Joukkueen rakennus kaudelle 2014–2015

  • 662 561
  • 2 641

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Siirretty Saarela-ketjusta:

Saarela hajosi siihen ekan erän Salcidon taklaukseen? Ei pelannut enää toisessa erässä. Onneksi Ässillä on hyökkäyksen osalta rosterissa leveyttä

Njoo, jos Saarela nyt oikeasti loukkaantui pidemmäksi aikaa, niin tilanne hankintojen osalta kyllä muuttuu, eli ehkä sittenkin on pakko jotain hankkia.

Tusinaa ei kannata kyllä ostaa, sen korvaa sitten joku junnukin.

edit. tosin ei Saarela niin kovin kummoisesti ole esiintynyt, etteikö hänen tasoisensa korvaajaa löytyisi...
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Jos Saarela hajosi, niin Kärki tai Ojamäki hänen paikalleen selkeän tutkaparin Hedden-Kiilholma kanssa. Ojamäki tuossa taisi nyt pelatakin..
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Komento takaisin, ei tarvita enää hankintoja, kymmenen häkkiä jo tehtynä pariin matsiin ja Zetan *hymiö*
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
tosin ei Saarela niin kovin kummoisesti ole esiintynyt, etteikö hänen tasoisensa korvaajaa löytyisi...

Tässä juuri se ajatusmalli, joka ihmetyttää. Mikäli kakkossentteriksi hankittu pelaaja pelaa heikon alkukauden ja loukkaantuu, niin miksi tilalle hankittaisiin pelaaja, joka korvaakin sen "nelossentterin"?

Hedden oli toki erinomainen hankinta Smithin tilalle. Juuri tällaisia joukkuetta vahvistavia hankintoja kaivataankin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tässä juuri se ajatusmalli, joka ihmetyttää. Mikäli kakkossentteriksi hankittu pelaaja pelaa heikon alkukauden ja loukkaantuu, niin miksi tilalle hankittaisiin pelaaja, joka korvaakin sen "nelossentterin"?

Hedden oli toki erinomainen hankinta Smithin tilalle. Juuri tällaisia joukkuetta vahvistavia hankintoja kaivataankin.

Heitin tuon kyllä vähän sarkastisessa mielessä, arvaillen jo valmiiksi, että mitään kunnon vahvistusta ei lähdetä hakemaan, vaan minimibudjetilla.

edit. eli jos lähdetään hakemaan pelaaja, niin sitten mieluummin kunnon pelaaja. Jos luokkaa oskarilehtinen, niin mieluummin vedän Huovisella ja kumppaneilla.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Komento takaisin, ei tarvita enää hankintoja, kymmenen häkkiä jo tehtynä pariin matsiin ja Zetan *hymiö*

Meinasin juuri tulla kirjoittamaan samaa: koomista miten on tehty kaksitoista maalia kahteen peliin, ja silti on pakko todeta että hyökkääjää tarvitaan :D mutta joo, jokainen toki ymmärtää että kyllä niitä nyt se yksi tarvitaan
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Meinasin juuri tulla kirjoittamaan samaa: koomista miten on tehty kaksitoista maalia kahteen peliin, ja silti on pakko todeta että hyökkääjää tarvitaan :D mutta joo, jokainen toki ymmärtää että kyllä niitä nyt se yksi tarvitaan

Tänään oli aika hurja viimeistely%, nauratti kun joka äijä veteli ristikkoon tai tolpan juurelle.

Toki lopulta kiekkojumalat heräsivät arkeen ja estivät Huhtasen foppa-yrityksen, olisi ollut jo vähän liikaa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Jos Saarela hajosi, niin Kärki tai Ojamäki hänen paikalleen selkeän tutkaparin Hedden-Kiilholma kanssa. Ojamäki tuossa taisi nyt pelatakin..

Kuten kommentaattori Myllymaa totesi niin Ojamäki on parempi rikkovassa kuin rakentavassa roolissa. Olen hänen kanssaan samaa mieltä. Kärki taas väläyttelee mutta ei aikaisemmin ainakaan ollut kotonaan kärkiketjuissa. Saarela ja Ryan jos ovat molemmat poissa niin selvää korvaajaa Ässillä ei 2.ketjuun löydy.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Pelsut etsii kuulemma pakkia, onko Ässillä varaa päästää Parkkonen pois kopista? Tosin ei tuosta taida saada sen vertaa rahaa, että voitaisiin vahvistaa rampaa hyökkäystä...

edit: Vuorisalohan oli loukkaantunut joten ei ole Ässillä nyt varaa luopua pakista.

Repik vaihdossa tänne, Pelsujen peli poffien kanssa on pian jo pelattu. Mutta joo, eikähän tarvita itse tämä pakkireservi.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Poistin jo ylläolevan koska muistin tuon Vuorisalon loukkaantumisen. Ei Ässät voi 7 pakilla kevääseen lähteä, too risky.

Ja Repik:in on vielä tsekki, ei hjuva ei hjuva, ei onnistuisi kuitenkaan Ässissä *hymiö*
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jollei Parkkonen saa lainkaan ansaitsemiaan minuutteja pelata, niin toivottavasti ymmärtää itse pikkuhiljaa lähteä. Vaikka heti, turha siinä on hänen miettiä pakkireservejä.
Ässien ei tietenkään kannattaisi Parkkosesta luopua, mutta Rockyn papereissa varmaan Uittokin ajaisi Parkkosen ohi.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kyllä näemmä sijoilla 6-10 myös kilpavarustelua käydään. SaiPa avasi mielestäni kohtuullisen tiukalla hankinnalla, eli sai Mikko Vainosen - viime kauden u20-maailmanmestareita - naarattua Nashvillen organisaatiosta tänne kehittymään. Ainakin aiheuttanut jo vähän ärtymystä Hifk-leirissä, eli mitä oman junnukoulun äijä nyt tuonne...

Saas nähdä, mitä Ässät tekee, ainakin SaiPan uskon hankkivan vielä lisääkin pelaajia. En siis todellakaan halua, että Ässät lähtee suorittamaan mitään jonninjoutavia kauppoja, JOS joku hankitaan, niin kunnon vahvistus, ei arpoja.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Jollei Parkkonen saa lainkaan ansaitsemiaan minuutteja pelata, niin toivottavasti ymmärtää itse pikkuhiljaa lähteä. Vaikka heti, turha siinä on hänen miettiä pakkireservejä.

Siis häh? Ei Parkkonen sopimuspelaajana minnekään voi "lähteä" mihinkään eikä palkka ole sellainen, etteikö Ässät voisi vaikka loppukauden istuttaa kotona.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siis häh? Ei Parkkonen sopimuspelaajana minnekään voi "lähteä" mihinkään eikä palkka ole sellainen, etteikö Ässät voisi vaikka loppukauden istuttaa kotona.

Tästä on keskusteltu useasti aikaisemminkin, mm. unohtumaton vertaus Brodinin kohdalla tuli tällaisen keskustelun yhteydessä. Eli jos pelaaja on tyytymätön rooliinsa Ässissä, hänen pitää saada lähteä. Parkkosen kohtelu Ässissä on ollut sellaista tasoa, että ovet pitäisi olla selällään.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Katsotaan nyt millainen Saarelan saikusta tulee. AIka ikävä tilanne joka tapauksessa kun 2 kärkiketjujen (Ryan ja Saarela) on mahdollisesti poissa määrittelemättömän ajan. Noista muista vaihtoehdoista Kärjelle pitäisi ehkä antaa vielä mahdollisuus 2.ketjun laidassa, omaa kuitenkin potentiaalia maalintekoon. Ojamäki voi tehdä duunia Kerälän kanssa.
 

Ainapata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos Saarela hajosi, niin Kärki tai Ojamäki hänen paikalleen selkeän tutkaparin Hedden-Kiilholma kanssa. Ojamäki tuossa taisi nyt pelatakin..
Ojamäki pelasi ja paljon paremmin kuin Saarela kertaakaan mun mielestäni. Ojamäki teki töitä molempiin suuntiin hartiavoimin. Saarelaan olen todella pettynyt. Ei tuo mitään lisäarvoa vaan paremminkin surffailee tilanteiden ulkopuolella eikä saa mitään näkyvää aikaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ojamäki pelasi ja paljon paremmin kuin Saarela kertaakaan mun mielestäni. Ojamäki teki töitä molempiin suuntiin hartiavoimin. Saarelaan olen todella pettynyt. Ei tuo mitään lisäarvoa vaan paremminkin surffailee tilanteiden ulkopuolella eikä saa mitään näkyvää aikaa.

Ojamäki sopii tällä hetkellä hyvin alempiin energiaketjuihin, ketjussa jossa hänen pitäisi rakentaa peliä, hän on hukassa. Kiilholma - Hedden parivaljakko on toiminut viime peleissä hyvin, mutta kovempien pelien koittaessa kakkosketju tarvitsee lisää käsiä.
 

Ainapata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eiköhän tuo kakkosen laita ole Ryanin paikka kunhan vaan joskus palaa/kuntoutuu. Ei ASaarela tuossa kakkosen laidassa mitään ole esittänyt kuten ei ole esittänyt alkukautta muutamaa väläytystä lukuunottamatta. Ehkä kakkosen sentterinä pelasi parhaat pelinsä silloin kun Kärki ole toisessa laidassa.
Pettynyt olen ainakin minä Saarelan kokonaispanokseen. Työntekoa ja pelin sisällä olemista kaipaisin minä enemmän. On todella näkymätön kentällä.
On tietysti nuori, mutta pelaa edelleen väärässä roolissa noihin suorituksiin nähden (tulosyksikkö). Pitäisi kaivaa työhaalarit päälle ja alkaa tekemään hommia.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Eiköhän tuo kakkosen laita ole Ryanin paikka kunhan vaan joskus palaa/kuntoutuu.

Tämä nyt on selvä juttu. Tässä pohditaankin sitä kuka siinä pelaa siihen asti, vaihtoehtoja ei ole montaa ja oma liputus ei ole Ojamäki vaan Kärki. Jos ei kuitenkaan toimi parin pelin jälkeen niin sitten täytyy keksiä jotain muuta.
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Ojamäki sopii tällä hetkellä hyvin alempiin energiaketjuihin, ketjussa jossa hänen pitäisi rakentaa peliä, hän on hukassa. Kiilholma - Hedden parivaljakko on toiminut viime peleissä hyvin, mutta kovempien pelien koittaessa kakkosketju tarvitsee lisää käsiä.
Ojanmäen taitotaso ei riitä vielä kärkiketjuihin. Luistelu toimii ja pelisilmääkin on, mutta pelissä on liikaa roiskimista. Miksi luopuu kiekosta niin helposti, voisi joskus haastaa ja viedä kiekkoa päätyyn, kun kerran on noin nopea luistimilla. Syöttöjen vastaanotossa selviä ongelmia.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Pettynyt olen ainakin minä Saarelan kokonaispanokseen. Työntekoa ja pelin sisällä olemista kaipaisin minä enemmän. On todella näkymätön kentällä.
On tietysti nuori, mutta pelaa edelleen väärässä roolissa noihin suorituksiin nähden (tulosyksikkö). Pitäisi kaivaa työhaalarit päälle ja alkaa tekemään hommia.

Saarelan kausi ei ole ollut mikään menestys. loukkaantuminen joulua ennen sotki tilanteen ikävästi, juuri kun homma näytti lähtevän kulkemaan. Saarelan pelaaminen laidassa on varsin näkymätöntä, mutta puolustuspäässä hän on pelannut nöyrästi kiekon ulos ja muutenkin hoitanut hommansa ihan ok.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Jos ja kun tutkapari Hedden-Kilu jatkaa toimimistaan ilman Saarelaa - minä uskon tähän - niin Allun paikka saadaan kyllä korvattua. Nuorista Ässistä Saarela ei kuulune edes tämän kauden top3:n, jossa itselleni vähintään kolmikko Viljanen, Kärki ja Ojamäki nousevat ohitse.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ojamäki sopii tuohon kakkosketjuun. Hän tuo siihen vauhtia ja karvausvoimaa.
Hän on osa Ässien tulevaisuutta.

Tosifanilla on saarela-fetissi. Kärki ja Viljanen Mestikseen mutta Saarela ei.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös