Joni Pitkänen – get well soon!

  • 120 791
  • 325

Pederheier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onhan se selvä että noin pitkän tauon jälkeen vie aikansa päästä peliin sisälle.

Kyllä vaikka kuin on yli 500 ottelua NHL:ssä niin oikea paikka pelituntuman hakemiseen on mestis. Eikä liigan tai CHL:n ratkaisupelit.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No, ehkä Pitkänen sortuu joskus ylisyöttelyyn, mutta kyllä minä pitäisin Pitkäsen pelikäsitystä ainakin lähes "ylivertaisena" Liigaan. Pitkäsen Hurricanes-uraa erittäin tarkasti seuranneena sanoisin, että Jonin syöttötekniikka ja syöttölinjojen löytäminen ovat lähes eliittiluokkaa parhaimmillaan. Pitkästä on parhailla NHL-kausillaan pidetty ehkä top 20-peliä tekevänä puolustajana NHL:ssä, eikä sellaista arvostusta saa, mikäli pelikäsitys on heikko lenkki.

Vähän sitä syöttötaitoa:
Jussi Jokinen scores from Pitkanen and Ruuto 3/30/13 - YouTube
Varmasti on Pitkäsen syöttötaito maailmanluokkaa ja pelisilmääkin löytyy oivaltaviin syöttöihin. Minä ymmärrän pelikäsityksen vähän laajempana kokonaisuutena. Miten pelaaja pystyy yhdessä joukkuetovereiden kanssa toteuttamaan valmentajan antamaa ohjeistusta. Miten pelaaja näkee, ei pelkästään seuraavan omalle kohdalle tulevan tilanteen, vaan sitä seuraavan tilanteen. Miten pelaaja omaksuu valmentajan pelikirjan ja pystyy näin ennakoimaan paremmin joukkuekavereidensa toiminnan. En väitä Pitkästä pelikäsitykseltään heikoksi. Väitän kuitenkin, että hänen vahvuutensa ovat muualla. Näin tulkittuna voidaan sanoa, että Joni Pitkäsen heikkolenkki on pelikäsitys. Joka tapauksessa, maailmanluokan pelaaja, joka voi vahvuuksillaan dominoida Liigaa.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Varmasti on Pitkäsen syöttötaito maailmanluokkaa ja pelisilmääkin löytyy oivaltaviin syöttöihin. Minä ymmärrän pelikäsityksen vähän laajempana kokonaisuutena.

Totta tämäkin ja olet siinä myös oikeassa sitä kautta, että tietynlaisesta kovapäisyydestä Pitkästä on hänen urallaan kritisoitu. Eli voi hakea sitä kunkkusyöttöä, vaikka sellainen ei pelisysteemiin kuuluisikaan. Ehkä sellaista voi pitää Jonin muihin ominaisuuksiin nähden heikkoutena.
 
Olen tässä koko päivän päivitellyt Kärppien facebookia, kotisivuja ja Jatkoajan Kärppäpalstaa siinä toivossa, että Pitkäsen soppari ja ensiesiintyminen julkaistaisiin huomiselle. Mielestäni Jonin on melkein jo "pakko" pelata huomenna, mikäli aikoo CHL -finaaliin osallistua. Tässä muutama syy ranskalaisittain, miksi olen odottanut julkaisua tänään:

-Jonin pelaamisella on kiusoiteltu CHL -finaalissa.
- vs HPK on paperilla niin paljon helpompi peli, kuin viikon kaksi muuta peliä, joten pelituntuman hakeminen olisi loogista.
-Se, että Pitkänen julkaistaisiin peliin tänään eikä huomenna, olisi lipunmyynnin kannalta iso asia. Tiistainen HPK -peli tulisi olemaan tuon julkistuksen jälkeen loppuunmyyty. Huomenna voi tuolta kantilta ajateltuna olla liian myöhäistä.
-Pitkäselle olisi kokoonpanossa paikka, jopa ehkä tarve (okei Ronkainen on ollut erittäin hyvä), kun Nutivaara meni ja loukkaantui.

Mut joo, ei paineita. Tällaisia juttuja olen vain tänään pyöritellyt päässäni. :)
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Olen itsekin odotellut tälle päivälle Pitkäsen sopimuksen julkaisemista ja oikeastaan syistä mitä sinnepäinsä sanoi voisin jo vähän epäillä ettei Pitkänen ole tällä viikolla tulossa pelaamaan ja ehkei edes CHL-finaaliinkaan. Tämän päivän sopimusjulkaisu olisi ollut ehdottomasti selkein ja rahaatakovin ratkaisu.
 

JPL

Jäsen
Tuolla kukaan muu ole kiusoitellut kuin media... Kärppien osalta viestit on täysin suoraviivaista: Joni kertoo, kun on valmis ja mitään muuta tiedotettavaa ei ole.
 
Tuolla kukaan muu ole kiusoitellut kuin media... Kärppien osalta viestit on täysin suoraviivaista: Joni kertoo, kun on valmis ja mitään muuta tiedotettavaa ei ole.
Totta tämäkin, mutta Kärpät itse on kuitenkin nimennyt Pitkäsen CHL -rosteriin. Siitä nyt toki on aikaa, mutta kyllä tämä silti vähän kielii siitä, ettei Joni ole kykeneväinen finaalissa pelaamaan. Tämä nyt on ihan omaa mutua ja olen siis ehkä jo hieman ylianalysoinut tässä vapaapäivän aikana tilannetta.

15.02. Pitänee kuitenkin olla soppari tehtynä, mikäli aikoo vielä tällä kaudella pelata?
 

Rammjäger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, SaiPa, Jukurit
Yle Puheen jääkiekkokierroksella Kärppien ottelun selostaja sanoi että olisi uutisia Joni Pitkäsestä tarjolla toisen erän aikana. Mitäköhän nämä uutiset mahtoivat olla? Kuuntelin radiota autossa ja olin jo perillä ennen kuin toinen erä ehti alkamaan...
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Iso peukku tälle jos pitää paikkaansa! :) todella mukavaa olisi nähdä mies pelaamassa pitkän loukkaantumisen jälkeen!
Ohhoh! Oispa huikeaa olla paikanpäällä näkemässä. Saattaa "hieman" olla pelituntuman puutetta mutta tuon tason NHL pakki kotoisassa Liigassa on jo upeaa nähtävää joka tapauksessa. Olkoot parin vuoden pelaamattomuus taustalla. Hienoa homma miehen ja Kärppien kannalta mikäli tämä käy toteen!
 

hoope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Murmels
Ohhoh! Oispa huikeaa olla paikanpäällä näkemässä. Saattaa "hieman" olla pelituntuman puutetta mutta tuon tason NHL pakki kotoisassa Liigassa on jo upeaa nähtävää joka tapauksessa. Olkoot parin vuoden pelaamattomuus taustalla. Hienoa homma miehen ja Kärppien kannalta mikäli tämä käy toteen!
Veikkaus että tulee Niemisen kanssa yhtäaikaa.
 

Zinetula

Jäsen
Mahtava homma jos ja kun paluu on huomenna! Jutusta poiketen huominen peli on kuitenkin Kalpaa vastaan Kuopiossa eikä Saipaa vastaan Lappeenrannassa, kuten Jouko Vuorjoki kirjoittaa IS:ssa.
 

JP900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jutun mukaan Kärpät pelaa huomenna Lappeenrannassa. Huikea laatuaviisi tämä Ilta-Sanomat!

Pitkäsen paluulle peukkua, huikea juttu ja nostaa hymyn suupieleen :)

e. hidas ku mikä!
 

KemmiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämä tuo suurta mielenkiintoa huomiseen peliin. Äärimmäisen mielenkiintoista nähdä miten pärjää. Uskon ylivoimalla tulosta tulevan heti.
Edit. Nyt ei tarvi pelätä markkinointikikkaa kun on vieraspeli.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Ottanee varmastikin Nutivaaran paikan KukkosLassen rinnalla koska siinä olisi kokenut pakkipari.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olipas tämä mukava uutinen, vaikka NHL-ura Jonilla mitä luultavammin onkin jo paketissa. Vai ehtisköhän se vielä sinne takas.. Saas nähdä, toivottavasti!
 

Weber80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Uskon kun näen, tai joku muu lehti kertoo tämän ja lähde ei ole IS. Eihän tuossa ole edes paikkakunta oikein.
Hyvä juttu, jos on totta, mutta jotenkin on hieman epäileväinen olotila.
 

Zinetula

Jäsen
Uskon kun näen, tai joku muu lehti kertoo tämän ja lähde ei ole IS. Eihän tuossa ole edes paikkakunta oikein.
Hyvä juttu, jos on totta, mutta jotenkin on hieman epäileväinen olotila.
Totta, sen haluan vielä nähdä, että Kärpät tulee virallisesti tämän kanssa ulos. Jouko Vuorjoki on kyllä pitkän linjan oululaistoimittaja, joten ihmettelen jos lähtee mutulla tällaista vetämään. Saisi hävetä silmät päästään, jos Joni ei pelaisikaan. Samoin Vuorjoki menettäisi viimeisetkin uskottavuuden rippeensä.
 

JPL

Jäsen
Vuorjoki on kutakuinkin ainut toimittaja, jonka juttuihin allekirjoittaneella on edelleen luottoa. En muista, että hän olisi ikinä mennyt julkistamaan yhtään mitään ilman varmuutta asiasta.

Aivan mahtavaa.....
 

BonBon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, MG#64, Juhis#50, Donskoi#72, Pulju#98
Olisipa upea juttu, kertakaikkiaan! :) Vetää todellakin hymyn karetta suupielille. Pakkipari Kukkonen-Pitkänen olisi kyllä ainakin paperilla ihan mieletön pari. Jonille vähän pelejä alle niin huh huh. Nannaa!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös