki kaksi maalia Neuvostoliittoa vastaan, kun Suomi voitti punakoneen joulukuussa 1971.
Ongelmat lähimuistin kanssa ja uuden oppimisessa taitavat yleensä tulla vastaan aiemmin kuin kaukomuistiin liittyvät vaikeudet. On siis olemassa mahdollisuus, että pitkin elämää opitut eri tilanteisiin sopivat fraasit ja prinsiipit sekä merkittävät tapahtumat säilyvät Tamin mielessä hyvinkin kirkkaina vielä hyvän aikaa.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät




Twitterin timanttinen leidi ytimessä!! Mitäpä kuuluu jatkoajan timanttisille leideille @Patarouva ja @UnenNukkuja

Hyvää kuuluu.

Vexi Salmen sanoin:


Olen saanut elää.


Olen käynyt oman tieni polun pitkän mutkikkaan.

Monet haaveet monet toiveet taakse jäivät aikanaan.

Mutta elää olen saanut elää päivän jokaisen vaikka joskus vaikealta tuntuikin mä selvisin.

Sillä elää olen saanut elää päivän jokaisen sinä kanssain jaoit kaiken ilotkin ja murheetkin.

Hioi aika monet särmät vuodet muokkas luonnettain.

Monet kolhut otin vastaan liiat luulot niellä sain.

Mutta elää olen saanut elää päivän jokaisen kadu en mä niistä yhtään mitä hain sen myöskin sain.

Mutta elää olen saanut elää päivän jokaisen sua kiitän että kestit vuodet nää mun rinnallain.

Mutta elää olen saanut elää päivän jokaisen kadu en mä niistä yhtään mitä hain sen myöskin sain.

Sillä elää olen saanut elää päivän jokaisen sua kiitän että kestit vuodet nää mun rinnallain.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Ongelmat lähimuistin kanssa ja uuden oppimisessa taitavat yleensä tulla vastaan aiemmin kuin kaukomuistiin liittyvät vaikeudet. On siis olemassa mahdollisuus, että pitkin elämää opitut eri tilanteisiin sopivat fraasit ja prinsiipit sekä merkittävät tapahtumat säilyvät Tamin mielessä hyvinkin kirkkaina vielä hyvän aikaa.

Näinhän se menee. Valitettavasti omasta lähipiiristäkin on kokemusta muistisairaudesta, ja juuri noin se on mennyt: vuosikymmeniäkin vanhoja asioita voi muistaa hyvinkin kirkkaasti, kun taas välttämättä eilisenkään tapahtumat eivät jää mieleen. Siitä se ikävä kyllä pahenee ajan myötä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näinhän se menee. Valitettavasti omasta lähipiiristäkin on kokemusta muistisairaudesta, ja juuri noin se on mennyt: vuosikymmeniäkin vanhoja asioita voi muistaa hyvinkin kirkkaasti, kun taas välttämättä eilisenkään tapahtumat eivät jää mieleen. Siitä se ikävä kyllä pahenee ajan myötä.
Kaverini isällä on sama homma. Tauti on tällä hetkellä siinä pisteessä, että ei puhettakaan hän selviäisi omatoimisesti arjen perusaskareista vaan vaatii ympärivuorokautista hoitoa. Kuitenkin, jos hänen kanssaan rupeaa vanhoista asioista puhumaan, niin hyvinkin tarkkaa ja eloisaa muistelmaa alkaa vielä pulppuamaan.

Vaikka lääketiede on mennyt tälläkin osa-alueella eteenpäin, niin vielä toistaiseksi parannuskeinoa ei ole olemassa. Ehkä vielä jonain päivänä sekin onnistuu. Aivojen ja hermoston monimutkaisuus ja herkkyys tuossa vaan muodostaa omat haasteensa.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Se, ettei naureta muistisairaan ihmisen höperöille viesteille.
Totta, ei sairaudelle tietenkään ole tyylikästä nauraa. Mutta ei muistisairaus siltikään tee Tamista mitään Jeesusta, josta ei saa keskustella tai heittää mitään hyväntahtoista huulta. Hänen postauksensa ovat olleet samantyylisiä jo kauan ennen mitään muistisairautta, joten ei tuota ainutlaatuista viestintätyyliä nyt minkään Alzheimerin tai yleisen seniiliyden piikkiin voi ainakaan kokonaan laittaa. Sitä vastoin unohtelut ja selkeät epäloogisuudet päivityksissä voi, ja ei niille nyt ainakaan minun havaitakseni kukaan ole naureskellut. Ainakaan sen jälkeen kun tieto mahdollisesta sairaudesta tuli.

Ikävä juttu tietenkin jos Tamilla tosiaan on Alzheimer, se on pirullinen tauti. On sitä omassakin suvussa ollut, ja isotätini sairasti sitä 15-20 vuotta ennen kuin kuoli, en nyt tarkkaa vuosimäärää muista mutta oli se raskasta seurattavaa niille jotka häntä hoitivat. Kaikkea hyvää Tamille, ja en minä nyt ainakaan häneltä mitään päivityksiä enää kummemmin tuon kesän sairaushuhun jälkeen ole olettanutkaan tulevan. Onhan se yllätys että hän ylipäätään tässä alkusyksyn mittaan on Facebookia päivitellyt silloin tällöin ja kommentteihinkin vastaillut. Kaikki elonmerkit tästä eteenpäin ovat plussaa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Se, ettei naureta muistisairaan ihmisen höperöille viesteille.
Damn right, my friend!! Ja jos täällä joku moista temppua yrittää , niin voin kertoa- että täältä löytyy niin timanttisia, urheita ja sitkeitä taistelijoita ja taiteilijoita tribuuttiveljien ja -siskojen joukosta ; että he eivät pomminvarmasti tyydy seuraamaan em. tapahtumaa sivusta lärvi auki tietämättä asioista mitään -take my word!! Sellaisessa tapauksessa ( mauton brändin päälle kuseskelu) nähtäisiin varmasti " world class" interventio ja kurinpalautus Otsikolla ; " Style is never out of fashion"!! Mahtaisiko tuollaisen infernaalisen paineen alla brändin päälle kuseskelijan kikat riittää -epäilen!! In case epäselvää- tämän ketjun ( tributeketju) ideana ei ole pelata Team Rene Faselissa tai Team Alzheimerissa eli ns. " väärissä" -vaan kunnioittaa ( respect) Kiekkoleijona #79: stä ja tämän värikästä uraa ,, elämää ja itseilmaisuaan ( comincation) -take my word!! Timanttinen tributeveli @Steril kirjoittaa myös ns. täyttä asiaa yläpuolella ( kts. viesti -siellä lisää!!) Br AB, maakunnan veli, tributeketjun founder, muistisairauksien ,, Rene Faselin, punaisten munalukkojen etc. .. vihaaja " to name a few"
 
Viimeksi muokattu:

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Kaverini isällä on sama homma. Tauti on tällä hetkellä siinä pisteessä, että ei puhettakaan hän selviäisi omatoimisesti arjen perusaskareista vaan vaatii ympärivuorokautista hoitoa. Kuitenkin, jos hänen kanssaan rupeaa vanhoista asioista puhumaan, niin hyvinkin tarkkaa ja eloisaa muistelmaa alkaa vielä pulppuamaan.

Vaikka lääketiede on mennyt tälläkin osa-alueella eteenpäin, niin vielä toistaiseksi parannuskeinoa ei ole olemassa. Ehkä vielä jonain päivänä sekin onnistuu. Aivojen ja hermoston monimutkaisuus ja herkkyys tuossa vaan muodostaa omat haasteensa.

Valitettavan tutulta kuulostaa. Kaikkein pahinta on se, että pahenee vain. Lääkitystä on sen verran, saadaan ainakin hidastettua etenemistä, mutta ikävä kyllä ei parannettua. Se on hyvin vaikeaa ja surullista siinä vaiheessa, kun lähimuistikin alkaa olla mennyttä. Muistisairaus on yksi perkele.

Tamin kohdalla, kuten veli @Steril ilmaisi, niin tosiaan elonmerkit tästä eteenpäin ovat plussaa. Ja onhan se ollut mukava lukea edes jotain uutta kommenttia, vaikkei tarvettakaan enää olisi mitään laittaa. Kunhan vain mies itse voi niin hyvin kuin mahdollista. Kaikkea hyvää Tammiselle ja läheisilleen.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Damn right, my friend!! Ja jos täällä joku moista temppua yrittää , niin voin kertoa- että täältä löytyy niin timanttisia, urheita ja sitkeitä taistelijoita ja taiteilijoita tribuuttiveljien ja -siskojen joukosta ; että he eivät pomminvarmasti tyydy seuraamaan em. tapahtumaa sivusta lärvi auki tietämättä asioista mitään -take my word!! Sellaisessa tapauksessa ( mauton brändin päälle kuseskelu) nähtäisiin varmasti " world class" interventio ja kurinpalautus Otsikolla ; " Style is never out of fashion"!! Mahtaisiko tuollaisen infernaalisen paineen alla brändin päälle kuseskelijan kikat riittää -epäilen!! In case epäselvää- tämän ketjun ( tributeketju) ideana ei ole pelata Team Rene Faselissa tai Team Alzheimerissa eli ns. " väärissä" -vaan kunnioittaa ( respect) Kiekkoleijona #79: stä ja tämän värikästä uraa ,, elämää ja itseilmaisuaan ( comincation) -take my word!! Timanttinen tributeveli @Steril kirjoittaa myös ns. täyttä asiaa yläpuolella ( kts. viesti -siellä lisää!!) Br AB, maakunnan veli, tributeketjun founder, muistisairauksien ,, Rene Faselin, punaisten munalukkojen etc. .. vihaaja " to name a few"

Terve aurora borealis!! En ole vielä nähnyt viestiä, jossa et olisi asian ytimessä!! Jatkat ykkösketjussa!! -fiftie
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
"Rauhallinen torstaiaamu ( 8.9 .2022) nyt edelleen Turun Kuusamakujalla!! Kohta ( in 30 m inutes ) on aika lähteä Jaguarilla kohti Nereis Business Gardenia ( kts. IT Point.fi) Turun Postikadun maisemiin !! In case tulet käymään, please call before ( 050 4663701) niin sovitaan trefii niin että homma toimii!! Kirjojen ja koulutusten kysyntä on tapissa juuri nyt - se on sayksyn varma maamerrki!! Joten katso lisää ( www.eurotam.com) ja kuten sanoin - soita in case lisätieto on tarpeen!!?? Tsemppiä päivää kaikille taistelijoille ala Vellu Ketola, Juha Junno, Juha Sipilä .. to name a few!! Winner never quits- quitter never wins- niin se vaan on- take my word!! Br Tami, CEO Eurotam OY, Lion # 79, 227 A maaottelua, joissa tehot way over 100 points, tämä aikakauten a jolloin ns. " toinen syöttäjä" oli tuntematon käsite Euroopan kentillä, Pohjois Amerikassa oltiin hereillä jo silloin em. asiassa!! On NHL perustettu 1917, ja meidän Liiga vasta 1975 by Kale Kummola & Team!! Keep rocking & have a b reat day!! JT "
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Simply Great sanon minä!! Illat pimenevät ja Lion #79 kierrokset vaan nousevat, yake my word!! Niin se vaan menee!! Tsemppiä päivää kaikille taistelijoille ala @Fiftie , @Eetska , @aurora borealis .. to name a few!! Winner never quits- quitter never wins- niin se vaan on- take my word!! ja kuten sanoin - soita in case lisätieto on tarpeen!!?? Br, Frankie JAYK #79
 

Captain J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Jackets
Simply Great sanon minä!! Illat pimenevät ja Lion #79 kierrokset vaan nousevat, yake my word!! Niin se vaan menee!! Tsemppiä päivää kaikille taistelijoille ala @Fiftie , @Eetska , @aurora borealis .. to name a few!! Winner never quits- quitter never wins- niin se vaan on- take my word!! ja kuten sanoin - soita in case lisätieto on tarpeen!!?? Br, Frankie JAYK #79
Puhelin nro puuttuu, ei voi soittaa?? - 95% focus - 50% suoritus, I assume!!

BR, Captain J - kapteeni ilman meriittejä jo vuosia!
 

Eetska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Simply Great sanon minä!! Illat pimenevät ja Lion #79 kierrokset vaan nousevat, yake my word!! Niin se vaan menee!! Tsemppiä päivää kaikille taistelijoille ala @Fiftie , @Eetska , @aurora borealis .. to name a few!! Winner never quits- quitter never wins- niin se vaan on- take my word!! ja kuten sanoin - soita in case lisätieto on tarpeen!!?? Br, Frankie JAYK #79
Kiitos viestistäsi! Se lämmittää - erityisesti sinun!
On mahtavaa nähdä kuinka maestro on palannut kesälaitumilta isoin vaihde silmässä.
Toivottavasti voinnissa ei oteta takapakkia.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Kiitos viestistäsi! Se lämmittää - erityisesti sinun!
On mahtavaa nähdä kuinka maestro on palannut kesälaitumilta isoin vaihde silmässä.
Toivottavasti voinnissa ei oteta takapakkia.

Terve Eetska!! Se on kohta viikonloppu ja sielläkin kukko huulilla, i assume!! Jatkat ykkösketjussa!! -fiftie
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Uninen Moccamaster on tiputellut aamukahvit, ja molemmat aamutv:t (Yle ja Mtv3) vuoronperään seurannassa. Miten veljillä ja sisarilla päivä käynnistyy? Hyvää alkavaa työ/koulutus/businesspäivää kaikille voittajille ja taistelijoille, miten ikinä päivänne vietättekin. Keep rocking!! Br Santon, member of Overtime since 2012, voittaja ei millään vuosikymmenellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös