Joukkueen rakennus kaudelle 2008-2009

  • 1 679 445
  • 5 074
Tila
Viestiketju on suljettu.

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sekin pitää vielä sanoa, että jonkun tuosta kolmikosta olis parasta saada pelituntumaa jostain muusta liigajengistä tai Mestiksestä. On sanomattakin selvää, ettei HIFK ryhdy peluuttamaan tasaisesti kolmea molaria.

Nieminen on nyt jo lainassa Kiekko-Vantaalla, joten minusta häntä voisi peluuttaa siellä. Ahlqvist kuitenkin ollut harjoituspeleissä hieman lupaavampi.
 

Wilson-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Hifk voisi hyödyntää telakalla olevia pelaajiaan käymällä kiskomassa tuon mikrofonissa olevan idiootin pois raakkumasta. Tämä avautuminen kuuluisi vitutusketjuun, mutta ihan oikeasti.... Olenko ainoa jonka mielestä kuuluttaja on aivan perseestä?
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
O-saat-ko yh-teen-las-kua? (lienee parempi tavata kanssasi) Cory Murphy ja Rem Murray ilmoittavat haluavansa palata HIFK:hon => Tomppa joutuu toteamaan jommalle kummalle "Meillä ei oo just nyt käyttöö..." (Varmaankin nyt sanot, että NO EI VARMAAN NE TUU TAKAS, NE PELAA ÄNÄRISSÄ JA ITÄVALLASSA, mutta kyseeseen voivat tulla toisetkin 2 pelaajaa, joiden ei ole tarvinnut edes pelata ennen HIFK:ssa)
Älänyvviitti.

Tällä hetkellä brändissä on kaksi ulkomaalaista ja vapaana vielä paikka yhdelle. Ja nyt esität että jos pitäisi löytää mestat kahdelle niin ei onnistu kun se ja se tai ehkä jopa se on tiellä. Vitut sanon minä.

Helpoimmin asian voi kelata niin että ajattelet HIFK:n ryhmittymän ilman ulkomaalaisia ja mietit mitä tarvitaan lisää. No, puolustuksessa on jo kotimaisina nimet:

Heikkinen, Kankaanperä, Pikkarainen, Holmberg, Turunen (+Honkanen ja junnut)

Mä en löydä kuin yhden puolustajapaikan taitopuolen ulkomaalaiselle, ja nimenomaan ykköspariin. Tai jos esität sinne toista ulkomaalaista Walshin lisäksi tarkoittaa se sitä että kokoaisit pakiston missä Walsh vetäisi kolmos-/nelosparissa. No, sekös se Walshin tapaisen ulkomaalaisen mesta taas on?

Hyökkäyksessä HIFK:lla on oikeastaan hyvä tilanne, ainoa mitä itse jään kaipaamaan on yksi taitava ja hyvin maaleja tekevä laituri-sentteri. Muuten tilanne on helvetin hyvä, ilman ulkomaalaisia.

Eli, ilman ulkomaalaisia kaipaisin itse joukkueeseen kahta pelaajaa: taitavaa puolustajaa ja taitavaa hyökkääjää. Nyt tuli Walsh ja Brennan, joista Walshin on mentävä sinne ykköspariin ja Brennan joka ei tuonut sitä puuttuvaa hyökkääjää. Eli näiden ulkomaalaisten jälkeen omalla listalla on puutosta ainoastaan yksi hyökkääjä, taitava sellainen.

Mutta Brennan on mun mielestä hyvä hankinta ja hyväksyisin hänet vaikka olisi puolustajakin. Hän tuo joukkueeseen yhden elementin lisää. Tässä tulee näkemysero, jonkun mielestä on täysin riittävää että Lostedt käy ottamassa turpaansa, jonkun mielestä on täysin riittävää että Kankaanperällä on edellytys olla ottamatta totaalisen turpaan. Ja jonkun mielestä sitä joka käy ottamassa turpaan pitäisi vetää matsin jälkeen turpaan. Mä taas olen sitä mieltä että Kankaanperä on sen verran arvokas että on parempi kun pysyy poissa kähinöistä. Siksi jengissä on hyvä olla joku noihin kähinöihin jolla ei ole pelillisesti isompaa merkitystä. Mutta, se että Brennan on hyvä siinä hommassa on ainoastaan plussaa. Ja sanotaan nyt vielä näin että itse olen sitä mieltä että parempi vaikka ilman kähinöitsijää kun Lostedt. Jos tuolle linjalle mennään niin mennään sitten kunnolla.

Eli, Brennanin tapainen ulkomaalainen kävisi mulle myös kahdeksanneksi pakiksi, mutta Walshin tapainen ei. Edellyttäen tietysti muiden osa-alueiden olevan kunnossa. Nyt vaikuttaisi olevan koska mun mielikuvissa joukkueesta uupuu enää yksi palanen ja yksi yksi ulkomaalaispaikka on vapaana.

Jos tohon jengiin olisi tyrkyllä esimerkiksi Murphy ja Murray niin monottaisin Walshin välittömästi. Ja taas olisi Mr. Kiintiö tyytyväinen.

Jos taas olisi tyrkyllä esimerkiksi Murray ja Vesce niin valitsisin heistä ainoastaan toisen koska jengi ei mun mielestä tarvitse välttämättä molempia. Ja yhä olisi kiintiöt kunnossa.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
On älyllistä epärehellisyttä pitää yhtä goonia joukkueessa eli 1/25 osaa kokonaisuudesta juuri sinä vaa'ankielenä, joka ratkaisee sen, pelaako joukkue mitaleista vai onko se säälipleijareissa.

Yhtä suurta älyllistä epärehellisyyttä on pitää kaikkia 25 pelaajaa yhtä tärkeinä kokonaisuudelle. Nyt ollaan hankittu gooni, joka ei omalla panoksellaan luultavasti ratkaise pelejä ainakaan voitoksi. Koska en usko että hankitaan neljää ulkkaria, tulee meille korkeintaan JOKO se rightin yv-pakki TAI ykkösen sniper. Nämä taas ovat sellaisia pelaajia jotka voivat omalla henkilökohtaisella panoksellaan ratkaista pelejä, ja nimenomaan voitoiksi.

Itsekin toteat:

Joukkueen 1-snaipperin paikka on selvästi merkittävämpi kuin joukkueen goonin paikka. Vaikka Kuhtakin on vain 1/25 osa kokonaisuudesta.

Eikös olisi siis joukkueen menestymisen kannalta tärkeämpää että hankitaan hyvä 1-snaipperi JA yv-pakki, kuin marginaalipelaaja + jompikumpi näistä ratkaisupelaajista? Ei tämä mielestäni niin vaikeata matikkaa ole, sanoivat Brennanin tutinatötinä-puolestapuhujat mitä vaan. Joo, ei ole Brennan vielä vienyt kenenkään paikkaa kun ei näitä kahta ratkaisupelaajaa ole hankittu, mutta niin kauan kun Walsh ja Brennan ovat rosterissa, ei molempia (sniper ja yv-pakki) tulla hankkimaan. Eli mä katsoisin esim. 10-15 peliä kumpi näistä jo hankituista hyödyttää jengiä enemmän ja toinen tai vaikka molemmat hiuksista vittuun jos ei natsaa.
 
Viimeksi muokattu:

Audioslave

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Koska en usko että hankitaan neljää ulkkaria, tulee meille korkeintaan JOKO se rightin yv-pakki TAI ykkösen sniper. Nämä taas ovat sellaisia pelaajia jotka voivat omalla henkilökohtaisella panoksellaan ratkaista pelejä, ja nimenomaan voitoiksi.

Tähän on nyt pakko ottaa kiinni. Mistä kukaan täällä fantasiarostereitaan rakentava tietää että HIFK on tämän tyylisiä pelaajia tällä hetkellä aktiivisesti etsimässä. Aktiivisella etsimisellä tarkoitan, että olisivat valmiita löymään sopparitarjouksen souraan kouraan kun eteen sattuu tulemaan.

Tämä rightin yv-pakkin ja ykkösen sniperin tarvehan on määritetty täällä JA:n keskustelupalstoilla.

Sniperia hamuavien on hyvä lukea uudelleen Jhagin kirjoitus jossa mainitaan että Kipe pelaa tällä hetkellä viimeistä kauttaan Leinon tasoisesta sopparista. Toivan todella että Kipe onnistuu ensi kaudella ja nakuttaa maaleja ja pisteitä urakalla. Jos näin ei tapahdu, tästä kuuluu kiitos Penalle ja kolmen vuoden diilille. Tämä raha on se joka on pois siitä sniperin hankinta rahasta, jota tänne niin hamutaan.
 

RedRebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Sunderland AFC
Kun mikään ei riitä..

Mielestäni joukkuetta on rakennettu paremmin kuin vuosiin.

- HIFK:llä on melkein koko jengi täynnä omia kasvatteja mikä on mielestäni hienoa ja kaiken lisäksi noi jätkät eivät ole mitään täytekamaa.

- Päävalmentaja vastuun otti tämän hetken paras suomalainen valmentaja, kuntovalmentaja on eittämättä Suomen parhaita.

- Pena saatiin pihalle ja toimitusjohtajan paikan otti niistä asioista oikeasti tietävä ihminen.

- Saatiin se UTJ jota fanit huutelivat viime kauden aikana.

Kaikin puolin asiat ovat tähän mennessä menneet loistavasti, mutta kun mikään ei riitä....
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Ainakin treenimatsien perusteella Kibe luisteli "niin saatanasti".
- - -

Omin silmin nähtynä, näin on tehnyt. Vielä kun vaihtaa rullarikiekon rannarit oikeaan lätkään, niin alkaa verkot paukkua. Hirsoa ja Kuhtaa on yhdessä peluutettu, mutta itse uskoisin Lopin sopivan paremmin rinnalle enemmän Harkins-tyyppisenä, ei kovin nopeana mutta älykkäänä sentterinä.

Puolustus näyttäisi suht ookoolta, jos vaan Walsh on edes hiukan Cookia parempi.

Maalivahtiosasto pelottaa. Oikeasti. Olen nähnyt Pitkähousun pelejä HIFKiä vastaan ja jo silloin löytyi helposti heikkoudet. Eikä ne ole harkkapelien näkymien perusteella mihinkään muuttuneet. Vaikka kuinka olisi ihan Ruotsissa pelannut.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Tähän on nyt pakko ottaa kiinni. Mistä kukaan täällä fantasiarostereitaan rakentava tietää että HIFK on tämän tyylisiä pelaajia tällä hetkellä aktiivisesti etsimässä.

Eivät ehkä etsi, enkä niin väittänytkään. Mutta parasta olisi, sillä juuri tämäntyyliset pelaajat nykyisestä jengistä aivan selkeästi puuttuu.

Tämä rightin yv-pakkin ja ykkösen sniperin tarvehan on määritetty täällä JA:n keskustelupalstoilla.

Määritetty ihan omassa päässäni. Ja täällä keskustelupalstoilla olen huomannut etten ole läheskään ainoa joka asian näin näkee.

Sniperia hamuavien on hyvä lukea uudelleen Jhagin kirjoitus jossa mainitaan että Kipe pelaa tällä hetkellä viimeistä kauttaan Leinon tasoisesta sopparista. Toivan todella että Kipe onnistuu ensi kaudella ja nakuttaa maaleja ja pisteitä urakalla. Jos näin ei tapahdu, tästä kuuluu kiitos Penalle ja kolmen vuoden diilille. Tämä raha on se joka on pois siitä sniperin hankinta rahasta, jota tänne niin hamutaan.

Jengiä rakennetaan kokonaisuutena, ei niin että jollekkin tietylle pelipaikalle varataan x määrä rahaa ja toiselle paikalle y määrä rahaa. Kokonaisuus ratkaisee ja kassassa on aivan varmasti vielä tarpeeksi rahaa ykkössniperille. Jos Kibe pelaa ykkösessä palkkansa, eikä peliesityksiensä takia, on jossain menty pieleen ja paljon. Siitä tietenkin samaa mieltä että Kiben palkka on kovin yläkanttiin, mutta se ei estä hankkimasta ykköseen häntä taitavampaa sniperia ja pudottamasta Kibeä kakkoskenttään.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Sellainen seikka pitää kuitenkin myöntää, että en osaa ainakaan vielä nähdä herra Housua mestaruuden tuovanan maalivahtina, mutta ehkä hän osoittautuu sellaiseksi kauden mittaan.
Voitti se Wiikmankin mestaruuden joukkueelleen, joten eiköhän Pitkämäkikin siihen pysty, jos ei vallan rupea lundelloimaan. Täältä löytyy uskoa siihen, että IFK:lla on mahis mestariksi asti nykyveskareilla, jos vaan kenttäpeli on uomissaan.
 

scholl

Jäsen
Eli pientä kokoonpanohahmotusta tähän väliin:

Pesonen - Loppi - Kuhta
Petrell - Hirschovits - I.Pikkarainen
Luttinen - Porthen - Brennan
Keränen/Pöysti - Ramstedt - Liivik/Ahtola/Wärn/Nyholm

Luulisi, että Luttista voitaisiin käyttää jatkossakin Petrellin ja Hirson kanssa ykkösketjussa, jos Tepsiäkin vastaan tehoja tuli. Ilkka Pikkarainen Hirson viereltä pois.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Luulisi, että Luttista voitaisiin käyttää jatkossakin Petrellin ja Hirson kanssa ykkösketjussa, jos Tepsiäkin vastaan tehoja tuli. Ilkka Pikkarainen Hirson viereltä pois.

Lupaa ihan hyvää ajatellen myös sitä että joku on kuitenkin telakalla kahdesta ensimmäisestä ketjusta kohtuullisen usein, jotenkin on sellainen kutina. Tällöin löytyy paikkaajia jotka on pelannut ennen jopa ykkösvitjassa, joten näyttöpaikkoja ja vastuuta hyökkäävään kenttään tulee viimeistään tätä kautta.

Ja mun mielestä YV:llä Brennania tulisi peluuttaa maalilla ja Hirsoa viivassa. Hirson pelaaminen viivassa mahdollistaa I.Pikkaraisen ja Luttisen käytön erikoistilanteissa vaikka olisivatkin 5-5 tilanteissa 3. kentässä.

Kuhta ei jotenkin sovi 3. kenttään vaikka olisi kuinka heikkoa esittänyt, joko kahteen ensimmäiseen hyökkäävään kenttään tai penkin päähän, tarvitsee jääaikaa onnistuakseen.


J
 

Conda

Jäsen
Eikö nämä kaksi kirjoittamaasi asiaa ole juuri toisensa poissulkevia? Jos yksi pelaaja ottaa yli 1/25 osaa jääyistä, niin silloin hän selvästi tulee vaikuttamaan päästettyjen maalien määrään (yli 1/25-osan verran), eli HIFK:n sijoitukseen sarjataulukossa...


No ei. Kaveri vaikuttaa positiivisesti niihin listan yläpään asioihin - kovemman prioriteetin juttuihin(?)... Pitkämäki saa rauhan, taidolle tilaa ja muutenkin porukka keskittyy niihin vahvuuksiinsa. Kip hoitaa häiriötekijät ja jos jäähyjä vältellään liikaa, niin ei sekään ole hyvä.
Kipin pitää osata myös pelata (taitoa ja kurinalaisuutta)....Miks edes vaivauduin...?

Edit: typoja
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Mielestäni joukkuetta on rakennettu paremmin kuin vuosiin.

- HIFK:llä on melkein koko jengi täynnä omia kasvatteja mikä on mielestäni hienoa ja kaiken lisäksi noi jätkät eivät ole mitään täytekamaa.

- Päävalmentaja vastuun otti tämän hetken paras suomalainen valmentaja, kuntovalmentaja on eittämättä Suomen parhaita.
/QUOTE]

AIvan oikein. Nyt tuntuu, että on nimenomaan JOUKKUE eikä vaan epämääränen nippu pelaajia. Vaikka pessimisti osasto on jo kussu housuunsa ennen kun yhtään liigapeliä on pelattu niin uskon kumminkin, että joukkue on vahva kokonaisuus. Ihmeellistä scouting-osaston dissausta vaikka se ei ole ikinä tainnut olla yhtä hyvässä kuosissa kuin nyt, 3 ihmistä ja selkeet roolit. Hedelmää se ehkä kuitusen osalta tuottaa vasta parin vuoden päästä mutta silt uskon,että kautonen on tarpeeksi pätevä jätkä sanomaan ketä tässä liigassa pystyy pelaamaan ja ketä ei..
 

Meedio

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Atletico Madrid
Luulisi, että Luttista voitaisiin käyttää jatkossakin Petrellin ja Hirson kanssa ykkösketjussa, jos Tepsiäkin vastaan tehoja tuli. Ilkka Pikkarainen Hirson viereltä pois.

Samoilla linjoilla, Luttisella tuntui olevan pelihuumori kohdillaan tuossa TPS ottelussa. Siinä olis liipasimella ehkä Pikkarainen lähinnä siirtona 3 ketjuun. Tuohon maalivahtitilanteeseen että huiputkin on pettänyt mutta onneksi on nyt tasasempaa, siinä ehkä valttikortti pitemmässä juoksussa.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hifk voisi hyödyntää telakalla olevia pelaajiaan käymällä kiskomassa tuon mikrofonissa olevan idiootin pois raakkumasta. Tämä avautuminen kuuluisi vitutusketjuun, mutta ihan oikeasti.... Olenko ainoa jonka mielestä kuuluttaja on aivan perseestä?
Mitä helvettiä? Meidän kuuluttaja on minun mielestä yksi SM-liigan parhaimmista. Tosin eihän noita nyt oikein voi verrata keskenään, muuten kuin, että meidän kuuluttaja osaa heittää pientä vitsin poikasta joskus eikä vain kuuluta, toisin kuin joittenkin muiden seurojen kuuluttajat.
 

Harkins#33

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ville Peltonen, Rem Murray, DEFC #18
Taitaa kuitenkin olla kyseessä tuo tämän hetkinen NT kuuluttaja joka on täysi susi...

Ja sitten asiaan, mielestäni tuolla joukkueella voisi lähteä kauteen, mikäli ei jotain huipun veljeksiä vapaiksi tule. Täydennystä sitten sinne minne sitä kipeimmin näyttäisi tarvitsevan. Suhteellisen luottavaisin mielin alkavaan kauteen.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taitaa kuitenkin olla kyseessä tuo tämän hetkinen NT kuuluttaja joka on täysi susi...
Joo niin on, mutta ei voi tietää mitä Wilson haki. Bleg-miehiä näyttää olevan niin en usko, että kauheasti HIFK :n harjoitusottelut kiinnostaisi, mutta enhän minä voi tietää. Olisi kaveri voinut vähän selvemmin esittää mielipiteensä ja kenestä kuuluttajasta hän puhuu.
 
Suosikkijoukkue
IFK, respektit suomalainen Jokerit
Luikuri

Luulisi, että Luttista voitaisiin käyttää jatkossakin Petrellin ja Hirson kanssa ykkösketjussa, jos Tepsiäkin vastaan tehoja tuli. Ilkka Pikkarainen Hirson viereltä pois.

Hirso ja Luttinen pelasivat Turun ottelussa lähes täydellisesti yhteen. Kiekko napsahti nätisti lapaan ja paikkoja aukesi runsaasti paitsi herroille itselleen, myös hyökkäysketjun takana pelanneille pakeille. Kaksikon peli näytti lähes yhtä kauniilta kuin Hauhtosen ja Luttisen yhteistyö 2005-06. TPS oli Turun NT-pelissä kaksi erää umpisurkea, mutta uskon silti, että 44 ja 39 olisivat tehokas yhdistelmä myös liigassa, sen verran vakuuttavalta touhu näytti, herkkupaloina Hirson vapauttavat syötöt 3 TPS-pelaajan keskelle, joista Arttu pinkaisi kahdesti läpiajoon (jälkimmäisestä 3-1-maali).

Ketjun kolmas lenkki voisi olla vaikkapa Eddie Pöysti, joka uskokaa tai älkää, oli erittäin vakuuttava TPS:ää vastaan. Ilkka Pikkarainen ei ehkä tähän Hirson ja Luttisen kimppaan soveltuisi, hiukan väärän tyylinen pelityyliltään.

Palataksemme aiheeseen, Hirson ketjuun voisi jostain ilmaantua toiseksi laituriksi tuulennopea luisteluihme tyyliin T. Salmelainen. Paikkoja avautuisi Hirson ja Luttisen rinnalla taatusti paljon, sillä Hirso osaa pelata kiekkoa vauhtiin vastustajan pakkien väliin. Joonas Vihkon paikka palata kotiin...? Nej tack! Ehkäpä sen sijaan training campeilta vapautuu pienikokoinen, yliopistosarjoissa loistanut kanukkivahvistus "Tony Salmone", jolla nopeutta riittää, mutta viimeistelytaito ei ole aivan NHL-tasoa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
matilta & tepolta edelleen viiltävän hyviä pointteja. Ja itsehän btw. nimenomaan totesin, että Kiben merkitys joukkueelle on suurempi kuin Brennanin. Mutta en silti suostu ajattelemaan mitään joukkuetta siltä pohjalta, että joku tietty pelaaja on se hahmo, jonka mukana joukkue nousee tai kaatuu. Maalivahti tästä poislukien, sattuneesta syystä. Kuten m&t toteaa, joukkueessa on kysymys elementeistä. Jotka täydentävät toisiaan. Kirjoitin Brennanista alunperinkin, että hienoa monestakin syystä ja erityisesti siksi, että saadaan tällä liikkeellä esimerkiksi Kankaanperä pysymään kentällä. Samat Jussi Pesosesta ja I. Pikkaraisesta.

HIFK:n joukkueeseen ei siis ole päätetty hankkia vielä yhtä hyökkääjää ja/ tai yhtä pakkia. Se on päätetty, että HIFK pystyy hankkimaan kauden kestäessä tarvitsemiaan täydennyksiä. Kukaan ei vielä pysty tietämään minkälaisia täydennyksiä tarvitaan. Okei, rightin pakki kelpaisi tottakai. Mutta fiksua on antaa jätkien pelata ensin ja koettaa sen jälkeen osua hankinnoissa. Myös minua huolestuttaa Housu, en digannut ollenkaan siitä, että hän sai suoran 2 vuoden diilin. Olen varma, että Housu on onnistuessaan hyvä hankinta. Maalivahti, jonka kanssa voi pelata uskottavasti mitaleista. Mutta mitäpä jos Housu floppaa? Silloin tulee olemaan helvetinmoinen kiire hankkia maalivahti, sillä KJ ei pelaa paskoilla veskareilla. Ja hänelle on luvattu, että ei tarvitse pelata. Luoja nähköön jos näin tapahtuu ja Housu floppaa, niin luulen, että ulkomaalainen maalivahti tulee ajamaan hankintalistan kärkeen. Olisiko silloin kivaa, jos meillä olisi jo signattuna Brennanin lisäksi 2 kpl Walsheja: onnistuessaan mahdollisesti hyviä, epäonnistuessaan 3-4 parin tavaraa?

Mä laittaisin Walshin ensimmäisenä menemään, jos hän ei ansaitse itse pelipaikkaa kahteen ensimmäiseen pariin. Cookin taso ei riitä, sen on ylityttävä. Ja Kibeä ei ollut tarkoitus dissata. Totesin vain, että hänellä on hirmuliksa, jolla pitäisi saada oikeasti Leinon tai edes Osalan tasoinen pelaaja. Pelkään, että Penan aikojen jäänne Kibe tahkoaa samantyyppisen kauden kuin äskettäin. Omassa huolestumislistassani koskien pelaajia ovat jaetulla kärkipaikalla siis Housu, Walsh ja Kibe ja heti perässä kaksikko Hirso - Loppi. Tänne sektorille ei saisi sattua isoja floppeja. Kibe menee juuri ja juuri seassa sillä todennäköisellä 30-40 pinnallaan, vaikka pinnoja pitäisi tulla noilla liksoilla 50 pintaan. Maalintekosektorilla meillä on muutakin potentiaalia.

Oli miten oli, tuossa mainitsin jo viisi pelaajaa ja näiden flopatessa koko joukkuekin dyykkaa - ja pahasti. Näiden onnistuessa HIFK:lla ei tule olemaan hädän päivää, neljän sakkiin mennään runkosarjassa ihan heittämällä. Ilman goonia tai goonin kera, sillä ei ole merkitystä. Pakkohan sekin on ääneen sanoa, että Brennanin tyyppinen marginaalipelaaja sopii HIFKiin tai sitten olen väärän joukkueen kannattaja. Marginaalipelaajia on aina mukana menestysjengeissäkin; Tomppa Laaksosta ja kumppaneita. Mieluummin näen joukkueen persoonallisena elementtinä Brennanin kuin Lasse Korhosen tyyppisen hahmon.

Loppuun tsekkaus 97/98 joukkueen elementteihin, joilla mestaruus irtosi:
-valmennus
-maalivahti
-pakisto
-huikea yksittäinen snaipperi ja 2 erinomaista yv-kentällistä
-rouhea, tarpeen tullen suorastaan sikamainen pelityyli
-joukkueen johdon (Keklun) reagointikyky kauden mittaan. Esimerkiksi ilman Thomasin hankkimista ei olisi tullut mestaruutta.

Tulevan kauden liiga ei ole maailman mittakaavassa läheskään niin tasokas kuin SM-liiga oli kultaisella 90-luvulla. Nykyaikaan suhteutettuna menestyvä HIFK tarvitsee silti edelleen vastaavat elementit menestyäkseen. Ja heitin nämä ranskalaiset viivat jo aiemminkin. Niiden toteutuessa HIFK-faneilla on hauskaa.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Minulle on sinänsä nykyään aika sama, onko IFK fyysisin, psyykkisin tai dildo-otsaisin joukkue. Mutta IFK:n playoff-menestys kiinnostaa.

Paitsi että - kuten on todettu jo sen seitsemänsataa kertaa - ne lihamyllyt ja "ammattitappelijat" tuovat etenkin perjantai- ja lauantaipeleihin keskikaljakansaa, joka vaivautuu paikalle pienessä jurrissa vain nähdäkseen myllyjä ja torikokouksia. Lisää katsojia = lisää rahaa ja lisää mainostajia = vielä lisää rahaa. Sillä rahalla voidaan sitten hankkia niitä taitopelaajia, joiden ansiosta menestytään playoffeissa.

Eikö nämä kaksi kirjoittamaasi asiaa ole juuri toisensa poissulkevia? Jos yksi pelaaja ottaa yli 1/25 osaa jääyistä, niin silloin hän selvästi tulee vaikuttamaan päästettyjen maalien määrään (yli 1/25-osan verran), eli HIFK:n sijoitukseen sarjataulukossa...

Toivottavasti heitit tuon vain siksi, että käsi kyllästyttää jo ja vaihtelun vuoksi pilkun nusaiseminen on kivaa. Jollet, niin täytyy todeta, etten olisi odottanut noin yksinkertaista ajattelua 42-vuotiaalta aikuiselta ihmiseltä.
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Paitsi että - kuten on todettu jo sen seitsemänsataa kertaa - ne lihamyllyt ja "ammattitappelijat" tuovat etenkin perjantai- ja lauantaipeleihin keskikaljakansaa, joka vaivautuu paikalle pienessä jurrissa vain nähdäkseen myllyjä ja torikokouksia. Lisää katsojia = lisää rahaa ja lisää mainostajia = vielä lisää rahaa. Sillä rahalla voidaan sitten hankkia niitä taitopelaajia, joiden ansiosta menestytään playoffeissa.
Oletetaanpa, että Brennanin palkka on vaikkapa varsin maltillinen 100 kEUR ja lippu maksaa 25 EUR. Tällöin Brennanin pitäisi hankkia 4000 henkeä "keskikaljakansaa, joka vaivautuu paikalle pienessä jurrissa vain nähdäkseen myllyjä ja torikokouksia" eli n. 143 henkeä/kotimatsi vain omaa palkkaansa varten. Enpä usko että onnistuu. Ikinä. Joku Ville Nieminen tai Sami Kapanen voi tämmöisiä väkimääriä yksinään tuoda, mutta Kip Brennan? Ei ikinä. Saat kyllä todistaa väitteesi hyvin, ennen kuin uskon sekuntiakaan.

Lisäksi Brennanin palkka on erittäin suurella todennäköisyydellä suurempi kuin tuo 100 000, kun vertaa ulkomaalaisvahvistusten palkkoihin viime vuosina. Taitopelaajien hankkiminen "Brennan-rahoilla"? No, heh. Et taida oikein käsittää, mitä pelaajille maksetaan.

Brennan on ehkä 1/25 joukkueen pelaajista, mutta hän tekee alle 1/25 maaleista ja maalisyötöistä, hankkii alle 1/25 osaa ylivoimista, aiheuttaa yli 1/25 alivoimista ja nauttii palkkana yli 1/25 osaa pelaajapalkoista. => jos Brennanin sijasta olisi palkattu joku aivan toisenlainen pelaaja (esim. Steve Kariya, Antti Laaksonen, Geoff Platt, Troy Milam, Mark Ardelan, Lasse Pirjetä, Charlie Cook tai Jussi Tarvainen olisivat olleet saatavilla.) menestyisi HIFK liigassa yli 1/25 osaa paremmin kuin Brennanin kanssa.
 

wezq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oletetaanpa, että Brennanin palkka on vaikkapa varsin maltillinen 100 kEUR ja lippu maksaa 25 EUR. Tällöin Brennanin pitäisi hankkia 4000 henkeä "keskikaljakansaa, joka vaivautuu paikalle pienessä jurrissa vain nähdäkseen myllyjä ja torikokouksia" eli n. 143 henkeä/kotimatsi vain omaa palkkaansa varten. Enpä usko että onnistuu. Ikinä. Joku Ville Nieminen tai Sami Kapanen voi tämmöisiä väkimääriä yksinään tuoda, mutta Kip Brennan? Ei ikinä. Saat kyllä todistaa väitteesi hyvin, ennen kuin uskon sekuntiakaan.
Hieman outo laskukaava kun miettii että liigapelaajan keskipalkka on 66 000e, ja ilman Brennaniahan hänen paikallaan kuitenkin varmaan pelaisi joku keskitason liigapelaaja? Minä ainakin saan tuosta erotukseksi 34 000, ja kun tuon 143 ihmistä jakaa kolmella niin siitähän tulee alle 50 ihmistä per matsi.

No mutta se Brennanin pelillinen anti selviää kuukauden kuluessa, nimittäin VandeBusschestakin sanottiin että on hyvä luistelemaan ja liikkumaan, mutta eihän se paljoa auta jollei ole pelikäsitystä. Koohottaa osaa kaikki, kysykää vaikka Pasilta.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
No mutta se Brennanin pelillinen anti selviää kuukauden kuluessa, nimittäin VandeBusschestakin sanottiin että on hyvä luistelemaan ja liikkumaan, mutta eihän se paljoa auta jollei ole pelikäsitystä. Koohottaa osaa kaikki, kysykää vaikka Pasilta.

Tulihan Liboraattorikin kehittymään tänne pelillisesti, mutta eipä tarvitse juuri nero olla, että tajuaa, miksi noita raskassarjalaisia tänne roudataan. Aina asiat on päin sitä itseään, kun tarvitsee selitellä. Kip on tullut tänne hoitamaan fyysistä puolta ja turha sitä on enään itkeä, vertailla mitä muuta olisi voinut sillä oletetulla x summalla voitu saada. Hän on pahvin allekirjoittanut, sillä selvä, piste.
Itseäni kiinnostaa tällähetkellä lähinnä se, kun Nybarin sanojen mukaan tämä palanen on saatu palapeliin, niin mitä saadaan seuraavaksi. Kipin sainauksesta en enään jaksa spekuloida, vaan haluan tietää, että miten TN ja muut aikovat paikata jäljellä olevia puutteita?
Puutteet ovat listattu täällä jo moneen kertaan, omille junnuillekkin tarvitaan sitä peliaikaa, mutta kenestä on täyttämään vaatimukset ja oman tontin? Nelosessa jämäminuuteilla ei taidoilla juuri brassailla. Odotellaan nyt S/M-liigan alkuun ja jos ei tarvittaviin puutteisiin reagoida, niin metelöidään sitten!
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Helpoimmin asian voi kelata niin että ajattelet HIFK:n ryhmittymän ilman ulkomaalaisia ja mietit mitä tarvitaan lisää.
Sopii hyvin.

No, puolustuksessa on jo kotimaisina nimet:

Heikkinen, Kankaanperä, Pikkarainen, Holmberg, Turunen (+Honkanen ja junnut)

Mä en löydä kuin yhden puolustajapaikan taitopuolen ulkomaalaiselle, ja nimenomaan ykköspariin. Tai jos esität sinne toista ulkomaalaista Walshin lisäksi tarkoittaa se sitä että kokoaisit pakiston missä Walsh vetäisi kolmos-/nelosparissa. No, sekös se Walshin tapaisen ulkomaalaisen mesta taas on?
Mä nään, että noilla ukoilla puolustus on mallia:
Heikkinen-X
Pikkarainen -Y
Kankaanperä- Holmberg/Haverinen/Z
Turunen, Miliisi ja loput nuoret

Walsh on toivottavasti joko X tai Y. Tietysti on osattava pelata. Täysi "toivotaan-toivotaan"-ukkohan Walsh on, mutta toivotaan nyt helvetisti. Olemme siis täysin samaa mieltä Walshista. MUTTA lisäksi kyllä puuttuu vielä yksi kiekon käsittelyä osaava pakki kahdesta ekasta parista ja mahdollisesti ns. "peruspakki" kolmosesta (nähtäväksi jää, onko Holmberg/Haverinen osastosta tosipaikassa täyttämään tuota tonttia, mutta annetaan nyt mahdollisuus, kun sitä niin paljon on toitotettu). Mulle on sinänsä sama hankitaanko "tyhjille" paikoille suomalaisia vai ulkomaalaisia pelaajia, mutta jos ulkomaalaispaikat on käytetty Brennanin kaltaisiin täytepelaajiin, niin eipä paljon vaihtoehtoja jää. Suomalaisten saamisessa taas loppunee HIFK:llta rahat kesken hyvin äkkiä.


Hyökkäyksessä HIFK:lla on oikeastaan hyvä tilanne, ainoa mitä itse jään kaipaamaan on yksi taitava ja hyvin maaleja tekevä laituri-sentteri. Muuten tilanne on helvetin hyvä, ilman ulkomaalaisia.
Ainakin 3. kiekkoa käsittelemään pystyvä sentteri tosiaan tarvittaisiin (vähintään siis sitä MarkkuHurme-tasoa, Rem Murray olisi ollut täydellinen pelaaja tähän paikkaan). Muuten ollaan Hirson tai Lopin loukkaantuessa tilanteessa, jossa on käytössä yksi jotenkin peliä tekemään pystyvä sena. Lisäksi tuommoinen Vescen-tyylinen maaliniskijä toki kelpaisi kanssa

Mutta Brennan on mun mielestä hyvä hankinta ja hyväksyisin hänet vaikka olisi puolustajakin. Hän tuo joukkueeseen yhden elementin lisää. Tässä tulee näkemysero, jonkun mielestä on täysin riittävää että Lostedt käy ottamassa turpaansa, jonkun mielestä on täysin riittävää että Kankaanperällä on edellytys olla ottamatta totaalisen turpaan. Ja jonkun mielestä sitä joka käy ottamassa turpaan pitäisi vetää matsin jälkeen turpaan. Mä taas olen sitä mieltä että Kankaanperä on sen verran arvokas että on parempi kun pysyy poissa kähinöistä. Siksi jengissä on hyvä olla joku noihin kähinöihin jolla ei ole pelillisesti isompaa merkitystä. Mutta, se että Brennan on hyvä siinä hommassa on ainoastaan plussaa. Ja sanotaan nyt vielä näin että itse olen sitä mieltä että parempi vaikka ilman kähinöitsijää kun Lostedt. Jos tuolle linjalle mennään niin mennään sitten kunnolla.
Tähän Brennanin rooliinhan joukkueessa on (mitä ilmeisimmin juuri sitä varten hankiituna) Jani "Miliisi" Honkanen. Tuskin ihan yhtä kova nyrkkeilijä kuin Brennan, mutta 100% varmasti riittävä hoitamaan kaikki SM-liiganyrkkeilyt riittävän hyvin: joskus voittaa joskus häviää toki. Muilta pelitaidoiltaanhan Honkanen on Brennain tavoin täysin joutava, jonka voi uhrata ihan milloin vain. Selvästi isompi ja kovempi kuin Lostedt kuitenkin.

Jos tohon jengiin olisi tyrkyllä esimerkiksi Murphy ja Murray niin monottaisin Walshin välittömästi. Ja taas olisi Mr. Kiintiö tyytyväinen.

Jos taas olisi tyrkyllä esimerkiksi Murray ja Vesce niin valitsisin heistä ainoastaan toisen koska jengi ei mun mielestä tarvitse välttämättä molempia. Ja yhä olisi kiintiöt kunnossa.
Molemmissa tilanteissa monottaisin Brennanin noin nanosekunnissa. Minimaalisen roolin täytepelaaja vaihtuisi tähtipelaajaan ja yhdellä vaihdoksella (Brennan => Murphy/Murray/Vesce) myös joukkueen menestys paranisi aivan varmasti. Ei kai tätä nyt kukaan tosissaan kiistä?
 
Viimeksi muokattu:

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kirjoitin Brennanista alunperinkin, että hienoa monestakin syystä ja erityisesti siksi, että saadaan tällä liikkeellä esimerkiksi Kankaanperä pysymään kentällä. Samat Jussi Pesosesta ja I. Pikkaraisesta.

Kun puhutaan fyysisestä IFK:sta niin minun fyysisessä joukkueessa on kaksi elementtiä.

Ensimmäinen, ja tärkein on ns. lihapitoinen, äijämäinen joukkue. Joukkueessa tulee olla ns. fyysinen ilme, ja tämä ei aina tarkoita pelkkiä jässiköitä. Esimerkiksi viimekaudella kun kärppien maalilla alkoi mailat heilua niin Viuhkola otti vastustajasta niskalenkin ja lähti siitä jäähylle. Tämä on kuitenkin selkeä markeeraus, että joka äijä auttaa toisiaan. Tällä kaudella en usko, että tämä on IFK:ssa ongelma. Jos tarve vaatii niin kyllä siellä on tähän kykeneviä/ halukkaita kavereita.

Toisena tulee sitten valmius vastata kaiken maailman tanssikutsuihin. Tämä olisi kyllä voitu jättää esim. Kangelle mutta se olisi vähän kuin pyytäisi Nokian osastopäällikköä kirjoittamaan omat kokouspöytäkirjansa. Kyllä hänellä pitää olla sihteeri siihen. Eikä osastopäällikkökään välttämättä osaa/muista kaikkia pilkkusääntöjä.
Toki tanssit voi jättää Honka/Lostet:illekin, mutta tämä taas olisi kuin samaa pöytäkirjaa kirjoittaisi suoraan työkkäristä otettu kaveri. Halvempi, mutta vieläkään ei jälki ole ihan vimpanpäälle.
Tämä on vähemmän tärkeä elementti mutta JOS joukkueessa pyritään tekemään kaikki mahdollisimman hyvin niin kyllä tämäkin osasto tulee hoitaa kuntoon.


HIFK:n joukkueeseen ei siis ole päätetty hankkia vielä yhtä hyökkääjää ja/ tai yhtä pakkia.

Eikä tällä joukkueella ole myöskään mitään mieltä päättää hankkia yhtä pakkia. Se johtaa vain hutaisuihin ja kolmosparin ulkomaalaisiin. Sen sijaan voidaan aktiivisesti etsiä uutta pakkia, ja signata jos sellainen löytyy.

Mitä Walshiin tulee niin kysymyshän on myös palkasta. Kuhdan ongelmahan on, että hän saa täältä palkkaa, jota kukaan muu ei ole valmis maksamaa. Tästä syystä emme pääse hänestä eroon. Jos Walsh on täällä Cooc:in palkalla (epäilen) niin kyllä me silloin päästään hänestä eroon jos tarve vaatii. Ongelma tulee silloin, kun pelaaja pelaa selvästi "alle palkkansa".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös