Juhamatti Aaltonen

  • 283 300
  • 1 315

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tästä pelaajasta varoittelivat Oulunserkut ja muut että niitä "ei nappaa päiviä" tulee, no CHL:ssä tuli jo haukuttua Juhista, mutta Liigassa on ollut yllätys miten "Zaborskymaisesti" osallistuu peliin esim taklauksilla ja takakarvaamalla, luistelee omiin kiitettävästi jne. Totta, positiivinen yllätys tähän asti kokonaisuutena+ratkaisumaali tänään...Hyvä+++.

Zaborsky on tullut minullekin Aaltosen otteista mieleen. Kuitenkin sillä erotuksella, että jälkimmäinen tekee läpiajoon päästessään maalin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan tämä mahtava ukko. Tänään itseasiassa sanoin kaverille ennen jatkoajan alkua, että Juhi painaa itsensä läpi ja pistää maalin.
Zaborskystakin tuli viime kaudella monta kertaa se sanottua, mutta ikinä ei voinut maalia luvata.

Iloisesti myös yllättynyt siitä kuinka hyvin Aaltonen painaa hommia. Joo välillä on tilanteita, joissa vähän selkä suorana valuu, mutta sitten kun on sen aika niin käy taklaamassa ja antaa hyvää takakarvausta. Edellisessä kotipelissä taisi montakin kertaa käydä ajamassa taklauksen loppuun.
Tänäänkin oli maalin jälkeen tuuletus sellainen, että hyvältä maistui eikä mikään suoraan pukukoppiin luisteleminen, että "Lähetääs nyt jo vittuun täältä Jyväskylästä, niin pääsee kotiin".

Iloinen olen tästä hankinnasta ja kyllähän Aaltonen on Liigaan supertähti-statuksen pelaaja.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ei Aaltonen ole mikään ihmeellinen ollut, on ollut ihan hyvä luonut paljon paikkoja itselleen, mutta siihen nähden kuinka paljon miehellä on noita tilanteita ollut niin viimeistely on ollut surkeaa. Tänään ratkaisi jatkoajan upeasti, mutta kyllähän tuo 3vs3 peli on kuin luotu Aaltoselle, normaalissa peliajassa ei noita nähdä ja tänäänkin oli 60 min aikaa ratkoa sitä peliä. On ollut hyvä, mutta ei mitenkään erinomainen.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noin kymmenisen JMA:n KHL-peliä, ja noin parisenkymmentä Liiga sekä samanverran maajoukkue pelejä nähneenä, täytyy todeta etten ole koskaan nähnyt näin kokonaisvaltaista Aaltosta. Aaltonen osallistuu peliin huomattavasti paremmin myös kiekottomana, karvaa, taklaa ja raastaa, paikkoo tarvittaessa jopa pakkiakin. Kokonaisvaltaisesti JMA pelaa mielestäni lähes uransa parasta kiekkoa juuri nyt, hyökkäysalueella on parannettavaa, mutta kiekottomasti nämä 8 ottelua ovat olleet JMA:lta yllättävän vahvaa suorittamista, ja perkele se on taklannutkin enemmän kuin meidän moni rouhija tai voimahyökkääjä, taitaa olla useampi peli jossa JMA on vienyt taklausmäärät Petrellin nenän edestä, toki peliajoissakin iso ero.

Tuskin JMA tällä kiekottomalla intensiteetillä vetää koko pitkää runkosarjaa, mutta jos pystyy edes suurimmaksi osaksi näin jatkamaan, ja keväällä olemaan hyökkäyspäähän parhaimmillaan, niin ei voi kuin olla tyytyväinen. Ei se Zaborskynkaan kiekoton peli ollut 60 ottelua luotisuoraa suorittamista, välillä kiukuteltiin ja maalipaikkojen tuhlailu oli aivan jatkuvaa, varsinkin niissä tärkeissä peleissä. Zaborsky oli tyhjien maalien erikoismies ja mutulla sanoisin että teki paljon maaleja ryppäissä jotain Bluesseja ja muita alemman kastin seuroja vastaan.

Mutta joo, hyökkäyspäässä JMA pystyy vielä parantamaan vaikka nytkin jo ratkonut pari peliä ja kokonaisuudessa 8 otteluun tehot 4+3. Kuten tuossa edellä käyttäjä Apassi hyvin totesikin niin JMA on joutunut aika yksin luovia ykköskentässä, Elkins hoitaa oman roolinsa puolustukseen ja pystyy syöttämään satunnaisesti JMA:lle niitä paikkoja, joten ketju tarvisi tuolta toiselta laiturilta paljon enemmän kuin Ikonen pystyi antamaan tai Partanen tällä hetkellä antaa. Elkinsiä on vaikea irrottaa tuosta niin kauan kuin Hintz on pois, ja Hintzin palatessakin voi olla että Elkinsin puolustuspään rautainen osaaminen on se joka pitää Coreyn JMA:n rinnalla, ei siinä etteikö JMA:kin olisi yllättävän hyvin puolustanut, mutta varsinkin vastustajan kärkikenttiä vastaan tuo keskustan merkitys omalla kenttäpuoliskolla on erittäin iso. Lisäksi Hintz ei ole klassinen pelintekijä joka ruokkisi JMA:ta vaan enemmänkin suoraviivainen taitopelaaja joka tykkää pitää kiekkoa ja viimeistellä itse.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
JMA on meidän ylivoimaisesti tärkein pelaaja tällä hetkellä. JMA tosta saikulle ja joukkue on ihan paska. Näennäisen laaja materiaali on pullollaan alisuorittajia. Partanen-Puustinen kaksikosta ei voi puhua maalintekijöinä, ainakaan alkukauden näyttöjen perusteella.
 

Carlos

Jäsen
Onhan toi Jugzi (hänen uusi, virallinen Stadilais-Tsekkiläinen lempinimi) vaan ihan käsittämättömän hyvä tähän liigaan. Luistelu on itse asiassa NHL-tasoa.

Olen tosin pettynyt tuohon jatkoaikamaaliin, olisin toivonut vanhanaikaista, mutta kaikki lasketaan.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Aaltonen on pelaaja joka vahvistaa joukkuetta jo pelkästään siksi että pelaa omissa eikä vastustajan nutussa.. Keväällä sitten ratkoo pelejä tosissaan.. Tuo nykykunto on kaukana keväästä :)

Liigan paras pelaaja edelleen
 

Kipe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Heittääkö Juhi tänään hatullisen raksilassa? viimeksi jäi vähän vajaaksi.

Parempi näin että saa pelata "hifkissä" kun ketjukaverit vähän Kähköstä tasokkaammat.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mikä se Aaltosen katoamistemppu porissa oli?
Olin snadissa uutispimennossa enkä ainakaan täällä käynyt. Tuliko penkitys, loukkaantuminen vai mitä? Ja mikä on tila nyt?

_
 

doppelgänger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mikä se Aaltosen katoamistemppu porissa oli?
Olin snadissa uutispimennossa enkä ainakaan täällä käynyt. Tuliko penkitys, loukkaantuminen vai mitä? Ja mikä on tila nyt?

_

Törmäsen mukaan alaraajavamma ja muuta tietoa ei ole kuulunut. Tuskimpa parasta pelaajaa penkitettäisiin, kun muutenkin kaksi ketjullista hyökkääjiä telakalla.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Törmäsen mukaan alaraajavamma ja muuta tietoa ei ole kuulunut. Tuskimpa parasta pelaajaa penkitettäisiin, kun muutenkin kaksi ketjullista hyökkääjiä telakalla.
Oli ulalla mun mielestä porissa sen ajan mitä pelasi, toki oli muukin joukkue lukuunottamatta Lankista mutta JMA:n sooloilu menee välillä vähän överiksi. En ehkä itse penkittäisi mutten pitäisi täysin perusteettomanakaan jos valmennus joskus kypsyy JMA:n kuvioihin mitkä näkyy silloin kun joukkueella on vaikeaa.

_
 

doppelgänger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Oli ulalla mun mielestä porissa sen ajan mitä pelasi, toki oli muukin joukkue lukuunottamatta Lankista mutta JMA:n sooloilu menee välillä vähän överiksi. En ehkä itse penkittäisi mutten pitäisi täysin perusteettomanakaan jos valmennus joskus kypsyy JMA:n kuvioihin mitkä näkyy silloin kun joukkueella on vaikeaa.

_

En usko, että siellä on uskallusta penkittää Juhista ainakaan vielä kun tehoja on tippunut melko tasaiseen tahtiin. On ilmeisesti aika vaikea tapaus, jos peliaikaa ei tipu säännöllisesti. Esim. viime kaudella Jokereissa mies joutui välillä alle 15 minuutin peliaikoihin ja turhautui menoon aikalailla. Ja eihän Törmänen taida muutenkaan harrastaa penkitystä ollenkaan kun ottaa huomioon esim. Taipaluksen viime kaudella ja Taimen tällä kaudella.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Ollut Hirvosen kanssa meidän paras hyökkääjä koko kauden. Eli tuskin tässä mistään penkityksestä on kyse
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Törmäsen pitäisi ymmärtää peluuttaa JMA:ta joka toisessa vaihdossa. Saisi pelata paljon, kuten haluaakin, saisi itsestään eniten irti ja sitten hän poistaisi vielä sen ongelman, että joka toisessa ketjussa on joku täyteheppu pörräämässä vailla tuloksia. Toki ensin Aaltosen pitäisi olla pelikunnossa.

Helppoa! Laita Törmänen vaikka yv:tä, niin ratkaisen lisää sun ongelmia.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mielenkiintoinen oli tuo Aaltosen loukkaantuminen. Pieni spurtti kiekon perään ja sen jälkeen ontuen vaihtoon. Vaikea sanoa mikä siellä alavartalossa meni rikki, mutta voisi olettaa, että lihasvamma. Loukkaantuminenhan tapahtui siinä Saarelaisen rankkarin jälkeisessä aloituksessa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Jos se on se sama reisilihasvamma joka sitä Jokereissa vaivasi molemmilla kausilla (ymmärtääkseni sama reisi kummallakin kaudella) ni jävla skitstövel! Voi mennä jonkin aikaa ennen kuin palaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jos se on se sama reisilihasvamma joka sitä Jokereissa vaivasi molemmilla kausilla (ymmärtääkseni sama reisi kummallakin kaudella) ni jävla skitstövel! Voi mennä jonkin aikaa ennen kuin palaa.
Aaltosella oli näitä reisivammoja jo Kärpissä pelatessaan kaudella 2013-14. Sen vuoksi jätti esim. MM-kisat väliin keväällä, vaikka oli jo valittu mukaan joukkueeseen. Ja sen takia jäi myös melkoinen kasa runkosarjapelejä väliin, kun pelasi ainoastaan 35 peliä runkosarjassa.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oi mä olen niin onnellinen, että Juhi pelaa meillä! Toivottavasti lisääntyy runsaasti ja Calle Branderin kiekkokoulu saa lisää asiakkaita.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
7 kotiottelua 0+3, peli peliltä heikompi asenne, huonommat ratkaisut ja enemmän virheitä. Voidaanko sopia että JMA pelaa pelkät vierasmatsit? Mä en kestä katsoa sen menoa enää. Mulle luvattiin, että surffailun vastapainoksi tulee tehoja, mutta eipä ole paljon näkynyt.
 

outolintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muutama sm -liigasta
Muurrais takasin Iihin ja alakaisi oleman ihmisiksi. Olisi taas Meitä. Iin haminaa.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oli kyllä aivan huikea passi tuohon Hintzin maaliin, menee Liiga kauden hienoimpiin syöttöihin varmaan aika heittämällä. Tuollaisissa näkyy se JMA:n poikkeuksellinen peliäly yhdistettynä silkin pehmeisiin käsiin. Maailmanluokan suoritus.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tuo syöttö oli ilman muuta illan kohokohta, mutta nautin myös suuresti siitä miten JMA polki tekemään maalin tyhjiin lopussa.
 

doppelgänger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tuo syöttö oli ilman muuta illan kohokohta, mutta nautin myös suuresti siitä miten JMA polki tekemään maalin tyhjiin lopussa.

Tuo maali kyllä sytytti minutkin ja tuli sellanen fiilis, että jos Juhis sen maalin haluaa tehdä niin ei siinä paljon kukaan mahda mitään. On useasti jo tällä kaudella polkenut vastustajan ohi heittämällä ja päässyt ainakin puolittaiseen läpiajoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös