Joukkue emme ole me.

  • 38 297
  • 137

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
TPS, Suomen Turusta, tiedotti tänään kannattajilleen ja yhteistyökumppaneilleen :

"Perinteinen pallologo säilyy HC TPS:n logona
Logoäänestyksen yhteydessä kannattajilta saatu runsas palaute osoitti, että lajista riippumatta on vain yksi TPS. Kunnioittaakseen aktiivisten ja intohimoisten kannattajiensa mielipidettä, HC TPS on päättänyt jatkossakin käyttää peliasunsa tunnuksena perinteistä pallologoa.

Logoäänestyksen päättymisen jälkeen annetut äänet ja saatu palaute sekä sosiaalisessa mediassa käyty vilkas keskustelu analysoitiin tarkasti. Koska asiaan sisältyi voimakkaita tunteita, logopäätöksen kanssa ei haluttu hätiköidä, vaan asiaa käsiteltiin lukuisia kertoja koko organisaation sisällä.

Joukkue olemme me."

Rauman Lukko taas ei ole halunnut kunnioittaa kannattajiensa ja maksavien asiakkaidensa mielipidettä, vaikka ylivoimainen enemmistö haluaisi vanhan logon takaisin. Edes ketun rinnalle pelipaitaan.

Rauman Lukko ei ole tuottanut uusia fanituotteita vanhalla logolla, vaikka perinnepaidatkin vietiin käsistä viime kaudella.

Rauman Lukko on kieltänyt omaa kasvattiaan, joka pelaa nimeltämainitsemattomassa joukkueessa laittamasta vanhaa Lukko-logoa maskiinsa.


TPS on Lukolle isoveli. Tulee myös sitä aina olemaan. Vain suuri pystyy nöyrtymään ja toteamaan tehneensä virheen. Vain suuri tietää ketä varten joukkue on olemassa ja ottaa tämän huomioon päätöksiä tehdessä. Vain suuri kuuntelee kannattajiensa mielipidettä.

Lukolla olisi ollut tyylikäs mahdollisuus ilahduttaa kannattajiaan ja ottaa vanha logo käyttöön juhlakaudelle. Vaikka sitten Kettu-logon rinnalle. Tuleeko näin tapahtumaan?

Ikävää katsoa kuinka Rauman Lukon johto ei ole hienon ja perinteikkään seuran ja sen kannattajien arvoinen.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Tää on näitä tuhanteen kertaan puituja asioita ja erään nimimerkin johdolla asiasta on tehty galluppia ja lähetetty tuloksia Lukon johdolle. Mistään ei ole mitään hyötyä. Kettu kun on Rajalan mielestä niin ihq.

Täysin samaa mieltä olen ketjun aloittajan kanssa tässä logo-asiassa. Vanha perinteinen Lukko-logo takaisin ja ketut olkapäihin. Tai sitten kokonaan uusi ja modernisoitu LUKKO-logo paitaan.

Lukon paidassa yksinkertaisesti kuuluu olla Lukko. Ei mikään muu.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Puituja kyllä, mutta aika ajankohtaiseksi tuli taas tuon TPS:n ryhdikkään toiminnan myötä. Galluppien lisäksi logon eteen on tehty paljon muutakin - Lukolle on tarjottimella annettu mahdollisuus tarttua asiaan, mutta niin...arvaatte varmasti.
 

omaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mikä on kun ei onnistu

Olen monta vuotta halunnut ostaa Lukko urheilu-/oleskelu-/ylpeilyaiheisen vaatteen, mutta en ole löytänyt Lukko-logollista koskaan. Talvella ostin sitten vihdoin ja viimein kettu-paidan. Ei *****, ei sitä kehtaa pitää. Vain pelissä takin alla, ei muuten. On tämä kummallista vieläkin...

Lukko paitaan ja kettu pois (tai vaikka olkapäähän, sitte)
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Olen monta vuotta halunnut ostaa Lukko urheilu-/oleskelu-/ylpeilyaiheisen vaatteen, mutta en ole löytänyt Lukko-logollista koskaan. Talvella ostin sitten vihdoin ja viimein kettu-paidan. Ei *****, ei sitä kehtaa pitää. Vain pelissä takin alla, ei muuten. On tämä kummallista vieläkin...

Lukko paitaan ja kettu pois (tai vaikka olkapäähän, sitte)
Mulla on se yksi HARMAA t-paita jossa lehväslukko on juuri ja juuri erottuvana kuviona. Sepä onkin sitten ainoa...kun ne joskus n. vuonna -95 ostamani sinisen kansitakin (kröhöm) ja sinikeltaiset verkkarit olen joutunut jo laittamaan roskikseen.

Eiku onhan mulla yksi kaffekuppikin, kettulogolla siis mutta se on vaan kotona. En viiti edes työpaikalla pitää kun se kettu siinä mua niin ärsyttää.


Kateellisena katson turkulaisten touhuja.
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Toivottavasti en joudu nyt monella tappolistalle, mutta itse en tarvitse sinne paitaan Lukko-logoa pakolla. Kettu sopii omasta mielestä hyvin, mutta launtain kotipaita voisi olla ns. NHL-tyylinen lisäpaita. Lukko-logo, Nimi, Numero ja ei mainoksia.
 

Nimetön

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Jets, Maajoukkue
Toivottavasti en joudu nyt monella tappolistalle, mutta itse en tarvitse sinne paitaan Lukko-logoa pakolla. Kettu sopii omasta mielestä hyvin, mutta launtain kotipaita voisi olla ns. NHL-tyylinen lisäpaita. Lukko-logo, Nimi, Numero ja ei mainoksia.

Et tietenkään joudu, sillä jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen. Mielestäni myös Lukon täytyisi ottaa huomioon enemmistön mielipide logoasiassa ja laittaa perinteet kunniaan. Toiset haluaa lehväslukon, kun toiset taas ei. Enemmistö kuitenkin selkästi haluaa sen, niin miksi ihmeessä sitä ei voida laittaa?

Itse olen 110% lukkologon kannalla.
 
Turussa sentään tajuttiin kuunnella enemmistön mielipidettä. Täällä on Timo Rahala, jota ei kiinnosta kuunnella ketään. Jos Timo tykkää ketusta, niin silloin siinä paidassa on kettu. Vitut enemmistön mielipiteestä.
 

George Parros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks 06-07
Asiasta tietämättömänä haluaisin tiedustella, että mikä tuon kettu-logon taustalla on. Eli miten kettu ylipäänsä liittyy Lukkoon/Raumaan? Onko sillä jotain historiallista linkkiä seuraan, kaupunkiin tai maakuntaan?

Miten on päädytty joskus ottamaan logoksi eläinkunnasta juuri kettu?
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Asiasta tietämättömänä haluaisin tiedustella, että mikä tuon kettu-logon taustalla on. Eli miten kettu ylipäänsä liittyy Lukkoon/Raumaan? Onko sillä jotain historiallista linkkiä seuraan, kaupunkiin tai maakuntaan?

Miten on päädytty joskus ottamaan logoksi eläinkunnasta juuri kettu?
Siinä vaiheessa kun 90-luvun puolivälissä suuri osa suomalaisista kiekkoseuroista alkoivat kiimassa vaihtaa logojaan "myyvempiin", niin Rauman kettuyhteyksistä ei mainittu sanallakaan. Puhuttiin vain, että kettu on "viekas", kuten Lukonkin pelitavan pitäisi olla (eli keksittiin väkisin jonkinlainen yhteys). Myöhemmin joku huomasi, että kettu on Satakunnan maakuntaeläin, ja että Lukon historia liittyy tiiviisti Rauma-Repolaan, joten tuoltakin voitiin loogisesti löytää erittäin tiivis yhteys nykyiseen logoon.

Eli oikeasti Lukon kettulogo ei liity mitenkään Raumaan. Se vaan sattui sopivasti olemaan hieman samannäköinen kuin Ari Moisasen Lukon logoksi alunperin kopioima Albany River Ratsin logon rotta. Jälkeenpäin on sitten keksitty mitä mielenkiintoisempia tarinoita ja yhteyksiä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pitäisi käydä ihan miettimään porukalla että mikä olisi sellainen tehokas mielenilmaus faneilta tuota kapista kettua vastaan, mikä saisi joukkueen johtoportaankin tajuamaan että suurin osa faneista oikeasti haluaa tuon logon vaihtaa ketusta lukkoon. Turussa ymmärrettiin näköjään vähemmällä mutta Lukon johto näyttää olevan sen verran luupäisempää porukkaa että meidän pitäisi keksiä joku tehokkaampi keino.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Turhaan täällä kitistään jostain vääristä ketjunavauksista. Mielestäni ihan ok puida tätä asiaa yhdessä paikassa ja otsikkokin on mitä mainioin. Siihen kiteytyy erinomaisella tavalla Lukon politiikka tämän logoasian suhteen. Olen jollain perverssillä tavalla ollut kateellinen tuolle tps:n sloganille muutenkin ja siellä näytetään, miten tämä logoasia kuuluu hoitaa. Fanitkin tuntevat olevansa osa joukkuetta.

Kyllä tästä logoasiasta pitää kitistä jatkuvasti, mutta valitettavasti Lukon johtoportaassa ollaan sen verran ylpeitä tässä asiassa, että ei pelkästään periaatteen takia haluta antaa periksi.
 

Patajokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Jokerit, Man C, Real Zaragoza
Täysin samaa mieltä olen ketjun aloittajan kanssa tässä logo-asiassa. Vanha perinteinen Lukko-logo takaisin ja ketut olkapäihin.

Tällä vahva tuki pohjoisesta, vaikken pakosti fanituotteita kummallakaan logolla ostaisi. Ja kunnioitus Turun suuntaan, viisas ratkaisu.
 

George Parros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks 06-07
Siinä vaiheessa kun 90-luvun puolivälissä suuri osa suomalaisista kiekkoseuroista alkoivat kiimassa vaihtaa logojaan "myyvempiin", niin Rauman kettuyhteyksistä ei mainittu sanallakaan. Puhuttiin vain, että kettu on "viekas", kuten Lukonkin pelitavan pitäisi olla (eli keksittiin väkisin jonkinlainen yhteys). Myöhemmin joku huomasi, että kettu on Satakunnan maakuntaeläin, ja että Lukon historia liittyy tiiviisti Rauma-Repolaan, joten tuoltakin voitiin loogisesti löytää erittäin tiivis yhteys nykyiseen logoon.

Ok, kiitos tästä taustoituksesta.

Tosiaan voisihan sitä luulla, että loogisempaa olis, että seuran nimellä ja logolla olisi edes joku yhteys. Parasta olisi tietysti että seuran nimi=logo. Eli jos kerran logona on joku kettu, niin seuran nimikin pitäisi olla kettu/ketut.

Vähän samalla tavalla ymmärtääkseni kaikista perinteisin, Hifk, sortui käsittämätömään kikkailuun jonkun "Puuman" ja "Big red catsin" tuomisella perinteisen vaakunalogon tilalle.
Nyt siitä harha-askeleesta ollaan kai jotenkin pääsemässä eroon, mutta edelleen joidenkin toimittajien ja jääkiekkofanien keskuudessa käytetään Ifk:sta puhuttaessa ilmaisuja "petopaidat" tai "isot punaiset kissat", mikä tuntuu naurettavalta.
 

omaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Saahan sitä heittää ehdotuksia jatkojalostettavaksi, kun pakottava tarve on rinnassa saada Lukko ja menestys aikaiseksi.

- "Rauman Lukko on päättänyt tehdä asikaspalvelukyselyn kannattajillensa" Kyselyssä Lukko vs kettu äänestys, pitsiturnauksen palvelut, runkosarjan palvelut, muutostoiveet...

- rasti ruutuun äänestys pitsissä sekä runkosarjan alussa olevissa peleissä. 1 / lippu.

- "huutoäänestys" kuuluttajan kautta muutamissa peleissä runkosarjan alussa. Ehkä vähän nolo, mutta ehkä "suuri hiljainen enemmistö, joka varmasti on Lukko-logon kannalla" heräisi -> kansanliike. Herra Muarmarkin on kaatumassa.

Julkista keskustelua. Ei sillä pärjää, että lyödään vaatteisiin isolla Rauman Lukko. Kyse on siitä logosta. Jos olisin Ässäfani, niin pata olisi se juttu. Ei kissankorkuisin kirjaimin Porin Ässät.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Nyt kun taas homma on esillä, niin voisiko joku valoittaa mikä logo nyt sitten on paras. Alkuperäinenhän tuo lukko lehväksineen ei ole, jota monet toivovat takaisin. Toki kettu ei missään tapauksessa, mutta ihan mielenkiintoista olisi tietää mikä lukkologoista, joita ajan varrella on ollut monia olisi se oikea?
 

senilix

Jäsen
Se "alkuperäinen" löytyy useista UR:n kuvista. Se, joka on lipussa Mokan selän takana.

Minä henkilökohtaisesti en hirveästi asiasta välitä, vaikka olenkin yli 50 vuotta Lukon touhuja seurannut.

Totta on, että suuri enemmistö tänne kirjoittavista on lukkologon kannalla, mutta me olemme hyvin pieni vähemmistö kokonaisuudesta. Ja väitän ihan tosissani, että suurinta osaa raumalaisista ei yhtään kiinnosta, mikä kuva pelaajien rinnuksissa on.

Asiasta voisi järjestää kyselyn. Ja jotta tulisi varmasti sopiva lopputulos, kysymys voisi olla vaikkapa "eikö Lukko-logo sovikin paremmin Lukolle kuin kettu". Missään tapauksessa ei saa kysyä neutraalisti, esimerkiksi: minkä haluat Lukon logoksi, lukko, kettu, joku muu, rasti ruutuun.
 

Magz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko joku huomannut, että esimerkiksi se keltainen Lukkologo lippumeri on historiaa. Katsokaa vaikka Helimon Lukko voittoon video youtubesta.
Minä en ainakaan osta kettulippua. Fanipaidan olen ostanut pakosta, mutta en osta enää, ellei oma logo tee paluuta.
Rakastan Lukkoa, Rakastan Äijänsuota kuitenkin aina. Olisi mahtava teko seuralta, jos tosiaan voitaisiin kuunella faneja.
Pienenä natiasena olen jo oppinut sen Rauman ylpeyden, eli Rauman Lukko.

Rajalalalta ei saa vastausta kun olen yrittänyt kysyä tätä logo asiaa.

Jotain tarttis tehrä, vaikka kaikki halukkaat yhdeksi eräksi pois katsomosta.
Rauman Bojat vois jotain järjestää ?
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Totta on, että suuri enemmistö tänne kirjoittavista on lukkologon kannalla, mutta me olemme hyvin pieni vähemmistö kokonaisuudesta. Ja väitän ihan tosissani, että suurinta osaa raumalaisista ei yhtään kiinnosta, mikä kuva pelaajien rinnuksissa on.

Väitän, että olet väärässä ja tätä väitettä tukee myös asiasta tehdyt gallupit, sosiaalisen median ryhmät ja adressit. Kaikki eivät suhtaudu toki asiaan samalla vakavuudella. Niitä raumalaisia, jotka peleissä käy, eli maksava yleisö, kiinnostaa kyllä.

Raumam Bojilla ja muilla ryhmittymillä on suunnitelmia logo-asian edistämiseksi. "Taistelu" on vasta alkanut.
 

Magz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Väitän, että olet väärässä ja tätä väitettä tukee myös asiasta tehdyt gallupit, sosiaalisen median ryhmät ja adressit. Kaikki eivät suhtaudu toki asiaan samalla vakavuudella. Niitä raumalaisia, jotka peleissä käy, eli maksava yleisö, kiinnostaa kyllä.

Raumam Bojilla ja muilla ryhmittymillä on suunnitelmia logo-asian edistämiseksi. "Taistelu" on vasta alkanut.

Samaa mieltä, niinkuin koitin kertoa edellisessä viestissäni. ME HALUAMME OIKEAN LOGOMME TAKAISIN!

Hieno homma jos tosiaan yhdessä halutaan sitä oikeaa.
Taistellaan yhdessä!
 
Olkaa pojat onnellisia. Miettikääpä jos koko Lukko hävitettäisi pääsarjatasolta ja tilalle tulisi joku englanninkielinen nimi ja rintaan joku elukka millä ei ole mitään tekemistä sen kummemmin raumalaisuuden kuin suomalaisuuden kanssa sekä värit penan 5v valitsemat. No joo, ei se enää niin rassaa mutta ei ne umpeen mene koskaan.
 

Clubber"s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Vaikkei tällä meikäläisen suomen tasavallan itärajalta huutelulla mitään merkitystä taida ollakkaan, niin kyllähän siellä raumalla käydessä näin vastustajan vinkkelistä ajatellen lukkoa merkitsevä aina mielessä oleva tunnus on aina ensimmäiseksi uljas lukkotunnus, joka symbolisoi äijänsuolla vieraana istuskellessa sekä vahvaa paikallista taistelutahtoa että suunnattoman pitkää jääkiekkoperinnettä mestaruuksineen mitaleineen kaikkien aikojen saatossa.Kettu jää humoristisesti ilmaistuna helposti paluumatkalla fanifiatin pyörien alle mutta lukkoa, sen murtamisessa ei läheskään aina onnistuta ja jos se joskus avatuu jopa paikan päällä, hallista lähdetään siitä huolimatta arvokkaasti ja vastustajaa faneinensa kunnioittaen, koska pennin killinkiä eikä ainutta pistettä ei olla tuolla 800 vieraskilometrin aikana saatu ilmaiseksi. Lukolta, ei ketulta.
Pahoittelen avautumistani koska asia ei minulle kuulu. Minä ja joukkueeni pelaamme aina rauman lukkoa vastaan, jonka paidassa on aina lukko mielessä, tuo ikuinen ja alistumaton kiusankappale, suuresti kunnioitettava.
Minun mieleni sopukoissa.
 

Irtolapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Niämise Ville, Gill,Forss ja Pospisil
Seuraava logo on varmaan joku silli tai silakka, sekin olisi parempi kuin kettu.
Lukko logo takaisin jo ensi kaudeksi, perkele!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös