Juhamatti Aaltonen realisoi lahjakkuuttaan – mihin tie vie?

  • 754 304
  • 1 959

Hanslankari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aktiivinen aloitteellinen rohkea sakki
Itse olen 36 ja hapottaa jo perkeleesti. Ja epäilen kyllä vahvasti sitä mihin suuntaan Kärppien hankintapolitiikka uhkaa taas luiskahtaa.
Et ole vain kunnossa. Itse olen vanhempi ja ei hapottele. *Hymiö. Juhi Ouluun takakarvaamaan!
 

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Itse olen 36 ja hapottaa jo perkeleesti. Ja epäilen kyllä vahvasti sitä mihin suuntaan Kärppien hankintapolitiikka uhkaa taas luiskahtaa.
@Turpovitone sanoikin, että "keskimäärin" parikymppisiä. Eli jos tällä palstalla on joku nelivuotias kirjoittelija, niin keski-ikähän teidän kahden otannalla on juurikin se 20 vuotta! :D

Mutta vakavoidutaas. Monen muunkin ohella näen tässä tilanteessa paljon urheiluromantiikkaa, mutta myös hirveästi riskitekijöitä.

Tunnehan ei saisi mennä järjen edelle, mutta kyllähän Juhis ajatuksena Kärppänutussa petrikontiolamaisesti "one more time" -mentaliteetillä aiheuttaa tietynlaista hyvänolontunnetta. Juhista varmaan saataisiin hyvä syöttölauta ylivoimalle ja kaipa se vetokin aina silloin tällöin lähtisi vielä ihan kivasti. Toisaalta samaan hengenvetoon on myönnettävä, ettei mulla oo harmaintakaan käsitystä miten mies on pelannut alkukauden Tshekeissä. Tässä tuleekin se järjen ääni sitten mukaan. Onko Juhista enää pelaamaan Marjamäen kiekkoa ja löytyykö tarvittavaa paloa sekä varsinkaan nopeutta pelaamaan myös alaspäin? Viime kauden perusteella, kuten tuossa ylempänä @Constantini ansiokkaasti kirjoittikin, Juhille on alkanut vanhetessaan tulemaan enemmän ja ennen kaikkea pidempiä aikajaksoja, jolloin motivaatio ei vaikuta olevan tapissaan.

Näillä perustein itse jättäisin Aaltosen hankkimatta, vaikka se henkisesti pahalta tuntuukin. Tai, jos Aaltonen Kärppänutun vielä pukee päällensä, toivoisin todella että se tapahtuu jonkinlaisen tryoutin kautta.
 

Constantini

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Meille kevät tarkoittaa himpun verran eri asiaa. Sillo pellaa noin 4 joukkuetta enää ja loput kannustaa.
Hyvä olisi koneen olla käynnissä jo alkuvuodesta jos meinaa päästä sinne 4 joukkoon ja pellaillee. Olisi luullut kun pääsee joukkueen 1. tähdeksi niin pelaaminen kiinnostaa jo himpun aiemmin. Kärppien top-4 sijoitus on kaikkea muuta kuin varmaa, niin sama tilannehan se olisi sitten edessä tänäkin vuonna. Aaltonen tekee joko itse muutoksen, että hinaa joukkueen sinne 4 joukkoon tai luottaa, että muut kantaa runkosarjan toisen puolikkaan ja puolivälierät, niin pääsee itse sitten välierissä irti.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Juhis vuosi sitten EHT-mies 8 peliä. Ei kai ne taidot ole vuodessa kadonneet ?
Ei varmasti vuodessa ole kadonnut, mutta miksi ei käyttänyt niitä taitoja koko kautta esimerkiksi Jukureissa? Koska Juhamatti Aaltonen on mielenkiintoinen pelaaja, niin allekirjoittanut katsoi viime kaudelta lähes jokaisen hänen ottelunsa. En nähnyt montakaan peliä, missä Aaltosen suoritus olisi jäänyt positiivisen puolelle. Kiinnostaisi kuulla millä perusteella Aaltonen oli hyvä viime kaudella?

Monen mielestä Aaltonen tekee molempiin suuntiin töitä, kun hän luistelee 5 kertaa omiin täydellä vauhdilla. Kolikon toinen puoli on se, että hän tulee 4 kertaa omiin puolilla valoin. Vaatimustasona kuitenkin pitäisi olla, että omista ei luisteta kertaakaan.
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Juhiksella pitäs painaa tuossa paskamyrskyssä tehoja ja olla parhaita pelistä toiseen, kiitos ei.
No mikä jottei! Tämän päivän kokoonpanoa ku kattoo taas, niin Aaltonen ehottomasti rosteriin. Ei voi ainakaan huonommin painaa ku jotku tuolla vettää tällä hetkellä. Tä.

Vai onko se parempi sitten, että mennee pelaamaan HIFK:n? Vittu että toimis kympillä taas. Kiitos, jotta tämä ei lähe ollenkaan sitten mulle.

Aika lailla tyhjät markkinat muutenkin.

Siihe vielä se koodi Rouhomaa, niin sitten saa valmennuskin ettiä muita hommia, jos ei toimi. Ainakin on annettu taas nimiä etteen. Vaikkakin on sanottu, että kuka se nyt nimillä pellaa muutenkaan. Spiritillä päästään aika pitkälle. Nimet selässä merkkaa mittään.
 

Redimor

Jäsen
Mitä tekee laiturilla joka tekee enemmän miinus saldoa sarakkeeseen kuin maaleja? Tämän kun joku osaa perustella niin sitten ymmärrän miksi aaltosen pitäisi tulla jäähdyttelemään kärppiin.

Edit.
Ja jos sateentekijää etsitään niin se tuskin löytyy extraliigan häntäjoukkueen laiturista joka on tehnyt 25 peliin 5 maalia.

Henkiset papparaiset vois nyt lopettaa jo tämän "kerää koko sarja" paluut ja keskittyä keräämään sen jääkiekkojoukkueen jolla voittaa.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Jotenkin kyllä hauskaa että pitkin syksyä on valiteltu nykykokoonpanosta löytyvien pelaajien hitautta ja löysäilyä, sekä sitä että joukkue on kasattu muutenkin päin persettä, ja sitten ollaan kuitenkin avosylein ottamassa Aaltosta vastaan heti kun on tarjolla koska hei, se on meijän JUHIS!

Nostalgia ja kiekkoromantiikka ovat kyllä vaarallisia ansoja, luulisi Myllykosken edeltäjien hankintojen opettaneen tämän. Aaltosesta on toki lämpimiä muistoja itse kullakin Kärppävuosilta, mutta niistä tähtihetkistä on jo oikeasti aika pitkä aika, eivätkä nuo raportit viime vuosien otteista muissa joukkueissa oikein herätä luottoa siihen että Juhis heräisi vielä johonkin täysin uuteen kukoistukseen vaikka Ouluun palaisikin.

Jos Kärpät Aaltosen vielä hommaa, kyseessä on pakko olla pelkkä mainostempaus jolla saadaan hetkellisesti lisäyleisöä Raksilan penkeille. Urheilullisessa mielessä hankintaa olisi vähän vaikeampi perustella, ellei peliaika rajoitu sitten pelkkään ylivoimaan.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Nyt olisi täysin perusteltua hommata Aaltonen Ouluun. Joose Antonen maaleilla mässäävä ylivoimataikuri on loukkaantunut.

Onko tietoa loukkaantumisen tyypistä? Ettei vain ollut henkinen loukkaantuminen, kun kuuli että taikuri-JMA olisi tulossa juuri hänen pelipaikalleen....
 

Rämemajava

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat
Onko tietoa loukkaantumisen tyypistä? Ettei vain ollut henkinen loukkaantuminen, kun kuuli että taikuri-JMA olisi tulossa juuri hänen pelipaikalleen....
Toinen vaihtoehto, että kävi lukemassa Jatkoaikaa ja tajusi olevansa vaatimattomilla kyvyillä varusteltu pelaaja.
 

Kausarimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Jotenkin kyllä hauskaa että pitkin syksyä on valiteltu nykykokoonpanosta löytyvien pelaajien hitautta ja löysäilyä, sekä sitä että joukkue on kasattu muutenkin päin persettä, ja sitten ollaan kuitenkin avosylein ottamassa Aaltosta vastaan heti kun on tarjolla koska hei, se on meijän JUHIS!

Nostalgia ja kiekkoromantiikka ovat kyllä vaarallisia ansoja, luulisi Myllykosken edeltäjien hankintojen opettaneen tämän. Aaltosesta on toki lämpimiä muistoja itse kullakin Kärppävuosilta, mutta niistä tähtihetkistä on jo oikeasti aika pitkä aika, eivätkä nuo raportit viime vuosien otteista muissa joukkueissa oikein herätä luottoa siihen että Juhis heräisi vielä johonkin täysin uuteen kukoistukseen vaikka Ouluun palaisikin.

Jos Kärpät Aaltosen vielä hommaa, kyseessä on pakko olla pelkkä mainostempaus jolla saadaan hetkellisesti lisäyleisöä Raksilan penkeille. Urheilullisessa mielessä hankintaa olisi vähän vaikeampi perustella, ellei peliaika rajoitu sitten pelkkään ylivoimaan.
Mieluusti kohtaisimme Juhiksen pudotuspeleissä, olisi kuin ylivoimaa meille. Sen verran laiskaa puolustuspään peliä esitti viime kaudella surffaillen omalla siniviivalla varoen kontaktia, että plus/miinus tilaston kärkipaikka ei yllättänyt.
 

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mieluusti kohtaisimme Juhiksen pudotuspeleissä, olisi kuin ylivoimaa meille. Sen verran laiskaa puolustuspään peliä esitti viime kaudella surffaillen omalla siniviivalla varoen kontaktia, että plus/miinus tilaston kärkipaikka ei yllättänyt.
Kuulostaa ihan Kärppien tänhetkiseltä pelitavalta, sopisi hyvin mukaan. Paitsi, että meillä peruutellaan omaa maalia kohti. Mutta voi siinäkin surffailla tai seisoskella.
 

Apis17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mm. eräs Justin Gatlin juoksi vielä 37-vuotiaana itsensä 100m maailmanmestariksi Dohassa 2019. Sen lisäksi useampia kiekkoilijoita on suorittanut yli neljäkymppiseksi vielä varsin hyvällä tasolla.

Pitälti asenteesta ja treenaamisesta se on tuossa iässä kiinni
Pikajuoksu on himpun verran eri asia ku jääkiekon pelaaminen. Plus tässä yhtälössä on varsin iso vaikutus ollu nappuloillakin jotka ei siihen kuulu.

Samaa mieltä kuitenki siitä että yli 35 hyviä pelureita on paljo ja jopa yli 40vuotiaitakin.

Hyvä olisi koneen olla käynnissä jo alkuvuodesta jos meinaa päästä sinne 4 joukkoon ja pellaillee. Olisi luullut kun pääsee joukkueen 1. tähdeksi niin pelaaminen kiinnostaa jo himpun aiemmin. Kärppien top-4 sijoitus on kaikkea muuta kuin varmaa, niin sama tilannehan se olisi sitten edessä tänäkin vuonna. Aaltonen tekee joko itse muutoksen, että hinaa joukkueen sinne 4 joukkoon tai luottaa, että muut kantaa runkosarjan toisen puolikkaan ja puolivälierät, niin pääsee itse sitten välierissä irti.
Kuulostaa, että painaa vähä liikaa menestymättömyys mieltä. Ei Juhis ole ikinä ollu pelaaja joka vetää porukan koko kauden. Jaksoissa se on enemmän ja vähemmän aina mennyt ja välillä jopa yksittäisissä päivissä.
 

Vyuola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Roki
No mikä jottei! Tämän päivän kokoonpanoa ku kattoo taas, niin Aaltonen ehottomasti rosteriin. Ei voi ainakaan huonommin painaa ku jotku tuolla vettää tällä hetkellä. Tä.

Vai onko se parempi sitten, että mennee pelaamaan HIFK:n? Vittu että toimis kympillä taas. Kiitos, jotta tämä ei lähe ollenkaan sitten mulle.

Aika lailla tyhjät markkinat muutenkin.

Siihe vielä se koodi Rouhomaa, niin sitten saa valmennuskin ettiä muita hommia, jos ei toimi. Ainakin on annettu taas nimiä etteen. Vaikkakin on sanottu, että kuka se nyt nimillä pellaa muutenkaan. Spiritillä päästään aika pitkälle. Nimet selässä merkkaa mittään.
Sittehän sen näkee ku johonki menee ja pellailee. Naurattaa vitusti sitte ku kausi päättyy juhiksen -15 ilmeeseen kärppäpaidassa. Sen verran skeptinen, ja ilman kärppälaseja tällaisia katsova oon. Vaikka Juhis ollu viimeiset 15 vuotta oma suosikki
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eiköhän tuo Antosen runkosarjan loppupuolelle kestävä huili sinetöinyt sen, että Kärpät varmasti yrittää saada Aaltosen siihen tilalle.
Todellakin, ottaisin Juhin Antosen tilalle kymmenen kertaa kymmenestä loppukauden sopparilla. Omiinkin päin Juhi olisi Antosta parempi suorittajaa, tasaisista hyökkäystehoista nyt puhumattakaan. Rightin mies vaihtuisi samalla rightin mieheksi. Antosta vaihtoon vaan.
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Sittehän sen näkee ku johonki menee ja pellailee. Naurattaa vitusti sitte ku kausi päättyy juhiksen -15 ilmeeseen kärppäpaidassa.
Näissä meiningeissä ei antaisi kuin positiivista sirkusta tekemiseen. Voi hyvän tähen, pakko kai se Juhis on tuotava tuohon orkesteriin mukaan.
 

Pedon kynnet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kun kuulin Juhiksen "potkuista" tai mitkä ne sitten olikaan ja että Kärpät olisi kiinnostunut, niin päässäni velloi ristiriitaisia ajatuksia Juhiksen paluusta. Tuli fiilis, että toisaaltaan kyllä, mutta toisaaltaan ei. Ei mikään helppo Jaakobin paini itseni kanssa asian tiimoilta. Mutta... pitkän pohtimisen jälkeen tulin siihen tulokseen, että ei. Ei vaikka hyviäkin muistoja Juhiksesta on, ja paljon. Mutta... tähän tilanteeseen Juhis ei ole se mitä Kärpät tarvitsee ja on iso riski ottaa nyky-Juhis jo valmiiksi sekaisin olevaan ryhmään. Se että joukkoon tulee kieltämättä taitava, mutta myös taitelijaluonne, jolla ei välttämättä aina ns nappaa puollustaa. Aika arvoitus koko mies tällähetkellä. Voin olla toki väärässä, mutta itse sanoisin Juhikselle, että ei kiitos.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös