"Joukkue on valmis 31.tammikuuta" eli vahvistusspekulaatiot tänne (2010-11)

  • 94 569
  • 303

sean

Jäsen
Sopanen ollut sen verran pettymys, että itse koittaisin miestä kaupata muualle. Pelicansin luulisi olevan kiinnostunut. Esim vaihto Helmiseen toisi meille Loistavan kolmosketjun sentterin ja mahdollisten loukkaantumisten varalle Helmistä voisi peluuttaa laiturina ylemmissä ketjuissa. Toki taitaa helmisen palkkapussi olla Sopasta isompi ja Lahden kakkossentteri, mutta eiköhän helmiseltä odotettu paljon enemmän, kuin mitä on näyttänyt. Dufvan alaisuudessa voisi nousta uudelle tasolle..
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sopanen ollut sen verran pettymys, että itse koittaisin miestä kaupata muualle. Pelicansin luulisi olevan kiinnostunut. Esim vaihto Helmiseen toisi meille Loistavan kolmosketjun sentterin ja mahdollisten loukkaantumisten varalle Helmistä voisi peluuttaa laiturina ylemmissä ketjuissa. Toki taitaa helmisen palkkapussi olla Sopasta isompi ja Lahden kakkossentteri, mutta eiköhän helmiseltä odotettu paljon enemmän, kuin mitä on näyttänyt. Dufvan alaisuudessa voisi nousta uudelle tasolle..

Jep, tosin tiedä sitten onko helmisellä kiinostusta vaihtaa toiseen joukkueseen jossa rooli tippuu 3 sentteriksi. Ehkä vaihto/ostaminen tulisi enemmän aiheeksi sitten kun pelicans on lopullisesti menettänyt taistelun sääleistä tai jos JYP:stä jompikumpi kärkisenttereistä loukkaantuu.

Olisihan Perriin, Hytönen, Helminen kolmikko senttereiksi kovia :D

Sopasesta ei kyllä halvalla kuitenkaan kannata päästää irti sillä tulevaisuuden kavereita ehdottomasti. Ei ehkä ole ihan istunut joukkueen pelitapaan, mutta ensikaudella on isompaa rooliakin todennäköisesti tarjolla kun monen sopimukset katkolla joten ihan heti en miestä olisi ulostamassa ellei ole jotain varmempaa tietoa Tuppuraisen, Pihlströmin ja kumppaneiden jatkosta. Ei tuon laituriosastonkaan laajuus nyt niin kovaa ole että enää ketään kaupan kannattaisi ja saada toinen "floppaaja" tilalle.
 

Chivas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Saatan olla ajatuksineni yksin, mutta itse en näe Jypin sentterikalustoa 'todella' kapeana, kuten joku aiemmin jo kirjoitti. Kärkiosaaminen on varmasti riittävää nykypäivän SM-liigaan ja alempiinkin ketjuihin löytyy mitat täyttäviä kandidaatteja (Riska, Asplund, J.Virtanen, Ikonen ja Lahti mikäli pelikuntoon toipuu).

Mikäli Perrin tai Hytönen loukkaantuisi, niin tilanne muuttuisi oleellisesti, mutta joku voisi kertoa minulle miten siihen tulisi tässä vaiheessa varautua? Kategorisesti ykkös- tai kakkosketjun senaa voi olla vaikea saada tämänhetken JYPiin, jos edessä on valmiina Perrin ja Hytönen.

Tai saadaanhan JYPiin vaikka minkälaisia senttereitä, jos tarpeeksi lyödään euroja tiskiin, mutta kannattaisi varmaan palata takaisin maanpinnalle ja miettiä asioita hieman laajemmassa mittakaavassa. Moni tuntuu unohtaneen, ettei siitä kovin montaa vuotta ole kun JYP taisteli olemassaolostaan kirstunpohjan olessa tyhjä. Nyt huudellaan lisää puolustajia ja senttereitä ja kauhistellaan Tuppuraisen olevan vielä muutamia viikkoja sairauslomalla.

Itse ainakin olen hemmetin tyytyväinen nykytilanteeseen. Esimerkiksi Makkosen myynti oli mielestäni kaikille todella hyvä uutinen. Makkonen tuskin oli hinta/laatu- suhteeltaa sitä mitä odotettiin ja Makkosen itsensä kannalta peliaika ja -esitykset tuskin tyydyttivät miestä itseäkään. Lopputulemana Makkoselle on tarjolla suurempi rooli TPS:ssä ja JYP pääsi eroon ylihintaisesta pelaajasta.
 

Ändy78

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, keväisin ei sympatiaa muille
Kauppoja ei tulla näkemään..

JYP-joukkueen henkeä aletaan rakentamaan jo kesällä ja joukkuueen yhtenäisyys on kaikki kaikessa. En usko kauppoihin.Pitäisin pienenä ihmeenä, jos Sopanen vaihtaa maisemaa. Tosin jos omasta pyynnöstä niin sitten on eri asia..

Siirtomarkkinoillekaan ei ole JYPillä menemistä. Ne pelit mitkä olen nähnyt Turrelta ovat olleet ihan lupaavia. Tietenkin hyvänä hätäapuna Herra Hakkarainen olisi edelleen omissa papereissani tervetullut, mutta en usko että Jukurit ovat valmiita hänet päästämään. Uskoisin, että näillä ukoilla mennään ja miksei mentäisi?
 

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mikäli Perrin tai Hytönen loukkaantuisi, niin tilanne muuttuisi oleellisesti, mutta joku voisi kertoa minulle miten siihen tulisi tässä vaiheessa varautua? Kategorisesti ykkös- tai kakkosketjun senaa voi olla vaikea saada tämänhetken JYPiin, jos edessä on valmiina Perrin ja Hytönen.

Tai saadaanhan JYPiin vaikka minkälaisia senttereitä, jos tarpeeksi lyödään euroja tiskiin, mutta kannattaisi varmaan palata takaisin maanpinnalle ja miettiä asioita hieman laajemmassa mittakaavassa.

Ei tässä tietysti kannatakaan hankkia sentteriä vain loppukautta silmällä pitäen. Hytösen mahdollinen lähtö ulkomaille ensi kaudeksi tulee ottaa huomioon ja näin ensi kaudella tarvitaan mahdollisesti pätevää paikkaajaa kapteenille. Miksipä ei hankkia siis tätä paikkaajaa jo nyt JYPiin, jos sopiva mies markkinoilta löytyy?

Jos/kun Seppäsellä ja R.D:llä on tarkempaa tietoa Hytösen ensi kauden tilanteesta, niin sitten vain kartoittamaan sopivaa sentteriä pitkällä sopimuksella. Tämä kausi olisi vahvistukselle lähtökohtaisesti sisäänajokausi kolmosketjun sentterinä ja ensi kaudella sitten täysi ryminä päälle kärkiketjuissa.

Esim. ystävämme Dwight Helminen voisi olla tämän tyyppinen tapaus. Uskoisin miestä motivoivan enemmän taistella loppukautena mahdollisesti SM-kullasta kuin säälipleijaripaikasta. Pelicans puolestaan olisi varmasti tyytyväinen, jos JYP hoitaa miehen loppukauden palkanmaksun. Toinen suosikkini on Bluesin Joonas Nättinen, jonka sopimus näyttää loppuvan myös tänä keväänä..
 
Viimeksi muokattu:

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Dufva muuten totesi eilisissä Peliuutisissa, että hankintoja mietitään aina ja kun haastattelija yritti puristaa tietoa loppukauden hankintojen suhteen, niin RD:n kommentti oli "että ei, jos joku ei lähde" Epäselväksi mulle jäi, oliko tämä haastis tehty ennen vai jälkeen case Makkosen. Ja tokihan RD:n mediakommentit on aina oma lukunsa..

Ei tässä tietysti kannatakaan hankkia sentteriä vain loppukautta silmällä pitäen. Hytösen mahdollinen lähtö ulkomaille ensi kaudeksi tulee ottaa huomioon ja näin ensi kaudella tarvitaan mahdollisesti pätevää paikkaajaa kapteenille.

Hieman ristiriitaista puhetta kyllä nyt sen suhteen että pohditaan Hytöselle paikkaajaa sekä etsitään sentteriä pidemmäksi aikaa ja sitten nostat vaihtoehtona esiin Dwight Helmisen.
Henkilökohtaisesti en usko sekuntiakaan että JYP olisi pelkästään loppukaudeksi Helmisestä kiinnostunut ja melkein yhtä vaikea on uskoa että Dwight lähtisi heti pidempää sopimusta kirjoittamaan.
Nättisen nimen esitys on hieman parempi, vaikka onhan alempiin ketjuihin ensi kaudeksi jo Lahtea, Riskaa yms. tarjolla. Riska pystyy kuitenkin pelaamaan laidassakin. Tosin luulenpa että Blueskin on vahvoilla Nättisen suhteen, kun muistetaan kuka on nyt 20-v mj-valmentaja ja kuka ensi kauden Blues-valmentaja.

Sopanen ollut sen verran pettymys, että itse koittaisin miestä kaupata muualle. Pelicansin luulisi olevan kiinnostunut.

Tähän logiikkaan olisi kiva saada selvityksiä, että millä ilveellä päättelet että Pelicans haluaisi Sopasen takaisin?
Btw, Sopanen on muuten edelleen tekemässä n.30 pistettä nykytahdillakin. Piste-ennätys on 38 pistettä viime kaudelta, missähän tässä nyt kulkee sitten sen pettymyksen raja?
Verrattuna siihen, miten mies on saanut vastuuta.
 

Chivas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ponto kirjoitti:
Ei tässä tietysti kannatakaan hankkia sentteriä vain loppukautta silmällä pitäen. Hytösen mahdollinen lähtö ulkomaille ensi kaudeksi tulee ottaa huomioon ja näin ensi kaudella tarvitaan mahdollisesti pätevää paikkaajaa kapteenille. Miksipä ei hankkia siis tätä paikkaajaa jo nyt JYPiin, jos sopiva mies markkinoilta löytyy?

Jos/kun Seppäsellä ja R.D:llä on tarkempaa tietoa Hytösen ensi kauden tilanteesta, niin sitten vain kartoittamaan sopivaa sentteriä pitkällä sopimuksella. Tämä kausi olisi vahvistukselle lähtökohtaisesti sisäänajokausi kolmosketjun sentterinä ja ensi kaudella sitten täysi ryminä päälle kärkiketjuissa.

Esim. ystävämme Dwight Helminen voisi olla tämän tyyppinen tapaus. Uskoisin miestä motivoivan enemmän taistella loppukautena mahdollisesti SM-kullasta kuin säälipleijaripaikasta. Pelicans puolestaan olisi varmasti tyytyväinen, jos JYP hoitaa miehen loppukauden palkanmaksun. Toinen suosikkini on Bluesin Joonas Nättinen, jonka sopimus näyttää loppuvan myös tänä keväänä..

Ihan hyvää pohdintaa Pontolta ja monilta osin olen samaa mieltä. Enemmänkin peilaan keskustelun isoa kuvaa, jossa osa kirjoittajista tuntuu pitävän kokonaistilannetta huolestuttavana ja odotetaan nopeita ja akuutteja toimia. Nopeilla ja hätäisillä liikkeille voidaan minun mielestäni saada helposti aikaan enemmän haittaa kuin hyötyä. Sopivan palasen löytyminen kokonaispalettiin ei ymmärtääkseni käy yhtä helposti kuin ruokaostosten tekeminen kaupasta. Erittäin mielelläni näkisin esim Helmisen JYPssä, mutta kokonaispaketin hinta alkaisi uskoakseni olemaan jo melko raskas siinä tapauksessa.

Tulevaan kauteen varautuminen on luonnollisesti eri asia ja siinähän JYP-johto on viime kausilla osoittanut erinomaista pelisilmää. Oikeastaan Makkonen oli ainoa jonkinasteinen floppi ja siitäkin asiasta on päästy sujuvasti jo etenpäin. Eli jos on mahdollista saada pätevä sena ensi kautta ajatellen, niin mielellään vastaanotetaan, mutta itse olen varsin tyytyväinen pakettiin myös tällaisenaan.

Se mitä yritän sanoa, on tietyin asteinen realismin kariseminen monen kirjoittajan päästä. Itse toivon vaikeiden vuosien opettaneen jatkuuvuden merkitystä, johon taloudellinen tasapaino on kaiken a ja o. Siksi en toivo mestaruutta haettavan liiallisen taloudellisen riskin kautta, joka voisi vahingoittaa menestyksen jatkumoa.

edit. kirjoitusvirheitä korjattu
 

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Henkilökohtaisesti en usko sekuntiakaan että JYP olisi pelkästään loppukaudeksi Helmisestä kiinnostunut ja melkein yhtä vaikea on uskoa että Dwight lähtisi heti pidempää sopimusta kirjoittamaan.

Mistäs näitä pelaajien kiinnostusta tietää ennen kuin ottaa yhteyden pelaajan agenttiin ja tarjoaa sopimusta? Enpä itsekään kesällä 2007 uskonut JYP:llä olevan mitään saumoja saada Immosen takaisin rosteriin, keväällä 2008 Malmivaaran ja puolestaan tammikuussa 2010 Pihlströmin tänne ja vieläpä pitkillä sopimuksilla. Mainitaan toki tapaus Perrin viime syksyltä tähän erinomaiseen hankintalistaan.

JYPiin on selvästi imua ja huippupelaajia varmasti kiinnostaa tänne tulla - Chivanin sanoin "pitää nimenomaan vain löytää sopiva palanen kokonaispalettiin".
 
Viimeksi muokattu:

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Mistäs näitä pelaajien kiinnostusta tietää ennen kuin ottaa yhteyden pelaajan agenttiin ja tarjoaa sopimusta? Enpä itsekään kesällä 2007 uskonut JYP:llä olevan mitään saumoja saada Immonen takaisin rosteriin, keväällä 2008 Malmivaaran ja puolestaan tammikuussa Pihlströmin 2010 tänne pitkällä sopimuksella. Mainitaan toki tapaus Perrin viime syksyltä tähän erinomaiseen hankintalistaan.

JYPiin on selvästi imua ja huippupelaajia varmasti kiinnostaa tänne tulla - Chivanin sanoin "pitää nimenomaan vain löytää sopiva palanen kokonaispalettiin".

Viimeisestä lauseesta samaa mieltä, sitten kaikesta lopusta olemmekin ilmeisesti eri mieltä.
Eli siitä istuuko DHelminen JYPin pelaajahankintapolitiikkaan ja onko DHelminen juurikin sitä mitä JYP mahdollisesti ensi kaudeksi tarvitsee, mikäli Hytönen lähtee.
Oma vastaukseni molempiin on aika vahva ei.
 

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli siitä istuuko DHelminen JYPin pelaajahankintapolitiikkaan ja onko DHelminen juurikin sitä mitä JYP mahdollisesti ensi kaudeksi tarvitsee, mikäli Hytönen lähtee.
Oma vastaukseni molempiin on aika vahva ei.

En minäkään Dwaipea pidä ykkösvaihtoehtona Hytösen mahdolliseksi korvaajaksi. Tai ainakaan realistiseksi sellaiseksi, lähinnä siis vain sen vuoksi, että muistaakseni välit Dufvaan ei ollut miehellä täysin kunnossa. Tähän toki ei ole muuta lähdettä kuin "hallihuhut".
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En minäkään Dwaipea pidä ykkösvaihtoehtona Hytösen mahdolliseksi korvaajaksi. Tai ainakaan realistiseksi sellaiseksi, lähinnä siis vain sen vuoksi, että muistaakseni välit Dufvaan ei ollut miehellä täysin kunnossa. Tähän toki ei ole muuta lähdettä kuin "hallihuhut".

Ja muutenkin sai hieman semmoisen käsityksen viimevisiitillä ettei veljekset oikein kaupungissa viihtyneet. Toisaalta tulihan Dwaipe edelleen pelamaan Suomeen ettei JYP:ssä pelaaminenkaan välttämättä olisi mahdoton ajatus. Tosin veikkaan että tarkoituksena oli pelata huippukausi täälä tehollisesti ja lähteä takaisin haisteleen taas NHL ovia, mutta nyt voi se AHL olla tiukassa kun tehoja ei ole tullut totuttuun tapaan.

Noh katsotaan tuleeko joku viellä loppukauden aikana. Itse näkisin että joku perusvarma konkari tuohon joka pelannut kolmossenterinä ennenkin ja melko halpa. Mitään kallista peluria tuohon ei ole järkeä ottaa kun löytyy jo Perriin ja Hytönen. Itse en olisi pettynyt jos se olisi vaikka ihan se aikaisemmin esille ottamani Mikko Hakkarainen. Tuntee jo joukkueen pelitavan ja tehnyt hyvin tuota roolia viimekausina. Tosin viimekauden alkukausi meni heikosti ja hieman haittasi kilpailu Vänttisen ja makkosen kanssa tuosta kolmmossenterin roolista, mutta loppukausi meni hyvin ja oli pudotuspeleissä joukkueen tehokkain pelaaja. Nyt vetänyt mestistä piste per peli tahtia. Mikkelikin viellä sen verran lähellä että sieltä pystyy tulemaan vaikka päivittäin tänne kun edes valmentajakin ajelee.. eli perhekkään ei kärsi.. Mutta tämä vain minun näkemys. Ei siihen mitään helmistä tai vastaavaa tarvita makkosen tilalle. Mitä järkeä ottaa melko kalliin miehen tilalle toinen kallis mies kun todennäköisesti rooli jää samalle tasolle?
 

PiippuVille

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja muutenkin sai hieman semmoisen käsityksen viimevisiitillä ettei veljekset oikein kaupungissa viihtyneet. Toisaalta tulihan Dwaipe edelleen pelamaan Suomeen ettei JYP:ssä pelaaminenkaan välttämättä olisi mahdoton ajatus. Tosin veikkaan että tarkoituksena oli pelata huippukausi täälä tehollisesti ja lähteä takaisin haisteleen taas NHL ovia, mutta nyt voi se AHL olla tiukassa kun tehoja ei ole tullut totuttuun tapaan.

Noh katsotaan tuleeko joku viellä loppukauden aikana. Itse näkisin että joku perusvarma konkari tuohon joka pelannut kolmossenterinä ennenkin ja melko halpa. Mitään kallista peluria tuohon ei ole järkeä ottaa kun löytyy jo Perriin ja Hytönen. Itse en olisi pettynyt jos se olisi vaikka ihan se aikaisemmin esille ottamani Mikko Hakkarainen. Tuntee jo joukkueen pelitavan ja tehnyt hyvin tuota roolia viimekausina. Tosin viimekauden alkukausi meni heikosti ja hieman haittasi kilpailu Vänttisen ja makkosen kanssa tuosta kolmmossenterin roolista, mutta loppukausi meni hyvin ja oli pudotuspeleissä joukkueen tehokkain pelaaja. Nyt vetänyt mestistä piste per peli tahtia. Mikkelikin viellä sen verran lähellä että sieltä pystyy tulemaan vaikka päivittäin tänne kun edes valmentajakin ajelee.. eli perhekkään ei kärsi.. Mutta tämä vain minun näkemys. Ei siihen mitään helmistä tai vastaavaa tarvita makkosen tilalle. Mitä järkeä ottaa melko kalliin miehen tilalle toinen kallis mies kun todennäköisesti rooli jää samalle tasolle?


Vai että ihan Hakkarainen takasin??? Samaan kauppaan varmaan mahtuisi Piiroinen ja Eerikki Koivu! Mites Kurkisen Riston tilanne on?
 

Baldrick

Jäsen
Vai että ihan Hakkarainen takasin??? Samaan kauppaan varmaan mahtuisi Piiroinen ja Eerikki Koivu! Mites Kurkisen Riston tilanne on?

Hakkarainen viime pleijareissa kuitenkin JYPin paras maalintekijä ja varmasti saa enemmän aikaan kuin Asplund. Myös Mestiksessä tällä kaudella naputellut muistaakseni aika huolella pisteitä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vai että ihan Hakkarainen takasin??? Samaan kauppaan varmaan mahtuisi Piiroinen ja Eerikki Koivu! Mites Kurkisen Riston tilanne on?


Voittaisi Hakkarainen Asplundin 100-0. Tällähetkellä Asplundin pelaaminen melkoista räpiköintiä pitkin kenttää. En sano että Hakkarainen olisi otettava takaisin, mutta haiskahtaa ettei ainakaan asplundin taso riitä. Ikonen, laukkanen? Ei heidänkään varaa paljon voi laskea kun ovat sairastuvalla.

Piippuvillellä ilmeisesti jotain RD:tä ja Jukureita vastaan kun ei tykkää näistä entisistä ja nykyisistä luottopelaajista
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Tjeps..

Turhaa tämä ainainen spekulointi vanhojen pelaajien perään. JYP on onneksemme ottanut nykylinjakseen tuoda vahvistuksia ns."puskista"!
Pihlström, Makkonen, Sopanen jne.. Joten kelpuuttaisin mieluusti joukkueeseen uuden kolmos centterin jonka ei tarvitse olla menneiden vuosien JYP pelaaja vaan selkeä vahvistus. Hittoon kaikki Hakkaraiset ja Helmiset, jos joukkuetta uudistetaan niin uudistetaan kanssa!

Asplund on ikävä kyllä aivan liian hidas SM-Liiga kaukaloihin. Pelaajalla on hyvä pelikäsitys ja työmoraali kyllä, ihan kohtalasesti hyökkäyspeliin taitoakin, mutta mies on aivan liian hidas, joka syö paitsi hänen henkilökohtaista peliään niin myös ketjunsa peliä. Seuratkaapas toverit Asplundia vaikka seuraavassa ottelussa, hän on auttamatta jatkuvasti jäljessä ketjunsa pelistä.

Joten johtopäätös: Vahvistusta kehiin! Nyt on mahdollista taistella mestaruudesta joten ei jätetä jossittelulle sijaa vaan vahvistetaan joukkuetta kiitos! Euroja oli neuvotella Pihlmannin kanssa ja Makkonenkin on ulostettu joten luulisi loppukauden pahville (ja mielellään pelaaja jolle pidempi sopimus jos sopiva löytyy) euroja vielä löytyvän.

Prinsiipi tiivistettynä: Centteri sisään ja keväällä torille!
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Turhaa tämä ainainen spekulointi vanhojen pelaajien perään. JYP on onneksemme ottanut nykylinjakseen tuoda vahvistuksia ns."puskista"!
Pihlström, Makkonen, Sopanen jne.. Joten kelpuuttaisin mieluusti joukkueeseen uuden kolmos centterin jonka ei tarvitse olla menneiden vuosien JYP pelaaja vaan selkeä vahvistus. Hittoon kaikki Hakkaraiset ja Helmiset, jos joukkuetta uudistetaan niin uudistetaan kanssa!

Itse tässä lähinnä hain omalla spekuloinillani sitä ettei tässä välttämättä Makkosen tilalle mitään sateentekijää tarvita sillä rooli kolmossenterille jäisi todennäköisesti samalle tasolle mitä Makkosella oli. Sen takia ei järkeä välttämättä mitää Helmistä pelicansista hommata tai jotain muuta ykkössenterin tasoista pelaan jämäminuutteja kolmosketjuun. Kuitenkin parempaa tarvitaan kuin Asplund, sillä laitureita on tarjota kolmeen ekaan ketjuun. Toki jos vahvistus on kovaa tasoa ja suostuu myös ensikaudesta tekemään sopimuksen mikäs siinä, mutta muuten en itse näe järkeä ostaa edes sen hintaista peluria mitä Makkosen palkasta jäi JYP:lle käteen( toki minulla ei ole tarkkaa tietoa paljonko Makkosen palkka oli, mutta käsittääkseni ei ihan halvimmasta päästä)
 

Fordél

Jäsen
Eiköhän kaikki osapuolet, niin pelaajat kuin seurat sekä fanit olisi tyytyväisiä mikäli JYP ja Pelicans tekisivät sen vaihtokaupan Helmisen ja Sopasen välillä. Pelsut tarvitsee maalintekijää ja JYP taas sentteriä alempiin kenttiin, koska Perrinin tai Hytösen loukkaantuessa taso tippuu liian paljon.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Eiköhän kaikki osapuolet, niin pelaajat kuin seurat sekä fanit olisi tyytyväisiä mikäli JYP ja Pelicans tekisivät sen vaihtokaupan Helmisen ja Sopasen välillä. Pelsut tarvitsee maalintekijää ja JYP taas sentteriä alempiin kenttiin, koska Perrinin tai Hytösen loukkaantuessa taso tippuu liian paljon.

En minä ainakaan kovin ymmärtäväisesti tähän siirtoon suhtautuisi, kun Sopasella on sopimus ensi kaudella JYPin kanssa. Ja tuskinpa Sopasella kauheita haluja Lahteen on palatakaan.
 

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eiköhän kaikki osapuolet, niin pelaajat kuin seurat sekä fanit olisi tyytyväisiä mikäli JYP ja Pelicans tekisivät sen vaihtokaupan Helmisen ja Sopasen välillä. Pelsut tarvitsee maalintekijää ja JYP taas sentteriä alempiin kenttiin, koska Perrinin tai Hytösen loukkaantuessa taso tippuu liian paljon.
jos joku suotuisi Sopasen vaihtamaan johonki niin hyvä olisi.

Köpi: Ihan sama kuinka pitkä Sopiomus miehellä. Miksi se muuttaa asiaa. Ei luistelua, ei taistelua, ei laukauksia, ei taklauksia eikä mene taklattavaksi.
 

PiippuVille

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitenkään Piippuvillen Jukurivihan täyttämää asiantuntemusta mollaamatta, saisipa Tyni taas laittaa maajoukkuetason pelaajasopimuksista tiedotetta peliin.
Ja Rise ei tietääkseni ole pelannut Jukureissa?


Ei voi, kuin nauraa! On täällä huumorintajuista porukkaa...Ei minulla mitään Jukuri vihaa ole, Eihän esim. Owethsinkaan ole siellä pelannut,ja on päässyt maailman huipulle, ja Hän on suosikkipelaajani, röyhkeydellään, voimallaan ja taidollaan. Mitä tuohon sentteripulaan...Jonnelle vaan lisää peliaikaa, siinä on mies makuuni. Kun vielä saisi Ristolta luvan käyttää vahvuuksiaan. Ja ne jukuri selänpesijät...ei viiti edes kommentoida enää.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Jonnelle vaan lisää peliaikaa
Oon mä ainakin jostain sun kanssas samaa mieltä, tälle kannatusta.

Asplund on kyllä turhista turhin, välillä toki nätisti möyrii mutta ei millään pysy muun ketjun mukana. Ihmetyttää sillä tuntuu että mies on Jonneakin kaksikertaa hitaampi, Jonnelle ja Ikoselle antaisin lisää liigapelejä. Ikonen toki on nyt loukkaantuneena, joten nyt ei voi ylös nostaa... Mitä tulee vahvituksiin niin ei tarvita, mikäli joku laatusentteri kuitenkin vapaana on ja hänet pystytään pitemmäksi aikaan hankkimaan, niin silloin voidaan toki tapauskohtaisesti katsoa...
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Köpi: Ihan sama kuinka pitkä Sopiomus miehellä. Miksi se muuttaa asiaa. Ei luistelua, ei taistelua, ei laukauksia, ei taklauksia eikä mene taklattavaksi.

Ei se muutakaan asiaa varmaan sellaisten silmissä, jotka eivät ymmärrä ollenkaan miten Jyväskylässä rakennetaan menestyvää jääkiekkojoukkuetta.
 
Viimeksi muokattu:

Nypsi

Jäsen
Koomista että jotkut eivät kelpuuttaisi Hakkaraista kolmossentteriksi, mutta Jonne Virtanen kelpaisi kyseiseen rooliin. Hakkarainen olisi tällä hetkellä tähän joukkueeseen lähes tulkoon optimaalisin vaihtoehto kolmossentteriksi. Riittävästi liikettä, riittävästi käsiä, riittävä pelikäsitys, tietää pelisysteemin, kohtalaisen tasainen suorittaja, kokemusta kovista peleistä, eli toisin sanoen jokaisella osa-alueella esim. Jonne Virtasta edellä. No onhan Jonne toki isompikokoisempi, mutta taklaamaan ei ehdi juuri koskaan. Myös Jasse Ikonen kunnossa ollessaan pystynee hoitamaan kolmossentterin roolin. Laukkastakin voisi kokeilla, mutta jotenkin tuntuu ettei hän liigassa pelaa omilla vahvuuksillaan vaan tyytyy enemmänkin varmistelemaan ja välttämään virheitä.
 

sean

Jäsen
Tähän logiikkaan olisi kiva saada selvityksiä, että millä ilveellä päättelet että Pelicans haluaisi Sopasen takaisin?
Btw, Sopanen on muuten edelleen tekemässä n.30 pistettä nykytahdillakin. Piste-ennätys on 38 pistettä viime kaudelta, missähän tässä nyt kulkee sitten sen pettymyksen raja?
Verrattuna siihen, miten mies on saanut vastuuta.

Kylmä fakta vaan on, että mestaruutta tavoittelevassa joukkueessa ei minun mielestä kannata pitää hankittuja vahvistuksia vain roikkumassa mukana ja täytemiehinä.

Mielestäni Sopanen ei tuo joukkueeseen mitään lisää. Tuskin ihan ilmainen on. Eikä kyllä otteillaan ole peliaikaa yhtään enempää ansainnut mitä on saanut. Ei mielestäni vain muutenkaan istu Dufvan "työtätekevään" pelikirjaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös