Joukkueen rakennus kaudelle 2008-2009

  • 1 680 039
  • 5 074
Tila
Viestiketju on suljettu.

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Hei, täällähän käy ensi kauden joukkueen rakentaminen isoilla kierroksilla ja nimiä riittää, kuten Kari Rajala, Lasse Korhonen, Jani Honkanen ja Pasi Nielikäinen. En usko, että Nybondas kovin monille näistä nimistä tarjoaa sopimusta. Toivottavasti Holmberg jää meille ja kyllä Kuhta voi minun puolestani pelata HIFK:ssa, hänellähän on sopimus jo tehtynä Pentin aikana. En kyllä vuodata kyyneliä, jos Kuhta päättääkin lähteä ulkomaille HIFK:n sijasta, sellaista se on tämä meininki ammattilaissarjoissa.

Itse luotan Nybondasin kykyyn rakentaa "kari jaloselle" riittävän hyvä joukkue ensi kaudeksi, enkä usko että meillä pelaa tämän kauden jämäpelaajat kaudella 08/09.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Itse luotan Nybondasin kykyyn rakentaa "kari jaloselle" riittävän hyvä joukkue ensi kaudeksi, enkä usko että meillä pelaa tämän kauden jämäpelaajat kaudella 08/09.

Itse taas kuulin, että Nybari on nähty HIFKin toimistolla Muumimammaksi pukeutuneena ja hänen joukkueeseensa tulee 127 pelaajaa, jotka kiertävät Nuori Suomi -periaatteella siten, että jokainen saa pelata yhtä paljon. Jokainen saa myös pelata kaikilla pelipaikoilla, joten ensi kauden avausmatsin ykkösketjumme näyttää tältä:

Samuli Kaikkonen-Jan Lundell-Heimo Tuppurainen

Täytyy käydä välittömästi avaamassa "Heimo Tuppurainen - hyvä hankinta Visulahdelta!" -ketju. HIFKin politbyroo tarkistaa myös kaiken nettimateriaalin ja Jatkoajan keskustelupalsta tullaan näyttämään isolta screenilta pukuhuoneessa kaikissa treeneissä. Itse asiassa se korvaa silloin tällöin treenit kokonaan, sillä Jatkoajasta kaikki näkevät suoraan miten heidän pitäisi pelata.

No mutta, olihan tässä asiaakin pelaajien ja vähän muidenkin sopimustilanteesta:

-Lennulla siis diili
-Piku hyvin todennäköinen jatkaja
-Lasse -heh- Korhosen diili -09 asti on tietääkseni optio koskien kautta 08/09. Edes Pena ei ole lätkäissyt suoraa 3v pahvia hänelle.
-1-maalivahtia etsitään, niin etsivät kyllä kaikki muutkin. Noronen ja Riksman, nämä käydään läpi ainakin ja niin käyvät kaikki muutkin.
-Hirso ja Loppi todennäköisiä tulijoita
-Jereltä ei ovi kiinni koskien ensi kautta. Riippuu tietenkin paljon ulkokiekkoilullisista asioista
-McVävy, jokakeväinen spekulaatioiden kohde, on tänäkin keväänä tapetilla ja keskusteluja käydään. Ei siis sama asia kuin diili, itse uskon, että hän jatkaa ulkomailla. Familysyyt kyllä vetävät takaisin kotiin, joka on siis Granissa. Ainoastaan Pena oli aiemmin esteenä Macin HIFK-diilille ja nythän Penaa ei enää ole kuvioissa
-Nokka tuo kuntovalmentajaksi Hakkaraisen, jonka näytöt Kärpistä ovat aika kovat. Joukkuehan on myös fyysiseltä kunnoltaan viiltävää tasoa, nousee aina otteluiden loppua kohti
-Itsestäänselvänä asiana HIFK on kiinnostunut myös Salmelaisesta, Luttisesta, Hauhtosesta, Toporowskysta, Rajamäestä ja Mäkelästä. Niin ovat monet muutkin.
 

julle-jr

Jäsen
Ei kai kukaan vakavissaan luule, että Jatkoajan keskusteluilla on jotain painoarvoa jääkiekkobisneksessä? Jos tällaisia luulee, niin kehotan hankkimaan suhteellisuudentajua.
Mobergin Frank sanoi joskus näin: "Jos yhtään seuraa Jatkoaika.com-verkkolehden puuhia, meillä ei ole yhtään varaa lipsua pelityylistämme, sillä faneille tätä tehdään ja se on selvä. Ei olisi SM-liigajoukkue HIFK:ta, jos näin ei olisi. Siellä nyt vaan pitää tömistä, rytistä ja öristä."

http://www.digipaper.fi/presso/1727/

Kyllä tämä mielestäni osoittaa, että esimerkiksi Jatkoajan keskusteluilla on jotain painoarvoa jääkiekkobisneksessä. Se, että kuinka suuri tämä painoarvo on, on tietysti eria asia. Kyllähän nettikeskustelut ovat ehkä kätevin tapa perehtyä fanien mielipiteeseen, eikä kuluttajien mielipide markkinointia tehtäessä mitään huuhaata ole. Netistä tämä mielipide on helppo onkia, vaikka netissä ei tietenkään koko kuluttajajoukko olekaan edustettuna.

No, sinänsä minulle henkilökohtaisesti samantekevää onko näillä jutuilla vaikutusta vai ei, minä kirjoittelen vain lähinnä huvin vuoksi, enkä tosissani usko vaikuttavani sen kummemmin mihinkään. Johonkinhan ihmisen täytyy näitä jääkiekon ja muunkin aiheuttamia patoutumiaan purkaa :)
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
-Itsestäänselvänä asiana HIFK on kiinnostunut ... Toporowskysta
Näinköhän Topparotsi on enää ensi kaudella ulkkaripaikan arvoinen? Ikääkin alkaa jo olla. Mieluummin lähtisin katsastamaan "pomminvarmoja" tapauksia tai sitten try-outtien kautta näitä Vesce/Stapleton/Keller -tyylisiä nuorehkoja jannuja, jotka eivät maksa maltaita, mutta saattavat osoittautua todellisiksi helmiksi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Kysymys joka minua kiinnostaa mitkä ovat tämän klyyvari-Jalosen tuliaiset? Sillä oletuksella että mestarivalmentajat vetävät aina mukanaan pelaajia ja toimii hankinnoille jonkinlaisena täkynä odotusarvot ovat hieman kovemmat kuin muutamissa ihan-ok-paluumuuttajissa.

HIFK tarvitsee ensi kaudeksi oman leinon tai pesosen. Varsinaista game-breakeriähän täällä ei ole nähty sitten Honzan.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Nybari ajaa autolla Nordenskiöldinkatua Jäähallilta kohti Manskua. Auton eteen hyppää mies, koputtaa ikkunaan ja huutaa "IFKn liigajoukkue on kidnapattu. Lunnasvaatimus on miljoona euroa, jos lunnasvaatimuksiin ei suostuta, niin kidnappaajat uhkaavat valella joukkueen bensalla ja tuikataan tuleen! Me suoritamme keräystä. Haluatteko osallistua?"
" OK, tottakai osallistun. Paljonko ihmiset ovat keskimäärin antaneet?" kysyy Tom Nybondas
" 5 - 10 litraa!"
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
"pomminvarmoja" tapauksia tai sitten try-outtien kautta näitä Vesce/Stapleton/Keller -tyylisiä nuorehkoja jannuja, jotka eivät maksa maltaita, mutta saattavat osoittautua todellisiksi helmiksi.

Vielä kun IFK pystyisi helmensä pitämään. Luulen kuitenkin, että Vesce saadaan Pen..Tomeiltua esimerkiksi ilmalaan ja vaihdossa pashaa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
No, sinänsä minulle henkilökohtaisesti samantekevää onko näillä jutuilla vaikutusta vai ei, minä kirjoittelen vain lähinnä huvin vuoksi, enkä tosissani usko vaikuttavani sen kummemmin mihinkään. Johonkinhan ihmisen täytyy näitä jääkiekon ja muunkin aiheuttamia patoutumiaan purkaa :)
Erittäin hienosti kiteytetty, tässä on tämänkin fanipalstan idea, juuri näin!

Ukko Mobergista sanoisin, että hänellä on paljon aikaa tehdä monenlaisia asioita. Esimerkiksi käydä netissä. Mutta pelaajia ja valmentajia duunienikin vuoksi hyvin tuntevana voin vakuuttaa, että ns. suorittavalla portaalla ei ole aikaa eikä kiinnostusta hengailla netissä keskustelupalstoilla. Jos jollain päävalmentajalla, toimitusjohtajalla tai pelaajalla on energiaa kahlata nettikeskusteluja ja kaiken lisäksi ottaa vielä vaikutteita ja ohjeita sieltä, häntä pitäisi vetää tunti turpaan ja antaa kenkää. Hän ei olisi tehtäviensä tasalla.

Mä kuulin, että Nybarille soitettiin Helsinki-Vantaan kentältä ja sanottiin, että täällä on kidnapattuna koneellinen sun joukkueesi pelaajia. "Mitä ne kaappaajat vaativat?" kysyi Tomppa. "Maksa miljoona euroa tai muuten ne rupeaa päästämään niitä yksi kerrallaan vapaaksi."
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kysymys joka minua kiinnostaa mitkä ovat tämän klyyvari-Jalosen tuliaiset? Sillä oletuksella että mestarivalmentajat vetävät aina mukanaan pelaajia ja toimii hankinnoille jonkinlaisena täkynä odotusarvot ovat hieman kovemmat kuin muutamissa ihan-ok-paluumuuttajissa.

Samat sanat. Harri Hakkarainen, kuntovalmentaja, on nyt kuitenkin hyvä tuliainen taustajoukkoihin. Mutta pelaajia? Ainoa, jonka nimen olen kuullut ohimennen mainituksi potentiaalina tuliaisena, on Oskari Korpikari. Kuka se on? Ei sano nimi kyllä yhtään mitään. Eli mehän ollaan hävitty ensi kausikin.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Samat sanat. Harri Hakkarainen, kuntovalmentaja, on nyt kuitenkin hyvä tuliainen taustajoukkoihin. Mutta pelaajia? Ainoa, jonka nimen olen kuullut ohimennen mainituksi potentiaalina tuliaisena, on Oskari Korpikari. Kuka se on? Ei sano nimi kyllä yhtään mitään. Eli mehän ollaan hävitty ensi kausikin.

Ari Wallin on toinen "Kärppäläinen" josta ihan vakavasti ollaan ainakin oltu kiinnostuneita, kuulemma!? Hyvösen KJ voisi raahata mukanaan. Itselläni on ainakin hyvät muistot Hanneksesta.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ukko Mobergista sanoisin, että hänellä on paljon aikaa tehdä monenlaisia asioita. Esimerkiksi käydä netissä. Mutta pelaajia ja valmentajia duunienikin vuoksi hyvin tuntevana voin vakuuttaa, että ns. suorittavalla portaalla ei ole aikaa eikä kiinnostusta hengailla netissä keskustelupalstoilla. Jos jollain päävalmentajalla, toimitusjohtajalla tai pelaajalla on energiaa kahlata nettikeskusteluja ja kaiken lisäksi ottaa vielä vaikutteita ja ohjeita sieltä, häntä pitäisi vetää tunti turpaan ja antaa kenkää. Hän ei olisi tehtäviensä tasalla.
On se kovaa hommaa. Ainakin tuo pelaaminen mitään muuta ei ehdi! Kuin ehkä olla kännissä vapusta juhannukseen, mutta nettiin et ehdi! No joo, ei niiden pelaajien varmaan hirveästi täällä kannattaisi ihan oman päänsä takia käydä lueskelemassa, ainakaan jo menee oikein huonosti tai oikein hyvin.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Jos jollain päävalmentajalla, toimitusjohtajalla tai pelaajalla on energiaa kahlata nettikeskusteluja ja kaiken lisäksi ottaa vielä vaikutteita ja ohjeita sieltä, häntä pitäisi vetää tunti turpaan ja antaa kenkää. Hän ei olisi tehtäviensä tasalla.
Seppänen (UL) kirjoitti:
Näytelmä huipentui ennen siirtorajaa, kun seuran operatiivinen johto ”yritti sinisin silmin selittää mustaa valkoiseksi”, kuten Jatkoajan Matti Liljaniemi asian osuvasti ilmaisi. Epilogi tälle nähtiin heti seuraavan kotiottelun lehdistötilaisuudessa, kun toimitusjohtaja Kai Tervonen nuhteli Liljaniemeä vääristä mielipiteistä pitkin jäähallin käytäviä.
http://www.urheilulehti.fi/jaakiekko/uutiset/article149025-1.html
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Samat sanat. Harri Hakkarainen, kuntovalmentaja, on nyt kuitenkin hyvä tuliainen taustajoukkoihin. Mutta pelaajia? Ainoa, jonka nimen olen kuullut ohimennen mainituksi potentiaalina tuliaisena, on Oskari Korpikari. Kuka se on? Ei sano nimi kyllä yhtään mitään. Eli mehän ollaan hävitty ensi kausikin.

Otin tämän nimen esille jo viime kauden päätteeksi yhdessä toisen Kärppä-pakin, Topi Jaakolan kanssa. Palaute näitä herroja koskien oli jotain "ei oo käyttöä näille kavereille"-tasoa. No nythän meillä pelaavat sellaiset suuruudet kuin Kovanen ja Korhonen, joten helppohan näihin (silloin saatuihin) vastauksiin on yhtyä.

Tämän näköinen kaveri kyseessä: http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?pelaaja=3762

Vaikuttaa potentiaaliselta kaverilta, joka voisi tulle punaisiin opettelemaan sitä fyysisyyttä ja röyhkeyttä. Samat sanat Jaakolasta, olisikohan molemmilla kavereilla uusien haasteiden etsimisen paikka.

Itse näkisin ensi kauden HIFK:n pakistossa mielelläni myös toisen nimistä Wallin/Salmela. Nämä Tapparan-juniorikoulun kasvatit toisivat mielestäni puolustukseen kiekollista taitoa, jota sieltä tällä haavaa puuttuu.

Toporowskille mä tarjoaisin try-outtia ja antaisin Lennulle vapaat kädet treeneissä hakea sitä isoa niittiä. Topparotsiko veisi yhden ulkkaripaikan ensi kaudella? Nybondakselta tämä olisi varsinaisin "tomailu"
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ukko Mobergista sanoisin, että hänellä on paljon aikaa tehdä monenlaisia asioita. Esimerkiksi käydä netissä. Mutta pelaajia ja valmentajia duunienikin vuoksi hyvin tuntevana voin vakuuttaa, että ns. suorittavalla portaalla ei ole aikaa eikä kiinnostusta hengailla netissä keskustelupalstoilla.


Olen aivan varma siitä, että varsinkin "Holmbergit" ja "Korhoset", jotka eivät ole tottuneet median alituiseen huomioon, käyvät varmasti katsomassa mitä heistä kirjoitetaan. Eivät todellakaan päivittäin, mutta kun kuulevat, että oma keskustelu on avattu, ja sit joskus myöhemmin, että mitä ne vielä kirjoittaa.

Sitä kuinka paljon sitten siinä ketjussa kirjoitettu asiat vaikuttavat pelaamiseen, on vaikea tietää. Usiemmilla ei varmaan mitenkään, koska keskustelun taso nyt on tietysti luonnollisesti kaukana siitä tietotaidosta, jota heikoimmillakin pelaajilla lätkästä on, mutta voihan näitä ylimääräisiä, faneille suunnattuja ajeluita tulla.

Ja eikö mm. Hedbergin oletettu - jopa tiedetty JHagin? toimesta - alkaneen lukeneen Jatkoajan haukkuja, jonka seurauksena alkoi peli mennä vieläkin huonompaan suuntaan.

Jotkut Karalahdet tai Kuhdat voivat joskus kesällä pikku maistissa käydä huvikseen nauramassa jutuille - luulenpa, että heilläkin inhimillinen mielenkiinto ajaa välinpitämättömyyden edelle. Nämä mediakonkarit tuskin kuitenkaan jaksavat kauden aikana paljoa lueskella Jatkoaikaa.

Taysin eri asia on sitten epäsuora vaikuttaminen. Jatkoaika on noussut siinä määrin oman uutishankintansa ansiosta ja tänne kirjopittavien keskustelijoiden tukemana korkeaan asemaan journalistisesti, että kaikissa toimituksissa seurataan tätä palstaa. Nyt kun täällä tarpeeksi monta kertaa kirjoitetaan, että Korhonen on huono, se ilmestyy Hesarin arvioon sanoilla: "HIFK:n fanien epäsuosioon joutunut Lasse Korhonen epäonnistui alivoimapurussaan, minkä seurauksena TPS teki voittomaalin", vaikka todellisuudessa Korhonen ei kentällä oliskaan ollut.

Samoin kun "Korpikarin" nimeä monta kertaa täällä esitetään, Veikkaaja laittaa sen omalle huhupalstalleen ja sit "Matikainen" huomaa, että "Korpikari", kukas se on kun on meille tulossa - taitaa olla "pelimies". No: näin "Matikainen" - toivottavasti ei "Nybari".
 

dodi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paha on palannut takaisin!
Kysymys joka minua kiinnostaa mitkä ovat tämän klyyvari-Jalosen tuliaiset?

Jos mietitään Kärpistä mahdollisia siirtyjiä IFK:n paitaan, taitaa olla mahdollisten tulijoiden lista todella lyhyt. Itselle ei tule mieleen kuin muutama pelaaja, jotka ovat vapaana ja kenestä IFK:lle olisi hyötyäkin. Bros tietenkin ensimmäisenä listalla, mutta veikkaan Brosin suuntaavaan takaisin kotimaahansa kun pelit Kärpissä ovat pelatut. Muita vaihtoehtoja voisivat olla Kratena, joka tosin ei ole oikein IFK:n näköinen pelaaja ja Haakana, jolla jo tosin huhutaan olevan sopimus Kärppiin.

Puolustajista korpikarilla on ensi vuodeksikin sopimus Kärppiin ja Jaakolan huhuillaan tehneen yhdessä Hyvösen kanssa Ruotsiin sopimukset. Pesosta, Viuhkolaa, Lehtosta ja muita "iki-Kärppiä" tuskin kannattaa edes listata.

ps. Onko tämä Hakkaraisen tulo vahvallakin pohjalla, koska itse muistelin hänen sopimuksensa jatkuvan vielä kauden jälkeenkin Kärpissä?
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
ps. Onko tämä Hakkaraisen tulo vahvallakin pohjalla, koska itse muistelin hänen sopimuksensa jatkuvan vielä kauden jälkeenkin Kärpissä?

Jep, vielä tammikuussa uutisoitiin Hakkaraisen jatkosopimuksesta vuoteen 2010.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Mieluummin lähtisin katsastamaan "pomminvarmoja" tapauksia tai sitten try-outtien kautta näitä Vesce/Stapleton/Keller -tyylisiä nuorehkoja jannuja, jotka eivät maksa maltaita, mutta saattavat osoittautua todellisiksi helmiksi.

Näissä suht nuorissa Amerikan apulaisissa on usein vain se ongelma, että he etsivät ensisijaisesti pelipaikkaa omalta mantereeltaan. Se tarkoittaa sitä, että he saattavat leireillä useaan otteeseen syksyllä lähes NHL:n alkamiseen saakka, kun Suomessa odotetaan että ulkomaalaiset olisivat joukkueen mukana jo elokuun alusta lähtien.

Kyllähän noita yliopisto- ja ECHL-sarjojen nuoria kavereita sopii kokeilla, onnistumisprosentti ei yleensä ole ollut kovin suuri ja siksi try-outit ovat varmasti paikallaan. Johtuuko sitten paremmasta scouttauksesta vai sattumasta, että näitä sweatteja ja stapletoneja on viime aikoina löytynyt.

Darcy Verot HIFKiin!
 

zaluun

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tanska
Olen aivan varma siitä, että varsinkin "Holmbergit" ja "Korhoset", jotka eivät ole tottuneet median alituiseen huomioon, käyvät varmasti katsomassa mitä heistä kirjoitetaan. Eivät todellakaan päivittäin, mutta kun kuulevat, että oma keskustelu on avattu, ja sit joskus myöhemmin, että mitä ne vielä kirjoittaa.


Faktana voin sanoa, että pelaajat kyllä lukevat jatkoaikaa, osa varsin aktiivisestikin. Se vaikuttaako se pelisuorituksiin vai ei, lienee ihan pelaajasta kiinni. Esim. Hedbergin suorituksiin tuskin ainakaan positiivisesti vaikutti Jatkoajan aktiivinen lukeminen. Varsinkin nuoremmat pelaajat tietävät kyllä varsin hyvin mitä heistä kirjoitetaan. Ihan aikuisten oikeesti Jatkoajalla on kuin onkin pientä vaikutusvaltaa suomalaisessa jääkiekossa. Miten tämä liittyy ensi kauden joukkueeseen? Ei mitenkään.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ukko Mobergista sanoisin, että hänellä on paljon aikaa tehdä monenlaisia asioita. Esimerkiksi käydä netissä. Mutta pelaajia ja valmentajia duunienikin vuoksi hyvin tuntevana voin vakuuttaa, että ns. suorittavalla portaalla ei ole aikaa eikä kiinnostusta hengailla netissä keskustelupalstoilla. Jos jollain päävalmentajalla, toimitusjohtajalla tai pelaajalla on energiaa kahlata nettikeskusteluja ja kaiken lisäksi ottaa vielä vaikutteita ja ohjeita sieltä, häntä pitäisi vetää tunti turpaan ja antaa kenkää. Hän ei olisi tehtäviensä tasalla.

Tästä voisi päätellä, että ns. suorittavaa porrasta ei kiinnosta mitä fanit ajattelevat. Ehkä näin onkin, mikä on huolestuttavaa. Fanit/katsojat lopultakin oikeuttavat sen, että aikuiset miehet pelaavat työkseen hokia. Toki syynä voivat olla muutkin asiat, olen omin silmin todennut että eräskin suomalainen NHL-tähti ei osaa/viitsi kirjoittaa nimeään oikein. Siksi keskustelupalstat voivat näyttäytyä työläinä.

JHagille sanoisin, että on jotenkin oireellista kerta toisensa jälkeen rummuttaa tuntevansa pelaajia ja valmentajia. Täytyy muistaa, että nämä ovat niitä aikuisia miehiä joiden elämäntyö on jääkiekko. Aivan kuten se joillain on murtomaahiihto tai pesäpallo. Lätkä on hyvää viihdettä, ja siksi on kiva että joku uhrautuu vetämään ne kamat päälle viihdettä tarjotakseen. Mistään auktoriteeteista ei mielestäni kuitenkaan ole kysymys. Jos minä olen sitä mieltä, että jään pitäisi olla mustaa ja kiekkoja kaksi, ei minulle merkitse mitään vaikkapa jääkiekkoilija Jyrki Louhen näkemys aiheesta. Miksi merkitsisi?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92

Kiitos infosta, ottaisin tämän kaverin heti. Sopivan kokoinen eikä Kärppien liigaringissä heilu turisteja toisin kuin eräissä muissa jengeissä...krhm...

Salmelaa yritettiin, tietojeni mukaan Jokerit nappasi. Wallinista en ole kuullut livenä, olen vain lukenut ja kelpaisi hyvin. Tosin muistan Wallinista parhaiten sen, kun Tuomo Ruutu kirjaimellisesti luisteli hänen ylitseen muinoin Ilmalassa.

Toporowskyn ymmärrän ja hyväksyn sillä klausuulilla, että Vesceä ja/tai Murrayta ei saada jatkamaan. HIFK:n kannattaa olla varovainen ulkkarien suhteen ja ehkä se on helpompi ostaa sellainen tapaus, josta tietää varmasti mitä saa kuin kokeilla puskista. Toisaalta, tämä oli kyllä klassiseen penailuun viittaava kommentti. Siklenka olisi sata kertaa mieluisampi ulkkari Lukosta kuitenkin.

58:n kanssa samaa mieltä siitä, edelliseenkin kappaleeseen liittyen, että ECHL/AHL -osaston kanssa pitää olla pirun varovainen. Okei, Vesce löytyi, mutta Cook ei sitten kuitenkaan missään vaiheessa pelannut liigan palkkatasoltaan top kolmoseen kuuluvan joukkueen ulkkarivahvistukselta vaadittavalla tasolla. Se, että Cookin lähtö tuntui menetykseltä, kertoo eniten tämän kauden pakistomme tasosta. Klassisella Kekäläinen-mittarilla Cookilla ei olisi pitänyt olla mitään asiaa Nordikselle alunperinkään. Tässä mielessä kannatan näitä liigan sisäisiä kaappauksia niin ulkkareissa kuin muutenkin: esimerkiksi Jussi Pesonen. Toporowsky on kokenut sälli ja täyttäisi Murrayn paikan itse asiassa ihan jees. Kun otetaan punalasit pois. Kannattaa tsekata Topon statsit ennenkuin täysin dumaa.

Tuntemistani pelaajista ainakin Hirso lukee Jatkoaikaa. Samoin Jakke Ruutu. Moni muukin vilkaisee tänne, mutta lähinnä ainakin valmentajat katselevat muuta osiota kuin keskustelua. Täähän on oikeasti loputon suo. Samanlaiset jorinat voi käydä lukemassa IS netistä, missä itse asiassa ainakin Nybari vierailee usein. Siellä pääsee vähemmällä, osanotto keskusteluihin ei ole niin laajaa kuin täällä, mutta samat perusguidelinet sieltä löytää. Esimerkiksi sen, miten fanit suhtautuisivat Jereen. Tällaisia juttuja tsekkaillaan. Mutta ihan oikeasti, ei täältä kukaan valmentaja tai pelaaja käy katsomassa jotain apuja itse duuniinsa - pientä rajaa haaveiluille kuitenkin. Tunnen valmentajista Aran, Pietilän, Sheddenin ja Lehkosen ainakin niin hyvin, että kehtaan näin väittää.

Haluaisitko sinä, mitä tahansa työtä teetkin ja mielellään siihen koulutettuna, lukea loputtomasti alalla toimimattomien innokkaiden amatöörien ohjeita siitä, kuinka sinun kannattaisi tehdä työsi? Niinpä. Miksi lätkäihmisten sitten pitäisi?

edittinä Clocksille: Olen osittain samaa mieltä. Mutta olisi silkkaa tyhmyyttä haluta elää sellaisessa utopiassa, missä pelaajien ja valmentajien omat käsitykset eivät ollenkaan kiinnostaisi aitoa fania? En ymmärrä sellaista logiikkaa. Ihan sama kuin jos sinua musan kuuntelijana ei kiinnostaisi ollenkaan oman suosikkibändisi jäsenten aidot näkemykset omasta duunistaan. Eihän mitään musamediaa silloin olisi olemassakaan. Itse teen paljon haastatteluja lätkäihmisistä, enkä ymmärrä miten heidän näkemyksensä jotenkin haittaisivat fanina olemista? Onko jotenkin oireellista, että sinusta on (hypoteettisesti) häiritsevää kuulla, että Jakke Ruudun mielestä Jatkoajan kirjoittajat ovat "turisteja"? Sehän on itsetuntokysymys, ei sen pitäisi haitata esimerkiksi JR:n otteiden vapaata kommentoimista. Häntä ei häiritse pätkääkään se, että useat fanit pitävät häntä turistina. Joten miksi faneja pitäisi häiritä, että tunne on -joidenkin osalta- sama toisinpäin? Se, että tunnen pelaajia ja muuta lössiä, ei estä minua heilumasta täällä fanipalstalla. Ja mahdolliset tietoni, kuten Jalosen tulo HIFKiin, kelpaavat kyllä. Mutta se siis ei kelpaa, että kerron Jatkoajan olevan lähinnä huumorisivusto lätkäjengille?
 
Viimeksi muokattu:

Incarnation

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, PoPa
Millä HIFK aikoo kaapata Korpikarin ja Hakkaraisen Kärppien organisaatiosta, jos Korpikarilla on sopimus kevääseen 2009 asti ja Hakkaraisellekin muistaakseni sorvattiin juuri äskettäin uusi sopimus Kärppien kanssa?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tästä voisi päätellä, että ns. suorittavaa porrasta ei kiinnosta mitä fanit ajattelevat. Ehkä näin onkin, mikä on huolestuttavaa. Fanit/katsojat lopultakin oikeuttavat sen, että aikuiset miehet pelaavat työkseen hokia. Toki syynä voivat olla muutkin asiat, olen omin silmin todennut että eräskin suomalainen NHL-tähti ei osaa/viitsi kirjoittaa nimeään oikein. Siksi keskustelupalstat voivat näyttäytyä työläinä.

Dämn, että tulee paljon lainauksia, sorgen, mutta otan tämän omana: Muistathan, että Jatkoaika ei todellakaan ole yksi yhteen sama asia kuin "HIFK-fanit". Täällä on vajaat 100 aktiivia kirjoittajaa ja pari-kolme tuhatta aktiivia lukijaa. Joista osa ei asu stadissa päinkään. Officea kiinnostaa, niinkuin pitääkin, se kuinka paljon Nordiksella on ilta illan jälleen jengiä ja miten he viihtyvät. Jatkis on hevijuusereiden paikka ja jos Jatkiksen aktiivit menisivät lakkoon matseissa käymisen suhteen, se ei toisi mitään mainittavaa lovea HIFKin katsojatuloihin.

Sille ei voi mitään, että lätkää, myös HIFK:ssa, tehdään eniten Pertti Perusfaneille ja yrityksille / yhteistyökumppaneille. Kun Jatkoajassa kuohui, ihan aiheesta, Penan tiimoilta viime syksynä, kävi matseissa kuitenkin yli 5.000 katsojaa. Jatkoajasta olisi voinut päätellä, että hallilla on noin 20 ihmistä ja hekin vihaavat joka hetkeä.

En mä muuta näillä Jatkis-kommenteilla halua peräänkuuluttaa kuin suhteellisuudentajua. Nasta paikkahan tämä on.
 

dodi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paha on palannut takaisin!
Kiitos infosta, ottaisin tämän kaverin heti. Sopivan kokoinen eikä Kärppien liigaringissä heilu turisteja toisin kuin eräissä muissa jengeissä...krhm...

Niin kyllähän Korpikari yksi Kärppäpakiston tukipilareista. Ei ole mikään kiekollinen pakki, mutta puolustavana puolustajana nuoresta iästään huolimatta liigan eliittiä. Osaa olla myös kovaotteinen tarvittaessa. Pohjois-Amerikan kaukalot tosin varmasti edesauttaisi kovien otteiden käyttöä. Tänä kautena ottanut isoja askelia eteenpäin, mutta harmittavasti viimekausina ikävät loukkaantumiset häirinneet. Muun muuassa leuka ja nenä murtuneet kun kiekon saanut kasvoihinsa. Mutta miehellä on siis edelleen voimassaoleva sopimus Kärppiin ensikaudesta.
 

julle-jr

Jäsen
Millä HIFK aikoo kaapata Korpikarin ja Hakkaraisen Kärppien organisaatiosta, jos Korpikarilla on sopimus kevääseen 2009 asti ja Hakkaraisellekin muistaakseni sorvattiin juuri äskettäin uusi sopimus Kärppien kanssa?
”HIFK on perhe, ja sinusta tullaan välittämään kuin perheenjäsenestä. Emme maksa parasta palkkaa, mutta meillä pääset kokemaan sellaista, jota rahassa et voi mitata.”

Hymiöitä voi lisätä jos siltä tuntuu.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mutta ihan oikeasti, ei täältä kukaan valmentaja tai pelaaja käy katsomassa jotain apuja itse duuniinsa - pientä rajaa haaveiluille kuitenkin. Tunnen valmentajista Aran, Pietilän, Sheddenin ja Lehkosen ainakin niin hyvin, että kehtaan näin väittää.
Tämän voin huoletta ja varmasti vahvistaa. Jos Shedden osaisi Suomea ja olisi löytänyt Jatkoajan olisi Jokerit ollut runkkarissa kakkonen ja ketjut selvillä. Asialle pitäisi tehdä jotakin, tunti päivässä jokaiselle liigakoutsille pakollista Jatkoaikaa.

Tuosta ensi kauden Hifk:sta tul mieleeni, että vieläkö Hirvonen on häärännyt kuntopuolella ja jos kerran Hakkarainen on tulossa niin ei ainakaan taida jatkaa ? Kelpaisi nimittäin Ilmalan leiriin oikein mainiosti Vescen mukana. Juuri muuta ostettavaa en teiltä tähän hätään keksi, Masa toki voi löytää ;) Toisaalta reilu diili, palautetaan käytetty Hirso on otetaan teiltä yksi smurffi eli Vesce.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös