Joukkueen rakennus kaudelle 2015–2016

  • 690 214
  • 3 856

Chickendinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oksettavat ja flegmaattiset omat kasvatit
Mun mielestä Kärki on sentteri pelityyliltään ja on aina keskellä pelannut. Lisäksi Laatusenttereiden haku markkinoilta on vaikeampaa ja kalliimpaa kuin laitureiden. Voi Kärki mun puolestani laidassakin vetää mikäli keskelle löytyy hyvä ratkaisu. Ahlgrenkin ehkä laidassa olisi parempi, mutta laitoin nyt noin.

Eipä tämän taustalla nyt muutenkaan mitään kummempaa analyysia ollut, kunhan huvin vuoksi katselin miltä ensi kauden tilanne näyttää.
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Mun mielestä Kärki on sentteri pelityyliltään ja on aina keskellä pelannut. Lisäksi Laatusenttereiden haku markkinoilta on vaikeampaa ja kalliimpaa kuin laitureiden. Voi Kärki mun puolestani laidassakin vetää mikäli keskelle löytyy hyvä ratkaisu. Ahlgrenkin ehkä laidassa olisi parempi, mutta laitoin nyt noin.
Olen samaa mieltä siitä, että Kärki on sentteri ja vetää sillä paikalla ensi kaudella. Hyvinhän mies on laitaankin kotiutunut, mikä kertoo positiivisia asioita kaverin kyvyistä. Ensimmäinen kausi on varmaan hyväkin totutella liigakiekkoon laiturin tontilla ja siirtyä sitten vaativammalle sentterin paikalle, kun ympäristö on jo tuttu ja itseluottamus hyvän kauden jäljiltä kohdillaan.
 

Ässät1967

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Toivola ilmoitti virallisesti, että neuvottelut Rinteen jatkosta ovat tapetilla, raha ratkaisee. Itse uskon Rinteen hyötyvän jatkosta Ässissä, koska saa varman ykkösmaalivahdin paikan. Kakkosen soisi olevan valmis, mutta kehityskelpoinen veskari. Järkkäri kävisi mulle.
Sentteri kuvio menee varmasti uusiksi ja yhdyn useamman toiveeseen saada Kuparinen kotiin. Lisäksi Saarelan luulisi olevan Ässien kannalta mahdollinen pitää, ainakin sen yhden kauden lisää. Kärkeä voidaan ensikaudella sovittaa keskelle, mutta jollain oudolla tavalla toivoisin Kerälän onnistuvan ja jatkavan myös padassa. Saarela- Kärki vuoden vanhempana parivaljakkona voi olla jytyä.
Pakisto kaipaa ainakin kahta ykköskorin pakkia, koska Esa poistuu, eikä Stafford ole oletettavasti, kuin kauden Porissa. Itse pitäisin hänet kyllä ja hakisin viivalle tulivoimaa Lindellin korvaajaksi.
Ässien paletti on osittain hienosti koottu ja jotenkin luottoa löytyy, että koneen käydessä kunnon kierroksilla kaikki on mahdollista. Se on sitten asia erikseen saadaanko nuori kone vielä viritettyä riittävän kovaksi.
 

Phaneuf#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tampa Bay Lightning
Niemen, Lähteenmäen ja Kuparisen kanssa on neuvotteluja käyty.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Niemen, Lähteenmäen ja Kuparisen kanssa on neuvotteluja käyty.

Kaikkien osapuolien kannalta ensikaudella olisi hyvä, jos Niemi pääsisi katselemaan jo muita maisemia. On jo saanut Ässissä sen mestaruuden ja uran jatkon kannalta nyt voisi olla hyvä hetki käydä tekemässä se kierros (tosin mielellään ulkomailla eikä toisessa liigaseurassa). Myöhemmin sitten mukavempi palata takaisin kotiin...

Lähteenmäen ja Kuprun neuvotteluille peukku ylös
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Kaikkien osapuolien kannalta ensikaudella olisi hyvä, jos Niemi pääsisi katselemaan jo muita maisemia. On jo saanut Ässissä sen mestaruuden ja uran jatkon kannalta nyt voisi olla hyvä hetki käydä tekemässä se kierros (tosin mielellään ulkomailla eikä toisessa liigaseurassa). Myöhemmin sitten mukavempi palata takaisin kotiin...

Lähteenmäen ja Kuprun neuvotteluille peukku ylös
En ymmärrä sitä, miksi meidän kultakuuppaa jatkuvasti työnnetään muualle. Selitellään, että miehen itsensä kannalta olisi parasta lähteä. Ässien parasta minä ainakin pyrin ajattelemaan ja siihen kuuluu Niemen jatko muitta mutinoitta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ei ole siis tieto, mutta jotenkin on erittäin vahva mutu, että Kuparinen palaa ensi kaudeksi kotiin. Mikäs sen hienompaa!
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ässien parasta minä ainakin pyrin ajattelemaan ja siihen kuuluu Niemen jatko muitta mutinoitta.

Suurin osa täällä haluaa Ässien parasta, se lienee selvä. Mutta vaihtelu virkistää ja tässä kohtaa se on mielestäni jopa perusteltua.

edit: ja tottakait Niemelle pitää tarjota jatkosopparia, se on päivänselvä juttu. Ja jos ulkomailta sattuu tulemaan kova tarjous niin eihän siinä sitten mitään voi tehdä....
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En ymmärrä sitä, miksi meidän kultakuuppaa jatkuvasti työnnetään muualle. Selitellään, että miehen itsensä kannalta olisi parasta lähteä. Ässien parasta minä ainakin pyrin ajattelemaan ja siihen kuuluu Niemen jatko muitta mutinoitta.

Jos Niemi nyt vihdoin ottaa sen askeleen johtavaksi pelaajaksi, niin ok, muussa tapauksessa maisemanvaihdos tekee kaikille hyvää.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Joo, mutta pitää kai jokaisen joukkueen tehdä uskottavuutensa nimissä kultakypärälle ja ykkössentterille jonkinlainen järkevä tarjous. Ei ole järkeä päästää pois tuosta noin vaan.

Toisaalta, mihin Niemi kelpaa maineensa perusteella? Tuskin automaattisesti KHL:ään ainakaan.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Onhan tuo joidenkin sysipaskaksi jo tuomitsema Niemi ollut tänäänkin joukkueen paras sentteri,
 

shaminy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mestarit'13, Honkey Donkey Honkanen, Ape ja Pena
Onhan tuo joidenkin sysipaskaksi jo tuomitsema Niemi ollut tänäänkin joukkueen paras sentteri,
En ole kaverin taitoja kyseenalaistanut, vaan kaverin asennetta/pääkoppaa. Tänäänkin idioottimainen poikkari kaverin selkään->YV->Maali, niin ja pisteitä 0.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
En ole kaverin taitoja kyseenalaistanut, vaan kaverin asennetta/pääkoppaa. Tänäänkin idioottimainen poikkari kaverin selkään->YV->Maali, niin ja pisteitä 0.

Nää nyt on näitä. Maalin edessä kuuluu antaa av:llä poikkaria. Joskus tulee lyötyä liian kovaa. Sitä kannata suurennella. 3. erässä Niemi oli niitä harvoja jotka saivat peliä vietyä hyökkäyssuuntaan.
 

Ribals

Jäsen
Nää nyt on näitä. Maalin edessä kuuluu antaa av:llä poikkaria. Joskus tulee lyötyä liian kovaa.
Niemi antoi varmaan 3-4 poikkaria ja viimeinen lähti jo niin kovaa, että ei ihme että jäähylle laitettiin. Ei sillä, hyvin Niemi pelaa hyökkäyssuuntaan, mutta nyt tulee sellaisia asenteesta johtuvia virheitä. Tai ainakin itse näen niin.
 

Kekkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
-Porin Ässät-
Onhan tuo joidenkin sysipaskaksi jo tuomitsema Niemi ollut tänäänkin joukkueen paras sentteri,
Ja miten pitkälle se sitten riittääkään..Turhan flegu miinuskeisari ja ygösviulun soittajaksi väärä mies, esim kakkos/kolmos-sentterinä voisi olla ihan hyväkin vaihtoehto. Yksi semituuri mestaruus sokaisee vähän vähemmän jääkiekosta ymmärtävien fanien ajatuksia, mutta ei Niemen johdolla oikeasti yksikään liigaseura taistele tosissaan menestyksestä. Toivottavasti kaveri löytyy itsensä ensi kaudella jostain muualta..
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja miten pitkälle se sitten riittääkään..Turhan flegu miinuskeisari ja ygösviulun soittajaksi väärä mies, esim kakkos/kolmos-sentterinä voisi olla ihan hyväkin vaihtoehto. Yksi semituuri mestaruus sokaisee vähän vähemmän jääkiekosta ymmärtävien fanien ajatuksia, mutta ei Niemen johdolla oikeasti yksikään liigaseura taistele tosissaan menestyksestä. Toivottavasti kaveri löytyy itsensä ensi kaudella jostain muualta..

Silmä käteen ja katsomaan pelejä. Semituuri mestaruus tuossa koko jutussa kertoo jo sen ettet ymmärrä lajista riittävästi. Niemi on yksi liigan parhaista kahden suunnan senttereistä, aivan riittävä ykkössentteri liigatasolle. Joukkueen materiaali noin muuten ei ole sellainen tällä kaudella jolla taisteltaisiin kärkisijoista.
 

passenger

Jäsen
Miksi Kärki olisi ensi kaudella sentteri, kun hän on jo nyt osoittanut olevansa hyvä laidassa?

Hyviä laitureita tulee harvoin, hyviä senttereitä vielä harvemmin. Kärki on kai pelannut junnuissa pääosin sentterinä ja ominaisuudet sopivat siihenkin erinomaisesti. On hyvä ajaa kaveria sisään laidalla, mutta ei mielestäni kannata heittää hukkaan potentiaalia keskushyökkääjänä. Rauhassa sisäänajo laidalla ja viimeistään ensi kaudella kokeilemaan keskelle, jos ei toimi, niin ainahan Kärjen voi palauttaa laitaan.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Hyviä laitureita tulee harvoin, hyviä senttereitä vielä harvemmin. Kärki on kai pelannut junnuissa pääosin sentterinä ja ominaisuudet sopivat siihenkin erinomaisesti. On hyvä ajaa kaveria sisään laidalla, mutta ei mielestäni kannata heittää hukkaan potentiaalia keskushyökkääjänä. Rauhassa sisäänajo laidalla ja viimeistään ensi kaudella kokeilemaan keskelle, jos ei toimi, niin ainahan Kärjen voi palauttaa laitaan.
Itselle Kärjestä tulee mieleen muuan Mika Niemi, on hyvä kahteensuuntaan, mutta pitää vielä kehittyä jos mielii saavuttaa ykkös sentterin tittelin itselleen.
Kärki taitaa kyllä olla jo nyt Niemeä parempi aloituksissa, mielestäni on niitä kaapinut hyvällä prosentilla kun Saarela on laitettu sivuun.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itselle Kärjestä tulee mieleen muuan Mika Niemi, on hyvä kahteensuuntaan, mutta pitää vielä kehittyä jos mielii saavuttaa ykkös sentterin tittelin itselleen.
Kärki taitaa kyllä olla jo nyt Niemeä parempi aloituksissa, mielestäni on niitä kaapinut hyvällä prosentilla kun Saarela on laitettu sivuun.

Kärki tarvii edelleen lisää liikettä jos haluaa pärjätä sentterinä nykyliigassa. A:ssa kun pelasi sentterinä, ei kauheasti löytynyt innokkuutta aina puolustamiseen. Liigassa tosin asennekin on varmasti erilainen.

Ihan hyvä reitti tuo on että laiturina sisään liigaan ja sitten sentteriksi.
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Hyviä laitureita tulee harvoin, hyviä senttereitä vielä harvemmin. Kärki on kai pelannut junnuissa pääosin sentterinä ja ominaisuudet sopivat siihenkin erinomaisesti. On hyvä ajaa kaveria sisään laidalla, mutta ei mielestäni kannata heittää hukkaan potentiaalia keskushyökkääjänä. Rauhassa sisäänajo laidalla ja viimeistään ensi kaudella kokeilemaan keskelle, jos ei toimi, niin ainahan Kärjen voi palauttaa laitaan.

Olen jonkin aikaa miettinyt, että Kärjen ja Saarelan paikkoja voisi kokeilla vaihtaa jo tällä kaudella jossain pelissä. Kärjellä on hyviä ominaisuuksia myös sentteriksi ja omaa paremmat puolustuskyvyt kuin Saarela, jonka ominaisuudet sopivat laituriksi. Kunhan valmennus saa ensin itselleen sisäistettyä tämän jääräpäisyydeltään.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen jonkin aikaa miettinyt, että Kärjen ja Saarelan paikkoja voisi kokeilla vaihtaa jo tällä kaudella jossain pelissä. Kärjellä on hyviä ominaisuuksia myös sentteriksi ja omaa paremmat puolustuskyvyt kuin Saarela, jonka ominaisuudet sopivat laituriksi. Kunhan valmennus saa ensin itselleen sisäistettyä tämän jääräpäisyydeltään.

Miltä ominaisuuksilta Saarela sopii paremmin laituriksi? Liike ja syöttötaito sopii erinomaisesti sentterille. Saarela tulee vielä, ei paniikkia. Vaikka Kärjen liike onkin parempaa kuin viime kaudella A:ssa, ei mun mielestä ole vielä riittävän hyvää ollakseen sentteri. Keskushyökkääjän pitää luistella nykykiekossa enemmän, laiturina kulkee, pelatkoon laiturina.
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Miltä ominaisuuksilta Saarela sopii paremmin laituriksi? Liike ja syöttötaito sopii erinomaisesti sentterille. Saarela tulee vielä, ei paniikkia. Vaikka Kärjen liike onkin parempaa kuin viime kaudella A:ssa, ei mun mielestä ole vielä riittävän hyvää ollakseen sentteri. Keskushyökkääjän pitää luistella nykykiekossa enemmän, laiturina kulkee, pelatkoon laiturina.

Allu on mielestäni luistelussa nopeampi ja omaa myõs hyvän vedon kuten Kärkikin. Syöttöjä pystyy passaamaan myöskin laiturin tontilta pr-laiturina. Vielä kun kumpikin jannu oppisi paremmin laukomaan Ryanin lailla suoraan luistelusta.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Ei ole siis tieto, mutta jotenkin on erittäin vahva mutu, että Kuparinen palaa ensi kaudeksi kotiin. Mikäs sen hienompaa!
Mitä niin erikoista Kuparinen on esittänyt viime kausilla että hänen paluunsa olisi niin hieno asia? Jos tiedetään että Kuparinen on huippuvedossa niin tervetuloa, mutta muussa tapauksessa liian kallis mies ja kuitenkin lievä kysymysmerkki.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mitä niin erikoista Kuparinen on esittänyt viime kausilla että hänen paluunsa olisi niin hieno asia? Jos tiedetään että Kuparinen on huippuvedossa niin tervetuloa, mutta muussa tapauksessa liian kallis mies ja kuitenkin lievä kysymysmerkki.

Kuparinenhan on esiintynyt varsin mallikkaasti tälläkin kaudella, pitkän loukkaantumisen jäljiltä. Toki vasta kaksi maalia kahdeksaan otteluun, mutta jos oman kärkiketjujen sentterin voimme saada kotia, niin puolestani tervetuloa. Itse uskon Matin tekevän tällä kaudella Hifkin paidassa 30-40 pistettä.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Kuparinenhan on esiintynyt varsin mallikkaasti tälläkin kaudella, pitkän loukkaantumisen jäljiltä. Toki vasta kaksi maalia kahdeksaan otteluun, mutta jos oman kärkiketjujen sentterin voimme saada kotia, niin puolestani tervetuloa. Itse uskon Matin tekevän tällä kaudella Hifkin paidassa 30-40 pistettä.
Kuparinen on parhaimmillaan hyvä hyökkääjä ja ehkä viime kauden loukkaantumisten takia voisi hinta olla juuri nyt halvempi, mutta jos on kunnossa miksi ei Hifkille kelpaisi? Ässät ei Hifkin kanssa pysty rahasta kilpailemaan ja varmaan muitakin kiinnostuneita olisi täysin kunnossa olevalle Kupariselle löytyvän?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös