Joukkueen rakennus kaudelle 2008-2009

  • 1 681 247
  • 5 074
Tila
Viestiketju on suljettu.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Jep jep. Viimeisimpänä näytöksenä Nielikäinen.

Kankaanperässä ei kiinnosta hänen Jokeritaustansa tippaakaan, vaan se että hän on hyvä pakki ja sopisi HIFK:hon kuin nenä päähän. Jos tämä diili toteutuisi (olen skeptinen) en usko kovinkaan monella HIFK:n kannattajalla olevan sitä vastaan mitään. Ammattimiehet tunnistetaan ja heitä arvostetaan Nordiksella.

Turha silloin on kuitenkaan tulla nillittämään Jokeripuolelle jostain Hauhtosen yhden kauden jullitaustaisuudesta jos omia periaatteita ei tippaakaan haittaa se että esimerkiksi tuo puheena ollut Kankaanperä on pelannut 5 kautta Jokereissa ja tuona aikana on tullut kasaan selvästi yli 250 ottelua Jokeripaitaa kantaen.

Kanki on aiheuttanut monen monituiset mustelmat Jokereiden maalinedustalle änkeemään tulleille IFK-pelaajille.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Pakistosta sen verran, että jengi puhuu täällä esim. Turusen kohdalla 7:nnen pakin roolista tai että Tumba mahtuu hikisesti 3:nteen pakkipariin. Nyt on syytä muistaa, että Mikko Turunen on pelannut kahden viime kauden aikana ykköspakkiparissa, joten jos ja kun Jalosen opeissa jotain kehitystä tapahtuu, menee Turunen tämän päivän SM-liigassa kakkosen taakse helposti. Ja en nyt tarkoita, etteikö IFK:n pitäisi lähtökohtaisesti yrittää saada kovia jannuja tänne hankittua, mutta esim. Heikkisen kanssa Turunen pelasi ihan hyvin. Ei toki ole ykköspakkiparin kaveri "oikeasti", mutta kykenee kyllä pelaamaan tarvittaessa jopa loukkaantumisten sattuessa sielläkin. Joten loukkaantumisten takia tänne ei kannata ketä tahansa junantuomaa roudata, se on tehty jo ja sellainen jengistä löytyy.

Tästä en voisi olla enempää eri mieltä. Turunen on joskus loukkaantumisten välissä pelannut varmaan ykköspakkiparissakin, mutta enempi sen vuoksi, että meillä ei ole ollut pakkeja, joita sinne heittää. Pelasihan Korhonenkin jossain välissä ykköspakkiparissa eikä se kuitenkaan tehnyt hänestä profiilipakkia sanan positiivisessä merkityksessä. Meillä on totuttu viime kausina niin heikkoihin puolustuksiin, että mikä tahansa tuntuu käyvän faneille. Katsokaa esimerkiksi Bluesin ensi kauden puolustusta, kuka tahansa menisi sieltä tällä hetkellä vähintään meidän kakkospariin ja siellä on oikeasti 10 pakkia. Aika turvallista lähteä kauteen Espoossa. Tiedän, ettei HIFK myöskään lähde nykyisellä kalustolla, mutta pitäähän meidän edes lähtökohtaisesti tavoitella edes Blueisn tasoista kalustoa, eikö vain? Hyvä kirjoitus muuten ja Niemisestä en voisi olla taas enempää samaa mieltä, itsekin uskon Lennun siirtyvän kesällä NHL:ään, joten Ville olisi sopiva paikkaaja.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Kankaanperässä ei kiinnosta hänen Jokeritaustansa tippaakaan, vaan se että hän on hyvä pakki ja sopisi HIFK:hon kuin nenä päähän.

Juuri tämä on ainoa järkevä lähtökohta. Kangen tapaiselle kovalle peruspakille, mitä ei vaani suuret NHL peikot, löytyy käyttöä kaikissa liigaseuroissa. Hifkillä vielä muitakin enemmän, kun toistaiseksi pakkipulasta kärsivät. Se tästä bubismista.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Juuri tämä on ainoa järkevä lähtökohta. Kangen tapaiselle kovalle peruspakille, mitä ei vaani suuret NHL peikot, löytyy käyttöä kaikissa liigaseuroissa. Hifkillä vielä muitakin enemmän, kun toistaiseksi pakkipulasta kärsivät. Se tästä bubismista.

Höpö höpö täälläkin tähän kohtaan. Siirrot Jokereiden ja IFK:n välillä ihan kumpaan suuntaan tahansa ei ole, eikä ainakaan saisi olla, arkipäiväisiä. Niissä on kyse suuremmasta kuvasta jota näiden paikalliskilpailijoiden viha-rakkaus suhde pitää sisällään - kerran julli aina julli, sekä toisin päin narreista.

Jos nämä siirrot eivät herätä ylimääräisiä tunteita niin paljon on kuollut ja menetetty näiden seurojen vastakkainasettelussa. Se on kylmä fakta.
 

Caine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Leijonat
Minulle on henkilökohtaisesti aivan sama missä pelaaja on pelannut, kunhan on pelimies. Mutta ehkä jos viivalla olisi kaksi yhtähyvää vaihtoehtoa niin ottaisin sen kuka ei ole välttämättä Jokeri taustainen, mutta mitä sillä on väliä.
Ja jos pelaaja tekee pisteitä tai pelaa muuten juuri niin kuin häneltä odotetaan niin mikäs siinä. Eikä muutaman Liiga-kierroksen jälkeen ketään kiinnosta missä kaveri pelasi vuonna 2004. Nyt on täällä ja sillä hyvä.

Markus Kankaanperä olisi erittäin hyvä vahvistus IFK:lle. Toivotaan että mies saadaan.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yleensäottaen kaveri, jonka lempinimi on 'Kanki', sopisi minun joukkueeseeni oikein mainiosti. Jos on saatavilla, olisi mainio lisä puolustusrosteriin.

Eikös kokoomus btw lanseerannut sloganin 'vastakkainasettelun aika on ohi'? Message ei kulkeutunut Kanervalle asti, joka aivan kalkkiviivoille asti pyrki asettelemaan.
 

julle-jr

Jäsen
Kyllähän Kanki jo lempinimensä perusteella kuulostaa niin narrilta, että ei aivan hirveästi kiinnostaisi nähdä häntä IFK:ssa. Mutta tästä ikuisesta kiistanaiheesta, eli että saako IFK-pelaajalla olla narrileimaa otsassa, on turha alottaa väittelyä kun se ei johda mihinkään. Toiset ovat sitä mieltä, että narritausta ei haittaa ja toiset taas sitä mieltä, että narrit joutavat kuolla. Itse pidän Jokereita jonkinlaisena ideaalisena negatiivisuuden ruumiillistumana, joten pelaajat joilla on jokeritausta eivät aiheuta iloisia fiiliksiä. Mutta en siis pysty todistamaan millään algoritmillä miksi narrit ovat perseestä, se on vain puhdas mielipide. Kyllähän esimerkiksi jotkut miehetkin panevat toisia miehiä, eli sikäli mieltymyksiä on monia, enkä tietenkään voi väittää, että minun mieltymykseni olisivat sen parempia kuin muidenkaan.
 
Viimeksi muokattu:

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Jos nämä siirrot eivät herätä ylimääräisiä tunteita niin paljon on kuollut ja menetetty näiden seurojen vastakkainasettelussa. Se on kylmä fakta.

Kyllä ne tunteita herättää, itse olet siitä mainio esimerkki. Lätkää voi seurata kuitenkin monelta eri kantilta ja tämä on keskustelupalsta, eikä fanien hiekkalaatikko. Mua vituttaisi Kangen mahdollisessa siirrossa Hifkiin hyvän pelaajan menettäminen paikalliskilpailijalle. Nämä pelaajien taustat ovat mulle sekundaarisia asioita, varsinkin silloin, kun puhutaan kuitenkin junantuomista, eikä omista kasvateista.

Ja noin yleisestikin, en osaa vittuuntua pelaajien hankkimisesta, menettämisestä kylläkin.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos nämä siirrot eivät herätä ylimääräisiä tunteita niin paljon on kuollut ja menetetty näiden seurojen vastakkainasettelussa. Se on kylmä fakta.
Ensin Jokeritaustainen Jussi "noudettu" Pesonen ja nyt sitten Markus "taottu" Kankaanperä? Way to HIFK -ensin hakataan ne, ja sitten palkataan ne. :)

Hauska sattuma, jos näin pääsee käymään, ei siinä muuta. Mulle tuollainen fyysinen pakki kelpaa, johan tässä on kaiken maailman Kovasia katseltu riittämiin. Eipä tuo HIFK:n pakkikalusto ainakaan vielä mitenkään vaikuttava ole.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Itse olen pääsääntöisesti Jokeritaustaisien pelaajien hankintaa vastaan, mutta tosiaan jos kyseessä on todellinen pelimies, niin en mitään "ranteet auki" itkupotkuraivareita siitä ota. Kankaanperä on pelaajana kuitenkin enemmän "HIFKin näköinen" pelaaja vaikka lempinimen osalta kyllä kuulostaa enemmän narrilta.

Eriasia ovat nämä täydellisen oksennusrefleksin tuottavat pelaajat kuten esimerkiksi Varis, Lind ja Teemu Laine jotka enemmänkin ovat niitä Jokereiden näköisiä pelaajia ja omaavat myös Jokerileiman. Hyviä pelaajia kaikki, mutta IFK:ssa en vaan pystyisi sulattamaan kyseisiä pelaajia. Varmasti vastakkaisia reaktioita löytyy Jokeri puolelta esim. Nielikäisen tapauksessa.

Myöskin Ossi Väänäsen kanssa voisi olla sulattelemista, samoin kuin olisi ollut Santalan kanssa jos Ossi olisi HIFKiin tulossa tai Santala olisi tullut. He ovat kuitenkin IFK:n näköisiä pelityyliltään, mutta Jokerileima on niin syvään uurrettu, että sen peseminen pois olisi tuskien takana.

Hauhtosta nyt ei voi IFK pelaajana pitää hyvällä tahdollakaan vaikka pari HIFKiä kannattavaa Jatkoaikalaista näin olisi sanonutkin.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Turha silloin on kuitenkaan tulla nillittämään Jokeripuolelle jostain Hauhtosen yhden kauden jullitaustaisuudesta jos omia periaatteita ei tippaakaan haittaa se että esimerkiksi tuo puheena ollut Kankaanperä on pelannut 5 kautta Jokereissa ja tuona aikana on tullut kasaan selvästi yli 250 ottelua Jokeripaitaa kantaen.

Kanki on aiheuttanut monen monituiset mustelmat Jokereiden maalinedustalle änkeemään tulleille IFK-pelaajille.
Voin puhua vain omasta puolestani ja minulle on yksi lysti pelaako Hauhtonen ensi kaudella Jokereissa vai ei. Muuten jokainen nillittäköön, mistä lystää ja missä lystää.
 

Jne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal FC, Florida Panthers
Ensin Jokeritaustainen Jussi "noudettu" Pesonen ja nyt sitten Markus "taottu" Kankaanperä? Way to HIFK -ensin hakataan ne, ja sitten palkataan ne. :)
Koita etsiä liigasta 25-33 vuotias hyvä pelaaja, joka EI olisi kiekkoillut Jokereissa? Okei, kyllähän noita on, mutta jos kriteeri on se, ettei olisi pelannut Narripaidoissa, ovat hakutulokset melko laihat!
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Oletat väärin. En todellakaan tajunnut. Sinä puhut meagaturskasta faktana.

Vitut puhuin, opettele nyt lukemaan pönttö.

Kuten jo sanoin aikaisemmin, spekuloin puhtaasti täällä heitettyjen rahamäärien ja sinun pelaajavaatimustesi kanssa. Missään en puhunut että HIFK tekee faktana megaturskaa.
 

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
Tästä en voisi olla enempää eri mieltä. Turunen on joskus loukkaantumisten välissä pelannut varmaan ykköspakkiparissakin, mutta enempi sen vuoksi, että meillä ei ole ollut pakkeja, joita sinne heittää. Pelasihan Korhonenkin jossain välissä ykköspakkiparissa eikä se kuitenkaan tehnyt hänestä profiilipakkia sanan positiivisessä merkityksessä.

Jostain syystä, niinkin hmv pelaaja kuin Turunen herättää tällaisia tunteita, jossa ei oman inhonsa lomasta suostuta näkemään toisiasioita.

Kauden alussa Heikkinen varmisti hyvin nopeasti paikkansa ykkösparissa, hänen vierellään kokeili ensin Laakso ja sitten Kovanen, kummatkin laihoin tuloksin kunnes tälle paikalle nostettiin Turunen. Turunen siis "päihitti" edellisen kaksikon ja ainakin valmentajien silmissä otti tuon paikan itselleen ansaitusti. Turusen hmv-puolustavanpuolustajan rooli, mahdollisti nuoren Heikkisen vapaanman pelin ja tämä oli HIFKin paras pakki pari aina Turusen loukkaantumiseen asti (eli minun laskelmieni mukaan 36 peliä.), eikä se ollut ainoastaan Heikkisen ansiota. Turunen pelasi viime kaudella noin 15min/ottelu ilman ylivoimaaikaa. Ja vaikka mies ei pisteitä tee, eikä taklaa, niin hänestä on tullut luotettava peruspuolustaja, joka tekee hyvin vähän virheitä. Itseasiassa jo viime kaudella oli kokonaisuutena HIFKin pakeista se vähinten virheitä tekevä.

Ykköseen tarvitaan tietenkin kiekollinen pakki, mutta jos Tomppa löytää kaksikin parempaa puolustavaa puolustajaa, niin ensi kauden puolustus on kyllä jo erittäin kova.
 

Jazerman19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masan Massiivinen, sympatiat Leafs
Ck on puhunut viime aikoina, että se ja se on IFK:n tyylinen pelaaja, mutta voitko sivistää minua ja kertoa minkätyyliset pelaajat sitten ovat IFK-tyylisiä, kun olen hieman sekaisin. Meinaa pieni ristiriita, jos väittää että sekä Väänänen että Santala ovat IFK-tyylisiä, kun toinen fyysinen peruspakki ja toinen taitokiekkoilija, eikä juurikaan omaa fyysisyyttä kentällä pelatessaan, vaikka raamit siihen antaisivatkin mahdollisuuden. Eli tuolla määritelmällä kaikki pelaajat ovat IFK-tyylisiä.
 

Tähtirinnat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Nj Devils
Ja vaikka mies ei pisteitä tee, eikä taklaa, niin hänestä on tullut luotettava peruspuolustaja, joka tekee hyvin vähän virheitä. Itseasiassa jo viime kaudella oli kokonaisuutena HIFKin pakeista se vähinten virheitä tekevä.

Ihan mielenkiinnosta, millä perusteella Turunen oli vähiten virheitä tekevä pakki? +/- tilasto oli joukkueen ylivoimaisesti huonoin, ja eikös tällä voida jollain tasolla arvioida perus puolustajaa?
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Ja vaikka mies ei pisteitä tee, eikä taklaa, niin hänestä on tullut luotettava peruspuolustaja, joka tekee hyvin vähän virheitä. Itseasiassa jo viime kaudella oli kokonaisuutena HIFKin pakeista se vähinten virheitä tekevä.

Niin, no miten sitä nyt mittaa. Jos mittarina käytetään +- tilastoja, niin Turunen oli huonoin pakki -7 tuloksellaan. Siis kaikista huonoin. Ja toisekseen, viimekauden IFK:ta on todellakin erittäin huono käyttää mittarina missään vertailussa. Pauliina teki siitä vuoden, jonka kaikki haluavat unohtaa.
Edit. Too slow...
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä en voisi olla enempää eri mieltä...

Iota Rhoo tuossa edellä kiteyttikin erittäin hyvin omat ajatukseni Turusesta. En missään nimessä pidä Turusta minään ykkösvaihtoehtona ykköspariin, mutta kakkoseen menee tarvittaessa ihan mainiosti. Meidän on kuitenkin otettava tietyt realiteetit huomioon, jolloin nykyisestä kokoonpanosta löytyvä hyvä stuntti lähes paikalle kuin paikalle, on kultaakin kalliimpi. Turunenhan ei siis ole millään osa-alueella mitenkään erityisen hyvä, mutta aivan riittävän hyvä kokonaisuutena. Ja minä olin kyllä näkevinäni viime kaudella viitteitä fyysisenpuolenkin tasonnostosta, vaikka ei varsinaisesti mikään rymistelyn perikuva olekaan. Muttei suinkaan ihan paperiakaan. Väitän, että Turusta arvostettaisiin enemmän, jos olisi persoonaltaan räväkämpi. Sama vikahan on Lundellillakin. Mutta näillekin kavereille on tilaa, jotta särmemmät voivat loistaa.

Kangesta olen sitä mieltä, että mikäli on kunnossa, tänne vaan. Narritausta on miinus, mutta ei tässä asiaintilassa mikään este.

Siinä mielessä meillä on ihan hyvä tilanne, että omilla junnuilla on kuitenkin jo viime kaudelta kokemusta. Voi olla, että ihan vielä ei taso riitä, mutta tulevaisuus ei vaikuta tällä hetkellä kovin synkältä. Oletan, että Jalosen aikana jokainen, varsinkin nuorista pelaajista, kykenee nostamaan tasoaan askel kerrallaan kohti kansallista huippua. Terveinä pysyessään on myös lupa tätä odottaa, joskin realismi on syytä säilyttää odotuksissa. Mutta paikallaan ei pitäisi kenenkään junnata koko kautta. Oletan, että joukkueen kasauksessa on otettu huomioon, että jokaiselle junnupakille on luvassa säännöllistä peliaikaa, milloin enemmän, milloin vähemmän. Mutta säännöllistä kuitenkin.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos nämä siirrot eivät herätä ylimääräisiä tunteita niin paljon on kuollut ja menetetty näiden seurojen vastakkainasettelussa. Se on kylmä fakta.
Kerrankin voin sanoa olevani nimim. flintstonen kanssa jostakin aiasta samaa mieltä.

Tähän mennessä olen lähinnä nauranut Narreille, kun välillä tykkäävät koota jotain mini-IFK:ta sinne. En tiedä mihin tämä maailma on menosa, kun täällä vakavasti ehdotellaan jotain artokoivistoja IFK:iin. Myös Kankaanperä on perus-Jokeri ja kyllä saatavilla pitää olla muunkin statuksen omaavia pelaajia. Mua ainakin vituttaa, jos joku narri-kanki tulee IFK:iin.
 

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
Ihan mielenkiinnosta, millä perusteella Turunen oli vähiten virheitä tekevä pakki? +/- tilasto oli joukkueen ylivoimaisesti huonoin, ja eikös tällä voida jollain tasolla arvioida perus puolustajaa?

Maalit olivat jonkun muun kuin Turusen vika? ;) Niin, minkä muun kuin oman havannoininsa perusteella täällä nyt mitään voi sanoa, mutta jos tilastot kiinnostavat, niin Turunen oli jäällä 19 kertaa kun omissa soi.

Vastaavasti Laakso ja Kovanen olivat jäällä 28 vastustajan maalin aikana. Kontrasti aika selkeä eikö vain? Heikkisellä miinus lukemat 27, Korhosella 22.
Cookilla samat kuin Turusella 19.

Nuo tilastot eivät mielestäni kumoa omaa havannointia siitä, että enemän pelaavista pakeista ainakin Kovanen, Laakso ja Heikkinen tekivät enemän virheitä jäällä kun Turunen.

Vähäisestä peliajasta johtuen Korhosen, Haverisen ja Puronlinnan tilastot pysyivät kauniina, mutta itse sanoisin Turusen pelanneen silti varmempaa peliä kuin tämä kolmikko.

Joten jos nyt ei varmin puolustaja, niin top kolme nyt ainakin.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Maalit olivat jonkun muun kuin Turusen vika? ;) Niin, minkä muun kuin oman havannoininsa perusteella täällä nyt mitään voi sanoa, mutta jos tilastot kiinnostavat, niin Turunen oli jäällä 19 kertaa kun omissa soi.
Ymmärsin pointtisi. Tilastot eivät aina kerro kokonaiskuvaa. Korhosellahan tuo +- tilasto näyttää +3, ja kuka kehtaa väittää, että hän olisi tuon arvoinen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jos nämä siirrot eivät herätä ylimääräisiä tunteita niin paljon on kuollut ja menetetty näiden seurojen vastakkainasettelussa. Se on kylmä fakta.

Samaa mieltä, vaikka ammattilaisurheilusta onkin kysymys. Olen ihmetellyt, kun Ilmala on imuroinut meiltä jopa marginaalipelaajia ja täytemiehiä. HIFK, jos kotiuttaa Kankaanperän, vie selkeästi erittäin tasokkaan pelaajan. Fyysinen hyvä peruspakki -sabluunaan olisi istunut kuitenkin erittäin monta muutakin nimeä kuin Kanki ja lähtökohta pitäisi olla se, että mieluummin haetaan ensin näitä neitseellisempiä vaihtoehtoja. Esimerkiksi sieltä AHL:stä Niskala. En kauheasti taputa käsiäni, jos Kankaanperä tulee, mutta ymmärrän ja hyväksyn hänet tottakai pelaajana. Se tästä vielä puuttuisi, että meille tulisi Samuli Jalkanen, jonka tieltä myytäisiin Janne Keränen.

HIFKin ainoa merkittävä hankinta Jokereista viime vuosina on Pasi Saarinen ja kyllä siinä sellainen kauden mittainen aika meni, ennenkuin häneen tottui. Hirso ja T.Ruutu ovat HIFKin näkökulmasta tietenkin paluumuuttajia, kerran meillä olleita ja paluusta himaan en nyt voi kauheasti ketään moittia. Joten nämä kaksi eivät ihan sovi ainakaan meikäläisen kategoriaan jokerihankinnoista. Omiahan me hankittiin takaisin harharetkiltä. Sen sijaan suora Jokerihankinta (se, että Kanki tulisi Ruotsista on pelkkä muodollisuus) pitääkin olla yhtä harvinainen tapaus kuin Saarinen ja pelitasoltaan vastaava = tulee todellakin isoon rooliin ja pelaamaan. Jos on pelannut Jokereissa, kuten Pesonen, tilannetta lieventää huomattavasti se, että Jokerien jälkeen on pelannut jossain muussa kotimaisessa seurassa. Meikäläiselle Pesonen on aina vaan Ilves-taustainen, ei voi mitään. Eikä tässä mitään järkeä tarvitse ollakaan, jokainen kelailee tavallaan ja mun silmissäni Kankaanperässä on faktisesti helvetin iso jokerileima, Pesosessa ei ollut.

Itse pelaajathan kelaavat näitä toisin kuin fanit. Kankaanperän kannalta tilanne on aika simppeli: HIFK:ssa olisi tarjolla Nokka + takuuvarma pelipaikka ykkös-kakkosparissa ja paljon vastuuta. Jokereilla on paljon täydempi pakkikalusto, Hanlonista Kankaanperällä ei ole sellaista hunchia kuin Nokasta. Uransa kannalta hän voi hyvinkin valita HIFK:n. Rahan en usko missään tapauksessa tätä ratkaisevan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä kokoonpanoihin tulee, niin eihän HIFKin tarvitse olla mikään ylivoimaisesti liigan paras joukkue. Tuntuu vaan että moni jatkoaikalaisista olettaa niin. Tietenkin HIFKin pitää resurssien mukaan olla kärkipäässä, sanotaanko nyt vaikka että top nelosessa kuten muutkin kärkijoukkueet, mutta siellähän HIFK on lähes joka vuosi ollutkin, siis mitä pelaajien tasokkuuteen tulee. Se, ettei olla menestytty kovinkaan hyvin, on taas eri juttu, ja tietenkin tosi ikävä asia. En mä viitsi tai välttämättä osaakkaan sanoa onko menestymättömyyden syynä Pena TJ.nä ja joukkueen kokoajana, vai nämä koutsit Baxter ja Francis, vaiko jatkoaikalaisten haukkuma Lundell tms, vai peräti kaikki nämä syyt yhdessä. Mutta onhan HIFK:illä kuitenkin joka vuosi ollut "paperilla" hyvä joukkue. Mua vähän ärsyttää sellaiset kirjoitukset, joiden mukaan jollakin tietyllä rosterilla taisteltaisiin samoista sijoituksista pienten paikkakuntien ja liigan häntäpään joukkueiden kanssa, kyseisten kirjoittajien teiniangstia epäilisin suurimmaksi syyksi.

Joku täällä vertasi viime kauden joukkueen kokoonpanon tasokkuutta sen kauden sijoitukseen eli seitsemänteen sijaan, ja käsittääkseni kirjoittajan mukaan tosta päätellen pitäisi saada tilalle paljon parempia pelaajia kuin mitä on lähtenyt pois, jotta tuota sijoitusta voisi parantaa. Kuitenkaan liigassa ei viimekään kaudella monellakaan joukkueella ollut nimekkäämpää kokoonpanoa kuin mitä HIFK:illä. Ensi kauteen on kuitenkin moni asia muuttunut, Pena lähti ja joukkuetta kootaan nyt erilailla, uusi koutsikin on tutumpi ja turvallisempi valinta kuin aiemmat ulkomaalaiset yms. Hyviä pelaajia on tullut joukkueeseen ja lisää on varmasti tulossa. Ja pitää tietenkin vielä muistaa, että moni lähteneistä pelaajista oli tavalla tai toisella heikkoja, tai ainakin jatkoaikalaisten haukkumia. Mikä siis mättää?

Ja vielä yksi juttu. Mikä tämä ilmalan "kyykytys" -juttu oikein on, mä en ymmärrä ollenkaan. Jos vaikka joku HIFKin pelaaja menisi jokereihin, niin enhän mä tietenkään jokereista halua HIFKiin ketään jokeripelaajaa. Jos mä ton kyykytysjutun olen yhtään oikein ymmärtänyt, niin sehän on äärimmäisen lapsellista ja noita juttuja ymmärtäisi kuulevan vaan jossakin ala-asteen välitunnilla.
 

Brad

Jäsen
Olen ihmetellyt, kun Ilmala on imuroinut meiltä jopa marginaalipelaajia ja täytemiehiä. Jos on pelannut Jokereissa, kuten Pesonen, tilannetta lieventää huomattavasti se, että Jokerien jälkeen on pelannut jossain muussa kotimaisessa seurassa.

Niin, Jokerit on hankkinut hifk:sta viime vuosina vain Hirson, Schnabelin ja Askeyn. Hirso oli meillä 1-2 sentteri, Schnabel pelasi ykkösparissa Lepistön kanssa 20 min per matsi ja Askey oli ykkösmaalivahti. Ei täytemiehiä eikä marginaalipelaajia.

Vopat ja Kantor tulivat Jokereihin Saksasta ja Nielikäinen Kerhosta. Kantor on mm. pelannut Tapparassa hifk:n jälkeen ja Nielikäinen Kerhossa. Ja kuten sanoit, niin tilannetta lieventää huomattavasti jos pelaaja on pelannut jossain muussa kotimaisessa seurassa.

Hauskaa kun hifk-fanit täällä unelmoivat Kankaanperästä. Kankaanperällä on jo sopimus pk-seudun jengin kanssa, seura ei ole hifk. Tulen tänne sitten ilmoittamaan kun on virallista.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Enpä nyt tuosta Turusesta todellakaan kauheasti innostu, mutta voihan asian ajatella niinkin, että ollessaan terveenä koko kauden hän tulee Korhosen paikalle. Eli vakituisesti pelaavaan kokoonpanoon. On siis automaattisesti parannus tältä kannalta. Turusen pahin puute on täydellinen näkymättömyys. Hän ei tee paljon virheitä, mutta eipä juuri muutakaan, pelaa ihan liian passiivisesti. Turunen on kuitenkin kohtuuraamikas ja mielenkiintoista on nähdä saako Jalonen hänestä uusia ulottuvuuksia esiin. Mutta siis Korhosen Lassen paikalle ihmisen kokoinen pakki - welcome vaan! Kahdessa ekassa parissa pitää olla kyllä aivan eri jätkät.

HIFK kaipaa jonkun mielestä Laakkosta. Mihin? 4+16 = 20 pinnaa 41 matsissa kuluneella kaudella reilusti yli 100ke liksalla. Ei pelkillä jaloilla nyt voi duunia saada. Itse asiassa Jouhkimainen teki 2 maalia enemmän eli 6 kpl paljon pienemmällä minuutti- ja paikkamäärällä. Toki Jouhkimaisella oli syöttöjäkin vain 2 kpl, mutta aika äijämäisen miellyttävä pelaajaprofiili silti = enemmän maaleja ja kontaktipeliä + jalkoja kuin pelinrakentelua. Jouhkimainen olisi kyllä kannattanut pitää.

Ei kai maalin- ja pinnojenteossa ole väärin, jos tekijällä on lisäelementtinä kiloja ja senttejäkin? Jussi Pesonen teki 31 ottelussa huikeat 26 pinnaa. Luulisi kelpaavan näytöksi 1-2 -ketjujen laituriksi mihin tahansa jengiin, kun siihen lyödään vielä päälle äijämäinen pelityyli? Ja mihin on unohtunut "vähintään 20 maalin" Kuhta? Nokan jengissä saattaa hyvinkin syntyä hänelle oikeammat teholukemat. Lennu pystyy isommassa roolissa tekemään hyvin pinnoja, samoin Arttu. Hirson ja Lopin pinnapotentiaali? En mä kauhean kädettömänä, sorry nyt vaan pessimistit, tuota nippuamme näe SM-liigaan 08/09. NHL:ään kylläkin, mutta ai niin, SM-liigahan tämä on. Sen allekirjoitan, että parit jalat eivät olisi huono lisä tuohon nippuun, mutta kyllä tason täytyy olla kovempi kuin Laakkosella. Ei nyt ihan taivaaseen asti nosteta tätä meillä kauan yrittänyttä, loukkaantumisherkkää ja viime kaudella 4 maalia tehnyttä kaveria.

Vesce on ilmaantunut hattu kourassa pienemmän palkkapyynnön kera tuulikaappiin, kuten epäilinkin. Miksiköhän en innostu kaverista, joka pyytää 360ke helmikuussa, on useamman kuukauden hiljaa ja tulee sanomaan, että 250ke onkin hei ihan ok? Neljän ulkomaisen kuviossa sen voisi ottaakin. Nyt odotan ja toivon parempaa. Syynä esimerkiksi tämä spekulaatio, joka sisältää optimismia: Mitäpä sitten, jos HIFK:lla on hyvä meno päällä tammikuussa ja vielä yksi ulkkaripaikka vapaana ja meillä ruvettaisiin jo varmistelemaan asemia kevääksi? Eli otetaan nyt sitten yksi kova sälli vielä sisään, niin taistellaan varmasti mestaruudesta. Näinhän menestysjoukkueissa on tehty; Keklun HIFK, Kärpät jne. Eikös ole aina tullut kesken kautta nimenomaan huipputasoa sisään? Näinhän oli tarkoitus tehdä tammikuussa -06, kun Askey ulkoistettiin ja Pena meni hakemaan maailmanluokan tsekkiä. Joka osoittautui Brad Parsonsiksi. No, mennäänpä tammikuuhun -09 ja meillä on kaksi ulkkaria ja olemme liigassa kakkosena, vähän käsiä puuttuu. Yhdelle vapaalle paikalle saatettaisiin saada Nokan vanha tuttu Bros Tsekeistä. Tai joku muu. Ellei sillä paikalla jumita Vesce, joka on saanut 4 rankkaria sisään ja tehnyt siihen mennessä sen lisäksi 4+9=13 pinnaa. Kausi kannattaa ajatella kokonaisuutena. Yksi ulkkaripaikka pitää jättää auki.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös