Joukkueen rakennus kaudelle 2008-2009

  • 1 679 432
  • 5 074
Tila
Viestiketju on suljettu.

Animal

Jäsen
Jokerien kuppaaminen hirson kohdalla on vielä pientä...

Toivottavasti kupataan jostain niitä ihan oikeita ratkaisupelaajia ja ykkössentteri, sillä playoff -tilastoja tuijottamalla Hirsosta ei sellaista saada. Playoffeja on tullut pelattua viitenä viime vuonna lyhyelle ja pitkälle niin isossa kuin pienessäkin roolissa, ja saldot näyttävät seuraavaa:

47 7+12=19 64 min

Runkosarjassa kausikohtainen keskiarvo viimeiseltä viideltä kaudelta on:

54 13+23=36 69 min

En tiedä mistä kertoo, mutta nyt on Kimillä näytön paikka. Selän suoristelua ja keskinkertaisuutta tuskin fanien silmissä hirveän hyvällä narrivisiitin jälkeen katsotaan. Oli syyt Ilmalan keikkaan mitkä hyvänsä.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten olis maalivahdiksi Tuomas Tarkki? joku sanoikin jossain täällä viesteissä, että olisi tehnyt kahden vuoden diilin kärppien kanssa, mutta en oikein usko.
Usko pois, jatkaa Oulussa seuraavat kaksi kautta. "Esisopimus" ollut jo pidemmän aikaa ja eiköhän nyt ole jo nimet virallisestikin paperissa ja Kärpät tiedottaa kerralla ensi kauden jokkueensa valmentajat ja runkopelaajat.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ei vakuuta tuo joukkueen rakentelu.

?

Perus-pessimismi on mielestäni IFK:n kohdalla aiheellista, mutta tässä kohtaa mennään "hieman" yli. Eiköhän kannattaisi ensin katsoa ja kuunnella, minkälaisia pelaajia joukkueeseen on tulossa... ja kritisoida sitten, jos aihetta on.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
No pannaan nyt tänne, että IPikkarainen haluaisi jatkaa IFKoossa vaikka on saanut hyvän tarjouksen kotimaakunnastaan eli joukkueena Kalapasta. (hauska sanaleikki muuten.)

Tarjoukset vain eivät ole oikein kohdanneet toisiaan, ei Stadissa ja toisaalta parempi puolisko ei oikein ole innostunut Kuopion sinänsä huikeasta torista. Petoselta tai vaikka Saaristokaupungista löytyy järven rannalta hyviä kämppiä, mutta äksön kyseisessä kylässä on aika ajoin aika onnetonta.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tarjoukset vain eivät ole oikein kohdanneet toisiaan, ei Stadissa ja toisaalta parempi puolisko ei oikein ole innostunut Kuopion sinänsä huikeasta torista. Petoselta tai vaikka Saaristokaupungista löytyy järven rannalta hyviä kämppiä, mutta äksön kyseisessä kylässä on aika ajoin aika onnetonta.

Mihin sitä rahaa säästetään kun tuntuu että kaikki tarjoukset ovat täysin alakanttiin. Kohta Nybondas itkee mediassa kuinka kaikki on niin kallista.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mihin sitä rahaa säästetään kun tuntuu että kaikki tarjoukset ovat täysin alakanttiin.

Asiallinen kysymys, mutta olisiko niin, että tässäkin näkyy vielä Penan perintö? Pentti maksoi kaikille "mottipäisen summan" riippumatta siitä, mikä pelaajan arvo oli ja minkä verran palkkaa olisi taitoihin nähden pitänyt maksaa. Nyt kun Nybondas koettaa saada hinta/laatu-suhdetta kohdilleen, tarkoittaa se monen kohdalla palkanalennusta tai ainakin toivottua pienempää palkankorotusta. Ymmärrettävästi tämä saa pelaajat harkitsemaan vielä kertaalleen, ennen kuin piirtävät puumerkkinsä sopimukseen.

Tämä on siis pelkkää spekulaatiota, mutta saattaa tuossa olla osa totuutta, sillä täällähän on monesti kirjoitettu, miten Penan palkkapolitiikassa ei ollut päätä eikä häntää.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Pakko tulla tänne ketjuun taas huutelemaan kun ei meinaa enää pysyä housuissaan. Tosiaan aika vähän on tullut julkisuuteen tietoja HIFKiin siirtyvistä pelaajista ja se ei ole välttämättä ollenkaan huono asia. Tämä on mielestäni osoitus siitä ammattimaisuudesta jota olen ja muutkin täällä palstalla on kuuluttanut viimeiset 10 vuotta.

Itselläni ei ole tietoa HIFKin tiedotustilaisuuden ajankohdasta, mutta oletettavasti se on HIFKin risteilyllä tai vähän sitä ennen, eli siis ensi viikolla pitäisi olla tiedossa ensi kauden joukkueesta suurin osa.

Toivon, että kerrankin saisin kokea onnellisuutta tiedotustilaisuudesta ja tämä tarkoittaa sitä, että Hirson, Nokan ja Lopin lisäksi haluan nähdä julkistettavan top3 liigatason maalivahdin ("Noronen", "Hurme"), laitahyökkääjän("Salmelainen"), puolustajan ("Salmela") ja nämä kaikki mielellään kotimaisia. Näistä en vielä kärrynpyöriä heitä vaan tuo pitää olla vähimmäisvaatimus, mutta jos tuohon vielä julkistetaan toinen huippupuolustaja ("Pettinen"), Stay at home pakki ("Ustrnul") ja sentteri ("Bros"), niin tästä voisi jo pienet kärrynpyörät vetäistä. Pettymykseksi lasken sellaisen julkistamisen jossa julkistetaan Hirso, Nokka, Loppi ja heidän lisäkseen Rönberg, Hurme ja joku muu HMV heppu tyyliin Carlo Grunn.

Puolustuksesta vielä sen verran, että toivoisin puolustukseen hommattavan pelaajia jotka oikeasti osaavat syöttää ja avata peliä, se on mielestäni puolustajan tärkein ominaisuus kiekollisessa mielessä ja tähän ei ole viime vuosina pystyneet kuin Murphy ja ehkä joku muukin. Esimerkiksi Kärpissä ja Bluesissa puolustajien avauspelaaminen oli todella hienoa katsottavaa. HIFKissä avauspelaaminen on ollut viime vuosina mestis tasoa.
 
Viimeksi muokattu:

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Nieminen
Riksman
(ei ilmeisesti tule, arveli viisas palstaveljeni, mutta olkoon nyt vielä tässä)

Haverinen
Heikkinen
Holmberg

Pikkarainen

Purolinna

Hirschovits
Keränen
Kuhta
Loppi
Luttinen

Pesonen
Petrell
Pikkarainen
Porthen
Pöysti
Wärn

Kun noita nimiä on tässä jonkin aikaa pureskellut ja rosteria pohtinut, niin alkaa maistumaan jo hyvältä suussa... =) Tarkoitan sitä että, kyllä olis hieno "omavaraisuusaste"! Kille ja Pikukin täysin IFK-henkisiä... Tuohon mukaan kolme kunnon pakkia ja muutama täsmähankinta hyökkäykseen niin avot! Voitais ihan kirjaimellisesti laulaa:Tää on MEIDÄN IFK... ; )

Nuo hankinnat kun olis mallia Hurme (juuh alkaa lämmetä tälle myös...), Salmelainen, Söderholm, lisää omia miehiä ja kolme kovaa ulkkaria, niin mikä ettei?! Uskon että kopissa olisi hyvä ME-henki, kun kaikki haluaisivat pelata IFK:lle joukkueena. Vähän samaan malliin kun tämän vuoden Blues.

Katsellaan mitä tuleman pitää... Odottavan aika on kyllä pitkä!
 
Viimeksi muokattu:

Ioota Rhoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Broad Street Bullies
No pannaan nyt tänne, että IPikkarainen haluaisi jatkaa IFKoossa vaikka on saanut hyvän tarjouksen kotimaakunnastaan eli joukkueena Kalapasta. (hauska sanaleikki muuten.)

Tarjoukset vain eivät ole oikein kohdanneet toisiaan, ei Stadissa ja toisaalta parempi puolisko ei oikein ole innostunut Kuopion sinänsä huikeasta torista. Petoselta tai vaikka Saaristokaupungista löytyy järven rannalta hyviä kämppiä, mutta äksön kyseisessä kylässä on aika ajoin aika onnetonta.

Toivottavasti Pikkaraiselle saadaan jatkot sorvattua. Sillä kyllähän HIFK Ilkan koti on.

Hämmentäjä, taklaaja, raataja, joka tekee pisteitä. Monipuolinen pelaaja, jota voi peluuttaa monessa roolissa. Todella hyödyllinen nappula oikeinlaisen valmentaja käsissä. Rightin hyökkääjiäkää ei kannata heittää menemään, sillä ylivoiman kokoaminen tuleen ensi kaudellakin olemaan vaikeata, kun rightin puolustajat ovat täysin kivealla. Ihan hyvin se Ilkkakin tällä kaudella ylivoimaan sopi.

Kuuluu myös niihin pelaajiin, joka erottaa joukkueen HMV sakista. Nuoret kannattajat hallin käytävillä kulkee Pikkaraisen paita päällä. Jos Kilpi logoon siirrytään myydään taas varmasti paljon 36-paitoja. Kyllä tällaiset helposti markkinoitavat pelaat itsensä takaisin maksaa.
 
Viimeksi muokattu:

Stigu

Jäsen
IFK:n hankittavien pelaajien tulee täyttää jompikumpi allaolevista ehdoista.
1) Pelaaja (mielellään oma poika) omaa kehtyspotentiaalin nousta 2-3:sa vuodessa mestaruusjoukkueen pelaajaksi omassa roolissaan
2) Pelaaja on jo "valmis" mestaruusjoukkueen pelaaja omassa roolissaan.

Pikainen katsaus BR:n listaan (boldatut nimet) osoittaa, että meillä on noita omia, kehityspotentiaalin omaavia poikia jo joukkueessa tarpeeksi : 1 veskari, 4 pakkia ja 6 hyökkääjää (mukana Loppi ja Hirso, joilta siis voi odotta tason nostoa oikeassa valmennuksessa): Positiivista on toisaan tuo omavaraisuusaste.

Sen sijaan noita valmiita pelaajia joukkueessa on mielestäni ainoastaan Luttinen ja Petrell. Eli heille on jo olemassa selkeä paikka ja rooli mestaruustason joukkueessa.

Loppututuloksena, joukkueesta puuttuu noin 8-9 kappaletta noita "valmiita pelaajia". Savotta näiden pelaajien hankkimiseen on melko suuri, mutta positiivista on se, että ainakaan BR:n listassa ei ole ns. vapaamatkustajia , toisin sanoen kehityskelvottomia pelaajia, joilla ei nykynäytöillä ole paikkaa mestaruusjoukkueessa. Relasitinen tavoite hankkia nuo 8-9 puuttuvaa pelaajaa on 2 vuotta.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Annetaan vaan...

...annetaan The Officelle nyt sitä aikaa, ei me ensi kautta vielä olla hävitty.
...kunhan ei vaan ala, niinkuin kohta vahvasti vaikuttaa, toiminta muistuttamaan nimikaimansa (The office) mukaista sekoilua. Oli meinaan semmosta toimintaa siinä puljussa, ettei paremmasta väliä. Sillä touhulla on kyllä hävitty seuraavakin kausi ja muutama sen jälkeenkin.

Sitten tästä eteenpäin Herroille JHag ja muut yltiöoptimistit:

Viesteistäni huolimatta en halua(isi) suinkaan sortua yltiöpessimismiin. Itsekin olen vain haarukoinut niillä juuri tätä ilmiötä, joka nyt tuntuisi olevan menossa. Että, ne joita IFK:hon on kuluneen kauden jälkeen huhuiltu, ovat järjestäen tuntuneet päätyvän muualle. Ja tässä valossa ei Loppi ja Hirso vielä kesää tee, eikä edes hyvää kautta...ainakaan välttämättä. Ja toisaalta tässä sivussa, hyvinkin erikoisen ilmiönä, osa kannattajista on alkanut sovittamaan jengiin vaikka mitä porukkaa sisään jengiin. Lähinnä sellaisia, joilla ei edes etäisesti ole mitään tekemistä menestykseen, tai edes The Balanceen, pyrkivässä joukkueessa. Tämä tuntuu kertovan jo omituisesta epätoivosta IFK leirissä.

Tässä valossa siis itsekin alan jo hiukan huolestumaan, että jos vaikka nokkakaan ei ole tulossa. Sillä itsekin uskon, että hän sentään jotain tasoa olettaa joukkueeltakin. Mutta ihailen toki positiivisuuttasi (edelleen JHag), ja sinulla luultavasti onkin hiukan enemmän kosketuspintaa tilanteeseen, kuin minulla. Mutta haluaisin vaan sanoa, että on myös syytä ymmärtää näitä mielipiteitä, jotka eivät jaksa nähdä asioita ja tapahtumia, eikä edes IFK:n tulevaa joukkuetta niin positiivisessa valossa kuin sinä tahi muut optimistit. Sillä historia on koulinut meitä vähemmän asioista perillä olevia.

Kaikesta huolimatta arvostan todella korkealle argumentoitisi ja perustelusi, kun asioista kirjoitat. Joten en missään nimessä heitä tässä mitään henkilökohtaista. Me vaan kaikki elämme nämä asiat omilla fiiliksillä, ja siinä ei aina järki seuraa mukana, kun tunne puhuu! Kaikki me kuitenkin ailahtelevista, ja vähän asiantuntemattomistakin (minä itse lähinnä) viesteistä huolimatta, rakastamme ja kannatamme samaa joukkuetta.

Mutta sitten taas toisaalta. Olen kyllä ehdottomasti kanssasi samaa mieltä siitä, että ihan kaikkia jotka menetetään ei voi nostaa heti jalustalle ja toisaalta kaikkia, jotka saadaan ei voi heti haukkua paskaksi. Kyllä toki Hirso ja Loppi kuitenkin ovat nykyliigan mittapuulla varsin kovat sainaukset. Puhumattakaan Nokasta, jos siis varmasti on tulossa.

Nyt vaan jännityksellä odotetaan tulevaa viikkoa. Eli tuleeko IFK:lta oikein superpenailut, joihin ei edes the original pentti olisi pystynyt. Vai paljastuuko sieltä aivan huikeat sainaukset, jotka pysäyttävät hengityselimet naapurijengeissä. Mielenkiintoinen viikko siis tulossa!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Jos mulle toisi HIFK leivän pöytään, niin olisin kuollut nälkään mollatessani virassa olevaa toimitusjohtaja Matikaista. Otan toki mielelläni hilloa vastaan Nordikselta, jos he haluavat maksaa. Tilinumeroni on 556026-311109.

Ihan normaalia fanipalstasettiähän täällä. Kummallista, että meikäläinen lasketaan äärioptimistiksi? Jos mixu on ääripessimisti, pitää äärioptimistin olla valovuosia meikäläisen edellä. Näen tilanteen helvetin paljon lupaavampana kuin se oli vuosikaudet Penan aikana. Lisäksi olen jo lyönyt vetoa siitä, että HIFK on ensi kaudella lopullisesti neljän sakissa. En todellakaan mestaruudesta, edes finaalipaikasta. Äärioptimismia on siis pitää Matikaisen potkuja positiivisena asiana ja lisäksi ennustaa näillä resursseilla pelaavan joukkueen sijoittumista neljän joukkoon? Huh ja hohhoijaa. Täällä veikkasi moni nykyinen pessimistikin jopa tämän kauden HIFKiä korkealle, kun kaudessa oli hyvät hetkensä. Ihan oikein sinänsä, ei siinä mitään. Mutta onko Nokan HIFKin menestyminen paremmin kuin Baxterin kaksi kautta peräkkäin puolivälierissä ulos lähtenyt HIFK todellakin täysin poissuljettu vaihtoehto? Siis SM-liigassa 08/09. NHL:ssä ei pärjättäisi.

Herätkääs nyt pessimistisiivessäkin ja päivittäkää kriteerinne realismin, optimismin ja äärioptimismin suhteen. Äärioptimisti paukuttelisi täällä henkseleitä ensi kauden kullasta, paikasta Euroopan liigaan jne. Eikös tässä kaupungissa ole eräs toinen joukkue, jonka fanit rakentelevat tämän tyyppisiä ketjuja hyvissä ajoin ennen kautta?

Positiivista on se, että valmentaja on suoraan huipulta. Tavallisesti kauteen lähdetään "Mälkiällä", joka on ollut kotimainen tai ulkomainen. Nimiesimerkki kuvaa koko genreä. Lisää positiivisuutta saadaan siitä, että HIFK julkistaa nyt keskiviikkona joukon sopimuksia, mukana valmentaja ja tietääkseni myös kotimainen maalivahti. Yllättävä nimi, joka vapauttaa siis yhden ulkomaalaispaikan. Kaksi ulkkaripaikkaa menee pakkeihin, yksi brändipakki ja yksi pelintekijä. Sillä yhdellä uudelleen vapautuneella ulkkaripaikallahan voidaan tehdä vaikka mitä. Ainakaan kaikkia ulkkaripaikkoja ei ole nyt jo lukittu, kuten Penan aikana. Itse kannattaisin sellaista vaihtoehtoa, että hyökkäykseen hankittaisiin ulkkaripaikalle sentterin sijaan viiltävän kova snaipperi mallia Banham. Sentteriosastoa täydentäisi tässä tapauksessa M.Hurme tai vastaava. Voihan ketjuja ajatella niinkin, että Hirson ja Lopin laituriosastoa voisi vahvistaa tuntuvasti Kuhta-tasosta?

Tämän voi kaivaa vaikka ensi marraskuussa esille:
Jos täydennykset ovat pettymyksiä ja kausi menee päin helvettiä, itken muiden mukana. Koska kommentoin reaaliajassa. Kun kuulen täydennykset, kommentoin niitäkin reaaliajassa. Nyt pitää saada kurssi kääntymään ja mielestäni ainekset hyvään menestykseen tulevat olemaan kasassa, kun kiekko putoaa jäähän ensi syyskuussa. Kutsutaan tätä nyt sitten äärioptimismiksi. Ei se mua haittaa. Olen mielelläni sitten äärioptimisti täällä valitsevan harmaan alakulon seassa.

edit: Rönnberg (kuin myös Korpikari) ei ole millään tasolla oma haaveeni tai fantasiani. Näiden pelaajien liikkeistä olen kuullut huhuja ihan muualta kuin HIFK:sta. Näköjään Veikkaajakin on kuullut, kun on näitä meille liittänyt. Mulle on täysin yhdentekevää myös Rönnnbergin tuleminen. Oletan, että valmentajamme tulee vaikuttamaan pakkihankintoihin paljon ja noilla näytöillä, mitä valmentajalla on, luotan hänen näkemykseensä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tässä osuit ihan suoraan asian ytimeen ja näitä tuuliviiriselittäjiä on toki vain vain ihan ne muutama (sekin on jo liioittelua)- parempi näistä on toki käynyt pitkän hiljaiselon aikana jonkun "asiat ovat paremmassa jamassa kuin ne tosiasiassa ovatkaan"- nimisen aikuiskoulutuskeskuksen kurssin.

Jos tässä viitataan meikäläiseen, olisit osoittanut sen suoraan minulle. Määrittele tuuliviiri. Käytä oikeita esimerkkejä ja aitoja lainauksia. En ymmärrä, miten joku patukkapalsta liittyy tänne? Tiesitkö btw, että kirjoittajien henkilöllisyyden arvailu ei kuulu palstan etikettiin? Jos et tarkoittanutkaan mua, sorry että vastaan turhaan. Mutta koeta hankkia jostain sen verran munaa, että mainitset ihan nimeltä sellaiset kirjoittajat, jotka häiritsevät herkkää hipiääsi. Niin täällä ovat muutkin tehneet. Ei tarvitsisi arvailla. Reiluja riitoja ennemmin kuin akkamaista vihjailua. Määrittelen itse sellaisen kirjoittajan, joka tulee ajoittain toteamaan "mitä mä sanoin" opportunistiksi ja halvaksi jälkiviisastelijaksi. Lisäksi kritiikin seassa olisi hyvä kuulla myös parannusehdotuksia. Mitä olisi pitänyt tehdä toisin? Kritiikin voi myös tarkentaa. Ei kannata vaan yleisesti naukua kaiken olevan päin vittua, kun voi eritellä esimerkiksi valmennuksen, pakit, hyökkääjät jne? Täydellisiä henkilökohtaisuuksia varten on olemassa yksityisviestitoiminto.

Ja vilpitön pahoitteluni, jos herjasi ei ollut tarkoitettu minulle. Nyt se jäi jotenkin ihmeellisesti ilmaan roikkumaan.
 

rossoblu

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mikäs juttu tämä kilpilogoon palaaminen oikein on? Joku fanien toiveissa liikkunut huhu, vai oikein jotain faktaakin asiasta?

Huhun todenperäisyydestä en tiedä mitään, mutta toteutuessaan tuo olisi minulle riittävä tulos tulevasta kaudesta. Mainosten vähentäminen samalla olisi jo yli tavoitteen.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Kyllä vähissä on toiveet, jos siisti pelipaita riittää :). Itse uskallan toivoa välieräpaikkaa, en siihen tosin usko.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Huhun todenperäisyydestä en tiedä mitään, mutta toteutuessaan tuo olisi minulle riittävä tulos tulevasta kaudesta. Mainosten vähentäminen samalla olisi jo yli tavoitteen.

Kilpilogoon palaaminen olisi kieltämättä erittäin positiivista. Mitä taas mainosten vähentämiseen tulee, parasta olisi 7 Päivää -lehden mainosten katoaminen. Kyseisen paskapaperin mainostaminen IFK:n asuissa on karsea rimanalitus ja brändin vähäistenkin rippeiden tuhoamista.
 

kypärä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On se hienoa. Kohta vaihtuu vuorokausi maanantain puolelle. 20 minuuttia ja Nybondas räväyttää Jatkoaikaan tiedotteen uusista pelaajista. Tiedotteessa kerrotaan, kuinka lähellä Rönnberg oli tulla joukkueeseen. Oli tehty myös tarjoukset puolelle Kärppien pelaajia, mutta tällä kertaa ei ihan natsannut.
Kaikki maalivahdit Euroopassa olivat liian kalliita, joten entisillä mennään. Koko maailmaa edelleen kartoitetaan uusien pelaajien saamiseksi: Sakke on Tulimaassa ja Jalonen katsastaa Jäälin hallin pukusuojat. Ai niin. Pelintekevänä puolustajana jatkaa Ustrnul neljän vuoden sopimuksella ja Korhosen sopimus Tapparaan riitautetaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No joo. Mua vaan vähän kummastuttaa miten moni täällä vaatii niin suuria muutoksia ja varsinkin että listailee silmät kiiluen ja tukka hulmuten noita kärppäpelaajien nimiä. Ensin ollaan sata vuotta jonkinlaisia ja sitten pitäisi heittää perinteet hukkaan ja kopioida lappalaisten malli. Mun mielestä turkulaisetkaan ei oo niin pahoja kuin lappalaiset. Tänkin mä kirjoitan vaan tänne hifk-osioon.

Jos jatkoaikalaiset saisivat päättää, niin anna mä arvaan että ensi kaudella pelaajat tulisi kentälle jätkänkynttilöiden välistä samalla kun cheerleaderit tanhuaisi kansallispuvuissaan. Saiskohan siihen jussipaitaankin numerot selkään. Hallissa höyrynakit vaihtuu kuusamon muikuiksi ja kaljakin kaadetaan kuksaan. Sukset voisi jättää narikkaan ja lipunmyynnistä saisi hirvenkaatolupia. Kansa vaatii muutosta. Kuulemma kaukalon jäähänkin vesi on johdettu jostain päijänteestä. Tää on mun stadi. Havuja perkele!

Ei saamari sentään, nyt on tunteet pinnassa. Pitäiskö soittaa ex-muijille kun ne aina väitti ettei mulla oo tunteita.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Pete2004 kirjoitti:
Ensin ollaan sata vuotta jonkinlaisia ja sitten pitäisi heittää perinteet hukkaan ja kopioida lappalaisten malli. Mun mielestä turkulaisetkaan ei oo niin pahoja kuin lappalaiset.

Tässä ollaan nyt oltu kymmenen vuotta ns. "kuivilla" ja kateltu kauden kuumimpaan aikaan muiden pelejä (millon vaan on jaksanu/kiinnostanu). Itsekin olen kuuluttanut perinteiden perään aina IFK:sta puhuttaessa, mutta nyt olisin valmis jo niiden puuttumisen uhallakin tuulettamaan voittavaa jääkiekkoa nordiksella.

Ja niinku Jarkko Ruutukin aikanaan sanoi "Vain voittajat muistetaan". Edellinen mestaruus tuli myös kesyllä "ei brändin mukaisella" pelillä, vaikka runkosarjassa pelattiinkin brändikiekkoa. Pleijareissa oltiin kuitenkin kilttejä koulupoikia.

Tulkoot vaikka Nokka ja tulkoon valkeus. Tulkoon nakkikattila!
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kilpilogoon palaaminen olisi kieltämättä erittäin positiivista. Mitä taas mainosten vähentämiseen tulee, parasta olisi 7 Päivää -lehden mainosten katoaminen. Kyseisen paskapaperin mainostaminen IFK:n asuissa on karsea rimanalitus ja brändin vähäistenkin rippeiden tuhoamista.

Tuota...7 päivää ei ole HIFK-asuissa keikkunut yli vuoteen. Päättyneellä kaudella Seiskan mainoksen löysi jokeripelaajien peliasuista.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minä epäilen, että markkinointiosasto ei suostuisi missään tapauksessa kilpilogoon palaamiseen. Uskoisin heidän mielipiteensä myös tähän asiaan vaikuttavan.

Helpompi tehdä töitä hurjan pedon kanssa kuin, no, kilven.
 

Bob Halkidis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Dallas Stars, Tottenham, Barcelona
#31, Antti "Ahma" Pehkonen

Onko kenelläkään mitään tietoa a-juniorista Antti Pehkonen? Kaveri voitti tänä vuonna a-juniorin SM-sarjan maalipörssin, vaikka HIFK ei edes päässyt pleijareihin. Olisi kokeilemisen arvoinen kaveri. Ainakin soppari ja sit mestikseen kasvamaan. Kuka kävi katsomassa kaverin otteita niin vois kommentoida onko käyttöä?

Kukas tää suomalainen maalivahti joka meille on tulossa? Hovi? Tarkki? Toivonen? Riksman? Hurme?(Malmö ei noussut) vai joku todellinen ylläri?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Korhosen sopimus Tapparaan riitautetaan.

Kyllä. Sopimuksen riitauttaa nimenomaan Tappara. Joku siellä organisaatiossa vetää nimittäin kohtalaisen vahvoja aineita, kun Lasselle on napsahtanut 3 vuoden diili.

Ei lappalaiset ole niin pahoja kuin turkulaiset, ei voi olla. Jos joku alue sellaisenaan on tarkoitus tänne kopioida, niin Lappi ja Turkukin ennemmin kuin Tampere, joohan? Mustamakkara, Popeda, Mervi Tapola, takatukat miehillä ja naisilla, nysset....pitääkö jatkaa vielä?
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onko kenelläkään mitään tietoa a-juniorista Antti Pehkonen? Kaveri voitti tänä vuonna a-juniorin SM-sarjan maalipörssin, vaikka HIFK ei edes päässyt pleijareihin. Olisi kokeilemisen arvoinen kaveri. Ainakin soppari ja sit mestikseen kasvamaan. Kuka kävi katsomassa kaverin otteita niin vois kommentoida onko käyttöä?

Näin kaverilta yhden matsin Lahdessa ja teki heti vaikutuksen. Lyhyt, mutta vanttera jannu jolla putki kulkee ja laukaus lähtee napakasti. Vähän tuli mieleen Pasi Saarela.

HIFK:lla hänelle ei käyttöä tieteenkään ole, mutta täällä "maalla" tuostakin tehtäisiin 15-20 maalin mies parissa vuodessa. Kannattaisi sieläkin kokeilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös