Jouni Nieminen

  • 11 426
  • 54

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Itselläni ei ole tapana mennä haukkumaan jollekin tämän arvostamia asioita, joten en välitä katsella sellaista omalla koneellani. Posin kautta
Eriävän mielipiteen esittäminen = toisen arvostamien asioiden haukkumista
Posin kautta = eri mieltä asioista olevien blokkaaminen

Noh, jokainen tyylillään. Jotenkin sitä vain luuli ja toivoi, että toimittajana / mediatyöläisenä leipänsä tekevä olisi pääosin kykenevä asialliseen argumentaatioon sen sijaan, että blokkaa suorilta käytännössä kaikki, jotka ovat eri mieltä hänen arvokkaaksi kokemistaan asioista.
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä olenkin ihmetellyt, miten vähän tykkäyksiä tai vastauksia Niemisen twiiteissä on. Mutta jos kerran on blokannut kaikki vähänkään eri mieltä olevat, niin jää luultavasti äiti ja ehkä vaimo tykkäämään twiiteistä.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
. Hienoa iltaa/aamua/mitä hyvänsä kaikille!
Moi!

Hyvää sitä samaa mitä tahansa myös sinne!

Lista on kätevä työväline ja onhan noilla mainitsemillasi kriteereillä hyvinkin oikeus rajoittaa lukijakuntaa. Eihän kukaan oikeasti vittuiluista nauti.
Ehkä silti kanadalainen ystävällisyys on juurtunut perimään liiankin hyvin sillä tässä mainitsemiasi syitä ei kovinkaan moni tunnista kuten vaikka Jounin blokkaamat-twiitti tässä ihmettelee





Lähinnä politiikkatwitteristä tuttu ”ole erimieltä ja pääset blokatuksi” on huono lähestymistapa kun puhutaan urheilusarjasta jossa jokaisella on oma suosikkinsa.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Moi. Tämä on loistava lista! Pitää laittaa muistiin! Vakavasti puhuen, olen blokkaillut itselleni tulleita negatiivisia twiittejä, vähän siistinyt aikajanaa silloin tällöin. Itselläni ei ole tapana mennä haukkumaan jollekin tämän arvostamia asioita, joten en välitä katsella sellaista omalla koneellani. Posin kautta! Laitoin jo yhdelle kaverille täällä yksityisviestin, että voin poistaa blokin, jos hän haluaa seurata twiittejäni Kanadan ylivertaisuudesta, tappeluista ja Ukrainasta ;) Mitä Matt Rempeen tulee, hänhän on "dude". Pitkätukkainen kaveri, joka soittaa kitaraa. Paras luonnehdinta hänestä taisi tulla Wyshynskiltä, hän on kuin Michael Kelso "That 70s Show"sta, joka sattuu luomaan uraa jääkiekkotappelijana. Me näimme Rempen täällä AJHL:ssä 16v sentterinä, mikä on suhteellisen harvinaista. Hullusta alusta huolimatta uskon hänestä tulevan vakavasti otettavan voimahyökkääjän NHL:ssä. Hänellä oli ongelmia taklausten kanssa jo WHL:ssä. Hienoa iltaa/aamua/mitä hyvänsä kaikille!
Ainoa oikea Dude on Jeff Bridges elokuvassa Big Lebowski. Viimeisin Rempen tempaus osoittaa millaisesta reppanasta on oikeasti kyse. Monen mieli muuttuisi, kun pääniittiä olisi ollut vastaanottamassa oma suosikkipelaaja (ei-Ranger) tai mikseipä oma poika tai tuttu. Ei siinä enää kommentoida, että kiviä taskuun tai pisä pää ylhäällä tms. Itse pidän kovasta pelistä, mutta toivon silti, et nuorukainen hieman rauhoittuu, sillä muilla joukkueilla on hlöt/keinot vaikka lopettaa Rempen ura hyvin lyhyeen. Muksiminen ja puun takaa kolaaminen on niin kasarii kun olla ja voi.
 

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils
Jouni saa tehdä omassa X:ssä niinkuin parhaaksi näkee. Ihmettelin tuota blokkia juurikin tuolla, kun en mielestäni häntä ole moittinut (ei ole mitään syytä), enkä julkaisujakaan. Lähinnä kommentoinut erinäisiä juttuja ja epäilenkin että Jounilla on vain käynyt erehdys, että minä olen päätynyt blokattavaksi.

Itsellähän on oma moderointi mennyt totaalisen pieleen X:n puolella, kun jostain syystä esim. Elon Musk vilahtaa feedissä vähän väliä sekä välillä sekaan tunkee jotain MAGA-paskaa. Näistä kun ei kiinnostaisi lukea tippaakaan.

Samaa mieltä tosiaan kuitenkin siitä, että paremmin näkyvyyttä saa sillä, ettei ihan jokaista blokkaa, jos tämä sattuu hieman poikittaista sanaa sanomaan. Mutta jokainen tekee, niinkuin parhaaksi kokee.
 
Samaa mieltä tosiaan kuitenkin siitä, että paremmin näkyvyyttä saa sillä, ettei ihan jokaista blokkaa, jos tämä sattuu hieman poikittaista sanaa sanomaan. Mutta jokainen tekee, niinkuin parhaaksi kokee.

Tämähän on juuri esim. Twitterissä yleinen ilmiö. Kuplaudutaan samalla tavalla ajattelevien kesken ja se ns. iso kuva vääristyy, mikä aiheuttaa vain asioiden polarisoitumista.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Onko tämä Nieminen pelannut itse lätkää joskus ihan oikeasti?
Jutut ja kaikenlainen hittien ihannointi on kuitenkin sellaista fanipoika-osastoa, että nolottaa kaverin puolesta jos on joskus luistimia ammatikseen sitonut. Tai pelannut edes jollakin kilpatasolla.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Onko tämä Nieminen pelannut itse lätkää joskus ihan oikeasti?
Jutut ja kaikenlainen hittien ihannointi on kuitenkin sellaista fanipoika-osastoa, että nolottaa kaverin puolesta jos on joskus luistimia ammatikseen sitonut. Tai pelannut edes jollakin kilpatasolla.
Millä tavalla se vaikuttaa kirjoitusten uskottavuuteen onko itse pelannut?
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Millä tavalla se vaikuttaa kirjoitusten uskottavuuteen onko itse pelannut?
Kirjoitinko kirjoitusten uskottavuudesta? Aivan oikein, en.
Kirjoitin kaikenlaisten hittien ihannoinnista. Ja jos on oikeasti joskus ottanut päähän osumaa (ihan missä tahansa), on minusta hämmentävää ihannoida niitä. Otin jääkiekon pelaamisen esimerkiksi, koska siitähän heppu kirjoittaa.
 

ipaz

Jäsen
Kirjoitinko kirjoitusten uskottavuudesta? Aivan oikein, en.
Kirjoitin kaikenlaisten hittien ihannoinnista. Ja jos on oikeasti joskus ottanut päähän osumaa (ihan missä tahansa), on minusta hämmentävää ihannoida niitä. Otin jääkiekon pelaamisen esimerkiksi, koska siitähän heppu kirjoittaa.
Eihän se sitä tarkoita, etteikö voisi tykätä ja jopa ihannoida todella fyysisestä pelistä vaikka itse olisi ollut joskus ottavana osapuolena. Kyllähän ralli- ja formulakuskitkin välillä kolaroivat todella rankasti, mutta niin ne vaan lähtevät koheltamaan uudestaan ja uudestaan ihan samalla riskillä.

Minä olen saanut kauan sitten kaksi aivotärähdystä alasarjajääkiekkourallani. Toinen diagnosoitiin ja toisesta en edes käynyt lekurissa, vaikka pari päivää olikin kuuppa melkoisen sekaisin. Molemmista onneksi toivuin viikossa parissa, eikä jälkioireita (kaiketi?) ole jäänyt. En ainakaan sellaisia tunnista ja normaalia elämää elän.

Silti tykkään erittäin paljon, että jääkiekossa pelataan ja taklataan kovaa, sekä ymmärrän ja hyväksyn sen että välillä voi pelin tiimellyksessä käydä huonosti. Joko vahingossa, pelaajien huolimattomuuden tai tahallisuuden vuoksi. Viimeisestä luonnollisesti pitää sitten antaa rangaistus tai kaksi.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Ymmärsin varmasti jotain väärin.
Kyllä. Eihän fanipoikakirjoittelussa ole mitään väärää ja voivathan ne olla uskottavia jonkun mielestä. Minusta ne ovat puhdasta komiikkaa ja kirjoittaja vaikuttaa teiniltä, jolla on jo nyt Rempen kuva seinällä.
Olen pahoillani, en pysty mielipidettäni tuon paremmin kirjoittaa auki.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Eihän se sitä tarkoita, etteikö voisi tykätä ja jopa ihannoida todella fyysisestä pelistä vaikka itse olisi ollut joskus ottavana osapuolena. Kyllähän ralli- ja formulakuskitkin välillä kolaroivat todella rankasti, mutta niin ne vaan lähtevät koheltamaan uudestaan ja uudestaan ihan samalla riskillä.

Minä olen saanut kauan sitten kaksi aivotärähdystä alasarjajääkiekkourallani. Toinen diagnosoitiin ja toisesta en edes käynyt lekurissa, vaikka pari päivää olikin kuuppa melkoisen sekaisin. Molemmista onneksi toivuin viikossa parissa, eikä jälkioireita (kaiketi?) ole jäänyt. En ainakaan sellaisia tunnista ja normaalia elämää elän.

Silti tykkään erittäin paljon, että jääkiekossa pelataan ja taklataan kovaa, sekä ymmärrän ja hyväksyn sen että välillä voi pelin tiimellyksessä käydä huonosti. Joko vahingossa, pelaajien huolimattomuuden tai tahallisuuden vuoksi. Viimeisestä luonnollisesti pitää sitten antaa rangaistus tai kaksi.
Kova pelaaminen on eri asia kuin ”kovaa pelaaminen”. Jere Karalahti - fanien mielestä jannu oli todella kova pelaaja. Todellisuus on ihan toista: puskista, takaapäin, mailalla takaa päin, poikkarilla päähän takaapäin…, eli todella ”kova”, kun luikki dumareiden taakse piiloon. . Face to face tilanne kun tuli, niin oli neropatti ihmeissään.
Mut kiva jos joku tykkää, ei oo multa pois, kunhan ihmettelen.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Eihän se sitä tarkoita, etteikö voisi tykätä ja jopa ihannoida todella fyysisestä pelistä vaikka itse olisi ollut joskus ottavana osapuolena. Kyllähän ralli- ja formulakuskitkin välillä kolaroivat todella rankasti, mutta niin ne vaan lähtevät koheltamaan uudestaan ja uudestaan ihan samalla riskillä.

Minä olen saanut kauan sitten kaksi aivotärähdystä alasarjajääkiekkourallani. Toinen diagnosoitiin ja toisesta en edes käynyt lekurissa, vaikka pari päivää olikin kuuppa melkoisen sekaisin. Molemmista onneksi toivuin viikossa parissa, eikä jälkioireita (kaiketi?) ole jäänyt. En ainakaan sellaisia tunnista ja normaalia elämää elän.

Silti tykkään erittäin paljon, että jääkiekossa pelataan ja taklataan kovaa, sekä ymmärrän ja hyväksyn sen että välillä voi pelin tiimellyksessä käydä huonosti. Joko vahingossa, pelaajien huolimattomuuden tai tahallisuuden vuoksi. Viimeisestä luonnollisesti pitää sitten antaa rangaistus tai kaksi.

Saattaa myös selittää. Varmaan aamun Asikainenkin tykkää nyrkkeilyssä eniten pääosumista
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onko tämä Nieminen pelannut itse lätkää joskus ihan oikeasti?
Jutut ja kaikenlainen hittien ihannointi on kuitenkin sellaista fanipoika-osastoa, että nolottaa kaverin puolesta jos on joskus luistimia ammatikseen sitonut. Tai pelannut edes jollakin kilpatasolla.
Kannattaisi ehkä hiukan perehtyä asiaan, mitä kritisoi. Mua hiukan nolottaa nyt sun puolesta. Ihan vaan googlaamalla pääsee jo aika pitkälle. Koska olet varmaan keskittymiskyvytön nykynuori, linkkaan sulle nyt ihan alkuun jutun, minkä jälkeen voit mennä tutkimaan pelikuvaasi.

 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Kannattaisi ehkä hiukan perehtyä asiaan, mitä kritisoi. Mua hiukan nolottaa nyt sun puolesta. Ihan vaan googlaamalla pääsee jo aika pitkälle. Koska olet varmaan keskittymiskyvytön nykynuori, linkkaan sulle nyt ihan alkuun jutun, minkä jälkeen voit mennä tutkimaan pelikuvaasi.

Tirsk. Uskothan ”Leon”, että me kaikki täällä Jatkoajassa ollaan noloja ja googlaustaidottomia. Ja nuoria.
Onneksi Jouni tietää, olenko nuori vai vanha, kunhan Vähän tökin, koska ei Jouni aina ole kirjoittanut miten nykyään kirjoittaa. Siis tästä ”kovasta” pelistä.
Mutta lähdenkin tästä tutkimaan peilikuvaani, koska näin pitää tehdä ”Leonin” mieliksi, enkä ollenkaan,väitä,siitä, että hänellä jos kellään, on näin varaa käskyttää. Viuh!
Lisäksi Jouni päätti lähestyä minua oikein yksityisviestillä ja kertoa kuka on ja mitä tekee/on tehnyt. Ja kyllä, tiesin kaiken aiemmin.
 
Viimeksi muokattu:

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Tirsk. Uskothan ”Leon”, että me kaikki täällä Jatkoajassa ollaan noloja ja googlaustaidottomia. Ja nuoria.
Onneksi Jouni tietää, olenko nuori vai vanha, kunhan Vähän tökin, koska ei Jouni aina ole kirjoittanut miten nykyään kirjoittaa. Siis tästä ”kovasta” pelistä.
Mutta lähdenkin tästä tutkimaan peilikuvaani, koska näin pitää tehdä ”Leonin” mieliksi, enkä ollenkaan,väitä,siitä, että hänellä jos kellään, on näin varaa käskyttää. Viuh!
On sulla kyllä hieno tyyli "keskustella"...
 

lakimies

Jäsen
Samoin Jouni Nieminen blokkasi minut viime syksynä X:ssä kun esitin toisen näkemyksen eräästä NHL:n taklaustilanteesta (taklauksen kohde käänsi viime hetkellä selän taklaajalle). Munatonta touhua, en arvosta lainkaan.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Käyttäjälle on annettu useamman viestin kokonaisuudesta pelikielto.
On sulla kyllä hieno tyyli "keskustella"...
Ja tämä viestisi liittyy ketjun aiheeseen, miten?
Sorry, jos olen mielestäsi Jatkoajan ainoa henkilö, joka ei kirjoita totuuksia itsestään tai asioita joista jokainen on samaa mieltä.
Tyhmyys on eri asia tai se, että ottaa keskustelupalstan tekstit tosissaan. Voimia sinulle ja Jounille sekä tsemppiä loppukauteen.
 

Schadowan

Jäsen
Samoin Jouni Nieminen blokkasi minut viime syksynä X:ssä kun esitin toisen näkemyksen eräästä NHL:n taklaustilanteesta (taklauksen kohde käänsi viime hetkellä selän taklaajalle). Munatonta touhua, en arvosta lainkaan.

Itse arvostan Niemistä paljon siitä työstä mitä hän on tehnyt vuosikymmeniä. Mutta tätä blokkailua en ihan nyt ymmärrä. Posin kautta sitten kai.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Ja tämä viestisi liittyy ketjun aiheeseen, miten?
Sorry, jos olen mielestäsi Jatkoajan ainoa henkilö, joka ei kirjoita totuuksia itsestään tai asioita joista jokainen on samaa mieltä.
Tyhmyys on eri asia tai se, että ottaa keskustelupalstan tekstit tosissaan. Voimia sinulle ja Jounille sekä tsemppiä loppukauteen.
Juu, näinhän se tunnelma täällä entisestään paranee, valoa ja kevättä kohti!

Jouni tekee journalismiaan omalla tyylillään, ja itse olen TwitterX’ssä hänen kanssaan ollut eri mieltä monestikin, varsinkin liittyen tuohon havumetsien jääkiekkoon. Mutta kummasti ollaan edelleen väleissä ja vaihdellaan näkemyksiä. Voi toki olla siitäkin kiinni, että SemiPro-lätkätausta valmentajakokemuksineen on itselläkin ja en välttämättä aina lähde keskusteluun nykymallisella ”whittusaatana”-kulmalla… Mutta kukin tyylillään.
 
Joskus kymmenen vuotta sitten naureskelin äijän teksteille täällä jatkoajassa. Sain sitten yhksityisviestillä palautetta itse maestrolta tyyliin "joka toista haukkuu on itte, ja sentään itse kirjoitan omalla nimellä". Täsmensin kritiikkini rakentavaksi nimelläni allekirjoitettuna, johon Jouni kuittasi, että kiitos mutta jatketaan kukin tavallamme, ja että hän vain ihmetteli yksityisesti tätä toisten kritisointia, kun hänellä ei moiseen olisi kiireisessä elämässään aikaa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
En ole ikinä ajatellut Niemistä toimittajana, vaan intohimoisena fanina, joka kirjoittaa blogia siitä näkökulmasta.
En tiedä Niemisen koulutustaustaa mutta kun puhutaan toimittajasta niin yleensä hänellä on joku mediakoulutus / -tutkinto takana. Toki sosiaalinen media on vääristänyt tätä viime vuosina.
 
Joskus kymmenen vuotta sitten naureskelin äijän teksteille täällä jatkoajassa. Sain sitten yhksityisviestillä palautetta itse maestrolta tyyliin "joka toista haukkuu on itte, ja sentään itse kirjoitan omalla nimellä". Täsmensin kritiikkini rakentavaksi nimelläni allekirjoitettuna, johon Jouni kuittasi, että kiitos mutta jatketaan kukin tavallamme, ja että hän vain ihmetteli yksityisesti tätä toisten kritisointia, kun hänellä ei moiseen olisi kiireisessä elämässään aikaa.
Hän siis käytännössä yritti kääntää oman häpeänsä sinun päällesi, eikä kyennyt millään tavalla ymmärtämään omaa rooliansa tässä omassa häpeäkierteensä ylläpitäjässään.

Harmi homma. Sinänsä ymmärrettävää. Mutta en jaksa kannatella toisen toipumisprosessia omilla harteillani. Olen itsekäs, koska se on oikein.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös