Jokerit Mestikseen – millä fiiliksillä?

  • 123 934
  • 782

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Jokerit on lyönyt fanejaan turpaan ja tuupannut kuivana kakkoseen okein olan takaa tässä viimeisen kymmenen vuoden aikana, joten itse olen ainakin täysin turtunut ja kyyninen oikeastaan kaiken suhteen. En voi tälle mitään, etten edelleenkään usko tuohon uutiseen, ennen kuin omin silmin näen Jokereiden pelaavan Mestistä kaudella 2023-2024. Kuitenkin kohta tulee uutinen jostain uudesta Harkimosta joka on suhmuroinut jotain ja lisenssit yms. lykkääntyy.

En usko ennen kuin näen, perkele. Ja lisää epäluottamusta herättää se, että yhtä ainoata ilmoitusta ei ole tullut Jokerien virallisten sometilien kautta, vaan ollaan kaiken maailman Arto Nybergeissä ja Ilta-Sanomien artikkeleissa ilmoitettu vähäpuheisesti ja kryptisesti asioista.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Sellaisilla fiiliksillä, että toivottavasti tämä suomalaisen jääkiekon syöpä saadaan ajettua mahdollisimman nopeasti konkkaan.
Voi toista. Vieläkin jäänyt keljuttamaan joku tappio vuosien takaa. Asioita ei tarvitse hyväksyä mutta niiden kanssa voi oppia elämään. Voimia näinä vaikeina aikoina.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Alkava kausi toimikoon hyvänä testinä. Mestiksen ongelmia on pyöritetty monella foorumilla. Erikoisoperaation mentyä pieleen, ainakin monilla jääkiekkotoimittajilla on kiima huipussaan kun venäjältä saapuu uus-vanha Mestis-joukkue Timchenkon lailla, nopeutetulla käsittelyllä Suomeen. Jos tämän myötä Mestiksen kiinnostus ja katsojaluvut nousevat niin siinähän se ratkaisu on. Yksi Liiga-jengi Stadista ja yksi Mestis-jengi Stadista. Win-win ja kiekko jäähän.
 

_beerheart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Tiikerit, Leijonat
Kovin pian on unohtunut, että seura lähti takki auki liigasta koheloon ja putinin rahoista nauttimaan. Hyi saatana.

Rahalla saa ja kulisseissa suhmurointi seuran puolesta jatkuu.
 

_beerheart

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Tiikerit, Leijonat
Jos nyt tarkasti asioita punnitsee, niin seura on kyllä täysin syytön siihen, että se vietiin KHL- ään.
Pelasko narrit kohelossa sitten vähän niinkö "rukiver" (kädet ylhäällä) ja tämä oikeutti likaiseen palkanmaksuun ja muuhun kyseenalaiseen rahoitus/omistus toimintaan?

Myös tyly lähtö liigasta nykyisen isäaurinkoisen kirkkaimpiin valoihin oli oksettava.

Ihan sama kuka vei mutta raha kelpasi. Sitäpaitsi toi logo on melko paskasessa kunnossa, koska iivanat pyyhki sitä takapuolellaan ja sen annettiin tapahtua.
 
Viimeksi muokattu:

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Alkava kausi toimikoon hyvänä testinä. Mestiksen ongelmia on pyöritetty monella foorumilla. Erikoisoperaation mentyä pieleen, ainakin monilla jääkiekkotoimittajilla on kiima huipussaan kun venäjältä saapuu uus-vanha Mestis-joukkue Timchenkon lailla, nopeutetulla käsittelyllä Suomeen. Jos tämän myötä Mestiksen kiinnostus ja katsojaluvut nousevat niin siinähän se ratkaisu on. Yksi Liiga-jengi Stadista ja yksi Mestis-jengi Stadista. Win-win ja kiekko jäähän.
Mikä ettei. Ja sitten tasaisin väliajoin aina mitataan, kumpi Stadin jengi on menestyneempi omassa sarjassaan ja jos Mestis-jengi on menestyneempi omassa sarjassaan, nostetaan se Liiga-jengin tilalle ja Liiga-jengi putoaa Mestikseen. Fair play ja kiekko jäähän.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Kovin pian on unohtunut, että seura lähti takki auki liigasta koheloon ja putinin rahoista nauttimaan. Hyi saatana.

Rahalla saa ja kulisseissa suhmurointi seuran puolesta jatkuu.

Mistähän suhmuroinnista mahdat puhua? Ja miten Jokerit Helsinki Oy liittyy siihen yhtiöön, joka Liigasta takki auki lähti?
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Mikä ettei. Ja sitten tasaisin väliajoin aina mitataan, kumpi Stadin jengi on menestyneempi omassa sarjassaan ja jos Mestis-jengi on menestyneempi omassa sarjassaan, nostetaan se Liiga-jengin tilalle ja Liiga-jengi putoaa Mestikseen. Fair play ja kiekko jäähän.
Enpä tiedä. Tässä taitaa olla koira haudattuna.
Mutta jos haluatte nöyryyttää Liiga IFKta, voidaan aina kauden jälkeen laskea mestaruus viirejä. Te Mestismestaruus- ja me Liigamestaruusviirejä. Fair play?
 
Vahva veikkaukseni on, että tulevan kauden Mestis on kiinnostavuudeltaan ihan eri sfääreissä nyt kun Jokeritkin on mukana sarjassa. Jos Jokereiden pelit ei kuitenkaan kiinnosta maakunnissa niin siellä on sitten parempi keskittyä vaikka pärekorien kasaamiseen, niistä voi sentään saada jokusen euron.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Pelasko narrit kohelossa sitten vähän niinkö "rukiver" (kädet ylhäällä) ja tämä oikeutti likaiseen palkanmaksuun ja muuhun kyseenalaiseen rahoitus/omistus toimintaan?

Myös tyly lähtö liigasta nykyisen isäaurinkoisen kirkkaimpiin valoihin oli oksettava.

Ihan sama kuka vei mutta raha kelpasi. Sitäpaitsi toi logo on melko paskasessa kunnossa, koska iivanat pyyhki sitä takapuolellaan ja sen annettiin tapahtua.
Jokerit KHL:ään suhmuroineet henkilöt eivät enää organisaatiossa onneksi vaikuta. KHL-aika oli sysimustaa aikaa Jokerien historiassa ja se aika sai sammutettua ainakin oman paloni seuraa ja logoa kohtaan. Turha siihen aikaan on kuitenkin enää palata vaikka pahimmat Jokerihaterit varmasti sitä jaksavat muistella hamaan tappiin asti yo. viestin tyyliin. Nyt on kuitenkin kasassa mielenkiintoinen projekti, joka tekee takuulla hyvää koko Mestiksen yleiselle kiinnostavuudelle. Todennäköisesti sarjan johtohenkilöt hierovat tyytyväisenä käsiään yhteen.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mistähän suhmuroinnista mahdat puhua? Ja miten Jokerit Helsinki Oy liittyy siihen yhtiöön, joka Liigasta takki auki lähti?
Samaa logoa ne näyttäisi käyttävän? Jos joku luulee, että KHL unohtuu pelkästään sillä, että henkilöt taustalla ovat vaihtuneet on pahasti väärässä. Venäjä-henkisyys on pesiytynyt tuohon logoon ja katsomosta löytyy samoja faneja jotka ovat taputtaneet KHL-hirvitykselle ja ensi kaudella sitten Mestiksessä mukana taputtamassa taas samalle logolle. Se mitä Jokerit-logosta tulee mieleen on ryssäpaska.

Mutta olen erittäin iloinen, että Jokerit on saatu pois Venäjän lonkeroista ja ne henkilöt jotka olivat suhmuroimassa seuraa tuonne ovat pois taustalta, vaikka itse ry:n osalta olisi vielä paljon puhdistettavaa. Siellä ei ole puhtaat kätöset varmaan kellään. Ja nimimerkin @-Ville- puolesta olen iloinen kun hän on saanut seuransa takaisin kymmenen vuoden korpivaelluksen jälkeen. Kymmenen vuotta olen peukutellut hänen viestejään täällä kun hän on tajunnut heti mistä KHL-irvityksessä on kyse muiden hyökätessä hänen kimppuunsa ala-arvoiseen tyyliin.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Samaa logoa ne näyttäisi käyttävän? Jos joku luulee, että KHL unohtuu pelkästään sillä, että henkilöt taustalla ovat vaihtuneet on pahasti väärässä. Venäjä-henkisyys on pesiytynyt tuohon logoon ja katsomosta löytyy samoja faneja jotka ovat taputtaneet KHL-hirvitykselle ja ensi kaudella sitten Mestiksessä mukana taputtamassa taas samalle logolle. Se mitä Jokerit-logosta tulee mieleen on ryssäpaska.

Mutta olen erittäin iloinen, että Jokerit on saatu pois Venäjän lonkeroista ja ne henkilöt jotka olivat suhmuroimassa seuraa tuonne ovat pois taustalta, vaikka itse ry:n osalta olisi vielä paljon puhdistettavaa. Siellä ei ole puhtaat kätöset varmaan kellään. Ja nimimerkin @-Ville- puolesta olen iloinen kun hän on saanut seuransa takaisin kymmenen vuoden korpivaelluksen jälkeen. Kymmenen vuotta olen peukutellut hänen viestejään täällä kun hän on tajunnut heti mistä KHL-irvityksessä on kyse muiden hyökätessä hänen kimppuunsa ala-arvoiseen tyyliin.

Niin käyttää. Mutta nyt oli kyse siitä, että vihjailtiin suhmuroinnin edelleen jatkuvan. Ja että sama porukka, joka henkselit paukkuen lähti Liigasta, on edelleen mukana.

Täysin ymmärrettävää, että KHL:stä saa kuulla. Niin pitkä ajanjakso se Jokereiden historiassa loppujen lopuksi oli. Mutta se ei muuta sitä, että nykyinen projekti on todella mallikkaasti ja Jokerit edellä toteutettu. Ja itsekin KHL-boikotin jälkeen olen todella onnellinen, että ensi kaudella pääsee jälleen katsomoon fanipaita päällä ja tännekin Jokeriasioista kirjoittamaan.
 

Peluuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Pelasko narrit kohelossa sitten vähän niinkö "rukiver" (kädet ylhäällä) ja tämä oikeutti likaiseen palkanmaksuun ja muuhun kyseenalaiseen rahoitus/omistus toimintaan?

Myös tyly lähtö liigasta nykyisen isäaurinkoisen kirkkaimpiin valoihin oli oksettava.

Ihan sama kuka vei mutta raha kelpasi. Sitäpaitsi toi logo on melko paskasessa kunnossa, koska iivanat pyyhki sitä takapuolellaan ja sen annettiin tapahtua.
Eihän seura mitään päätä, vaan ihmiset. Ei kysymys ole seurasta, vaan ihmisistä.
 

Peluuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Tästä olen samaa mieltä. Tuuletus jäi valitettavasti täydellisen vajaaksi Ry:n osalta. Ja edelleen olivat lähdössä Harkimoiden matkaan Suomeen paluussa eikä Venäjän reissusta opittu mitään.
Myönnän olleeni liian hyväuskoinen, jos noin on. Olin tietoinen vain näkyvimmistä omistaja ym. kuvioista. Siitä huolimatta olen iloinen Jokerien paluusta. En myöskään pidä Harkimoa tai Kurria juurikaan keskivertoihmistä "pahempina roistoina", Samanlaisia heidän arvostelijansa moraaliltaan ovat, eivät vaan pääse "toteuttamaan itseään" yhtä näkyvillä paikoilla. Itse asiassa esim. Harkimo on erittäin sympaattinen ihminen verrattuna valtaväestöön mm. siinä mielessä, että hän on avoimesti kertonut omista heikkouksistaan. 95 % ihmisistä ei tähän koskaan pysty. Kiinnitetään huomiota vain siihen, kun joku ihminen sanoo suoraan mielipiteensä ja vedetään siitä vääriä johtopäätöksiä. Arvostan sitä, että politiikassa edes joku sanoo, mitä ajattelee..Sorry, tää lipsahti vähän aiheen ulkopuolelle. En pyyhi pois, otan mieluummin varoituksen / kritiikit.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Toivottavasti kiekkoperhe ymmärtää sen faktan, että merkittävä osa jokerikannattajista ei lähtenyt KHL-taipaleelle mukaan. Itse kuulostelin tilannetta 2013-2014, mutta lopulta alkuvuoden 2014 tapahtumat Ukrainassa johtivat siihen, etten lähtenyt mukaan.

Vaikka kaikki jokerikannattajatkin on helppo leimata "Putinin kätyreiksi", isolle osalle meistä KHL on ollut häpeällinen matka.
 

Glove

Jäsen
Toivottavasti kiekkoperhe ymmärtää sen faktan, että merkittävä osa jokerikannattajista ei lähtenyt KHL-taipaleelle mukaan. Itse kuulostelin tilannetta 2013-2014, mutta lopulta alkuvuoden 2014 tapahtumat Ukrainassa johtivat siihen, etten lähtenyt mukaan.

Vaikka kaikki jokerikannattajatkin on helppo leimata "Putinin kätyreiksi", isolle osalle meistä KHL on ollut häpeällinen matka.
Merkittävä osa faneista lähti ja yleisökeskiarvo nousi? Jännä yhtälö.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Merkittävä osa faneista lähti ja yleisökeskiarvo nousi? Jännä yhtälö.
KHL toden totta keräsi erityisesti alkuvaiheessa hyvin yleisöä. Alkuhuuma oli ihan todellinen, vaikka Krim oli miehitetty ja Itä-Ukrainassa oli sota. Harvan jokerikannattajan uskon olleen varsinaisesti venäjämielinen, mutta katsoivat toisaalle.

Itse olen käynyt Ex-Hartwallilla katsomassa ehkä ~250-300 Jokereiden kotiottelua ja päälle iso nippu vieraspelejä. KHL:n kelkkaan en kuitenkaan lähtenyt osittain poliittisista syistä ja osittain, ettei yksinkertaisesti kiinnostanut. En osaa sanoa, paljonko kaltaisiani on, mutta en varmastikaan ole ainoa.

Sikäli olen valmistautunut ottamaan vastaan vittuilua Venäjästä, kun Mestistä olen fanipaita yllä menossa seuraamaan, mutta mielellään sille ilkkuvalle kerron tilanteen laidan omalta kannaltani.
 

jokerijunnu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta -95
Merkittävä osa faneista lähti ja yleisökeskiarvo nousi? Jännä yhtälö.
Mistä lähtien yleisö on koostunut pelkästään faneista? Voin kertoa, että alun yleisömäärät johtuivat mielenkiinnosta uutta kohtaan. Toisin sanoen siellä oli paljon kasuaaleja, jotka eivät välttämättä edes seuraa jääkiekkoa. Siihen päälle yritysasiakkaat, ilmaisliput jne.

Kahden ensimmäisen kauden jälkeen yleisökeskiarvo tippui tasaisen vahvasti, ja viimeisen kauden lukemat olivat suorastaan häpeälliset.
 

WillieGunn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sikäli olen valmistautunut ottamaan vastaan vittuilua Venäjästä, kun Mestistä olen fanipaita yllä menossa seuraamaan, mutta mielellään sille ilkkuvalle kerron tilanteen laidan omalta kannaltani.

Jokerien kohdalla puhutaan aina niistä "taustoista" ja niistähän tässä on melkonen vitsi tullut. Tässä kaiken globaalin vitun kaaoksen keskellä Suomessa on vieläkin Teboil-huoltiksia, vaikka joissakin kunnissa ne on kielletty. Onko Jokerit Mestiksen Teboil, vai voisiko faniporukka fanikatsomon kulmassa pitää Ukrainan ja NATOn lippuja? Vai sopiiko se nykyisille omistajille? EDIT: jos ne ei sopisi, niin mikä on Jokeri-kannattaja? Kommunisti? Pelle? EDIT2: Esim Mikkelissä pelataan pelejä kurkkusalaatti-pelipaidassa kerran vuoteen...
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös